Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (18)

23.05.2012, 16:55
Aktuality
Finále Ligy mistrů mezi Bayernem Mnichov a Chelsea FC uzavřelo letošní pohárovou sezónu. O deset dní dříve se z výhry v Evropské lize radovalo Atlético Madrid. Vítězství Chelsea po penaltách přineslo historicky první triumf v Lize mistrů pro tento klub a do Londýna vůbec, remíza po prodloužení zase vyřešila boj o druhé místo v letošním pořadí národních koeficientů.

Rekapitulace

Anglie nakonec končí na druhém místě s Německem společně. Kvůli rozdílnému počtu účastníků se totiž remízový bod pro oba kluby dělil v případě Anglie osmi kluby, v případě Německa kluby šesti. Německo tak vyrovnalo anglický zisk (15.250). Kluby z Bundesligy i Premier League však letos v celkovém součtu nemohly konkurovat zisku suverénního Španělska (20.857), které vytvořilo novodobý rekord. Mimochodem jde o vyšší hodnotu, než má pětiletý národní koeficient Česka po této sezóně. Zatímco loni se přes hranici 18.000 bodu dostaly tři státy, letos se to povedlo jedinému. Za zmíněnou trojicí se umístilo Nizozemsko, čtvrté nejlepší výkony předváděly kluby z Portugalska. Letos opět nevýrazná Itálie skončila šestá, těsně před sedmou Francií a osmou Belgií. Do zkompletování nejlepší desítky zbývá deváté Rusko a překvapení sezóny, Kypr! Česko, především díky výkonům Viktorie Plzeň, letos zaznamenalo 18. nejlepší výsledek, Slovensko 26. Tolik pořadí letošní sezóny.

Sledovanější a významnější je pořadí národních koeficientů za posledních pět sezón, určující pro ročník 2013/2014. Pro hodnocení změn, které se udály v tomto žebříčku během právě skončené sezóny, se vraťme k seznamu sledovaných událostí, který jsme zveřejnili před zahájením pohárové sezóny 2011/2012.

Anglická osmička, španělská šance

Kvůli skladbě týmů Anglie s poraženým finalistou FA Cupu (Stoke City), z Premier League právě sestupujícím vítězem Carling Cupu (Birmingham City) a kvůli dělbě získaných bodů hned osmi kluby (navíc Fulham FC díky hodnocení Fair Play) byl očekáván celkový nížší bodový zisk a snížení náskoku na druhé Španělsko, které naopak nastupovalo se zkušenými a v pohárech ostřílenými týmy. Podzimní část této hypotéze příliš nenahrávala, neboť Španělsku vypadla ještě v předkole Sevilla a Villarreal prohrál vše, co mohl, zatímco kompletní anglická osmička předváděla vyrovnané výkony a všechny týmy bojovaly o postup ze skupiny. Na jaře se ale vše otočilo, anglické kluby vypadávaly jeden za druhým a už do čtvrtfinále šla Chelsea jako jediný anglický tým, proti přesile pěti španělských! V jarním play-off získaly kluby z Premier League pouze pětinu svých letošních bodů, zatímco kluby Primera División téměř polovinu. Španělská jarní jízda tedy dlouho útočila na první místo i v žebříčku pětiletých koeficientů, nakonec však Anglie ještě odolala i díky úspěchu Chelsea. Španělsko se ovšem v konečném pořadí pětiletky 07/08-11/12 dotáhlo těsně za záda svého soka a po odečtu sezóny 07/08 bude v nadcházející sezóně startovat se slušným náskokem na prvním místě. Ze vzájemných soubojů zaujal především osmifinálový duel v Evropské lize mezi Athleticem Bilbao a Manchesterem United, či semifinálové souboje v Lize mistrů mezi Chelsea a Barcelonou.

Povstane Itálie?

Po dominanci v 90. letech již italská klubová kopaná nedosahuje tak kvalitních výsledků, což na konci loňské sezóny vyústilo ve vypadnutí z nejlepší trojice v žebříčku pětiletých národních koeficientů po téměř třiceti letech! Před startem letošní sezóny tak nejen fanoušci Serie A doufali v návrat na tyto pozice a velkou odplatu Německu, které ono teplé místečko v nejlepší trojici Itálii uzmulo. Němci však nejen, že útoku odolali, ale náskok i výrazně navýšili a na důležitém třetím místě tak zůstávají druhým rokem po sobě kluby z Bundesligy. Ty tak budou mít i pro sezónu 13/14 právo nasadit tři týmy přímo do základních skupin Ligy mistrů a čtvrtého do předkola, stejně jako tomu bude poprvé v nadcházející sezóně. Zatímco z Bundesligy se tedy na jistotu Ligy mistrů v příští sezóně mohou těšit Borussia Dortmund, Bayern Mnichov a Schalke 04, ze Serie A se to samé týká pouze dua Juventus FC, AC Milán. Itálie ovšem neměla příliš možností čelit Německu v přímých soubojích. Jedinou bitvou italské a německé kopané byly duely mezi Bayernem Mnichov a Neapolí ve skupině Ligy mistrů.

Portugalsko do Top 5?

Tato událost byla pečlivě sledovaná prakticky každým týdnem. K téměř historické proměně nejlepší pětice států nakonec přeci jen došlo a Portugalsko po 22 letech střídá v Top 5 Francii. A jestliže se Německo s Itálií utkalo v souboji o třetí místo pouze v jediním dvojzápase, Portugalsko se s Francií v právě skončené sezóně neutkalo vůbec!

Příští ročník

Na seznam sledovaných událostí pohárové sezóny 2012/2013 je ještě brzy a dostaneme se k nim až v úvodním článku k nadcházející sezóně. Podívejme se však na to, co již pomalu klepe na dveře, neboť v době, kdy se na blížícím se evropském šampionátu odehrají teprve čtvrtfinále, bude klubová pohárová sezóna 2012/2013 pomalu začínat. 25. června je totiž na programu los 1. a 2. předkola Ligy mistrů i Evropské ligy a v osudí budou hned tři české týmy. Slovan Liberec půjde do 2. předkola LM jako nasazený, v případě postupů však kvůli nízkému klubovému koeficientu bude ve 3. i 4. předkole nenasazen. Při této příležitosti je na místě připomenout loňské tažení Plzně a předloňské tažení Žiliny. Oba kluby byly rovněž ve 3. a 4. předkole LM nenasazeny a přesto to dokázaly dotáhnout až do základních skupin LM. Na rozdíl od předloňské Sparty, která v roli nasazeného klubu prohrála právě se Žilinou. Zkrátka to, zda je klub nasazen či nenasazen ještě souboje nevyhrává. V půlce července vstoupí na evropskou pohárovou půdu nejen mistr z Liberce, ale také Viktoria Plzeň a Sparta Praha v Evropské lize. Oba v pozici nasazených klubů jak ve druhém, tak v případném třetím předkole. Do třetího předkola pak na začátku srpna vstoupí jako nenasazená i Sigma Olomouc, coby vítěz domácího poháru.

Nashledanou v červenci!

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemBody letosMísta LMMísta EL
1.Anglie84.41015.25043
2.Španělsko84.18620.85743
3.Německo75.18615.25043
4.Itálie59.98111.35733
5.Portugalsko55.34611.83333
6.Francie54.17810.50033
7.Rusko47.8329.75024
8.Nizozemsko45.51513.60024
9.Ukrajina45.1337.75024
10.Řecko37.1007.60023
11.Turecko35.5756.62523
12.Belgie32.40010.10023
13.Dánsko27.5253.10023
14.Švýcarsko26.8006.00023
15.Rakousko26.3257.12523
16.Kypr25.4999.12513
17.Izrael22.0006.00013
18.Skotsko21.1412.75013
19.Česko20.3505.25013
20.Polsko19.9166.62513
21.Chorvatsko18.8743.75013
22.Rumunsko18.8244.33313
23.Bělorusko18.2083.12513
24.Švédsko15.9002.90013
25.Slovensko14.8742.37513
26.Norsko14.6752.30013
27.Bulharsko14.2501.50013
28.Srbsko14.2502.12513
29.Maďarsko9.7502.25013
30.Finsko9.1331.50013
31.Gruzie8.6662.87513
32.Bosna a Hercegovina8.4161.12513
33.Irsko7.3751.50013
34.Slovinsko7.1242.25013
35.Litva6.8751.00013
36.Moldavsko6.7490.50013
37.Ázerbájdžán6.2071.37513
38.Lotyšsko5.8740.62513
39.Makedonie5.6661.62513
40.Kazachstán5.3331.62513
41.Island5.3321.37513
42.Černá Hora4.3750.50013
43.Lichtenštejnsko4.0002.00001
44.Albánie3.9160.87513
45.Malta3.0830.83313
46.Wales2.7490.62513
47.Estonsko2.6660.37513
48.Severní Irsko2.5830.50013
49.Lucembursko2.3331.12513
50.Arménie2.2080.12513
51.Faerské ostrovy1.4160.50013
52.Andorra1.0000.00012
53.San Marino0.9160.00012
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. Místa LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2013/2014.

Autor: Martin Lavický

Komentáře (177)

Přidat komentář
Honza Matoušek

Takže příští rok Španělsko jasně první, jestli se nepletu.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Honza Matoušek

Aha ono je to i přímo v článku, omlouvám se, nevšiml jsem si.

Reagovat
Y.N.W.A

yep, bohužel zaslouženě

Reagovat
Alan_Shearer

verim, ze v budoucnu pujdem nahoru .. mame lepsi tymy nez izrael a skotsko .. a rakousko s danskem taky nejsou zadnej zazrak

Reagovat
smazaný uživatel

Jak jsou na tom kluby? Tipl bych, že bráno na tu pětiletku by CFC měla být v top5 ohledně získaných bodů - ne-li lépe.

Reagovat
spider_8

Barca, United a Chelsea by určitě měli být TOP 3.

Reagovat
rufus
Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Celkem tohle odráží přístup k EL.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Výmluvy

Reagovat
Filipow

Ale docela smutný pro Skotský fotbal, že taková Gruzie měla víc bodů jak oni. I přes to, že UEFA procpala Celtic do skupin.

Reagovat
milanista9

Stejně je Serie A lepší než Bundesliga.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Liquid

Reagovat
Liquid

Chelsea = Král letošního ročníku Evropských pohárů

Reagovat
smazaný uživatel

hlavne hrou

Reagovat
Liquid

hra byla parádní

Reagovat
smazaný uživatel

To jo na tu hru dlouho nezapomenu, nádhera, doufám, že takhle budou všichni...

Reagovat
smazaný uživatel

*hrát

Reagovat
smazaný uživatel

Se uvidí,jak dopadne superpohár

Reagovat
smazaný uživatel

spis kralovna...

Reagovat
smazaný uživatel

Tohle mohl napsat jen zaslepenej trouba!

Reagovat
smazaný uživatel

jezis zase kecy na italy nemecko a lepsi liga? naprostej nesmysl... az na bayern se tam nikdo nevyrovna ani top 7mi Italskym tymum...

Reagovat
herbage

Reagovat
smazaný uživatel

kdyz uz, tak ten bodovej rozdil je nepochopitelne prehnanej... a kdyz se este podivam dolu... tak ze by italska liga byla podobnejsi portugalsky nebo francouzsky?... zajimalo by me kterej kokot tohle vymejsli a taky kolik nemcouri do toho narvali penez, aby se dostali takle vysoko a sesadili tak italii... protoze co se tyce kvalit, italie je proste lepsi a to mi nikdo nevezme... muzete me zkusit presvedcit o opaku, ale nepovede se vam to...

Reagovat
herbage

dobrý, no

Reagovat
PJ

Reagovat
Swarley

Reagovat
Y.N.W.A

neboj, my to zkoušet nebudeme, prase taky létat nenaučíš

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

grow up man!

Reagovat
herbage

když se Bayern na hřišti nevyrovná Borussii Dortmund, tak jak může být sedmička týmů ze Serie A lepší jak BVB?

Reagovat
smazaný uživatel

BVB maj akorat 2 euforicky sezony, kdy dokazali z niceho vytvorit perfektne sehranej tym, kterej drzi zatim spolu... pomalu se ale rozpadnou a vratej se do stredu tabulky... ja mluvim o klubech, ktery dokazou hrat dlouhodobe na evropsky scene a maj prostredky na to udrzet si konkurenceschopny tym... tymy, ktery maj za sebou uzasnou historii jako Inter, Milan, Juve, Roma, Lazio... BVB bych spis prirovnal k Udinese nebo Napoli (i kdyz Napoli ma lepsi vyhlidky k tomu udrzet se na vrcholu)...

Reagovat
Liquid

jenže ty tvoje Juventusy, AS Romy nestačili na Slovan Bratislava, Salzburg, Poznaň, ....

Reagovat
smazaný uživatel

Juventus vypadol z EL po remízach, nie po prehrách....tak nehovor že sme na nich nestačili

Reagovat
Liquid

njn, ale nepostoupit na úkor Poznaně je pro tým jako Juventus prostě průser, stejně jako by to byl průser třeba pro Dortmund...

Reagovat
smazaný uživatel

ja nevim, ale ten tvuj Dortmund, kterej si tu tolik prosazujes, skoncil posledni ve skupine letos a to za tymem jako Pireus... takze pokud chces pokracovat v konverzaci timhle smerem, nevim jestli se nekam posunem...

Reagovat
smazaný uživatel

Jednoducho to vypustili, to bolo zjavné....hoci neteší ma to a nesúhlasím s tým

Reagovat
smazaný uživatel

se koukni kde skoncil Dortmund letos v LM a pak neco rikej kdyz uz chces soudit podle jednotlivejch zapasu... ja ligy hodnotim dlouhodobe a i s prihlednutim na moznou budoucnost... proto rikam, ze si nemcouri nezaslouzej bejt o tolik pred italama... kdyz uz teda musej bejt mermomoci pred nima...

Reagovat
Liquid

tak vypadnout na úkor Olympiakosu a Marseille, není zas taková ostuda, jako vypadnout se Slovanem Bratislava, Němci jsou o tolik vepředu protože na to neserou, chyba je především v přístupu taliánských týmů když jde třebas Palermo na Spartu s béčkem a těch případů bylo víc

Reagovat
smazaný uživatel

vzhledem k tomu, ze se tu jedna na jedny strane o Nemeckyho mistra a na druhy strane o tym, ktery se umistil na 7. miste a to este tesne po tom co musel rozprodat celej kadr a zacit prakticky od znova, tak myslim ze v tom zas takovej rozdil nebude v ty "ostude" jak rikas...

s tou druhou casti ovsem souhlasim, pristup italskych tymu k EL neni profesionalni, ale to neni problem jen italsky ligy myslim... par prikladu: Tottenham-PAOK, PSG-Salzburg, Atletico-Aris... ve vsech techto pripadech postoupil mene favorizovany tym na ukor favorita... a mas tam zastupce i Anglie i Spanelska... takze sorry za tento vyraz, ale ses proste dement, jestli chces soudit jenom podle tohodle, kdyz este navic nevemes v uvahu i jiny uhly pohledu jako prave vyse uvedene priklady (ktere zdaleka nejsou vsechny)... proste jestli se chces o necem hadat, tak si vo tom neco zjisti... nic vic nerikam... nemyslim to ve zlym, jen si snazim obhajit muj postoj no disrespect...

Reagovat
smazaný uživatel

Obhajuješ ho za každú cenu. Aj keby Ti dal 100 dokonalých a nespochybniteľných argumentov, tak si budeš trepať svoje.

Reagovat
Liquid

s těmi zápasy co si uvedl máš pravdu, ale Itálie potažmo Serie A ty body potřebuje, kdežto, že Tottenham nebo Atletico nepostoupí tak to není pro Anglii či Španělsko problém, ty tu "brečíš" nad tím, že ta propast co je mezi GER a ITA neodpovídá, ty body prostě Itálii chybí...

Reagovat
goodbay

tak Palermo zrovna s béčkem na Spartu nešlo ani v jednom zápase

Reagovat
smazaný uživatel

A čo ich infraštruktúra, čo ich systém mládeže, čo repre (áno, má to vplyv na ligu, keďže väčšina Nemcov hrá doma), keď vedia spraviť dve vyrovnané jedenástky, všetky štadióny takmer stále vypredané, et cetera. Ten systém je spravodlivý, postúpiš ďalej, získaš viac bodov, preto majú Nemci toľko bodov, lebo permanentne hlavne v EL. majú na jar skoro vždy všetky týmy. A keď vravíš, že ligy hodnotíš aj z historického hľadiska a s ohľadom na vývoj do budúcnosti, tak práve Nemci ešte porastú a to poriadne, pričom pri Talianoch nevidno, že by sa snažili s tým niečo robiť. Štadión postavil len Juventus. A pokiaľ budú mať v skupinách LM 2 ... nanajvýš 3 kluby a na EL sa niektoré týmy vyserú ešte v predkole (ako túto sezónu AS) a väčšina počas skupiny, tak ich nikdy nepredbehnete, naopak, ešte viac sa budú vzďaľovať.

Reagovat
smazaný uživatel

tady ani nebudu odpovidat, protoze je jasne videt, ze o Italsky lize mas absolutne nulovy prehled

Reagovat
smazaný uživatel

Aha... že som sa ja vlastne ozval.

Reagovat
smazaný uživatel

Má pravdu.

Reagovat
smazaný uživatel

nema pravdu... s projektama na vlastni stadiony uz prislo vic tymu serie A a nepochybuju o tom ze se do par let vetsina z techto planu uskutecni... co se tyka mladeznickych center, dovolil bych si tvrdit, ze v Italii maj vyborny skoly a ze nijak za Nemcema nezaostavaj... co se tyce repre, tak neni tomu ani 6 let co italska vyhrala MS... kdy naposled vyhralo neco nemecko? pred 22ti lety...

proste si vzal fakta z nemeckyho fotbalu a predstavil mi to jako ze to tam je lepsi nez v italii, i kdyz vlastne nemas ani tuseni, jak to v italii vypada... takze sorry za tu reakci, ale je to tak...

Reagovat
smazaný uživatel

Ale ja nehovorím o situácií za posledných 10 rokov, čo kto povyhrával, ja hovorím o situácií v súčasnosti a v blízkej budúcnosti a tam veru väčší potenciál majú Nemci. Ja nezhadzujem nijako Seriu A, rád si ju pozriem, ale jednoducho to zatiaľ nevyzerá tak, že by v dohľadnej dobe (čo ja viem 3-5 rokov) mala predbehnúť Bundesligu. A projekty na stavby sú pekné, ale zatiaľ nestoja a nie je 100% isté, že aj všetky stáť budú, pričom Nemci už tie štadióny majú.

Reagovat
smazaný uživatel

Rozhodně má větší přehled o Itálii než ty o Německu

Reagovat
smazaný uživatel

nerekl bych... i kdyz ano pisu vetsinou jenom o italskem fotbale... ale o nemecku prehled mam, dokonce tam jezdim obcas za praci a znam se s nemeckejma sportovnima novinarema...

takze me slepe obvinujes prestoze o me nevis nic... ale nebavi me reagovat na tyhle hov*a

Reagovat
smazaný uživatel

Odpovídám tvým stylem, tak aspoň vidíš, co píšeš ty. Ho*na jsi tu vytáhl taky ty, nikoho jinýho by nenapadlo pozastavovat se nad jasným faktem, že Němci jsou o parník před Itálií a to zaslouženě.

Reagovat
smazaný uživatel

Nepoznám krajinu z (tých top futbalových), kde by hrávalo v domácej súťaží viac domácich hráčov ako práve v Taliansku.

Reagovat
smazaný uživatel

To ja nespochybňujem. Ale čo sa týka repre, tak momentálne je na tom lepšie Nemecko. A v mládežníckych kategóriach taktiež poväčšinou.

Reagovat
smazaný uživatel

Nemecko má teraz výnimočne silnú generáciu, to je fakt. A u Talianska na otázku kvality repre narážaš dosť neprávom, lebo na tých hráčov ktorí hrali za Squadru v nedávnej minulosti (Alex, Totti, Vieri, Baggio, Cannavaro, Nesta, Maldini atd...) sa proste nechytá nikto, ani celá reprezentácia Nemecka za 10 rokov dokopy. Takže tí mladí to majú ťažké.

Aj napriek tomu sa generačná obmena Prandellimu podarila na jednotku, talenty v Taliansku sú, len je tam blbý systém s primaverami, preto sa ťažšie presadzujú do A-tímov.

Reagovat
smazaný uživatel

Teď to nějak nechápu, ale Němci jsou jediným týmem, kterej má z posledních 3 MS medaili, kdežto Italové to jednou haluzácky vyhráli (dobře, úplně haluzácky ne, ale měli vypadnout už s Austrálií, ale tlčenka je holt tlačenka).

Reagovat
smazaný uživatel

Vždy ide len o zlato, to je najhlavnejšie. Na MS 2010 to Lippi už nezvádol a chýbal Pirlo, plus tým hrajúcim legendám odišla forma, to sa stáva. Na Eure 2008 sa tuším vypadlo len po penaltách vo štvrťfinále, to je proste lotéria. Dva roky predtým titul majstra sveta, Euro 2004 - Squadra mala 5 bodov, ani raz neprehrala a vypadla len kvôli tej dohodnutej remíze severanov. A MS 2002 ? Som rád že hovoríš o tlačenke, pripomenulo mi to Južnú Koreu...

Reagovat
smazaný uživatel

Plus Euro predtým striebro....

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Tak že Itálie Austrálii nepřehrála a vyřadila ji po naprosto vymyšlené penaltě v 95. minutě mi nikdo nevymluví, navíc ani proti nám (=Česku) a ve skupině celkově nepředvedla nic světobornýho, přesto to tím jejich stylem nakonec vyhráli. A Němci můžou hrát fotbal sebelepší, ale nikdy to na ten vrchol nedotáhnou, tomu nerozumím. Pravda, že před tím prohráli myslím s Francií, byla to zlatá generace, ale že by na ně nikdo neměl, to si nemyslím

Reagovat
smazaný uživatel

Austráliu Taliani podcenili, to bolo jasné že hrajú na pol plynu.....klokani nepredviedli absolútne nič, môžu byť radi za výhru 1:0. Tak to jednoducho niekedy pri zápasoch favorita s menším tímom býva. Penalta vymyslená nebola, a keby boli takí "haluzáci" ako tu tvrdíš, nerozdrvili by Ukrajinu, nevygumovali dovtedy najväčšieho favorita z Nemecka, a vo finále by nezvládli ten infarktový rozstrel s francúzmi. A tiež by nedostali len dva goly, z toho jeden z penalty a jeden vlastný......

Reagovat
smazaný uživatel

za prehru

Reagovat
smazaný uživatel

A vyhrali haluzácky ? Si pekne mimo....videli sme ked hrali s tými tvojimi nemcami, ako ich vyškolili ...lepší tím na tých MS nebol ani zdaleka.

Reagovat
smazaný uživatel

tak ty si slusne vylizany

BVB sa len vracia tam kam vzdy patrila medzi top 20klubov v Europe

k tym tvojim top 7 tymov v Serii A a prirovnavaniu BVB k Udinese sa ani nema zmysel vyjadrovat...

len taka perlicka Borussia mala vysiu priemerne navstevnost ako prve dva tymi Serie A dokopy! proste BVB ma nasliapnute na to stat sa opat svetovym velkoklubom zatial co talianov ochvilu skocia aj portugalci...

Reagovat
smazaný uživatel

achjo me uz nebavi bavit se o tom s lidma co nemaj o tehle vecech ani tuseni a papouskujou jenom to co se nekde docetli nebo slyseli... navstevnost dela akorat reklama... to ze ma klub vetsi navstevnost, neznamena, ze je lepsi... se koukni na Brazilii... historii BVB samozrejme znam a nikdy sem nerek, ze by to byl provincni tym nebo tak neco... ale prirovnat ho k Udinese muzu s cistym svedomim a k Napoli s este cistcim...

Reagovat
smazaný uživatel

Tebe ide o tradíciu

Reagovat
smazaný uživatel

To, že je lepší o tom nehovorí. Zatiaľ. Poznáš finančnú situáciu nemeckých klubov? Talianskych predpokladám poznáš, keď si taký odborník. Keď BVB predalo túto sezónu 51.200 permanentiek... a spolu s Bayernom má najväčšie štadióny, ktoré sú stále vypredané, tak isto k nim možno pripočítať Schalke, ktoré sa tiež pohybuje s kapacitou okolo 60.000, tak to asi tým klubom prinesie každoročne slušný balík. A takto by som mohol pokračovať. Vlastne, tu máš fakty, ktoré aj tak spochybníš. AC: 51,442, Inter: 47,913, Neapol: 45,789, AS: 35,240, Juve: 32,610, Lazio: 32,444, Fiorentina: 23,402, Janov: 21,995 ... BVB: 80,521, Bayern: 69,000, Schalke: 61,139, Stuttgart: 55,089, Hertha: 54,259, HSV: 53,635, Monchengladbach: 51,846, Koln: 47,647. Trinásty tým Bundesligy Mainz: 32,912 má návštevnosť ako Taliansky majster. Najvyššia návštevnosť v Taliansku je rovnaká ako siedma v Nemecku. A toto sakra veľa peňazí tým klubom prináša. Viem, že to nestačí, ale zdravé a finančne stabilizované kluby s modernými štadiónmi budú skôr napredovať ako tie zadĺžené. Alebo mi chceš povedať, že väčšina klubov Seria A sú v dobrej finančnej situácií? A čo ich štadióny? Veľa z nich sa rozpadá a potrebuje nutne rekonštrukciu. Et cetera...

Reagovat
smazaný uživatel

Správně chlapče, vůbec se mi zdá, že tady jsou Slováci rozumnějšími a zasvěcenějšími přispěvateli

Reagovat
smazaný uživatel

no hej vacsinu veci sa dozvedam tak ze si precitam pripadne ich pocujem ty ako zbieras informacie zmykanim rastli alebo co?

tak navstevnost robi kvalita tymu,ligy,historia,aktualna forma velkost mesta atd...v poslednom rade aj reklama a zaujem o fanusikov to su vsetko znaky velkoklubu...samozrejme ze navstevnost nie je vsetko ale ak mas priemer 80 000 platiacich fandov na zapas tak tie peniaze z listkov a suvenirov sa musia prejavit

k Udinese ich kludne prirovnavat mozes...ukazuje to tvoje "vedomosti"

inak by ma fakt zaujimala jedina vec v ktorej je Udinese lepsie ako BVB

ukoncim to tym ze podla rankingu je momentalne nemecka liga lepsia, podla infrastruktury je lepsia, podla divackeho zaujmu je lepsia ,podla "zdravosti" financovania je lepsia, podla podielu uplatkarstva je ...to si dopln sam Bayern vo finale LM.....vlastne neviem o com sa tu bavime....

Reagovat
smazaný uživatel

lwn tak pre zaujimavost Dortmund opäť s najvyššou priemernou návštevnosťou, viac ako 80 000!

dnes | 13:26 DORTMUND - S najvyššími priemernými diváckymi návštevami v uplynulej sezóne sa môže opäť pochváliť futbalový klub Borussia Dortmund, ktorý bol na vrchole tohto rebríčka aj v predchádzajúcom ročníku.

Na bundesligové zápasy úradujúceho nemeckého majstra prišlo na štadión Signal Iduna Park v sezóne 2011/2012 v priemere 80 522 divákov. Za Dortmundom nasledujú veľkokluby FC Barcelona, Manchester United, Real Madrid a Bayern Mníchov.

Popularitu futbalu medzi fanúšikmi v Nemecku potvrdzujú aj Schalke 04 Gelsenkirchen na 6. priečke a VfB Stuttgart na 8. pozícii. Stuttgarťania zaznamenali výrazný skok po prestavbe svojej Mercedes-Benz Areny, do ktorej zavítalo na 17 domácich stretnutí I. bundesligy v priemere 54 406 divákov, čo je nový klubový rekord. Doterajšie maximum bolo už zo sezóny 1977/1978.

Reagovat
smazaný uživatel

měleš úplný nemysli, tohle rozumenej člověk co rozumí fotbalu neřekne... díváš se na to jednoduše.

Reagovat
smazaný uživatel

Kde jsou ty kecy?

Reagovat
smazaný uživatel

Ano? A loni Inter Milán - Schalke 04 bylo co ?

Reagovat
smazaný uživatel

Inter sou chudaci a navic nemuzes soudit podle jednoho zapasu... to muzu rovnou rict ze svycarskej fotbal je lepsi jak anglickej, kdyz Basilej proazila ManU ne?

Reagovat
smazaný uživatel

Německá liga je rozhodně zdravější než Italská, kluby si v Německu musí vydělávat sami na sebe, na rozdíl od Itálie, kde jim daleko více půjčují banky, takže do svých týmu přívádějí lepší hvězdy. A samozdřejmě je v německu lepší atmosféra a návštěvnost na stadionech, Německá liga je taky atraktivnější a koukatelnější.

Reagovat
smazaný uživatel

nevsiml sem si, ze by se koeficient pripisoval za "prijemnou atmosferu" nebo za to jestli tymy maj penize od bank nebo od nejakejch sejku...

Reagovat
smazaný uživatel

To ne, koeficient máš nahoře a počítá se podle úspěchů týmů v LM a EL, pokud se podívaš pozorně uvidíš, že aktuálně je Německo před Itálií

Reagovat
smazaný uživatel

No právě, připisuje se za výsledky, ty Itálie nemá, takže se tu vlastně nemáme vůbec o čem bavit

Reagovat
smazaný uživatel

kolik nemcouri do toho narvali penez, aby se dostali takle vysoko

Hmm, asi míň než do toho narvaly italský banky

Reagovat
smazaný uživatel

tak tak moja rec,keby nebolo v taliansku par miliardarov co uz par desatroci pumpuju do ich ligy penaze tak by sa do prvej trojky nikdy nedostala.ako mozu byt italske muzstva sebestacne ked na ich zapasi chodi 20 tisisc divakov?ato som este povedal aj vela

Reagovat
REPLIKATOR

Když vyhráli LM, tak vám byli dobří.

Reagovat
smazaný uživatel

Inter sou chudaci ... takže se neřadí k TOP 7 klubů Itálie? Bože, ty si sereš do huby jak málokdo

Reagovat
smazaný uživatel

ja nevim... co clovek musi udelat pro to, aby se lidi nad jeho komentarem zamysleli a ne aby ho brali za kazdy posra*y slovo... pracuju pro sportovni noviny, tak si troufnu tvrdit, ze ve sportu aspon trochu prehled mam...

Reagovat
smazaný uživatel

Ale "novinár" by mal byť objektívny a nie subjektívny. Je objektívne zrejmé, že momentálne (minulý, tento a najbližších pár rokov) je Bundesliga na tom lepšie. A Tvoja subjektivita to nechce pripustiť, takže to, či máš prehľad alebo nie, tu nehrá rolu. Ide o to, že tým, že fandíš Talianskemu futbalu, tak si to nechceš pripustiť a zaryto tvrdíš, že to tak proste nie je, nech si hovorí kto chce čo chce. Ten koeficient je pre všetkých rovnaký a spravodlivý, takže to o MOMENTÁLNOM stave líg hovorí jasne.

Reagovat
fenixLFC

ale oni ti daju jasne argumenty a ty si nedas povedat, uz na zaciatku diskusie pises, ze ta nikto o opaku nepresvedci tak ma to vobec zmysel?

Reagovat
smazaný uživatel

vsak ja chtel jen zabit odpoledne... abych rek pravdu nic z tohodle me doopravdy nezajima... je mi uplne jedno jaka liga je lepsi a jaka horsi... myslim si, ze je Italska liga nejlepsi na svete a co vic nez muj vlastni nazor potrebuju... nikoho se nesnazim presvedcit a pro me za me at si treba mysli ze je Izraelska liga nejlepsi... mam to v pi*i...

Reagovat
smazaný uživatel

tak toto som si vsimol az teraz

ty pracujes pre sportove noviny no do p.... pokial to nie je sportova rubrika zenskeho magazimu tak to s ohladom na tie kraviny co tu pises dost slusny fail...

Reagovat
smazaný uživatel

sorry pracuju v Italii, takze je mi jasny, ze moje nazory se vetsine cechum nebudou libit... vsiml sem si ze cechum je cokoliv italskeho podavano tak trochu s odporem nebo nevim...

Reagovat
smazaný uživatel

Slovákom tiež ....ale tu ide o to že každý je namotaný na Barcelonu, Real Madrid či kluby z PL, ktoré majú u nás odporne nechutný priestor. Takisto aj tie nemecké.....ale taliansky futbal je úplne odpísaný, sem tam zmienia Neapol kvôli Hamšíkovi, to je všetko.

Reagovat
smazaný uživatel

presne tak... media maj hroznej vliv na nazor lidi, ale tak to proste je a neuvedomi si to dokud se jim neukaze i druha strana mince...

Reagovat
smazaný uživatel

Súhlas. Napr. tu každý nadáva na "talianov skorumpovaných", ale nikto si neuvedomuje že tam sa s tým aspoň niečo robí, na rozdiel od iných krajín, A čo ten Lyon v LM ? Alebo záver tohto ročníka anglickej ligy ? Podpláca sa všade, lenže Taliansko je jedna z mála krajín kde sa proti tomu bojuje. Ale uznania sa nedočká, lebo je to Taliansko, hateovať ktoré je "in".....

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
PJ

Co bylo podplacenýho na závěru anglický ligy?

Reagovat
smazaný uživatel

No bolo to minimálne podozrivé....

Reagovat
PJ

Ale co konkrétně? Poslední kolo? Bolton potřeboval vyhrát, nevyhrál, QPR taky potřebovali body k jistotě záchrany a neuhráli nic, ManCity potřebovali vyhrát a zachraňovali to horko těžko v nastavení...

Reagovat
Liquid

když skončil Bolton tak zbývalo 5 minut do konce zápasu na Citizens a QPR tedy již o nic nešlo, takže se asi snaží poukázat, že to City pustili, což si já třeba nemyslím že tak bylo

Reagovat
smazaný uživatel

Mám na mysli zápas City a ich "fantastický obrat" v poslednom kole.....

Reagovat
PJ

Finále LM v 99 asi zaplacený nebylo a přesto United otočili, proti srovnatelnýmu soupeři. Tady byli QPR dost pod tlakem a nepřijde mi nic podezřelýho na tom, že ten tlak neustáli a dostali dva góly. Samozřejmě, je možný, že se dověděli výsledek Boltonu a polevili, přestali se tak soustředit a padli, ale opravdu hodně bych se divil, kdyby to bylo "zaplacený"...

Reagovat
smazaný uživatel

Zápas City jsem viděl. Celej zápas asi o 3 parníky lepší než soupeř. Bušili do jeho obrany horem dolem. Na střely vyhráli Citizeni snad 35:3. Že ty góly dali až v nastavení, je jen náhoda. Věř tomu, že tohle bylo určitě čistý.

Reagovat
JozkokozleJ

To, ze je taliansky futbal na vedlajsej kolaji nie je nejake svetove sprisahanie. Proste to je fakt. Fanusikovia si slobodne vyberaju co budu sledovat. Nie od fanatikov, ale od masovosti zalezi, ktorej lige bude venovany väcsi priestor... a cez domino efekt sa dostaneme az k tomu, kolko su televizie ochotne zaplatit za televizne prava... a kto ma peniaze, ten hraje muziku.

Reagovat
smazaný uživatel

som Slovak takze teoria pada...

nazory su fajn ale vsimol som si ze ked ich podlozis argumentami tak ich ludia beru vaznejsie

proste prides tu na clanok o porovnani EU lig napises k teme blbost, ludia ta znicia argumentami a ty sa urazis a napises ze dpc ta to vobec nazaujima a cesi maju nieco proti talianom

Seria A naj v Europe?? sportovy novinar?? pane Boze dufam ze pise stylom Ctrl C, Ctrl V

lebo ak niekto tieto tvoje "nazory" v ITA aj vydava tak mi ic zacina byt luto

Reagovat
smazaný uživatel

Seria A naj v Europe??

grow napísal že je nalepšia pre neho, tak tu zase neprekrúcaj slová tak ako sa to tebe hodí....

Reagovat
smazaný uživatel

aby sme boli presny tak dokonca napisal ze je najlepsia na svete

proste chlapci neviete oddelit fanusikovanie a realitu

ja mam najradsej nemecku ligu a BVB ale realne viem ze ani jedno nie je najlepsie na svete a nezahlcujem tym diskusie

ved popravde naozaj si objektivne myslis ze seria A je naj liga sveta chapem ze moze byt tvoja najblubenejsia a ze ta najviac bavi ju pozerat a tak ale musis vidiet ze su tu lepsie ligy

Reagovat
smazaný uživatel

Realitu ? Prečo je to realita ? Lebo to hovoríš ty ?

Pre mňa je najlepšia, a nie, nevidím lepšie ligy. Každému sa páči niečo iné, preto nechápem tvoju snahu presvedčovať ma o opaku. Najlepšia liga sveta oficiálne ani neexistuje, nejaké rebríčky vytvárajú ľudia len na základe svojich subjektívnych pocitov, ktoré sú u každého jedinca iné. To je ako by si chcel urobiť rebríček najlepšej hudby, dá sa to ? Nedá ? Iste, sú oficiálne, faktami podložené informácie o predajnosti jednotlivého interpreta ktoré sa spochybniť nedajú (vo futbale k tomu môžeme prirovnať napr. tú návštevnosť), ale aj tak každý považuje za najlepšie to, čo sa mu páči.

Quote the Raven, nevermore....

Reagovat
smazaný uživatel

Poe? hezky hezky x))) este rekni ze poslouchas Lou Reeda (jestli ctes hodne Poea, tak bys mohl... Lou je jeho obdivovatel)

Reagovat
smazaný uživatel

Priznám sa že Reed ide mimo mňa, ale v lete po skúškach a mojich dalších projektoch si opäť plánujem rozšíriť hudobné obzory, takže díky za tip

A čo sa týka Poea, jeho tvorbu zbožňujem....Ravena som čítal xxx krát, a stále ma to baví. Neskutočný balzam na dušu.

Reagovat
smazaný uživatel

jo Raven je neskutecna zalezitost... od nej naprostej vrchol...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
JozkokozleJ

Mozem si tipnut? Denik Sport?

Reagovat
Liquid

právě by sis už neměl porovnávat Serii A s bundesligou, protože ta je na míle před Serií A, ale spíše s Portugalskou a Francouzskou, který už číhají jak se brzy před Serii A dostanou

Reagovat
PJ

Koeficienty jsou z výsledků za posledních pět let. Vzájemná bilance německých týmů proti italským v těch pěti letech je 14-9-8. Takže ty tvoje počty, že až na Bayern se nikdo nevyrovná sedmi italským týmům, trošku nesedí

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Y.N.W.A

pane grow, můžete prozradit pro jaké noviny v Itálii pracujete? vy mluvíte něco o haterech, ale ty blicí smajlíky, subjektivně zabarvené popisy absolutně neodpovídající realitě při srovnávání italské a německé kopané naznačují, že největší hater jste tu vy... buď jsou ty noviny pohrobkem Mussoliniho nacionalismu oslavující vše italské a nadávající na vše ostatní, nebo si vymejšlíš voe

Reagovat
smazaný uživatel

pockej, takze kdyz pisu pro noviny, tak nemuzu mit vlastni nazor a na vsech diskuzich musim psat stylem jakym pisu do novin? tak pardon, to mi v praci nerekli... pro co pisu uz sem psal... (i kdyz se staram spis o vzhled novin nez o jejich obsah)

Reagovat
Y.N.W.A

ale vůbec ne, to si nerozumíme, názory jsou různý, ale fakta popírat nemůžeš, ok?

Reagovat
smazaný uživatel

a kde popiram fakta? este mi rekni, ze to, ze je nemecka liga lepsi nez italska, je fakt a rozbrecim se tu uz asi

Reagovat
smazaný uživatel

tak minimálně musíš uznat, že v poslední době je Německo v Evropě úspěšnější...a z toho pak plynou názory, že je německá liga lepší, protože jak jinak chceš ty ligy porovnávat

Reagovat
smazaný uživatel

letos do osmifinale postoupili z Italie 3 tymy... jedina zeme, ktery se to povedlo...

Italske tymy vyhrali LM 2003, 2007, 2010... (to neni az tak vzdalena minulost podle me)

Nemecke tymy vyhrali... aha pardon vyhral... naposled 2001...

takze nemusim uznat nic sorry

Reagovat
smazaný uživatel

tak za prvé...mezi evropské poháry patří i Evropská liga, ne jen LM...za druhé...úspěch nemusí znamenat jen výhra trofeje...Italové měli za poslední 4 roky tým v semifinále LM jednou...Němci 3x..v EL letos 2 německé týmy ve čtvrtfinále, italský ani jeden, loni v EL dokonce ani jeden tým v osmifinále, německý jeden...předloni jeden italský v osmifinále, 2 německé ve čtvrtfinále...z toho je vcelku jasně vidět, kdo v Evropě má lepší výsledky, jedna výhra v LM to prostě zachránit nemůže...a tou poslední dobou jsem myslel ty roky, které se teď odráží v koeficientu, to znamená posledních 5 let; byla to reakce na tvůj blábol o tom, že si snad Němci koeficient kupují

Reagovat
smazaný uživatel

a stejne nemusim nic uznavat Calcio 4ever...

Reagovat
smazaný uživatel

Asi tak, oni vedia trt o tom aká je to práca. Typickí slováci a česi, vedia sa len vysmievať a závidieť....kašli na nich

Reagovat
smazaný uživatel

clovek prijde s vlastnim nazorem a hned je oznacovanej za fanatika jenom protoze si svuj nazor nepodlozi faktama...

Reagovat
smazaný uživatel

Hlavne nevedia čo je to "subjektívny názor človeka", ako ten hore (ale ten asi nevie veľa vecí). Ty považuješ taliansku ligu za lepšiu ako nemeckú, ako aj ja. Oni zase nie, a to je celé. Akurát niektorí jedinci nedokážu pochopiť, že okolo nich sa svet netočí a človek môže mať aj iné názory....

Reagovat
Y.N.W.A

cvak, přesně tak

Reagovat
Y.N.W.A

cvak, přesně tak

Reagovat
Y.N.W.A

a hned dvakrát sorry, hele chápu, že je pro tebe italskej fotbal nejlepší, to ti nikdo nebere, rozumíš? ...názory jsou různý, tady jde o to, že ty jedinej to nejseš schopenj uznat, protože právě cpeš všem ten svůj názor a nebereš druhý... ten svůj subjektivní názor konfrontuješ s objektivním žebříčkem sestaveným na základě faktů, ok? ...už to pobíráš, co tu všem vadí? fandi si třeba San Marinu, to tady nikdo nezpochybňuje...

Reagovat
smazaný uživatel

ja svuj nazor nikomu necpu ja nikdy netvrdil, ze je to neco vic nez jen nazor... to vy ste se toho chytli jak kdyby to bylo nejaky rouhani nebo nevim co vy ste zacli chrlit tuny nesmyslnych faktu, ktery me meli presvedcit o opaku... ja se jen drzel svyho nazoru, nic vic takze nevim o cem mluvis...

Reagovat
Y.N.W.A

v pořádku

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Hm, takže tu máme po PL - PD, Messi - Ronaldo, Češi - Slováci, Evra - Suaréz, nové kolo flame war s názvem Bundesliga vs. Seria A? Dá si někdo křupky?

Reagovat
Y.N.W.A

hele to tu je od tý doby, co italofilové neskousli že se propadli za Německo a nejsou schopni uznat realitu o tom, že italskej fotbal posledních let na evropské scéně prostě úspěchy nemá! (v porovnání s týmy před ním) ... a nadávat na žebříček, že za to může, protože ho někdo podplácí, je to nejlepší co jsem tu četl, pan grow baví beru italskou historii, mám rád tamní kluby, uznávám úspěchy v devadesátejch letech na klubový úrovni...ale teď jsou trochu v útlumu... o tom žádná, z Bundesligy tu žádný hatery nevidím, jen ty ukřivděný ze Serie A

Reagovat
smazaný uživatel

Kedže si použil množné číslo tak zrejme myslíš aj mňa. A ak budeš čítať pozornejšie, zistíš že som nikde nepísal že Bundesliga má 4 miesta v LM neprávom, práve na úkor Serie A. Ja som sa s tým hore bavil o tom, že je to pre mňa najlepšia liga sveta.

To že taliani vypúšťajú EL ma neskutočne serie, čo som mimochodom veľakrát aj kritizoval....a iste, môžu si za to sami - hoci ma to vôbec, ale vôbec neteší.

Reagovat
ámoš

Může mi prosím někdo vysvětlit, proč letos začne český vicemistr - Sparta - už ve 2. předkole EL? Česko přece bylo třikrát po sobě osmnáctý v pořadí národních koeficientů, z toho dvakrát ( loni Sparta a předloni Jablonec coby vicemistři) začínali až ve 3. předkole EL. Proč je to letos jinak? Změnilo se nějak nasazování klubů do pohárů? To že jsme letos devatenáctý, se přece počítá až pro sezonu 13/14, nikoliv pro tu nadcházející. Díky za odpověď

Reagovat
PJ

Jo trochu se změnilo nasazování, od příští sezóny je šest týmů (vítězové poháru šesti prvních zemí v žebříčku) nasazeno rovnou do skupin, ještě letos museli všichni do předkola. A tahle změna se musela promítnout i do nasazování do dřívějších předkol.

Reagovat
smazaný uživatel

To je jasný znamení, že v levým menu musí jít Bundesliga před Serii A!

Reagovat
smazaný uživatel

to se máme čím chlubit že je před náma Izrael a Kypr..

Reagovat
Liquid

a další 4 ligy včetně té běloruské jsou docela v závěsu za námi

Reagovat
smazaný uživatel

a to jsem sklízel samé nadávky když jsem před pár dny psal že se naše liga stane srovnatelnou s Běloruskem

Reagovat
PJ

No počkej na léto, až se před novou sezónou z koeficientů odečte sezóna 07/08 - Česko padne na 21. místo, před nás půjde Rumunsko, Polsko a Bělorusko, dolu padne Skotsko

Reagovat
smazaný uživatel

Škoda,že Lichtenštejnci pořád nechcou založit ligu

Reagovat
smazaný uživatel

Teraz som si vsimol aky by bol koeficient pri zalozeni cs. ligy

Reagovat
Malavi

No určitě by se nesčítal dohromady. Možná by byl převzat ten lepší (nyní český). Stejně jako v případě sjednocení NDR a SRN - spojené Německo pokračovalo v koeficientu SRN. Mimochodem po rozdělení soutěží v roce 1993 startovaly oba státy v tomto žebříčku od nuly.

Reagovat
smazaný uživatel

tak takych 70% z toho nechaju urcite, nemozu jednoducho nepocitat uspechy...

Reagovat
smazaný uživatel

Tak by to šlo snad jednoduše,žeby se sečetly body všech českých a slovenských klubů a vydělily by se počtem klubů za obě země v jednotlivých ročnících.Anebo by se teda zas začlo od 0,jak při rozpadu ČaSFR

Reagovat
smazaný uživatel

Běžte s tím už do prdele. Půl bodu sem, půl bodu tam. Musíte se zase hádat o totálních hovnech? Výsledky nevýsledky, pro mě bude vždycky nejlepší Calcio, i kdyby je předběhly v mých očích sranda ligy jako Francie, Rusko nebo Portugalsko.

Calcio per sempre!

Reagovat
Arbiter

trošku OT k sakům: http://www.thedidierdrogbafoundation.com/includes/cobrand/img/medias/gala-2012/13348.jpg takhle vypadá elegán v originálním obleku

Reagovat
smazaný uživatel

Sorry, má ho na sobě Drogba, je to hnus nesnáším ho Najdi mi to na někom jiném .. Ale jop, vypadá to dobře, jen kdyby byla lepší fotka..

Reagovat
Arbiter
Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Pěkné pěkné, ta barva obleku je skvělá

Reagovat
Arbiter

no a když srovnáš Messiho a jeho "oblek" a Didiho, tak je to nebe a dudy, vedle něj by byl Leo naprostý šupák...

Reagovat
smazaný uživatel

No, mě se to na Drogbovi nelíbí. Já bych mu zvolil světlejší odstín, aby kontrastoval s pletí. A nemyslím to nijak rasisticky, spíš aby vynikl. Je tam příliš mnoho tmavé. Ale proti gustu Tak já osobně bych ještě jinčí obleky/saka, než mají ti dva. Ale líbí se mi oba

Reagovat
smazaný uživatel

no jo no.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
Y.N.W.A

tak to nečti, fandi si Serii A, evropský poháry nesleduj a nemel

Reagovat
-Carles-

Ligue 1 sranda liga? Tak toto sa dá nazvať len ako calciofanatizmus.

Reagovat
smazaný uživatel

A to si ještě budou ligu zakládat v Kosovu, takže Skoti mají dalšího vážného soupeře v boji o 30. místo Jsem opravdu zvědavý, jak Motherwell ustojí v sakra těžké nemistrovské části LM U ČR mě těší, že se stále tak nějak držíme na dostřel 15. místu A souboj Itálie x Německo? Ačkoli je Calcio mým nejoblíbenějším a jsem fandou Interu, v posledních 5 letech byla prostě Bundesliga v Evropě lepší a koeficient (který nikdo od zeleného stolu neovlivňuje a je jasně stanovené, jak se body určují) tomu jasně odpovídá. Takže vzhůru GL i Serie A!

Reagovat
Y.N.W.A

konečně soudnej fanoušek

Reagovat
smazaný uživatel

Tam už ligu dávno mají,v Kosovu,stejně jako i v jiných nečlenských zemích UEFA,např.Gibraltaru či v Monaku

Reagovat
Malavi

Pozor, velká změna! Po dlouhých 15 letech nebude Lichtenštejnsko v Evropě reprezentovat FC Vaduz. Domácí pohár vyhrál USV Eschen/Mauren a otázku "Proč Lichtenštejnsko reprezentuje jen Vaduz?" nahradí otázka "Kde je Vaduz?"

Reagovat
smazaný uživatel

Jinak, jestli je tu nějaký historik, jak to bylo před 10-15 lety? To mi neříkejte, že Německo je v Top 3 poprvé ve své historii a jelikož z tama vypadla Serie A po nějakých 30 letech, koho tehdy Němci 'vyšoupli' z elitní trojice? Španělsko/Anglie

Reagovat
Malavi

Němci se vrátili do trojky loni po 11 letech. Tehdy byli na špici s Itálií a Španělskem. Chyběla Anglie - po zákazu startu klubů na konci 80. let se vlastně celá devadesátá léta Anglie drala nahoru, vyšlo to až v roce 2001.

Reagovat
smazaný uživatel

Díky

Reagovat
smazaný uživatel

Sledoval niekto nočný zápas Fluminense - Boca Juniors? Nie je možné tu urobiť rubriku aj o JA či SA futbale? Taká Copa Libertadores ako najstaršia súťaž by si to zaslúžila.

Reagovat
smazaný uživatel

'euro'fotbal ... možná proto Ale bral bych to taky

Reagovat
smazaný uživatel

Tak, sú tu články o AFC, APN, A-League, tak prečo nie i o týchto destináciach, kór, keď nezanedbateľné percento futbalistov v Euroligách pochádza práve odtiaľ.

Reagovat
Tomanatura

sledoval jsem (letos to Boca proste musi vyhrat, jasne nejlepsi tym v Ja s jasne nejlepsim mimoevropskym hracem) a chtel jsem tu o tech zapasech psat, ale casove to proste nevyjde. Mnohdy ty zapasy skonci v 5 rano, to se proste neda stihat, pokud mas normalni zamestnani.

Reagovat
smazaný uživatel

Sledoval som ho do asi 60.minuty, a Fluminense ich dosť tlačilo, i keď tá obrana Bocy odolávala veľmi dobre, domáci nejaké loženky nemali, ale tlak bol dosť silný. Ten vyrovnávajúci gól som logicky nevidel, ale možno hovoriť i o šťastí. Riquelme mi nejak prišiel pri tom dirigovaní zálohy trochu neistý, nevychádzali mu štandardky. Deco neviem prečo nehral za domácich, ale nie je to prvý zápas, čo nenastúpil. Aký bol záver?

Reagovat
Tomanatura

Deco je tusim zraneny, stejne jako ta jejich druha hvezda, ktera ve ctvrtfinale nenastoupila. Ono se dalo cekat, ze Fluminense po tom pruseru z prvniho utkani pritalci. Tam mohli a meli dostat alespon 5 golu, ale proste to nevyslo. Precejen to ale nejsou nazdarci. Nerekl bych ovsem, ze Boku nejak extra tlacili, ke konci mela vice ze hry, gol trochu se stestim, ale na to se taky hraje. Ono kdyz ti v utoku hraje nemehlo Cvitanich a bez formy Silva, nejde to jinak. Pak prisel Pablito Mouche a Boca se zacala rozjizdet, prichodem Mina misto mimone Erbese uz bylo dokonano.

Argentinci maji strasny handicap na lavicce, kde sedi jeden z nejblbejsich treneru soucasnosti, ktery uprednostnuje sve oblibence namisto kvalitnejsich hracu a ty pak cpe na nesmyslne pozice. To je potom tezke. I tak je ten kadr ale prvni v lize a v semifinale CL.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele