Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (9)

10.12.2012, 11:30
Aktuality
Podzimní porce soubojů v evropských pohárech je u konce. Základní skupiny v Lize mistrů i v Evropské lize byly dohrány, postupující do jarní fáze obou pohárů jsou známi, stejně jako neúspěšní, kteří se s poháry loučí. Vystoupení na evropské scéně skvěle zvládli oba čeští zástupci základních skupin.

Suverénně si počínají kluby německé Bundesligy, které se jako jediné i na jaře budou prát v plné sestavě. Naopak o svého prvního člena přišly Španělsko, Anglie a Itálie.

Top 5

Španělsko si před Anglií buduje stále větší náskok a útočí nejen na první místo v pětiletém součtu pro konec sezóny, ale také na vlastní absolutní rekord z jedné sezóny, který drží z loňského ročníku (k tehdejšímu zisku 20.875 se dopracovalo poté, co po podzimní části mělo o téměř 1,5 bodu méně než letos). Protože ze základních skupin LM dokázalo postoupit kompletní kvarteto klubů Primera División, objeví se španělští zástupci hned v polovině osmifinálových duelů. Jedinou ztrátu tak Španělsko utrpělo v EL, kde se po nevýrazných výkonech loučí s Evropou loňský finalista z Bilbaa. Do jarního play-off naopak postoupili obhájce trofeje Atlético Madrid i Levante. Za bilanci 2-4-1 (jedinou porážku zaznamenalo Atlético Madrid v Plzni) získalo Španělsko v posledním kole základních skupin 1.143 bodu.

Anglie letos nepůsobí nikterak suverénně. V LM dokázala udržet pouze polovinu svých zástupců a připsala si i dva nelichotivé rekordy. Zatímco Chelsea se stala vůbec prvním obhájcem trofeje LM, který nedokázal postoupit ze základní skupiny, Manchester City vytvořil nejhorší bilanci anglického klubu v základní skupině LM. V jarním osmifinále LM tedy uvidíme pouze Arsenal a Manchester United. V EL se naopak podařilo postoupit všem třem týmům, které s Chelsea vytvoří silnou čtyřku v honbě za trofejí. Druhou nejprestižnější soutěž se totiž klubům Premier League nepodařilo vyhrát již 11 let, naposledy se v sezóně 2000/2001 radoval Liverpool. Anglie si v šestém kole základních skupin za bilanci 3-0-4 vysloužila pouze 0.857 bodu.

Těsně za vedoucím Španělskem se letos drží skvělé Německo. Letos poprvé vstoupilo do sezóny z třetího místa žebříčku (tři týmy přímo v základní skupině LM) a tuto výhodu i navzdory předsezónním spekulacím dokonale využilo. Pro fanoušky Bundesligy není pozitivní jen fakt, že všichni zástupci ve skupinách LM postoupili dál, ale především způsob, jakým si poradili s konkurencí. Borussia Dortmund, Bayern Mnichov i Schalke 04 postupují z prvního místa. Také kvarteto v EL si vede dobře a ve všech případech se probojovalo do jarní fáze, byť Stuttgartu se to povedlo s odřenýma ušima. S bilancí 4-2-1 si kluby Bundesligy připsaly druhý nejlepší zisk týdne 1.429.

Nejlepší výsledek týdne si i přes další rozpačité výkony připsala Itálie. Na zisku 1.667 se však ze 70 % podílel Juventus, který vedle dvou bodů za vítězství připsal i pětibodový bonus za postup ze skupiny LM. Jinak ale domácí porážky Udinese, AC Milán i Neapole a domácí remíza Interu Milán s ázerbájdžánským mistrem nejsou dobrým vysvědčením. Kluby Serie A zaznamenaly bilanci 2-1-3.

Francie se v boji o elitní pětici opět odpoutala od Portugalska. Potvrdila to i v přímém souboji, ve kterém PSG porazilo FC Porto a přeskočilo jej v tabulce skupiny A Ligy mistrů. Jinak ovšem dopadlo účinkování francouzských klubů v LM neslavně, Montpellier i Lille skončily poslední. Zle zakončil své trápení v EL také Olympique Marseille, naopak postoupit se podařilo Lyonu i Bordeaux. Kluby Ligue 1 v posledním kole základních skupin zaznamenaly bilanci 3-1-2 a do národního koeficientu připsaly 1.167 bodu.

6. až. 11. místo

Francouzskému triu bude na jaře konkurovat portugalské duo (zisk v uplynulém týdnu činí 0.833). Postoupit v LM dokázalo pouze FC Porto. Do EL se ze třetího místa přesnunula Benfica, zatímco Braga zůstala ve své skupině překvapivě jasně poslední. V EL se pak nevedlo ani jednomu z trojice klubů a všechny zůstaly daleko za branami postupu. Lepší výsledky než Portugalsko letos předvádí i Ukrajina (0.500). Do jarních bojů postoupilo kompletní kvarteto, z toho Šachtar Doněck jako jediný bude usilovat o úspěch v LM. Jedním z adeptů na zklamání sezóny je Nizozemsko (0.286), které bude zastupovat pouze Ajax v EL. Zezadu se tak na Eredivisie valí ruská Premier Liga (0.500), která bude na jaře válčit ještě s třemi týmy v EL. Posun na osmé místo Nizozemska je tedy velmi pravděpodobný. S větším odstupem se o symbolické desáté místo rvou Belgie (0.400) a Řecko (0.400), oba s jedním zástupcem v jarních bojích EL.

Souboj o 12. a 15. místo

Ze zemí od 12. místa níže zůstalo po základních skupinách ve hře již jen 6 států, poroučelo se naopak 11 soutěží. Definitivně se s poháry loučí Ázerbájdžán, Slovinsko, Maďarsko, Norsko, Švédsko, Srbsko, Chorvatsko, Izrael, Rakousko, Dánsko a Kypr.

Postup Galatasaraye v LM a přísun pětibodového bonusu i povedené vystoupení Fenerbahce v EL zajistilo Turecku definitivu důležitého 12. místa, a tedy účasti tureckého mistra přímo v základní skupině LM pro sezónu 14/15. Na tuto vysněnou pozici si před sezónou brousilo zuby i trio Kypr, Rakousko a Dánsko. Po nevýrazných (Kypr, Dánsko) až tragických (Rakousko) výkonech si však muselo nechat zajít chuť. A před něj se naopak dere na 13. příčku Švýcarsko, které už proskotačilo kolem Rakouska a Dánska a na Kypr mu chybí jedna jediná jarní remíza v podání Basileje. Mimochodem také 13. příčka může zaručit účast mistra přímo ve skupině LM, a to v případě, že se do základní skupiny LM kvalifikuje obhájce trofeje LM přímo z domácí soutěže. To se však například letos nepovedlo Chelsea a belgický mistr (Anderlecht) tak musel o LM bojovat ve dvou předkolech.

Skvěle si letos v evropských klubových pohárech vedou Rumunsko a Česko, které na jaře bude reprezentovat dvojice klubů v EL. Ve stejné soutěži se představí také běloruský BATE Borisov, kterému po dechberoucím startu v LM došla šťáva. Příjemným překvapením LM je naopak Celtic, který napravuje nezdary skotské kopané posledních let.

Postavení Česka

K radosti fanoušků českého klubového fotbalu se po dlouhých devíti letech probojovaly do jarní fáze dva kluby. Plzeň i Sparta navíc za sebou nechaly oba španělské finalisty posledního ročníku EL. Zajímavým statistickým faktem je i to, že Plzeň je teprve druhým českým klubem, který v evropských pohárech dokázal opanovat svou skupinu. Povedlo se to pouze Spartě v LM v sezóně 1999/2000. Tehdy ale Sparta nemusela díky výbornému postavení českého koeficientu hrát předkola, zatímco letos se Plzeň představila vedle šesti utkání ve skupinách rovněž v šesti utkáních předkol. A jen tak pro zajímavost, pouze Plzeň a ruský zjev Anži Machačkala letos dokázaly projít z druhého předkola EL až do jarních vyřazovacích bojů. Klobouk dolů. Letošní český národní koeficient vzkvétá každým hracím týdnem a až jarní vyřazovací boje ukážou, kde se zastaví. Aktuálně je čtvrtým nejlepším ve dvacetileté historii českého klubového fotbalu, hned za sezónami 1995/1996 (10.333 - Slavia v semifinále Poháru UEFA), 1999/2000 (8.000 - Sparta v osmifinálové skupině LM, Slavia čtvrtfinále Poháru UEFA) a 2003/2004 (7.375 - Sparta osmifinále LM, Teplice 3. kolo Poháru UEFA). Protože však po těchto slavných sezónách přišel pád na zem (především v sezónách 1996/1997 a 2004/2005) je v současné záplavě oslavných článků a předčasných výkřiků o blýskání se na lepší časy třeba uvést, že je potřeba dosahovat kvalitních výsledků ve více letech po sobě.

Konfrontace nejlepší šestice

O síle jednotlivých soutěží nevypovídá jen celkový žebříček národních koeficientů. Zajímavé je sledovat také přímou konfrontaci zástupců šesti nejlepších států v základních skupinách obou pohárových soutěží. V šestém kole základních skupin LM i EL došlo k osmi takovým střetům. Suverénně si v základních skupinách LM a EL počínalo Německo, které v 16 duelech odešlo neporaženo! Shodnou a vyrovnanou bilanci mají Anglie, Španělsko a Itálie. Nejhůře jsou na tom kluby francouzské a portugalské.

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Německo16 (8-8-0) 1,50
Anglie20 (6-8-6) 1,00
Španělsko18 (6-6-6) 1,00
Itálie8 (2-4-2) 1,00
Francie18 (4-4-10) 0,67
Portugalsko12 (2-4-6) 0,67

Výpočet národních koeficientů

Pro připomenutí uvádíme, jak se národní koeficienty počítají. Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech 1 a 0,5) totiž hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily. Zmíněný pětibodový bonus za postup do osmifinále LM si letos připsaly například čtyři kluby ze Španělska a tři z Německa.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko84.16813.8574342
2.Anglie77.67811.1434324
3.Německo75.04313.3574334
4.Itálie60.48110.7503323
5.Francie57.33310.0833312
6.Portugalsko56.1688.7503311
7.Ukrajina49.0918.8332413
8.Nizozemsko44.4443.9292401
9.Rusko43.6657.0832403
10.Belgie34.2006.3002301
11.Řecko34.0004.4002301
12.Turecko30.7006.4002311
13.Kypr26.8334.0002300
14.Švýcarsko26.6756.1252301
15.Dánsko25.7003.3002300
16.Rakousko25.3752.2501300
17.Izrael22.8753.2501300
18.Česko22.2257.0001302
19.Rumunsko22.2246.0001302
20.Polsko20.7502.5001300
21.Bělorusko20.6254.2501301
22.Chorvatsko19.5834.3751300
23.Švédsko15.6255.1251300
24.Skotsko15.1914.3001310
25.Srbsko14.6253.0001300
26.Slovensko14.2081.5001300
27.Norsko14.1754.9001300
28.Bulharsko12.2500.7501300
29.Maďarsko11.7503.0001300
30.Slovinsko9.7083.2501300
31.Gruzie9.1661.5001300
32.Ázerbájdžán8.5413.0001300
33.Finsko8.5082.0001300
34.Bosna a Hercegovina7.8331.2501300
35.Moldavsko7.6662.2501300
36.Irsko7.3751.0001300
37.Litva6.5001.1251300
38.Kazachstán5.9581.3751300
39.Lotyšsko5.7911.2501300
40.Island5.4161.2501300
41.Černá Hora5.2501.3751300
42.Makedonie5.2501.2501300
43.Albánie4.1660.7501300
44.Malta3.9580.8751300
45.Lichtenštejnsko3.5000.0000100
46.Lucembursko3.3751.3751300
47.Severní Irsko3.0831.0001300
48.Wales2.5830.5001300
49.Estonsko2.2080.3751300
50.Arménie1.7500.8751300
51.Faerské ostrovy1.5830.5001300
52.San Marino0.6660.0001200
53.Andorra0.5000.0001200
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2014/2015. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (177)

Přidat komentář
smazaný uživatel

UEFA zakáže plzni hrať poháre, odpočíta jej koeficient a ste zas kde ste boli (ak nie ešte vo vačšom loji)...

Reagovat
ronaldik

To, co se jednou uhrálo, se už neopočítává

Reagovat
smazaný uživatel

Ak by im dokázali korupciu tak by im odpočítali tento ročník (podľa mňa) rovnako ako by odpočítali nejaké body v lige.

Reagovat
Talker

Následky jsou obvykle odpočet bodů a zákaz startu v evropských pohárech na 2-3 roky. Odpočet koeficientu by měl smysl v případě, že by se prokázala korupce v rámci evropských pohárech. A pokud vím, tak zápas Jablonec-Plzeň nebyl v rámci EL ani LM.

Reagovat
PJ

UEFA by odečetla někomu body v lize? Ty si asi snídal hodně vtipnou kaši, co?

Reagovat
discarda

Uefa by zatlacila na narodni svaz aby to udelal za ni a kdyz ne, tak ho vylouci z evr. soutezi , to je std postup uefy kamo.

Reagovat
PJ

Loni bylo kvůli korupci z LM vyloučený Fenerbahce a žádnej odečet bodů nemělo... UEFA by rozhodně nikomu žádný body neodečetla, možná by svazu doporučila aby je odečet, ale nic víc.

Reagovat
smazaný uživatel

Ani OM nebylo odebrání vítězství v LM.

Reagovat
discarda

Tak urcite by to uefa neudelal primo,protoze takovy moznosti nema ve svejch pravomocech, kazdopadne by asi naznacila narodnimu svazu co a jak aby byl proni dale "transparentni" . No fenerbache je proste turecko...stal za nim svaz a fenerbache se nechteli vzdat ani LM ,az uefa musela pohrozit sankcema , ale body v lize jsou v kompetenci svazu . U nas si muzem vzit priklad z olomouce ,stopka pro evr pohary a -9bodu v lize.

Reagovat
PJ

Jistě, naznačit může. Ale když svaz usoudí, že si klub bodovej odečet nezaslouží, tak si nemyslim, že by byl standardní postup UEFY vyloučit celej svaz z pohárů. Viz právě to Turecko, kde Feneru žádný body odečtený nebyly a Turci hrajou poháry dál...

Reagovat
discarda

mas pravdu ,jenze myslim ze nas svaz by spis usoudil ,ze body odecte , navic kdyz uz odecet olomouci logicky by mel postupovat stejne v pripade dalsiho tymu, at uz by to byla plzen , sparta nebo vlasim . Jinak myslim ze fener je snad jedinej klub kterej na to v lize ani nak nedoplatil ,titul mu zustal a body odeceteny nemel, inu turecko:) Tam jde vsechno, uz jenom to ze parlament par mesicu predtim snizil hranici trestu za fotbalovy vytrznosti a korupci je vtipny:)

Jinak jak uefa umi pritlacit a nedat na vyber se moh presvedcit Sion -36bodu a nazdar , i kdyz byl ze zacatku svaz na jeho strane,pravda tam to bylo za neopavnenej start hracu.

Reagovat
PJ

Tak to je jasný, pokud se nějaká korupce prokáže, pak myslim že svaz určitě bude minimálně odečítat body a bude to správný. Ale jde o to, že to nebude na "příkaz" UEFY I v případě toho Sionu o bodovym odečtu nerozhodovala UEFA, ta prostě nemá co kecat do toho, jak si svaz řídí svojí ligu. I když je jasný, že pokud jí bude řídit moc proti jejím regulím a zásadám, tak může kluby nebo celej svaz nepustit do svých pohárů.

Reagovat
PJ

Hmm je to sice něco jinýho než korupce, ale máš se Sionem pravdu.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

nevim co tu furt kokůtci jako ty řeší. Žádná korupce se neprokázala a dle mě ani neprokáže, není co řešit. Příště si ber kapesníček i k počítači

Reagovat
PJ

To jediný, co UEFA může, pokud se prokáže, že uplácela Plzeň, je zakázat jí účast v pohárech (nevim jestli na rok nebo na dýl, řek bych že jen na rok). Odečet koeficientu je úplnej nesmysl

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak

Reagovat
smazaný uživatel

Nicméně musíme si přiznat, že zákaz účasti v pohárech pro Plzeň by znamenal tak jako tak konec našim nadějím na dva kluby v LM (on by pak ani nebyl moc důvod je chtít, konkurence schopné kluby máme momentálně bohužel jen 2). Sparta má tradičně po silných ročnících tendenci vypadnout v prvním (před)kole do kterého zasáhne a ty ostatní týmy z ČR, ať už to bude kdokoliv, dostanou dřív nebo později kvůli nízkému koeficientu těžké soupeře a taky nic moc neuhrají. Výsledkem by byl extrémně slabý ročník koeficientu a na dalších 5 let, než se to smaže, by byl nadějím konec.

Reagovat
goodbay

Jak tendenci? Co vím, tak za posledních 15 let, vypadnula v pohárech jen 2x v předkolech.

Reagovat
smazaný uživatel

Neznamenal,Olomouc by uhrál taky bodů dost

Reagovat
smazaný uživatel

A navíc i tak klidně může skončit liga v pořadí např.1.Olomouc,2.Sparta,3.Jablonec n.N., a pohár vyhrát ještě někdo jiný a Plzeň se takjaktak do evropských pohárů dostat nemusí

Reagovat
smazaný uživatel

tomu nevěřím, Plzeň se do pohárů dostane. Jisté je to, že potrestání případný zákaz pro Plzeń hrát pohráry by byla velká stráta pro Český fotbal.

Reagovat
smazaný uživatel

podívej se na koeficienty. Snad to nezakřiknu, ale příští rok bude pro české kluby velmi snadná práce a klidně by to 15. místo mohl udržet jeden klub. Schválně říkám udržet, protože to dost možná bude naše startovní pozice do té sezóny...

Reagovat
didosh

táhni třeba na cihlové pole.........

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
smazaný uživatel

slovák...a to mluví za vše...

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

"a ste zas kde ste boli." Což je pořád nad Vámi

Reagovat
smazaný uživatel

hmm... slovaci do to muzou kecat furt machrujou a letos nemaji ani jednoho v poharech ale furt budou machrovat

Reagovat
smazaný uživatel

Jéé závistivej zamindrákovanej Slováček.

Reagovat
božský John

Trolololo

Reagovat
smazaný uživatel

co uz si ty len za qoqota ! robis hanbu slusnym ludom.

Reagovat
ronaldik

Tuto sezonu ještě ten Izrael předběhnem

Reagovat
smazaný uživatel

pěkný pohled

Reagovat
Andis

taky se tu objeví chytrolíni s kalukacema kdyby kdyby kdyby

Reagovat
Pokahontas

Reagovat
Andis

Pod tenhle článek je to povinnost

Reagovat
didosh

Reagovat
smazaný uživatel

Němci se ještě letos dostanou před Anglii.

Reagovat
Andis

A my za 3 roky budem na 15.místě, možná i 14.-13.

Reagovat
smazaný uživatel

možno predbehnete aj anglicko

Reagovat
Honza Matoušek

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Proč Anglii? Ta je až druhá... My míříme výš!

Reagovat
Y.N.W.A

Reagovat
cepinzcegamy

nám bude stačit 10 míst nad horním maďarskem

Reagovat
smazaný uživatel

To nevím, vyrovnanost výkonů českých týmů je dost pofidérní. Naopak Anglie rok co rok malými krůčky upadá a Němci jdou nahoru.

Reagovat
Talker

Tak vrchol byl nedávno, kdy Anglie měla skoro rok co rok 3 týmy v semifinále LM. Liverpool šel dolů a Mancini prostě Evropu nezvládá, my přestavěli letos kádr, Arsenal ho přestavuje rok co rok. Ale že by to šlo nějak výrazně z kopce? Jo, Anglie není na vrcholu momentálně, ale 8 finalistů za 8 let v rámci LM není podle mě špatnej výsledek. A kdybys počítal semifinále, tak je tam ta dominance ještě výraznější si myslím.

Reagovat
smazaný uživatel

Teď to budou táhnout sami United. Arsenal skončí v 1/8. Na druhou stranu bych se nedivil i 1/2, vyrovnanost jejich výkonů je tragikomická. A netuším jak moc prestižně berou kluby z Anglie EL. Takový menší úpadek tam zkrátka je a Němci toho pěkně využili. Letos vidím Dortmund i Bayern v 1/2 Champions league, pokud jim samozřejmě bude přát aspoň trochu los.

Reagovat
Talker

Jo, tohle se nezmění během jednoho-dvou let. Prostě Anglie momentálně má krizi.

City zdaleka nezvládají přechod PL-LM. Ale je to dlouhodobé? Pokud si vezmou kvalitního trenéra místo Manciniho, tak příští rok můžou LM vyhrát nebo hrát alespon čtvrtfinále/semifinále.

Chelsea je na 2. místě za Barcou v poslední dekádě. Letos je velký přerod kádru, kdy se prakticky veškerá ofenziva vyměnila - v útoku není Drogba, ale Torres a příští rok třeba někdo jiný. A za ním je jenom Mata, který je v kádru více než půl roku. Pak Hazard, Oscar, Moses, Marin, za půl roku se přidá De Bruyne. To se potřebuje usadit, ale příští sezonu to může být neskutečný válec, pokud se přidají kvalitní výkony hroťáka.

Arsenal a MU postoupili a letošní výkony můžeme posuzovat po sezoně, protože před sebou máme 3 měsíce do vyřazovacích bojů a stát se může cokoliv.

V EL všechny tři týmy postoupily, přidá se CFC, uvidíme, jak si povedou dále.

Ono i kdyby se spadlo na 3. místo, tak se nic moc neděje, 4. místo je vzdálené hodně a krátkodobá krize neohrozí počet týmů. A za 2 roky to může být úplně jinak.

Reagovat
smazaný uživatel

Asi tak, z dlouhodobého hlediska to nic neřeší. Jen je tu hodně zajímavý postup Němců ze 4. místa téměř již na druhé a nebál bych se tvrdit, že by z toho mohlo být časem i místo první. Ale to už je hodně značná fabulace. Každopádně svým přístupem na to mají.

Reagovat
Arne

Podle mě je to možný, ale jen v případě, že fakt pořádně bude platit to FFP.

Reagovat
smazaný uživatel

Kéž by

Reagovat
smazaný uživatel

To se spíš stane, že se rozšíří LM a to by pro Němce byla katastrofa.

Reagovat
smazaný uživatel

maj pro to všechny předpoklady. Všichni z prvního místa v LM, v EL pravidelně výborně hrající Hannover, Stutgart + Gladbach s Leverkusenem .... ale bude záležet hlavně na losu LM

Reagovat
didosh

Němcům pomáhá EL a to že nani nes.jako třeba Itálie....

Reagovat
smazaný uživatel

Pro italské kluby je důležitější a prestižnější liga a i Coppa Italia, než druhořadá EL. Sice na to dojíždějí, ale oni už jiní nebudou.

Reagovat
cristiano.K.

to je potom smutný,pokud je prestižnější i ten domácí pohár

Reagovat
smazaný uživatel

Z EL "nejsou peníze" tím pádem je to hozené.

Reagovat
cristiano.K.

fakt se nevyznám,ale fakt je z domácího poháru víc peněz než z EL. Vždyt o Spartě a Plzni se mluví jak si hezky vydělali. Chápu,že prachy co je pro český klub dost může být dost málo pro italský,ale....

Reagovat
smazaný uživatel

To není, ale vezmi si už jen náklady Interu v EL. Veškeré zisky z EL padnou jen na ujeté cestování do "Tatarstánu" a podobných destinací. To je úplně na palici, EL je možná dostupná pro mnoho států, ale pro ty kluby není nijak výhodné, aby hrály EL a pak cestovaly kdo ví kam a finančně byly na nule.

Reagovat
Talker

Tak bonusy jsou trapné pro velkokluby, to je fakt a pokryjí ti náklady na cestu, ubytování atd. Spíš jde o to, že to i prezentujete jako podřadnou soutěž, takže na ní nechodí ani plnej dům. Takže utíkají prachy za vstupné.

Když k tomu vezmeš TV práva, tak to klidně může vynést i přes 20 milionů eur, což už trapná částka není.

Reagovat
smazaný uživatel

TV práva? Zápas s týmem z "Tatarsánu" nikoho nezajímá. To televizní pokrytí stoupá s věhlasem soupeřů a chytit letos Udine takovou skupinu co Inter, tak jsou ještě v mínusu. A mimo jiné, pro mě EL podřadnou ligou je, to nezastírám.

Reagovat
Talker

Jak říkám, celková suma. Třeba Němci naplní dům i v EL, tudíž vydolují ze 7mi domácích zápasů 7 milionů řekněme. K tomu máš bonusy dalších 7 mega. A když si přičteš TV práva, tak tam taky ten milion eur na zápas dostaneš, tudíž jsi opět na sedmi.

Je to hodně proměnná částka, ale věřím, že třeba Atletico z toho těch 20 mega klidně vytřískalo. Což pokryje slušnou část rozpočtu.

Reagovat
smazaný uživatel

Jasně, v jiných ligách není problém, v Německu vůbec, tam není plnej dům problémem. V Itálii už to problém je.

Reagovat
cristiano.K.

Sparta dostala jenom za základní skupinu 65 mega, to mi nepřijde málo,kort třeba pro Udinese

Reagovat
smazaný uživatel

Myslíš ale korun. To je 2,5 milionu euro, to je úplné nic.

Reagovat
cristiano.K.

samozřejmě,ale pořád se bavíme jen o zákaldní skupině. 1/8 už je zajímavá i pro televize.

Reagovat
didosh

je to škoda kor když potřebujem body do koef.jako sůl už i Frantíci se na nás dotahují říkal jsem si že ti Němci to nebude dlouhodobé....

Reagovat
Talker

Tak ono je asi jednodušší vyhrát Copu než EL, ne? Respektive dostat se daleko. Co koukám, tak třeba Fiorentina se dostala do osmifinále prakticky s lavičkou a pár hráčů základu. Jiné špičkové týmy jdou přímo mezi posledních 16 a proti slabým soupeřům. Takže prakticky aby Italské mužstvo, které hraje EL vyhrálo Coppu, tak jim stačí 4 výhry a u dost z nich je z toho jeden proti druholigistovi.

Reagovat
smazaný uživatel

No, tady bych rozvířil debatu, kterou bych akorát založil oheň, takže to nebudu rozvádět. Ale jo, ten postup pohárem je "jednoduchý".

Reagovat
Talker

Tak věřím, že poslední tři kola jsou těžká, ale jde o 3 zápasy, kdy je to o tom, jestli máš formu. Pak ten titul bereš relativně levně. Oproti EL, kde cestuješ, musíš podstoupit 15 zápasů abys tu trofej získal.

Reagovat
Komat

Tady to není k kvantitě, ale o kvalitě. Když proti tobě nastoupí Athletic Bilbao (srovnatelnej třeba s Fiorentinou), je to určitě jednodušší soupeř, než když na tebe vlítne Juventus, Inter, AC Milán, nebo Neapol.

Reagovat
smazaný uživatel

Němce bytostně nesnáším, ale věřím na 100 %, že přes 1/8 projdou minimálně Bayern s Dortmundem.

Reagovat
Andis

Nevim no u nás k pravidelně hrající Plzni a Spartě když se přidá ještě alespoň jeden tým, bude se vyhrávat tak to pude nahoru zatím co ostatní jsou málo perspektivní

Reagovat
oli9

Reagovat
Pokahontas

Zrovna o Rumunech bych to netvrdil,tam je na špici solidní konkurence a jako celek se pozvolna vrací tam,kde byli před 5-6 lety.Ostaně vzpomeňme jak dopadla česko-rumunská konfrontace v posledních sezónách,stejně jako ta česko-kyperská...

Reagovat
didosh

jak by musel vypadat zisk bodů pro letošek aby jsme se dostaly na 15.místo nebo kam by jsme se museli dostat(Plzeň,Sparta)

Reagovat
smazaný uživatel

pokud počítám dobře, muselo by se získat ještě 14 bodů

Reagovat
didosh

dík

Reagovat
smazaný uživatel

S tím, že Rumunsko nesmí nahrát víc. Ale dělí pěti, takže by museli výrazně víc

Reagovat
jazzmaster

a s tím, že za postup do čtvrtfinále, semifinále, finále je plus 1 bonusový bod

Reagovat
F.Torres

Chtělo by to zaokrouhlit na 10

Reagovat
Shevchenko

Akorát by nám chybělo 0.150 bodů, takže nechtělo.

Reagovat
didosh

kdyby to takhle skončilo,kam by nás to katapultovalo pro příští sezonu,po smazání toho pátého roku...

Reagovat
ronaldik

Na 17. pozici s kontaktní vzdáleností na 15. Izrael.

Reagovat
didosh

děkuju

Reagovat
PJ

Ještě máme šanci se posunout. Stačí na jaře uhrát tři body a budeme začínat 16., nebo šest bodů a budeme začínat 15 (s tim že za výhru jsou dva body). Pokud bude přát los, tak ty tři body nejsou nereálný, s trochou štěstí i těch šest můžou uhrát.

Reagovat
didosh

kéž by to bylo těch 6 bodíků

Reagovat
Talker

Toho štěstí by musela být obrovská hromada, aby z toho bylo 15. místo.

Respektive když to přepočítáme na body, potřebovali bychom 3.5 bodů, tj 7 vítězství, respektive 5 výher a 4 remízy řekněme, protože pochybuju, že to půjde bez remíz. Což jsou minimálně 4 postupy.

Jen tak pro zajímavost - nahrát 10 bodů za sezonu se podařilo nejhůře 10. lize podle koeficientu (Belgii)

Reagovat
smazaný uživatel

No, myslí šest bodů reálných. Po přepočtu by to byl zisk 1,5 bodu, který by stačil na 15. místo ;-). Jinak by to bylo takto: 14. Rakousko 23,125; 15. Izrael 21,125; 16. Kypr 20,5; 17. Česká republika 19,85; 18. Rumunsko 19,582... To už je docela pozitivní, ne? :)

Reagovat
Talker

Pokud chceme mít 5 týmů v Evropských pohárech v sezoně 2014/2015, tak musíme nasbírat 3,5 bodů během této sezony.

Pokud nasbíráme méně, tak si jenom vylepšíme pozici pro sezonu 2015/2016.

Reagovat
PJ

Neřešíme pořadí na konci týhle sezóny, ale výchozí pozici na začátku příští, tj po odečtu nejstarší sezóny. Je jasný, že dostat se na 15. místo ještě před koncem týhle sezóny je možný jen teoreticky.

Reagovat
Talker

Tak to jsem nepochopil Potřebujeme 1.5 bodu navíc, no.

Jinak když budeme brát odečítání posledních dvou sezon, tak se dostaneme pomalu na nějaké 13. místo. To není špatné

Reagovat
smazaný uživatel

Jen připomenu, že 15 místo znamená 5 týmů oproti současným 4. To taky znamená, že se bodový zisk bude dělit 5 místo 4. Pokud nás budou úspěšně reprezentovat stále jen 2 týmy, tak je to spíš k zlosti. Už nyní bychom potřebovali, aby ke Spartě a Plzni tam byl ještě minimálně třetí tým, který nevypadne v předkolech.

Reagovat
PJ

To máš pravdu, že udržet 15. místo (tj 5 týmů v pohárech) je pro nás dlouhodobě těžký, ale asi je pořád lepší se občas dostat na to 15. místo a pak zas na rok-dva klesnout, než bejt pořád pod nim.

Reagovat
Y.N.W.A

přesně ...to říkám furt... všichni nadávaj, jak je to neudržitelný a jak hned klesnem, takže to ani nemá cenu... houbelec... já budu rád, když po letech opět budemoc hrát o poháry víc týmů, bude to zajímavější, bude se o tom mluvit, psát, bude co číst.... a že to bude znamenat opět propad dolů? ...možný to je, dokoncei dost pravděpodobný, ale kua lepší než bejt furt na 20.fleku ne? ...navíc to třeba může znamenat, že do takovýho Olomouce přijede ve třetím předkole EL Liverpool a už jenom kvůli týhle jedný noci se to vyplatí

Reagovat
PJ

Reagovat
smazaný uživatel

Liverpool do Olomouce :-) to by ještě musela anglie poskočit na takový místo, který zajišťuje tak 15 míst do pohárů. ale jinak

Reagovat
Y.N.W.A

...stačí obhájit vítězství v ligovým poháru

Reagovat
smazaný uživatel

Při prozatimním letošním koeficientu bychom udrželi v pohodě 13. místo. Samozřejmě by ubylo "zadarmo bodů" z předkol.

Reagovat
smazaný uživatel

Bylo by zajímavý, kdyby Sparta dostala jednoho z rumunů. To by byl další přímý souboj o body.

Reagovat
didosh

já bych si to takhle přál ale muselo by to dopadnout lépe pro Spartu...

Reagovat
smazaný uživatel

A navíc by to bylo derby, že?

Reagovat
didosh

Reagovat
bruchy

snad bude aspoň pro jeden tým los hodný aby byl postup do osmifinále

Reagovat
smazaný uživatel

Hratelnej je každej, srdíčko a poďme

Reagovat
twerp

Trošku se zapomíná na klubové koeficienty, kde naše kluby taky výrazně posílily. A je docela pravděpodobné, že Sparta a možná i Plzeň by příští rok mohly být v druhém koši EL.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Sparta a hlavne Plzen maji na osmifinale

Reagovat
smazaný uživatel

jak jsem nepral Sparte v predkolech, ani ve skupine, ted jsem nejak zmenil nazor, kdyz uz se dotali do jarni faze, at vali oba kluby

Reagovat
PJ

Je dost předčasný řešit kdo má na postup. Sparta může chytit Chelsea, Plzeň třeba Inter a bude vymalováno

Reagovat
smazaný uživatel

inter jak svíčku :)

Reagovat
Shevchenko

Reagovat
smazaný uživatel

Říkejte si co chcete, ale Anglie potřebuje Liverpool v Lize mistrů..

Reagovat
Komat

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Y.N.W.A

jasnej souhlas

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Za jaký tým má Ázerbájdžán za letošek 3 body?

Reagovat
PJ

Neftci Baku, nahrál 2 výhry + 3 remízy v předkolech a 3 remízy ve skupině EL. Pak v předkolech ještě Inter Baku (2 výhry + 2 remízy), Kazar (1+2) a FK Baku (0+1)

Reagovat
The Krupy

Calcio môže ďakovať Juventusu

Reagovat
Komat

Podobně jako předchozích deset let mohlo děkovat Interu

Reagovat
The Krupy

A ešte predtým opäť Juventusu, resp. AC.

Reagovat
didosh

snad AC ne?

Reagovat
Shevchenko

Si děláš doufám prdel ne?

Reagovat
smazaný uživatel

pekne :) jen tak dal

Reagovat
smazaný uživatel

Plzeň i Sparta navíc za sebou nechaly oba španělské finalisty posledního ročníku EL.

todle zní krásně ne?

Reagovat
didosh

to zní....

Reagovat
PJ

To jo.. jen škoda, že se k tomu dá dodat ještě "Athletic je v letošní sezóně úplně marnej a Atlético nehrálo žádnej zápas EL s nejlepší sestavou"

Reagovat
didosh

a?????

Reagovat
Liquid

Atletico Madrid B není to co Atletico Madrid v nesilnější sestavě, na papíře to sice bude bez písmena B, ale je to to samé jako když Sparta přešla přes Palermo B, nicméně úspěch to samozřejmě

Reagovat
smazaný uživatel

Atlético není Plzeň. I na lavičce má jen tu nejvyžší kvalitu a do Plzně přijelo vyhrát.

Reagovat
smazaný uživatel

To je jejich smůla,za tom jim nikdo nemůže,s kým nastoupí v sestavě nebo ne,ve sportu se hraje na to,kdo vyhraje anebo nevyhraje a ne,na nějaké-coby-kdyby a vybírání si,kterou soutěž považujou za důležitou a kterou ne

Reagovat
PJ

... že by přecejen bylo něco trochu jinýho, kdyby Athletic byl ve stejný formě jako loni a Atlético hrálo v plný síle

I když co se divim, tohle je celkem normální, že se často nějakej úspěch ohromně glorifikuje a fakta, který ukazujou, že ten úspěch neni tak ohromnej jak se zdá, se zapomínaji...

Reagovat
didosh

myslím že i v nejleší formě respek. sestavě by je mohly doma porazit,třeba taková Sparta se umí doma vybičovat k velkým výkonům

Reagovat
PJ

Tak to je samozřejmě možný, o tom nepolemizuju Jenom bych prostě rád, aby se v případech, jako je tenhle, kromě A taky nezapomínalo na to ne úplně příjemný B

Reagovat
smazaný uživatel

Na to B ale mozna uz za rok vetsina zapomene, a tak se to zapise do dejin jako histrotickej uspech Plzne Malokdo se po letech pta, v jaky kdo hral sestave apod...

Reagovat
PJ

Že se po letech zapomene, to se dá pochopit, ale že se to B nebere v úvahu ani teď, to mi vadí

Reagovat
exse

Zní to hezky, ale neznamená to nic. Daleko lepší by bylo kdyby to jeden z těch týmů dotáhl třeba do semifinále.

Reagovat
smazaný uživatel

z pohledu koeficientu ani ne

Reagovat
smazaný uživatel

Jo,jo,Plzeň porazila nejlepší tým Evropy

Reagovat
olis

Forza Calcio !

Reagovat
didosh

Reagovat
stas87

dobre,to 15.miesto vam prajem,ale ak ho udrzite len treba jednu ci dve sezony,bude tych rypalov viacej ako teraz ked to 15.miesto este len nahanate?bude sa nadavat rovnako na tych ktory spatnymi vysledkami zavini stratu tej vyhody?

Reagovat
Y.N.W.A

jak jsem psal výš... radši po letech postup a kvůli vyššímu počtu týmů zase sestup, než se plahočit furt kolem dvacítky... hele on se z toho druhýho sledu od 10. místa níž nikdo moc dlouho neudrýží, je to prostě houpačka, viz Rumunsko, Skotsko, Kypr, Izrael... jinak jo, je jasný, že až se půjde dolů, tak se bude nadávat stejně tak, jak ose nadávalo loni na Spartu, předloni na Slavii a vůbec vždycky na všechny, kteří to podělaj

Reagovat
smazaný uživatel

Presne tak...Mozna az od toho Turecka nahoru uz je to stabilnejsi..

Reagovat
smazaný uživatel

jedem češi!!! dobře!!!

Reagovat
vanGomm

Na 12.místo,které zajištuje přímou účast v LM se s největší pravděpodobností stejně nikdy nedostanem,takže náš strop jsou dvě místa v předolech LM.Pro nás to však bude pyrhovo vítězství.Jelikož potom se nám totiž získané body pro koef.budou dělit 5,teď 4.To nás nebude svědčit.Takže se zas budem poroučet tam odkud jsme přišli.Takové to ode zdi ke zdi.Letošní koef.je ale na naše poměry velice dobrý.Je za posledních 14 let třetí nejlepší.Podle mého názoru se zase nějaký ten rok nemusí opakovat.Pro zajímavos naše koef za posledních 14 let.Sezóna 1999/00=8,000, 2000/01=6,000, 2001/02=5,500, 2002/03=6,200, 2003/04=7,375, 2004/05=2,875, 2005/06=4,625, 2006/07=5,750, 2007/08=5,125, 2008/09=2,375, 2009/10=4,100, 2010/11=3,500, 2011/12=5,250, 2012/13=7,000.

Reagovat
smazaný uživatel

to 15. místo znamená především snadnou cestu do pohárů pro českého vícemistra. Body sice neporostou tak rychle v případě úspěchu, ale je mnohem větší pravděpodobnost úspěchu dosáhnout.

Reagovat
PJ

Lepší se motat ode zdi ke zdi, než se pořád plácat u tý horší zdi, nebo ne? Mimochodem nedávno jsme byli i v desítce a měli jsme šest týmů v pohárech, i když jen jednu sezónu.

Reagovat
vanGomm

Ano těch 6 týmů v pohárech jsme měli v sezóně 2001/02.Tedy před 11 lety.Nedávno-dávno?Záleží ,jak pro koho.V LM šla tehdy Sparta přímo (kde jsou ty časy) do LM.Slavia hrála předk.a v poháru UEFA hráli V.Žižkov,Liberec,Příbram a Olomouc.Nevím,jest-li jsme někdy figurovali v té první desítce.Vím určitě,že v půběžném pořadí 1998/99-2002/03 jsme byli na 12.místě.Za náma byla tedy mj.Ukrajina a také Rusko.

Reagovat
PJ

No tak řekněme že to bylo trochu dýl než nedávno Taky nevim, jestli jsme byli v desítce, ale předpokládam že jo, pochybuju že by mimo desítku bylo šest týmů v pohárech.

Reagovat
PJ

1998 - 9. místo, 1999 - 10. místo, 2000 - 8. místo, pak to šlo dolu. Jinak zajímavý ještě je, že i s těmi šesti týmy jsme uhráli koeficient 5.5, což neni zas tak málo, i když na udržení tý desítky to nestačilo.

Reagovat
PJ

... a ještě 2004 jsme byli 9., pak 12., 14., 13., 15., třikrát 18. a letos 19. Takže až na poslední roky jsme se v tý patnáctce docela drželi.

Reagovat
vanGomm

Ano před těma 10-12 lety jsme na tom byli velmi dobře bohužel v poslední době pro nás do tohoto pořadí mj. promluvily bohaté tymy Ukrajiny a Ruska.Na udržení 10-12,místa,které zaručuje přímou účast v LM je potřeba uhrávat v pr.7,000.Ano letos to máme uhrané,ale jak se říká jedna vlašťovka jaro nedělá.My nejsme a nebudeme schopni kolem těch 7,000 rok co rok uhrávat.Navíc pokud budem v pohárech startovat v 5 týmech bude to vlastně naše nevýhoda.Získané body se pak budou dělit 5.

Reagovat
smazaný uživatel

Na to 15. místo máme nechapu ale co děla Izrael na 17. místě

Reagovat
smazaný uživatel

Izrael je dokonce v součtu za poslední 4 roky 15.

Reagovat
smazaný uživatel

Jednu sezonu hrali dobre Macabi Haifa pak ale nikdo

Reagovat
PJ

Izrael má za posledních pět let stejně účastí v EL jako my a o jednu účast v LM víc...

Reagovat
cetto

Podle mě nemáme šanci uhrát dobrý koeficient dýl jak 3 roky po sobě a to ze dvou důvodů (když opomenu vyšší kvalitu -> větší zájem o naše hráče -> odchody -> snížení kvality):

Zaprvé aktuálně se náš koeficient dělí čtyřmi. Pokud by se dělil pěti, znamenalo by to něco přes 5 bodů, což je sice slušné (oproti předchozím letům), ale není to nic extra. Zadruhé bychom nehráli tolik předkol, což jsou další bodíky minus. Měli bychom sice o jeden klub navíc, ale poslední roky dokazují, že kromě Plzně a Sparty zde není nikdo, kdo by dokázal v Evropě konkurovat, až na pár výjimek jako je vyřazení Marseille Boleslaví a nebo postup Slavie do LM.

Sečteno podtrženo možná se sice dostaneme výš, možná dokonce na 15. místo, ale tento posun nás bude následně opět katapultovat někam do hlubin. Ale jelikož si myslím, že náš fotbal není až tak špatný, tak se opět zvedneme. Ale pokud se u nás neobjeví nějaký zajímavý investor, tak podle mě nemáme šanci usadit se do toho patnáctého místa nastálo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Ale vždyť to tak má každý zhruba od 10. místa.

Reagovat
Talker

Tak nehráli bychom tolik předkol sice, ale zase vzhledem k tomu, kolik bodů Plzeň a Sparta posbíraly poslední roky, tak budou mít koeficient na to, aby byly nasazené (minimálně mistr, možná i vícemistr, pokud by to byla Plzen a Sparta).

Reagovat
smazaný uživatel

Komický argument. Jak už jsem tu říkal několikrát, nejvíce ze všeho o koeficientu rozhoduje to, kolik klubů se dostane do základní části ať LM, nebo EL. 15. místo je tak obrovská výhoda. Že se dělí pěti a né čtyřmi už pak tolik neznamená, natož body z druhého předkola, které se navíc dělí dvěma.

Reagovat
smazaný uživatel

Další důležitá věc je, že se zvyšuje klubový koeficient jak Sparty, tak Plzně. V předkolech EL i mistrovské části LM jim prakticky nehrozí nenasazení.

Reagovat
cetto

A jak počet klubů ovlivní to, kolik jich bude hrát základní část? Vždyt stejně všichni až na Plzen a Spartu vypadnou...a pokud ne, tak to už se dostáváme někam jinam, ale za současných okolností by Plzen a Sparta nahrály stejně bodů, ale vydělilo by se to pěti místo 4

Reagovat
smazaný uživatel

No ovlivní to hodně. Jelikož by šel vícemistr ligy do nemistrovské části kvalifikace LM. Tam má nejen šanci dostat se do LM, ale i v případě neúspěchu jít do EL. Šance projít tak do základní části pohárů je pro českého vícemistra zhruba dvojnásobná.

Hlavně stále nechápu tu logiku "nechceme uspět, aby jsme úspěch neztratili". Hlouběj, než na to 22. míto kde jsme začínali letos, už se snad ani propadnout nemůžem.

Reagovat
Y.N.W.A

přesně, ta "logika" některých místních diskutérů je trochu nad hlavu... prostě už nadávaj na to, že budem sestupovat z míst, kde ještě ani nejsme zatímco my, fanoušci si přejem, abychom se tam vůbec dostali

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

bravo pro německé i české týmy i články eurofotbalu

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Za to Holandské kluby ostuda. V sedmi neuhráli ani to, co my ve čtyřech.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele