Laporta věřil, že Messi bude hrát v Barceloně zadarmo
Joan Laporta, staronový šéf Barcelony, doufal, že Lionel Messi v klubu zůstane, i kdyby měl hrát zadarmo. Prozradil to v rozhovoru pro RAC1. "Mám ho tak moc rád, že mi to nedovoluje se na něj zlobit," řekl Laporta, který pohovořil také o trenérovi Ronaldu Koemanovi.
"Messiho jsme toužili udržet. Je to nejlepší hráč v historii Barcelony. Byla ta tady ale i velká nabídka od PSG, která vytvářela velký tlak. V určitém momentu bylo jasné, že nezůstane a bylo z toho pak zklamání na obou stranách," uvedl Laporta.
"Máme spolu skvělý vztah. Pořád jsem věřil, že ještě dojde k nějaké změně. Že řekne, že u nás bude hrát i zadarmo. Až bychom se finančně vzpamatovali, tak bychom mu to kompenzovali. Na druhou stranu, když tu byla pařížská nabídka, tak jsme po něm nemohli něco takového požadovat," řekl.
"Když ale přišlo na rozhodování, musel jsem udělat to nejlepší pro Barcelonu jako klub," dodal Laporta.
A tak si katalánský gigant od léta zvyká na život bez Messiho a popravdě řečeno, místy dosti tápe. I proto se čím dál častěji spekuluje o tom, že na své pozici skončí trenér Ronald Koeman. Laporta to ovšem vylučuje. "Zůstane. I po diskuzi s několika lidmi jsem došel k názoru, že si zaslouží podporu. Je fanouškem Barcelony jako my všichni a přišel, i když klub zažívá těžké časy. Ptal jsem se ho, jestli týmu věří a on mi řekl, že ano. Potřebuje to jen čas a aby se vrátili hráči po zraněních," prohlásil Laporta.
"Messiho jsme toužili udržet. Je to nejlepší hráč v historii Barcelony. Byla ta tady ale i velká nabídka od PSG, která vytvářela velký tlak. V určitém momentu bylo jasné, že nezůstane a bylo z toho pak zklamání na obou stranách," uvedl Laporta.
"Máme spolu skvělý vztah. Pořád jsem věřil, že ještě dojde k nějaké změně. Že řekne, že u nás bude hrát i zadarmo. Až bychom se finančně vzpamatovali, tak bychom mu to kompenzovali. Na druhou stranu, když tu byla pařížská nabídka, tak jsme po něm nemohli něco takového požadovat," řekl.
"Když ale přišlo na rozhodování, musel jsem udělat to nejlepší pro Barcelonu jako klub," dodal Laporta.
A tak si katalánský gigant od léta zvyká na život bez Messiho a popravdě řečeno, místy dosti tápe. I proto se čím dál častěji spekuluje o tom, že na své pozici skončí trenér Ronald Koeman. Laporta to ovšem vylučuje. "Zůstane. I po diskuzi s několika lidmi jsem došel k názoru, že si zaslouží podporu. Je fanouškem Barcelony jako my všichni a přišel, i když klub zažívá těžké časy. Ptal jsem se ho, jestli týmu věří a on mi řekl, že ano. Potřebuje to jen čas a aby se vrátili hráči po zraněních," prohlásil Laporta.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Xavi si dovede představit, že povede ženy. Messiho Zlatý míč je spravedlivý
04.12.2021, 11:29
I přes další porážku prezident Laporta vyjádřil Koemanovi důvěru
03.10.2021, 14:13
Soupeři si proti nám víc dovolí, když už nemáme Messiho, připustil Koeman
22.08.2021, 10:38
Laporta považuje finanční situaci Barcelony za dramatickou, ale dočasnou
16.08.2021, 18:16
Messi po odchodu z Barcelony podepsal dvouletou smlouvu v Paris Saint-Germain
10.08.2021, 22:52
L'Equipe: Messi se po odchodu z Barcelony dohodl s Paris St. Germain
10.08.2021, 14:33
Jeden z členů FC Barcelona se pokusil zablokovat Messiho odchod u soudu a EK
09.08.2021, 19:24
Messi v slzách potvrdil odchod z Barcelony, o novém klubu zatím nemá jasno
08.08.2021, 14:14
Laporta: Barcelona si nemohla Messiho dovolit, jeho odchodem začíná nová éra
06.08.2021, 15:11
Hvězdný útočník Messi končí v Barceloně
05.08.2021, 22:41
Messi se podle médií dohodl s Barcelonou na nové pětileté smlouvě
14.07.2021, 16:51
Messi přestal být hráčem Barcelony, ta ale věří v novou dohodu
01.07.2021, 20:57
Komentáře (158)
Přidat komentářLeo, šak já ťa mam rád aj bez peněz...
Kde si, kdo si..si myslíš, že jsem nikdy nehrál fotbal nebo co
,Laporto, proč? Řekni mi proč?!?
dostal si přece pštrosa!
Messi jen ukázal svůj charakter.
Ukaž taky a běž do práce zadarmo.
Kdyby mi zaměstnavatel 17 let platil takovou dardu, že by mi i měsíční plat stačil do konce života, tak klidně.
A určitě by si podával stejný výkon a měl stejnou motivaci že jo? Ty jsi charakter to se nevidí
Messi už má dávno vše, na co si vzpomene. Na co potřebuje na účtě další miliony? Jestli jich má 900 nebo 950 mu může bejt u prdele. Barcelona je ted těžce v prdeli a možná zkrachuje a ten debil místo aby podpořil tým svého srdce, tak radši zahraje na tiskovce divadýlko se slzičkama a uteče za prachama od šejka. Lidský odpad.
Celou svoji kariéru dělal všechno pro to, aby byla Barcelona úspěšná ( kromě bránění, ale to je jedno). On opravdu nemůže za to, že ti kreténi dovedli Barcelonu do takových finančních problémů. A to, že mu řeknou, že by se s ním nějak pak vyrovnali teď vyznívá docela vtipně. Je to jeden z nejlepších fotbalistů na světě, tak si ty peníze zaslouží. Bylo by to epické gesto a asi by to přežil, ale určitě to není lidský odpad. Kritiku si tak zaslouží za Lays a Pepsi. To za chvilku s takovou bude mít každé děcko nadváhu.
jezisi to su zase blbosti. Barcelona ma vedenie, ktore ma zodpovednost, preco by ich mal zas a opat tahat zo sraciek hrac?? Pracuju pre klub zadarmo aj pani vo vedeni, ktori tiez isto nie su odkazani na plat z klubu?? Ci Messi potrebuje tych 50 mega alebo kolko nie je podla mna vobec relevantne.
Stejně tak můžeš říct, proč se nezřekne své odměny vedení klubu, které za finanční stav klubu dokonce přímo odpovídá ? Laporta i další .....
Přesně , souhlasím s tebou
určitě
To je dobrý argumentovat tímhle kdyby, když se to člověka netýká a v téhle situaci nikdy nebude.
A pak i ta představa, že majitelé firmy promrdají finance a pak po tobě budou žádat, aby si pracoval zadarmo, protože jsi měl nadstandartní plat.
to říkáš jen proto, protože je ta částka pro tebe momentálně úplně mimo tvé chápání
Čo sa smejete, ja by som to aspoň na rok urobil tiež Potom by sa uvidelo
zvlášť když by to pak měl kompenzovaný
Klidne, das mi pak 100k Euro, za kazdy mesic ktery jsem odpracoval zadarmo?
Nedám.
Neva já se nezlobím
A ty pičusku vyjebaný , nesrovnávej práci za 30 tisíc a plat sportovce za miliardy , uvědom si co meleš za hovna
Uvědom si, co meleš na hovna ty
Kdybych měl na účtě miliardy a dělal práci, která je spíš celoživotní koníček a sen miliardy lidí, tak bych to asi zvládal chodit tam zadarmo
Nezvládl, protože si to nedokážeš představit.
Právě si to přestavuju
Ale teď jsem si uvědomi že makám 12h za 13 čistýho a jsem zpátky v realitě
To je dobrý, přes litr na hodinu
Psychika by tě pojebala kámo. Hrát zadarmo vedle Roberta, Coutinha atd. s jejich platy, kteří se ani v top formě neblíží tomu, co Messi odehraje s 40°C horečkou. To udělá hodně.
Asi je to možný. Ale zase když mám na účtě 20 miliard, tak by mi mohlo být jedno, jestli frajer vedle mě bere výplatu, ale celově nemá ani desetinu toho co já Ale to jsou takový debaty mimo realitu, to není nic proti Messimu z mý strany
Mes qué un práca
Za ty prachy z reklam bych to asi zvladl
Tak si vem, koik ještě musí viděl na marketingu, to možná bude podobná částka jako měl normálně plat, neříkej mi, že by s tím nevyšel. Barcelona si hejčkala už od mládí, jen díky ní je tam kde dnes je. Kdyby mu neplatili dosti nákladnou léčbu a nervali do něj hormony, tak by nejspíše nikdy nebyl profesionální sportoven, každopádně ne na takovéto úrovni. Podle mě by si to Barcelona zasloužila.
vydělat, blbá autokorekce
a Messi jej to vratil vykonmi na ihrisku, trofejami a marketingovym potencialom...nemyslim, zeby si boli voci sebe nieco dlzni...
Ty jsi blb
neskutečná naivita
Ta Barcelona je slušně v prdeli.
Já jsem to říkal , je to vandrák nenažraný
Až bychom se finančně vzpamatovali, tak bychom mu to kompenzovali Toho by se asi jen tak nedočkal.
Laporta:„Brzy přivedeme velké fotbalové jméno"...som sa dozvedel na barcafore. Sterling ?
Jen to ne.
Nějaký třetí de Jong.
Nigel?
Vždyť by to ani tak přece nešlo ne? To by museli uzavřít už tehdy, kdy byl na soupisce a ne až potom, co mu vypršel kontrakt. Je tam přece podmínka, že ho mohli podepsat za max. 50% bývalého platu. Teď s křížkem po funuse říkat "coby kdyby" nebo "myslel jsem že" je úplně zbytečné..
Kdyby hrál opravdu zadarmo, tak by se to dalo určitě nějak obejít.
Chtěl bych fakt vidět někde napsané to o těch 50%. Neříkám, že to tak není, ale zatím jsem to nikde oficiálně v pravidlech neviděl a toto prohlášení jde úplně proti tomu.
Někde to tady běhalo v té jeho sáze. Jsou to pravidla Španělské ligy tuším. Ale stejně by se část nasrala za jakékoliv situace, takže je to vlastně jedno..
A mne to ani nedava logiku. Predsa len skonci hracovi zmluva nie je to o tom ze by ju isiel predlzovat ale on defacto podpise novu a tam uz moze kludne byt ze mu mzdu budu vyplacat v traktoroch
Pokud vim, tak to neni nic specifickyho pro fotbal, ale pracovni pravo ve Spanelsku zakazuje vykonavat tu samou praci pro toho samyho zamestnavatele za min nez pulku lonsky mzdy. Pokud budes jako "dobrovolnik" delat bez naroku na mzdu, tak je to ok. Ale muzu se plest a konkretni odkaz na to nemam.
Miro Stoch
Srdcař
Kdo by to reálně z dnešních fotbalistů udělal? Z těch dřívějších mě napadá v Barce leda tak Puyol. Vždyť na Kristýnu a jeho plat se skládala i automobilka.
protože CR je samozřejmě srdcař Juventusu
protože být to Real nebo Manchester hraje nějakou roli
pretože z Realu odchádzal, lebo chcel hrať zadarmo a iba Peréz mu chcel platiť viac až sa nakoniec pohádali a tak odišiel
Totti by za to podla mna aj platil
To byla ještě stará dobrá doba gentlemanů a srdcařů. Totti Roma, Piéro Juve, Maldini AC a Zanetti Inter. A těch hráčů co se nehnali jen za mamonem bylo určitě víc.
Ale to přece byli zbabělci, co se báli hrát jinde
scholes :-)
Le Tissier
Udělali to Baroš nebo Błaszczykowski.
To jsem ani nevěděl.
Neser
Zasa tu máme veľa moralistov
Však podle španělského zákoníku ani nemůže...co to je za vyjádření od Laporty?
Nepochopil
Vysvětli, opravdu nevidím možnost jak by měl zůstat a hrát.
Určitě by se našel způsob.
S těma 50% to je prý BS
Tak proč ty největší kapacity v Barce nehrají všichni zadarmo? To si jako myslíš, že v jednom roce kdy odvadí klub i hráč brutální daně, se v dalším kvůli černým číslům o ty peníze stát takhle jednoduše připraví?
to je tady jak s nějakýma lidma ze základky. Kdyby to bylo takto jednoduché, tak se propírají ve fotbale násobně větší částky než teď.
Hele, já jejich zákoník práce neznám (předpokládám, že ty taky ne), jenom prodávám, jak jsem nakoupil, ale přijde my dost divné, že by hráč/zaměstnanec, co je beze smlouvy, nemohl podepsat novou jakou chce. Spíš by mi přišlo logičtější, kdyby to bylo v regulích španělské ligy.
https://www.google.com/amp/s/www.football-espana.net/2021/08/08/lionel-messi-would-legally-not-have-been-able-to-play-for-barcelona-for-free/amp
Tady se po kliknutí na "legally impossible" stáhne 30 stránkový dokument, který by tu klauzuli měl obsahovat. Opravdu se mi to ale nechce hledat, překládat..každopádně BOE by to měl být nějaký oficiální španělský národní list, věnovaný zveřejňováním zákonů.
Spíš mě mrzí, že na netu neexistuje (nebo neumím hledat) článek od renovanych deníku, který by něco podobného buď 100% potvrdil, nebo klidně i vyvrátil...
ok, beru
Chápu, že Barca je teď ideální terč, může si za to sama. Některý ty žvejky tady jsou určitě z kategorie trollingu, to se dá opět pochopit. Ale trochu se obávám, že někteří to snad i myslí vážně
on dela svou praci pro Barcelonu zadarmo, ze tohle rekne takhle verejne?
Taky si říkám, jestli si strouhlo platy i vedení. Má někdo info?
Áno . Stanovi Barcelony a aj Realu sú podobne . Každý, kto chce byt prezident musí zložiť záruky 10% z celkového obratu za posledné 3 zúčtovacie obdobia. Laporta na poslednú chvíľu dotiahol niekoho kto mu poskytol 23 mega , celkovo to bolo 97 miliónov . Oni ako vedenie niesu nijak platený . Nieje to klasicky podnik . Tie záruky sa dávajú preto, ak by vznikla škoda na majetku klubu aby bolo z čoho to zaplatiť . To je to, že ako Barca tak aj Real niesu spoločnosti ale sú vlastnený socio .
Aha, tak to potom jo Diky za objasneni
Já to věděl.
Od leta 2022 nebudeme rok na Nou Camp. Ide sa rekonstuovat stadion z doterajsej kapacity 99.000 na 110.000 tisic.
Když budou hrát na tom ženskym stadionu, tak píšou, že se zvedne kapacita z 6000 na 50 000...Jak to je proveditelný?
https://www.sinagl.cz/images/stories/2017/Rusko_stadion.jpg
Barca sázela na Super Ligu, stejně tak Juve a Real, kteří prostě nemůžou dělat takové nákupy jako třeba v Anglii (i když 180M na Mbappeho schrastili někde). Samozřejmě nákupy Coutinha a Dembulance byly fail, který vyšel na skoro 300M a prostě vše stálo na tom co vybudoval Guardiola kolem Messiho, jenže jak odcházeli hráče, tak je nenahradili.
Jasně, trapné dřevácké žoldáky bez výkonnosti jako Coutinha udrží, neustále zrakveného Dembelého nebo Umtitiho taky, dotáhne další kopyta jako Luuka de Jonga, Depaye nebo Braithwaita, ale Messi měl hrát zadarmo Laporta se pěkně vybarvuje.
Zacina mi liezt krkom ale to v podstate uz od zaciatku kampane
To len ukazuje, akú mylnú predstavu o ňom jeho uctievači majú..
uctievaci laportu?
Messiho
akoze ked hrac nechce hrat zadarmo tak to je zmrd, dobre
tak ale jeho hardcor fans mali o ňom takú predstavu.. srdciar, charakter atď.. mne je celkom jedno kde hra a aký má plat ma netrápi vôbec..
len podotýkam, že aj tuna si si mohol prečítať, že aký má Messi super charakter, že Barcelonu nenecha, že je taký srdciar, že tam bude hrať celú kariéru aj keby sa čo robilo.. čo boli teda pekné kecy, teraz sa to len potvrdilo..
to akoze nejaky hardcore fan realne veril ze by messi alebo hocikto hral zadarmo? to asi sotva. a povedat ze sa on vykaslal na nich je nezmysel, ustipil kam sa dalo a aj keby ustupi viac tak im to nepomoze. takze sa vykaslali oni nanho a nie on na nich
tak ja neviem či tomu čo písali, čo tom aj verili len mi príde, že v tomto je Messi "obeťou" svojích vlastných hardcore fans..
ale asi nikoho normálneho to neprekvapilo a rešpektuje to.. je to ako to je a ak by sa teraz hádali kto sa vykašlal na koho pokazili by tým všetko čo spolu doteraz spravili..
btw zadarmo asi nie.. ale v NFL ak chce niekto niečo vyhrať, niekde hrať a je v jeho veku tak hrajú aj za 750 000.. a to aj hráči ako Joe Thorton alebo Patrick Marleau..
Jestli to chápu správně tak la liga by Barce dovolila podepsat Messiho ale jen pokud by hrál zadarmo a Barca by k tomu ještě musela podepsat smlouvu s CVC, která by jí z dlouhodobyho hlediska poškodila. S tou smlouvou Laporta pochopitelně nesouhlasí tak nevim proč tyhle spekulace vůbec vytahuje, akorát tím špiní Messiho...
Peníze > Barcelona
Takový šílený kec, že by měl hrát někdo zadarmo, pomalu nikdy se to u hvězdy takové kapacity nestalo a zrovna Messi by s tím měl začínat. Absolutně nechápu, že to někdo vůbec považuje jako možnost, kterou by měl udělat. Tahat jí poslední 4 roky za aspoň nějakými úspěchy, přežívat katastrofální trenéry, když chtěl odejít loni, tak jej bývylý předseda fucknul a teď by se měl vzdát ještě svého platu, ale samozřejmě by Barcelona rýžovala na jeho sponzorech.
A když už by v nějakém bláznivém světě na to kývnul, tak tu dnes budeme číst komentáře, jaký to je srab, že radši hraje zadarmo v Barceloně, než aby odešel někam jinam.
Zajímalo by mě, jestli celé širší vedení pracuje zadarmo, když mají teď potřebu přicházet s takovými výroky.
ale to je len výsledkom obrazu ktorý o Messim vytvorili jeho fans, nič iné za tým nehľadaj.. Messi má plné právo rozhodnúť sa ako chce on sa nepotrebuje obzerať za tým, že ako si ho niektorí ľudia predstavujú..
Kravina, tyto názory vytváří jeho antifans.
Nazory aktualne ano, ale na zaklade obrazu ktory o nom vytvorili jeho fans..
Jakým obrazem? To jako culeés začali svalovat veškerou vinu za to, že Barca nemá prachy na Messiho a jeho nenažranost? Taky byli první, kdo ho vinil za nedomluvu s Laportou a následným odchodem do PSG?
nemyslím toto konkrétne.. to už je výsledok.. ale 15 rokov čítam, počúvam aký je Messi srdciar, ako ostane v Barcelone celú kariéru, že tam bude hrať zadarmo a podobné blbosti od jeho vlastných fans, tých chceli obhájiť to, že nevyhral inú ligu ako španielsku, lebo potrebovali nejaký argument k tomu, že Ronaldo vyhral 3 najlepšie ligy na svete.. oni mu vytvorili tento super charakter.. a tento trápny hate zato, že odišiel do PSG je už len výsledkom týchto 15 rokov a hlúposti ktoré vymysleli jeho fans..
Nemáš pravdu. Podle toho, co píšeš, tak o té kauze víš kulové. Akorát si z toho bereš, co se ti hodí.To, že to je LM srdcař, dokazoval dlouho tím, že v Barce vydržel takovou dobu a to i v době, kdy už ta sestava, i díky "hospodaření" vedení, neměla nárok na významnější úspěch. S těma spoluhráčema by nedokázali nic ani 3 Ronaldové. Kde myslíš, že by hrál, kdyby díky Bartovi nebyla Barca v takových sračkách. A teď jestě ten blbec Laporta řekne, že si myslel, že bude hrát zadarmo. Proč, když si Leo byl ochotný, jako jediný, snížit plat na možné minimum ( 50% - bral by míň, než někteří spoluhráči), nebyli k tomuto kroku ochotní i ostatní hráči? což by mimochodem v tu chvíli stačilo na jeho podepsání. Ale o těch se nepíše. To taky vymysleli jeho fans? Ty ho jenom prostě nemáš rád, proto argumentuješ Ronaldem.
Ako si prisiel ze ho nemam rad? Ved je v pohode..
Ty ma len nechapes.. toto co bolo teraz, za to nemozu fans, teda niektori (socios) ano, ani Messi za to z 99% nemoze.. proste je to tak ako je.. a nikdy som nekritizoval ani nehanil za to, ze siel do PSG..
Pointa je o tom, ze antifans LM sa chytilo toho, co o nom vytvorili jeho hardcore fans.. je to na hlavu? Je suhlasim, je to mimo realitu? Tiez suhlasim.. a Ronalda som pozuzil ako priklad k tomu co hardcordfans LM tvrdia/potrebuju.. nijak som nechcel znizovat hodnotu Messiho karieri vv FCB..
Se mi libi jak fanousci Messiho verili, ze se ten jeho prestup provedl behem jeho poslednich 3 dni v Barce :D
Messi proste chtel z ty Barcelony uz odejit... vedel, ze to jde uz do sracek, tak odesel
jasná věc
Dobre svinstvo od Laportu toto vyhlasenie.
Nas naj... hrac historie, cakali sme od neho viac, skoda ...
Messi vydělával Barceloně víc než do něj nainvestovali a ještě ke všemu dostali pár miliard,tak ho musí mít Laporte rád! Zadarmo ani kuře nehrabe!
Od Laporty je tohle ubohy vůbec vypustit z drzky
Timhle akorat kazi Messiho obraz, protože viz i tahke diskuse, nejakej mental se toho chyti a jeste ho ocernuje
jasnej skandál
Neuvěřitelné
Inak každé Laportove vyjadrenie mi príde debilnejšie a debilnejšie. Radšej nech čuší a maká, ako sa stále vykecávať v médiách.
No momentálně by všichni vč. Laporty měl chodit do fabriky a fotbal dělat amatérsky až po práci. Vždyť to přivedli úplně na buben.
bezpaterni krysa! Snad bude jednou viset pred stadionem. Vyjebal s nejvetsi legendou klubu ktera zaroven prinasela neuveritelny profit pro vsechny kolem a jeste se neboji prichazet s podobnymi vyroky
Zacina mi byt zle z Laportu. Tieto politicke vyjadrenia tapu ....dufame, ze budeme môct oznamit dobre spravy....dufame a dufame a panuje oprimizmus. Nikdy nic konkretne. Furt len dufaju a veria. Grcat sa mi chce.
nevidím na jeho prohlášení nic špatnýho
však by nemohl hrát ani zadarmo, což stejně ani ve Španělsku nejde, tak co mele
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele