Eurozápisník I. aneb Co čekat od Rusů?

07.06.2012, 22:29
Názory a komentáře
Zaujalo nás
Před čtyřmi lety cestovali na dostaveníčko evropské smetánky nanejvýš v roli černého koně - a i díky téhle nálepce z toho byla báječná semifinálová jízda. Tentokrát se ale Rusové do Polska vydávají minimálně v roli favorita základní skupiny A. Co od nich Bílek a spol. zhruba můžou čekat?

Na pohled je sborná uskupením velmi homogenním, dokonce to svádí říct - čitelným. De facto stačí znát styl, jakým zhruba v období let 2005-2008 bránilo CSKA Moskva, plus způsob, jakým vede své ofenzivní výpady mistrovský Zenit...a ve zkratce jste dostali (lehce naivní) obrázek současné ruské reprezentace.

Totiž jen bek Žirkov bude pravděpodobně součástí základu, přičemž zároveň působí jinde než ve zmíněných klubech; konkrétně v Anži. Jinak stoperská spolupráce Ignaševiče s Alexejem Berezuckým bude ryze armádní (zřejmě až později se k nim přidá brankář Akinfejev; a jako staří braši by se všichni měli doplňovat právě se Žirkovem), středový trojlístek zase pochází čistě z petrohradské dílny.

Jestliže tedy Bílek bude patrně spoléhat na tři plzeňáky (plus "polovičního" Rezka), Advocaat nabízí nejméně dvojitý upgrade směšování klubové a reprezentační spolupráce. Samozřejmě je ale jen otázkou, nakolik to bude výhoda; vždyť i Radek Šírl, který s téměř kompletní petrohradskou enklávou sedával v kabině, v dnešním rozhovoru nastínil scénář, při němž klubová rivalita nejlepších klubů minulých dvou let dosahuje neúnosných mezí. "Samozřejmě vše v rámci fair play, žádné podpásovky, ale lehké hecování a provokování by jim mohlo pomoct Rusy rozhodit. Naopak ale, když dají Rusům pocítit, že se jich bojí, tak budou mít problém, jelikož Rusům narostou křídla," radí dokonce současný zaměstnanec Plzně.

Vedle očividného, avšak logického protekcionismu se "malý generál" - jak se Advocaatovi pro jeho nevelký, napoleonský vzrůst a přísný výraz přezdívá - na ruské půdě proslavil také dosti konzervativním skládáním zahajovací jedenáctky. Zaprvé sám prozradil, že už teď má v hlavě "osm nebo devět" jmen, která budou pravidelně startovat v úvodních duelech (jeden otazník je brankář, druhý zřejmě Izmajlov v alternaci prakticky s kýmkoliv z ofenzivního trojlístku Dzagojev-Aršavin-Keržakov). Zadruhé hodně napověděly i přípravné zápasy, během nichž například Advocaat snad ani nepomyslel na roztržení petrohradské trojky Denisov-Zyrjanov-Širokov.

A konečně zatřetí se hlasitě ozývají hlasy mnoha ruských i zahraničních glosátorů, kteří posthiddinkovskou sbornou charakterizují jako "tým postrádající plán B". Čtyřiašedesátiletý rodák z Haagu by nejraději nestřídal, v generálkách vlastně vůbec neprověřil možnou variantu na oživení ruského projevu v osobě Glušakova (23 minut) a ostře kritizován byl ostatně i opomenutým kanonýrem nizozemského ADO Den Haag Dmitrim Bulykinem; podle něho si Advocaat "z národního výběru dělá svůj soukromý klub". A škodí si tím sám sobě: málokdy dovede reagovat na vývoj utkání, kádr je vzhledem k neexistujícímu pokusu o integraci mladé krve poměrně dost starý a po náročné sezoně může hrát jeho únava také velkou roli.

To je vůbec zajímavá kapitola. Totiž jak známo, fotbalisté působící v domácí soutěži (a legionáře na pravděpodobné startovní listině nenajdeme, leda "sporného" Aršavina; v nominaci všehovšudy dva) mají za sebou v praxi jeden a půl sezony, přičemž ten závěrečný úsek strávili pouze bitvami s podobně silnými, lépe řečeno zkrátka nejlepšími celky rozlehlé země. Když k tomu připočteme zmíněné stáří (stoperská dvojice téměř 30+33 let; a střed zálohy 28+34+30), nejmladšího Dzagojeva po měsíční rekonvalescenci a klání co čtyři dny...mohl by z toho vzejít pořádný průšvih.

Což si koneckonců uvědomuje i sám Advocaat, když pro tréninkový kemp najal kontroverzního kondičního trenéra Raymonda Verheijena. Ten totiž proslul výroky o přeceňování fyzické přípravy před MS/ME a celkově prosazuje redukci takové zátěže, která prý chtě nechtě determinuje úrazovost týmu. Rusko se tudíž pod Nizozemcovým vedením stalo jediným účastníkem Eura, který před mistrovstvím dřel akorát jednou denně.

Čeho se nám tedy od Advocaatova souboru rozhodně dostane?

1) Faktického přetěžování středu pole. Ten je pro Advocaata naprostou alfou a omegou. Jak už bylo několikrát zmíněno, jeho protagonisté si prostě vyhoví - nezřídka v Zenitu vyráží kupředu i nejdefenzivnější člen onoho trojlístku Igor Denisov, aby jej neomylně zastoupil třeba Zyrjanov. Obecně lze čekat, že Rusové sice budou chtít kontrolovat hru, zároveň však pro ně dál bude představovat tajnou, výsostní zbraň právě tato "mobilní" síla středové trojky. Okamžitá podpora ofenzívy a snaha o přečíslení protivníka není cizí Širokovovi, Denisovovi ani Zyrjanovi - bude tedy potřeba být neustále v pozoru, a pokud možno se vyvarovat spíše statickým hráčům typu Hübschmana a Koláře.

2) Dick Advocaat postrádá nebo nevyužívá záložníky, kteří by byli schopni roztáhnout hru. Tudíž je pro nynější sbornou zcela klíčová podpora od krajních beků Anjukova a Žirkova. Třeba i vzhledem k možnému využití druhého jmenovaného až v záloze asi není nutno se bavit o jejich způsobilosti k takové činnosti; za pozornost ale stojí zejména Anjukovova častá poziční nepřesnost. Pokud máme v někom šikovného, rychlého a relativně přímočarého fotbalistu na kraj pole...je to Václav Pilař, který bude hrát právě na 29letého zadáka Zenitu.

3) Osobní obrana, kterou Advocaat svým svěřencům ordinuje (a je nasnadě dodat, že jeho Rusko brání o mnoho lépe než pod Hiddinkem a při cestě do Polska utržilo jen čtyři fíky), nakonec v konfrontaci s námi může Rusy docela dobře srážet k zemi. Totiž Ignaševič s Alexejem Berezuckým rozhodně nepatří k nejrychlejším stoperům, to spíš naopak, a s vířivým pohybem členů naší ofenzivní vozby by tak mohli mít značné problémy. Zároveň asi nebude od věci prověřit jejich kooperaci; totiž po zraněném Vasilijovi osiřelé dvojče Alexej je větší univerzál a v CSKS bývá častěji využíván na pravém beku - s Ignaševičem tedy přímo nespolupracuje, alespoň ne obvykle. I tady se nabízí požadavky jako: neustálá aktivita, sběhy za obranu a podobně...

4) Rusové patrně nastoupí bez klasického útočníka č. 9, což pro nás může znamenat leccos. V první řadě asi nevyzpytatelnost. Keržakov je v národním týmu zvyklý se lepit k lajně, Aršavin zase stahovat se do prostoru ofenzivního záložníka, tvůrce hry. Nakonec tedy často dochází k situaci, že nejvýše vysunutý zůstává Dzagojev (se čtyřmi zářezy na pažbě taky nejlepší střelec kvalifikace) - což byste po přečtení papírového archu asi těžko očekávali.

5) Nevyzpytatelnost a šikovnost kompletního tria by tedy mohly na našich hradbách napáchat solidní škodu; pokud se ovšem zase neprobudí k životu ona proklínaná neproduktivita. Tři banány v síti Italů sice můžou budit dojem příslibu; na druhou stranu vzpomeňte, že necháme-li stranou dvě popravy slaboučké Andorry, trefili se Rusové v osmi zbývajících kvalifikačních utkáních všehovšudy devětkrát! To je vpravdě otřesná vizitka pro tak nabitý ansámbl se jmény jako Pogrebňak a Pavljučenko v záloze. Zároveň je mimochodem potřeba vzít v úvahu, že neukotvený tandem Keržakov-Aršavin toho příliš neodpracuje směrem dozadu - i to by nám mohlo prospívat.

...a jak se s tím vypořádat?

Několik bodů jsem vlastně nastínil už výše. Rozhodně bude potřeba zapomenout na nějakou statickou hru, jinak nás petrohradská trojka v kombinaci s Dzagojevem úplně zválcuje a naši stopeři nebudou stíhat kroutit krkem. Za využití vlastní analýzy naší generálky s Maďarskem, i poznatků dřívějších, jsem nicméně dospěl k dalším relevantním postřehům.

V první řadě, pokud se mám opřít o poslední české vystoupení před výjezdem na východ, je potřeba si brát příklad zejména z druhého poločasu; alespoň tedy v jedné konkrétní rovině, o kterou mi půjde. Během závěrečné 45minutovky jsme totiž zase jednou nekašlali na střed pole - při turnajovém entrée samozřejmě nejdůležitějšímu teritoriu. Za hlavní důvod, proč před pauzou zely uprostřed hřiště takové díry, aby ihned po ní téměř kompletně vymizely, považuji osobu Tomáše Sivoka. Ten totiž v úvodním dějství doopravdy působil jako pravá kyselina. Dopředu ho to táhlo neustále, a to navíc způsobem, že prakticky vždy musel také osobně překročit půlící čáru - odevzdat balon dříve, to pro něj de facto neexistovalo.

Zároveň celkem pochopitelně tíhnul k pravé straně, čímž bylo dílo samotného kráteru dokonáno. Coby ilustrační obrázek, který se během těch 45 minut stihl vrátit na scénu doopravdy bezpočtukrát, mi poslouží situace hned ze třetí minuty (zachycená tady). Tam, kam směřuje v rozehrávce ukrutně nevynalézavý stoper Sivok, bych si zkrátka dovedl představit záložníka s mnohem lepším doporučením. Nehledě na to, že po případné ztrátě (která vzhledem k Sivokově kopací technice reálně hrozí) byl Plašil jen málokdy připraven výletníka zastoupit; a když si tohle spojíte s protivníkem, v jehož středu operují hned tři brejkoví záložníci, obavy se dostaví celkem rychle.

Teď je tedy potřeba z toho buď vyvodit důsledky (zkrotit Sivoka či ho nahradit Hubníkem/namotivovaným Suchým), nebo - raději - nechat nastalou potíž vyřešit jednoho Rosického. Pokud proti Maďarům byl Plašil tím jediným, kdo se byl schopen aktivně nabízet (neboť Jiráček pro změnu tíhnul k levé lajně, ke kamarádovi Pilařovi), s Rosickým už určitě budeme mít tyto hráče dva; čili nebude důvodu, aby se Sivok pokoušel o nějaké nepovedené suplování. Tím se zároveň dostávám k nevyhnutelnému srovnání Kolář - Rosický. Které vezmu poněkud hopem: plzeňský středopolař si svou úlohu rád posouvá někam do (pod)hrotové dimenze, což je zhruba to poslední potřebné pro utkání s Rusy.

Z mých osobních poznámek vyplynulo...že se Kolář všehovšudy dvakrát pokusil o průnik středem (první zastaven kousek za vápnem a ukončen alibistickou přihrávkou do strany, druhý utnut faulem); vykouzlil dvě povedené klíčové přihrávky (obě startovaly Pilařovu motorku) - dvě další mu nevyšly; dvakrát lacině přišel o balon; a ani jednou se neblýskl zdařilým finálním pasem - přesně řečeno vytvořenou šancí. K tomu si ve dvou případech zabíhal pro dlouhý balon a jednou hlavičkoval v prostoru malého vápna; pochopitelně tedy zrovna on nejvíc chyběl uprostřed, v mezihře.

...to je krásně vidět třeba zde. Tehdy Gebre Selassie prostě neměl komu; leda mohl nahrávat na jeden dlouhý kilometr (což udělal a byla z toho obligátní ztráta mičudy). A tohle se přitom na pravé straně stávalo co pět minut. Nepomáháme si, až příliš často nepracujeme jako tým - a to pořád vnímám jako zásadní problém nejen před následující vstupní bitvou.

Vzhledem k tomu, že už teď - s denním předstihem - snad v poklidu můžeme počítat se startem Rosického, není moc co vymýšlet. Každopádně kdyby se kapitán nakonec neměl uráčit vběhnout na trávník, jsem jednoznačně pro variantu s Daridou vedle Jiráčka a Plašilem na AM. Oproti Kolářovi je totiž plzeňský mladíček schopen zrovna toho, po čem tu volám: aktivity, důrazu, zodpovědnější hry dozadu.

Druhá linie, která bude v konfrontaci s Ruskem zvláště podstatná a nabízí se tedy její rozklíčování, je potom ta úplně nejvysunutější. Osamocený hrot. Ať se Bosák snaží, jak chce, Milan Baroš má pro český nároďák stále minimálně jeden významný přínos: umí se pohybovat. Přijde mi, že kde ubyl na rychlosti, tam nabyl na zkušenostech. A tím nemyslím jen ochotu vletět do vápna (a také tam mnohdy přistát); on i jeden banální, ale dobře načasovaný náběh daleko od šestnáctky může nabrat zcela fatálních kontur. Tím spíš, pokud víme, že je "Bary" stále schopen a ochoten se na hrotu bít, vyhrát hlavu, podržet míč, rozdat ho. Jestli vám tohle - plus aktivitu a adekvátní akceleraci - nabízí jinačí český útočník na soupisce, tak prosím, sem s ním. Já o žádném takovém nevím.

A proto považuji za skvělou zprávu tu, kterou nám lékař českého týmu Petr Krejčí zvěstoval po dnešním večerním tréninku: Baroš dostal zelenou, a je jen na něm, jaký verdikt sdělí Bílkovi. Ode mě se nyní dočkáte jen hypotetického palce nahoru a doufání, že jej opravdu půjde spatřit na startovací listině. Jiná východiska si raději nechci představovat.

Ze čtyř vstupů na ME Česko coby samostatná země opouštělo se třemi body rovnou polovinu, před čtyřmi i osmi lety. V onom starším případě si - zase po osmi letech - dokráčelo pro medaili. Jediný kov, který naší reprezentaci dosud ve sbírce schází, je pochopitelně zlato. Třebaže se můžeme sáhodlouze bavit o doporučeních, jaká na této pouti budou Čecha a spol. předcházet nebo spíš pronásledovat, já se jimi na tomto místě zdržovat nehodlám.

To raději zkonstatuji: na generálku se dostavila historicky nejvyšší návštěva (přes 17 tisíc diváků); vyrážíme do boje proti kormidelníkovi, kterého Brücknerova parta potopila v nejhezčím zápase dekády; a Barošův přínos nároďáku nevidí jen tři čtvrtiny čtenářů severu tn.cz...inu, může být startovní rošt lépe umetený?

Autor: Tomáš Daníček

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Eurozápisník XXIV. aneb Vítej, zlatý hattricku!
02.07.2012, 14:39
Eurozápisník XXIII. aneb Španělé na tři, Italové na čtyři
30.06.2012, 21:54
Eurozápisník XXII. aneb V režii druhého nejlepšího
29.06.2012, 17:06
Eurozápisník XXI. aneb Španělsko verze 1.0
28.06.2012, 05:21
Eurozápisník XX. aneb Angličané z(a)traceni
25.06.2012, 17:38
Eurozápisník XIX. aneb Když dva dělají totéž, není to totéž
24.06.2012, 15:40
Eurozápisník XVIII. aneb Jedna ruka netleská
23.06.2012, 05:00
Eurozápisník XVII. aneb Nejhorší útok je obrana
22.06.2012, 13:17
Eurozápisník XVI. aneb Co čekat od Portugalců?
21.06.2012, 11:28
Eurozápisník XV. aneb Anglie - Video 1:1
20.06.2012, 07:01
Eurozápisník XIV. aneb Žádné strachy, žádné spěchy
19.06.2012, 04:12
Eurozápisník XIII. aneb Čím víc ofenzivní síly, tím míň neplechy
18.06.2012, 05:04
Eurozápisník XII. aneb Odešel déšť a dorazili Češi
17.06.2012, 15:04
Eurozápisník XI. aneb Co čekat od Poláků?
16.06.2012, 12:01
Eurozápisník X. aneb Sucho vadilo, mokro souhlasí
16.06.2012, 09:52
Eurozápisník IX. aneb Nejlepší fanoušci - nejhorší hráči
15.06.2012, 12:29
Eurozápisník VIII. aneb Ronaldo Gómezovým učněm
14.06.2012, 06:50
Eurozápisník VII. aneb Když síly stačí i nestačí
13.06.2012, 12:26
Eurozápisník VI. aneb Co čekat od Řeků?
12.06.2012, 07:42
Eurozápisník V. aneb Ševa zase pálí a outsider vede
12.06.2012, 03:16
Eurozápisník IV. aneb S útočníkem ani ránu
11.06.2012, 02:44
Eurozápisník III. aneb Jak favorité ukázali slabiny
10.06.2012, 04:41
Eurozápisník II. aneb Alenky v říši samozřejmostí
09.06.2012, 02:52

Komentáře (132)

Přidat komentář
REPLIKATOR

Co čekat od našich?

Reagovat
alegre

Po bitvě, prohrané či vyhrané, bude každý z nás generálem. Baroš? Mnohokrát přesvědčil, mnohokrát zklamal. Ale je asi pravdou, že reprezentace nikoho na jeho místo nemá.

Reagovat
BrainBlender

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

si ani nepamauju kdy naposled přesvědčil ....

Reagovat
forma

Proti Irsku,Litvě ...

Reagovat
smazaný uživatel

jen záblesk

Reagovat
Liquid

co čekat od Rusů - výhru, pokud dají Češi gól, tak to vidím asi na penaltu proměněnou Kadlecem

Reagovat
Liquid

dotaz k anketě, je to bráno z pohledu česka nebo zápisu kde je Rusko první ?

Reagovat
fantomas

Hm, čekal sem, kdy se někdo zeptá. Popravdě sem to uplně nedomyslel, ale spíš podle zápisu, at sme oficiální...

Reagovat
domingo

Tak to muzes asi za 4 vteriny prepsat, ne? Vyhra CR, remiza, vyhra Ruska..

Reagovat
fantomas

Kdybych mohl, věř, že je to už dávno přepsaný. Jen tak upravit anketu bohužel nejde..

Reagovat
domingo

Nj vlastne, uz si to vybavuju

Reagovat
smazaný uživatel

Tak jsem hlasoval pro rusáky...

Reagovat
fantomas

...tak odznova

Reagovat
Liquid

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Perfektní článek, suprová analýza.

Reagovat
domingo

Tohle bude na Euru jedna z nejlepsich veci..

Reagovat
smazaný uživatel

já tyhle analýzy - problém + řešení - zbožňuju, kéž by jich na EF bylo víc. I během sezony k ligovým týmům v krizi, v euforii atd.

Reagovat
domingo

U techhle autorskych analyz je problem, ze neni moc lidi, co by je zvladli delat, a ani casu, protoze vsichni studujou nebo pracujou a napsat analyzu neobnasi jenom cas straveny psanim, ale i velke mnozstvi casu 'mimo', nakoukavanim a tak..

Reagovat
smazaný uživatel

Chápu chápu, já bych třeba kolikrát měl nasledováno, ale v životě bych to nesepsal jako vy

Reagovat
frankiefcb

přesně, člověk má nasledováno hodně a i ty znalosti, ale nedokáže to podat v záživné formě

Reagovat
fantomas

Reagovat
miky10

Budeš teda nakonec taky něco psát, nebo ne?

Reagovat
domingo

Jo. Bakalarku.

Reagovat
miky10

Ozdoba EF.

Reagovat
domingo

Podle toho jak mi vyjde cas koukat na zapasy..

Reagovat
miky10

Já myslel tu bakalářku.

Reagovat
domingo

Ja jsem jenom rozdelil svoji prvni odpoved na dve casti

Reagovat
miky10

Reagovat
fantomas

Takže rozsah bude odpovídat...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
miky10

Elektronická tužkáááá!!!

Reagovat
Carlos Juan Pablo

Sivokovo nákresy mi tam chybí

Reagovat
fantomas

Dyt tam je..

Reagovat
Carlos Juan Pablo

Fakt že jo... Ořízlý je to geniálně

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Eurocizopasník no to mám zase hladinku

Reagovat
smazaný uživatel

no to je ale tupost

Reagovat
smazaný uživatel

Obdiv lidem co si dají práci s takovou analýzou

Reagovat
-Carles-

Parádna analýza

Jedna otázka, budú sa takéto analýzy robiť len pre zápasy ČR?

Reagovat
fantomas

Nebudou.

Reagovat
-Carles-

Ktorá bude najbližšia?

Reagovat
fantomas

Zápisník by měl vycházet denně. Jinak se bude reagovat podle toho, co mě s mikym zrovna zaujme, nalinkovaný to fakt nemáme...španěláky tim pádem čekej někdy mezi nedělí a pondělkem

Reagovat
-Carles-

Super

Reagovat
smazaný uživatel

Analyza bohuzel docela sedi. U ruskyho narodaku Advocaatovi dost neverim a bojim se, ze pokud Rusko neuspeje, bude to predevsim diky nemu. Jako clovek pomerne mizerne vychazi s klicovym utocnikem Kerzakovem, na hriste vecne cpe sve uz davno vycpele oblibence (jako napr. Zyrjanov) a bojim se, ze ze vsech individualit nedokaze dat dohromady to nejlepsi...

Reagovat
fantomas

To snad abych vyhodil Keržu z fanty. Nevidíš to na jeho turnaj, jo? O jejich sporech sem se nikde nedočetl bohužel..

Reagovat
smazaný uživatel

Já zas asi vyhodím Zyryanova

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Zyrjanov je vybornej komplexni zaloznik... ale bohuzel leta uz se nedaji zastavit a trosku nestiha. V Zenitu uz taky pomalu zacal prenechavat misto mladsim a casto byl i na stridacce. Ale Advocaat ho ma holt rad

Reagovat
smazaný uživatel

Nevim, nesedim s nima na treninku, takze nevim jak vychazej ...ale Kerzakov ted je jednoznacne ruskym utocnikem cislo 1 a ma fantastickou formu, takze snad se prosadi. Navic sam Advocaat nedavno rikal, ze Kerzakov ma ted nejlepsi formu svy kariery.

Jinak ten problem zacal je z doby, kdy se Kerzakov vracel ze Sevilly do Ruska a Advocaat prohlasil, ze ho v tymu nepotrebuje. Probihaly pak takovy medialni prestrelky a Kerzakov nakonec skoncil v Dinamu. Do Zenitu prisel az s Advocaatovym odchodem. Podle me to je taky tim Advocaatovym nalinkovanym stylem hry, do kteryho se opravdu podobnej typ utocnika moc nehodi a prijde mi, ze je tam v repre trochu utopenej

Reagovat
smazaný uživatel

Na Kerzhu byla radost se dívat, škoda, že Nova Sport vysílal tak málo zápasů během celé sezony, ale mistrovská část to nahradila, aspoň částečně.

Viděl jsem asi 4 zápasy a ve všech si to strašně dával, nejvíc mi utkvěl Dinamo - Zenit 1:5. On je skvělým útočníkem, škoda, že se neprosadil na západě, ale on mi stejně přijde jako ten typ, který je nejlepší "doma", když se cítí v pohodě po všech stránkách.

Reagovat
smazaný uživatel

Ja doufam, ze se konecne ukaze i na mezinarodni scene. Minuly Euro patrilo Arsavinovi, tentokrat doufam prijde rada na nej

Reagovat
smazaný uživatel

strašně mu to přeju, sympaťák každým coulem, geniální fotbalista.

Reagovat
fantomas

Reagovat
-Carles-

presne toto ma ako prvé napadlo

Reagovat
Eric_The_King

Kurňa, zrovna jsem si myslel, že jsem sám kdo ho tam má

Reagovat
smazaný uživatel

A kdo je nejžhavějším kandidátem na místo po Advocaatovi?

Reagovat
smazaný uživatel

To netusim :)

Reagovat
stas87

dovolim si s autorom nesuhlasit ohladom fyzickej kondicie rusov-po tom ako zenit vypadol z lm s benficou a potom aj v kuboku vo stvrtfinale s cska tak velmi rychlo rozhodol o titule a zabral vtedy ked potreboval,aj ked sa to nezda tak zyrjanov bol kedysi rychlostny typ hraca a aj s pribudajucim vekom nie je ziadny pomaly hrac,ohladne ignasevica a berezuckiho je ta situacia ina,oni museli hrat do posledneho kola o 2.miesto a kvalifikaciu do lm,ktoru nakoniec neuhrali a mohli by byt viacej unaveny ako hraci zenitu

k tej trojke v strede-denisov je fantasticky v pozicnej hre,vie kam sa postavit,vie zastavit brejk,pripomina mi stylom hry busquetse,cisto ziskava lopty a je silny v osobnych subojoch

sirokov-volakedy,ked prestupil do zenitu to bol hrac maximalne do dublu,ohromny traged,bal sa s loptou cokolvek vymysliet,alibisticky rozohraval,proste priemerak,trener mu zacal verit,nasiel mu miesto a poziciu co ma hrat a na jar svojmi golami zenitu dost pomohol,vie nabehnut z druhej vlny,ma relativne dobru strelu a co ma zaujalo-ma instinkt zabijaka aj ked hra stredneho zaloznika,to je to oc na nom najviac obdvijem

zyrjanov-volakedy hraval na kraji zalohy(vpravo)tiahne ho to tam obcas,vie kolko mu je a vie ze v zenite uz moc dlho nebude a toto euro je asi jeho posledna sanca nieco s repre vyhrat,postupom casu sa stiahol dozadu az na DM ak sa to tak da napisat,v minulosti bol rychlostnym typom hraca s velmi dobrou fyzickou,teraz mu uz je 33

predpokladam teda ze ak bude rusko utocit tak z tej stredovej trojicky bude najvyssie sirokov,potom denisov a zyrjanov ich bude istit,on vie ze uz rychlostne nestiha a nebude sa nasilu tlacit dopredu aby super nesiel do brejku

nemozno robit uvahy co bude hrat zirkov a anukov,respektive ci budu utocit tak ako v klube,toto ma podla mna advocaat dost podchytene,nemyslim si alebo tak-neocakavam ze vy sa konkretne anukov prilis vytahoval hore a ak hej tak ho zastupi zyrjanov ktory hraval praveho zaloznika

otazka do ofenzivy tu je-arsavin,ak sa on dostane do pohody dostane do pohody cely utok ci ofenzivnu cast,po rokoch obnovili spolupracu s kerzou a to sa nezabuda,kerzakov dal mraky golov spoza sestnastky,vie vystrelit,najst si miesto,sklepnut alebo podrzat loptu a pockat na druhu vlnu,vsetko robi v rychlosti a je dost pohyblivy,ponuka sa...

otazka je co dzagojev,nevidel som ho hrat dlho a netusim v akej bude forme,co sa tyka tych alternativ-tu sa da suhlasit,v podstate dalsi ofenzivny hraci co mozu rozhybat hru su len kombarov ktory hra prave kridlo(ak by hral tak sa arsavin tiez posune na kridlo a dzagojev sa asi trosku stiahne)a izmajlov ktory sa do repre vracia

ja len dufam ze v pripade nepriazniveho stavu adovcaat nenasadi pavljucenka alebo pogrebnaka ty si absolutne nerozumeju s kerzakovom a su to veze ale asi na nich dick stavi

Reagovat
smazaný uživatel

Konečně i stas objevil odstavce

Jinak á jsem na Rusy zvědavej, pro mě jsou oni a Poláci favority na postup.

Reagovat
domingo

Ja si uz od losu myslel, ze postoupi Rusko a Recko, ale postupne se mi to zacina nejak zamotavat, Rusum verim cim dal min. Klidne muze postoupit CR, Polakum neverim..

Reagovat
stas87

tak ked uz bola kritika ked som pisal o polsku tak sa to raz musim naucit

bohuzial,u nich zalezi hodne na psychike,pokial nevedu ci sa im nedari tak si neveri,nehraju trpezlivo,je to obcas chaos,cesta podla mna povedie cez zyrajnova ktory obcas uz nestiha a preot hra viac vzadu,ale to je len moj sukromny dojem

Reagovat
fantomas

No počkat, ty nahoře nesouhlasíš s kondičkou a pak se oháníš tim, že i přes svý stáří Zyrjanov neni pomalej apod. To přece neni to samý. Já neřikám, že nutně musej ti hráči uprostřed odejít hned proti nám, proto je ten argument už v tomhle článku možná mírně zavádějící, ale časem to podle mě přijít musí...očividně si to uvědomuje Verheijen, Advocaat a zhruba o něčem takovym ted mluvil i Šírl, kterej s těma hráčema (jejich mladšíma verzema) denodenně trénoval..

Reagovat
stas87

nie zrovna najstastnejsie napisane no...myslene tak ze ak musi zabrat tak zabere ale pokial by bilek postavil hodne flexibilnu zalohu s virivym pohybom tak on odpadne ako prvy na toto moze rusko dojst ze z tej trojclenej zalohy su dvaja relativne behavy a schopny pohybu a jeden moze odpadnut,nahrada je semsov ktory ma 34 izmajlova nenecha hrat a glusakov je zrejme bez sance

Reagovat
fantomas

To je prostě průser no. Na favorita skupiny maj Rusáci povážlivě dost slabin nebo hluchých míst, mi přijde.

Reagovat
smazaný uživatel

Na favorita jine skupiny ano, ale v tyhle to staci

Reagovat
smazaný uživatel

Proč myslíš, že Izmajlova nenechá hrát? Však v přípravě odehrál poměrně dost minut?

Reagovat
fantomas

Časem nechá. Krom Keržakova (asi) visej otazníky nad formou Šavy i Dzagojeva, za který by tam, hádám, když tak šel. Bude dost záležet, jak se jim vydaří vstup no..

Reagovat
stas87

on nemeni zostavu,iny trener by ubral minuty zyrjanovovi ale dick nie,on bude vzdycky argumenotovat zohratostou z klubu ja som ani marata nesledoval v sportingu,vraj tam mal aj nezhody a chcel odist prec,nehraval tam ani,ja si ho pamatam hlavne z obdobia ked lokotka vyhral ligu,vtedy to bola kometa spolu so sycovom a k nim este bilja ten tim bol skvelo poskaldany,loskov.buznikin,pimenov ci chochlov+mladici

Reagovat
smazaný uživatel

Jenom k Sirokovovi... nebyl nikdy tak buhvijakej traged, problem byl, ze ho v Zenitu z nouze Advocaat stavel na stopera, kde je to s jeho minimalnim durazem opravdu pruser. Sirokov se na hristi rozhodne niceho nebal a neboj - naopak sebevedomi ma kolikrat az moc velky, ale dokaze rozehrat, umi se postavit tam kde je treba i zakoncit. Ale vsechno hraje v takovym vlaznym a neduraznym tempu, kdy ma clovek pocit, ze ani nechce hrat. A to na stoperu byl opravdu pruser... ve stredu hriste, kdyz ma vedle sebe pracovityho Denisova to ale staci.

Reagovat
stas87

teraz sa neboji to ano ale na stoperovi?sa zbavoval lopty rychlo pokial mohol,tak on ani zenit nie je stavany na fyzicku hru,respketive k tomu nema predpoklady vlastne cela zaloha...ja si ho vybavujem na zaciatku ako trageda,doslova...ako ho hodnotis za celu jar?ja hodne vysoko,podstatne sa zlepsiil a veri si ale to uz by som opakoval tvoje slova so zvyskom absolutny 100% suhlas

Reagovat
stas87

asi nemas uz cas(to je samozrejme tvoja vec)ale bol by som strasne rad kebyze obcas prispeivas viacej k zenitu,z ludi co fandi zenitu som tu ostal len ja a trevor mas prehlad a da sa s tebou diskutovat,toho si cenim ze nie si ako faza

Reagovat
smazaný uživatel

a já ale vidím tak 8 zápasů za rok

Reagovat
smazaný uživatel

Dik za srovnani zrovna s Fazou - to opravdu potesi

Nemel jsem moc cas ani chut psat na EF a bohuzel za posledni rok jsem se nedostal ani jednou na stadion. Letos to snad bude lepsi, hned ze zacatku sezony bych mel zase po dlouhy dobe zajit na zapas ..a doufam i v zajimavy destinace na Ligu Mistru

Reagovat
stas87

vole to je odstrasujuci priklad ale ani on uz moc nepise

ak by zenit dostal supera z nemecka/rakuska urcite by som chcel ist,aj belgicko by sa dalo teraz som trosku mimo ale posledna sezona na petrovskym?ten stadion mi bude ukrutne chybat

Reagovat
smazaný uživatel

Stadion jeste nestoji a s tim jak stavba dosud probihala to tezko rict, kdy se opravdu na nem bude hrat. Jediny 100% jisty datum je 2018

Reagovat
stas87

potom by tam hral dubl?to je skvela sprava,chcem sa dostat aspon raz za zivot na petrovsky,je jedno ci to bude proti rubinu alebo amkaru

Reagovat
smazaný uživatel

Tak vyraz, pred sebou mas jeste minimalne jednou sezonu - co ti brani

Reagovat
stas87

azbuka,zatial peniaze,a drahe letenky,aj ked ty si siel cez helsinki ze?vyjaz je pre mna lepsia moznost ale nie je to to co by som chcel zazit

Reagovat
smazaný uživatel

Pres Helsinki jsem cestoval jenom jednou a bylo to davno. Letenky mezi Prahou a Petrohradem uz davno nejsou tak drahy co byvaly.

Reagovat
stas87

tak rozhodne by to za to stalo,vyrazit vo stvrtok treba a v pondelok spat,ako to je s listkami?je vobec sanca objednat cez net alebo to riesit az na mieste?ak to nestihnem v lete tak nabuduci rok na jar urcite,asi letecky,na toto si netrufam:http://jizdnirady.idnes.cz/vlaky/spojeni/

Reagovat
domingo

Nechci ti do toho kecat, ale idos ma jenom vychozi url

Reagovat
fantomas

Reagovat
stas87

tak jasne ja len som zobral prve spojenie co ma napadlo,schvalne som dal idos

toto uz je lepsie:http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/specialni-nabidky/nocni-vlaky/-7535/

Reagovat
smazaný uživatel

S listkama ti moc neporadim, chodim jenom na permice. Ale mam pocit, ze pres internet objednat urcite nejdou.

Reagovat
stas87

hm,to som si aj myslel,ale tak kebyze uz tam vyrazim tak aspon na dubl ked nie na ligu,mas aj pobehane pamiatky?chcel by som vidiet tu ermitaz,zimny palac a odfotit si stadion

Reagovat
smazaný uživatel

Myslim, ze za celou tu dobu co jsem za zivot stravil v Petrohrade jsem nebyl nikdy nikde jinde nez na Petrovskym?

Reagovat
stas87

tak ja by som tam ale nejel sam kamaratku tie pamiatky zaujimaju a ona vie rusky

Reagovat
cetto

Co se týká hry, tak oba týmy hrají se zhuštěným středem, nicméně Rusové ho zhuštují ještě trochu víc než my, takže se dá očekávat dost hluchých pasáží uprostřed pole a dobývání jedné či druhé branky. Můj osobní typ na vývoj utkání je takový, že rusové se budou snažit kontrolovat hru a hrát kombinačně, semtam nějaký solo Arshavina nebo kolmice na Kerzhakova, ale celkově se jim to podle mě nebude moc dařit a my je budeme umět ubránit. Náš herní styl bude asi založený spíš na protiútocích, na které máme koneckonců vhodné typy (Rosa a Plašil umí dát přihrávku, Pilař, Rezek, Baroš a Petržela jsou docela rychlí). Nicméně musím jedním dechem dodat, že jsem naši repre snad ještě neviděl dát gol z protiútoku, což by mohl být trochu problém, pokud na ně budeme spoléhat. Spíš tedy očekávám pokusy o protiútoky, které budou končit dobýváním vápna, čemuž se rusové dokáží ubránit podobně statečně, jako my.

Výsledek? Tipuju, že to bude o jednom golu ze standartky a budu optimista a řeknu, že vyhrajeme 1:0 (jeden z trojice Sivok, Hubník, Kadlec)

Ještě bych chtěl dodat, že mě celkem mrzí, že se tu zatím neobjevil žádný článek o prvním dnešním zápase, jelikož Polskou ani řeckou reprezentaci nesleduju a dost by mě tedy zajímalo, jak se prezentují...

Reagovat
cetto

Ještě mě ted napadlo, že Rusko mi přijde jako naprosto ideální soupeř pro Petrželu a Rajtorala, takže očekávám, že se zítra zapojí do hry...

Reagovat
fantomas

Odkdy my hrajem se zhuštěnym středem?

Na to už nebyl čas, takže ve zkratce tady:

Poláci hrajou 4-2-3-1 s nejzataženějšim střeďákem Polanskim jako takovym utlumenym, úspornym režisérem (a přesto to neni Roman), dál Murawskim, kterej tam dělá tak nějak všechno a nic, a hlavně trojkou Rybus-Kuba-Obraniak podporující Lewu. Bude to vepředu neskutečně variabilní, hlavně Obraniaka s Kubou uvidíš na RW, AM i LW - za to bych dal i hlavu na špalek. Systém se v polský hře hledá poměrně těžko; každopádně to všechno tlačej přes pravou stranu, kde se mnohdy nacházej i tři hráči a prostě koumaj. Stopeři pomalí, nesehraní, Boenisch tragickej - slabiny...

Řekové praktikujou na pohled ofenzivní rozestavení 4-3-3, nicméně furt se dost vychází z Rehhagela, čili jejich doménou přece jen bude defenzíva. Každopádně ten střed je zkušenej a pokouší se o navyšování procenta držení míče; mnohdy se i rozehrává ve třech (ve středu má důležitou funkci Papastathopoulos, kterýho už nikdo nejistí jako toho osiřelýho stopera), takže se tlačej v poměrně velkym počtu dopředu. To bude příjemná změna, stejně jako třeba Ninis - to je jasnačka, oživení pro křídlo.

To jen tak ve zkratce.

Reagovat
fantomas

Obecně se dost těšim na náš zápas s Polákama...protože přesně to, co my děláme s levou stranou (že k útočení využíváme z 80% jen ji), to oni dělaj s pravou.

Reagovat
stas87

dál Murawskim, kterej tam dělá tak nějak všechno a nic

tak tu sa diametralne rozchadzame

Reagovat
fantomas

Tak co tam dělá?

Reagovat
stas87

murawski prave disponuje rozvahou,prehladom,pozicnou hrou...v lechu im to klape s injacom,lech ma snad najlepsiu ci najvyvazenejsiu stredovu formaciu v celej ekstraklase ma dobru strelu z dialky,ja teda cakam o nieco viac do ofenzivy prave polanskiho s tym ze ho rafal bude istit,dava to aj zmysel kedze polanski ani nevie po polsky tak rafal preberie ulohu sefa v strede

Reagovat
fantomas

Doteď to v přípravě vypadalo naopak ale. Polanski byl jednoznačně nejzataženější ze všech těch pěti záložníků (nebo "záložníků").

Reagovat
stas87

pripravu moc neber v potaz konkretne u polska nemozes robit sudy podla pripravy,bude zalezat aj od supera,smuda nenaordinuje ofenzivu za kazdu cenu proti grecku kedze vie akym stylom grecko hra,proste tie automatismy v hre polska nie su a to najma v strede kde je clovek co fakt polsky nevie a doteraz ma 8 zapasov a 596 minut v drese polska...proti grecku necakam ofenzivny koncert,skor nejaka standartka alebo center na lewu

Reagovat
stas87

ktory ten zapas moze rozhodnut..

Reagovat
smazaný uživatel

Extrémně výbornej článek...trošku kontrastuje s tím, jakým způsobem jeho autor občas píše do diskuzí.

Reagovat
fantomas

Proč?

Reagovat
smazaný uživatel

Sám bych to neřekl líp.

Reagovat
smazaný uživatel

Ále..takový popíchnutí. Jen polovážný. Hezkej článek. Zvlášť tý petrohradský zálohy si zejtra budu všímat.

Reagovat
fantomas

Ale ne, já beru, že se v diskuzi mnohdy nechovám "přijatelně", spíš netušim, jak by to mělo souviset s psanim článků.

Reagovat
fantomas

When he joined Chelsea and while his wife was waiting for her UK visa, Zhirkov spent hours and hours in the Dolce & Gabbana store in west London because one of the staff spoke Russian, and Yuri didn't know a word of English. This lasted for three months.

Guess who

Reagovat
fantomas

Jej, fail, ono to tam je napsaný.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
terry

Reagovat
fantomas

100. pro pohodový, záživný, atraktivní, zábavný a pro českou výpravu co možná nejdelší EURO 2012!

Reagovat
-Carles-

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
Swarley

Reagovat
smazaný uživatel

Přijde mi to jako článek, který by nám měl dodat sebevědomí. Je třeba si uvědomit, že všechno, co je v ruském týmu špatně, je nejmíň na stejné úrovni, jako u našeho týmu. Faktem je, že Rusové se můžou porazit jedině sami. Co se týče středu zálohy, nejdůležitější je čtení hry, protože při ruských narážečkách je sebedynamičtější hráč v roli diváka, pokud ho přihrávka netrefí. Tady je Hübschman o parník lepší než Jiráček s Plašilem a Daridou. Se Sivokem v podstatě souhlas, ale Kadlec i Hubník jsou v tomhle ještě horší, proto si tu zoufalou rozehrávku obvykle bere pod křídla Sivok.

Reagovat
smazaný uživatel

Článek se mi samozřejmě líbí, i když ve spoustě věcí nesouhlasím. Tyhle články tady chybí ve větší míře.

Reagovat
fantomas

U Sivoka sem nechtěl dojít k tomu, že ho v tom má zastoupit Hubník. Spíš k tomu, že kdyby tam hrál Hubník, nebude tolik tlačit na pilu a daleko radši tyhle úkony předá do rukou Plašila s Rosickym.

Co se pohotovosti a dynamiky reakce týče, v tom s tebou souhlasim. Potom bych se ale nebránil tomu Daridovi, kterej mi přijde i na tuhle úroveň dostatečně vyzrálej, po stránce atakování soupeřů hlavně. Zaujalo mě, jak chodí do soubojů, že ve většině případů moc dobře ví, jakou "stranou" se postavit k balonu, kudy ho odebrat. Myslim, že právě touhle pružností v reakci by mohl středu zálohy prospět, ale to pak připadá v úvahu asi jedině místo rozlítanýho Jiráčka...a samozřejmě je tu pořád otázka, jestli by se z toho neposral - startovat hned v premiéře nároďáku na velkym turnaji.

Reagovat
smazaný uživatel

Nabízí se trošku srovnání. Italové to neubránili se čtveřicí De Rossi, Pirlo, Marchisio a Montolivo a my to chceme ubránit s trojicí Plašil, Rosa, Jiráček (popř. Darida). Jestli chceme proti Rusku uspět jinak než neskutečnou haluzí, musí se změnit to Bílkovo rozestavení s prázdným středem a s hráči, kteří si zavazejí na krajích.

Reagovat
fantomas

Dobře, to je druhá věc, v ní ti nemůžu (a ani nechci) oponovat. Ale s tim je asi holt zbytečný kalkulovat.

Reagovat
smazaný uživatel

No a to mi právě především chybí v té tvojí analýze. Je fakt, že vycházíš z toho, s čím se všeobecně počítá. Ale nebylo by lepší hledat dobré řešení, místo nejlepší varianty špatného řešení? Pokud by se Bílek řídil tvou analýzou, bylo by to zřejmě lepší, než co vymyslí sám, ale stejně k ničemu.

Reagovat
fantomas

Tak odpověděl sis de facto...mělo to bejt spíš subjektivnější a analytičtější preview, ne nějaká závratná vize.

Reagovat
cetto

Pokavat podle Tebe mají všichni naši stopeři tragickou rozehrávku, pak je ideální varianta dát tam Kadleca a nechat to na něm Je ofenzivní, hraje na krají, takže rozehrávku musí mít v malíčku

Reagovat
cetto

Pokavat podle Tebe mají všichni naši stopeři tragickou rozehrávku, pak je ideální varianta dát tam Kadleca a nechat to na něm Je ofenzivní, hraje na krají, takže rozehrávku musí mít v malíčku

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
pospech11

Byl by zájem o podcasty k EURO ???? napadlo mě takové komentované postřehy k jednotlivým hracím dnům a zápasům, z pohledu fanouška ?

Reagovat
mickey mouse

super

Reagovat
rufus

Super článek. Chtělo by to víc takových.

Reagovat
smazaný uživatel

no uvidíme, jestli tam Bílek pustí Hubníka, tak ten nebude na Rusy rychlostně stíhat

Reagovat
Liquid

chance vypsala sázku na to, že Baroš nedá gól za celý šampionát, kurz 1,55 ale zas tak moc lákavý není

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele