Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (10)

12.12.2011, 11:39
Aktuality
Minulý pohárový týden přinesl zajímavé výsledky a v několika případech také překvapivé postupující. V Lize mistrů byly šestými zápasy dohrány základní skupiny.

Top 5

Do vybrané společnosti se především díky bonusovým bodům za postup ze skupiny vrací Francie. V zápasech klubů Ligue 1 se totiž děly zajímavé věci. Ale hezky popořádku. Velkým tématem je také bilance Anglie. Již jistý Arsenal totiž do jarního play-off LM doprovodí pouze městský rival Chelsea. Oba velkokluby z Manchesteru budou pokračovat pouze v Evropské lize. Citizens neměli osud na svých kopačkách a ani vítězství nad Bayernem svěřencům kouče Manciniho nakonec nestačilo. Větším překvapením je osud United, kteří dokázali ve skupině zdolat pouze slabé Rumuny! Také ze Španělska postupují pouze dva kluby. Očekávané giganty nedoprovodila ani do posledního kola bojující Valencie, ani tragický Villarreal, který nedokázal získat ve skupině jediný bod.

Španělsko má v osmifinále jen dvoučlenné zastoupení poprvé od sezóny 2004/2005. V případě Anglie musíme hledat ještě dál v historii - poslední ročník, kdy měla kolébka fotbalu mezi šestnáctkou nejlepších jen dva zástupce, byl 1999/2000.

Zástupci německé Bundesligy v posledních zápasech nevyhráli ani v jednom ze tří případů. Již jistou postupující dvojici Bayern, Bayer ještě mohl za jistého stavu doprovodit i Dortmund. Zpackaný závěr proti Marseille ovšem nakonec znamená letošní pohárovou stopku pro úřadujícího německého mistra.

Itálie jede. Jako jediná se může chlubit triem v osmifinále, a to už po osmé za sebou. Neapol potvrdila kvalitní výkony, v těžké skupině slaví postup a doprovodí oba milánské kluby. O nejlepší výsledek uplynulého týdne se ale postarala Francie. Infarktové příběhy dopadly ve dvou případech úspěšně. Přestože papírově nejjednodušší pozici mělo mít Lille, z postupu se ale radují zbývající dva zástupci Ligue 1. Marseille dvěma brankami v posledních minutách skolilo Dortmund, Lyon zase sedmibrankovou smrští ve druhé půli smetl Dinamo Záhřeb a i s pomocí Realu Madrid, který jako jediný vyhrál také šesté utkání, se může radovat z úspěšného boje na dálku proti Ajaxu.

6. až 11. místo

Ztratili naopak Portugalci. Benfica sice potvrdila postup vítězstvím, FC Porto však nedokázalo zachránit špatně rozehranou skupinu a po remíze se Zenitem se s LM loučí. Portugalsku tak v boji s Francií o pátou příčku budou chybět bonusové body za postup do osmifinále LM. Sílu ukázalo Rusko, které, přestože bylo nad hranou vyřazení, nakonec zvládlo v obou případech své venkovní duely a jak Zenit, tak CSKA mohou vyhlížet soupeře pro osmifinále LM. Šachtar zakončil své nepodařené letošní působení vítězstvím, zatímco nizozemský Ajax zřejmě ještě teď nechápe, jak si mohl nechat postup protéct mezi prsty. S Ligou mistrů se loučí také řecký, turecký i belgický zástupce.

12. až 15. místo

Tady bude ještě boj. I přes vypadnutí Genku si Belgie díky úspěchům v EL zřejmě nenechá ujít svoji dvanáctou pozici, která zaručuje jistou účast prvnímu celku domácí soutěže v základní skupině LM (pokud si obhájce trofeje LM zajistí postup do skupiny LM i z ligy, platí to samé i pro třináctou příčku). Dány, kteří se příští týden s poháry loučí, však na výhodném 13. místě ještě bude prohánět Švýcarsko. Basilej totiž způsobila na účet Manchesteru United prvotřídní senzaci a postupuje v LM dál. Nejen, že díky sedmi získaným bodům (2 za vítězství, 5 za postup) může atakovat Dány, ale především se vrací zpět do eltiní patnáctky (zaručuje dvě místa v kvalifikaci o LM) před Rakousko a Kypr. APOEL Nikósie postupem potvrdil nejlepší sezónu Kypru v dějinách evropských pohárů a malý ostrov stále může pomýšlet na 15. příčku. Zda si však ještě v souboji s Rakouskem polepší, bude záležet hodně také na výsledcích v EL. Každopádně bonusové body za postup do osmifinále LM jsou letos Kypru velkou pomocí.

Pořadí na dalších místech

Z ostatních zemí v Lize mistrů uspěla pouze Plzeň. Dinamo Záhřeb se rozloučilo s ostudou, bod nevybojoval ani rumunský mistr Otelul, dvě remízy nestačily na postup běloruskému klubu BATE Borisov. Naopak Viktoria Plzeň navazuje na poslední českou účast v LM a stejně jako Slavie díky pěti bodům za vítězství a dvě remízy zaslouženě postupuje do jarních bojů v EL. Závěrečné minuty proti AC Milán byly stylovou oslavou postupu.

Konfrontace nejlepší šestice

O síle jednotlivých soutěží nevypovídá jen celkový žebříček národních koeficientů. Zajímavé je sledovat také přímou konfrontaci zástupců nejlepších států v základních skupinách obou pohárových soutěží. Dlouho tradiční Top 5 zde rozšiřujeme kvůli současné situaci na nejlepší šestici. Během posledních duelů základních skupin Ligy mistrů se odehrály takové zápasy celkem čtyři. Průměr si dvěma výhrami díky Chelsea a Citizens vylepšila Anglie, jednou zvítězila také Francie (Marseille) a Itálie (Neapol). Poraženými jsou naopak dvakrát Němci (Dortmund a Bayern) a Španělé (Valencie, Villarreal).

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Portugalsko5 (3-2-0) 1,60
Itálie15 (7-4-4) 1,20
Anglie18 (7-6-5) 1,11
Německo14 (6-2-6) 1,00
Španělsko18 (6-3-9) 0,83
Francie12 (2-3-7) 0,58


Zaostřeno na Kypr

Zastavme se u kyperské klubové kopané, která letos zažívá zdaleka největší úspěch své historie. Do evropských pohárů vstoupily kluby z malého ostrova v sezóně 1963/1964. V tehdejší soutěži číslo jedna, Poháru mistrů evropských zemí (PMEZ), vypadl Anorthosis Famagusta hned v prvním kole. APOEL Nikósie v Poháru vítězů pohárů (PVP) sice přešel přes norský Gjovik Lyn, následně však vypadl s pozdějším vítězem Sportingem Lisabon. V Portugalsku utrpěl APOEL debakl 1:16. O rok později se Anorthosis postavil do cesty také pražské Spartě. V prvním kole PVP jej však Letenští vypakovali s celkovým skórem 16:0 ve dvou duelech.

Do dnešního dne odehrály kyperské kluby v evropských pohárech 457 utkání s bilancí 133-85-239, při skóre 541:972. Dohromady se v nich objevilo 15 kyperských týmů, nejvíce utkání si připsaly kluby z Nikósie (APOEL - 126, Omonia - 112) a Anorthosis Famagusta (94). Přejít přes více než jednoho soupeře se kyperskému klubu poprvé povedlo až v sezóně 1996/1997, kdy APOEL vyřadil v prvním předkole poháru UEFA Sandur z Faerských ostrovů a ve druhém řecký Iraklis Soluň.

Výrazné stopy ale kyperský klubový fotbal zanechává v Evropě až v posledních letech, kdy zde díky finančním možnostem začíná působit větší množství kvalitnějších legionářů. Zatímco české kluby se v základních skupinách Ligy mistrů objevily v posledních čtyřech sezónach pouze jednou (letos díky Plzni), kyperské týmy si připsaly účasti hned tři!

V sezóně 2008/2009 historickou premiéru v milionové soutěži zajistil Kypru Anorthosis Famagusta. Klub původem z turecké části ostrova, v současnosti však hrající v Larnace, vyřadil v předkolech Pjunik Jerevan, Rapid Vídeň i Olympiakos Pireus. V základní skupině v konkurenci Interu Milán, Werderu Brémy a Panathinaikosu Atény díky jednomu vítězství a třem remízám bojoval o postup do osmifinále LM až do posledního zápasu! Hned v další sezóně navázal podobným úspěchem APOEL Nikósie, který v posledním předkole vyřadil, stejně jako letos Plzeň, dánský FC Kodaň. Ve skupině pak proti FC Portu, Atléticu Madrid a Chelsea Londýn uhrál APOEL tři remízy, mimo jiné také na Stamford Bridge či na stadionu Vicente Calderóna.

Po roční pauze se kyperský fotbal do Ligy mistrů vrátil a jeho příběh již znáte. APOEL oplatil FC Portu dva roky staré vyřazení a vyhlíží dalšího soupeře v Lize mistrů. Zajímavostí je, že do základních skupin druhé pohárové soutěže (dříve pohár UEFA, dnes Evropská liga), které se hrají posledních osm let, se kyperský zástupce dokázal dostat poprvé až letos, díky klubu AEK Larnaka. Prozatimní hodnota letošního národního keoficientu 8.375 je nejvyšší v historii Kypru a umožňuje zemi atakovat výhodnou patnáctou pozici, na kterou již pár let s nostalgií hledíme i my. Jen tak pro zajímavost, součet z posledních dvou sezón posunují Kypr dokonce na dvanáctou pozici. Bude zajímavé sledovat, zda nasazený trend kluby z Kypru udrží...

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemBody letosMísta LMMísta EL
1.Anglie80.91011.75043
2.Španělsko74.32911.00043
3.Německo70.01910.08343
4.Itálie57.6959.07133
5.Francie53.0119.33333
6.Portugalsko52.3468.83333
7.Rusko46.8328.75024
8.Ukrajina43.4666.08324
9.Nizozemsko40.5158.60024
10.Řecko38.1005.60023
11.Turecko34.5755.62523
12.Belgie30.8008.50023
13.Dánsko27.3252.90023
14.Švýcarsko26.0005.20023
15.Rakousko25.3256.12523
16.Kypr24.7498.37513
17.Izrael21.2505.25013
18.Skotsko20.8912.50013
19.Česko20.1005.00013
20.Chorvatsko18.8743.75013
21.Polsko18.6665.37513
22.Rumunsko18.4914.00013
23.Bělorusko18.2083.12513
24.Švédsko15.9002.90013
25.Slovensko14.8742.37513
26.Norsko14.6752.30013
27.Bulharsko14.2501.50013
28.Srbsko14.2502.12513
29.Maďarsko9.7502.25013
30.Finsko9.1331.50013
31.Gruzie8.6662.87513
32.Bosna a Hercegovina8.4161.12513
33.Irsko7.3751.50013
34.Slovinsko7.1242.25013
35.Litva6.8751.00013
36.Moldavsko6.7490.50013
37.Ázerbájdžán6.2071.37513
38.Lotyšsko5.8740.62513
39.Makedonie5.6661.62513
40.Kazachstán5.3331.62513
41.Island5.3321.37513
42.Černá Hora4.3750.50013
43.Lichtenštejnsko4.0002.00001
44.Albánie3.9160.87513
45.Malta3.0830.83313
46.Wales2.7490.62513
47.Estonsko2.6660.37513
48.Severní Irsko2.5830.50013
49.Lucembursko2.3331.12513
50.Arménie2.2080.12513
51.Faerské ostrovy1.4160.50013
52.Andorra1.0000.00012
53.San Marino0.9160.00012
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. Místa LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2013/2014.

Autor: Martin Lavický

Komentáře (132)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Debakly Kyperskych tymu ve vysi 16:1 a 16:0 velice pobavily.

Reagovat
smazaný uživatel

před rakousko, dánsko...tam by se dalo dostat...Kyperské týmy jdou nahoru, ti tam budou určitě...jelikož v lize mají mnoho cizinců, holanďany, brazilce apod

Reagovat
smazaný uživatel

rakousko nedaj ani náhodou

Reagovat
Euphael

Reagovat
smazaný uživatel

no moc nekruť hlavou, to se stane leda tak v tvých mokrých snech

Reagovat
smazaný uživatel

ach jo už se ani vyjadřovat neumim

Reagovat
Euphael

tak mokré sny tu máš možná tak ty chlapečku

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

za článek

Reagovat
Liquid

Kypr Česko

Reagovat
Y.N.W.A

hm... tak ta Larnaca v evropský lize bude pro Kypr klíčová, to asi na čtverce dávat nebudou, co?

Reagovat
smazaný uživatel

A nastáva honba za tretím miestom !!! FORZA CALCIO !!!!

Reagovat
smazaný uživatel

Nechapu, ze se vzdycky najde nekdo, kdo napise, ze se Cesko dostane na 15 misto treba do 2-3 let. Vzdyt vsechny tymy co jsou prec Ceskem ziskali i vic bodu (az teda na skoty).

15. Rakousko 6.125

16. Kypr 8.375

17. Izrael 5.250

Reagovat
smazaný uživatel

to spis Cesko preskoci Polaci

Reagovat
PJ

Pokud Viktorka neudělá zázrak v EL, tak nás přeskočí hned v příští sezóně. My budeme odečítat solidních pět bodů, Poláci ani ne dva. Pokud by Viktorka žádnej další bod neudělala, půjdou před nás taky Chorvati, Rumuni a Bělorusové, za nás klesne Skotsko. Takže výchozí pozice na začátku příští sezóny je 22. místo.

Reagovat
božský John

Ono to je v tuhle chvili jedno docela ne ? Beztak budeme mít furt 1 manšaft v LM a 3 v EL a i ty nasazeni do předkol by měly byt stejny...

Reagovat
soukup

no mění se tam akorát to, do jakýho předkola jsou týmy nasazovaný. Od 19. dál jde mistr tuším do 2. předkola, 16-18. do třetího. Proto třeba Sparta hrála s těma tragickýma Lotyšama

Reagovat
božský John

No jo, já to myslel spíš tak, jako, že je jedno jestli budem 19. nebo 21. a tak ...spíš směrem dozadu než dopředu..to by Viktorka musela fakt řádit, abysme se někam posunuli

A nechápu, proč maj Skoti 2 týmy do LM, to mi vysvětlete

Reagovat
soukup

protože před pár lety nebyli tak tragičtí jak teď. Ale příští rok se pakujou snad až někam ke Slovákům, protože se jim škrtá snad půlka koeficientu

Reagovat
božský John

Aha, mně to přišlo divný, Rangers ti jedou na EL dycky maximálně, Celtic tam byl letos ke všemu nějakym švindlem, když si to nevybojoval na hřišti a zbytek jezdí na výlet...

Reagovat
Malavi

trochu jinak... letos mistři ze 17-49 začínali v LM již ve druhém předkole (Sparta loni s Liepajou, Plzeň letos s Pjunikem), kromě mistrů ze 14-16, kteří začínají až ve třetím (letos Genk, Kodaň a Rangers) a posledních čtyř zemí (1. předkolo)

aby to bylo složitější, tak výše uvedené platí v případě, že obhájce trofeje LM zajistí postup do skupiny LM i z ligy (zatím vždy), jinak je to nastavené takto: 3. předkolo (13-15), 2. předkolo (16-47), 1. předkolo šest týmů (48-53)

ono 18. místo je důležité v tom, že vicemistr jde do 3. předkola EL (letos Sparta, loni Jablonec), zatímco z 19. jde už do 2. předkola - paradoxně to může být výhoda, jak píše níže PJ - slabší soupeř, dvě výhry, nějaká ta desetinka do národního koeficienti

Reagovat
soukup

jo takhle to je

Reagovat
PJ

Jo je to celkem jedno. Naopak si myslim, že nasazení našich týmů už v dřívějšíh předkolech má i svojí výhodu - jsou tam obvykle nasazený, chytnou slabší soupeře, vyhrajou a jsou z toho nějaký desetiny do koeficientu.

Reagovat
božský John

Reagovat
soukup

Reagovat
smazaný uživatel

letos jsme měli taky výchozí pozici nějaký 20 nebo 21. místo....

Reagovat
PJ

jj začínali jsme na 20. místě

Reagovat
smazaný uživatel

no...a z toho usuzuji, že by se to mohlo v budoucnu lepšit..doufám, pokud se v Plzni nestane něco mimořádného, že budeme mít 2 kluby schopné něco v evropě uhrát každým rokem...a tím pujdem ještě výš... :)

Reagovat
Malavi

záleží co myslíš, nasazení jsme byli letos z 18. (mistr 2. předkol LM, vicemistr a vítěz poháru 3. předkolo EL, třetí flek 2. předkolo EL) stejně jako loni a stejně jako budeme příští rok 12/13 (těsně před Rakouskem - rozhodl o tom postup Sparty a jeho remíza s Liverpoolem), o nasazení do 13/14 se ještě rozhoduje letos - vypadá to na 19. místo.

tabulka zde uvedená ale ukazuje pořadí za pětiletku 07/08 - 11/12 a do ní jsme na začátku sezóny (součet čtyř sezón před tou poslední letošní) vstupovali až z 22. pozice, takže jsme o tři polepšili

Reagovat
PJ

Ne z 22., ale z 20. http://www.eurofotbal.cz/clanky/evropske-koeficienty-nova-sezona-zacala-153121/ - tohle je ze začátku sezóny, sice tam jsme na 22. místě, ale Rumunsko a Bělorusko jsou před náma díky nějakým desetinám z prvních předkol.

Reagovat
Malavi

no jo... PJ, vidíš to, už ani sám nevím o čem píšu, takže jsme o jedno polepšili

Reagovat
Y.N.W.A

souhlas, musely by se povýst super sezóny... a třeba Rakousko, Izrael, Kypr i Poláci vykazují lepší výsledky než my, takové to plácání kolem 18 je pro nás souzený si myslím... ale naivně doufám v zázrak, že příští rok bude hrát LM jeden klub a EL dva a bude to lepší... až na to, že si to říkám každej rok

Reagovat
j_mrazik

Doufejme, že Plzeň dostane někoho slabšího a ještě nějaký ten bodík udělá.

Reagovat
božský John

Chtělo by to

Reagovat
F.Torres

jj aspon 2vyhry by to chtělo

Reagovat
smazaný uživatel

Plzen dostane nekoho z prvnich mist v EL, ze jo?

Reagovat
Malavi

někoho z prvních míst EL, nebo čtyři nejlepší sestupující (postupující, přestupující ) z LM - ManCity, ManU, Olympiakos, Valencia

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Zastavme se na chvili u Portugaske kopane, kolik portugalcu nastoupilo za Benfiku napriklad v zapasech evropskych poharu ... vim ze je to na vetsi debatu ale trochu mi to prijde postaveny na hlavu, kdyz uz je to portugalskej team a postavej jednoho portugalce, to uz i anglicke teamy maji vic anglicanu (potazmo skotu, welsanu a iru) ve svych muzstvech. Zavedl bych pravidlo nejakeho minima hracu ze statu ktery ten dany klub reprezentuje v poharech, takhle to bude jen a jen o penezich ale ono by to melo byt jen a jen a jen o fotbale! Jo a jestli jste to nepostrehli, jsem pro zavedeni pravidla 6+5 nebo alespon 5+6. ....

Reagovat
soukup

to by ovšem šlo zavést jen v zemích, které nejsou součástí EU, protože to porušuje pravidla o volném pohybu osob a pracovním trhu. Nemůžeš nařídit, aby v určité profesi měli přednost "domácí" pracovníci a je jedno jestli jde o polský instalatéry nebo cizí fotbalisty

Reagovat
smazaný uživatel

vim ze je tam tahle legislativni past, ale pro doro fotbalu by bylo kdyby tohle melo vyjimku.

Reagovat
smazaný uživatel

Fotbalista není z ekonomického hlediska jednotka práce, myslím, že na tom by se to celé dalo postavit. Ale to by musela být vůle.

Reagovat
božský John

Proto mi je sympatický na Viktorce,že to celý odkopala s Čecha a pár Slovákama (Čišovský,Bakoš,Ďuriš) a nemusela tam mít nějaký Brazilce a jinou naplaveninu jako ost. slabší kluby.....v BATE to stálo na Brazilci, Dinamo je slušná cizinecká legie, o Apoelu nemluvim a Genk je taky samej cizinec. Snad jenom Galati hrálo se svejma a pár hráčema z Balkánu ( i když taky tam maj nějaký cizáky z Nigerie a Argentiny), jenže Galati zas nic neuhrálo...

Reagovat
smazaný uživatel

jj, presne tak, SHAKTAR to samy ... samej brazilec.

Reagovat
božský John

Tak ten už beru mezi ty lepší kluby, přeci jenom loni hráli 1/4 finále ligy mistrů, o tom se těmhle trpaslíkům, který jse vyjmenoval může jenom zdát...o fin. možnostech ani nemluvě

Reagovat
smazaný uživatel

jasny no ... .ale bez tech brazilcu by se na vrchol nedostali ....

Reagovat
smazaný uživatel

Jenže ti Brazilci reprezentují Ukrajinu,takže je to to samé a když my na to máme a vy ne neznamená,že jsme něco míň nebo že je špatné mít peníze a zahraniční hráče.

Reagovat
Y.N.W.A

jako rozumím, ale tohle je klubovej fotbal... na národy máš repre, tam je to horší, když ázerbájdžánský futsalový tým reprezentuje 8 brazilců, to ok, ale kluby jsou o něčem jiným... tady nesouhlasím... jinak v případě co zmiňuješ bych vypíchl počet domácích hráčů (případně odchovanců) v Barce, která uchvacuje i tímto faktem, na rozdíl od umělých týmů, které si celou squadru skoupí

Reagovat
smazaný uživatel

něco takovéhu tu je, na soupisce pro soutež musí být určitej počet hráčů, budto z evropy, odchovanců nebo s národností stejnou jaké je klub...nevím přesně jak to je, ale něco takového tu je

Reagovat
smazaný uživatel

Ahoj lidi,to že jsme v žumpě(fotbalový i životní)může český způsob uvažovaní,protože to začína vychovou malých fotbalistů až po dospělé,jsou tam lidi různých kamaradů a nebo rodičů nadšenců kteří tomu vůbec nerozumí a dělají více škody než užitku(ač vědomě či nevědomě),at zaplatí kompetentní trenery od nejmenších a výsledek se dostaví , vím že je to otázka peněz,ty peníze ve fotbale na trenery jsou ale bafunaři moc kradou a pak na nic nezbude,proto chybí vůle a vize,pokud příjde spravna koncepce a vize ktera bude podpořena jednotou,jsme schopni vychovat velke talenty a určitě i mistry světa,s pozdravem gulii

Reagovat
božský John

Nemyslim si, že bychom byli v životní žumpě, v Evropě jsme na tom relativně dobře, to že máme každej tejden vládní krizi a podobný, tak dělaj jenom media...

Reagovat
smazaný uživatel

A ve fotbalové žumpě nejsme už vůbec. S tím, co náš fotbal má, jsou jeho výsledky naprostým unikátem.

Reagovat
j_mrazik

Když se vezmou tréninkový centra apod., který jsou u nás často naprosto šílený, tak jsme na tom ještě dobře. Rozpočty mají naše kluby jako některý 2. nebo 3. ligový v jiný zemi.

Reagovat
božský John

Přesně, peníze tady moc nejsou a přesto míváme kluby v evropských soutěžích a co je ještě lepší.....většinou to kluby odehrajou s hráčema z Čech, max. ze Slovenska. To je hrozně fajn a jsem za to rád, že třeba v Jablonci nemusim trpět Brazilce, Afričany a toto, ale že hrajou jenom Češi

Reagovat
smazaný uživatel

To chudáci v Šachtaru musí trpět Brazilce i čtvrtfinále LM...CSKA zase trpí díky Afričanům jako je Doumbia a Oliseh a Zenit trpí hráče z Portugalska jako je Alves a Danny a přesto mají úspěchy,zatímco dokonalí Češi hrají jen s domácími hráči(přitom postup vystřílel Slovák Bakoš,ale to jsou vlastně vaši bratři)a mají "úpěchy" jako je sestup a ne postup do EL.Bez peněz a zahraničních hráčů nic neuhrajete a maximálně bude stříkat u remízy s AC,který už o nic nehrálo.Přitom Anglie je plná zahraničních hráčů,ale chápu vás,vy si na to nemůžete dovolit a tak to snižujete,jako kdyby to bylo špatné mít peníze a zahraniční hráče...

Reagovat
božský John

Tak u takhle velkejch klubů je žádoucí mít prostě co nejlepší, do tech se nenavážim. Kluby, který chtějí mít úspěchy napříč celou Evropou se musí snažit mít co nejlepší. To Jablonec není

Reagovat
smazaný uživatel

Jsně,ale Hradec měl šanci angažovat Afričana a dobrého na testech se ukázal,proč ho pan Kotal neangažoval?Protože má asi stejný názor jako vy...

Reagovat
božský John

To nevim, co za tim bylo....

Nemam nic proti cizincům, když budou dobří, tak proč ne, ale stejně budu radši, když bude hrát mladej českej kluk (s potenciálem třeba repre) než nějakej Senegalec stejně starej ...ale když bude hrát ten Senegalec, tak se svět nezblázní

Reagovat
smazaný uživatel

Já nic proti vašim týmům nemám když mají úspěchy,ale nevidím to tak růžově jako vy a nesnižuji ostatní týmy jen proto,že si můžou dovolit to co vy ne.

Reagovat
božský John

Já to nesnižuju, jenom poukazuju na to, že taková Plzen udělala větší díru do světa s domácíma hráčema, než podobně silný Dinamo Záhřeb, Genk, Galati nebo Borisov s cizima hráčema. Šachtar se s těmahle týmama nedá vubec porovnávat

Reagovat
smazaný uživatel

Dobře,omlouvám se,jsem si početl to nahoře a pochopil jsem tě.Ale musíš uznat,že s penězma by vám bylo mnohem lépe,kdoví jestli se to nerozkrade ve Viktorce jako kdysi ve Slavii když se jí tak dařilo v Evropě.

Reagovat
božský John

Taky se toho bojim. Je škoda, že tady není nějaký silný investor, jako třeba Achmetov na Ukrajině nebo tak. Když se podivame vedle do relativně chudyho Polska, jaký tam rostou krásný stadiony, týmy si mužou dovolit koupi naše nejlepší hráče z ligy bez mrknutí oka....je to smutný, že u nás není nikdo, kdo by do toho šel. Proto je ohromnej úspěch, že z tak fotbalově penězma chudý země jsme schopný vyprodukovat 1-2 mančafty postaveny na domácích hráčích, který jsou schopný konkurence....teď to vypadá, že bvy mohlo byt kvarteto Jablonec,Liberec,Plzeň a Sparta

Reagovat
smazaný uživatel

Bolka ne?

Reagovat
božský John

Ne, ta určitě ne. To je tym silnej jenom na papíru....oni odpadnou zas. Viděl jsi, jak s nima vymetla Larnaca?

Reagovat
smazaný uživatel

Ano,viděl,ale zase Larnaca dokázala venku remizovat proti Schalke + bojuje o postup to samé i Vaslui...

Reagovat
Y.N.W.A

bych řekl, že Plzeň je pravou odpovědí na žblebt, že se u nás nedá udělat fotbalový klub bez peněz a zahraničních posil...

Reagovat
smazaný uživatel

Koeficient (bez ironie )

Reagovat
smazaný uživatel

Kam sa dostala úroveň kedysi československého futbalu keď tu sú názory že 20. miesto nie je také zlé. Keď končili komanči tak to bolo umiestnenie v TOP 10.

Reagovat
božský John

Ti Tví komanči to následně pod rouškou demokracie všecko rozkradli a vesele rozkrádaj i nadále, tak nejsou peníze...ale na to, že tu nejsou, tak si nevedem špatně

Reagovat
smazaný uživatel

No myslím, že na všeobecném rozkrádání se už dvacet let podílejí spíše pánové z pravé strany politického spektra...

Reagovat
božský John

Ono to je jedno, všecko to jsou bejvali estebaci. Jenom si vybrali mančaft, za kterej budou krást. Stejně to rozdělovat na pravici a levici v tomhle státě.....dyt je to uplně jedno..

Reagovat
smazaný uživatel

Jo jo, nebudeme to tady raději rozmazávat...

Reagovat
smazaný uživatel

to je snad vtip?

Reagovat
Y.N.W.A

to jo, ale od té doby šlo nahoru Řecko, Turecko, Švýcarsko, Dánsko ...v posledních letech pak Kypr, Izrael... zatímco u nás není klubová soutěž nijak ekonomicky silná... k tomu přibyla Ukrajina... co mají říkat chudáci Maďaři

Reagovat
smazaný uživatel

Není pravda, že tyto země šly nahoru. Jen nešly dolů o tolik, co my, protože jsou (alespoň co se týče fotbalu) ekonomicky úplně jinde, než my. Všechno začíná případem Bosman.

Reagovat
j_mrazik

Spíš, že je tam nahromaděný majetek u užší vrstvy, která ty prachy strká do fotbalu + teplejší podnebí pro latino fotbalisty. Dalším faktorem je vstup do EU. U nás to znamenalo jasný odliv celkem kvalitních fotbalistů.

Reagovat
Y.N.W.A

Reagovat
Y.N.W.A

odpověděl sis "co se týče fotbalu jsou ekonomicky úplně jinde" ...ale jinak ekonomicky Turecko, Řecko, Kypr ani Izrael teda fakt ne ...ale co se týče fotbalu jsou ekonomicky jinde znamená, že v současné době praskající korupce zájem kmotrů o vstup do fotbal ochladne a budou tam kde my.... pak už jen, jak píše mrazík, jen to podnebí pro latino fotbalisty - ale ti taky zadara pak hrát nebudou

Reagovat
smazaný uživatel

Já se na nic neptal, tak jsem si nemohl odpovědět. Problém vznikl Bosmanovým pravidlem, do té doby nebyla ekonomická síla klubu tolik podstatná. Taky mohly LM (PMEZ) vyhrávat kluby jako CZ Bělehrad nebo Steaua. Fotbal byl skoro čistý sport.

Reagovat
Y.N.W.A

já tady zase vidím, že si musí pomoc neviditelná ruka trhu, jak začnou platit nějaké omezení, bude to horší... nicméně, to, že neplatí základní principy hospodaření a kluby jako ManCity nebo Chelsea se zadlužují a je jim to jedno, tak to se mi také nelíbí... souhlasím s tím, aby měly kluby vyrovnaný rozpočty... jinak nic "xenofobně nacionalistického" bych nevymýšlel

Reagovat
smazaný uživatel

Mám rád tenhle přístup. Kam až může zajít můj klub to nechat na trhu a dál už regulovat.

Reagovat
naheCZ

doufám, že Plzeň ještě něco přidá nejlepší by bylo dostat se aspoň před Skotsko, i když nevím kolik se jim bude odečítat a kolik nám...

Reagovat
smazaný uživatel

http://coen.wz.cz/ a sjeď si na tu spodní tabulku

Reagovat
Y.N.W.A

tak jako příští rok bude zase vše jinak... Skotové jdo do kopru, před nás ale jde také spousta zemí, tady v týto tabulce jde o to, jak to bude na 2013-2014 a tam už se nic neodečítá

Reagovat
smazaný uživatel

tak pred Skoty uz jsou

Reagovat
FC Porto FC

Doufám že Benfica ty bonusový body v LM uhraje a očekávám že Braga Sporting a Porto budou brát body za výhry v EL po hrstech

Reagovat
Y.N.W.A

že by zase tři kluby v semifinále?

Reagovat
smazaný uživatel

No, já Ti nevím, Benfika a APOEL jsou nejslabšími celky v osmifinále, nepředpokládám, že by tam uhráli nějaké body...Porto může v EL uspět, ale je bude tam najaře mnoho silnějších ManU, ManC, Valencia, Atletico Madrid, Schalke...) a srovnatelných týmů (Udinese,Lazio, PSV, Twente...), od provinční Bragy (která měla jedinou pohárově vydařenou sezonu v historii) se toho taky moc čekat nedá. Snad se Rusko zase brzy vrátí před Portugalsko, mají rozhodně víc silných týmů

Reagovat
FC Porto FC

Když nedostane Benfica Marseille nebo AC tak se vsadím že postoupí tak co mluvíš? Atlética Madrid a Schalke se teda ubec nebojím na ty Porto má ještě když v lednu přivede dobrýho útočníka. Braga může stále překvapit ještě kdyby ted postoupila z 1. místa tak má dobrej los. A Sporting nic? S jejich fotbalem si povodili aji Lazio. Ruské týmy teda nemají víc silných týmu teda v evropě se osvědčí vždy jen 3 týmy tak co z toho.

Reagovat
smazaný uživatel

Benfika by mohla uspět teoreticky proti Leverkusenu nebo Basileji, nebo myslíš, že Petrohrad, Lyon či Neapol v pohodě vyřadí - že si na to vsadíš? To Porto opravdu může uspět, ale těch konkurentů, silných, tam bude na jaře hodně. Sporting si "povodili" Lazio? (navíc odveta teprve bude...a připočtěme k tomu tradiční, "ležérní" přístup Italských klubů v poháru UEFA-EL).

Ruské týmy se v Evropě "osvědčí" vždy jen 3? A kolik se "osvědčí" portugalských, 1? Braga minulou sezonu budiž výjimkou, potvrzující pravdilo. Ano, za jakoustakous špičku v Portugalsku se dá považovat Benfika,Porto,Sporting a momentálně trochu i Braga, zbytek ligy je katastrofálně slabý, v porovnání s Ruskem. Tam je špička - Petersburg,CSKA,Spartak,Dinamo,Lokomotiv,Kazaň a nyní se tam bude cpát ještě Machačkala, každý z těch klubů může příští rok vyhrát ligu, kolik klubů může vyhrát ligu v Portugalsku?

Reagovat
Y.N.W.A

hele, nechci se rvát do vaší žabomyší války o vašich oblíbenejch soutěžích... ale objektivním měřítkem je počet získaných pohárů (v minulosti i současnosti je na tom lépe Portugalsko) postavení v tomto žebříčku (dlouhodobě lepší Portugalsko) nebo vzájemný duely (to si zjistěte, to může být zajímavý) ...ale argumentovat tím, že je v Rusku širší špička? ... na Faerech je taky širší špčka než ve Skotsku, ale proto nejsou lepší a říkat o Portugalsku, že se v Evropě osvědčí 1 ? ...to jsi na jaro fotbal asi ještě nesledoval, ne?

Reagovat
smazaný uživatel

A kdo se v poslední době, krom Porta (a Bragy minulou sezonu - o vyjimce potvrzující pravidlo jsem již psal) , v Evropě osvědčil? Benfika kdysi dávno nějaké poháry získala, ale pokud chceš takhle argumentovat, je stále zdaleka nejlepší soutěží Italská Seie A...Tou širší špičkou jsem argumentoval proto, abych poukázal, že kluby "druhého sledu" jsou v Rusku mnohem silnější než v Portugalsku, že tam na titul reálně může pomýšlet více klubů, že je ta soutěž celkově určitě silnější.

Reagovat
smazaný uživatel

promiň,ale Portugalci mají v Evropě hodně solidní výsledky.A já pořád čekám na prvního ruského vítěze Ligy Mistrů

Reagovat
smazaný uživatel

aale superpohár už vyhráli

Reagovat
Y.N.W.A

fakta: posledních pět sezón: Rusko X Portugalsko 1-3-6, skóre 12:22...

Reagovat
smazaný uživatel

jo, x desetilety stary vysledky jsou opravdu dulezity To tehdy byla i ceska liga kvalitni

Reagovat
Y.N.W.A

viz výše, nechytejte mě za slovo, napsal jsem tam toho víc ...ale v poho, vím, že se zaslepenýma fandama se o objektivních faktech bavit nedá

Reagovat
FC Porto FC

No tak Benfica má na Lyon aji Zenit když zahraje dobře tam je to naprosto otevřený. Sporting nedal šanci Laziu svojí hrou a Lazio na EL určitě nes*alo podle jejich sestavy. Sporting má už 1. místo jistý o nic mu nejde. V Rusku je to v evropě jen o třech týmech stejně jako v Portugalsku v pohárovejch soutěžích. Cpát se můžou ty týmy kam chcou ale stálo to bude o CSKA a Zenitu a možná i o Machačkale takže se to od Portugalska moc neliší ale ve spodku maj lepší týmy ale co ty poháry nehrajou. Když bereš že Teoreticky můžou v Rusku vyhrát titul 6 týmu tak v Portugalsku teoreticky 4

Reagovat
smazaný uživatel

Než začneš vykládat, jak Sporting nedal Laziu šanci, měl by sis uvědomit, že je tady spousta lidí, co ten zápas viděla a stačí se podívat na sestřih avšichni uvidí, že blábolíš.

Reagovat
FC Porto FC

se podívej jak hrál Sporting

Reagovat
cresposuper

Bože, keď si ten Sporting nevidel, tak to nekomentuj

Reagovat
smazaný uživatel

Privni osmicka ruskych klubu, je silnejsi nez portugalska 8

Kdyz vemu minulej rok, protoze se v portugasku odehralo jen 12 kol

1. FC Porto - Zenit Petrohrad

2. SL Benfica - CSKA Moskva

3. Sporting CP - Dinamo Moskva

4. SC Braga - Lokomotiv Moskva

5. Vitória SC Guimarães - Spartak Moskva

6. CD Nacional - Rubin Kazaň

7. Paços Ferreira - Kubaň Krasnodar

8. Rio Ave FC - Anži Machačkala

Po 30 kolech v obou soutezich (z ty Portugalsky jsou rok stary)

Portugalsko: rozdil mezi 1 a 2 - 21 bodu

mezi 1 a 5 (jeste postupujici do EL) rozdil 41 bodu

Rusko:

taky po 30 kolech

mezi 1 a 2 rozdil 2 body

mezi 1 a 5 rozdil 8 bodu

Portugalsko ma sice kvalitni tymy, ale ta soutez je silene nevyrovnana. Opravdu kvalitni jsou jen 4 tymy. Zbytek jsou proste totalni sra*cky. Ktery by si treba proti ted 5. Spartaku 6. Rubinu nebo Anzi ani nekopli.

Jinak cekam, ze mi zase budete nadavat. Klidne muzete, me to nevadi.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Navíc, na druhou osmičku Portugalských týmů (momentální tabulka) je průměrná návštěvnost asi 4000, to taky o něčem vypovídá...

Reagovat
FC Porto FC

hochu jedný co to vypovídá je že v Portugalsku je 10 000 000 lidí a v Rusku 142 000 000

Reagovat
smazaný uživatel

tak v Rusku zase není ta návštěvnost vzhledem ke kvalitě ligy a velikosti země nikterak ohromující...

Reagovat
božský John

Taky to neni sport číslo jedna, ale větší by bejt mohla

Reagovat
smazaný uživatel

to bych zase netvrdil,sport č.1. je to tam dle momentálních úspěchů - stejně jako u nás,kde se přízeň veřejnosti odvíjí od medailových šancí(proto se zdá,že je u nás jedničkou hokej)

Reagovat
božský John

V Rusku byl, je a bude sportem číslo 1 hokej. Vim to, pobyval jsem tam.....pak je fotbal a lyžování

Reagovat
smazaný uživatel

Bandy hokej je tam číslo 1

Reagovat
FC Porto FC

Promin ale to ubec neí pravda ale než se k tomu dostanu tak 1. FC Porto - Zenit Petrohrad

2. SL Benfica - CSKA Moskva

3. Sporting CP - Dinamo Moskva

4. SC Braga - Lokomotiv Moskva

je naprosto vyrovnaný.

Jinak totální sračky asi těžko nemyslím si že když má problém Benfica, Sporting, Porto porazit Marítimo, Guimarães a Beiru Mar že to je tím že Benfica atd.. jsou slabý týmy.. ale podívej se kolik dostává pěněz tým z prostředka ruský ligy a pak Portugalský to je prostě jen o prachách a tam ty týmy krom Benfici Bragy Sportingu a Porto zaostávaj. Hold do Portugalska se nesypou prachy nazdař bůh a kdyby týmy v Rusku měli kupovat za to kolik vydělaj tak to by jim Porto a Benfica dala

Reagovat
božský John

To jo no, když z tý dolní osmičky v ruský lize má dobrejch 5-6 týmů existenční problémy a dobře na tom je Těrek a relativně dobře Rostov a Krasnodar...

Reagovat
smazaný uživatel

jo to souhlasim, ze ty top 4 tymy z obou soutezi jsou vyrovnany

Reagovat
božský John

Amen

Reagovat
FC Porto FC

Reagovat
vanGomm

Už si to vy notoričtí optimisté uvědomte,že my na to 15.místo hned tak nedosáhnem.Dohnat ztrátu víc jak 5,000 nejde jen tak.Hlavně pro nás.V našich silách je tak max.to 17.místo což je jako být 20.21.22.ohledně nasazení úplně nepodstatné.Příští rok se nám smázne 5,125,takže si možná nejspíše ještě pohoršíme.Navíc toho co letos dosáhla Plzen je extrém,který hned tak nezopakuje.Příští rok se do nějaké skupimy dostane zas tak max.jeden náš tým a to je málo na stahování manka.Jak jsme mohli vidět letos.V tom horším případě se tam nedostane nikdo.Náš klubový fotbal má za současného stavu na to motat se mezi 17.-22.místem.Naštěstí pro nás už ohledně nasazení není prakticky kam padat.

Reagovat
Y.N.W.A

tak ty seš zase notorickej pesmista... já fandím a věřím, připouštím, že naivně ..ale, jestliže po tom sahá Kypr, proč ne za pár let my? ...je to houpačka, země kolem nás si vedou někdy líp, někdy hůř a může se to sejít a za pár let tam budem, pak zase můžem spadnout, ale možný to je... jen to neposrat, jako každej rok no

Reagovat
smazaný uživatel

Třeba kdyby to Sparta tak neskutečným způsobem nepo*** tak bychom už letos byli minimálně 17. a to ještě mohla nahrát dost bodů ve skupině, protože má dobrý koeficient. Škoda no, chtělo by to, aby se sešla forma 2-3 týmům v jedné sezóně nebo mít větší štěstí na los než my, když dostanem Apoel co se stejnou sestavou za rok postupuje z prvního místa a Alkmaar, kterej vede Holandskou ligu

Reagovat
vanGomm

Ano příští rok může hrát zase pro změnu Sparta nějakou zak.skup. a zase se bude říkat,kdyby ji tak někdo další pomohl kdyby,kdyby to je každý rok pořád dokola.A štěstí na los?Co ještě letos chtěli lepšího než Vaslui a Larnaku?

Reagovat
j_mrazik

Takovej dobrej rok to mohl být, kdyby to Sparta neposrala.

Reagovat
Losinho

Já bych tyhle Sparty zakázal...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
vanGomm

Já se nepočítám ani mezi optimisty a ani mezi pesimisty.Čím člověk v něco víc věří,tak je pak o to víc zklamaný.Já jsem realista a vidím,jak na tom ten náš klubový fotbal je.Ano připouštím,že se nám může sem tam jeden rok i povést,ale to je v součtu 5 let stejně málo a na víc nemáme.To je holej fakt

Reagovat
vanGomm

Pro Y.N.W.A

Reagovat
smazaný uživatel

Ty se mezi pesimisty nepočítáš, ale podle toho co jsi psal, bych tě tam já určitě zařadil. Píšeš že v tom lepším případě se do skupiny dostane maximálně 1 tým... Sparta bude (myslím) v každým předkole nadazená a postup by pro ní měl být povinností, Plzeň jde nahoru a jestli nevyhraje, tak by v EL, možná až do posledního předkola byla taky nasazená. Zbytek asi hlavně kvůli klubovému koeficientu nemá na postup (Když Slávka, která by byla nasazována, hraje co hraje...) ale nějaký body můžou určitě taky přidat. Nejsem si tím jistej, ale myslím, že třeba Jablonec byl nenasazen jen těsně a letos by měl mít zase o nějaký ten bod navíc, takže může být nasazen a místo Alkmaaru dostane nějaký horší tým a zase může nahrát body. U Liberce těžko říct, já tam cítím letní/zimní výprodej. Hlavně doufám, že se tam ale nedostane Boleslav po tom co předvedla letos a ani v lize není tak dominantní. Rozhodně bych to neviděl tak pesimisticky jako ty a nemyslím si, že by bylo to 15. místo do několika let nereálné...

Reagovat
vanGomm

Pořadí 75.Sparta,97.Slavia,125.Plzeň,166.Ml.Boleslav,199.Jablonec,200.Ostrava,208.Liberec atd.Nasazení našich týmů ve 4.př.(tedy pokud se tam dostanou) se bude týkat tak max.Sparty a ani ta to za určité konstalaci nemusí mít jisté.Pro zajímavost za posledních 8 sezon je náš pr.koef.na sezónu 4,169 (2,875-4,625-5,750-5,125-2,375-4,100-3,500-5,000)Pokud se chceme ucházet o to důležité 15.místo je potřeba se dostat na pr.kolem 5,500.To ovšem znamená občas uhrát i 7,500-8000.Což je v našich podmínkách,kdy se neustále oslabují kádry prodejem hráčů téměř nemožné.Na druhou stranu chápu,že jim vlastně ani nic jiného nezbývá.A jeden tým jako npř.letos npř.Plzeň (příště třeba Sparta)nic stejně nezmůže.Takže z mého pohledu a s ohledem k těmto skutečnostem je ono 15.místo v příštích letech opravdu nereálné.

Reagovat
smazaný uživatel

To máš pravdu, je to ostuda a už se pracuje na zlepšení...

Reagovat
božský John

Koupí se Iniesta do metra !

Reagovat
smazaný uživatel

Takhle drastické zlepšení bohužel není v našich silách..

Reagovat
j_mrazik

Reagovat
smazaný uživatel

Takže už o víc než 2 místa letos klesnout nemůžem

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele