Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (3)

05.09.2012, 13:11
Aktuality
Předkola evropských pohárů jsou u konce a Liga mistrů i Evropská liga se chystají roztáhnout oponu svých hlavních soutěží. Ještě než začne skupinová fáze, shrneme si letní boje v kvalifikační části obou soutěží z pohledu národního koeficientu. Fanoušky českého klubového fotbalu může těšit, že minimálně do Vánoc bude v Evropské lize působit hned dvojice českých zástupců.

Top 5

Dobrá práce. Do základních skupin obou pohárů postupují všichni zástupci elitních soutěží. Vedle nejlepší pětice se to týká také v současnosti šesté Francie. Jaký rozdíl v porovnání s minulou sezónou, kdy v plné síle přežila kvalifikační boje jediná Anglie. Španělsko, Německo a Francie před rokem ztratili po jednom zástupci, Itálie dokonce po dvou, stejně jako tehdy šesté Portugalsko.

Před sezónou avizovaný španělský návrat na špici pětiletého žebříčku národních koeficientů po šesti letech je na dobré cestě. V souboji o první místo s Anglií mají zástupci Primera División stále navrch. Přispělo k tomu i úspěšné vystoupení Málagy, která rozšířila počet španělských účastníků LM na čtyři. Se stejným počtem klubů v nejprestižnější soutěži bude bojovat Anglie, po třech účastnících mají Německo, Portugalsko a Francie, zatímco Itálie se se dvěma týmy ocitá ve společnosti Ukrajiny a Ruska.

Německo svou první možnost na čtyřnásobný počet zástupců v LM nevyužilo. Hříbata z Mönchengladbachu nestačila na Dynamo Kyjev. V nemistrovské části předkol LM neuspělo ani italské Udinese Calcio. Brána s nápisem Champions League se mu zavřela těsně před nosem podruhé v řadě. Pouhé dva zástupce v LM měla Itálie naposledy v sezóně 98/99, tedy před dlouhými čtrnácti lety. I přes tento neúspěch může italský koeficient dle předsezónních očekávání po letech zastavit pád. Do základních skupin totiž postoupili všichni zástupci Serie A. Otázkou ani není to, jak si povede duo v Lize mistrů, ale především to, jak si povede kvarteto v Evropské lize. Tu by Itálie totiž konečně měla začít brát vážně, protože jinak se namísto dřívějšího souboje s Německem o třetí příčku bude prát s Francií a Portugalskem o umístění v elitní pětici. V té se nyní drží i Portugalsko, které zvládlo předkola na výbornou a kromě tradičního kvarteta ostřílených týmů si základní skupinu zahrají i zbylé dva kluby Académica Coimbra a CS Marítimo.

6. až 11. místo

Jen těsně za elitní pěticí najdeme na důležité šesté příčce (zajišťuje dvě přímá místa ve skupině LM) Francii. Ta se loni po více než 20 letech poroučela z klubu Top 5, nicméně letos je odhodlána vše Portugalsku vrátit. Do tohoto souboje se navíc každým hracím týdnem doposud propadala i Itálie. První krok Francie zvládla. Postoupila se všemi kluby tam, kam mohla. A protože si stejně dobře vedlo i Portugalsko, slibuje souboj o elitní pětici nejen na podzim velmi zajímavou podívanou. Výchozí situace pro souboj Francie versus Portugalsko je téměř shodná. Tři zástupci v LM, tři v EL. Nasazení do košů v LM vyznělo lépe pro Portugalsko (Porto v prvním, Benfica a Braga ve druhém, PSG a Lille ve třetím, Montpellier ve čtvrtém), zatímco v EL zase pro Francii (všechny francouzské kluby a Sporting v prvním, Académica a Marítimo ve čtvrtém). A protože los následně svedl do stejné skupiny FC Porto s PSG v LM i Bordeaux a CS Marítimo v EL, můžeme se těšit na pikantní přímé souboje z pohledu národních koeficientů.

Ukrajina s Nizozemskem a Ruskem na důležitou šestou pozici ztrácejí hodně a soupeřit tak budou především mezi sebou. Rusko s Ukrajinou mají se dvěma zástupci v LM i EL pro tento souboj lepší vyhlídky než Nizozemsko, které zažilo v předkolech spíše zklamání. Vedle Ajaxu, který díky jistotě ve skupině LM do kvalifikačních bojů nezasáhl, postoupili do EL jen PSV Eindhoven a FC Twente. A to mohlo Nizozemsko disponovat v základních skupinách EL hned šesti kluby. Ovšem dva z nich vyřadil právě ruský zástupce Anži Machačkala, jednoho pražská Sparta a jeden padl dokonce s norským Molde. První desítku uzavírá Řecko, tu druhou zahajuje Belgie.

Souboj o 12. místo

Dvanácté (respektive třinácté místo v případě kvalifikování se obhájce trofeje do základní skupiny LM) zajišťuje mistrovi země přímou účast v základní skupině Ligy mistrů. O tuto důležitou příčku bojuje především Turecko, Kypr, Rakousko, Dánsko a Švýcarsko. V současné chvíli drží vše v rukou Turecko, které má před Kyprem i Rakouskem nejen bodový náskok, ale i výhodu jednoho mužstva v LM. Rakousko před totálním kvalifikačním fiaskem zachránil alespoň Rapid Vídeň, Kypr poměrně překvapivě ztratil loňskou senzaci na evropské scéně APOEL Nikósii v souboji s ázerbájdžánským mistrem. Příliš se neočekává ani od překvapivého dánského zástupce v LM, FC Nordsjaelland.

Pořadí na dalších místech

Svou normu z posledních let naplnil se dvěma zástupci v EL Izrael, rok starý scénář zopakovali do puntíku i Bělorusko s Chorvatskem, slušné výsledky letos předvádí také Rumunsko. Překvapením a velkým zklamáním je stopka pro Polsko, které se s poháry pro letošní sezónu loučí. Naopak Česko se může radovat z dvojnásobného zastoupení ve skupinách EL. V případě dobrých výsledků pak může český národní koeficient pomýšlet na konci letošní sezóny (součet pětiletky 08/09-12/13 pro nasazení do sezóny 14/15) třeba i na návrat na 18. pozici. Důležité pro snahu o dosažení 15. příčky je opakovat solidní výkony (cca 5 bodů) každý rok. Po loňském zisku 5.250 je takový postup možný. Letos jsou totiž pro český fotbal karty rozdány zatím výborně, teď už jen záleží na bojích ve skupinách. Naposledy měl český klubový fotbal dva zástupce i po odehrání kvalifikační fáze před třemi lety, kdy se však Slavia ani Sparta jara nedožili a ze skupin nepostoupili. Co letos?

Nejúspěšnějším státem kvalifikační části je Chorvatsko. Loni druhé za Kyprem, letos se ziskem 4,125 již jasně nejlepší. Výborné výkony se zaslouženou odměnou v podobě postupu dvou celků do EL předvedli i Švédové a Norové. Velké překvapení způsobil ázerbájdžánský mistr Neftči Baku, který se rovněž podívá do základní skupiny EL. Mimochodem poprvé v historii postoupil klub z Ázerbájdžánu přes fázi předkol.

Konfrontace nejlepší šestice

Stejně jako v minulé sezóně, i letos budeme sledovat vzájemné souboje nejlepších evropských lig. Vzhledem k současné situaci na čele se jedná nejen o elitní pětici, ale také o šestý stát v pořadí. V letošní sezóně je tato statistika ozvláštněna tím, že všechny tyto soutěže prošly do základních skupin v plné síle. Již v předkolech k jednomu takovému soboji došlo. Portugalská Braga se s italským Udinese sice rozešla dvakrát smírně, po penaltách však nakonec důležitý postup do LM slavil portugalský klub, Udinese spadlo do EL. V základních skupinách LM i EL se španělské, anglické, německé, italské, portugalské a francouzské kluby mezi sebou střetnou ve 46 utkáních. Máme se tedy na co těšit. Nechť letošní evropské poháry vypuknou.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko73.4533.1424343
2.Anglie69.5353.0004343
3.Německo64.3282.6424334
4.Itálie51.9812.2503324
5.Portugalsko50.3342.9163333
6.Francie50.1662.9163333
7.Ukrajina43.2583.0002422
8.Nizozemsko42.7292.2142412
9.Rusko39.6653.0832422
10.Řecko32.0002.4002311
11.Belgie31.0003.1002312
12.Turecko26.5002.2002311
13.Kypr26.0833.2502301
14.Rakousko24.8751.7502301
15.Dánsko24.3001.9002311
16.Švýcarsko23.1752.6251302
17.Izrael21.6252.0001302
18.Polsko20.7502.5001300
19.Bělorusko19.6253.2501310
20.Chorvatsko19.3334.1251310
21.Rumunsko19.2243.0001311
22.Česko18.2253.0001302
23.Slovensko14.2081.5001300
24.Švédsko14.1253.6251302
25.Srbsko13.8752.2501301
26.Skotsko12.7911.9001310
27.Norsko12.5753.3001302
28.Bulharsko12.2500.7501300
29.Maďarsko10.7502.0001301
30.Gruzie9.1661.5001300
31.Slovinsko8.9582.5001301
32.Finsko8.5082.0001300
33.Bosna a Hercegovina7.8331.2501300
34.Ázerbájdžán7.7912.2501301
35.Moldavsko7.6662.2501300
36.Irsko7.3751.0001300
37.Litva6.5001.1251300
38.Kazachstán5.9581.3751300
39.Lotyšsko5.7911.2501300
40.Island5.4161.2501300
41.Černá Hora5.2501.3751300
42.Makedonie5.2501.2501300
43.Albánie4.1660.7501300
44.Malta3.9580.8751300
45.Lichtenštejnsko3.5000.0000100
46.Lucembursko3.3751.3751300
47.Severní Irsko3.0831.0001300
48.Wales2.5830.5001300
49.Estonsko2.2080.3751300
50.Arménie1.7500.8751300
51.Faerské ostrovy1.5830.5001300
52.San Marino0.6660.0001200
53.Andorra0.5000.0001200
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2014/2015. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (153)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Polsko

Reagovat
JacoBee

Rakousko,kypr,polsko...takový ligy a tolik míst...

Reagovat
smazaný uživatel

budeme potřebovat 4 výhry (nebo 8 remíz apod....) abysme měli aspon těch 5 bodů.

Reagovat
spider_8

To by mělo být v pohodě

Reagovat
Y.N.W.A

to musí bejt... Sparta bilance 1-2-3, Plzeň 2-2-2 a postup

Reagovat
smazaný uživatel

Plzeň by měla postoupit a dál už se může stát cokoliv. Kdlidně ty dva body může uhrát sama...

Reagovat
smazaný uživatel

máme to letos pěkně rozehraný

Reagovat
smazaný uživatel

Myslím, že to 18. místo bychom na konci sezony mít mohli

Reagovat
Y.N.W.A

mohli... Chorvatsko, bělorusko a Polsko si pápnem, záleží jak ti Rumuni

Reagovat
smazaný uživatel

Teoreticky můžem dostihnout i Izrael. Záleží hlavně na vzájemných soubojích...

Reagovat
Y.N.W.A

jj

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak. Švýcaři už jsou asi nedostižitelní, ale i to 17. nebo 18. místo by bylo super, chce to lepší nasazování do předkol.

Reagovat
smazaný uživatel

I kdybychom toho kýženého 15. místa dosáhli, tak pravděpodobně nemáme sílu na to, abychom ho udrželi.. Škoda, ale i tak samozřejmě doufám, že se tam vyškrábeme a cesta do LM bude alespoň na chvíli snažší.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Kily

při vzpomínce na kvalifikaci na letošní ME je až s podivem, kdo je čtvrtý od konce

Reagovat
smazaný uživatel

Arménský fotbal jde sice hodně nahoru, ale spíš fakt ten reprezentační.

Reagovat
OtecJaJ10

Nemyslel jsi spíš Estonsko?

Reagovat
smazaný uživatel

Tak s Estonskem je to těžký... Jestli si někdy koukal na zápasy z Litvy, které běhají na Bet365, tak ty z Meistriligy jsou ještě o úroveň níž. Momentálně jsou tam jen tři týmy které něco hrajou (Levadia, Flora a Kalju). Zbytek nestojí za řeč (i kvůli tomu že polovina z nich jsou amatérské týmy)... Druhou ligu pak válcují béčka Levadie a Flory... ee. Estonský fotbal je dnes jen o třech ligových týmech, takže proto ta nízká pozice. Spíš ten výsledek v kvalifikaci byl děsnej haluz. Pokud tě zajímá víc, tak dobrý info najdeš na stránkách Růžových panterů (Kalju) ti totiž mají i poměrně parádní anglické stránky a jako jediní mají v Estonsku nějaký tah na fanoušky...

Reagovat
Kenneth

Kypr.

Reagovat
Y.N.W.A

jakože je tak nahoře, nebo jakože to letos tak nezvlád?

Reagovat
smazaný uživatel

Chapu to dobre, ze mame 18,225 bodu a z toho jsme letos ziskali 3 cele?

Reagovat
smazaný uživatel

Ano.

Reagovat
smazaný uživatel

www.coen.wz.cz - tam vše pochopíš lépe

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Malavi

18,225 je součet posledních pěti sezón včetně letošní (08/09-12/13) a určuje pořadí pro nasazení do sezóny 14/15

Reagovat
bruchy

Polsko předeženeme na 95%, pak je to už o náhodě, ale doufám v 19 aspoň...to jest že by jsme na tom byli furt stejně

Reagovat
exse

Teoreticky bychom se k té 15. příčce mohli do dvou let hodně přiblížit, ale i tak mi ty řeči o tom jak potřebujem vylepšit koeficient přijdou úsměvné, na co potřebujem 5 míst v kvalifikacích, když už asi 5 let jsme neměli více než 2 týmy v základních skupinách a většinou to je jen jeden. Daleko důležitější než koeficient vidím to aby se něco začalo dělat s ligou, a to konkrétně aby se snížil počet týmů na 12 nebo 10, tím by kvality ligy stoupla po všech stránkách a až pak bychom mohli začit pomýšlet na více míst v pohárech.

Reagovat
smazaný uživatel

Zbytečné, mají to tak Slováci a jsou ještě ve větších sračkách než my.

Reagovat
exse

To že jsou Slováci zaostalí, neznamená že jsme i my. Za příklad bych si dával spíše Švýcary nebo Rakušáky.

Reagovat
smazaný uživatel

Pravda je, že s tím nesouhlasím hlavně kvůli tomu, že je teď Baník tam kde je a jeho místo v lize by vůbec nebylo jisté.. Nápad to není špatný, ve Švýcarku i Rakousku to fakt funguje. Ale tohle není na nás, v rukou to má Pelta a spol. A u našeho svazu mi nepřijde, že by měli chuť něco měnit

Reagovat
exse

Jo, taky se nebojím že by s Peltou v čele se začalo něco pozitivního dít, bohužel.

Reagovat
smazaný uživatel

To není Peltou ale svazem. Nikdo nechce do druhé ligy. Zvlášť když by tam musela třeba Slávia nebo Ostrava. I když každý ví, že by to té první pomohlo...

Reagovat
Y.N.W.A

nebo Skoty

Reagovat
exse

Tak zaprvé Skoti měli vždy tak nízkej počet týmů a zadruhé je jich polovina co nás.

Reagovat
smazaný uživatel

je jich polovina, mají slabší ligu ale lidí na ni chodí víc

Reagovat
exse

To je jen o tradici.

Reagovat
Y.N.W.A

tak Švýcarů a Rakušanů je taky míň než nás... Poláků je zase 4x tolik... o tom to není, já ti ajko rozumím, hodně lidí tento názor prosazuje, já si nemyslím, že by to pomohlo, liga je u nás kokukatelná (poslední roky díky trenérům, který se nebojej), ale jsou tam peníze - my jsme přestupní stanice, Rakousko a Švýcarsko maj zahraničních hráčů víc než my, od nás chodí tam, odtamtud zase výš... není to formátem (dle mýho)

Reagovat
smazaný uživatel

tak ono jde hlavně o to, že když bude 12 týmů místo 16, tak nebude tolik místa pro průměrné hráče ani kluby...o počet obyvatel nejde

Reagovat
exse

Ty to bereš moc obecně, když se podívat na konkrétní přínosy. Za prvé by se zvedla návštěvnost, nejen tím že by spadli týmy, na které doma chodí nejméně lidí, ale zároveň všechny zápasy by byli atraktivnější a v podstatě každému týmu by o něco šlo. Za druhé by se peníze co míří do ligy rozdělili mezi méně klubů, čili na jeden klub by připadlo více peněz. Za třetí by šla nahoru kvalita druhé ligy. Těch důvodů je mnohem více, ale tohle na příklad stačí. Co se týče záporů tak jako jediný mi přijde že by mohl sestoupit nějaký tradiční klub jako třeba Baník nebo Slavia, ale ti by pak neměli mít problém se do ligy vrátit.

Reagovat
Y.N.W.A

rozumím , jen si nemyslím, že by to vypadalo takhle růžově... lidi si rádi zajdou i na Brno se Švancarou než třikrát za sezónu na Teplice... mladí by neměli tolik prostoru, zápasy by dle mě nebyly atraktivnější - u nás jsou atraktivní zápasy dle stylu mužstva, ne dle jejich umístění (DuklaXHradec může být hezčí mač než SpartaXBolka)

Reagovat
exse

Může to být hezčí mač, ale lidi chodí na jména ne na to jakej ty jména hrají fotbal. Třeba Dukla hraje pohlednější fotbal než Sparta a jejich zápasy jsou většinou zajímavější, ale daleko více lidí přijde na zápas když přijede Sparta než když přijede Dukla. A obecně platí čím více divaků tím větší nasazení hráčů a tím atraktivnější zápas.

Reagovat
smazaný uživatel

Moc dobře a pravdivě napsané

Reagovat
smazaný uživatel

Slovensko je taky poloviční země. V zhledem k okolnostem jsou na tom ještě dobře...

Reagovat
Y.N.W.A

já tento názor nesdílím... liga je vyrovnaná a kvalitní, Plzeň i Sparta můžou klopýtnout s kýmkoliv... jsou tu dobrý trenéři a i Příbram loni, Dukla loni i letos, Slovácko, Hradec pod Kotalem loni, Jihlava pod Komňackým letos předváděj atraktivní fotbal i nové hráče... Liberec vyhrál ligu a stejně v Evropě rupnul panč byl bez formy, Sparta vypadla s nenasazenou Žilinou i Vasluí, Plzeň naopak loni přešla přes nasazený kluby - je to o formě, trenérech, trochu i štěstí při losu - ale skupinu klidně může hrát za rok i Sigma, Bolka, Jablonec nebo Slavia... klidně ať jsme 15. a vicemistr hraje nemistrovskou část LM s Arsenalem...

Reagovat
smazaný uživatel

Snížit naši ligu na 12-10 týmů je absolutní nesmysl. Nic dobrého by to nepřineslo a navíc za kluby v dolní polovině tabulky hraje mnoho mladých hráčů a talentů, kteří v I. lize získávají zkušenosti, např. Tecl v Jihlavě, který by mohl být jednou opora naší repre

Reagovat
Y.N.W.A

taky to vidím tak a místo toho tady budou salihamidžičové z Balkánu zabírat místa

Reagovat
vanGomm

Pokud je někdo opravdu talent,tak nevěřím,že by tu naši ligu nehrál i když by měla 10-12 týmů.Já jsem pro snížení.Kvalita by pak nebyla tak rozmělněná a ty týmy,které by nás repr. v pohárech by pak logicky byly víc konkurekceschopní.Navíc věřím,že by pak i stouply ligové návštěvy.Je to ovšem věc názoru.

Reagovat
exse

To není věc názoru, to je naprostý fakt.

Reagovat
Y.N.W.A

je to věc názoru, až pokud se to zkusí, bude to empiricky ověřený - rozlišuj fakta od vlastního subjektivního pohledu... jinak to v životě budeš mít těžký

Reagovat
exse

To že by vzrostla návštěvnost je fakt, o tom jestli by vzrostla kvalita se dá polemizovat, ale nahrává tomu mnoho faktorů, takže je to dost pravděpodobné.

Reagovat
smazaný uživatel

tak tak...zvýšení kvality je minimálně hodně pravděpodobné...a i kdyby k němu nedošlo, tak se zůstane maximálně na stejné úrovni jako se 16 týmy....tudíž vlastně není co ztratit

Reagovat
exse

Myslím že i to zvýšení kvality je stoprocentní, už jen kvůli tomu že ty nejhorší týmy by odešli.

Reagovat
smazaný uživatel

já taky, ale kdyby náhodou někdo chtěl pochybovat

Reagovat
smazaný uživatel

tak v tom případě pokud máš jiný názor, tak bys mu ho měl zkusit nějak vyvrátit....ale pokud z ligy vypadne mančaft, na nějž chodí průměrně 3 tisíce lidí a zůstane mančaft, na kterej chodí v průměru 5 tisíc lidí, tak je holý fakt, že se zvýší průměrná návštěvnost...subjektivní může být, o kolik přesně se návštěvnost zvýší vzhledem k většímu počtu atraktivních zápasů v případě, že by ligu hrálo méně týmů

Reagovat
vanGomm

Ta návštěvnost a s ní i kvalita by se při snížení počtu na těch 10,nebo 12 určitě zvedla.Vidím to npř. v Jablonci,když tam hraje třeba Příbram,nebo Budějovice (nic ve zlém),tak tam na příjde zhruba 3 000.Ovšem,když je tam Sparta,Slavia,Liberec je tam 6 000.Nehledě na to,že při počtu 10 týmů by odpadl "klidný střed" a nebyl by prostor pro různé spekulace.Protože třeba i 6.tým tabulky by mohl klidně bojovat jak o EL,tak i o záchranu a tím pádem by se muselo makat v každém utkání.To pak lidi do hledišť přitahuje a návštěvy rostou.Ale možná právě tohle někdo zřejmě nechce kdoví?

Reagovat
PJ

Ono s tim "klidnym středem" to taky nemusí bejt tak jistý. Ať má liga 20 nebo 10 týmů, tak bodový odstupy mezi například prvnim a poslednim budou přibližně stejný. Sice si řekneš, že když má liga 10 týmů, tak šestej v pořadí má blízko k pohárům i k sestupu, ale když koukneš na počet bodů, tak je stejně "blízko", jako je třeba desátej v lize se 16 týmy. V Rakousku (10 týmů) byly mezi třetim místem (poslední pohárový) a sedmym místem (takovej střed, sestupuje jen jeden) v posledních pěti letech rozdíly 10, 11, 33, 23 a 20 bodů (průměr necelých 20), v Česku to mezi třetim a desátym bylo 28, 19, 24, 12 a 18 (průměr taky cca 20). Tj naprosto stejný a i v lize s 10 týmy je "klidnej střed", kterej sice má zdánlivě blízko k pohárům nebo sestupu, ale bodově už to tak blízko neni.

Jinak ale kdyby bylo na mě, taky bych ligu zúžil na 12 týmů. Dvakrát každej s každym, pak rozdělit na prvních šest a posledních šest, a v těch skupinách zas dvoukolově o titul (poháry) a o záchranu. Poslední sestup, další dva od konce baráž s 2. a 3. místem druhý ligy.

Reagovat
exse

Přesně tenhle systém bych volil taky, ta sledovanost a atraktivita ligy by vždy na konci velmi vzrostla, věřím že tenhle systém by ligovou návštěvnost hned první sezónu zvedl minimálně o 1 tisíc, s tím že v dalšcíh sezónách by ještě rostl.

Reagovat
vanGomm

Tak já jsem počítal,že i při 10 by sestupovaly dva týmy.Koždopádně by se ten "klidný střed hodně zeštíhlel.Jinak i mě by se také více líbilo to se 12 týmy.Nejdřive každý s každým 2x,tedy 22 kol a potom 6 o titil a 6 o sestup také každý s každým 2x (10kol) dohromady by každý sehrál 32 kol.Což je pouze o 2 víc než nyní.Tým na 10.místě do baráže a 11.12.místo sestup.Určitě by tohle bylo atraktivnější než stávající systém.

Reagovat
PJ

Reagovat
smazaný uživatel

Jenže vy počítáte s faktem, že týmy jsou v tabulce umístěný podle návštěvnosti... Schválně vezmeme si loňský ročník... Týmy na 11. a nižší pozici by vypadli z ligy...

11. Sigma (6. v návštěvnosti)

12. Slávia (5. v návštěvnosti)

13. Hradec (8.)

14. Baník (4.)

15. Bohemka (11.)

16. Žižkov (16.)

...

Reagovat
exse

Kdybych loni bral průměr návštěvnosti 12 nejlepších týmu, tak by vzrostla asi o 250 lidí na zápas, ale to je jen čistě matematicky, k tomu se musí připočítat to že by v mezi sebou hráli v podstatě jen atraktivní soupeři, což by taky na průměru něco přidalo, a dále to že by se na konci liga rozdělila na skupinu o titul a o sestup, čímž by liga eskalovala a byl by to další faktor, který by zvýšil návštěvnost.

Reagovat
smazaný uživatel

zvyšování návštěvnosti mají zařídit kluby, a to především dobrou hrou a dobrým marketingem. A né, že se kvůli návštěvnosti sníží poet klubů v lize

Reagovat
exse

Ano tam sice je taky potenciál pro zlepšení, ale snížení počtu týmů není jen kvůli zvýšení návštěvnosti, těch benefitů je tam daleko více.

Reagovat
Y.N.W.A

asi tak

Reagovat
exse

Naprostá blbost, je to uplně naopak, když by šla kvalita ligy nahoru, tak by ti hráči byli lépe připraveni na případné zahraniční angažmá. Za druhé, takhle pokud má jeden z těch horších týmů nějakého nadstandartního hráče, jako například Jihlava Tecla, ikdyž to není nejlepší příklad, tak ten tým se ho snaží sám střelit do zahraničí, takhle kdyby hrál druhou ligu, tak by si toho kluka koupil nějaký tým z první a tím by se zase zlepšovala kvalita ligy a ti hráči by měli prostor se zlepšit, navíc by ho ten tým dokázal lépe zpeněžit.

Reagovat
Y.N.W.A

tohle je názor, který já nesdílím, nikoliv fakt... hawk

Reagovat
exse

Myslíš že by Pilař byl v repre a ve Wolfsburgu kdyby nepřestoupil do Plzně a hrál pořád za Hradec?

Reagovat
smazaný uživatel

To není zrovna neljepší příklad. Zrovna Pilař se dostal do repre ještě z Hradce :)

Reagovat
exse

Dobře no, byl na tom sranda turnaji v Japonsku, ale nebýt přestupu do Plzně tak rozhodně není teď tam kde je.

Reagovat
smazaný uživatel

Otázkou spíše je, jestli by Pilař byl v repre a ve Wolfsburgu, kdyby se Hradec plácal celou dobu někde ve II. lize

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak,mladí hráči by si pak vůbec v lize nezahráli,nevychovávali bychom dost kvalitních hráčů,repre by šla do kytek a pak celý náš fotbal.

Reagovat
smazaný uživatel

Kvalitu ligy nezvýšíš jednoduše tím, že snížíš počet týmů. Je to ve fotbale jako v celé společnosti především věc politicko-morální. Dokud tu budeme mít nadále tak zkur..ný režim, kde jde hlavně o to, jak se dostat k prachům těch druhých, jak je oblbnout, podvést či okrást, nemůže to být lepší. Dokud ve sportu včetně fotbalu budou kralovat figury typu Hušáka, nebude v něm dost peněz na nic - počínaje výchovou mladých talentů přes nákup dražších cizinců či udržení vlastních řekněme hvězd až po prostý provoz klubů. Při pohledu na mladé reprezentace to nevypadá, že by u nás nevyrůstali dobří fotbalisté, ale mnozí z nich se v dospělém fotbalu neprosadí nebo ještě častěji odcházejí do ciziny. Je to prostě začarovaný kruh: budeme-li mít větší a hlavně trvalejší úspěchy v pohárech (jako posledně Plzeň) nebo i v repre, přijde sem víc peněz, lidé se budou víc zajímat o fotbal, budou chodit víc na ligu, najde se víc těch ochotných do klubů investovat atd. Jde o to, aby v lize bylo 5-6 silnějších klubů schopných mezinárodní konkurence, z nichž by se rekrutovali aspoň 2 či 3 pravidelní účastníci pohárů (nemyslím jen předkol). Potřebují k tomuí ovšem mít dobré sportovní (trenérské) i ekonomické vedení. Co se týče koeficientu čtyři kluby v pohárech nám zatím jistě stačí, jde o lepší nasazení. Naštěstí ve fotbalu, a to i tom velkém, nejde jen o prachy (to by v něm vítězili jen ti nejbohatší) a honbu za úspěchem za každou cenu, ba ani o pouhé živobytí na jedné straně a zábavu na druhé,ale i o seberealizaci, o radost z tvorby blízkou umění, touhu se nejen ukázat, ale i něco dávat těm druhým a samozřejmě také klubový, lokální a národní patriotismus, který vůbec nemusí být tupý a nenávistný k těm ostatním. Nechci Plzeň přeceňpvat, ale zdá se, že tam se něco takového daří.

Reagovat
smazaný uživatel

Snížení týmů v lize je blbost.

A když snižovat tak maximálně o dva týmy.

S nějakými 10 týmy by to byla hrozná nuda,furt dokola sledovat ty stejné zápasy.

Reagovat
vanGomm

Tak rozhodně bych šel mnohem raději do Jablonce 2x za rok na Spartu,Plzeň,Liberec,Slavii atp.než na Příbram,Jihlavu,Budějovice atd.Snižovat ligu pouze o dva týmy to je skoro o ničem.Na naši zemičku je 10-12 tak akorát.Mě by se líbil ten model s 12 týmy,jak jsem psal výše.

Reagovat
cetto

12 týmů je blbost. Bud 10 a nebo nechat počet stejný. Kdybys měl 12, tak bys už musel zvýšit počet vzájemných zápasů na 4, ale potom by jich bylo strašně moc, muselo by se hrát přes zimu a nehledě na to, že naše týmy nemají dost široké kádry na to, aby zvládly 2 ligové zápasy týdně a do toho ještě pohár, příp. Evropu. Tohle by úroven našeho fotbalu hodně srazilo. Ale s 10ti týmy by těch zápasů nebylo o tolik víc a už by se to dalo podle mě zvládnout

Reagovat
vanGomm

Tak ty jsi to asi,jak vidím nečetl.Ostatně psali to tu i jiní.Mě by se ten model s 12 týmy naopak líbil a co se týká toho počtu zápasů.Hrálo by se každý s každým doma-venku tedy 11kolx2 tj 22 kol.Potom by se tabulka rozdělila na 6 o titul a 6 o sestup.Zde opět každý s každým tj 5 kolx2 tady 10kol.Dohromady by každý tým odehrál 32.Což by bylo pouze o 2 kola víc než je teď.To snad uznáš,že ty 2 kola navíc by ti naši profesionální hráči zvládnout mohli.

Reagovat
smazaný uživatel

Slovensko môže padnúť až na 27 miesto. Parada A to ďalší rok čakám ešte väčší prepad.

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Letos hodně špatné. A to byl mezi náma před sezónou jen 2,5 bodu! Mohli jste jít před Česko!

Reagovat
smazaný uživatel

Nepřeháněj prosim tě

Reagovat
smazaný uživatel

může, ale nepadne, budete 24. ale za rok jdete až za maďary

Reagovat
smazaný uživatel

může, ale nepadne, budete 24. ale za rok jdete až za maďary

Reagovat
smazaný uživatel

jj ďalšiu sezonu sa nám odpočíta náš najlepší rok so far. Takže to predpokladám neskutočný prepad na dno.

Reagovat
smazaný uživatel

Jste sice o jedno místo za náma,ale ta bodobá propast je tam opravdu velká a je jasné,že letos ještě naroste.

Reagovat
smazaný uživatel

a příští rok eště mnohem víc....

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Ajéje. Itálie a čtyři zástupci v Evropské lize. To nepůjde dohromady . Nebo, že by letos prošli aspoň do semi? Kluby na to mají.

Reagovat
Liquid

6.místo budou mít velice brzy

Reagovat
Kovi81

Doufejme

Reagovat
smazaný uživatel

13. Kypr 26.083 3.250 2 3 0 1

14. Rakousko 24.875 1.750 2 3 0 1

15. Dánsko 24.300 1.900 2 3 1 1

16. Švýcarsko 23.175 2.625 1 3 0 2

17. Izrael 21.625 2.000 1 3 0 2

18. Polsko 20.750 2.500 1 3 0 0

19. Bělorusko 19.625 3.250 1 3 1 0

20. Chorvatsko

Tohle by jsme podle mě časem měli předehnat.

Reagovat
vanGomm

Tak při pohledu na naše umístění už vlastně není ani kam padat.Takže bychom se mohli přece jen trochu posunout výše.Ovšem dostat se na 15.místo to bude běh na dlouhou trať.Do 2-3 let to určitě nebude.A pokud budem navíc "posilovat" prodejem našich nejlepších hráčů i ty naše konkurenty kolem toho 15.místa,tak to nemusí být už nikdy.Na druhou stranu chápu,že nám v součastnosti ani nic jiného nezbývá.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale zas tak nereálné to není. Letos už to určitě neuhrajem, ale pokud se nám bude torochu dařit, příští rok už by jsme mohli tu patnáctou příčku mít. Což je teda až pro zezónu 2015/16...

Reagovat
goodbay

Presne tak. Pristi rok, obhajujeme jen neco kolem 2,3 bodu a staty nad nami, napr Dansko 8b. Takze za dobre konstelace se muzem pretahovat s ostatnimi o 15. misto.

Reagovat
Liquid

paráda, že se tu podobné články začaly objevovat pravidelně

Reagovat
PJ

"Začaly" už asi před dvěma lety

Reagovat
mario23

Jaký potřebujem umístění alespoň na 3. předkolo LM ??

Reagovat
smazaný uživatel

15. pokud se nepletu.

Reagovat
mario23

tak to je hodně na prd,

Přišlo to holt s tou krizí Slávky a nebo kdyby Liberec nepodal tak trapnej výkon v každým předkole, ve kterým letos hral, až na světlý výjimky v některých poločasech.

Reagovat
PJ

To je celkem jedno, jestli začíná ve druhym nebo ve třetim. A možná je to i naopak - ve druhym je větší pravěpodobnost nasazení - lehčí soupeř - větší šance na body do koeficientu. Liberec letos by dopad blbě tak jako tak, takhle získal aspoň tu jednu výhru. Plzeň loni by startem ve třetim předkole taky přišla o dvě výhry...

Reagovat
j_mrazik

Plzeň se Spartou to letos vylepší!

Reagovat
smazaný uživatel

tohle mi dělalo vždycky trochu problém

ale čím víc předkol, tím větší šance posbírat víc bodů ne? - tím samozřejmě nechci, aby se musely naše český týmy prokousávat pravidelně přes 3, respektive 2 předkola...

řekl bych, že Poláky letos předeženem, ta šance udělat 2,5 bodu není tak malá

hlavní bude zamést s izraelskými týmy ve vzájemné konfrontaci, přidat nějakou tu remízku a v příští sezóně dostat do skupin opět aspoň tuhle dvojici - pak se můžeme bavit dál, jestli tohle se nepovede, tak tady nemá cenu diskutovat

Reagovat
mario23

V LM to tolik nevadí, že bysme hráli od 2 předkola, tam většinou jsou fakt jen ty slabý týmy, ale v Evropský lize už je to docela nic moc - viz. Boleslav.

Reagovat
didosh

kurnik,kdyby Liberec vyřadil ty Rumuny...

Reagovat
smazaný uživatel

První 12 míst OK, kvalitní ligy, ale mi neřikej, že na takový 13. místečko bysme se nemohli dostat

Reagovat
didosh

krom Belgie a Řecka...i je by jsme mohly pojebat...

Reagovat
smazaný uživatel

Nevíte někdo kde seženu napsanu stránku ke j napsaný jaký hráče maj kluby na LM?

Reagovat
Gryphonheart

Mě osobně je teda úplně jedno, jak si vedeme v nějakém koeficientu, to ať si řeší někde na svazu, jak to vylepšit, já chci vidět hlavně dobrey fotbal, vyšší počet předkol tak často není na škodu, snad jen by nemusely jezdit ty naprosto neatraktivní týmy z východu zrovna typu Karaganda, Kluž, Dněpropetrovsk. Každopádně nejde vinit z toho propadu v minulých letech jenom kluby, je to taky o platný legislativě, podpoře ze strany státu i samospráv, ale hlavně o ekonomický situaci obecně, reálně v současnosti ale máme na to se pohybovat mírně pod hranicí 25ti bodů imo. A to jsem ještě optimista vzhledem k faktu, že od nás více či méně pravidelně odcházejí hráči do týmů z lig, které by pak byly pod námi..

Reagovat
PJ

Jenže v prvních předkolech najdeš většinou jen ty neatraktivní týmy z východu. Atraktivní ze západu začínaji v pozdějších předkolech, kam se dostaly díky koeficientu. Takže pokud chceš, aby naše týmy hrály hlavně s atraktivníma ze zápasu, musíš chtít, aby začínaly v pozdějších předkolech, a to znamená mít vyšší koeficient

Reagovat
Gryphonheart

jenže pokud budou začínat později a potkávat kvalitnější týmy z kvalitnějších lig, tak uhrají v pohárech o to míň bodů, méněkrát zvítězí, a zase se bude v médiích psát víc o těch neúspěších než úspěších.. to nechci.

Reagovat
vanGomm

Přesně tak!Tam zas pak neuhrajem tolik výher a nakonec zjistíme,že jsme šli s koeficientem zase dolů.Takhle v těch lehčích překolech jsme schopni uhrát nějaké ty body.Třebas se to v nich počítá za polovic.

Reagovat
PJ

Si musíš vybrat co chceš - buď začínat v pozdějších předkolech a mít větší šanci na soupeře ze zápasu, nebo začínat dřív, mít víc zápasů, ale víc soupežů z východu. Ty bys rád co nejvíc zápasů v předkolech, ale západní týmy, a to dohromady nejde..

Reagovat
vanGomm

No jo my jsme tak schopni se pohybovat mezi tím 15-20.místem.Pokud bychom se na to 15. místo dostali,tak nebudeme mít sílu,jak tu už napsal AlexSnb ho udržet.Protože pak už "díky"lepšímu nasazení nebudem dělat body v těch lehčích předkolech.Buď budem 20 a bude šance jít nahoru,nebo budem 15 a pak se zas půjde směrem dolů.Na víc my prostě nemáme a je to vlastně takové ode zdi ke zdi.

Reagovat
OtecJaJ10

Všchno je to podle mě v ekonomických situacích v klubech a ve stylu jejich vedení. Většina týmu po menším/větším úspěchu rozprodá kádr a pak se diví, že druhý rok nic nehrajou (jsem fanda FCB, takže vím o čem mluvím ) Chtělo by to si ty talentované a dobré hráče déle podržet, nevydělávat na jejich prodeji ale na postupu do skupin Evropy. Jenže tohle tak bohužel dnes nefunguje (čest výjimkám)

Reagovat
Y.N.W.A

Reagovat
Y.N.W.A

to je jako - "Mně je jedno jaký je počasí, hlavně ať je teplo a svítí slunce"

Reagovat
Gryphonheart

To přirovnání úplně nesedí, spíš 'je jedno jaký je počasí, vždycky je co dělat', prostě hledat v každý situaci hlavně ty pozitivní věci..

Reagovat
smazaný uživatel

Páni, můžu dotaz? Rád bych někoho znalého Šachtaru, na slovíčko. Našel by se tu někdo takový? Díky.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Orientuješ se v nich? Pro mě velká neznámá, jdou absolutně mi mě. Rád bych nějaké základní info o hře. Jakým stylem hrají, co je pro ně typické, jaké mají šance atd. Pro mě je to absolutně neatraktivní soupeř, neznám je. Vím jen, že to staví na Brazilcích, to je asi tak vše.

Reagovat
smazaný uživatel

Hrají ortodoxně 4-2-3-1, hodně držení míče, hodně pohybu, presink, jezdí celý zápas po prdeli (včetně útočníků). Křídla se často stahují na střed (myslím, že Lucescu se snaží, aby hrála přes nohu) a uvolňují prostor pro útočné beky. Skoro celý tým je spolu několik let a je to poznat. Včera jsem si stáhl víkendový zápas s Dynamem a rozdíl byl teda docela strašný. Na každý post kromě Srny mají vyrovnanou dvojici (nejmíň) a kvalita je opravdu velká. Silnou stránkou je, že dokáží přečíslit obranu soupeře v podstatě jakkoli. V útoku jsou opravdu kreativní a taky dost rychle presují, takže se soupeř mnohdy třeba 10 minut nedostane pořádně k míči. Nebojí se faulovat a tím přerušit hru v případě, že propadnou. Slabinou je někdy až šílené neproměňování šancí, jsou v tom daleko horší, než loňský Juventus. A největší slabinou je to, že stopeři nezúžují hřiště a tím vzniká mezi zálohou a obranou velká díra. Když se ustojí presink, je docela slušná šance na přečíslení. Chtělo by to na ně Giaccheriniho a Asamoaha do středu zálohy, vyhovovat by mohli Giovincovi.

Co se kádru týče: Po tom, co dostal Rybka 2 roky za doping, se na místo jedničky vrátil Pyatov. Výborný brankář, který ale umí udělat neuvěřitelný kiks v tom nejdůležitějším zápase. Takže třeba tady na Eurofotbalu by ti o něm většina řekla, že je díra. V obraně jasný Srna vpravo, nalevo se střídá Rat a Ševčuk. Přestože Rat je kvalitní, řekl bych, že z celého týmu asi nejslabší článek (srovnal bych ho třeba s Antoninim), Ševčuka jsem ještě neviděl. Stopeři jsou všichni výborní Čigrinský (velmi často zraněný i nyní), Rakitský, Kučer a Kryvtsov. Nejvýš vyčnívá asi Rakitský, ale taky se u něj stalo, že velké zápasy nezvládl. V záloze se střídá Hübschman, Stěpanenko a Fernandinho, občas si tam zahraje Mchitarjan, Gaj a ostatní už velmi málo. Nejlepší hráč je Fernandinho, výbornej do defenzívy, navíc režisér, který občas vystřihne nějakou Pirlovku a má slušnou střelu. Na podhrotu hraje letos předeším Mchitarjan, občas ho může nahradit někdo z křídel nebo útočníků, kdysi tam nehrával špatně Fernandinho. Mchitarjan je takovej o level lepší Kolář. Je hodně gólovej, umí myslet i obejít protihráče. Přirovnal bych ho k Hamšíkovi, ale řekl bych, že je o malý kousek lepší (hlavně teda ve čtení hry, tvořivosti a práci dozadu). O hře křídel jsem psal výš, je to hodně kreativní a nečitelné. Nejčastěji se střídají Douglas Costa, Willian, Ilsinho a Teixeira, občas zaskočí Eduardo a Dentinho. Na hrotu Luis Adriano, Devič, Selezňov a velmi málo Eduardo. Do skupiny hodně nepříjemný soupeř, který navíc nemá nějaké extra jméno mezi fanoušky, naprostá katastrofa. Vyrovnaný soupeř pro nás a pro Chelsea.

Reagovat
smazaný uživatel

Zajímavé, díky! Asi si pro představu, abych je viděl v akci, taky stáhnu nějaký jejich zápas. Podle toho co píšeš bych se nebál říct, že pro Chelsea to může být konečná, respektive jen EL. Shachtar se jeví hodně dobře. A nám přirozeně věřím a nepochybuji. Ale uvidíme až po shlédnutí nějakého zápasu. Naposled jsem je viděl několik let zpět, když hráli Superpohár s Barcelonou, to jsou tuším 3 roky.

Reagovat
smazaný uživatel

Díky

Reagovat
smazaný uživatel

Jde to pustit i stáhnout.

Reagovat
herbage

pěkné jen doplním, že Selezňov už odešel do Dněpropetrovsku

Reagovat
smazaný uživatel

Myslím, že kolem toho 18.-20. máme zhruba patříme ekonomickou vyspělostí a podobně. Země, které jsou výš, jsou buď celkově výrazně vyspělejší, nebo se tam prostě do fotbalu rve mnohem víc peněz.

Reagovat
smazaný uživatel

Špička zůstane v podstatě pořád stejná. Turecko, Řecko, Belgie se budou motat furt kolem toho 10.-15. místa. A zbytek až po nás, se bude točit někde 12.-22. místo. Dojde na 12. místo, bude víc týmů a málo zápasů v předkolech (trapné výsledky), spadne ke 20. místu, bude míň týmů, víc zápasů v předkolech a zase půjde nahoru. A tak furt dokola.

Reagovat
Y.N.W.A

no a bylo by pěkný si to dva roky takhle užít... jako Rumuni, kteří to teda nezvládli echt... dalo se to využít i jinak a když pak máš generaci, jako třeba v Plzni, mohlo se to posunout dál... ale jinak souhlas, je to guma no... ale zas vemi si Příbram ta vyřadila Sedan a zahrála si s PAOK Soluň, Žižkov si zahrál na Ibrox s Rangers i v Seville proti Betisu, Liberec předváděl doma úžasný výkony proti Celtě, Mallorce a Lyon a všechny tyto kluby dostal k nám do republiky - díky tomuhle!

Reagovat
herbage

a jak to vidíš na špici? Formují se silné tři trojičky. První Španělsko, Anglie, Německo, druhá Itálie, Francie, Portugalsko a pak Ukrajina, Rusko a Nizozemí. Mezi každou skupinkou jsou velké rozestupy a těžko lze čekat, že nejbližší dva roky se pořadí nějak výrazně promíchá (mezi skupinami, ne v rámci skupin). Z té druhé skupinky má největší potenciál Serie A, naopak Bundesliga musí potvrdit svojí pozici. Nicméně pokud italské celky nebudou brát EL vážně, lze čekat i setrvání současného stavu. Bundesligu bude tlačit dolů, že nebude mít silné týmy do LM, přesto v EL bude poctivě sbírat body dál, protože pro ty menší týmy je to skvělá šance, jak se ukázat v Evropě a i divácky je to velmi atraktivní. Nebo čekáš jiný vývoj?

Reagovat
smazaný uživatel

Pokud se stane zázrak, může ty trojičky narušit Itálie a pak nějaká krize ve Franci nebo Portugalsku a prudký vzestup Ruska. Ale i podle toho, jak letos dopadla předkola, je to všechno v rámci sci-fi. Prostě jsou karty daný a já si myslím, že na hodně dlouhou dobu.

Reagovat
herbage

no, co jsem právě koukal, tak nyní by se měly Italům vymazat ty bodově nejslabší ročníky a Němcům ty nejsilnější, takže za dva roky, kdo ví. Navíc to dělení Němecům 7 a Italům 6, to bude celkem znát a to je to, co ty roky táhlo Serii A dolů. Kvalita v Itálii je, tak pokud to začnou kluby brát vážně, tak tu šance je

Reagovat
smazaný uživatel

Pokud budou italské týmy dostávat v EL takové skupiny co Inter, tak se na to tuplem vykašlou. Výnosy nepokryjí pomalu ani náklady. EL je v tomhle šílená, nemá pro italské týmy absolutně žádný význam. A že to má pak dopad na koeficient je jim poměrně šumák.

Reagovat
herbage

tak si sami kopete hrob, protože v BL krom Bayernu je hrát EL pro všechyn velká čest

Reagovat
smazaný uživatel

Podívej se jaké jsou příjmy v BL a jaké v SA. EL netáhne, není to pro Italy prestižní soutěž. Němci chodí na jakýkoliv fotbal, i když hraje Horní proti Dolní. Máš tam vyprodanej 15-20 tisícový stánek i ve druhé lize. V Serii A jsou lidé schopni přijít na zápas Serie A v počtu 9 tisíc. Když ti pak na Inter přijede nějaký sranda tým, tak to dopadá tak, jak psal Jajinek, že permanentkáři jdou zadarmo a ostatní za 15 euráčů. A když nejsou příjmy, klub na tu soutěž kašle. Nedejbože, aby se jim v EL zranil hráč, to by bylo tuplem zabité. EL je spíš přítěží. Ale chápu její důležitost v rámci toho, že je důležitou složkou v získání více míst pro LM.

Reagovat
herbage

já bych šel i na demolici nějakých nazdárků kdybych věděl, že trenér nasadí to nejlepší a hráči to nevypustí

Reagovat
smazaný uživatel

Stejně jako nevím, jestli bylo dřív vejce nebo slepice, tak nevím, jestli na EL začali dřív srát kluby nebo diváci. Ale koloběh je to stejný, jako s vejcem a slepicí.

Reagovat
herbage

dřív byla slepice

Reagovat
didosh

Myslím že taková Neapol,to vezme prestižně a bude se snažit ji vyhrát!

Reagovat
herbage

ale podobné je to třeba v Gambrinus lize

Reagovat
smazaný uživatel

Italové EL hrát nezačnou, dokud si kluby jako Udine, Neapol, Lazio a spol. neuvědomí, že úspěch v EL pro ně může znamenat vstupenku do LM v příštích letech. Letos by Udine hrálo rovnou skupinu a předkolo mohlo hrát Lazio. Ale řekl bych, že tohle není reálné.

Reagovat
herbage

no taky by mohlo být motivací, že jsou pak tyto kluby nasazeny do lepšího koše při losování. Vem si BVB, jak je to tahá dolů že jsou až ve 4. koši

Reagovat
smazaný uživatel

BVB tahá dolů, že hrají hovno. Kdyby nebyli sráči, skončili by loni třetí a došli by do čtvrtfinále EL a ze čtvrtého koše mohli leda tak čekat soupeře.

Reagovat
herbage

to máš pravdu, ale spíš doplácí na nezkušenost než na to, že by hráli hovno. Předloni jsme je sledoval v EL téměř každý zápas a to že nepostoupili byla jen obří smůla

Reagovat
Arne

Ty seš úžasnej chytrolínek.

Reagovat
herbage

Reagovat
smazaný uživatel

Něco, co by nebyla pravda?

Reagovat
Arne

Pravda je, že musíš mít z Němců nějakej blok či cosi takovýho... Drž se Itálie, tý rozumíš jako málokdo a neser se k hodnocení německých týmů, o kterých nevíš nic a který ani hodnotit nemůžeš vzhledem k tomu, co píšu v tý první větě.

Reagovat
smazaný uživatel

Jasný. Jak někdo řekne prvdu bez servítek, hned musí mít blok, nebo ještě lépe komplex. Pavdou je, že Borussia udělala loni závratné 4 body v poprůměrné skupině, před tím vypadla v základní skupině EL a letos opět čtu, jak je silná, jak má na čtvrtfinále LM. Pak přijde los a všichni brečí, jak je ten los nespravedlivej, že chudáček Borussia dostala těžkou skupinu. Přitom dostala Ajax, kterej by měl jejímu stylu sedět a EL by si měla uhrát. Navíc neměla loni, nemá letos(tak lehká skupina ani nalosovat nešla) a pokud se razantně nezmění, nebude mít ani v dalších letech.

Reagovat
Arne

Nikdo nebrečí (aspoň tohle by sis vymejšlet nemusel, když jinde střílíš od boku) a s Manchesterem si to rozdají o druhýho fleka... Pokud neudělají ani tu EL, bude to zklamání a na kritiku.

Komplex máš, cokoliv německýho je špatný a pravdu bez servítek si představuju trochu jinak, než "jsou sráči a hrají hovno". O tom, jak hráli dva roky zpátky v EL, bys z diskusí mohl vědět, když už si neviděl jediný utkání (vycházím z toho, že neviděl, jinak bys o tom, jak tam hrála, ani necekl).

Loni to bylo o sbírání zkušeností, sami to dopředu říkali a nemýlili se. Letos to bude o ničem jiným, i když ta skupina je taková jaká je, tak bychom měli rozdíl vidět. Ale ať tam bude posun sebevětší, ty ho neuvidíš, to jsem si jist.

Reagovat
smazaný uživatel

A čím ten posun udělají? Začarují soupeře?

Takže když Juventus letos skončí ve skupině poslední, bude správný říkat, že jenom sbíral zkušenosti?

Je to mistr "třetí nejlepší" evropské ligy a na kritiku bude, pokud neudělají EL? To teda po nich moc nechceš.

Spíš než o můj komplex jde o to, že si fanoušci Bundesligy nejsou schopni přiznat, že ta soutěž má jeden first-class tým a za ním je megapropast. Ale třeba ti to dojde, až bude Borussia na Santiago Bernabeu pošesté rozehrávat.

Reagovat
Arne

Je to mistr třetí nejlepší ligy. Pokud jsi četl tabulku v tomhle článku a chápeš, co představuje, tak nemáš důvod tam ty uvozovky dávat... A jo, pokud BVB skončí v téhle skupině třetí a něco předvedou - posun dopředu oproti minulý sezóně - bude to v pohodě. Jestli chceš srovnávat Juventus, který má plno zkušenejch hráčů, s týmem, kde kromě dvou fotbalistů všichni hrají mezi dospělými třetím, čtvrtým rokem, tak prosím, jen tím podtrhneš svoje nevědomosti...

Že mezi Bayernem a zbytkem je dlouhodobě obrovská propast, to všichni víme a mnohem líp než ty... Ale řekni mi, kolik těch first-class mužstev má potom Itálie, když jedno podřadné německé dá nadřadnýmu italskými pět kousků na vlastním stadionu a jiné podřadné dovede dva roky v řadě to jediné first-class mužstvo porážet?

Reagovat
smazaný uživatel

Takže mistrovi z Německa se neúspěchy odpouštějí a mistrovi z Itálie ne. Na mužstvo, které dovede vyhrát těžší soutěž jsou kladeny menší nároky, než na mužstvo, které vyhraje horší soutěž? Proč? Vždyť tím logicky říkáš, že Bundesliga je natolik slabá soutěž, že ji dokáže vyhrát tým, který na evropské scéně klidně může prohrát s kýmkoli a nikdo se nad tím nepozastaví. Ostuda Interu se Schalke má jediný důvod. Na haluzfotbal, jaký proti nim hrál Leonardo, jsou zvyklí. Paradoxní je, že v minulém kole tím zaskočil právě Bayern.

Reagovat
Arne

Akorát že Juve má oproti Dortmundu evropských zkušeností až kam a má skupinu, kde s Chelsea se nechá hrát, k Šachtaru budoucímu semifinalistovi LM se nebudu radši vyjadřovat, a pak dánské nazdárky... Copak v tom nevidíš rozdíl?

Když přejdu na tvojí logiku, tak jak je možné, že tu slabou soutěž nedokázal vyhrát tým, který byl dvakrát za tři roky ve finále LM?

Prostě ti Bundesligy leží v žaludku, tak jí shazuješ... To samé je s Premier League nebo největším luckerem mezi trenéry, který 20 trofejí za kariéru vyhrál díky štěstí.

Reagovat
smazaný uživatel

Asi už netřeba nic dodávat. Jenom se hrozně těším, jak si to Dortmund rozdá s Manchesterem o druhý místo. A třeba taky na to, jak si Metalist vytře prdel s Bayerem. Ale vlastně se těším na všechny zástupce Bundesligy v EL i LM, míň už na Udine, Neapol a Lazio.

A jako neznalec Bundesligy si dovolím taky tipy: BVB a Schalke budou bojovat o EL, jeden to nedá, druhý s odřenýma ušima jo. Bayern s prstem v nose. První skončit nemusí, ale postup si zařídí dlouho dopředu. Gladbach skončí poslední, Leverkusen bez problému druhej, Stuttgart s problémy postoupí a Hannover těsně vypadne.

Reagovat
smazaný uživatel

Lepší je klesnout co nejníž,abychom nemuseli zbytečně dlouho čekat,než naše kluby zasáhnou do pohárů.Takže je lepší hrát od 1.předkola

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele