Léčba Marescou v Chelsea zabírá. Jak se z černé díry na peníze stal aspirant na titul?
Když se minulý prosinec v Premier League zkompletovalo šestnácté kolo, krčila se Chelsea na dvanáctém místě tabulky se čtrnáctibodovou ztrátou na Ligu mistrů. O rok později řeší podstatně příjemnější starosti, s novým manažerem Enzem Marescou je totiž reálně ve hře o titul. Zásluhu na tom ale mají i postupné kroky v předchozích letech.
Ačkoliv závěr jarní části sezony Mauriciu Pochettinovi vyšel, rozhodlo se vedení v čele s Toddem Boehlym k poměrně překvapivému rozvázání spolupráce. Téměř okamžitě se hlavním favoritem na uvolněnou pozici stal Enzo Maresca, jenž hned ve své první sezoně v Leicesteru dovedl Lišky k vítězství v League Championship a návratu mezi elitu.
Italská tradice v Chelsea
Lodivod z Itálie, to rozhodně pro fanoušky Blues nebyla žádná novinka, přestože zbylé kluby anglické "Big 6" do této země až na výjimky nesahají. Na Stamford Bridge se Maresca stal už pátým trenérem z Apeninského poloostrova za posledních patnáct let, přičemž mu jeho krajané nastavili velmi vysokou laťku: Carlo Ancelotti i Antonio Conte dosáhli na ligový titul, Roberto Di Matteo zase na historické vítězství v Lize mistrů. Snad jen zápis Maurizia Sarriho lehce pokulhával, ale Evropská liga také není k zahození.
Italian Managers in their first seasons with Chelsea pic.twitter.com/JYiYBOYXxb
— Just Chelsea (@Just_chelseafc) December 16, 2024
Mimochodem, za zmíněné období usedlo na lavičku Chelsea třináct stálých manažerů, přičemž kromě italské čtveřice dokázali vyhrát trofej už jen Rafael Benítez s Thomasem Tuchelem. Těžko však mezi těmito muži hledat jiné podobnosti než národnost: Di Matteův pragmatismus ani zdaleka nepřipomíná Sarriho vysoko postavenou obrannou linii, od které se zase podstatně liší Conteho tradiční systém 3-5-2.
Zkušenosti od Guardioly
Jasně definonvaný styl hry přitom vyznává i Maresca, muž, který se už v dobách své vydařené hráčské kariéry nebál zapojovat do diskuzí o stylu hry a přístupu. Prakticky ihned po svém konci na hřišti se přemístil za postranní čáru, kde postupně působil jako asistent u Ascoli, Sevilly a West Hamu United. Dvě období proložená krátkým angažmá v Parmě strávil také v Manchesteru City - nejprve jako mládežnický trenér, později jako technický spolupracovník Pepa Guardioly.
A jak se přihodilo už mnoha parťákům úspěšného Španěla, i rodák z Kampánie se z Etihadu odrazil k velké příležitosti. Marescu si však chválili už během předchozích angažmá, například Manuel Pellegrini mu v dobách společného působení u Hammers pravidelně svěřoval taktickou přípravu. Sám Ital si totiž vždy zakládal na vzdělávání hráčů v oblasti přemýšlení o hře, v čemž existuje velká synergie právě s Guardiolou.
"If you want to become a manager come in my staff!"
— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) September 22, 2024
Pep Guardiola speaks about Mikel Arteta and Enzo Maresca's success pic.twitter.com/owoSNW7R9s
Podobnost najdeme i v samotném stylu hry zakládajícím se na aktivním napadání či kontrole hry začínající od brankáře a stoperů. Při výstavbě Maresca rovněž aplikuje roli invertovaného beka, kdy se buď Marc Cucurella, nebo jeho protějšek na pravé straně (většinou Malo Gusto) přesouvá na pozici šestky vedle Moisése Caiceda. Tím vytváří větší volnost pro další dvojici středopolařů, a Cole Palmer tak může působit jako spojka mezi zálohou, zeširoka hrajícími křídly a útočníkem. Alternativním plánem, pokud s Caicedem nastupuje Roméo Lavia, je double-pivot v tomto složení s Gustem operujícím výše v okolí Palmera.
Obě varianty nicméně umožňují Caicedovi zazářit a naplno rozvíjet svůj potenciál - vždyť na příkladu Rodriho vidíme, že jeho pozice je v podobném stylu hry tou možná stěžejní. Právě přes zataženého záložníka uvolněného díky týmové práci s náběhy a prostorem řídí Maresca většinu postupných akcí svého týmu.
Důsledný, ale lidský přístup
To se mu daří i díky dobrému vztahu s hráči v kombinaci s pevnou rukou. Hráči trenérově herní filozofii stoprocentně věří a už během přípravy zaznívaly z tábora Chelsea hlasy o tom, jak se morálka celého týmu zvedla. "Mluví s vámi na rovinu a můžete mu věřit," říká na manažerovu adresu Noni Madueke. "Nesnaží se být s každým nejlepší kamarád, ale je upřímný a spravedlivý. Přesně to potřebujete od trenéra, obzvláště ve špičkovém klubu jako Chelsea."
Zároveň Maresca už v létě během jednání upozornil nové posily, že od všech očekává stoprocentní oddanost a vysokou pracovní morálku. "Neexistuje ani jeden den, kdy byste si mohli dovolit vypnout. Neustále ze sebe musíte vydávat to nejlepší," potvrzuje jedna z letních akvizic Tosin Adarabioyo.
Nejen ze šatny, ale i z kanceláří na Stamford Bridge létají pochvaly na Marescovu osobnost. Vytvořil si silné pouto s příznivci klubu, perfektně spolupracuje s vedením. Není proto divu, že zdroje zevnitř Chelsea už říkají, jak by všichni rádi, kdyby jejich manažer dlouhověkostí dorovnal Guardiolu či Kloppa.
Chelsea under Enzo Maresca:
— Pubity Sport (@pubitysport) December 15, 2024
Games: 25
Wins: 17
Draws: 4
Losses: 4
He is ???????????????????????????? pic.twitter.com/3viHR3Gt9a
Jasná přestupová politika
Bylo by však hodně zjednodušující, kdybychom zásluhy za vzestup Blues připisovali pouze změně na lavičce. Je pravdou, že kroky nových vlastníků a jimi dosazeného vedení byly občas na hraně pravidel, často chaotické či nekoncepční a neustále čelily kritice. Tu si fanoušci stěžovali na výraznou rotaci manažerů (Boehly se za dva roky stihl rozloučit se čtyřmi), jinde zase na přílišné zemětřesení v kádru. Všechny poznámky jsou beze sporu fakticky správné, nicméně nakonec se zdá, že tato rozhodnutí přinesla ovoce. Ostatně už od začátku američtí majitelé avizovali, že chtějí postavit svůj tým de facto od píky a na dlouhou dobu dopředu.
Tak se i stalo, což potvrzuje pohled na soupisku. Ze třiceti mužů na ní figurujících pouze trojice působí v A-týmu přes dva a půl roku, tedy déle než Boehly. Gólman Marcus Bettinelli si přitom v této sezoně nepřipsal ani jeden start, Ben Chilwell má na kontě poločas v Ligovém poháru a Reece James čtyři zápasy, byť u něj je to způsobeno zejména nekončícími zdravotními potížemi. Kromě zmíněného Bettinelliho zatím nikdo v kádru neoslavil osmadvacáté narozeniny (Chilwella čekají v sobotu) a drtivá většina hráčů má smlouvu platnou minimálně do léta 2028. Pokud se týmu bude dařit, je to dozajista skvělá situace.
Why Chelsea could be Premier League champions pic.twitter.com/odz9tqkfdK
— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) December 17, 2024
Nízký věk, dlouhý kontrakt a utracená miliarda liber ale samy o sobě nestačí k tomu, abyste se meziročně zlepšili téměř na dvojnásobek bodů a stíhali skoro bezchybný Liverpool. První přestupové období v létě 2022 navíc nepřineslo ideální výsledky, do výraznější role se z tehdejších příchodů prosadili pouze obránci Wesley Fofana s Marcem Cucurellou, naopak hvězdy jako Kalidou Koulibaly nebo Raheem Sterling zcela vyhořely.
Právě tady se zrodila restrukturalizace sportovního vedení spolu s plánem investovat už pouze do hráčů s vyšším ročníkem narození. Chelsea neváhala utrácet hned v lednu po mistrovství světa v Kataru, což dodnes přináší ovoce. Tehdy totiž dorazili Enzo Fernández, Noni Madueke či Malo Gusto, kteří aktuálně patří do základní sestavy. Následující léto se hlavní fáze přestavby dokončila, příchody Roberta Sáncheze, Moisése Caiceda, Roméa Lavii, Cola Palmera a Nicolase Jacksona dotvořili současnou osu mužstva.
Před probíhající sezonou už se provedly pouze zásahy menšího charakteru, podobný je i plán do budoucna. Dle zpráv zevnitř klubu není totiž vedení pod žádným tlakem, aby provádělo další uspěchaná rozhodnutí, a může se tak v klidu zaměřit na důkladnější vytipovávání hráčů. Jelikož nesdílí časté názory fanoušků, že by do svých řad akutně potřebovali brankáře a stopera špičkové úrovně, lze ze strany Blues očekávat klidnější zimu.
Na Marescu číhají i nástrahy
Ačkoliv se v současné době vše jeví růžově, usídlení Chelsea mezi anglickou elitou ještě zdaleka není definitivní. Jeden loňský problém v podobě decimujícího množství zraněných sice odezněl či se jej podařilo vyřešit, jiný ale stále přetrvává. Tím je disciplína. Modří jsou spolu s posledním Southamptonem suverénně nejnapomínanějším celkem Premier League.
O zbytečnosti i potenciálně velkém dopadu této neřesti nejlépe svědčí závěr utkání proti Brentfordu. Marc Cucurella se po závěrečném hvizdu nepohodl s Kevinem Schadem, za což si oba vysloužili žlutou kartu. Jenže pro Španěla byla v zápase již druhou, a tak se o víkendu proti Evertonu musí Enzo Maresca obejít bez něho. Právě Cucurella spolu s Wesleyem Fofanou chyběli už při předchozím výletu do Liverpoolu, v říjnu Chelsea podlehla Reds možná i proto, že tato dvojice stihla velmi rychle nasbírat pět žlutých karet.
První žlutá v 95. minutě, druhá dokonce po utkání a je z toho karta červená. Dámy a pánové, Marc Cucurella... pic.twitter.com/teJ7fJu9ZD
— CANAL+ Sport CZ/SK (@CANALSportCZ) December 15, 2024
Když byl Maresca na karetní sbírku dotázán ještě před utkáním s Liverpoolem, ujišťoval, že žádné problémy s disciplínou jeho svěřenci nemají. Tentokrát už tak zamítavý nebyl, zároveň ale hovořil velmi neutrálně. Možná i proto, aby si udržel kabinu na své straně. Při současných pozitivních výkonech a výsledcích je to přeci jen o něco snadnější než v situaci, kdy se dařit přestane.
Že je v kádru Chelsea velké množství potenciálních rozbušek, to je věc poměrně známá a vzhledem k absenci zkušenějších borců ne moc překvapivá. Už samotná šíře kádru je možným úskalím, které se dosud neprojevilo - naskakovat na pár minut a užít si radost z vítězství je přeci jen snesitelnější představa než prosedět zápas na lavičce a jít si na závěr spolknout hořkou pilulku. K tomu si připočítejte jednotlivé incidenty z minulosti jako například roztržku Maduekeho s Palmerem ohledně exekuce penalty nebo Fernándezovy rasistické urážky vůči Francouzům, přičemž s pěti na klubové úrovni nastupuje.
Zatím se každopádně Maresca jeví jako muž, jenž má otěže pevně v rukou. Pokud se mu nic nevymkne, je na dobré cestě přinést zpět na Stamford Bridge kýžený titul, na který se čeká již přes sedm let.
Komentáře (219)
Přidat komentářhttps://pbs.twimg.com/media/Ge3wu2TWkAAHlk0.jpg
Ještě chybí 6 bodů k jistotě záchrany, potom by se už snad začalo dát bavit i o Top6
Námet pre Netflix, ako si všetci robili pi.u z amerikána a on im predsa len svojou brliantnosťou vytrel ten anglický pekáč. V hlavni roli Brad Pitt (kvôli "podobe" s majiteľom).
Ako im vytrel anglicky pekáč?
Marescou, coz je italsky máslo
American, ktory sa rozhodol zmenit futbal v anglicku, vsadil na mladych hracov (castky nikoho nezajimaj, stejne nesedi), polena pod nohy mu hadzali starsi hraci a treneri, ktori nechceli prijat tieto zmeny, anglicke pravidla zavedene proti uspesnym podnikatelom a cela novinarska a odborna verejnost na cele napriklad s novinarom Hugh Grantom, ktory bude hrat rodaka z Liverpoolu a ktoremu nebude rozumiet ani kokot co povie a nakoniec s prichodom mladeho trenera vsetko zapadne a zacne sa darit, aj ked titul nakoniec v poslednej chvili utecie mlademu timu proti gigantovi s velkymi hviezdami z LFC, ja to vidim pred ocami.
Hugh Grant by bol perfektne obsadenie do role stareho mrzuteho novinara
Už v Gentlemanech byl fanstastickej
tam boli fantasticki úplne vsetci
To je jeden z mala filmov na ktorom by som nemenil jedinu sekundu
zatím nikdo nikomu nic nevytřel...námět pro netflix až vyhrají PL nebo LM, do té doby se nic zajimavého nestalo
To za prve, za druhe s tym, kolko investovali, niet divu, ze sa im zacina trochu nejak aj darit. Este aby nie. Nadava sa na City, ze su pay to win, ale to, co robila od prichodu Americana Chelsea, to asi nepozna konkurenciu.
Myslím si, že to pre hrdosť američanov nie je prekážka, majú obdobný rozprávkový príbeh aj čo sa týka nového prezidenta
To je samozrejme druha vec. Pokial si to myslel doslovne, tak sa to s tym netflixom kludne moze spravit…
V tom případě čekám dokument o Lyonu, jak Lyon ze semifinále LM se během pár let dostal do Ligue 2, stačí jen nevyhovět požadavkům na prodej hráčů a zisk peněz a jsme tam.
To by mělo náboj,Chelski nikoho nezajímá, navíc už byl z PL na Netflixu jeden seriál
s tím co tam poslední roky přidávají to je spíš hovnoflix
Nějaký ty dokumenti ze sportovního prostředí jsou cajk, Vesmír a příroda taky. Chce to si pečlivě vybírat no
platit si 5 služeb měsíčně abych viděl pár filmu a dokumentu? asi vynechám
Uz ani tie reality shows nie su co byvali Ale zas tam pridali späť The Office, Gossip Girl, rôzne romanticke filmy (napr. Love Actually - ked uz sa spomina Hugh Grant), tie dokumenty su tiez pohoda. Celkovo to viac rozsirili aj na tie veci, ktore si netflix neprodukuje sam, a to cenim. Plus na Netflix sa po novom da hrat FMko (ako keby som na to mal cas). Ale hej, ono celkovo ta telka uz neni co to byvalo. Cim viac to stoji a cim viac tych sluzieb je, tym horsia je ta kvalita
Chelsea to jinak neumí už od 2003.
Tenhle příměr ti úplně nevyšel.
Amazon natáčel v kabině Arsenalu a ten tým nic nevyhrál. Taky se "nic zajímavého" nestalo kromě výměny trenéra ...
Žiju ve světě, kde se v ideálním případě natáči dokument v ideální chvílí po nějakém velkém úspěchu. To že se dnes natáčí kdeco bez ohledu na správné načasování je věc druhá. Ale tak ono když je poptávka tak je vlastně jedno kdy se to natáčí. V tom případě se může natačet i o jakémkoli týmu, kdykoli, bez ohledu na výsledky.
Tak pred sezonou nikdy nevis jak to dopadne, oznamis dokument a to je pak fajne, viz sunderland
Boehlyho bude hrát Terry Crews
Aby splnili kvóty pre menšiny a väčšinu hráčov Chelsea ako Fofanu, Jacksona budú hrať bieli herci nech sa to vyváži a aspoň sa prinesie niečo nové a vytvorí to už taký chaos, že konečne to začne dávať zmysel
Samuel L. Jackson
A všichni hráči Chelsea budou bílý, kromě Enza, kterej bude černej, ale bude mít blackface.
Vždyť ještě nic nevyhráli
me zajima jak budou vypadat pristi rok az se do toho promitne CHL + ten system bude jeste vic okoukanej.
Nicmene i tak super prestavba, vetsina tech jmen davala smysl a nakonec si to sedlo. To co United trva 10 let, tak oni zvladli de facto za 2 sezony.
Jakej systém?
Přestříkat soupeře protože golmana a stopery máte dle vás na hovno.
Jako semenem?
přestřílet.
Tu asi platí že každý vidí to čo chce
Asi náš herní myslí.
Aspirant na titul zatím určitě ne. Mimo pár hráčů, kteří něco vyhráli v repre ti hráči nemají zkušenosti s tím vyhrávat tituly a bojovat o ně do posledních kol ani jiných ligách, natož v PL. Podle mě v klíčových chvílích je zradí brankář, obrana nebo odejde forma křídelním hráčům. Aspirant na titul tak za 2 roky. Letos to vidím na 1. Live, 2. Arsenal, 3. Chelsea/City.
Aspiranti na titul letos jednoznačně jsou. To že jim schází zkušenosti se možná projeví, ale po přibližně půlce sezóny jsou kousek od prvního místa. Nevím, kdo jiný by měl být aspirantem na titul, než tým, který nasbíral přes 70% možných bodů a je na druhém místě.
nebyla loni v podobne situaci Aston Villa? A nevidel jsem, ze by nekdo mluvil o titulu
Ta na tom byla ještě líp, kdyby před Vánoci neposrala zápas s outsiderem, tak by byla dokonce první.
tomu ver
nevíme, co bude, dle aktuální formy Chelsea adept na titul jsou... když to srovnám s Live, City i Arsenalem, tak jsou to navíc hladoví hráči, kteří chtěj konečně něco vyhrát (teda vlastně v Arsenalu by taky chtěli konečně něco vyhrát)
Pohoda. Podle hodně lidí to aspirant na titul není a mají k tomu své důvody a podle hodně lidí to aspirant na titul je. Nemusíme se přece shodnout, ty to vidíš takhle, ostatní zase jinak.
to je jasný... jen je k tomu potřeba dodat argumenty, proč si to tak myslíme
což jsme jako udělali, aby bylo správně pochopeno
už jsem myslel že jsem jich dodal málo tak potom v pořádku
https://x.com/fabrizioromano/status/1869032930527662535?s=46
Arteta
On je čím dál tím vtipnější, stejně jako třeba tohle vyjádření.
https://x.com/FabrizioRomano/status/1869291761698509095
Neviděl jsem ale lol
Mlčeti zlato
WE WON BY A LOT!!!
Tak to bylo 7 no, to se zas tolik nespletl.
Snad jim Mikel Kašpárek Arteta vydrží, čím déle tam bude, tím déle bude Arsenal bez titulu a bez ambicí
A tím déle si bude s Chelsea vytírat řiť
Jak si s Chelsea vytírá řiť? Tím prázdným kabinetem na trofeje?
Panebože
wtf vsak ma pravdu tak co je take vtipne ?
doufam ze ta 1 trofej neni FA cup
achjo
To je zoufalost
Toto je ta mentalita, která nás zabíjí v rozhodujících momentech. Protože, jestli se chce plácat po ramenou za FA Cup a Community shieldy, tak je to špatně. To mohl možná v době, kdy to uhrál, kdy to bylo znamení, že jdeme správným směrem, ale ne teď. Teď má být nasraný, že jsme loni neurvali PL a jít po tom jak po uzeným.
Jako chápu, že pro výsměch tu lidi vezmou zavděk čímkoli, ale fakt je potřeba vám každej vtip uvést cedulí?
Tak Marescovi cedula pomohla
Čakal som, že bude opäť diskusia o tom koľko Chelsea investovala, tak som si urobil prehľad predvčerom z piatich rôznych zdrojov , desaťročný, a budete asi niektorí viac než prekvapení, že medzi Chelsea, ManCity a United je minimálny rozdiel - nech sa páči -
The Premier League big six’s net spend per trophy over the last 10 years a garantujem Vám, že môžte prebehnúť desať rôznych zdrojov a poradie a investície budú všade rovnaké
1. Manchester United
Transfer expenditure: €1.79billion
Transfer income: €465.74million
Net spend: €1326.42milion
Trophies won: 4
Net spend per trophy: €331.6million
Manchester United’s recent failures are highlighted by a quick glance at their net spend per trophy over the past 10 years, with Chelsea, Liverpool and the rest getting much more bang for their buck.
Bankrolled by billionaire owners, Premier League clubs have been throwing money at new players in the hope it translates to results on the pitch.
Using data from Transfermarkt, we’ve looked at the net spend per trophy won for the ‘big six’ Premier League clubs since 2013-14.
1. Manchester United
Transfer expenditure: €1.79billion
Transfer income: €465.74million
Net spend: €1326.42milion
Trophies won: 4
Net spend per trophy: €331.6million
2. Arsenal
Transfer expenditure: €1.38billion
Transfer income: €386.05million
Net spend: €995.72million
Trophies won: 4
Net spend per trophy: €248.93million
3. Chelsea
Transfer expenditure: €2.37billion
Transfer income: €1.38billion
Net spend: €992.41million
4. Manchester City
Transfer expenditure: €1.79billion
Transfer income: €724.30million
Net spend: €1065.52million
Trophies won: 16
Net spend per trophy: €66.5million
5. Liverpool
Transfer expenditure: €1.22billion
Transfer income: €769.67million
Net spend: €451.86million
Trophies won: 7
Net spend per trophy: €64.4million
6. Tottenham
Transfer expenditure: €1.17billion
Transfer income: €694.02million
Net spend: €480.91million
Trophies won: 0
Net spend per trophy: N/A
Proč u Chelsea není net spend per trophy? Jinak zajímavé údaje, díky za ně.
€124,05 net spend per trophy
Chelsea vždycky vedela dobre predávať
Inak teda rozbor zaujímavý, ale 10 rokov mi príde až moc veľký záber. Ked sa hovorí o tom, koľko Chelsea míňa, tak sa tým myslí obdobie od príchodu Američana. Že boli predtým celkom "v pohode", to nikto nespochybňuje...
A co případ Lukaku? Inter si s nima dobře vytřel řiť
Inter udělal regulérní šmelinu, na které byl domluvený s Lakakou. Naštěstí se jim to ale pak taky vymstilo
To muselo dát práce... a přitom taková blbost
Řeší se teď utracení Američana a ty dáš období kdy chudák ani nevěděl že něco jako Chelsea existuje.
Tu máš 5 rokov
Chelsea: £-795.24m
24/25: £-34.16m
23/24: £-157.14m (6th)
22/23: £-473.6m (12th)
21/22: £30.9m (3rd)
20/21: £-160m (4th)
2) Manchester United: £-547.96m
24/25: £-93.93m
23/24: £-121.23m (8th)
22/23: £-184.95m (3rd)
21/22: £-93.4m (6th)
20/21: £-54.27m (2nd)
3) Arsenal: £-469.63m
24/25: £-21.98m
23/24: £-139.7m (2nd)
22/23: £-136.92m (2nd)
21/22: £-114.53m (5th)
20/21: £-56.29m (8th)
4) Tottenham: £-458.78m
24/25: £-79.65m
23/24: £-127.5m (5th)
22/23: £-118.93m (8th)
21/22: £-51.6m (4th)
20/21: £-81.85m (7th)
5) Newcastle: £-370.98m
24/25: £6.7m
23/24: £-91.45m (7th)
22/23: £-144.24m (4th)
21/22: £-109.9m (11th)
20/21: £-31.97m (12th)
6) West Ham: £-276.6m
24/25: £-83.95m
23/24: £21.81m (9th)
22/23: £-147.39m (14th)
21/22: £-59.17m (7th)
20/21: £-7.94m (6th)
7) Liverpool: £-253.1m
24/25: £4.2m
23/24: £-93.73m (3rd)
22/23: £-54.82m (5th)
21/22: £-51.75m (2nd)
20/21: £-56.93m (3rd)
8) Nottingham Forest: £-223.66m
24/25: £-18.7m
23/24: £-40.61m (17th)
22/23: £-159.62m (16th)
21/22: £-5.23m (4th in Championship)
20/21: £521,000 (17th in Championship)
9) Aston Villa: £-217m
24/25: £-26.26m
23/24: £-66.48m (4th)
22/23: £-38.85m (7th)
21/22: £-2.39m (14th)
20/21: £-83m (11th)
To už možná věděl že existuje, ale stejně tam nebyl
Nebudeme
proc deset let,kdyz je rec o americanovi?
Net spend srovnatelnej s top6 a to je velka cast hracu jeste ruzne po hostovanich, nehlede na to ze se jeste cast z nich dobre zaplati.
Sam som zvedavy kam to nakoniec dotiahnu tuto sezonu. Momentalne maju formu ako lusk ale kriza urcite pride a tam bude rozhodovat prave zohranost a skusenosti. Na titul to tuto sezonu urcite nebude ale dobuducna sa im to pekne rysuje.
Moj osobny typ je ze ich v druhej polke sezony predbehneme a zavrsime vicemajstrocsky hetrik
Navíc Maresca loni krizi s Lestrem moc nezvládal.
Dopingem
OT: Taky už vás sere Fabrizio jak přidává úplně všechno? Když přidával přestupy tak super, ale to co dělá teď je hodně trapné.
a co bys mu poradil mimo prestupak?
nesere, nesleduju ho totiž...ef expresky stačí, kdo má každý den příjmat 100 tisíc informací z každé prdele, zbytečná přehlcenost, tolik toho k životu člověk nepotřebuje
přesně, proč.
Beztak je půlka z těch zblebtu bezcenných
přesně, stejně proč řešit miliardu spekulaci když z toho většinou nic není...počkám a až má nějaký hráč dres v ruce tak potom řeším
tak to muzes cist noviny a nebyt na netu
Ty jo, noviny jsem už dlouho neviděl, kromě těch radničních, co mě serou do schránky
vsak je k smichu uz roky
Sledujem ho maximálne cez prestupové obdobie.
Tak on není žádný novinář už nějaký ten rok.
Ma kontakty a hrací sami mu volají a píšou, že přestoupí do toho a toho klubu, proto ty přestupové bomby sází ještě předtím, než kvalitnější média.
Je to šáša, co si udělal přátele…
ze "uz" ved to robi furt a ked tweetne vsetko tak bodaj by mu veci nevychadzali
po utracenych miliardach liber a x vymenenych treneru je prekvapko fakt, ze si to zacina sedat uplne pohadka, natocte o tom film klauni
Ruben Amorim has dropped Marcus Rashford from the squad for the Tottenham trip, deeming his recent comments immature and disrespectful—especially with a crucial cup match ahead. #MUFC
Pokud reaguje na včerejší rozhovor, tak co rekl špatného?
Je to záminka. Prostě se ho chce zbavit a hledá důvody. Jen otázka, jestli tím nezpůsobí problémy v kabině, netuším, jaké má rashford postavení mezi spoluhráči.
uprimne a nie je to jedno ? je podla teba Rash to ako hra posledne roky zrovna ten hrac co nepotrebuje nakopat do guli ?
Dlhodobo United trpia na to ze "hviezdy" underperformuju a to ich neskutocne taha dole.
Ze ti povie uprostred sezony ze je "ready for a new challenge" i.e. "mam to tu uz pici" je v pohode ?
lol
Aj keby priamo povedal, že chce po sezóne odísť ešte neznamená, že to tam má v piči. Stále to je ich hráč, ktorého platia do konca zmluvy. Ak by už na tréningy sral, v zápasoch sa prechádzal vtedy by sa dalo povedať, že na to sere.
tak hodit takto flintu do zita pod novym trenerom, kedy tu challenge v podstate ma, od odchvovance a potencialne kapitana je fakt dost weak-minded
vsak v plzni se prechadzal celkem prikladne
A neprochází se snad ?
ne
Co to je za zdroj? To je v úplným protikladu s tím, co řekl dnes na tiskovce
https://x.com/Manutd_addicts/status/1869193424311869943
tohle.
Athletic a dnesni tiskovka:
“We have one more training but it’s the same as the other players. If they train well, then I have to make a choice. We’ll see at the end of training.
Rúben Amorim asked whether Rashford's comments will cause problems:
“I was a player and we were a little bit selfish so they are focused on their job to win a place in the team. I don’t think it’s even an impact in the team.”
Tvá práce se zdroji je super
klasický iamek, vrabejka hadr
Ja som len prekvapený, že netvrdí, že na Ukrajine sú biolaboratóriá financované CIA.
Z UA jsem se vrátil před 2 dny dezolate. Letos jsem tam byl 3x. Od začátku války jezdíme s humanitární pomoci a na Ostravsku jsme dva roky řešili s městem, krajem a neziskovkama ubytování a sociální pomoc. Vše samozřejmě jako dobrovolník.
ak to je pravda, tak palec hore pre teba. Síce netuším, ako pri tom všetkom ešte stíhaš >50 komentárov za víkend na ef, ale nejdem spochybňovať
Po cestě je nuda.
a to ťa pri tom baví rozčulovať sa nad amorimovou formáciou?
Stalo se v Chopu na železniční stanici. Naštěstí tam sem tam člověk chytne SK data. Bohužel i za téhle situace jsou celnici a policajti nehorázné kurvy. Hlavne teda celnici, kteří po nás minuly rok na přechodu z Polska na UA chtěli úplatek :).
<3
až budete sestavovat ozbrojenou jednotku, dej vědět
ja muzu dodat bilou vlajku
s Palmerom a Caicedom by hral o titul kazdy tim PL
jasně, ale druhý Tebou zmiňovaný musel najít formu z Brightonu
Za 1. hraje ještě lépe, než když byl v Brightonu a za 2. je snad logické, že hráč bez formy ti toho tolik neuhraje.
je vidět, že ho máš skvěle nasledovaného už z Brightonu, pokud by tam nehrál tak dobře nemohli by za něj modráci vysolit 100m, logicky!
Kromě Arsenalu
Veď oni hrali posledné 2 roky o titul aj bez nich.
Ruben Amorim: "We are better with Rashford, that is simple. We will try different things to push Marcus to the levels he showed."
Ruben Amorim on Marcus Rashford: "This kind of club needs big talent and he’s a big talent, so he just needs to perform at the highest level and that is my focus. I just want to help Marcus."
BBC:
Marcus Rashford said he wanted a new challenge.
Ruben Amorim says that challenge is at Manchester United.
https://media.tenor.com/p5Gr2lKrf6YAAAAM/dumb-and-dumber-comedy.gif
to je zase kauza, takova uplne idealni pro bristsky medialni m...
jo no. sam moc nevim. Muze to byt jeho konec u nas, ale taky to muze byt uplne standardni: blbe jsi trenoval, tak nehrajes.
Ten jeho rozhovor taky nebyl nejak bombastickej a spis ve stylu: budu zvazovat vsechny moznosti bla bla bla... uvidime. Ja si preju at zustane, tak tam vidim to pozitivni.
jojo
on tomu tim rozhovorem samozrejme vubec nepomohl a nevim,co si od toho slibuje
zadni vratka,kdyz se mu nebude darit?
Talent ain't enough.
ty si jak zamilovaná školáčka, uveríš, až ho uvidíš s druhým
Pořád se bude moct vrátit
jakej je mezi nama rozdil? ty ses zas skolacka, ktere kluk neodpovi na zpravu do minuty a uz pise kamosce jak ji ten hajzl urcite podvadi
tá paralela kulhá, pretože ja by som rashforda predal už pred pár rokmi
Uplne vole.
Ako je to jasne, Amorim sa snazi prebrat Rashforda a pouziva nato okrem dropu aj komenty do medii. Problem je, ze je tam kratko a nema Rashforda nacitaneho a ten je kvoli tomu pomaly na podanie transfer requestu.
na tos prisel jak? nic takoveho jsem okolo toho necetl, ani to nijak z tech vyjadreni obou stran nevyplyva.
a znova: Rash klidne muze v lednu prestoupit, netusim. mozne to je.
Jsme v boji o titul asi jako Nottingham v boji o TOP4. Opticky ano, reálně prostě z toho boje nejspíš vypadneme, nemáme na to zkušenosti.
Jinak to porovnávání s lonskou první polovinou sezony je strašně otravné, není to fér. Poche dostal prakticky kompletně novou základní sestavu a lavičku, vše složené během půl roku, většina hráčů navíc z jiných lig a tudíž šlo o to ty hráče sehrát, adaptovat se na ligu a udělat něco, co bude fungovat a to trvá nějaký čas.
Maresca to dále posunul, má mnohem propracovanější hru a taktiku, ale to je i díky tomu, že má v základu reálně 3 nové hráče - 1 stopera (Fofana), 1záložníka (Lavia) a jedno křídlo (Neto).
Každopádně po tomto kole jsme konečně lepší, než v první polovině sezony.
V druhé polovině sezony (co se týče průměr bodů na zápas)*
Každopádne Maresca odvádza skvelú prácu a všetci, ktorí sme sa smiali z majiteľa Chelsea a jeho bezhlavého nakupovania sa teraz môžme akurát smiať sami zo seba.
Chelsea je jednoznačne čierny kôň súťaže a v tejto chvíli hrajú asi najlepší futbal v premier league. A keď to mohol vyhrať Leicester ojedinele, prečo by to nemohla vyhrať Chelsea v tejto sezóne? Liverpool bude strácať tiež body, stačí že sa Salah zasekne na tri štyri zápasy a už teraz začínajú mať problémy so zložením obrannej štvorice a to ešte ani v polovici sezóny PL nie je.
A kto by očakával, že nejaký Maresca bude tréner, ktorý zatieni iných skúsenejších. Klobúk dole. Fakt skvelá robota
Jo, s tím souhlasím. On systémově to nastavil skvěle, je tam kontrola, ale není to nudný fotbal jako pod Tuchelem. Jsem velmi příjemně překvapený. Je to balanc mezi Pochettinem a Tuchelem.
Vyhrát určitě můžeme. Přirovnal bych to ale spíš k tomu, že by měl Nottingham skončit v TOP4. Šance tam je, ale za mě furt relativně malá.
No, to bych řekl, že vaše je podstatně vyšší. City na 90 % zaberou tak, že Nottingham nebude mít šanci jim stačit, a musel by tak pod sebe dostat někoho ze současné top 3.
Kdežto vaše situace není nijak beznadějná - Liverpool má taky první sezonu pod novým trenérem a nikdo neví, co s ním udělá třeba zranění Salaha a 3 nevýhry za sebou. Arsenal zatím působí hůř než v předchozích dvou sezonách. Navíc oproti Liverpoolu máte teď příznivější zbylé zápasy první poloviny sezony.
Viděl bych to aktuálně tak 60 % Liverpool, 20 % Arsenal, 15 % Chelsea, 5 % City.
Jasně, ideálně se Liverpoolu zraní Salah, VVD a další 3 hráči, arsenalu Ode a Saka a Citizens Foden s Haalandem a my budeme bez zranění, tak fakt budeme favoritem na titul.
Stejně tak je otázka, co s námi udělají 3 nevýhry za sebou. Liverpool má zkušenosti s bojem o titul, ti hráči v tom umí chodit, jsou zvyklí na ten tlak, mají tam seniorní lídry, kteří dokážou uklidnit hru a vyzařují tu auru.
My oproti tomu máme dost nejistou obranu, golmany, kteří dělají chyby mnohem častěji, hrota, který sice udělá gol z malá šance, ale dokáže zas zadrbat tutovky, ze kterých ani nezakončí. Sice máme naprosto dominantní hráče (Palmer, Caicedo, Cucu), ze kterých vyzařuje klid, ale nejsou tam ty zkušenosti. Ti hráči budou na té úrovni zkušeností třeba za 2-3 roky.
Takže jo, teoreticky jsme v boji o titul, reálně ale ta šance, že vyhrajeme titul je minimální.
tvl vecne tento argument s leicesterom
Ty vole večne , hrozné, že vyhrali, tak že v to všetci verili a iba pár ľudí ako ja bolo prekvapených ich víťazstvom, môžem pripomenúť aj Blackburn v 90 rokoch, čo ako fanúšik LFC určite vieš, keďže ich viedol Dalglish, ale to tiež nebolo pre Teba prekvapením, a keďže za 30 rokov existencie PL prekvapili ziskom titulu takto až dva tímy, tak sa to nebude večne dávať ako príklad.
Zkušenosti jste neměli ani při prvním titulu s Mourkem.
Fakt?
V základu byli pravidelně Cahill, Terry, Braňo, Fabregas. Každý z nich v tu dobu už 5+ let v TOP ligách a boje o tituly. K tomu si přihod Drogbu, Čecha na lavičce,... Courtois 3 roky boje o titul s atleticem.
I hráči jako Matič, azpi, Ramires, Costa by patřili v současném kádru k nejzkušenějším.
To asi nebyl první titul s Mourkem.
Furt nesrovnatelný. Drtivá většina hráčů byla mezi 25-28 letech, tj na vrcholu nebo velmi blízko vrcholu.
Byl tam Makelele, k tomu tam byla dlouhodobá kostra Cudicini-Gallas-Terry-Lampard-Gudjohnsen, kteří tam už měli 3-5 let spolu.
? Psal jsem při prvním titulu. A to tam zkušenosti s bojem o anglický titul neměl nikdo.
Blbě jsem si to přečetl. Stejně tak jsem já nepsal "zkušenosti z boje o anglický titul", ale zkušenosti.
Tehdy byl prakticky celý tým ve věku 24-28. Byly tam výjimky (Robben, Čech najedné straně, Makelele na druhé), ale reálně tam máš téměř celý kádr v tom průměru +-26.
Teď máš drtivou většinu toho týmu ve věku 22-25, tj je to posunuté o 2-3 roky níže. Jo, je tam pár hráčů 26-27, ale to je minimum.
Byť se to nezdá, tak je to obrovský skok - ten současný tým bude na podobné úrovni zkušeností v sezoně 26/27, tj za rok a půl.
prvni titul od Mourinha byl tak o deset let driv nez pises
ale ani se Salfovicem moc nesouhlasim : vzdyt tam bylo zkusenosti uz dost byl tam Terry a Lampard to uz byli reprezentanti, Makelele, Carvalho a Ferreira ti v podstate s Mourinhem prisli a meli uz vyhranou i LM , Gallas tam byl, jako zkusenej tym uz to za me docela byl...
Ti co věděli to moc nepřekvapí. Klauni co obhajují Pocheho se můžou jít klouzat. Příští sezónu přijde Estevao, na hostování je Santos, Anselmino, Paez, Wiley, golman v Genku atd atd. Díky Bohu za Marescu, to je génius. Nutno dodat, že titul je letos utopie, ale top4 a UECL by bylo krásný. Zajímalo by mě co na to fans Arsenalu s jejich Artetou v 5. fázi, zatím si je Maresca natřel na chleba za půl roku.
No, natřel na chleba... Arsenal ma tazke zapasy aj v europe na rozdiel od vas. Vy mate luxusnu sirku a v europe mozete postavit v podstate kompletne inu zostavu a stale vyhravat.
Tak vyhledove to vypada lip pro Chelsea, uvidime co Arsik v LM, Maresca to ma jeste cely pred sebou, tak snad neprosere v budoucnu 2 tituly jako Arteta, chce to pokoru, ale tu ted ma cela fanouskovska zakladna, v budoucnu to ale na trofeje vidim pouze pokud se koupi golman a stoper.
Vyhliadky mate super. Ten kader sa este vykrystalizuje do konca sezony. V brane sa podla mna este chyti Jorgensen.
tak Maresca sa do piatej fazy nedostane ani keby vyhral titul. U vas proste ziadny trener 5 sezon neda. Mate teraz hajp ale prekvapilo by ma keby ste v konecnej tabulke skoncili pred nami. Ze by si Maresca niekoho natrel na chleba je proste chujovina. Kludne toto moze byt jeho vrchol u vas, rovnako ako moze byt minula sezona Artetov vrchol u nas. Arsenal a Chelsea maju v podstate uplne opacny pristup k budovaniu kadra a ku koncepcii vseobecne.
Ale vo vseobecnosti je dost mozne a mozno aj pravdepodobne ze vas agresivny pristup bude skor slavit uspech ako nase konzervativne ponatie.
Já bych naopak řekl, že máme hodně podobný přístup k budování kádru jako jste předvedli vy v předchozích letech, jen jsme z toho udělali speedrun ve velkém stylu, ale ta inspirace tam podle mého byla podobná a cíl taky - vybudovat mladý tým, který bude bojovat o tituly X let.
Přivedli jsme ty nejtalentovanější mladé hráče, kteří se dají najít (Rice, Martinelli, Saliba x Caicedo, Enzo), trash od TOP týmů (Felix, Sancho x Jesus, Ode, Havertz), které se snažíme probudit,...
Tak paralely sa tam daju najst.
Ten opacny pristup som myslel tak ze vy ste do toho pustili obrovsky balik a skupili vsetko talentovane co bolo k dispozicii. Kader budujete stylom nejakych americkych sutazi kde za dva roky ste v podstate otocili 30-40hracov pricom u niektorych ani neni v plane im dat sancu skor ich po podarenom hostovani spenazit.
U nas je to nastavene konzervativnejsie, posily sa snazime typologicky napasovat a radsej nechame poziciu nepokrytu nez tam kupit B-variant. Kader je skor uzky a kompaktny.
Ciel je samozrejme rovnaky. Mlady kader bojujuci o trofeje v najblizsej dobe. Sam som zvedavy ktora koncepcia bude nakoniec slavit uspech.
Já jsem od začátku za tu masivní revoluci rád. Byť tam bylo pár přestupů, které mě sraly/serou, ale furt je to za mě lepší, než kdybychom dávali nekonečné šance Havertzovi a spol.
Martinelli nejtalentovanější?
Byl 3 u united a ti ho nevzali.
Byla to jen důvěra Edua v něj.
Nej hráči se fakt nekupují za cca 7 mega.
Arsenal za celou dobu co tam je Arteta utratil za posily méně než Chelsea za poslední dva a půl roku. A to Chelsea měla výchozí pozici 3. týmu ligy, čtvrtfinalisty Ligy mistrů a týmu, co rok předtím LM vyhrál. Zatímco Artetova výchozí pozice byla 10. místo v lize po půlce sezony a 3 roky bez LM.
A to "natřel na chleba" asi nemá cenu komentovat, čtyřbodový náskok když Arsenal hraje LM?
A Chelsea tedy za poslední dva a půl roky utratila za hráče kolik? Když vezmeme nákupy všech hráčů, tedy i těch co už tam nejsou i těch co tam ještě nic neodehráli?
dle TM celkem cca 1,33 miliardy eur
léto 22: 300M
leden 23: 329,5M
léto 23: 464M
leden 24: 0M
léto 24: 238,5M
Arsenal jsem od roku 2020 napočítal letmo okolo 750 mega
*díky bohu za Marecscu a Boehlyho dolary
Jako určitě překvapili. Tak vysoko jsem je nečekal, ale taky tomu hodně nahrálo city, arsenal, spurs, newcastle všichni z formy... A united nemluvě
Ale áno, sympatický klub
Nestal, příští rok tam ale můžou být.
Slovenský reprezentační brankář Martin Dúbravka se po sedmi letech rozloučí s anglickou Premier League. Z Newcastlu přestoupí do saúdského Al Shababu (Ariyadhiah)
Krásný důchod
radšej keby MLS
Finančně ano. Jinak za trest.
Tak on si tam bude žít v nějaké vile v Riyadhu a do Evropy to má pár hodin letadlem.
zdroj?
To by proti Ipswichi mohl chytat Vláďa a nebo už dnes!
Ty 2 roky byly šílené, nebudu lhát. Posměšky a nadávky, tak snad je to za námi.
Když si pomyslím, že ta přestavba u United trvá už 10 let a my to stihli za roky 2.
Fotbal pod Marescou je skvělý, ti hráči ví, co dělají a aspoň padá i spousta gólů.
Výhra v KL je nutnost, titul by byl třešnička na dortu.
Jestli Chelsea z následujících 4 ligových zápasech udělá 12 bodů tak v tom závodě o titul bude oficiálně pro mě aspoň
Souhlas
Extremne tezke zapasy s tymy, kteri jsou namoceni do sestupu a vsechno hrajeme u nich... 12bodu rozhodne neocekavam.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele