Z korupce ve FIFA se mi zvedá žaludek, míní Lineker

04.08.2014, 12:01
Aktuality
Světovým fotbalem už delší dobu otřásá korupční skandál. Vítězství Kataru ve volbě o mistrovství světa 2022 bylo ovlivněno podplacením minimálně jednoho činovníka, což nyní komentoval i televizní fotbalový moderátor Gary Lineker. Ten dokonce nabádá světové velmoci k bojkotu účasti na šampionátech.

Lineker vyjádřil své znechucení nad chováním FIFA v rozhovoru pro GQ magazine. "Z celého toho incidentu se mi dělá špatně. Korupce na takhle vysoké úrovni je nechutná," nebral si servítky někdejší kanonýr Leicesteru, Barcelony či Tottenhamu, jenž se opřel i do samotného předsedy. "Sepp Blatter si jede takové své diktátorství a z jeho velení vycházejí čím dál větší nesmysly."

Bývalý anglický reprezentant Gary Lineker je v současnosti fotbalovým fanouškům nejznámější z pořadu BBC Match of the Day, kde po každém kole Premier League moderuje sestřihy utkání. Kromě toho však také byl jedním z ambasadorů anglického týmu v boji o světový šampionát v roce 2018.

"Seděl jsem s Davidem Beckhamem u hamburgeru noc předtím, než padla rozhodnutí. Byli tam i princ William a David Cameron, snažili jsme se získat podporu, a já říkám Becksovi: ‚Jsme jediná země, která pro to něco dělá. Celé to smrdí tím, že už je vlastně dobojováno‘."

Nejlepší střelec mistrovství světa 1986 pokračoval. "Je to zkrátka výsměch. Nejsem proti pořádání turnajů v různých částech zeměkoule, ale přijde mi, že všichni o těch hrozných vedrech museli dávno vědět," kroutí hlavou Gary Lineker.

O vítězství Kataru ve volbě o mistrovství světa v roce 2022 se vyjádřil například i komediální komentátor HBO John Oliver, jenž před šampionátem v Brazílii prohlásil, že opravdu snad jen korupce může být jediným logickým vysvětlením, proč Katar fotbalový svátek bude mít možnost pořádat.

Lineker věří, že reformaci prohnilé instituce FIFA lze provést pouze radikálními činy. Proto vyslovil myšlenku, aby "čisté" státy vyhlásili mistrovstvím světa bojkot. "Jediný způsob jak něco změnit je přijít a říct, že už se nebudeme turnajů účastnit. Je mi ale jasné, že se to patrně nestane, v sázce je příliš," uznává.

Menší oběť by však podle něj fotbalové svazy učinit mohly. "Je to hrozná škoda, protože fotbal je obrovský sport, který strašně moc znamená pro spoustu lidí. V Anglii možná až příliš - a neříkám to jako kritiku. Měli bychom se postavit za správné hodnoty, a jestli to znamená, že už nikdy nebudeme hostit mistrovství světa, dobře," zakončil 53letý moderátor.

Autor: Marek Ustohal / bbc.co.uk

Komentáře (179)

Přidat komentář
Mercury

Reagovat
smazaný uživatel

Ten chlap má super názory

Reagovat
Al Capone

Borec, který má koule to takhle veřejně říct.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
bayern987

Názory má fajn, a k tomu má vždycky pravdu.

Reagovat
smazaný uživatel

Přál bych si ten bojkot, pak se třeba můžeme ve finále utkat s Hondurasem.

Reagovat
Chlupatá máma

Z korupce va FAČR jsem vyzvracel žaludek, míní Lineker

Reagovat
minoLFC

Gentleman

Reagovat
Adhol

Reagovat
smazaný uživatel

Uplakanej a populistickej názor...pravdou je, že ta korupce by se rozhodně měla vyšetřit a potrestat, to je opravdu hnus, bohužel vzhledem k tomu, že už Katar začal nákladný práce tak už mu šampionát asi neseberou, ale jednotlivci by měli být exemplárně potrestáni...to je jedna věc...ovšem druhá věc je pořadatelství Kataru jako takový...každej si na negacích ohledně toho šampionátu jen přihřívá polívku, případně brečí, jak den předem bylo rozhodnuto,, ale reálně se na to nikdo nedívá...jednak jsou v plánu klimatizovaný, případně přírodně chlazený stadiony, takže hráči trpět nebudou...Katařani slibují i chlazení venku, což nevím, jak udělají, ale OK, prostě je tam vedro, ve kterým se ale rozhodně žít dá...tyhle handicapy jsou stejně vždycky překonaný-v JAR byla vysoká kriminalita, v Japonsku mělo pršet, v Brazílii špatná infrastruktura, ale MS tam proběhla v klidu...fotbal chce být kosmopolitní, ale tam vadí to a tam zase to...navíc se to MS může hrát v zimě, nikde není psaný, že to musí být v letním termínu...nehledě na to, že Katar nemá problém s penězma a slibuje supermoderní mistrovství...takže bych nechal Katar pracovat, ať ukáží, jaký přichystají zážitek...

Reagovat
jk

Uplakanej pseudoopoziční názor... Lineker win

Reagovat
smazaný uživatel

Jo v tom je to právě zajímavý, že názor, kterej se nad problematikou trochu zamýšlí, je pro tebe opoziční...je samozřejmě jednodušší říct, že ten šampionát bude o ničem, protože je tam vedro...

Reagovat
Mercury

Nezaměňoval bych úvahy o příčinách a o následcích. To, že je status quo takový jaký je a Katar se s tím s větším či menším uspěchem pokusí poprat je sice pěkné, ale nevím jak to souvisí s problematikou samotné volby. Tady jde přece o ten mechanismus, naprostou netransparentnost, resp. důvodné podezření z toho, že přidělení MS právě Kataru proběhlo na docela jiném půdorysu a v kontextu docela jiných zájmů než je fotbal. A to je problém na který upozorňuje (nejen) Lineker. Nepláče ani nemá důvod nahánět populisticky body. Proč by to ze své pozice dělal? Jestli se MS v Kataru v rámci možností podaří udělat kvalitní a snesitelné vzhledem k prostředí je otázka, která v této souvislosti vůbec není relevantní.

Reagovat
smazaný uživatel

To je teda hodně relevantní, protože výrokem "Je to zkrátka výsměch. Nejsem proti pořádání turnajů v různých částech zeměkoule, ale přijde mi, že všichni o těch hrozných vedrech museli dávno vědět," komentuje Lineker nejen volbu po stránce administrativy, ale taky Katar jako takový. Výše jsem to rozepsal, nevím, co ktomu víc dodat. A když jsme u těch zájmů, i tam bych to rozlišoval...úplatky jsou hnus, OK...ale ty si myslíš, že při těch volbách nefungují žádné dohody třeba jen stylu "ty mi pomůžeš teď, já ti pomůžu příště"? Myslíš, že každej do té lavice sedne a hlasuje podle toho, jaká země má nejlepší stadiony akde budeten šampionát nejkrásnější? já jsem na těch zasedáních nikdy nebyl, ale tahle myšlenka mi přijde dost naivní, takže i ohledně zájmů bych byl v tomto případě opatrnej...

Reagovat
drussbarb

Reagovat
smazaný uživatel

tak jedna věc je co katar slibuje a jiná věc jsou fakta. vedro-klimatizace(hodně drahá sranda), zimní termín (nedivil bych se vážnym protestům lig a klubů) ; pracovní podmínky za kterých to tam probíhá - otrokáři, ohromný množství úmrtí ; způsob volby - novináři prokázali korupci i když se vyšetřování FIFA bránila; stadiony - všechny stadiony na velmi malym prostoru ( problémy s diváky, dopravou , ubytovánim atd).

Reagovat
smazaný uživatel

Tak ale těžko můžeš hodnotit, co Katar slíbil, když jsou ty práce ještě na začátku a do MS zbývá 8 let...drahá sranda u klimatizace-to může být lidem úplně jedno, platí to katar zesvé kapsy...dále zimní termín, to je ve hvězdách...pracovní podmínky jsou katastrofální, to ano, prokazatelně je tam spousta mrtvých a postoj Kataru vůči tomu je hodně arogantní a nepochopitelný...ale to by neměla být obžaloba fotbalu, to je přece záležitost katarskýho pracovního práva...způsob volby jsme rozebrali, jak říkám, je třeba oddělit...o problematice ubytování nevím, co konkrétně tam je špatně?

Reagovat
smazaný uživatel

jj jsou to jenom dohady a spekulace ale získali to korupcí a to by mělo stačit. k tý problematice ubytování. někde jsem slyšel (podrobnosti jsem si nezjišťovat, takže jestli o tom někdo ví víc tak se rád něco dozvim) že všechny stadiony mají být ve vzdálenosti 30km. to je podle mě hrozný nápor na dopravu, organizaci fanoušků, ubytování prakticky úplně všech

Reagovat
Talker

Z mého pohledu jde o to, že to není nějaký stabilní projekt. Když se mrkneš na MS v Brazílii nebo kdekoliv jinde, tak ty stadiony využijí. Ať už na fotbal, Rugby, americký fotbal nebo jinak. Stejně tak to zázemí, které se vytvoří (hotely).

Jenže ve chvíli, kdy postavíš 12 obřích stadionů pro MS v zemi o velikosti středočeského kraje (kdy většinu toho území tvoří pouště, takže ty stadiony budou ve výsledku vedle sebe), tak jaké je jejich využití? Prakticky nulové.

To samé hotely a ubytování - vem si, že na těch MS doteď byly týmy rozprostřené mezi několika městy, tudíž v každém městě bylo třeba 50-100 000 fanoušků. Jenže tady budeš mít na jednom místě půl nebo třičtvrtě milionu fanoušků. Opět množství hotelů, kdy se využije minimum. Navíc to brutálně zatíží dopravní síť a veškerou infrastrukturu. Najednou nafoukneš obyvatelstvo toho města o čtvrtinu nárazově.

Když se mrkneš na další sporty, tak většinou se snaží alespon tvářit "nature friendly" a neplýtvat zdroji. A fotbal se rozhodne postavit 12 obřích, nevyužitelných stadionů, množství hotelů, které budou po MS zavřeny, přeplní město a podobně.

Z tohoto důvodu je to prostě blbost. Kdyby to udělali dohromady se Saudskou Arábií, SAE a Kuvajtem, tak dejme tomu, že by to dávalo nějaký smysl - stadiony by se rozprostřely po celém arabském poloostrovu a tím pádem by tam byl nějaký užitek pro fotbal do budoucna.

Reagovat
smazaný uživatel

Tohle je ale úplně to poslední. Jednak nevím, proč by měla být důležitá využitelnost stadionů a hotelů, to je přece problém dané země, která ten šampionát organizuje a financuje...a i kdyby to podstatný bylo, tak jak víš, že se ty stadiony nevyužijí? že Katar nevytvoří nějakou bomba ligu, penězma našlapanou, při které se ty stadiony jednou zaplní? Jak víš, že nevyužijí hotely, když tam jde cestovní ruch rapidně nahoru? A jak víš, že tam budou problémy s infrastrukturou? to máš něčím podložený?

Reagovat
Talker

Mám to podložené. Čistou logikou.

Je to teoreticky problém té země jenom. Jenže ty zdroje půjdou z různých zemí (železo, ocel, hliník, nějaké větráky a podobně, to je hromada zdrojů) a v tomhle případě (jednorázová akce) by bylo fakt lepší ty prachy poslat do Afriky a postavit z toho nemocnice. A to obvykle jsem těžký pragmatik, kterého tyto věci obvykle netrápí.

A jak vím, že ta bomba liga nezaplní stadiony? Protože ten stát má 2 miliony obyvatel. Těch 12 stadionů kombinovaně bude mít po snížení kapacity cca půl milionu kapacitu. Takže by na ten fotbal musel chodit každý čtvrtý obyvatel té země každý týden. Nakolik je to pravděpodobné?

Jak vím, že nezaplní ty hotely? Protože jde opět o hotely, které musí mít kapacitu třeba 600 000 jen pro MS a dalších X desítek či stovek tisíc pro další turisty, kteří tam jezdí běžně. Což znamená postavit hotely s dalším půlmilionem lůžek pro turisty ve městě, které má obvykle 1,3 milionu obyvatel. K tomu si připočti, že budeš potřebovat 100 000 pokojských, recepčních, nosičů zavazadel a podobně. To nebudou dělat místní, alespon z většinové části ne. Ale spíš Indové, Čínani a podobně, kteří tam přijedou, odevzdají pasy a chopí se utěrek a zavazadel. A myslíš, že využijí hotely pro 600 000 lidí v jednom městě?

Vzhledem k tomu, že tam nemají metro, tak všechny návštěvníky musí přepravit pozemní doprava. Dejme tomu, že polovina místních se pohybuje po silnicích ať už autobusy nebo vlastními auty a zbytek se extrémně nepřesouvá (ženy, místní). Takže se ti zdvojnásobí počet lidí, kteří se někam přesouvají.

Abych ti to vysvětlil tak, ay se to dalo pochopit - to máš jako kdybys do Prahy vedle všech místních a turistů, kteří přijedou tak jako tak ještě půl nebo třičtvrtě milionu lidí a zastavil metro. To je brutální nápor na infrastrukturu. K tomu si připočti nápor na nemocnice - najednou má město o polovinu nebo dokonce 2/3 více obyvatel, extrémní vedro, na které fanoušci nejsou zvyklí.

Prostě z pohledu logistiky je taková akce šíleně extrémní - obvykle se totiž fanoušci rozdělí mezi 10 hostitelských měst. Takhle budou všichni pohromadě v jednom městě. Což ti působí daleko více střetů - můžeš tam mít státy, které jsou znepřátelené (Ukrajina x Rusko nebo jiné státy, které zrovna budou v konfliktu) a nemáš fanoušky jak oddělit, protože všichni budou v tom jednom městě.

Těch potenciálních problémů je spousta a aby se vyřešily, tak budeš mít extrémní čerpání zdrojů. Naprosto zbytečně. Protože ty stadiony se stejně nevyužiijou.

Reagovat
smazaný uživatel

Co píšeš nemá absolutně žádnou logiku, některý věci jsou dokonce úplně obráceně a některý naprosto nepodložený...bavíme se tu o akci, která bude za osm let a snad všichni víme, jak se Katar rozrůstá, oni vědí, že ropa není nekonečná a rozšiřují aktivity i na cestovní ruch, mají letiště pro 30 milionů lidí, takže opravdu nevidím důvod nevyužití všech těch hotelů a ubytovacích zařízení do budoucna...a že někdo odevzdá pas, co je to za argument? ba naopak, podstatně to může zvýšit zaměstnanost v daným regionu, protože tihle Indové a Číňani doma práci neseženou, to je podle tebe špatně? to je trochu podivný ekonomický myšlení...s cestovním ruchem souvisí i zlepšování infrastruktury, čím máš podložený, že tam doprava nebude fungovat? srovnání s Prahou je naprosto neobjektivní, to se nedá srovnat...to, že se v jednom městě potkají znepřátelený národy je taky úplně mimo, to se při vzájemných zápasech může stát v jakékoliv zemi...jediná otázka je využitelnost těch stadionů, to těžko odhadovat, ale přepočet na obyvatele opět nesmyslnej, to můžu říct klidně i já, že tam přece nemusejí chodit jen obyvatelé Kataru,když to bude nějaká hvězdná liga, můžou tam chodit i zahraniční diváci...

Takže sám vidíš, kolik mezer tvoje analýza má...

Reagovat
smazaný uživatel

Pořád to ale bylo uplacený. (Jako OH v Salt Lake City, pravda.) A FIFA je pořád hnojiště. Tak v čem nemá Lineker pravdu?

A když už jsme u Kataru... nevadí ti mrtví demonstranti v Bahrajnu?

Reagovat
smazaný uživatel

OK, podvacáté, píše tam o vedru v Kataru, tak se nad tím zamýšlím...a co s tím mají společnýho mrtví v Bahajnu?

Reagovat
smazaný uživatel

Bylo to uplacený. = Není to legitimní.

Reagovat
fenixLFC

a keby si sa nad tymi ,,medzerami'' skusil zamysliet? talker ti nevypisoval vsetko ale iba to najdolezitejsie. katar sa moze rozrastat ale to si fakt myslis ze za 8 rokov postavia okrem tych stadionov cca 6-7 novych miest ktore sa este aj zaplnia ludmi? Jedinym sposobom ako by to bolo mozne, je pristahovalectvo, co by vsak malo negativny vplyv na dalsie veci.

porovnanie s prahou je presne, povedz mi v com konkretne. Paralela je tam uplne jasna, skus si to precitat este raz.

narody- ked mas viac miest, mozes tychto fanusikov do urcitej miery oddelit tym, ze ich ubytujes do roznych miest a stretnu sa len v den zapasu. NAproti tomu si predstav ze sa tam dostane ti uz spominani ukrajinci a rusi alebo rebars nejakym zazrakom izraelci s dalsimi arabmi (pouzijem tvoj oblubeny vyrok nemozes vediet co sa stane za 8 rokov) a ti budu pokope dajme tomu minimalne ten tyzden. to mas hned sedemkrat vacsie riziko vzajomnych stretov.

A na zaver fanusikovia- zober si napriklad aka hviezdna je PL a zober si taky wigan ked hral tuto spickovu ligu-v okoli ma mesta iverpool a manchester a naplnene nemal. V katari budes mat tych stadionov nie 5 ako v tomto pripade ale zhruba 10. Vazne veris ze cudzinci z okolitych krajin budu chodit do kataru kolo co kolo tak, aby naplnili ten pocet a este k tomu tolko pominali za dlasie sluzby aby sa to vobec aspon vratilo? asi tazko

Reagovat
smazaný uživatel

Tohle jsou krásný eseje, ale to jsou jen Vaše domněnky. Já vám ukážu fakta a čísla, když si je v době internetu nejste schopní sami dohledat:

"Katar vypracoval Národní generální plán do r. 2032. Záměr zahrnuje řadu infrastrukturních projektů, jako např.: národní železniční systém včetně metra za 25 mld USD do r. 2025, letiště za 10 mld. USD do r. 2027 pro 50 mil. cestujících ročně, přístav za 7 mld USD do r. 2027, 12 km přemostění zálivu v hl. městě za 1 mld USD do r. 2014, opravu starých a vybudování nových silnic, nové domy a byty, 9 nových a 3 rekonstruované fotbalové stadióny s klimatizací, hotely, železniční most mezi Katarem a Bahrajnem."

"V Kataru žije podle sčítání v roce 2010 celkem 1 696 563 obyvatel (128% nárůst od r. 2004), hustota obyvatelstva je 148 osob na km2. Podíl ekonomicky činného obyvatelstva je 77% (z čehož 94% tvoří zahraniční pracovníci). Sčítání z roku 2013 uvádí cca 1 900 000 obyvatel, čili 12 procent nárust oproti 2010."

Tam je obsaženo mnoho podstatného. Ty projekty nebudou všechny hotový do roku 2022, ale je tam jasnej plán pro rozšíření infrastruktury. Zde i mimózní paralela s Prahou, Katar se narozdíl od Prahy neustále rozrůstá, jak zastavěnou plochou, tak obyvatelstvem, Za 8 let (to není můj oblíbený výrok, ale realita) ta země bude zase úplně někde jinde než dneska, to MS se tam nebude konat příští měsíc. Navíc opět připomínám to obří letiště a plán na růst turistickýho ruchu, takže ty ubytovací kapacity a jejich využití by problém být neměly.

Jak vidíš, 94 procent obyvatelstva jsou zahraniční pracovníci. Hoši musíte si uvědomit, že tam nežije 2 miliony šejků...všichni pracovníci ve službách jsou cizinci. A když se služby rozrostou, přijdou noví cizinci. V čem to teda bude mít negativní vliv na jiný věci? Můžeš mi to vysvětlit, když ta země výrazně žije ze zahraničních pracovníků?

Riziko střetu fanoušků je vzhledem k velikosti té země teoreticky vyšší, ale v tom problém nevidím. Když je MS třeba ve Francii tak to taky nefunguje tak, že Rusi bydlí v Paříži, Ukrajinci v Marseille a Američani ve Štrasburku...fanoušci se můžou setkat v jakýmkoliv městě a vyvolat nepokoje, navíc je to otázka pro katarskou policii, aby si s tím poradila. To rozhodně není důvod, proč nějaké zemi nedat pořadatelství mistrovství světa.

O těch stadionech se přít nebudu, nevím, jaký s tím mají plány, ale to jsem psal už výše. Ohledně těch návštěvníků ze zahraničí to byla jen teoretická myšlenka. Zbytek jsem doufám jasně doložil čísly a ne pouhými úvahami nebo logikami. To mistrovství nemá být ztísněný,bez infrastruktury a s lidma spícíma na ulici, ale mistrovství supermoderní, čemuž odpovídají i finance do toho vynaložený...

Reagovat
smazaný uživatel

takova debata o hovne....

Jinak jako nestranny ctenar: Talker>Marinik ve vsech smerech.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Romantický slohy jsou evidentně víc, než fakta.

Reagovat
smazaný uživatel

ty woe, spekulujes tady s pouhymi domnenkami. Nebo das ruku do ohne za to ze Katar bude za 8let vypadat presne tak jak to tady licis?

JInak Mercury ti to napsal velmi trefne: "Tady jde přece o ten mechanismus, naprostou netransparentnost, resp. důvodné podezření z toho, že přidělení MS právě Kataru proběhlo na docela jiném půdorysu a v kontextu docela jiných zájmů než je fotbal. A to je problém na který upozorňuje (nejen) Lineker" -, na coz ty reagoval uplne mimo misu.

To, ze Katar ma spoustu penez, aby to nejak dal dokupy, nikdo nepopira.

A mimochodem nebud moc namysleny. Protoze kdyz si myslis ze clovek, ktery rozhodne pusobi lip nez ty v teto debate pise romanticke slohy, tak ty tim padem musis psat pohadky pro deti.

Reagovat
smazaný uživatel

Hoši tady je nějaký velký nedorozumění...vy mi to tu podáváte stylem, jako kdybych mlel totální nesmysly a spadl z hrušky. Shrnul bych to do následujích bodů, ke kterým by ses mohl vyjádřit, abys nějak svůj příspěvek podepřel:

1) Já píšu pohádky pro děti, takže ekonomickej plán Kataru jsou pro tebe pohádky pro děti? A konkrétní čísla a cíle jsou pro tebe domněnky?Nevím, co z toho se opravdu postaví a uskuteční, ale to nepsali žádní středoškoláci jako výroční práci, ale lidi, kteří ekomice rozumějí a jsou k tomu pověření. Takže by mě zajímalo, kde vyjadřuju nějaký domněnky.

2) Lidi tu píší evidentní nesmysly, jako třeba o škodlivosti přistěhovalců, a to bez uvedení důvodu. Já jsem zcela konkrétně napsal a číselně podložil, co přistěhovalci pro jejich ekonomiku znamenají. K tomu se ale nikdo nevyjádří. Katar je srovnáván s Prahou, v tom si hoši zanotujou, já opět reaguju a podkládám, že se to srovnat nedá. Opět bez odpovědi. Ale hlavně že já píšu pohádky.

3) Zajímalo by mě, co jsem Mrcurymu odpověděl úplně mimo mísu. To jsem teda opravdu zvědavej. Už v tom vrchním příspěvku jsem napsal, že OK, ať se orupce vyšetří a potrestá...ale že je třeba oddělit volbu jako takovou a Katar jako pořadatele jako takový. A tím směrem jsem tu debatu i vedl, o Kataru jako takovém byla následující debata. Je na tom něco nesrozumitelnýho?

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
soukup

pracovní podmínky na úrovni otrokářství produkujou velkou část výrobků, který lidi v západní Evropě využívají, aspoň v tomhle by se to mistrovství nevymykalo...

Reagovat
smazaný uživatel

tjn ale když tam někdo přijede pracovat a zaměstnavetel mu vezme pas a pak je jenom odsouzen na to jestli mu ho vrátí a nebo ne tak je to trochu jiný.

Reagovat
Talker

Tak v Číně ten pas ani nedostanou a nemají jinou možnost, než makat někde u pásu... Pokud to ti Indové přežijí, tak asi alespon dostanou pořádně zaplaceno a můžou alespon částečně ovlivnit svůj život.

Reagovat
smazaný uživatel

Na jednu stranu máš pravdu, ale myslíš, že hráči budou v pohodě jestliže budou hrát na klimatizovaných stadionech v například 25 stupních, a pak vylezou ze stadionu do 50 stupňů na sluníčku? Polovina hráčů bude hrát s chřipkou apod a reálně hrozí úpadek fotbalové kvality.

Že v Kataru jsou peníze a co se týká stadionů a infrastruktury bude všechno v pořádku těžko někdo vyvrátí.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to už je konkrétní fyziologicko-architektonická otázka, nejsem doktor ani architekt, abych na to odpověděl...předpokládám, že ty konstrukce budou zdraví co nejméně závadný...

Reagovat
smazaný uživatel

...navíc se to MS může hrát v zimě, nikde není psaný, že to musí být v letním termínu...

zamyslel si sa nad tým čo by tomu všetko predchádzalo? Súhlas kontinentálnych organizácii, súhlas národných zväzov a súhlas klubov. Veľa šťastia tomu kto to pôjde vyjednávať.

Reagovat
smazaný uživatel

Snad najdou někoho schopnýho, kdo to vyjedná, bude to jistě chvályhodná osoba...

Reagovat
smazaný uživatel

Ty si vážne myslíš že sa to dá? si sa nad tým nezamyslel :-/

Reagovat
smazaný uživatel

pre boha len nech nerobia rosady a cistky, pretoze Lineker nieco vypustil. je to jeden anglican, ktory by si na svoju ligu nedal sahnut ani keby bola skorumpovanejsia nez nasa justicia(ze pan Ferguson a natiahnute nadstavenia) nech neobracaju nic naruby ala Toure de France, lebo sa vsetko pos*rie.

Reagovat
fenixLFC

aj keby sme nebrali do uvahy ekonomicky najsilnejsiu ligu-anglicku ktora ma v tomto obdobi najvacsi napor, myslis ze zvysok by ti to schvalil? Uplne vidim ako kluby nadsene skacu po tom, ako po polke sezony ich hraci odidu na sampionat a potom ma sezona pokracovat...

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Mada

Reagovat
smazaný uživatel

jeslti to bude v Kataru tak pro mě rozhodně žádné MS nebude.....prostě na ně seru......toto korupční jednání denním chlebem (myslím následky s těch jednání) vyší platby toho, zdražení toho atd... nevím proč bych měl korupci podporovat ve volném čase při relaxaci na českou ligu si taky nezajdu ani se nepodavam v TV dokud tam bude Pelta, Damkomá a Bebr, uplného vola ze sebe dělat nemusím

Reagovat
smazaný uživatel

Ser na ně a nekoukej...

Reagovat
smazaný uživatel

FIFA je jedna banda hajzlov

Reagovat
jacobT

Reagovat
smazaný uživatel

Viděli jste ten dokument o lovu delfínů The Cove? Jak si tam Japonsko uplácí u chudých členů, aby hlasovali pro jeho návrhy? A pak jen tak mimochodem investuje v těch státech? Asi tak dostal Qatar MS, nedivil bych se kdyby to jinak bylo u Ruska apod.

Hrozný tohleto a normální fotbalový fanda s tím nic neudělá.

Reagovat
smazaný uživatel

tak třeba se ta kandidatura rusku sebere kvůli politice. a jestli nezruší Katar tak to bude ultra výsměch a ztratí úplně důvěru diváků. sorry ale jestli schválí pořádání v otrokářskym státě kde jsou teploty 50 stupnu a všechny stadiony mají být ve vzdálenosti +- 30km, tak je asi něco špatně

Reagovat
smazaný uživatel

Jestli se to Rusku sebere kvůli politice, tak to bude největší výsměch.

Reagovat
smazaný uživatel

no všechno je možný. pokud bude pokračovat s jejich politikou a ještě třeba přitvrdí tak bych se opravdu nedivil bojkotu reprezentací z EU a pak by to FIFA musela přesunout

Reagovat
smazaný uživatel

S jakou politikou?

Reagovat
smazaný uživatel

tak současný jasný fakta- u moci je komunista, který kolem sebe tvoří ten typický kult vůdce; likvidace opozice; omezování svobody projevu; odchod inteligence ze země; obsazení části cizího území za pomocí armády. to jsou hrubý fakta. a tohle to už jednou bylo a vedlo to k bojkotu třeba OH. a pokud třeba ještě přitvrdí a situace se neuklidní a nepročistí, tak osobně další bojkot nevidim jako nereálnou věc. spíše naopak.

Reagovat
smazaný uživatel

To jsou fakta jako prase, to ti řeknu.

Reagovat
smazaný uživatel

a jsou fakt strašně hrubý

Reagovat
smazaný uživatel

jj jsou hrubý ale řekni co z toho neni pravda nebo aspoň z větší části reálný

Reagovat
smazaný uživatel

Nevím, tak vydáváš za hrubý a jasný fakta polopravdy a neověřitelný spekulace, nemám ti na to co říct i kdybych chtěl.

Reagovat
smazaný uživatel

tak co z toho co jsem napsal neni pravda. já jsem napsal to co se dá doložit. nenapsal jsem propagandu atd protože to je na obou staranách.

Reagovat
smazaný uživatel

OK, tak mi to dolož výrok po výroku, jinak tlacháš slámu.

Reagovat
smazaný uživatel

to jak vystupuje, při jakých příležitostech se fotí(divoký zvířate před klecí, hraje hokej s profikama atd atd), to jak je prezentován v médiích, co jsou na něj napojený, je způsob tvoření kultu osobnosti. to je můj názor. opravdu ti mam dohledat jak se tam vede boj s opozicí a kolik lidí muselo odejít? nepíšu že je vraždí jak to bylo ve zvyku a že všude jinde je to fairplay a nevytahuje se špína. omezování svobody - do čela největší sociální sítě dosadil člověka který je na něho napojený a Dumov, který tu síť založil musel odejít ze země. povinná registrace a kontrola blogerů s velkou návštěvností.to ti přijde normální? o obecný cenzuře internetu se taky mluví ale to jsou spekulace. profesor Zubov byl vyhozen z univerzity protože kritizoval zahraniční politiku putina a odjel ze země. mam pocit že si to hned pohlídali zákonem aby se to neopakovalo. to že poslal ''neoznačený'' vojáky na krym snan nemusim psát. neřešim otázku kdo může za ukrajinu, kdo to vyprovokoval atd. ale poslal vojáky na území cizího státu a teď patří pod rusko. teď k odchodu inteligence (http://zpravy.idnes.cz/ruska-elita-voli-emigraci-kreml-odliv-mozku-netrapi-fyd-/zahranicni.aspx?c=A140728_122700_zahranicni_vez) teď je otázka jak přesný jsou ty průzkumy atd ale určitě tam je. to jsou jenom věci co mě teď hned napadli a dají se jasně doložit

Reagovat
smazaný uživatel

sorry, ale s tímhle si jdi do diskuze pod Echo24, zase klasicky bez podložených argumentů, jenom pejorativní žvásty.

Reagovat
smazaný uživatel

co z toho jsou žvásty?já jsem ti dal příklady a jména u kterých si to můžeš dohledat a který jsou jasný.

Reagovat
smazaný uživatel

Jo no idnes je zdroj jak kráva.

Reagovat
smazaný uživatel

ok jeden zdroj na idnes který se odkazuje na zahraniční průzkum a u kterýho jsem napsal že nevim jak je to přesný

Reagovat
smazaný uživatel

Jediný zdroj co jsi tu uvedl - idnes.

Reagovat
smazaný uživatel

dal jsem ti jména a příklady.to si můžeš dohledat sám ze zdrojů a v jazyce který považuješ za důvěryhodný. ty si mi nedal jediný argument že by něco z toho nebyla pravda

Reagovat
smazaný uživatel

Já nepotřebuju dávat argumenty, od začátku je to o tom, co tvrdíš ty a baví mne, že si to ani nedokážeš obhájit. Jména si mi dal a co, to je super relevantní. Já s tebou třeba v něčem souhlasím, ale fakt si pro ty názory najdi lepší podporu.

Reagovat
smazaný uživatel

ok a co je lepší podpora než konkrétní zdokumentovaný příklady. kde se dají dohledat vydaný zákony a výpovědi lidí kterých se to týká

Reagovat
smazaný uživatel

nic takového jsi nenapsal

Reagovat
smazaný uživatel

dal jsem ti jména a příklady který si můžeš dohledat na různých informačních serverech z různých zemí. když ti sem tam něco od nás tak řekneš že to neni důvěryhodný a když něco ze západu tak napíšeš to samý. ty lidi osobně neznam.

Reagovat
smazaný uživatel

kofi si to obhájil celkem slušně na to že jsme na EF jenom masopust tlachá samá hovna a nemá jedinej rozumnej argument. Jenom chtěl potrollit

Reagovat
smazaný uživatel

Jak vystupuje? To se ani mně nelíbí, ale jak vystupuje třeba Zeman? Putin veřejně nikdy neřekl tak hroznou věc jako Zeman (útok na islám). Při jakých příležitostech se fotí? Lov jeseterů apod? A při jakých se fotí vrcholní politici třeba v USA? To je přece marketing. Marketing je hnůj, ale bez něj volby bohužel nevyhraješ.

Proč ti vadí boj s opozicí a politický vraždy v Rusku a ne třeba v Saakašviliho Gruzii, satelitním státu USA? A co vraždy Kennedyů?

Kontrola internetu? To jako ve větle Snowdengate mysíš vážně?

Vojsko na Krymu? A co ti na tom vadí? V čem je to jiný, než Kosovo nebo Mnichov? Kolik padlo na Krymu lidí? Kolik momentálně v Gaze nebo třeba Lybii?

Neposlali USA + případně koalice ochotných v poslední době ilegálně vojsko na území hned několika suverénních států?

Mě se Putinovo Rusko taky nelíbí, ale nejsem (užitečný) idiot, abych slepě věřil propagandě ČT a jí podobných a velkému narativu o hrdiném ochránci svobody a demokracie USA (nikdy jiný pravděpodobně od konce WWII nenapáchal ve světě tolik zla) a zlém Rusku. Putin je autoritář, který se snaží vybudovat z Ruska opět velmoc. Obama je (relativně neúspěšný) autoritář, který se snaží udržet USA v roli hegemona.

Reagovat
smazaný uživatel

tak já jsem o usa nemluvil a ani jí neobhajuju. Putin jasně ovládá hlavní média,to je fakt. a pomocí nich utváří nějaký svůj obraz. jasný že to neni jako třeba v kldr nebo dřív v sssr, ale pořád se mi to zdá ve mnohem větší míře než na západě. jasný že to je marketing ale tohle mi prostě už trochu připomíná to co jsem napsal. tak vraždy kennedyů už přeci jenom byli před delší dobou, to můžeme takhle jít ještě více do minulosti. gruizie atd? to jsou malý státy bez globálního významu a moci. kontrola internetu- napsal jsem že to je všude ale putin se teď jasně snaží ovládnout a kontrolovat sociální sítě. všude je to nějak usměrněný, viz třeba vyhledávání googlu. vojsko na krymu mi vadí kvůli tomu že tam nikdo nebyl v ohrožení a kvůlu tý komedii s neoznačenýma vojákama. a to území si zabrali pro sebe. s některými zásahy usa nesouhlasim ale třeba s afganistánem ano, protože to opravdu pomohlo lidem co tam žijí. husajn a kaddafí byli mezinárodní zločinci, kteří se u moci drželi vojenskou silou.jasně že tam byli postranní úmysli a řešení neni ideální. tohle neobhajuju. já bych řekl že sssr napáchalo od skončení války ve světě mnohem mnohem víc škody. podporovalo a školilo kumunisty v indočíně a ty pak za jejich podpory vyvraždili desítky milionů lidí. vietmig, vietcong taky podporovali v boji se západem. a bratrskou pomoc nemusim vůbec psát. nevim jak odlišit to co je propaganda a co ne a kdo je teda objektivní zdroj informací. čt je zaměřená západně ale rozhodně to neni propaganda jako je v rusku, kde jsou tak blbý že do několika scén o utrpení obsadili stejnou herečku. před lety jsem putina vnímal daleko líp a myslel jsem že se celý rusko chce posunout víc k západu místo toho aby tvrdili jak jim chtějí všcihni oblížit a poškodit je. ale je to velký a silný stát který si musí jít svou cestou. ale proti rusům vůbec nic nemam ty co znam jsou úplně v pohodě a niky jsem s nima neměl žádný problém.

Reagovat
smazaný uživatel

Afghanistán pomohl lidem co tam žijí? Aha, tak potom asi vážně nebude mít cenu o něčem se bavit. A doplňující otázka: až USA odejdou, kdo se v Afghanistánu chopí moci?

Nápověda: sympaťáci na sedm a na Té.

(Tohle je fakt směšný, za aspoň trochu úspěšnou invazi se vždy vydával Irák, Afghanistán fakt ne.)

A ehm, kdo podle tebe ukončil hrůzovládů rudých khmérů v Kambodži? Vietcong, západu to bylo jedno. Prostě celý tvůj text je natolik přeplněný nesmysly, naivitou a neznalostí, že ani nemá cenu rozepisovat se. Kambodža a Vietnam? A Američany podporovaná genocida v Bangladéši (přes protesty Amerického vyslance v Pákistánu), Američany podporovaný Řezník Suharto, Američany podporovaná maoistická čína... abychom zůstali v regionu.

Aspoň za ten závěr

Reagovat
puji

Putin je komunista?

Reagovat
smazaný uživatel

byl agent kgb(to znamená komunista z přesvědčení) a veřejně prohlásil že rozpad sovětskýho svazu byla největší geopolitická katastrofa.

Reagovat
smazaný uživatel

Ani jedno neznamená, že byl komunista a už vůbec ne že je. Možná byl, možná je, nevím to ani já ani ty. Jenom argumentuješ hrozně hloupě.

Reagovat
smazaný uživatel

Putin byl členm KSSS od 70. let do roku 1991...

Reagovat
smazaný uživatel

"- u moci je komunista," IMHO znám spoustu lidí, co byli z různých důvodů ve straně a komunistama nebyli nikdy.

Reagovat
smazaný uživatel

Borec pracoval 10 let jako špion, byl členem KSSS, ale komunista nebyl, to je hodně alternativní pohled...

Reagovat
smazaný uživatel

heh takových lidí u nás bylo.... spousta lidí bylo ve straně z oportunistických důvodů.

Reagovat
smazaný uživatel

Ty se snažíš rozpoutat filozofickou diskuzi na téme "Kdo je vlastně komunista?," ale to je zbytečný, kdo byl ve straně, tak byl komunista, jak jinak chceš takovýho člověka nazvat? a je úplně jedno, z jakýho důvodu v té straně...a on byl navíc členem rozvědné služby...zastávej se Putina jak chceš, ale těžko mu komunismus odpářeš...

Reagovat
smazaný uživatel

Nevkládej mi slova do úst laskavě. Když s něčím nesouhlasíš, znamená to automaticky že rozpoutávám filozofickou debatu jo? Prostě hodně lidí co bylo ve straně komunistama z přesvědčení nebyly, to jsou reálný pojmy.

Reagovat
smazaný uživatel

Ty seš asi paranoidní, já ti přece nevkládám slova do úst, jenom rozlišuju pojmy a náhled na to, kdo je komunista, což je gro celé té debaty...

Reagovat
smazaný uživatel

hm, není

Reagovat
smazaný uživatel

Být chytrým člověkem a přesvědčeným komunistou neni uplně prdel, takových lidí zase tolik nebylo.

Reagovat
smazaný uživatel

já si pamatuju jak nám jedna profesorka na vš řekla že kdo je v mládí komunista je romantik ale kdo je v dospělosti komunista tak je debil. s tou inteligencí souvisí i věk a prostředí.a souhlasim s tim co napsal Talker pode mnou

Reagovat
smazaný uživatel

Tohle uplně neplatí, ale budiž.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

To ta učitelka onen citát moc dobře nenastudovala.

Reagovat
Talker

Tady musím souhlasit s Masopustem. Ve chvíli, kdy musíš být ve straně, abys měl šanci studovat to, co chceš, abys dostal pořádnou práci, tak svádí k tomu, abys tam šel, i když ti je nějaká ideologie šumák. A pokud jsi agentem KGB, tak taky ve straně asi být musíš

Možná komunista byl, možná i přesvědčený, ale pochybuju, že ještě je. Spíš je to týpek s napoleonským komplexem, kterého mrzí, že ovládá jen Rusko a ne celou SSSR.

Reagovat
smazaný uživatel

Neříkám, že komunistou je, ale komunistou byl, o tom se přece nedá diskutovat...

Reagovat
smazaný uživatel

Ale věř mi že dá. Když jsi měl u nás inteligenci a chtěl jsi to někam dotáhnout často nebyla jiná možnost než přes stranu nebo udávání. Dneska je zpětně každý hrdina, ale divil by ses kolik lidí bylo ve straně a spolupracovalo s STB/KGB čistě z oportunismu.

Reagovat
smazaný uživatel

Tady bych to rozdělil na komunistu z přesvědčení a komunistu z prospěchu...ale pořád to je komunista, rozumíme si?

Reagovat
smazaný uživatel

Jestli mezi to dáváš rovnítko, tak se asi nemáme o čem bavit.

Reagovat
smazaný uživatel

tady souhlasim.to je rozdíl. ale když je někdo ve straně aby mohl studovat tak je to z prospěchu a dá se to z části pochopit. ale když je někdo dlouhý roky agentem kgb tak to asi nebude z prospěchu a proti jeho přesvědčení

Reagovat
smazaný uživatel

Spoustě agentů bylo nějaký přesvědčení u zadku. Plnili příkazy jak roboti, bavilo je to a kdyby jim ty příkazy dával někdo jinej a jiný, nemají s tím problém. Mimochodem mimo dvojitých a trojitých agentů a x krát přeběhlých bylo na obou stranách i spousta falešných agentů a agentů omylem tj. lidí co si mysleli že pracují pro KGB, přitom pracovali pro CIA tvářící se jako KGB a naopak. Po revolucích začalo dost agentů KGB pracovat i pro západ. Tohle je svět sám pro sebe, ti lidé byli hodně hodně jiní, než si dokážeme představit.

Reagovat
smazaný uživatel

to souhlasim že to je úplně jiný svět s vlastníma pravidlama.

Reagovat
smazaný uživatel

Já třeba četl o agentovi STB, jakože regulerním agentovi, co lidem dával štěnice do bytů, špehoval je apod. Toho člověka to bavilo, jeden z nej co u nás prý. Psalo se o něm, že nikdy nikomu přímo neublížil, naopak snad někomu i pomohl z toho co odposlechl. Po revoluci a rozpuštění napochodoval na MV a vůbec nechápal, že o jeho služby už nikdo nemá zájem.

Reagovat
smazaný uživatel

I kdybych nedával, tak spekulovat o tom, jestli byl Putin před rokem 1991 komunista nebo ne, mi přijde dost ujetý...

Reagovat
smazaný uživatel

Mně to přijde dost podstatný, jestli se do něj obouváte, že je komunista i teď, bez toho abyste to měli nějak podložený je to na úrovni pomluvy a jako argument by to u žádného soudu např neobstálo.

Reagovat
smazaný uživatel

Marinik

04.08.2014 15:04

Neříkám, že komunistou je, ale komunistou byl, o tom se přece nedá diskutovat...

Myslíš, že by to u soudu uspělo?

Reagovat
smazaný uživatel

ok vycházel jsem z jeho minulosti, způsobu chování a místa vykonávání. tak to že teď je komunista beru zpět, i když si to myslim

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Je nesmysl si to dnes myslet a vůbec jej obviňovat z diktátorství. Je to čestný politik, zemi vede demokraticky a žije skromně, vlastní jen dva staré automobily Volha, terénní Ladu, garáž, byt a malý pozemek.

Reagovat
smazaný uživatel

bad sarcasm is bad

Reagovat
smazaný uživatel

To o sobě ale tvrdí on sám...

Reagovat
smazaný uživatel

ale s tim majetkovym přiznánim napsal pravdu. on tvrdí že má tenhle majetek a zahraniční novináři odhadují že má bokem desítky miliard dolarů. a teď kde je pravda. asi nebude mít pouze to co přiznává a druhý názor jsou spekulace

Reagovat
smazaný uživatel

Jo já dokonce četl, že je nejbohatší Evropan. Těžko říct, v tomhle si myslím, že nebude jiný, než západní politici, když si člověk vezme co si u nás nahrabal Bém, Kalousek, Gross a jiní vykukové, prakticky jakýkoliv prezident Ukrajiny na Španělsko jsem četl taky hezký věci, Blairovi taky raketově za jeho působení vzrostl majetek. V tomhle si myslím, že to bude dost stejná verbež.

Reagovat
smazaný uživatel

jj ale u putina to bude asi trochu extremnejsi vzhledem k zemi a situaci. příležitost dělá zloděje. jinak to je hrozná špína úplně všude. a třeba evropský parlament a doživotní renty, nebo lobbing v usa

Reagovat
smazaný uživatel

jinak jsem zvědavej co udělá admin až uvidí tohle OT. trochu se to vymklo kontrole ale aspon to bylo slusny a bez urazek atd.

Reagovat
smazaný uživatel

Já osobně si myslím, že to není stejná verbež, že v postkomunistických zemích je ta situace daleko horší...jen když se podíváš na naši republiku, v podstatě nejkultivovanjěší zemi z těch postvýchodních, jaká je tady džungle, tak si nedovedu představit, jak to funguje v Rusku...navíc, civilizovaný západní země mají velmi přísný protikorupční zákony, což není stoprocentní bezpečí, ale aspoň částečná eliminace...

Reagovat
Talker

O tom se nikdo ale nebaví... Prostě to, jestli je komunista nebo není vůbec nemá co do činění s tím, jak vládne. Jemu je nějaká rovnost očividně u zadku a jde mu především o moc, což vlastně může komunistovi odpovídat a taky nemusí.

Reagovat
smazaný uživatel

jj souhlasim že to nemůžu vědět ale když si vezmu jeho minulost, výroky, chování a rozdělování moci kolem něho tak mi připomíná to co se tam už dělo. a úadjně hodně dobrý agent kgb co by nebyl komunista?

Reagovat
smazaný uživatel

Heh spoustu agentů na obou stranách fakt nevěřilo tomu co dělají. Co jsem o tom četl x knížek, tak jich to hodně dělalo "ze sportu" a neměli by problém to dělat pro někoho jiného.

Reagovat
puji

a co je Obama?Barack Obama čelil obviněním, že udržuje dlouholeté přátelství s Billem Ayersem a Bernardine Dohrnovou, bývalými vůdci skupiny Weatherman, jež v současnosti patří mezi význačné představitele chicagské extrémní levice.[24] Nicméně se prokázalo, že neměl s Ayersem blízký vztah.[25]

Mentorem mladého Barryho Obamy na Havaji byl černošský komunistický aktivista a spisovatel Frank Marshall Davis, který byl v padesátých letech (mccarthismus) vyšetřován americkým Sněmovním výborem pro neamerickou činnost. Právě Davis přesvědčil mladého Obamu, jehož vychovávali jeho bílí prarodiče z matčiny strany, aby více zdůrazňoval svou černošskou identitu a jako své první jméno používal nikoli Barry, nýbrž Barack.

Reagovat
smazaný uživatel

proč sem pleteš usa? co těch jsem vůbec nemluvil a ani neřešil. jestli chceš řesit svobodu projevu, přístup k informacím a svobodu voleb v usa v porovnáni s ruskem tak to asi nemá cenu.a z toho co si napsal mi nic ani z daleka nepřijde tak hrozný nebo nebezpečný jako to že v čele státu je agent kgb s výroky jaký má

Reagovat
smazaný uživatel

Sorry, ale zrovna co se týká Ukrajiny, tak má Putin s Lavrovem daleko míň hysterické a nebezpečné výroky, než Obama s Kerrym.

Jinak souhlas, že sem nemá cenu za každou cenu plést USA, ale zrovna v těch výrocích mi to přijde uplně jinak.

Reagovat
smazaný uživatel

jj ty výroky jsou blbý z obou stran. ale tak historie je historie tou je to ovlivněný.

Reagovat
smazaný uživatel

Ne nejsou blbý z obou stran, ze strany USA jsou daleko nebezpečnější a štvavější.

Reagovat
fenixLFC

preco to pletie? pretoze klasicka obhajoba je ze ved aj USA..vtedy je to zle, ale spravilo to rusko tak to uz je cosi ine?

Reagovat
smazaný uživatel

komunista prej

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Talker

Já bych byl 100% pro to, aby se to z nějakého důvodu sebralo Rusku. Na to MS bych si rád vyrazil a zrovna Rusko mě znova neláká

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Al Capone

Proč by se to mělo brát Rusku?

Reagovat
fenixLFC

pre istotu/dovod sa vzdy najde/len tak. vyber si

Reagovat
SaianSupaCrew

Kam se hrabe Conan na Johna Olivera :)

Reagovat
smazaný uživatel

teď jsem to sem chtěl taky dát. myslim že opravdu dobře popsal tuhle ''neziskovou'' organizaci která si myslí že může všechno a nemusí dodržovat pravidla ani zákony. FIFA je asi jedna velká špína.

Reagovat
Euphael

Reagovat
jacobT

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to se snad nedá srovnávat ne?

Reagovat
SaianSupaCrew

Já si naopak myslím, že úplně v pohodě.

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
smazaný uživatel

Já teda nevím, ale uvádět jednoho z 30-ti nejlepších útočníků všech dob jako "televizní fotbalový moderátor". Achjo.

Reagovat
Usty

Já nevim no, zkus si přečíst celej článek, je tam jmenovanej asi 5x...

Reagovat
smazaný uživatel

Měli by Kataru odebrat pořadatelství a hlasovat znovu. Vždyť o pořadateli MS se vždycky rozhodovalo až 7 let předem, už jen to, že o Kataru chtěli hlasovat hned při příležitosti volby pořadatele MS o 4 roky dříve, ukazuje, že asi nešlo o úplnou náhodu, když to chtěli hnát tak rychle. Měli by o tom příští rok hlasovat znovu a hotovo dvacet.

S bojkotem bych naprosto souhlasil a je to taky jediný možný nástroj, kdyby velmoci světového fotbalu a přední hráči řekly, že se té frašky nebudou účastnit, hodně by to pohlo s řešením situace.

Reagovat
puji

nebýt korupce tak Anglie v roce 1966 není mistrem světa Gary.Ale že jeFIFA banda grázlů je pravda.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
icka

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Asi by koukal kdyby jeden rok pracoval fe FAČR

Reagovat
r.mrazik

klimatizovany stadiony?

jako proc ne...chtel bych videt ty klimatizacni jednotky...plus k tomu to vlhceni...tykraso...aspon maji vyhodu solarnich panelu,takze to energeticky utahnou (??)

jen si to predstavit...to je jako se totalne sparit v klmatizovany administracce a pak jit do toho tezkyho teplyho vzduchu...

kazdopadne z projekcniho hlediska bozi prace

Reagovat
Kepy_FCB

Škoda že nezná Peltu

Reagovat
Liquid

Reagovat
smazaný uživatel

101. pro Dalmatiny

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
soukup

Reagovat
Rarášek

Reagovat
Infi

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
TopinB

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
niflheim

Reagovat
smazaný uživatel

rip Elza

Reagovat
smazaný uživatel

Ty jo, vždyť to tak vtipný nebylo, já byl jenom naštvanej, že mi unikla stovka

Reagovat
PP

Postavené na hlavu.. Debilové.. Klimatizaci pro celý stadion + hráče a fanoušky - nějakých 50.000 lidí po dobu x-hodin denně??

A i když vemu v úvahu technické možnosti a že to opravdu zvládnou, tak do týdne budou mít všichni chřipajzny..

O pracovních podmínkách - no comment, svinstvo..

Reagovat
protiproudu

Ano to je obrovsky rozdíl:

celý stadion + hráči a fanoušci

celý stadion

:D

Čti to po sobě.

Reagovat
PP

já měl na mysli jako tu obří plochu.. Je to trošku nečeštinářské no..

Reagovat
smazaný uživatel

Aha, takže vnoučata vnoučat jeho vnoučat jsou zabezpečená, na kontu nakradeno dost. Vždy ti největší zlodějíčci takhle mluví.

Reagovat
Gryphonheart

Já se na ten Katar docela těším, právě pro ty problémy které to přinese. Přesně jak píše Talker nahoře, bude to extrémní zátěž pro intrastrukturu země, doprava, bezpečnost, ubytování, ekologie, tohle se Kataru extrémně prodraží. Nedovedu si moc představit, jak to bude fungovat, ale právě proto to bude zajímavé sledovat. Jen se bojím toho, že ten šampionát bude v ČT vypadat úplně stejně jako ten právě proběhnuvší v Brazílii. ČT to nehezky odbyla, nebyla schopná ani pořádně představit ani zemi, ani města, ani jednotlivé stadiony, prostě odvysílali zápas a tím to pro ně haslo. Tak si tak říkám, že už je pak úplně jedno, kde se ten šampionát odehrává. Bývalo to lepší...

Reagovat
Manik...

Je to hnus co se v tom fotbale děje. Ten Katar nemá s fotbalem nic společnýho a celé je to velká fraška! Chudáci hráči, chudáci rozhodčí, chudáci diváci. Já osobně bych se na to mohl z vysoka....

No a jestli bude všude akorát klimatizace, tak zase všichni budou hned nemocní... No a hrát to v zimním termínu je ještě větší sračka. To být těmi kluby, tak ty hráče prostě nepustím! Pak se liga bude dohrávat v červenci ne?

Reagovat
smazaný uživatel

Evidentně na ně má FIFA nějaké páky, viz kauzu Suarez.

Reagovat
smazaný uživatel

navíc bude olympiáda

Reagovat
smazaný uživatel

Lineker taky řekl, že by byl pro omezení (zákaz?) sponzorování fotbalu firmami, které se zabývají hazardem a výrobou alkoholu. Asi má rád Synot/Gambrinus ligu

Reagovat
smazaný uživatel

Boha proč Katar a ne někde v Evropě. To zase budu muset se starou místo na fotbal jet leda tak k Mácháči

Reagovat
smazaný uživatel

"Seděl jsem s Davidem Beckhamem u hamburgeru.."

to je skryta reklama ako svina

Reagovat
smazaný uživatel

Parádní nápad,konečně bychom měli šanci se probojovat na final32 MS

Reagovat
smazaný uživatel

No jo,jak je MS mimo západní Evropu a Ameriku,tak se vždycky proti tomu ozve miliarda ubrečenců a protestantů.Největší podvod a korupce byla v tom,že zrušili tu rotaci kontinentálních svazů.To mě naštvali,jsem se těšil,že konečně bude MS v Oceánii a oni to zrušili,toalety jedny.

Reagovat
drussbarb

MS v Kataru v létě? Nenechte se vysmát ... MS v Kataru v zimě? No to by mne zajímalo, kdo by hlasoval pro Katar, kdyby se tahle myšlenka vyložila na stůl před volbami. Práce v Kataru už začaly, ale přesto jsem pro defenestraci vedení FIFY (Blattera vyhodit z okna prosím dvakrát) a zopakování voleb

Reagovat
smazaný uživatel

Těším se na to, bude to velkolepý. Pokud ale bude prokázaná korupce, tak snad padnou velké tresty pro přímo zúčastněné.

Reagovat
smazaný uživatel

Tomu sám nevěříš, z toho by musela být šílená monstr kauza, která by semlela Fifu i Qatar, to snad nikdo nechce... Já jo

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele