Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (4)

07.12.2010, 09:17
Profily, historie
Zaujalo nás
Se zpožděním je tu další článek o evropských koeficientech. Agónii hned tří italských klubů v Evropské lize ukončil již pátý zápas základních skupin. Suverénně si naopak v této soutěži stále počínají oba ruské kluby. Pátý evropský pohárový týden zkompletovalo 24 utkání Evropské ligy. A jak se výsledky promítly do národních koeficientů?

Top 5

Klubům z anglické Premier League se daří vedle Ligy mistrů i v Evropské lize a postup do jarní části si zajistili oba angličtí zástupci (Manchester City, Liverpool FC) již v pátém utkání základních skupin. Týmy španělské Primera División stoprocentní postupový úspěch slavit nebudou. Jistotu jarní účasti má zatím jen Villarreal, naopak mimo hru již je Getafe. Postup ve vlastních rukou nemá madridské Atlético, které musí v posledním kole získat více bodů než Aris Soluň. Ostře sledovaným duelem bude za dva týdny přímý souboj o jedno postupové místo mezi sevillskými Rojiblancos a Borusií Dortmund. Tato španělsko-německý řežba bude také pozvánkou na souboj, který nás čeká v příští sezóně. Letos ještě španělské kluby druhé místo v pořadí národních koeficientů uhájí, za rok však již bude boj daleko vyrovnanější, neboť Španělsku se před sezónou odečte úspěšný ročník 06/07, kdy získalo o celých 9,500 bodů více než Německo. V současnosti totiž činí španělský náskok na německé kluby 9,012 bodu. Zbylé dva německé kluby v Evropské lize, Bayer Leverkusen a VfB Stuttgart, již mají postup zajištěn.

Italské kluby se asi rozhodly Evropskou ligu bojkotovat. Jak jinak si vysvětlit, že z dosavadních dvaceti utkání dokázaly vyhrát pouhé dvě? Navíc tato domácí vítězství v poměru 1:0 Palerma nad Lausanne i Sampdorie nad Debrecínem nejsou hodna velkému potlesku. Šanci na postup již má jen SSC Neapol, které musí za dva týdny zdolat Steauu Bukurešť. Z týmů francouzské Ligue 1 si vítězstvím nad Sevillou FC zajistilo postup Paris Saint-Germain, ve hře bude za dva týdny ještě také Lille OSC. I na základě letošních výsledků tedy můžeme metaforicky konstatovat, že italským klubům ujíždí vlak, který zajišťuje čtyři místa v LM. Pomalu se naopak musí ohlížet dozadu na blížící se francouzské TGV.

Souboj o 6. místo

Velmi dobře si letos stále vedou portugalské, ruské a ukrajinské kluby, které svádí boj o příčku šestou (dva týmy přímo v základních skupinách LM plus jeden v předkole). V pátých zápasech Evropské ligy si navíc všechny tři země připsaly shodně po dvou vítězstvích. A všech těchto šest týmů, které dokázaly ve středu či čtvrtek vyhrát, má zajištěno pokračování v jarní části EL. Jedná se o oba portugalské kluby (Sporting Lisabon, FC Porto), jediné stále stoprocentní týmy EL z Ruska (Zenit Petrohrad, CSKA Moskva) i dva ukrajinské zástupce z celkových tří (Metalist Charkov, Dynamo Kyjev). Z těchto tří zemí tedy neuspěl pouze ukrajinský Karpaty Lvov. Jaký kontrast v porovnání s účinkováním italských klubů. Jak důležité šesté místo je, by mohli vyprávět právě díky šesté příčce již jistí účastníci základních skupin LM v příštím roce, Zenit Petrohrad a CSKA Moskva. Portugalské i ruské duo navíc do jarní části EL doprovodí odpadlíci z LM - Benfica Lisabon, Braga, Spartak Moskva a s velkou pravděpodobností i Rubin Kazaň, zatímco ukrajinský Šachtar Doněck bude body do národního koeficientu dolovat ve vyřazovací fázi LM. Zkrátka boj o šesté místo, jak se patří.

Souboj o 12. místo

Nasazení prvního týmu přímo a druhého týmu do bojů o základní skupinu LM v sezóně by nemělo pro sezónu 2012/2013 uniknout v současné době dvanáctému Dánsku. Také třináctá Belgie může doufat v podobný osud, kvalifikuje-li se obhájce titulu LM (2011/2012) do základních skupin z domácí ligy. Odense v EL končí, předpokládaný postup FC Kodaň v LM by však měl dvanácté místo Dánům pojistit. Belgické týmy již totiž ztrácí více, navíc o jejich dalším účinkování v jarní fázi EL se rozhodne až za týden. Konkrétně KAA Gent nesmí prohrát v Lille a Anderlecht musí porazit Hajduk Split, zároveň však doufat ve vítězství Zenitu Petrohrad nad AEK Atény. Podobně nyní čtrnácté Rumunsko bude mít svého zástupce v jarních pohárech pouze za předpokladu, že Steaua neprohraje v Neapoli. Patnáctí Skotové budou díky Rangers FC čelit v jarní části EL ataku přibližujících se Švýcarů. Konkrétně již jistým postupujícím Young Boys Bern a z LM pravděpodobně se přesunuvšímu FC Basilej.

Pořadí na dalších místech

Země od 17. místa níže již mají větší odstup od lukrativních pozic, navíc, až na drobné výjimky, se jim letos příliš nedaří a na významnější rozšíření národního koeficientu si budou muset počkat do příští pohárové sezóny. O kterých výjimkách toto tvrzení ale neplatí?

K radosti všech Sparťanů a fanoušků českých klubů v evropských pohárech zaznamenal český zástupce po delší době výraznější úspěch. V porovnání se situací před zahájením základních skupin LM i EL vypadá nyní situace o poznání růžověji. Česko se díky výsledkům Sparty Praha a také kvůli špatným představením rakouských klubů vrátilo do souboje o 18. příčku, na kterou nyní ztrácí 0,350 bodu. To konkrétně znamená připsat si o jedno vítězství více, než kluby z Rakouska. A těm již posledními dvěma duely 15. a 16. prosince účinkování v letošní pohárové Evropě definitivně odzvoní, zatímco český klub čekají ještě minimálně duely tři. Výborné výsledky letos posouvají výše také národní koeficient Běloruska. Současný zisk 5,375 je letos zatím jedenáctým nejlepším a BATE Borisov ještě neřeklo poslední slovo. Podobně národní koeficient Polska letos zkrášluje svými výsledky v EL Lech Poznaň, který dokázal postoupit z našlapané skupiny A přes Juventus a Salzburg.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemBody letosMísta LMMísta EL
1.Anglie77.3579.92943
2.Španělsko72.6158.50043
3.Německo63.6039.83343
4.Itálie56.8387.85733
5.Francie50.0117.08333
6.Portugalsko42.1969.40033
7.Rusko41.2087.41724
8.Ukrajina39.8836.08324
9.Nizozemsko35.9637.00024
10.Turecko34.4504.00023
11.Řecko32.9666.40023
12.Dánsko28.9505.10023
13.Belgie26.6004.20023
14.Rumunsko25.6583.00023
15.Skotsko24.3412.80023
16.Švýcarsko24.3005.30013
17.Izrael21.7504.37513
18.Rakousko20.7004.37513
19.Česko20.3503.00013
20.Kypr18.1243.12513
21.Bulharsko17.3754.12513
22.Chorvatsko16.1244.12513
23.Bělorusko15.5835.37513
24.Polsko14.9163.50013
25.Slovensko14.4993.00013
26.Norsko14.3752.37513
27.Srbsko14.2503.50013
28.Švédsko14.1252.60013
29.Bosna a Hercegovina9.1241.87513
30.Finsko8.9661.80013
31.Irsko8.7081.00013
32.Maďarsko8.0002.25013
33.Litva7.7080.62513
34.Moldavsko7.4991.87513
35.Lotyšsko7.4150.50013
36.Gruzie6.9571.87513
37.Ázerbájdžán6.1652.00013
38.Slovinsko6.1241.50013
39.Makedonie5.2071.37513
40.Island4.9570.37513
41.Kazachstán4.3740.87513
42.Lichtenštejnsko4.0000.50001
43.Černá Hora3.8751.75013
44.Albánie3.8740.87513
45.Estonsko3.7910.25013
46.Wales2.7900.87513
47.Arménie2.5830.25013
48.Malta2.4161.50013
49.Severní Irsko2.2491.12513
50.Faerské ostrovy1.4160.25013
51.Lucembursko1.3740.62513
52.Andorra1.0000.00012
53.San Marino0.9160.16612
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. Místa LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2012/2013.

Autor: Martin Lavický

Komentáře (208)

Přidat komentář
smazaný uživatel

"Místa LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2012/2013."

Ako to je teda zo sezónou 2011/2012?Už aj v tej budú mať Taliáni 3 miesta v LM?Ja týmto tabuľkám totiž vôbec nerozumiem .

Reagovat
PJ

Pro příští sezónu (11/12) maji Taliáni naposled ještě čtyři místa.

Reagovat
smazaný uživatel

nieee!!!mna buduci rok maju uz taliani 3 miesta v LM2+1 tak ako je to v tabulke,uz mali mat aj tento rok 3 miesta ,ale inter vyhral nad byernom vo finale LM ,tak im zostali 4

Reagovat
Malavi

Kdepak, Itálie byla letos i pro příští sezónu 2011/2012 na 3. místě = tři místa přímo v základní skupině LM + jeden předkolo, od 2012/2013 ji ale přeskakuje Německo a to dost výrazně...

Reagovat
smazaný uživatel

nie nie nie,od sezony2011-2012 budem mat nemecko 4 a taliani iba 3 miesta a basta,sak uz to konecne pochopte....,ved sa kukni na tabulku tam je to uplne jasne ukazane

Reagovat
Y.N.W.A

prd velebnosti, tato tabulka je pro 12/13 ...příští rok (11/12) má Itálie 3+1, Německo 2+1.. jsem zvědavej, jak dlouho se tu takhle budem hádat

Reagovat
smazaný uživatel

akoze vysvetli mi aky by malo vyznam robit umiestnenia na dva roky do predu??

Reagovat
Y.N.W.A

Prosimtě smysl je v tom, aby letos (10/11) například taková Plzeň najisto věděla o co hraje a kam bude příští rok (11/12) nasazena. Proto se mění koeficient již jen pro 12/13. Pro sezónu 11/12 tedy bylo pořadí určeno v sezóně 09/10, kapišto? Už to chápeš a uznáváš chybu, nebo pořád myslíš, že jsi chytřejší než všichni ostatní?

Reagovat
smazaný uživatel

to a mi niako nezdaa,myslim si ze mam pravdu ja,:}

Reagovat
Kily

tak mám ještě poslední možnost - zkus ještě přečíst to, co je pod tabulkou

Reagovat
smazaný uživatel

ved hej,ale aj tak som na pochybach

Reagovat
smazaný uživatel

to potom neni 5 rocnica ale 6 rocnica,zda sa mi to blbost synku

Reagovat
Y.N.W.A

já to vzdávám máš pravdu, Platini to spočítal blbě a celá Evropa se podle toho blbě řídí... ok, už chápu, že jen provokuješ, stačí

Reagovat
domingo

To není provokace, to je bundesligová náplava

Reagovat
Arne

Toho nám nepřišiješ...

Reagovat
Y.N.W.A

Itálie měla mít 3+1 i bez vítězství Interu. Inter si ale zajistil LM i v domácí lize a proto se místo obhájce trofeje LM posunulo dál a šlo přímo do základních skupin 13. Švýcarsko - Basilej

Reagovat
smazaný uživatel

Místo pro obhájce LM... To bylo zavedené pro Reds po finále v Istanpoolu, ne? Loni už jim ani tahle deus ex machina nepomohla.

Reagovat
Y.N.W.A

ticho buď

Reagovat
PJ

Opravdu ne, máš to o rok posunutý :)

Reagovat
smazaný uživatel

A pre sezónu 12/13 už na 100% 3 miesta ? Nedá sa to už odvrátiť ani keby Taliáni všetky zápasy v LM/EL vyhrali a Nemci všetky prehrali?Či už sú bez šance?

Reagovat
Malavi

Itálie ztrácí cca 7,500 bodu - jejich výsledek se dělí sedmi, tzn. museli by od teď nahrát o 52,5 bodu víc než Německo = o nějakých 26 výher víc když nepočítám bonusy... no a Italové budou mít na jaro max 4 zástupce, Němci mohou mít ještě 5... prostě je to utopie

Reagovat
smazaný uživatel

koeficienty .... na ty jsem čekal celou dobu, ani jsem nemohl dospat ........jupííííííííí

Reagovat
smazaný uživatel

Jedeme Bundesligo!

Reagovat
niflheim

Německo, Francie

Reagovat
kiwwi

to poradie na prvych 5. miestach sedi aj co sa tyka kvality ligy takze

Reagovat
smazaný uživatel

I přes všechny problémy je serie A stále daleko před Bundesligou

Reagovat
Y.N.W.A

no jak vidíš, tak v konfrontaci na evropské půdě tomu tak není... ale je pravda, že ještě nedošlo ke konfrontaci přímé

Reagovat
Y.N.W.A

ale jo, došlo, už vím Brémy vs Sampdoria ...

Reagovat
stas87

skor by som povedal ze teraz to zavisi na losu schalke v osemfinale..ak schalke chyti niekoho priatelneho na postup do stvrtfinale bude to posledna a definitivna rana ktora talianom uz neda sancu bundesligu dohonit

Reagovat
smazaný uživatel

no, třeba v dnešní době může v LM dojít daleko právě jen Bayern, pro Schalke či jiné týmy by už 1/4 finále bylo obrosvský úspěch, zatímco Inter,AC i AS Roma mohou klidně LM vyhrát a velké překvapení by to nebylo

Reagovat
stas87

prepac ale musim mam velke pochybnosti o as ci vobec prejde cez osemfinale inter zatial nici rafa ale na rozdiel od ac ci as ma stale najsilnejsi kader(ked su zdravi)ac?no neviem uprimne pride mi ze s odchodom ancelottiho nemaju manazera ktory by ich dostal do stvrtfinale ci semifinale takze:postup as do stvrtfinale-obrovske prekvapenie ac-mozno stvrftinale inter?ktovie...bayern podla mna to stvrtfinale ukope vzdycky a teraz zalezi aj na schalke ci nieco uhra v el je to jasne tam nejake body budu z nemecka urcite a neapol asi tazko uhra vela bodov

Reagovat
Y.N.W.A

...no jestli vyhraje ligu AS Řím, tak to teda aspoň pro mne překvapení bude jak prase

Reagovat
smazaný uživatel

To by byla nádhera Jenže v play-off je to klidně možný, může se stát že zase dostanem sedmičku jako tehdá od Manchesteru, ale může se stát že postoupíme hodně daleko... Je to o dvou vzájemných zápasech a tam se může stát cokoli

Reagovat
Francesco Totti AS

tak se těš....v květnu tě čeká jedno překvapení "jako prase"..

Reagovat
kiwwi

nejaky argument by nebol?

Reagovat
smazaný uživatel

argyment su jeho vysledky,ja si skor myslim ze schalke moze kludne dosiahnut takych istych uspechov ako ac a as,maju rovnako silne muzstva

Reagovat
asskicker

urcite ma Schalke take silne muzstvo ako AC

ale ako argyment to je dobre

Reagovat
smazaný uživatel

prail by som si aby sa stretli v osemfinale,bolo by to uplne vyrovnae,tym som si isty

Reagovat
asskicker

viac.menej vsetky dvojzapasy su vyrovnane....to aj taky Bayern - Arsenal, nechcem ti akoze nic hovorit ale ja davam stale Arsenal pred Bayern

Reagovat
smazaný uživatel

vrati sa roben a potom to uz bude ine kafe:}

Reagovat
asskicker

takze len jeden hrac robi taky rozdiel medzi Bayernom z minuleho roka a tragediou co je teraz....

Reagovat
smazaný uživatel

To sotva. Spíš může být daleko před BL, ale v součastnosti tomu tak není. BL má plné stadiony, ekonomicky zdravé kluby a agresivní a efektivní fotbal, Serie A diváky moc neláká, ekonomická situace klubů je Bůh ví jaká a fotbalově vyspělé Evropě už konkurovat nedokážou. Ale aji tak jsou na tom s BL skoro na stejné úrovni. Až někdy Italský fotbal v blízké budoucnosti vyřeší svoje problémy, tak BL hravě předhoní, ale jestli bude čekat dlouho, tak postupně spadne aji za Francii a pak už bude ostatní dohánět těžko.

Reagovat
smazaný uživatel

Souhlas.. SA žije z úspěšné historie a má tam 3 velkokluby a to je drži zatím nahoře, ale pokud nebudou výsledky, tak fanoušků odpodne a pak nebude tak lehká cesta zpět. Každopádně když se sečtou všechny faktory, tak je BL lepší a někteří by si to už měli uvědomit.

Reagovat
Messiáš

Španělsko ještě zabere. Tady to není o tom, jestli bude Německo před Španělskem, ale spíš, kdy bude Španělsko před Anglií. Barcelona s Realem pokud je nenalosují co nejdříve spolu, tak budou oba minimálne v semifinále. Valencia by taky nemusela říct poslední slovo. Evropská liga uvidíme. Villarreal na to kvalitou má. Otázka je jak se bude dařit v lize a jestli to nepustí na úkor udržení pozice pro LM.

Reagovat
Y.N.W.A

no nevím, Španělsko bylo první asi 6 let, ale poslední čtyři roky má horší výsledky než Anglie... i letos... Anglie se naopak stává čím dál víc suverénnější

Reagovat
smazaný uživatel

maju 5 vyrovnanych klubov, anglanom uz budu spanieli len tazko konkurovat,zial

Reagovat
kiwwi

chelsea, arsenal, united aj spurs pojdu s najvacsou pravdepodobnostou z prveho miesta cize ratam minimalne s troma anglickymi timami v stvrtfinale...2 timy spanielskej ligy nemozu konkurovat 4 timom anglickej ligy

Reagovat
PJ

Arsenal asi těžko, Šachtar doma s Bragou neprohraje..

Reagovat
kiwwi

ups to mi uslo, Arsenal si to pekne dojebkal pretoze z timov ktore su na 1. mieste je schopny vyradit len Schalke, Spurs alebo Bayern...a aj ten Spurs to na nich v poslednej dobe vie

Reagovat
smazaný uživatel

nechcem ti akoze nic hovorit ale ja davam stale bayern pred arsenal, arsenal na nich nema

Reagovat
kiwwi

ja nehovorim ze ked sa stretnu tak Arsenal automaticky postupi ale ze ma sancu cez nich postupit a duplom teraz ked Bayern je v takom rozpolozeni v akom je

Reagovat
kiwwi

a vlastne Spurs nemozu dostat

Reagovat
smazaný uživatel

A jak se tam dostanou? PL má 3 týmy se zkušeností s vyřazovacími koly LM a daří se jim pravidelně, Španělsko 2 a Real na tom není nijak extra dobře v LM.

V EL je Liverpool a Citizens, tudíž 2 silné celky - Citizens mají jeden z nejnašlapanějších kádrů a Liverpool má více zkušeností v pohárech, než kterýkoliv jiný tým, co je v EL.

Reagovat
Messiáš

Zatim je předběžné neco říkat, jeste ani nejsou známí postupující hlavne v EL a pak samozrejme bude zajímavé sledovat los. LM ani EL samozrejme nemusi vyhrat nejvesti favorit. Každopádně myslím, že současnými výkony je v té pozici jasně Barcelona a když to řeknu trochu arogantne, tak letos a poprve již v loni mi anglické týmy rozhodně hruzu neprinasely. I přes debakl v El Clasicu vidim nejvetsiho konkurenta v Realu. Chelsea je z formy. samozrejme trpí vlnou zranění, ale ten tým je podle mne celkově již stínem té bývalé Chelsea. Arsenal hraje hezký fotbal, ale pozice na druhém míste rozhodne pro ne nebude prijemna. Se svým naivnim fotbalem pokud narazí na Barcelonu, tak to bude vypadat jako vloni. Celkově největší respekt mám nejspíš k tottenhamu, protože si myslím, že mají nejlepé poskládáne mužstvo z PL, ale zase minimum zkušeností.

Reagovat
smazaný uživatel

pome Sparta pome!

Reagovat
smazaný uživatel

Forza Calcio! Bože, dopadlo to přesně tak, jak jsem očekával, děs ... Bojujeme dál, Forza Calcio!

Reagovat
smazaný uživatel

Mno, ještě zbejvá aby vypadla Neapol... Vzhledem k tomu kde jsou v lize tak jim asi bude nějaká EL u ....

Reagovat
smazaný uživatel

To je napsané napínavě jak zprávy z fronty

Reagovat
Y.N.W.A

Premier Liga zpět na 6. pozici!

Reagovat
smazaný uživatel

Hm, hezké i takový Slováci maj letos stejně bodů jako my, Bělorusové dokonce výrazně vyšší a i Poláci mají vyšší, to je dáno tím, že jsme měli na začátku soutěže 4 týmy v Evropských pohárech a tak se každý vybojovaný bodík Sparty dělí čtyřma. Navrhuji aby pro příště týmy jako Ostrava, Teplice, Jablonec, které neudělali v Evropě ještě nic jiného než ostudu sami odstoupili od záměrů poháry hrát! Taková Slavie, Liberec nebo Olomouc když tam jsou tak se alespoň snaží!

Reagovat
Y.N.W.A

tak oni čtyři tam byli i Slováci i Bělorusové... s kterýma jsme shodou okolností zrovna vypadli

Reagovat
smazaný uživatel

Je to asi 10 let,co jsem četl titulek v Gólu "Předhoní nás Rusko?" a za chvíli asi budu číst "Předhoní nás Bělorusko?"

Reagovat
soukup

no tak to je jistota, že nás předhoní a nejen nás, ale časem bude Bělorusko atakovat i tu patnáctku

Reagovat
smazaný uživatel

Hlavně nám odejdou ty koeficienty z tučných let a předhoní nás Kypr A tuším že ještě kdosi.

Reagovat
smazaný uživatel

Aspoň mě těší, že ta Rumunská bublina příští rok splaskne. Měli dobrý akorát jednu sezónu kdy bez koncepce narvali do fotbalu neskutečné peníze, ale už to naštěstí nikdy nedokázali zopakovat.

Reagovat
soukup

no i když splaskne a mám z toho radost, tak se bojím, že sou na tom stejně líp a v průměru budou získávat lepší koeficient než my, ne o moc, ale nějakou tu dobrou sezónu kdy dají třeba 6-7 řek bych sem tam dají

Reagovat
soukup

tak ty "tučný koeficienty" nejsou zas tak tučný, sou něco přes 5, takže i když se odečtou tak padnem maximálně o takový 3 body dolů, ale pak je tam zas nějakej tragickej rok 2. cosi, takže pak zas pudem nahoru, prostě kolem toho 20. fleku se budem pohybovat asi dýl, zezadu by nás nikdo moc předhánět neměl (jedině to Bělorusko) Kypr má sem tam záchvěv a pak zas bídu jako my, zvrchu pod nás taky nikdo asi nepadne, jedině Skoti a na chvíli Rumuni, ale tam majou dost peněz aby se zas vrátili nahoru...

Reagovat
smazaný uživatel

Copak,Lukašenko cpe prachy i do fotbalu a ne jenom do svého milovaného hokeje,nebo mají bohatý vlastníky,či dobrou koncepci?nebo proč myslíš,že půjdou tak nahoru?

Reagovat
stas87

zivotna uroven v bielorusku sla dost hore uz su narovnako s nami a o chvilu nas dohoni hlavne tam stat podporuje vsetko odtial idu prachy do sportu jasne treba dynamu minsk pomaha sam lukasenko ale bate ako neprotezovany klub si dokazalo najst sponzorov a vyhravat tituly

Reagovat
smazaný uživatel

Ať se mají třeba jako prasata v žitě,nebo vyhrají Ligu Mistrů,ale Havel říkal,že tam nedodržují lidská práva,takže já jsem rád,že jsem Čech i přes ty naše výsledky.

Reagovat
smazaný uživatel

Co je to za kec? Bělorusko je na tom ekonomicky podobně jako Alžírsko, Kolumbie a nebo Dominikánská republika. Spíš se dá srovnávat s Iránem, než se zeměma střední Evropy. Má HDP kolem 5000 dolarů na hlavu a ČR kolem 18 000. Je hluboko na evropském dně a pod ním je už snad jenom Makedonie, Albánie a Moldávie. Aji to zbídačené Srbsko je na tom o trocha líp.

Reagovat
stas87

a bol si tam?nejake hdpcka si mozem na nete najst aj sam...clovek ktoreho poznam a ktory tam jazdi na montaze s jednou firmou na dva tyzdne v mesiaci mi vravel ze minsk uz je mesto srovnatelne zo zapadom to iste novopolck brest borisov...jasne dediny su stale hrozne ale stredna trieda si uz hocico dovoli kupit

Reagovat
soukup

tak celá ta oblast jde nahoru, Rusko, Ukrajina tam ten boom byl poslední roky, Bělorusko je z nich nejvíc pozadu, ale řek bych, že je bude v menším měřítku následovat

Reagovat
soukup

jojo Slavie by letos v Pohárech excelovala

Reagovat
smazaný uživatel

kušuj

Reagovat
smazaný uživatel

No německo předhoní za chvíli i španělsko protoře Španělům bude odebráno přes 9 bodů,BUNDESLIGA JDE ROZHODNĚ nejrychleji na horu

Reagovat
Arne

Na kterou horu?

Reagovat
Josifek

Asi na Grossglockner..

Reagovat
Arne

V květnu bych býval napsal Betzenberg a to už by dávalo smysl.

Reagovat
asskicker

Bayern je GIGANT

Reagovat
domingo

GIGANT BAYERN

Reagovat
Josifek

Ještě že tu Spartu máme.

Reagovat
clinger

po dlouhé době se jim podařilo v evropě něco málo uhrát.ikdyž v té jejich skupině to nebylo zas takové umění

Reagovat
Josifek

Já bych spíše řekl, že po dlouhé době se českému klubu v evropě podařilo něco uhrát, netřeba redukovat to jen na Spartu, krom jednoho záchvěvu Slávie v LM v podobě tuším třetího místa a následnýho pádu do UEFY (nebo už do EL) je to celkově od českých klubů v E. poharech v posledních letech bída. Jinak skupina nebyla zas tak jednoduchá, Lausanne bylo jasný outsider a CSKA jasný favorit, ale Palermo přeci jen nejsou žádný žabaři, navíc krom jednoho vyloženě trapnýho poločasu s Švýcary podávali Letenští i solidní výkony, takže pro Spartuuu!!

Reagovat
smazaný uživatel

Skupina jednoduchá nebyla ( to není žádná), ale zapomíná se, že Sparta do EL vypadla nikoli postoupila.

Reagovat
Josifek

To nic nemění na to, že je v jarní části, způsoby kvalifikace jsou předem objektivně stanoveny pro všechny, Sparta si tuhle jistotu EL zajistila titulem, takže tam v podstatě taky postoupila, i když cílem byla samořejmě LM.

Reagovat
smazaný uživatel

Způsoby kvalifikace rozhodně nejsou nastaveny objektivně , to ani není možné. Jsi si jistý, že by Sparta prošla přes Besiktas? Tyhlety výkřiky "Ještě že tu Spartu máme" jsou úplně mimo, protože z toho, že zlepšuje koeficient těží hlavně Sparta sama a taky tomu odpovídá její rozpočet.

Reagovat
Y.N.W.A

tady bych se Sparty, ač ji nemusím, zastal.. letos prostě a jednoduše dělá koeficient ona! To je bez debat. Do letoška, ale měla o chlup lepší pohárové výsledky Slávka... a jinak, chlapi, žádné kdyby přece neplatí!

Reagovat
smazaný uživatel

Ale pointa je, že ostatním týmům může být v podstatě jedno co Sparta v Evropě uhraje. Ať bude Sparta hrát jak chce, tak Sigma z jejích úspěchů profitovat nebude. A nebo zandedbatelně. Aji kdyby Sparta vyhrála LM, tak Sigma půjde do pohárů podle stejné rovnice 3+1 ze které tam jde aji teďka a ve třetím předkole bude pořád nenasazená, jako je aji teďka.

Reagovat
Y.N.W.A

Kdyby Sparta vyhrála LM a připsala by nějakých 30 bodů do koeficientu ...tak se posunem o nějakých 7,5 bodů nahoru, tzn. do top 15, tzn. dva týmy do LM a lepší kola v EL, navíc dokonce i klubový koef. Sigmy by se v tvém utopickém případě zvýšil o celých 1,5 bodu ...samozřejmě, že ostatní české kluby neprofitují z postup Sparty do jara EL, ale víc takových úspěchů a český klubový fotbal se bude posunvoat nahoru, ale musí se připojit i jiné kluby, o tom žádná

Reagovat
Josifek

To není ale úplně pravda, když by Sparta teoreticky nahrála hodně bodů a pokračovala by v tom i v dalších letech (a kdyby se třeba i někdo aspon trošičku přidal, né jako letos ), mohlo by se zvýšit během pár let posunem na žebříčku koeficientů zastoupení českých týmů v Evrop. pohárech.

Takže opakuji, ještě že tu Spartu máme..

Reagovat
smazaný uživatel

To je sci-fi, vzhledem k tomu, že tohle Sparta nedokázala ani v době kdy byla ještě v Evropských pohárech úspěšná. Sigma byla pořád nenasazená. Reálně je jedno jestli je ČR na 18 a nebo 48 pozici. Přes první předkolo EL projdou snad všecky české týmy a v tom posledním všecky skončíjou - pokud nejsou nasazené a nebo nemajou extra štěstí.

Reagovat
Y.N.W.A

ale prd, ty jsi nám ale rozumbrada... Sparta letos nasazená se Žilinou byla a jak dopadla... nasazení je totiž jen papírový přepoklad a ne předem jasný výsledek, jestli ti to nedošlo... stačí jen, aby naše kluby něco hrály, pak zdaleka nasazení nemusí rozhodovat ...schluss!

Reagovat
smazaný uživatel

Tož, to říkej fanouškovi týmu co naposledy skončil na Evertonu a předtím na Hamburgu, když předkolo předtím vyřadil Dortumnd. Ty předpokolady docela sedíjou, alespoň z pohledu Sigmy.

Reagovat
Y.N.W.A

Sigmě fandím a přeji úspěch v Evropě příští rok Psotka je borec!

Reagovat
smazaný uživatel

To je. Doufám že ukopem poháry a nějak to prohaluzíme do skupin. Ale jak znám naše losy, tak ve třetím předkolem dostanem Ajax a ve čtvrtém Inter Milán.

Reagovat
smazaný uživatel

meleš pěkný hovna,Sparta by právě tomu koef. kterej si dokázala nahrát rozhodně s Besiktasem nehrála páč by byla nasazená,bohužel realita je taková ,že Sparta je jediný náš tým který je schopnej ty body v pohárech pravidelně dělat.Když se podívám na ostatní kluby pro příští ročník tak všechny týmy kromě Sparty budou v předkolech ať EL tak LM vždy nenasazený a museli by mít velkou kliku na los aby se dostali např. do skupiny EL.Takže doufám,že Sparta udělá letos titul protože,jako jedinej náš tým bude prakticky na sto procent v předkolech nasazený.Ruku na srdce Plzen nemá nejmenší šanci právě díky tomu že nebude nasazená a vyfasovala by min. o třídu lepšího soupeře,podobně jako letos chytla turky,i když musím uznat že hráli hlavně doma parádní fotbal a postup si posrali hlavně sami svou neschopností dát gol.

Reagovat
smazaný uživatel

zjevně jsi nepochopil,že pokud se ke Spartě nepřidají i ostatní kluby tak přímá účast v LM pro naše kluby bude jen scifi.Příklad pokud by letos ostatní týmy Ostrava,Jablonec,Plzen nasbírali dohromady to co Sparta tak by ten koef.byl úplně někde jinde a teď by jsme někde kolem patnáctýho místa.Tím chci říct že za letošek můžou ostatní týmy Spartě jen pogratulovat ,že koef. vytáhli tak "vysoko" a udržela relativní šanci povyskočit v žebříčku výš,ale jak jsem psal musí se k tomu přidat i ostatní

Reagovat
Josifek

No, nejsou možná objektivně, ale myslel jsem to tak, že týmy dopředu vědí, jaký je systém a je pro všechny týmy v dané lize stejný, jen se některé týmy díky své ne/schopnosti z let minulých nedostanou mezi ne/nasazené. A proto znovu opakuji, ještě že tu Spartu máme!

Reagovat
smazaný uživatel

ty jseš opravdu trouba. Prezentuješ to opakovaně.

Reagovat
Carlos Juan Pablo

Napsal si to ještě hodně slušně.

Reagovat
clinger

asi sis spletl řádek.jinak tvůj komenář nechápu.nic špatného nebo nepravdivého jsem nenapsal.ikdyž u tebe je známo že stačí napsat cokoliv proti tvým svatým ze Sparty nebo Barcy a začneš vyvádět

Reagovat
clinger

italské týmy vykopnout z pohárů.fakt nejvíc co mě dokáže nas.at ve sportu je když někdo něco vypustí.a ty statistiky italských klubů v evropské lize mluví jasně.tam to nemže být o kvalitě soupeřů,smůle nebo náhodě.fakt hnus

Reagovat
Josifek

No vypustí, ono je to spíše o prioritách než o vypouštění..

Reagovat
Y.N.W.A

jo, ale jestli bylo prioritou hrát co nejlíp v SA a jít do LM, pak si neuvědomili, že kvůli ignoraci EL právě o jedno místo do LM přichází

Reagovat
Y.N.W.A

jo, ale jestli bylo prioritou hrát co nejlíp v SA a jít do LM, pak si neuvědomili, že kvůli ignoraci EL právě o jedno místo do LM přichází

Reagovat
smazaný uživatel

pro ně je důležitý že mají účes kterej letí a náhradní čelenku na vlasy v trenýrkách ,přiznám se italskou ligu nemám rád a budu jedině rád když ten přístup k EL nezmění,protože pak půjdou s koef.dolů a nebudou zabírat místa těm který by i tu EL hrát chtěli.

Reagovat
soukup

moc nerozumím tomu, proč je od 15. místa až do alelůja pořád 1+3 (s výjimkou pidizemiček) proč není někde (třeba tak kolem 35. - 45. místa) hranice 1+2 nebo i 0+2, když se tam týmy třeba z Walesu nikdy neprobojujou a ten vršek by se pak s těma místama dal víc rozdělit, mohlo by být 4+4, víc zemí by mělo 3+3 a 2+3, když se ty místa vyplácají v prvních předkolech mezi souboji týmů z Faerů a Sev. Irska tak k čemu to je?

Reagovat
smazaný uživatel

Dyť je to jedno, ne? Ty týmy z malých fotbalových zemí by se do pohárů nedostaly ani kdyby postupovaly do předkol stylem 4+12. A reálně se dá říct, že v české lize mají jakž takž kvalitu na poháry tři, čtyři týmy. Sparta, Slavia, ten kdo se vyšvihne a jeden rok září a pak nějaká stálice typu Liberce a nebo Baníku. Víc míst snad ani nepotřebujem.

Reagovat
soukup

no však právě by měli mít mín když sice mají 1+3, ale neprokoušou se ani do 3. předkola, zatímco země na vrcholu žebříčku by mohli mít víc:)

Reagovat
smazaný uživatel

Itálie jede Ale dalo se to čekat, liga i reprezentace jde dlouhodobě

Reagovat
smazaný uživatel

Serie A by sa kľudne mohla zrušiť, neprináša takmer nič naviac do Európy. Nech sa skúsia spojiť so Švajčiarskou superligou, aspoň uvidíme viac gólov.

Reagovat
Francesco Totti AS

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
cresposuper

FORZA CALCIO

Reagovat
smazaný uživatel

Hanba EL

Reagovat
cresposuper

Hanba EF

Reagovat
smazaný uživatel

Reakcia jak od idiota

Reagovat
cresposuper

Ja som ťa neurážal, poprosil by som si rovnaké správanie.

Reagovat
smazaný uživatel

Urazil jsi EF - to se neodpouští. Nebo to aspoň dlouho trvá...

Reagovat
smazaný uživatel

Ja som ťa ale tým idiotom nenazval

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

kéž by!

Reagovat
rufus

Snad ne, chci někoho atraktivního.

Reagovat
smazaný uživatel

Jessice Alba nepřijede, pro mě je to nejtraktivnější, co by se mohlo stát! Opět potkat staré známé v sektoru hostí

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

zase kibicovat, ta blondýna by mohla přijet s kamarádkou

Reagovat
smazaný uživatel

a bez frajerů

Reagovat
smazaný uživatel

bez těch se asi neobejdou ale zunny už chystá napadení žen a dívek

Reagovat
smazaný uživatel

ale tady by tvrdě narazil...

Reagovat
smazaný uživatel

jo, tvrdil na fcb, že napadli skupinku Cracovie se mu asi něco zdálo v noci, nevěděl o tom nikdo, ani Sparťani, čili asi je všechny zmlátil sám

Reagovat
smazaný uživatel

cože?? O tohle sem nějak přišel. Kdyby je napadli, tak už tu není...

Reagovat
smazaný uživatel

jj psal to na facebooku u kámoša, možu to dokonce dohledat, já sem se mu tam smál a on dělal drsného

Reagovat
smazaný uživatel

jo, já se mu taky smál u kamarádky na statusu a on mi psal, že si mně najde a zabije

Reagovat
smazaný uživatel

jj to bylo tehdy v noci v půl druhé, jak se k tobě dobýval s lopatou na sníh

Reagovat
smazaný uživatel

ve čtvrt na jednu ráno a ještě mně dojebalo, že moje bejvalá dala, že se jí líbí tvůj koment

Reagovat
smazaný uživatel

ta byla od začátku na tebe nasazená od zunnyho

Reagovat
smazaný uživatel

čeče, tomu bych se po tom všem ani nedivil, to se ti povedlo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

no, tohle je atraktivní soupeř jako blázen

Reagovat
rufus

Preferuju tým, který umi hrát hezký fotbal. Přál bych si Villarreal.

Reagovat
smazaný uživatel

bez fanoušků a bez minimální šance přes ně postoupit...

Reagovat
rufus

Tak šance postoupit bude minimální ve většině případů. Že přijede pár hostujících fanoušků mě taky nějak netrápí. Radši chci vidět hráče jako Capdevila, Marchena, Cazorla, Borja, Rossi nebo Nilmar.

Reagovat
smazaný uživatel

Nejsou to špatní plejeři, jenomže já su lepší než chobotnice, takže to bude Lech nebo Dynamo.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Lech už ted nehraje vůbec špatně, jenomže já vím no, tady v Česku jsou jiná kritéria. Já bych přál Spartě po Lechu třeba Dynamo Kyjev. V rámci možností hodně neatraktivní, ale vynikající tým

Reagovat
smazaný uživatel

nebo BATE Borisov, ať v tom nejsem sami s Mogilevem

Reagovat
rufus

To by byl nejhorší možný soupeř.

Reagovat
smazaný uživatel

tak si nestěžuj a buď rád, kdyby byla narvaná Letná s výbornou atmosférou

Reagovat
rufus

Chápu tvůj a trevorův pohled na věc. Pro mě je přesto na prvním místě atraktivní hra a až za ní divácká amtosféra. A po CSKA bych si přál dalšího soupeře s nabitou soupiskou.

Reagovat
smazaný uživatel

a to je přesně Kolejorz, takovej Arbeloda, Rudnevs, Peszko, Kotorowski či Krivets, to jsou hráči !

Reagovat
rufus

Měli jsme možnost je poznat a žádná sláva..

Reagovat
smazaný uživatel

bo nebyli rozehraní, KKS má vždy horší podzim než jaro. Teď jsou v laufu plus novej trenér, nová motivace

Reagovat
smazaný uživatel

jj tys udělal výtah z toho mojeho

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
rufus

V lize jsem je neviděl, ale desátý místo v tabulce není žádná sláva..

Reagovat
smazaný uživatel

a to dokonce byli předposlední ! Tady vidíš ten posun a jaro umí líp

Reagovat
smazaný uživatel

v EL nehrají vůbec špatně. teď už se ke konci pomalu rozjeli aj v lize, navíc oni mají vždycky silnější jaro, jak psal trevor, je to statistika, ale ta má někdy cenné údaje

Reagovat
smazaný uživatel

Rudnevs nehrál ted o něho stojí Juventus, takže možná ho nepoznáš ani ted. Ano na začátku roku byli v hluboké krizi a přesto na Letné nehráli špatně a kdyby Arboledovu hlavičku nevyrazil Blažek, kdo ví, kdo by dnes hrál LM. Od té doby je výrazný pokrok ve hře, změna trenéra prospěla, ale já zase chápu tvůj pohled na věc, že chceš někoho pro fanoušky "atraktivnějšího"

Reagovat
smazaný uživatel

pokud je fanoušek, tak by sám musel chtít Kolejorz. Nějakej Villareal je nezajímavej

Reagovat
smazaný uživatel

jn, sem myslel jiné fanoušky, nevím, jak to popsat

Reagovat
smazaný uživatel

jo no, vím jaké, raději to nepsat veřejně

Reagovat
smazaný uživatel

jj přesně ty

Reagovat
rufus

Každej žijem jiný fotbalový svět. Ten můj se odehrává na hřišti, ten tvůj na tribuně. Můj se bez fotbalu neobejde, fotbal tam hraje primární úlohu, proto chci atraktivního soupeře, který umí hrát fotbal. Pokud bude i dobrá atmosféra je to plus, ale ne základ.

Reagovat
smazaný uživatel

Ještě je otázka, co je pro koho dobrá atmosféra. Trevor musí hořet. Mě stačí fandění.

Reagovat
smazaný uživatel

nedělej zas ze mně Jana Husa...

Reagovat
7kaka7

Tak CSKA nabídne oboje, podle informací je už prodáno přez 1000 lupenů do sektoru hostí

Reagovat
smazaný uživatel

houby, tak to je mazec, myslím, že Jaroslawka bude chtít potvrdit svou pověst

Reagovat
smazaný uživatel

Bral bych Benficu..

Reagovat
smazaný uživatel

Benfica je nuda, buď Kolejorz, Liverpool či Petrohrad

Reagovat
smazaný uživatel

Kolejorz a Zenit je nuda.. Benfica je super, atraktivní soupeř a navíc šance postoupit...

Reagovat
smazaný uživatel

z benficy neznám fakt nikoho

Reagovat
smazaný uživatel

Coentrao, David Luiz, Luisao, Aimar, Cardec, Saviola, Nuno Gomes, Cardozo, Salvio..

Reagovat
smazaný uživatel

debil, blbeček, debil, blbeček, debil blbeček, akorát dva poslední jsou výjimka, tam jsou dva blbečci vedle sebe

Reagovat
smazaný uživatel

A to je přesně to proč jsem reagoval na rufuse..

Reagovat
smazaný uživatel

tak se mně ten vtip na to tak hodil. Jinak Coentrao je dobrý, zbytek vesměs vyhaslé "hvězdy" za zenitem

Reagovat
smazaný uživatel

Hlavně David Luiz, Cardec a Salvio... Hráči kteří jsou považovaný za jedny z největších talentů vůbec

Reagovat
smazaný uživatel

proto tam bylo slovo vesměs, protože jsem přesně věděl, že napíšeš o těchto třech, že jsou talenti

Reagovat
smazaný uživatel

Protože ti ostatní jsou jedni z nejlepších hráčů dnešní doby..

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
7kaka7

tobě připadá 11 nagelovanejch portugalskejch simulantů atraktivnějších ,než 2500 kibicow lecha ??

Reagovat
smazaný uživatel

Mně ti kabicové nepřipadaj atraktivní ani trochu.. Přijedou hráči, který jsme už viděli kteří mají svou kvalitu, ale není to nic extra..

Reagovat
7kaka7

jasně ty hráče taky netoužim vidět po druhý, ale pro mě je daleko větší zážitek atmosféra než parádičky soupeře , to si můžu pustit na youtube

Reagovat
smazaný uživatel

No jo, když někdo jezdí na atmosféru a ne na fotbal, tak mu to tak připadat může..

Reagovat
smazaný uživatel

jj a pak to dopadne jak na Barce ted, tam se chodí v kravatách evidentně na fotbal. To by mě jako hráče absolutně ubíjelo, kdyby slyšel z druhé strany hřiště prd golmana

Reagovat
7kaka7

tak na Barce těžko , 90tisíc diváků udělá jakous takous atmošku vždycky i kdyby si každej jenom povídal ze sousedem

Reagovat
smazaný uživatel

dneska je tam tak půlka a atmosféra žádná

Reagovat
7kaka7

hrůza no , je to asi pro to že hrajou tak perfektně že si to lidi pletou z kinem,divadlem atp

Reagovat
7kaka7

spiš bych řek že někdo chodí na fotbal a někdo do divadla

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

názorná ukázka toho, jak vypadá fotbal, když neni atmosféra, je ted na Nou Campu, to ti ten fotbal připadá eště horší než je

Reagovat
smazaný uživatel

Tyhle dva týmy maj aspoň co nabídnou, Benfica nic.

Reagovat
rufus

To je právě ta chyba. Tyhle dva TÝMY toho moc co nabídnou nemají. Nebo Zenit ještě jo, tam jsou dobrý hráči. Ale Lech nemá co nabídnout. "No name" hráči, nuda fotbal. Jejich fans maj co nabídnout, ale to mi kvalitu předváděnýho fotbalu moc nevylepší.

Reagovat
smazaný uživatel

já ti zase musím dát palec. Nejde to jinak

Reagovat
rufus

Benfica by byla taky parádní. Mě by se líbili i zbývající Portugalci Porto a Sporting nebo Liverpool, City, PSG a Leverkusen. Prostě atraktivní soupeř na hřišti s několika vynikajícími hráči.

Reagovat
Losinho

Reagovat
goodbay

tak to by museli vyhrát skupinu a to jaksi nevidím moc reálně.

Reagovat
smazaný uživatel

Pokud se nepletu, tak Sparta byla letos první v pořadí ve 3. koši při losování EL... když se jí letošek celkem povedl, je možný, že kdyby byla příští rok zase v EL, tak se dostane do 2. koše, nebo ne?

Reagovat
smazaný uživatel

asi jde i o to, který týmy budou v osudí, ale určitě si letos Sparta pomohla.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak já vim, že už letos jí to uniklo těsně. Už nevim přesně kterej, ale stačil 1 jinej postupující a byla ve 2. koši, tak snad to vyjde příště, ikdyž LM by byla lepší

Reagovat
goodbay

no tak ono vypadlo také hodně favorizovaných klubů jako Galatasaray, Fenerbachce, Olympiakos a další, kdyby všichni postoupili tak jak mají, tak je sparta tak kolem půlky ve 3. koši

Reagovat
Malavi

Sparta si pro příští rok polepšila (ze 77. na 74. místo mezi kluby) a určitě bude záležet i na tom, jaké týmy budou v osudí. Nicméně letošek se projeví až pro nasazení do sezóny 12/13... to je zatím Sparta 67.

Reagovat
Malavi

Sorry, letošek se počítá klubům už pro nasazení do sezóny 11/12 (na rozdíl od národního koeficientu), takže zrovna nyní 68. příčka... ale snad půjde ještě nahoru

Reagovat
smazaný uživatel

Národní koeficient a klubní jsou stejné.bude se odečítat sezona 2006/2007

Reagovat
Malavi

jasně, příští rok se škrtá 06/07, ale zatímco národní 07/08 - 11/12 se počítá pro nasazení do 13/14, klubový 07/08 - 11/12 se počítá pro nasazení již do 12/13... takhle jsem to myslel

Reagovat
goodbay

Já bych chtěl Liverpool, City či Villareal. A pokud někoho hratelného tak asi Basilej. Lech pochybuju, že postoupí z prvního místa, tudíž k nám už snad nepřijede.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele