Boehly povede Chelsea jako dočasný sportovní ředitel, Granovská skončila

23.06.2022 09:30 - Aktuality
Stamford Bridge (© AFP)
 
Americký investor Todd Boehly, jehož konsorcium se na konci května stalo majitelem Chelsea, bude v klubu působit jako předseda a dočasný sportovní ředitel. U "Blues" naopak skončila ředitelka Marina Granovská. Londýňané o změnách ve vedení informovali na svém webu, o Petru Čechovi, který je v klubu poradcem sportovního a technického úseku, se nezmínili.

Chelsea vlastnil od roku 2003 ruský podnikatel Roman Abramovič. Londýnský klub pod jeho vedením prožil nejúspěšnější období v historii, získal pět ligových titulů, dvakrát vyhrál Ligu mistrů a pětkrát Anglický pohár. Ke čtyřem ligovým titulům a jednomu triumfu v Lize mistrů pomohl i brankář Čech.

Po ruském vojenském útoku na Ukrajinu na konci února byl Abramovič kvůli svým vazbám na prezidenta Vladimira Putina zařazen v Británii na sankční seznam. Po výzvách, aby se vzdal kontroly nad klubem, svěřil pětapadesátiletý oligarcha Chelsea správní radě klubové charitativní nadace. Klub poté fungoval na základě speciální vládní licence, jejíž platnost vypršela s koncem května.

Boehlyho konsorcium odkoupilo Chelsea za 2,5 miliardy liber (téměř 72 miliard korun). Částka za prodej klubu půjde na Abramovičovo zmrazené konto v britské bance a poté bude převedena na dobročinné účely. Boehlyho konsorcium se zavázalo také k tomu, že vedle samotné koupě investuje dalších 1,75 miliardy liber (51 miliard korun) do mužského a ženského týmu Chelsea a infrastruktury.
Autor: ČTK
Komentáře (110 / 0 nových)
Modřín
23.06.2022 09:38
#
Ale nééé, tak i Marina odchází.
VojtovaChelsea
23.06.2022 11:08
#
Odchází až po konci tohohle přestupáku
Gazdo
23.06.2022 09:57
#
Tak a dobre predaje sa skoncili
Agent z Melmacu
23.06.2022 11:18
#
a možno dobré nákupy prídu
Manik...
23.06.2022 10:02
#
Proč si nenechat kvalitní lidi
Largo
23.06.2022 12:11
#
Csaplárova past
23.06.2022 10:33
#
Byznysmem jiste skvely, snad rozumi taky fotbalu ...
John Obi Mikel
23.06.2022 10:37
#
Pod vedením Mariny máme za sebou hodně přešlapů, ale o Boehlym mám pochyby jak to zvládne. Tenhle přestupák máme hodně co řešit a zatím jsme řešili akorát Lukakua.
Svatej
23.06.2022 10:45
#
Tak ona resila finanční stránku veci, ne výběr ne?
TopinB
23.06.2022 11:28
#
Cíle identifikovali ostatní, ona se jenom snažila vyjednat co nejlepší podmínky
ajouki
23.06.2022 11:45
#
Kdyby to tak bylo, tak třeba i v Chelsea zůstane. Ale ona měla rozhodující slovo. Však ji také nahradil Boehly a hned rozhodl o uvolnění Lukaku. Žádné jiní, rozhodovala Marina a teď Boehly. Ten nejspíš jen dočasně, rád by měl na toto vhodného člověka. Například Edwardse, který odchází z Liverpoolu ale Chelsea zatím odmítl.
Busby babes
23.06.2022 11:47
#
tak Marina asi neprisla za Tuchelem a rekla mu: hele ten Lukaku pujde...
ajouki
23.06.2022 13:20
#
Tuchel může dát doporučení, že si přeje odchod Lukaku, ale nerozhoduje o tom. Někdo nad ním to musí posvětit. Stejně tak někdo musel rozhodnout, že jej pustí hrubě pod cenou. Najednou to je podle všech Boehly, ale předtím to dělala asi nějaká neviditelná komise. Ne, dělala to Marina. Však taky všude píšou, že být stále v čele, tak dále víc chrání svou investici do Lukaku a dopřála by mu ještě jednu sezonu. Jestli tohle není exekutivní rozhodování, tak už nevím co jiného.
Busby babes
23.06.2022 13:26
#
no vsak to je to, o cem mluvime. Marina nerozhodovala o fotbalove strance, ale o financni.
ajouki
23.06.2022 13:33
#
O "finanční" stránce je velké nedocenění její pozice. To si jako myslíš, že jí – jako pravé ruce Abramoviče – nějaký pašalík řekl, že rozhodli o příchodu Lukaku a ať jim to finančně dojedná?
Busby babes
23.06.2022 14:10
#
Ano, Tuchel rekl, ze potrebuje hrot, skauti rekli, ze nejlepsi je Lukaku, tak sli za Marinou a ta jen rekla: ok, na to mame nebo ne, na to nemame prachy.
ajouki
23.06.2022 14:24
#
To je solidně naivní představa, že by nikdo stran Rusáka o takhle velkých přestupech nerozhodoval. Že by jím výhradně pověřená osoba dělala jen a jen rozhodnutí, zda je v kase dostatek peněz.
Busby babes
23.06.2022 14:58
#
no vsak o tom rozhodovala. ale ne stylem: potrebujeme privezt utocnika, bude to Lukaku. S tim prisel sportovni usek. Ona mela urcite slovo v tech vecech, hlavne co se tyka financi. Vsak Chelsea i nekolikrat kvuli tomu od dealu odesla a o tom rozhodovala ona.
ajouki
23.06.2022 15:10
#
Vždyť to je ale klíčový člověk, který rozhoduje o směřování celého klubu a má naprosto klíčovou zodpovědnost. Sportovní úsek přišel s Lukaku, ale vsadím boty, že na papíře byly i další jména.

To máš stejné jako se smlouvami. Kdo myslíš, že rozhoduje, jestli hráčovi bude nabídnuta nová smlouva? Podle vás to musí být nějaký člověk který pak zaúkoluje Marinu, aby s agentem vyjednala konkrétní podmínky. Nicméně takový člověk v Chelsea není. Marina dělá nejen finální vyjednávání, ale i rozhodnutí, zda smlouva bude vůbec nabídnuta. A to je ten zásadní rozdíl, kolem kterého se točíme. Dle váš dělá jen tu finanční část, ale přitom má naprosto klíčové slovo i v rozhodování o části první.
Busby babes
23.06.2022 15:16
#
takovy clovek v Chelsea neni... no je, rikate mu Thomas Tuchel.
ajouki
23.06.2022 16:23
#
Opět. Každý článek zmiňuje, že po změně vlastníka a plánovaném odchodu Mariny bude mít v Chelsea více rozhodovacích pravomocí Thomas Tuchel. Od koho je získal, když Marina rozhodovala pouze o financích?
dave30
23.06.2022 16:54
#
Já si myslím, že máš Marinu postavenou trochu výš, než opravdu byla. V PL (tady především) je trenér zároveň sportovním ředitelem. On se zodpovídá za výsledky, proto má také rozhodující slovo při výběru hráčů. Lidé jako Marina (prostě ekonomický ředitel) potom do toho vstupují s tím, že se snaží s klubem a hráčem dohodnout, případně řeknou trenérovi (sportovnímu manažerovi), že dohoda není možná, ať se poohlédne jinde. Opravdu za tím nehledej nic jiného.
Busby babes
23.06.2022 11:48
#
jinak o Edwardsovi pisou i k nam, ale to moc nedava smysl, asi jen dalsi hodime tam United at to ma hodne clicku.
ajouki
23.06.2022 13:24
#
Kdo by ho nechtěl, reputaci si udělal výbornou. U vás by byl členem nějakého týmu, kdežto u Chelsea by měl asi větší slovo. Asi lákavější nabídka. Stejná pozice jako v Liverpoolu, ale lepší budget.
Busby babes
23.06.2022 13:25
#
no u nas tu pozici ma Murtough
Svatej
23.06.2022 12:00
#
Bylo to nedavno popisováno tak, že její podpis musí být pod vším, co klub kontaktově zařídí, to ale neznamená to samý..
+ Uz pred dvěma lety se někdo, kdo s ni vyjednaval obchod (mozna ti pravnici z Neapole?), vyjadril k tomu, ze Marina při vyjednávání ani nepředstírá, ze perfektně zná hráčovy charakteristiky a bla bla..

Nebo spíš to pojmu jinak, podle tebe byla ona i hlavou skautingu a jezdila na zapasy jinych týmů? obdržela zprávu, která doporučí nákup hráče a ona do toho jde, takhle to funguje, těžko ji vinit za to, ze vyjednala špatnýho hráče, když výběr hráče závisel na někom jinym...
Mimalu
23.06.2022 12:51
#
v zásadě řešila finanční stránku věci, to jestli Lukaka pustit nebo nechat ve finále je lose-lose situace tak jako tak, jestli ho nechtěla Interu pustit tak lacině jak se spekuluje vůbec nevypovídá o tom, že by měla Marina hodnotit Lukakův sportovní přínos
ajouki
23.06.2022 13:31
#
To si rozhodně nemyslím. Co si myslím je, že ona rozhodovala, zda je v zájmu klubu tohoto hráče přivést. Z pohledu pořizovací ceny a hodnoty, kterou pro klub bude mít. Kdyby řekla, že takový nákup není pro klub vhodný, tak to padá pod stůl. A sportovní úsek se může stavět na hlavu. Už jen že v roce 2013 prakticky sama přivedla Mourinha pro druhé angažmá. To musíš mít jo slovo, že jdeš proti významné části klubu a tohle dotáhneš do konce. To byl rok 2013, od té doby její vliv dále rostl.
Svatej
23.06.2022 14:05
#
Však to je její práce ale Zhodnotit hráče, vzít sportovni spis, zjistit marketingovej potenciál a zamitnout hráče, to je věc, kterou bych u ni předpokládal, když několik slozek převýší tu sportovní.

Ze si byla schopná vybrat Mourinha může bejt v pohodě vyjimka (je nekde potvrzeny ze to byla jeji prace? Ctu to teď prvně od tebe), nedává smysl aby ona vybrala sama hráče, když ani nevi, v cem je kterej dobrej, to je i logicky nesmysl
Busby babes
23.06.2022 15:00
#
ajouki
23.06.2022 15:04
#
Dá se to dohledat v různých článcích, ale úplně ten hlavní zdroj ti nenajdu. Nicméně je vtipné, jak popis co se stalo ji postupně připisuje větší a větší zásluhy na těch rozhodnutích. Ona je v pozadí, nikde nikdo nevykřikuje co dělá. Je třeba skládat mozaiku.

Mourinho nebyl jediný. Dosadila Tuchela, Lamparda, Benitéze. Zrovna čtu větu: "She was responsible for interviewing Rafael Benitez when he was appointed as interim manager". Vybírá trenéry, dělá s nimi pohovor, ale nemá hlavní slovo u přestupů? Nějaké divné, ne? Sportovního ředitele měla Chelsea naposledy za Emenala, kde byl jasně patrný jeho rukopis. Ten je pryč a žádný člověk jej nenahradil. Rozhodovací pravomoce přešly právě pod ni.

Jasně že nedělá úplně všechno. Charakteristiky hráčů dělá někdo jiný, ale ti většinou dodají několik možností. V Chelsea není člověk jako v Liverpoolu, který by jasně řekl, že buď Van Dijk nebo nikdo. Zrovna Van Dijka Contemu a sportovnímu úseku zamítla, že ten hráč se kupovat nebude. Když například Chelsea kupovala Kepu, tak ona měla na stole minimálně dva další brankáře (o kterých se ví). Alissona a Oblaka. Právě Marina se rozhodla, že za Alissona nedají tolik peněz aby pak zaplatila o další miliony víc za Kepu. To ona udělala klíčové rozhodnutí, který hráč do Chelsea nakonec přišel. Už v roce 2011 rozhodla, že Chelsea přivede Torrese za každou cenu, natož v posledních letech.
spider_8
23.06.2022 21:05
#
S tim Allisonem pokud vim to bylo trochu jinak. My jsme ho chteli, ale uz byl v pokrocilych jednanich s Liverpoolem a uz se nam ho nepodarilo pretahnout. Podobne s Oblakem, sli jsme po nem dost tvrde, ale nakonec se to ukazalo jako moc slozity prestup. Kepa byl takova z nouze ctnost, kdyz uz nam nezbyly dalsi moznosti. To urcite nebylo tak, ze bychom cilene zaplatili vic za Kepu a uprednostnili ho pred Allisonem a Oblakem.
ajouki
23.06.2022 22:16
#
Tento narativ byl známý v době přestupu. Jak jde čas, tak postupně je okrýváno více. Tak jako například od Matta Law z The Telegraph nebo v článku The Athletic o přestupové strategii Chelsea. Allisona Chelsea nezískala proto, protože Marina byla přesvědčená že Courtois zůstane a kvůli jejímu váhání šla cena nahoru a nakonec odmítla jít takhle vysoko. Přitom to byl hlavní přestupový cíl.

Jinak ten článek nese příznačný název: Covert scouts, modern data and Marina the leader: Chelsea’s transfer revolution.

Marina the leader.
spider_8
24.06.2022 12:25
#
To bych si precetl, nemas odkaz? Ale na Athleticu to byva blokovane ne?

Jinak jasny, mne slo hlavne o tu casovou posloupnost kdy na Kepu doslo az uplne nankonec, kdy jsme v podstate nemeli jinou moznost, nez zaplatit vykupku. Protoze Sarri tenkrat nutne potrenoval golmana s rozehravkou.
ajouki
24.06.2022 13:16
#
Myslím, že zde: https://theathletic.com/1713452/2020/04/01/frank-lampard-chelsea-recruitment/

Jasně, nakonec nezbylo Chelsea nic jiného než koupit Kepu. Nicméně kdyby byla Marina jen finanční dojednávač, tak má Chelsea Alissona. Dostala by úkol a ten by splnila. Jenže ona reálně rozhoduje o celém směřování, proto v tom roli hrál Courtois a přepočítání se v tom, že navzdory všem signálům odejde.

Tady originální odstavec, pokud to nemáš přístupné:

Perhaps her most notable miscalculation was the sequence of events that led to Chelsea making Kepa Arrizabalaga the most expensive goalkeeper ever in the summer of 2018. Talks over a deal with Roma for Alisson, the club’s first-choice target, reached an advanced stage but Granovskaia had still hoped to convince Courtois to stay. Liverpool capitalised on their rivals’ hesitation to snatch Alisson, Courtois went on strike and Kepa was No 2 on the recruitment list. The only option left was to pay the £71.6 million buyout clause in his contract with Athletic Bilbao.
spider_8
24.06.2022 13:43
#


To byla velka bota s tim Allisonem
Talker
24.06.2022 08:40
#
Hele ona byla schvalovatel a vyjednávač, ale těžko čekat, že sama hledala hráče, odhadovala jejich marketingovou hodnotu atd.

V takové situaci budeš mít několik lidí involved, ať už scouting, u větších marketing, sportovní úsek (buď trenér Ačka nebo rezervy, pokud jde o mladšího hráče), Čech, možná i další... Třeba ne osobně, ale minimálně dodají složku a na Teamsech řeknou svůj názor.
ajouki
24.06.2022 09:03
#
Však ale nikdo nepíše, že by vybírala hráče. Nicméně není to žádný prostý finanční vyjednávač, jak se tady někteří snaží naznačit. Byla to ona, kdo měl u každého přestupu finální slovo, kdo to mohl shodit pod stůl. Zároveň to byla ona, kdo v Chelsea určoval směřování celého klubu a přestupovou politiku. Všichni ostatní měli poradní hlas a dávali maximálně doporučení. Nikdo jiný nemohl rozhodnout ve stylu: Koupíme Lukaku a ty nám to Marino vyjednej.
Talker
24.06.2022 14:28
#
Vždyť ano - má finální slovo, kdy zváží, zda pozitiva převáží negativa. Ať už se jedná o věk, doporučení scoutingu, marketingovou hodnotu, finanční náročnost přestupu, dostupnost cíle atd. Každý klub takového člověka má.

Víceméně nějaký tým (scouting+trenér+Čech atd) vytvoří seznam cílů a pak se diskutuje, co si můžeme dovolit, co chceme udělat.

Klub má určitě dlouhodobě nasledované desítky či stovky hráčů, které hodnotí a porovnává a řeší, koho přivést. Jen jsme v situaci, kdy jako upgrade na naše hráče existuje na světě třeba 10-20 hráčů na každé pozici (někdy ani to ne) a v tu chvíli je ten výběr omezený. Třeba na hrot

Následně Marina (respeltive i nějaký tým kolem) začne vyjednávat s těmi kluby, kolik by to stálo a zároveň s agenty, kolik by ten hráč chtěl. Z toho nakonec vyjde přestup. Takže pokud třeba Alison není úplně dostupný a Courtois nás posere na poslední chvíli, tak jsme zareagovali třeba 3.-4. volbou, která byla v kategorii "potenciál".
ajouki
24.06.2022 18:25
#
Výše jsem dával citaci z článku. Alisson byl dostupný, dokonce v pokročilém jednání s Chelsea. Byl to jasně definovaný hlavní cíl sportovního úseku. Proč to nevyšlo? Protože Marina mimo jiné rozhodovala o budoucnosti Courtois a zároveň se sama rozhodla, že v tu chvíli Chelsea nepotřebuje přivést hlavní cíl na pozici brankáře. Předpokládám, že když ho sportovní úsek doporučil, tak počítali s tím, že nahradí Courtois.

Ve výsledku to byla Marina, kdo udělal rozhodnutí, které vedlo k unáhlené koupi Kepy. Mimochodem, nikdo ze sportovního úseku podobné rozhodnutí udělat nemůže. Ti dávají jen doporučení a potřebné materiály. Na tomto jednoduchém případě musí být snad všem jasné, kdo měl v Chelsea nejdůležitější slovo.
John Obi Mikel
23.06.2022 14:56
#
To ale na věci nic nemění. Drinkwater, Kepa za raketu a Lukakua taky tak o 20 přeplatila.
Csaplárova past
23.06.2022 11:32
#
Já si stejně mslím, že si Tuchel přivede Lewu

Chtěl výzvu, Chelsea je výzva v současné době. A Tuchel je mu jistě sympatický ...
thiago_oder_nix
23.06.2022 11:31
#
Za krasnou Marinou mi bude smutno, vzdy svojim sarmom ozivila predstavovanie novej posily
VojtovaChelsea
23.06.2022 11:33
#
Třeba přijde jiná milf. Například India Summer
Agent z Melmacu
23.06.2022 11:33
#
znamená to že prestávaš honiť?
Remt
23.06.2022 11:45
#
ja teda ne
Mastný Chobot
23.06.2022 12:04
#
kým máš zdravé ruky, tak sa nežeň, ako vravieval môj tréner
mr.Silver
23.06.2022 12:12
#
Manny
23.06.2022 12:32
#
Cobra
23.06.2022 12:34
#
Modřín
23.06.2022 12:55
#
Swarley
23.06.2022 13:06
#
to je silné
J0EL
23.06.2022 13:09
#
Bowie
23.06.2022 13:31
#
Nikikrew
23.06.2022 15:24
#

Ja si teda ale pamatam dalsi vyrok tvojho trenera ze ak chces rychlejsiu erekciu tak si pred honemin pritlac ruku zadok ....(dobre som to napisal? )
Mastný Chobot
23.06.2022 15:49
#
Prisadni si ju na 5 minut a potom je to jak od cudzej (alebo od cudzieho, zalezi od preferencie)
J0EL
23.06.2022 21:04
#
To je z filmu 60 sekund
Salfovic
23.06.2022 22:29
#
Cage si přisedne ruku a pak si s ní 60 sekund kydlá šišáka
Manny
24.06.2022 08:08
#
Hlavně je to z inbetweeners
Nikikrew
23.06.2022 22:57
#
Hej už si pamätám
SixtoRodriguez
23.06.2022 23:57
#
thiago_oder_nix
23.06.2022 14:19
#
Kdeze, teraz budem honit uz len na tebe a tvojich komentaroch
Agent z Melmacu
23.06.2022 15:16
#
budeš honiť do konca života
Modřín
23.06.2022 12:57
#
Jn. Nejprve byla nucena k odchodu kundička Eva Carneiro a teď Marina.
Agent z Melmacu
23.06.2022 12:57
#
Eva bola riadna flajterka
Agent z Melmacu
23.06.2022 11:33
#
bude hrať Chelsea na 3 obrancov?
jk
23.06.2022 11:40
#
Asi ano. Víc už jich stejně nemáte ne?
Čenda
23.06.2022 13:29
#
icemike
23.06.2022 20:34
#
Pokud přijde Kounde, tak máme 3
Mariano13
26.06.2022 21:23
#
jk
23.06.2022 11:57
#
Mi připadá, že v příští sezóně chce Conte hrát 3412 s Dekim na desítce a tak jsme kontaktovali toho Raphinhu. Protože jako backup mi nedává smysl.
DieryVonry
23.06.2022 12:07
#
Jestli příjde Sterling, tak běžte do hajzlu
Remt
23.06.2022 12:14
#
to by bylo prave docela prima
jk
23.06.2022 12:37
#
Nám teď agenti nabízeli Icardiho ale Conte nemá zájem. Celkem bych se divil, kdyby ho nezkoušel prodat i do chelski Tuchelovi. Tak třeba ten Sterling ještě nemusí klapnout
Talker
23.06.2022 12:36
#
Jsem zvědavý, kdo bude sportovní ředitel. Rád bych viděl Emenala, jeho práce se mi moc líbila u nás.
SunFells
23.06.2022 12:42
#
To bude průser
J0EL
23.06.2022 13:10
#
OT: Nkunku podpisal novu zmluvu v Lipsku
Mastný Chobot
23.06.2022 13:14
#
Aj tak by stal 50m+ a uz sme kupili Vieiru. Skoda, ze sme nanho vtedy nemali tych 5m, ked isiel z PSG no
djourou
23.06.2022 13:24
#
buduci rok vykupka 60 mil., bude velky boj
jk
23.06.2022 13:38
#
SunFells
23.06.2022 13:29
#
Proč ne?
werwolf
23.06.2022 13:45
#
Ten pôjde domov do PSG.
Mastný Chobot
23.06.2022 13:50
#
Understand that negotiations for Arsenal to sign Gabriel Jesus are progressing well. Negotiations with agents around the overall package have been positive. There is a feeling from those around the club that it’s now a matter of ‘when’ rather than ‘if’.

https://twitter.com/Freddie_Paxton/status/1539922547789254656?t=3FODmOsE6oGZFlZN8JEi7g&s=19

Ak to bude nas marquee signing do utoku, tak z toho nemam velmi dobry pocit
jk
23.06.2022 14:17
#
Ale tak je to celkem logická volba pro obě strany.
Čenda
23.06.2022 15:33
#
toho se právě taky bojím, navíc po podepsání Eddieho o to víc. Jakoze naše útočná hlavní dvojka bude Jesus a Eddie? Uopne slyším ten otravenej hlas..džizs, eddie?
Busby babes
23.06.2022 14:11
#
Henderson k Nottinghamu na hostovacku je prej hotovej, plati celej plat. A ve spanelsku pisou o dalsi nabidce za FDJ, o 5 mega vic.
Infernoqt
23.06.2022 14:28
#
#mufc's new offer for Frenkie de Jong is €65 million plus €20 million in add-ons. The first offer was €60 million plus a further €20 million [@Luis_F_Rojo]

No jestli je tohle ta nabídka, nad kterou uvažovali celej měsíc, tak potěš pánbůh.
Busby babes
23.06.2022 14:59
#
no tohle se potahne do 30. cervna. Tam pak Barca zverejnuje vysledky hospodareni, budou mit obri ztratu. Tak je otazka jak moc dobre/spatne to dokazou ucetne zaflekovat a jestli budou potrebovat ty prachy pred tim datumem nebo ne
Hlahart
23.06.2022 15:24
#
To ale zveřejňují výsledky za loňský rok přeci
Busby babes
23.06.2022 16:43
#
no za jinej nemuzou... sorry, nechapu, jak to myslis?
Hlahart
23.06.2022 16:46
#
Můžou čtvrtletní/pololetní/jiný mezitímní, třeba jako Untied koneckonců.

No nechápu, proč by měli potřebovat peníze před zveřejněním loňských čísel.
Busby babes
23.06.2022 17:00
#
nejsem expert, ale hrajou primarne o to, aby jim La Liga povolila utratit za posily. A ty vysledky na ten vypocet maji nejakej vliv. A prijem z prijmu za hrace pak vykazuji hned (bez ohledu na to, kdy je to zaplaceno), takze jim to muze pomoct v tom vypoctu.

Je prave otazka jak moc v pohode z tohodle uhlu pohledu Barcelona je.
Busby babes
23.06.2022 17:09
#
These are medium-term goals, but shorter-term deadlines are looming — including June 30 for the close of the club’s financial year, July 31 for La Liga’s salary limit calculations, and the closing of the summer transfer window on September 1.

La Liga president Javier Tebas reminded everyone this week of his organisation’s rule of one-to-three for teams in this situation — “If Barca sell players for €100 million, they can spend €33 million on new players,” Tebas said.

plus problem muze byt i jeho plat: Barcelona’s total wage bill in 2020-21 (with Messi, Antoine Griezmann et cetera) was €617 million. Their budget for wages last season was €470 million, but in the end, the total came out as €90 million more than that — €560 million.

If no money is raised from the levers (BLM, Barca Studios or future TV rights) before the end of this month, the only way to avoid big losses in the 2021-22 accounts will be the transfer market — Selling players is another of the levers that Barcelona could turn to.

https://theathletic.com/3366941/2022/06/17/barcelona-lewandowski-de-jong-socios/
Hlahart
23.06.2022 17:18
#
These are medium-term goals, but shorter-term deadlines are looming — including June 30 for the close of the club’s financial year, July 31 for La Liga’s salary limit calculations, and the closing of the summer transfer window on September 1.

No, takže tolik k tomu, že za jinej nemůžou. Pak to dává smysl.
Busby babes
23.06.2022 21:10
#
jj, taky jsem na to koukal. tak ocividne muzou.
SunFells
23.06.2022 16:05
#
Burnley in advanced talks to sign Daniel Ballard from Arsenal on a permanent transfer.

#AFC intend to insert a clause into the deal which would grant them the opportunity to match future bids from prospective buyers.

@TheAthleticUK

Ale klauzule mi přijde celkem o ničem, to už je lepší buyback.
Liveral
23.06.2022 17:49
#
Jn a ty 2 mega o kterejch se píše taky není žádnej super vejvar když za Bielika jsme dokázali dostat skoro 10 (??)
SunFells
23.06.2022 17:58
#
Neznám detaily dohody, ale tu částku jsem viděl zmiňovat jen hovna a ryzí částka taky nemusí znamenat mnoho. Co znám je ty hráče a Bielikův potenciál byl teda znatelně výš.
Liveral
23.06.2022 18:55
#
Jo, ja se moc neorientuju mezi spolehlivějma zdrojema, jen jsem to na Twitteru viděl docela dost. Ale Watts už teď píše i že je tam sell on clause. Což je fajn,.pokud to budou nějaký relevantní procenta ... O něco vyšší potenciál Bielik měl, ale nějakej diametrální rozdíl mi to nepřijde.
djourou
23.06.2022 19:33
#
bielik bol obrovsky talent, znicili ho dve aclka po sebe
SunFells
23.06.2022 20:13
#
On byl křehký i předtím, ale to koleno ho ovlivnilo nejrazantněji. Fakt ho škoda, jeho kariéra mohla být dost odlišná.
johan14
23.06.2022 19:09
#
Chelsea ide dolu vodou. Marína zvládla svoju prácu na jedničku s *
spider_8
23.06.2022 21:10
#
To bych teda uplne nerekl.
spider_8
23.06.2022 21:09
#
Jsem zvedavy, jak ted bude nase prestupova politika vypadat. V poslednich letech sice muzeme rict, ze odchody super (az na uplny zaver), ale prichody docela bida. Ten pomer vydarenych prestupu (hlavne v ofenzive) je docela tragicky. Je to teda dost dano zmenami treneru a jejich stylu, ale za to je koneckoncu taky zodpovedne vedeni a tedy i Marina. Takze verim, ze zmena muze byt k lepsimu i horsimu.
Koubic_
23.06.2022 21:53
#
Salfovic
23.06.2022 22:32
#
Zrovna dneska jsem se koukal na vaše nákupy nad 50 mil Euro a je to jedna velká katastrofa. Nejlepší je snad Jorginho
John Obi Mikel
23.06.2022 23:27
#
Talker
24.06.2022 08:44
#
No ono i ty odchody, kdy stále máme Babu, DD do konce smlouvy, Barkleyho atd. Podařilo se nám prodat pár těch high profile hráčů.
John Obi Mikel
24.06.2022 16:00
#
Drinkwatera už nemáme, ne?
John Obi Mikel
24.06.2022 16:01
#
Jo takhle, už tomu rozumim
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.