Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (7)
Pohárová fotbalová Evropa opět roztáhla svou oponu a během tří dnů minulého týdne ukázalo formu hned 40 z celkového počtu 48 klubů z 18 zemí. První duely osmifinále LM a "šestnáctifinále" EL přinesly z pohledu národních koeficientů například pokračování špatných výsledků italských klubů, další díl ze zřejmě dlouhé série bitev o 6. příčku i návrat Česka na 18. pozici.
Top 5
Z týmů pěti elitních soutěží do jarní části evropských pohárů sice ještě nezasáhlo 7 týmů (po dvou u Anglie a Francie), nicméně odehrané zápasy napovídají o pokračování podzimního trendu. Velmi slušně vstoupily do pohárů anglické týmy. Ze čtyř utkání neprohrály ani jedno, Liverpool i Manchester City uhráli na hřišti soupeřů bezbrankovou plichtu a zejména výhry londýnských klubů Tottenhamu a Arsenalu v souboji s italským, respektive španělským gigantem způsobily radost fanouškům ostrovního fotbalu.
Naopak fanoušci španělské La Ligy se nemohli radovat z výhry ani jednou ze čtyř případů. Typická tiqui-taca v podání Barcelony sice v očekávaném duelu s kanonýry přinesla fotbalovou krásu, tentokráte však bez zisku jediného bodu. Sevilla prohrála v letošní sezóně i třetí zápas s portugalským soupeřem a po dvou prohrách v předkole o LM s Bragou je nyní na pokraji vyřazení i z EL v souboji s FC Porto. Čest španělských klubů alespoň z části zachránili remizující Valencia a Villarreal.
Již dávno rozhodnutý souboj o důležité třetí místo (pokud UEFA nezištně nezareaguje úpravou počtu nasazovaných klubů) i nadále vyznívá ve prospěch týmů z Bundesligy. Ve třech zápasech si připsaly výhru, remízu a prohru, nutno dodat, že vše na hřišti soupeřů, zatímco kluby Serie A opět propadly. V LM prohráli AC Milán i AS Řím, Neapol v EL pouze remizovala, navíc vše na domácí půdě. Očekávaný přímý italsko-německý souboj, repríza loňského finále LM, nás však teprve čeká tuto středu. Pomalu, ale jistě se nám od následující sezóny rýsuje nová bitva - možný boj o druhé místo mezi Německem a Španělskem. Kluby francouzské Ligue 1 si na své konto připsaly dvě remízy v EL, do LM ještě v příštích dnech zasáhnou Marseille a Lyon.
Boj o 6. místo
Napínavým až do posledních chvil bude souboj o šestou příčku zajišťující možnost startu v LM třem týmům a přímou účast vítěze domácího poháru v základní skupině EL. Z tria Portugalsko, Rusko, Ukrajina, zatím neodpadl ani jeden bojovník, navíc všem se dařilo přibližně stejně úspěšně. Pět bodů za dvě výhry a remízu si připsali Portugalci, po 4 bodech za dvě výhry pak kluby z Ruska i Ukrajiny.
O něco lepší výchozí pozici má však přece jen Portugalsko. Kromě toho, že si stále udržuje mírný náskok před pronásledovateli z východu, má také nejlepší výchozí pozici do odvetných utkání. Benfica úvodní domácí zápas vyhrála, venku se z vítězství radovalo FC Porto a z remízy na horké skotské půdě Sporting. Jedinou prohru zaznamenala Braga na hřišti Lechu Poznaň, který pod taktovkou Španěla Bakera vykazuje stále kvalitní výsledky.
Ruské kluby zaváhaly hned dvakrát, a zatímco Zenit si z Bernu veze domů do odvety relativně ucházející prohru 2:1, Kazaň bude na stadionu Twente složitě smazávat domácí porážku 0:2. Ukrajinský Šachtar Doněck překvapil v Římě a má velké šance na postup do čtvrtfinále LM a tím i na zisk bonusového bodu do národního i klubového koeficientu. Dynamo Kyjev uštědřilo v Istanbulu Besiktasi výprask 4:1 a na rozdíl od Charkova, který prohrál doma pro změnu 0:4 s Leverkusenem, má velké šance na postup.
Na šesté místo už mají velkou ztrátu kluby Nizozemska, Turecka i Řecka, přesto za pozornost určitě stojí výsledky nizozemských klubů, které si ze tří utkání EL připsaly dvě výhry a jednu remízu.
Boj o 15. místo
Dánský zástupce FC Kodaň na své utkání ještě čeká, rumunské týmy jsou z pohárů venku a protože belgický Anderlecht jasně prohrál s Ajaxem a na postup může nejspíše zapomenout, bude pro sezónu 2012/2013 patřit 12. příčka Dánsku. Vyrovnaný je naopak souboj o 15. místo, které jako poslední zajišťuje možnost boje o LM dvěma klubům. Tu i po úvodních jarních duelech drží zuby nehty Skotové před Švýcary. Rangers si připsal jen bod za remízu, Švýcaři si díky výhře Young Boys Bern připsali body dva a skotský náskok stáhli na minimum. Karty jsou tak nyní rozdány jasně, klubům ze Švýcarska stačí ve zbývajících duelech získat alespoň o bod víc než Rangers.
Pořadí na dalších místech
Sparta Praha, BATE Borisov i Lech Poznaň stále drží prapor svých států. Ani jeden z týmů na domácím hřišti neprohrál, Lech dokonce porazil portugalskou Bragu. V nižších patrech tabulky národních koeficientů, ve které se ten český, běloruský i polský pohybují, znamenají i drobné zisky významné posuny. Díky výkonům Sparty se Česko i pro nasazení v sezóně 2012/2013 definitivně vrátilo na 18. příčku, což podle současného systému znamená, že vicemistr zasáhne do EL až od třetího předkola (nikoliv do 2. jako v případě 19. příčky). Přesto zůstala i letos hodnota českého národního koeficientu za očekáváním, a pokud se v příštích sezónách nepodaří uhrát kvalitnější bodový zisk více týmům, nezůstane český fotbal ani na té současné, již tak nelichotivé 18. pozici.
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. Místa LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2012/2013.
Top 5
Z týmů pěti elitních soutěží do jarní části evropských pohárů sice ještě nezasáhlo 7 týmů (po dvou u Anglie a Francie), nicméně odehrané zápasy napovídají o pokračování podzimního trendu. Velmi slušně vstoupily do pohárů anglické týmy. Ze čtyř utkání neprohrály ani jedno, Liverpool i Manchester City uhráli na hřišti soupeřů bezbrankovou plichtu a zejména výhry londýnských klubů Tottenhamu a Arsenalu v souboji s italským, respektive španělským gigantem způsobily radost fanouškům ostrovního fotbalu.
Naopak fanoušci španělské La Ligy se nemohli radovat z výhry ani jednou ze čtyř případů. Typická tiqui-taca v podání Barcelony sice v očekávaném duelu s kanonýry přinesla fotbalovou krásu, tentokráte však bez zisku jediného bodu. Sevilla prohrála v letošní sezóně i třetí zápas s portugalským soupeřem a po dvou prohrách v předkole o LM s Bragou je nyní na pokraji vyřazení i z EL v souboji s FC Porto. Čest španělských klubů alespoň z části zachránili remizující Valencia a Villarreal.
Již dávno rozhodnutý souboj o důležité třetí místo (pokud UEFA nezištně nezareaguje úpravou počtu nasazovaných klubů) i nadále vyznívá ve prospěch týmů z Bundesligy. Ve třech zápasech si připsaly výhru, remízu a prohru, nutno dodat, že vše na hřišti soupeřů, zatímco kluby Serie A opět propadly. V LM prohráli AC Milán i AS Řím, Neapol v EL pouze remizovala, navíc vše na domácí půdě. Očekávaný přímý italsko-německý souboj, repríza loňského finále LM, nás však teprve čeká tuto středu. Pomalu, ale jistě se nám od následující sezóny rýsuje nová bitva - možný boj o druhé místo mezi Německem a Španělskem. Kluby francouzské Ligue 1 si na své konto připsaly dvě remízy v EL, do LM ještě v příštích dnech zasáhnou Marseille a Lyon.
Boj o 6. místo
Napínavým až do posledních chvil bude souboj o šestou příčku zajišťující možnost startu v LM třem týmům a přímou účast vítěze domácího poháru v základní skupině EL. Z tria Portugalsko, Rusko, Ukrajina, zatím neodpadl ani jeden bojovník, navíc všem se dařilo přibližně stejně úspěšně. Pět bodů za dvě výhry a remízu si připsali Portugalci, po 4 bodech za dvě výhry pak kluby z Ruska i Ukrajiny.
O něco lepší výchozí pozici má však přece jen Portugalsko. Kromě toho, že si stále udržuje mírný náskok před pronásledovateli z východu, má také nejlepší výchozí pozici do odvetných utkání. Benfica úvodní domácí zápas vyhrála, venku se z vítězství radovalo FC Porto a z remízy na horké skotské půdě Sporting. Jedinou prohru zaznamenala Braga na hřišti Lechu Poznaň, který pod taktovkou Španěla Bakera vykazuje stále kvalitní výsledky.
Ruské kluby zaváhaly hned dvakrát, a zatímco Zenit si z Bernu veze domů do odvety relativně ucházející prohru 2:1, Kazaň bude na stadionu Twente složitě smazávat domácí porážku 0:2. Ukrajinský Šachtar Doněck překvapil v Římě a má velké šance na postup do čtvrtfinále LM a tím i na zisk bonusového bodu do národního i klubového koeficientu. Dynamo Kyjev uštědřilo v Istanbulu Besiktasi výprask 4:1 a na rozdíl od Charkova, který prohrál doma pro změnu 0:4 s Leverkusenem, má velké šance na postup.
Na šesté místo už mají velkou ztrátu kluby Nizozemska, Turecka i Řecka, přesto za pozornost určitě stojí výsledky nizozemských klubů, které si ze tří utkání EL připsaly dvě výhry a jednu remízu.
Boj o 15. místo
Dánský zástupce FC Kodaň na své utkání ještě čeká, rumunské týmy jsou z pohárů venku a protože belgický Anderlecht jasně prohrál s Ajaxem a na postup může nejspíše zapomenout, bude pro sezónu 2012/2013 patřit 12. příčka Dánsku. Vyrovnaný je naopak souboj o 15. místo, které jako poslední zajišťuje možnost boje o LM dvěma klubům. Tu i po úvodních jarních duelech drží zuby nehty Skotové před Švýcary. Rangers si připsal jen bod za remízu, Švýcaři si díky výhře Young Boys Bern připsali body dva a skotský náskok stáhli na minimum. Karty jsou tak nyní rozdány jasně, klubům ze Švýcarska stačí ve zbývajících duelech získat alespoň o bod víc než Rangers.
Pořadí na dalších místech
Sparta Praha, BATE Borisov i Lech Poznaň stále drží prapor svých států. Ani jeden z týmů na domácím hřišti neprohrál, Lech dokonce porazil portugalskou Bragu. V nižších patrech tabulky národních koeficientů, ve které se ten český, běloruský i polský pohybují, znamenají i drobné zisky významné posuny. Díky výkonům Sparty se Česko i pro nasazení v sezóně 2012/2013 definitivně vrátilo na 18. příčku, což podle současného systému znamená, že vicemistr zasáhne do EL až od třetího předkola (nikoliv do 2. jako v případě 19. příčky). Přesto zůstala i letos hodnota českého národního koeficientu za očekáváním, a pokud se v příštích sezónách nepodaří uhrát kvalitnější bodový zisk více týmům, nezůstane český fotbal ani na té současné, již tak nelichotivé 18. pozici.
Země | Celkem | Body letos | Místa LM | Místa EL | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Anglie | 81.928 | 14.500 | 4 | 3 | |
2. | Španělsko | 76.615 | 12.500 | 4 | 3 | |
3. | Německo | 67.437 | 13.667 | 4 | 3 | |
4. | Itálie | 59.981 | 11.000 | 3 | 3 | |
5. | Francie | 53.011 | 10.083 | 3 | 3 | |
6. | Portugalsko | 43.596 | 10.800 | 3 | 3 | |
7. | Rusko | 42.708 | 8.917 | 2 | 4 | |
8. | Ukrajina | 42.217 | 8.417 | 2 | 4 | |
9. | Nizozemsko | 37.963 | 9.000 | 2 | 4 | |
10. | Turecko | 35.050 | 4.600 | 2 | 3 | |
11. | Řecko | 33.966 | 7.400 | 2 | 3 | |
12. | Dánsko | 30.350 | 6.500 | 2 | 3 | |
13. | Belgie | 27.000 | 4.600 | 2 | 3 | |
14. | Rumunsko | 25.825 | 3.167 | 2 | 3 | |
15. | Skotsko | 24.741 | 3.200 | 2 | 3 | |
16. | Švýcarsko | 24.700 | 5.700 | 1 | 3 | |
17. | Izrael | 22.000 | 4.625 | 1 | 3 | |
18. | Česko | 20.850 | 3.500 | 1 | 3 | |
19. | Rakousko | 20.700 | 4.375 | 1 | 3 | |
20. | Kypr | 18.124 | 3.125 | 1 | 3 | |
21. | Bulharsko | 17.875 | 4.625 | 1 | 3 | |
22. | Chorvatsko | 16.124 | 4.125 | 1 | 3 | |
23. | Polsko | 15.916 | 4.500 | 1 | 3 | |
24. | Bělorusko | 15.833 | 5.625 | 1 | 3 | |
25. | Slovensko | 14.499 | 3.000 | 1 | 3 | |
26. | Norsko | 14.375 | 2.375 | 1 | 3 | |
27. | Srbsko | 14.250 | 3.500 | 1 | 3 | |
28. | Švédsko | 14.125 | 2.600 | 1 | 3 | |
29. | Bosna a Hercegovina | 9.124 | 1.875 | 1 | 3 | |
30. | Finsko | 8.966 | 1.800 | 1 | 3 | |
31. | Irsko | 8.708 | 1.000 | 1 | 3 | |
32. | Maďarsko | 8.000 | 2.250 | 1 | 3 | |
33. | Litva | 7.708 | 0.625 | 1 | 3 | |
34. | Moldavsko | 7.499 | 1.875 | 1 | 3 | |
35. | Lotyšsko | 7.415 | 0.500 | 1 | 3 | |
36. | Gruzie | 6.957 | 1.875 | 1 | 3 | |
37. | Ázerbájdžán | 6.165 | 2.000 | 1 | 3 | |
38. | Slovinsko | 6.124 | 1.500 | 1 | 3 | |
39. | Makedonie | 5.207 | 1.375 | 1 | 3 | |
40. | Island | 4.957 | 0.375 | 1 | 3 | |
41. | Kazachstán | 4.374 | 0.875 | 1 | 3 | |
42. | Lichtenštejnsko | 4.000 | 0.500 | 0 | 1 | |
43. | Černá Hora | 3.875 | 1.750 | 1 | 3 | |
44. | Albánie | 3.874 | 0.875 | 1 | 3 | |
45. | Estonsko | 3.791 | 0.250 | 1 | 3 | |
46. | Wales | 2.790 | 0.875 | 1 | 3 | |
47. | Arménie | 2.583 | 0.250 | 1 | 3 | |
48. | Malta | 2.416 | 1.500 | 1 | 3 | |
49. | Severní Irsko | 2.249 | 1.125 | 1 | 3 | |
50. | Faerské ostrovy | 1.416 | 0.250 | 1 | 3 | |
51. | Lucembursko | 1.374 | 0.625 | 1 | 3 | |
52. | Andorra | 1.000 | 0.000 | 1 | 2 | |
53. | San Marino | 0.916 | 0.166 | 1 | 2 |
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (13)
30.04.2011, 10:12
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (12)
16.04.2011, 12:34
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (11)
09.04.2011, 10:36
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (10)
21.03.2011, 12:35
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (9)
14.03.2011, 09:48
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (8)
27.02.2011, 11:44
Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (6)
17.12.2010, 21:45
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Komentáře (185)
Přidat komentářPortugalsko které má 10 milionů obyvatel je na 6. místě. Česko s 10 miliony obyvatel na 18. místě.
A to nemluvím o Švýcarsku, Dánsku, Řecku, Belgii.
Portugalsko je ale čistě fotbalová země. Tady má spíš přednost hokej, viz. Ostrava, kde se lijou nehorázné prachy do hokejových stadiónů, ale na pořádný fotbalový se z vysoka kašle.
Dobře tak, Švýcarsko, Dánsko, Skotsko, Řecko. Jsme prostě podprůměrný ve fotbale, ale některý zdejší lidé to nedokážou pochopit.
A to má Dánsko 5 milionů, Skotsko jen 4, Švýcarsko 6!
co třeba brát v úvahu to že nezáleží na počtu obyvatel ale na přísunu financi ?
:) přesně tak, co by terpve mělo říkat 40mil. Polsko?
Co třeba brát v úvahu i to, že jsme nejvšestranější ze všech národů, pokud vim, jsme nejmenší zem která kdy vyhrála víc jak 2 MS v hokeji, jedna z nejmensích zemí co kdy byla ve finále MS, jsme skvělý v tenise, v atletice máme silné lidi, ve florbale patříme ke špici a furt je to někomu málo
mně to málo není... osobnosti v desetiboji, v posledních letech nejlepší házenkář, basketbalistka, fotbalista, hokejista, cyklokrosař... ...a to nemluvím o zimních sportech! ...úspěchy máme, až se kolikrát divím, jak se to u nás rodí
... lidem co sledují jen fotbal a hokej to nevysvětlíš ... mimochodem, Štybar je opravdu borec, koukal jsem na to jeho představení na MS a parádička, navíc obhajoba
pointa je v tom, ze keby sa futbalu venovalo tolko pozornosti a penazi, tak by bol futbal na vyssej urovni. potencial tam je dost velky.
Fotbalu se i tak věnuje až dost, kdyby ty hráči něco předváděli, tak by se to tam třeba cpalo. Proč ale stavět národní stadion pro 30-50 000 lidí, když se to naplní, možná jednou za kvalifikaci, když je dobrej los, radši ať postavěj stadion Sáblíkový, ta maká 2x víc jak celá fotbalová repre dohromady
tak nejvšestranější, ano fotbal hraje celý svět, ale ten zbytek se nám zdá důležitý právě proto, že jsme v něm dobří, ale třeba takové Ragby, Baseball, Basket a mnoho dalších, to jsou na světě taky obrovsky rozšířené sporty ve kterých buď nejsme špička (v basketu jen ženská repre) nebo jsme vyloženě podprůměr a právě proto, že jsme podprůměr, tak ty sporty ani nebereme jako důležité a to třeba baseball je mnohem rozšířenější než hokej
A v hokeji je Portugalsko kolikáté? Podobná srovnání mají asi hodně vypovídající hodnotu.
bavíme se o fotbale ne?
Potom nesrovnávej podle počtu obyvatel, ale podle počtu registrovaných hráčů a podobně.
Nejrozšířenějším sportem je jednoznačně fotbal, jen u nás je registrováno 690 000 hráčů.
Pochybuju, že ve Švýcarsku nebo Dánsku je to víc
S takovou logikou by si meli rusove asi hodit provaz kdyz jsou pred nima same mensi zeme.
A polaci vyboudnout na fotbal a kopat na kanaly kdyz sou dokonce jeste za nama.
V Rusku je spíš hokej,na fotbal tam serou
Teď čekám že někdo řekne že i v Česku je populárnější hokej Máme registrovanejch 700 000 hráčů! To se s hokejem nedá srovnat
Kde čerpáš informace? Poprosil bych tě o link
http://www.sportvital.cz/sport/talent/fotbal-hokej-tenis-kde-muzete-uspet/
Ten odstavec o hokeji je naprostý nesmysl...
No kdyz srovnas navstevnost nejvyssich lig hokeje a fotbalu tak to tak asi momentalne je.
Právě že naopak v Rusku sem byl několikrát:) Fotbal se tam hraje všude, všude máš betonový a tartanový hřiště:)
Já v Rusku několik roků bydlel a hokej tam je fakt oblíbenější
a já se v Rusku narodil, kdo dá víc?
Я
Ty ses v Rusku evidentně nenarodil, když fandíš Šachtaru
Já s tim nemachruju, jen chci uzavřít debatu s tim,že hokej tam je oblíbenější a dávám k tomu pádnej argument v podobě mojí osoby
nemyslel jsem to tak Jen mi to přišlo vtipné, jak se vytasil s tím, že tam byl a ty jsi mu na to kontroval, že jsi tam bydlel
A Tys to celý zabil
To fakt na machrování není
tak to si piš, že je
Náhodou,jak tam bylo krásně
mě zas 8roků učili ruštinu
tak to máš ještě miň, než ten MichalKotukov
hele, tohle je prostě nesmyslné, dělat závěry na základě toho, že tam vidáváš hřiště. Hokej není celoroční sport a pokud jsi tam byl v létě, tak je jasné, že uvidíš děti, jak na těch hřištích pobíhají. Stejně tak kdybys tam byl v zimě, nikoho na těch hřištích neuvidíš běhat za mičudou.
Tak to je docela logický :) Ale dám ti ještě jeden argument, hokej se vysíla pouze na jedné stanici zatímco fotbal na čtyřech.
Já můžu mluvit z vlastní zkušenosti- balón jsem neměl ani jeden, ovšem výbavu na hokej ano
A podle toho soudíš že je v rusku oblíbenější hokej? V Rusku máš 3 fotbalový časopisy ale ani jeden hokejovej, noviny tam sou jedny o hokeji ale troje o fotbale, pochybuju že si někdy v rusku byl:) Ja tam byl i i celej rok, ale jinak tam sem jen přes léto to máš pravdu, hokej se v rusku hraje v zimě pořád ale i když běží khl tak se furt dívá na fotbal.
Pochybovat klidně můžeš, ovšem pravdou je, že jsem se tam narodil a žil 11 let, mám tam také rodinu...Co se týče toho sport 1a 2, tak ty spadají pod NTV-Plus, což je televize sponzorovaná Gazpromem...
Jen tak pro zajimavost Sport1 a 2 spadají pod Russia dale ktomu je ještě russia document, a za druhé NTV je pouze na kabelovce:) na to že to spadá pod ruskou televizi fakt nechapu a kde si 11 let žil v jakym mestě prosimtě?:D
To je mrda no a že se lidi v metru bavěj hlavně o hokeji, všude to vidíš po Moskvě,ty reklamy a toto a děcka říkaj,že hokej je lepší ...
jinak jmenuj mi prosím ty televizní stanice. Co jsem se tak zběžně díval, tak jen KHL se vysílá na dvou televizních kanálech a stejné je to i u RPL...
fotbl se vysílá na prvnim kanalu,na sport1 a sport2 a na ntv+ nazdar:)
A podle toho soudíš že je v rusku oblíbenější hokej? V Rusku máš 3 fotbalový časopisy ale ani jeden hokejovej, noviny tam sou jedny o hokeji ale troje o fotbale, pochybuju že si někdy v rusku byl:) Ja tam byl i i celej rok, ale jinak tam sem jen přes léto to máš pravdu, hokej se v rusku hraje v zimě pořád ale i když běží khl tak se furt dívá na fotbal.
jo a mále mbych zapoměl, na fotbale jsou většínou návštěvy i ve třetí lize okolo deseti tisíc:) ale na hokeji máš stadiony tak do 65 procent zaplněné:)
a k tomu jsi došel jak, prosím tě?
Portugal udrzet 6.fleka
no letos ho možná ještě udrží ale dlouhodobě je rusko i ukrajina přeskočí
Nevim nevim , Porto , Benfice a + obcas jeste Sporting si ten svuj standart udrzej a nejaky body budou delat pravidelne i nadale . Spis zalezi jak pujdou nahoru Rusove a jako ze asi pujdou no ale Ukrajinci je asi nepreskoci tam neni tolik silnych tymu jak v Rusku .
Snad v příštím roce budem Šestí
čoveče, reálné to je... z té trojky se vám odečítá nejmíň bodů (i když Rusku skoro stejně), takže jestli vám Portugalci a Rusové letos moc nefrknou a příští rok nedají na prdel, tak to možné je... podle mě tam ale skončí ti vaši velcí sousedé
Muaíme na 15tý místo!!!!!!
Proč má Lichtenštejnsko 0 1?
Nevím to jistě, ale napadá mě, že je to proto, že některé nebo všechny lichnštejnské kluby hrajou švýcarskou ligu.
Protože nemají Ligu,jen pohár
a san marino má vlastní ligu? nebo andorra?
JO
no pro mě je to docela překvapivé protože jsou to srovnatelné státečky jak lichtenětejnsko
San Marino má myslím vlastní ligu. Jestli i Andora, to nevím.
Ligy San Marina i Andorry máme tady na Eurofotbalu
Tak to jste pracovitý jak včelky .
PJ z nich každej tejden dělá reportáže
právě že nedělá, fláká to
No dobře, poslední kolo se na to vybod, ale jinak sedí furt u atdhe a u sportu 1, kde to přenášej....je to pracovitej kluk :)
jj, to docela nedal, v sobotu třeba hrálo první Tre Fiori se třetím Cosmos a my nemáme komentář
Tak tak, šlágr kola a PJ někde lítal za holkama....
Protože nehrají vlastní ligu. Všechny FL kluby hrajou ve Švýcarsku. Challenge league (2. liga) hraje Vaduz, kterej každej rok vyhrává FL pohár, a tak nastupuje do pohárový Evropy.
Za zmínku stojí taky kluby jako Eschen Mauren a Balzers, z kterejch jsou hráči v nároďáku, ale ty hrajou region ligy ve Švýcarsku
http://en.wikipedia.org/wiki/Liechtenstein_football_Cup
Myslím,že na tom nejsme tak špatně,podívejte,kde jsou např. Švédové,Slováci,Poláci,Chorvati . Jasně,mohlo by to být ještě lepší,ale jeden klub ten koeficient neutáhne,chce to alespoň dva kluby,aby sbírali body.Myslím si,že při současném stavu rozložení sil je reálné naše umístění okolo té magické 15-té příčky.Doufejme tedy v lepší zítřky.....................
souhlas, 15. by byla hezká, realita je právě spíš boj kolem 20. ...už se těším na léto až vypuknou kvalifikace
Stejně je nejlepší Italská liga, ta má prostě svoje kouzlo..♥
Pff...a to tvoje Dynamo včera nebo kdy porazilo Mladou Boleslav 3:0 a ty tu srdíčkuješ italskou ligu .
Já se na přáteláky nekoukám :-)
No ono asi ani nebylo kde, ne? Pokud nemáte nějakou DynamoTV.
tak se na ně nekoukám, resp. se o ně nezajímám. Ale DynamoTV je dobrej nápad
okopírujeme, práva na tenhle název koneckonců vlastníme taky
perfektný název
Urcite ma vetsi kouzlo nez bundesliga
to jo no kouzlo nepadání golů je fakt krásný
ne
ma taku charizmu ako ziadna ina liga ale v nemecku sa hra 2. naj liga po PL
Druhá část..
tak jasně že pro tebe je lepší kundesliga, ale ta se mi nelíbí, no mají blbý názvy klubů a teď předjeli Itálii a hlavně je tam Bayern Mnichov
Já ti dám kundesligu... Blbý názvy, jo?
tak ty jsou dány blbým německým jazykem ale třeba Borussia Mönchengladbach, nebo Eintracht Frankfurt, nebo jak to je, to je hrozný. A kravina je Hamburgr A ''Schalke'' je hrozně nacistický, jak kdyby to říkal Hitler v nějakým svým projevu
Wut?
Tak je pravda, že když se mě jednou bratránek zeptal, co jsem psal za zápas a já řekl Mönchengladbach, hezky po německu se "š", tak se normálně začal tlemit. Hamburger je prostě přídavný jméno, to tak máš..
Ale když si přečtu nahlas celou tabulku od zhora až dolů, tak je to prostě hrozný
No letos jo, letos tam něco chybí.
Hertha Berlín
Hertha BSC
http://www.youtube.com/watch?v=w8v133PsG5A
Mě stejně víc pobavilo to "Schlag" než "Scheiße".
Dejte už s tím Hitlerem pokoj. Někde si vymysleli, že Hitler fandil Schalke, protože neměli co psát a vy to tady šíříte jako jasnou věc. Navíc pochybuju, že kdybych si vyšel po městě s čírem a šálou Schalke tak by mě náckové nechali napokoji
Není to historicky potvrzené, že fandil Schalke. On měl raději jiné sporty, např. atletiku.
heh, o tom ani nevim
Kdyby Schalke...
http://www.youtube.com/watch?v=UYrLSMQy35E
kouzlo má, ale opravdu jen svoje... calcio padá
spíš nejhorší ,kouzlo nemá žádný ,snad jen pro tebe
Nemecká Bundesliga kks šak Talianov takýmto tempom za chvílu aj Frantíci obehnú
a to je jedině dobře
doufám!
Vím hjak by se česko mohlo vyhoupnout alespoň do 1. desítky a konkurovat velkým mocnostem kdyby 16 týnnů odkoupily šejci tím by odpadla možnost prodával mladé hráče financí by bylo dostatek a pak by se od toho začala budovat reprezentace
amen... u nás jsou ovšem pouze šejci typu Starky, Pelty, Hrdličky... a za jejich prachy může být fotbal ještě rád (zní to divně), často jsou to spíš šašci než šejci
Kdyby Sparta vyhrala EL, mame sanci se posunout nejak rapidne vys?
Jedna štika zákraky nedělá ale pokud by byla zlatá tak proč ne
no kdyby všechno vyhrála - 8 výher + 3 bonusové body = 19 bodů/4 = hm, Česko by mělo něco přes 25 bodů, tak na tu patnáctou by to stačilo akorát ...a Sparta hodně velký osobák
vlajka Kypru vypada efektne
Škoda že Mantorras ukončil kariéru bude mi chybět nevíte jestli hrál s Nandem Rafaelem v nároďáku ?
Nando Rafael za Angolu nikdy nehrál, mám ten dojem... Nastupoval za německou "21", do áčka se ale nepodíval.
aha je to škoda protože za A tým Angoly by hrál v základu na 100 % škoda že nehraje ve kvalitním klubu v Ajaxu nebvím jak hrál v Herthě mám dojem že se neprosadil a Monchenblachu mám pocit ře Útok Rafael Neuville Kahe/Svěrkoš byl docela dobrej
V Berlíně se mu docela dařilo, tenkrát trojice Rafael - Bastürk - Marcelinho si to tam strkala jedna báseň... Pak ale přišla geniální výměna - Rafael přestup do Gladbachu a Svěrky k nám na hostování. Dobré to nebylo ani pro jednoho z těch čtyř.
Aha Jinak Macelinha s pamatuju hlavně we Wolfsburgu
Mě udivují ti Rumuni. Před x lety udělali v poháru UEFA průvan, byli i v top 10(?) a ted pomalu a jistě klesají dolů
jo, trochu extrémy... nevyužili možností co měli, podobně jako my se 6 týmy onehdá
mám pocit že za to může Mutu
rusko by melo být pred portugalskem
Je neskutečné, že BATE samo dokáže uhrát 24. místo Např před Srbama
letos se dařilo i zbylým běloruským klubům... Dinamo Minsk, Mogiljev a Torpedo Zhodino přispěli do koeficientu dohromady 10 body... zatímco Jablonec, Baník (vypadl s Mogiljevem) a Plzeň jen dvěma! ...takže letos se spíš hodí říct, že je neskutečné, že Sparta sama dokáže uhrát 18. místo...
To jsou jen koeficienty od klubů nebo tam jsou i od národáků?
pouze kluby, s reprezentacemi nemá tento národní koeficient vůbec nic společné
takže úspěchy národního týmu vůbec nemají vliv na to, kolik týmu bude startovat v LM a EL? Jinak díky
samozřejmě že ne
přesně tak, klubový fotbal nesouvisí s tím reprezentačním... aspoň v těchto statistických výpočtech...
Vůbec ne. Ligové koeficienty mají význam pro to kolik týmů se dostane do pohárů a taky pro ty týmy co nehrajou pravidelně poháry - když už se tam jednou náhodně dostanou, tak se jim přiřadí ligový koeficient aby nezačínaly od absolutní nuly a nebyly na tom hůř než třeba nejlepší týmy z Islandu které hrajou v předkolech co chvila. Klubové koeficienty mají význam pro nasazení a nebo nenasazení týmů v předkolech a pro rozmístění týmů v losovacích koších. Národní koeficienty mají význam jenom pro losovací koše na kvalifikace a na EURO a MS.
dík za doplnění... já přídám, že ten příspěvek do klubového koeficientu je nyní 20 % národního... dříve 33 %, před tím dokonce 50 %
Díky moc oboum
Jinak ještě mohl bych se zeptat jak se vypočítá koeficient na jednotlivý tým? Se jen sečtou všechny body? Dík
tak nějak no ...týmy získávají body za výhru (2), remízu (1) plus bonifikační body (4 za základní skupinu LM, 4 za postup z ní atd...), tyto body se sečtou u všech týmů jedné země, vydělí počtem účastníků dané země a národní koeficient je na světě.... viz zde http://www.eurofotbal.cz/clanky/narodni-koeficienty-uefa-uvod-129540/
klubový je trochu odlišný - opět 2 body za výhru a 1 za remízu + bonifikační + složitější výpočet tzv. garantovaných minim (nepočítají se body v předkolech) ...
A ještě platí že v předkolech se body pro tým půlí. Čili za výhru je to bod, za remízu půl bodu. Pro ligový koeficient se získávají body tak, že jsou ohodnocené různé "úrovně" kam se až tým dostane. Za každé další předkolo které tým projde jde do ligového koeficientu tuším půl bodu. Potom jsou ty bonifikace za skupinu (4) a za postup (4)
kdyby TEORETICKY Sparta postoupilia pres Liverpool posunuli by jsme se v tabulce pred Izrael??
Aby se Česko dostalo před Izrael, musela by Sparta získat minimálně 5 bodů (například dvě výhry, jedna remíza).
no way
Portugalsko jedééém ! Nepustíme ty hnusný Rusáky před sebe !
bude to těžký, jestli to udrží letos, tak za rok už podle mě ne... no, nezbývá než fandit
Proč?Když je bude porážet doma Twente a prohrávát na YB a haluzově vyhrávat nad Soluní tak to napohodu udržej. A ještě Porto vyhraje EL a můžou jít dom
takhle portugalsko-optimisticky pak teda ano ...můj osobní tip do osmifinále je ale Rusko určitě 3, Portugalsko může být 4, ale i 1...vidím to tak 3:3 a s řežbou CSKA vs FC Porto
Jo to by jim ukázalo Porto jak se hraje etchnickej fotbálek
etnickej?
nebo 2 výhry a postup do čtvrtfinále je další bod.
A pak, že je výhodnější dostat se do skupin LM. Žilina se tam dostala, ale my jsme získali víc bodů než Slovensko.
Žilina by EL neuhrála ani bod.Tak LM je pro ní výhodnější
Polská Ekstraklasa, Lech Poznaň
to rači ten gambáč
když někomu fandit v tom prokletém koeficientu, tak snad to Polsko.
srbsko nic?
a tak, k Srbsku nemám žádnej vzath, sem tam se podívám na Delije, to raději "Ustašovce"
*vztah
hm no ja mam o nieco viac radsej srbsko nez polsko ale ta liga a krajina tam ide do kopru polsko ma aspon narvane stadiony a vacsiu propagaciu futbalu dost popularity futbalu v srbsku zobral djokovic ci jankovicova
Srbsko se mi moc nelíbilo, ani jako krajina, ani města, ani Bělehrad ale líbí se mi jejich fanoušci a jak mají rádi svou zem. Ale zase bych tu nerad vyvolával ostrou diskuzi, jako byla u "Janova". Polsko je tragická liga, horší než Česká ale jak sám píšeš, je super, že tam chodí fans, je tam o sto procent lepší propagace fotbalu než u nás. Jo a u Srbska se ještě musí vyzdvihnout, že tam mají tuze krásné ženy
Jo no škoda že když má gambrinus liga lepší kvalitu než Polská tak je škoda že na ně nejsou narvaný stadáky jak v Polsku
co je to za joke s tim Zeherem?
no mě se ptej, když se ke mě donesla ta zpráva, tak sem myslel, že mi jebne či že si ze mě někdo dělá prdel
Stejně je tea Gambáč liga nejlepší, protože je naše!
Jinak Tippaligaen
Napište už někdo Forza Calcio.
Forza Calcio!
Nee ty!
Zeptam se na hodne blbou otazku ale doufam ze se nekdo moudry najde a pomuze mi. Jak se pocitaji ty koeficienty? Jaky je rozdil mezi klubovym a narodnim. Nebo spis kolik je bodu do koeficientu za vyhry prohry postupy. Nejak se v tom ztracim. A ktery je koeficient je dulezitejsi. Diky za odpoved.
Zdravím, můžeš mrknout sem http://www.eurofotbal.cz/clanky/narodni-koeficienty-uefa-uvod-129540/ nebo trochu výš v této diskuzi... národní koeficient: kluby získávají 2 body za výhru, 1 za remízu (v předkolech se to půlí) plus bonifikační body (4 za základní skupinu LM, 4 za postup z ní, 1 bod postupně za účast v osmi, čtvrt, semi i finále LM a čtvrt, semi i finále EL ...), tyto body se sečtou u všech týmů jedné země a vydělí počtem účastníků dané země ...národní koeficient určuje kolik týmů dané země a v jaké fázi jakého poháru budou začínat, navíc jeho 20 % hodnota se přičítá ke koeficientu klubovému
týmový koeficient je počítán pro každý tým zvlášť, opět 2 body za výhru, 1 za remízu, plus opět ty samé bonifikační body... a teď trochu složitější věc: nepočítají se body ze zápasů v předkolech, místo toho platí tzv. garantované minimum, že si kluby připisují za účast v prvním předkole LM 0,5 bodu, 2. předkole 1 bod, 3 a 4. předkole žádný, protože vyřazení se posunují do předkola EL (1. předkolo 0,25 bodu, 2 předkolo 0,5. 3. předkolo 1 a 4. předkolo 1,5, postup do skupiny EL 2 body) a vítěz si tedy připisuje ony 4 bonifikační body za postup do LM... navíc se tedy do klubového koeficientu počítá 20 % národního, aby kluby, které za posledních pět let nehrály poháry, měly nějaký základ odpovídající úrovni své ligové soutěže
garantované minimum v praxi znamená, že například Tre Fiori ze San Marina, které prohrálo oba své mače v 1. překdole LM, obdrželo do týmového koeficientu 0,5 bodu, do národního však nijak nepřispělo... jiný příklad, Lausanne, které si připsalo jen bodík na Letné (!), obdrželo do týmového koeficientu garantované minimum za účast ve skupině EL 2 body (přestože si ukopali jen 1 bod, který se zase počítá do koeficientu národního)
jo a týmový koeficient slouží k nasazování týmů do košů při losování skupin nebo rozdělení na nasazené a nenasazené při losování předkol a play-off fáze
díky moc, pochopil sem
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele