Naší zimní posilou bude Kaká, prohlásil Mourinho
Realu Madrid zatím sezóna vychází podle představ, v Lize mistrů již má zajištěný postup a v Primera División se drží na čele o bod před Barcelonou. José Mourinho tak nepotřebuje v zimě pídit po posilách a prohlašuje, že trumfem jeho týmu bude po zranění se vracející Kaká...
Brazilský záložník v srpnu podstoupil operaci kolene a přišel tím o celou podzimní část sezóny. Na jeho pozici momentálně září Mesut Özil, Mourinho ale přesto návrat Kaká vyhlíží pln očekávání.
”Naší zimní velkou posilou bude Kaká, hodně nám pomůže. Kolik klubů může takového Kaká v lednu podepsat? Žádní hráči jeho kalibru v tomto období na trhu nejsou,” prohlásil portugalský stratég.
Mourinho před utkáním Ligy mistrů na hřišti Ajaxu také promluvil o situaci Karima Benzemy, který příliš nehraje, jeho přístup se ale prý zlepšuje. ”Karim musí chápat, že nehraje pro sebe, že musí být více týmovější a tvrdě pracovat, zvláště na tréninku. Právě to však nyní dělá a já jsem potěšen, když vidím, jak se jeho přístup změnil,” uvedl úspěšný trenér.
Brazilský záložník v srpnu podstoupil operaci kolene a přišel tím o celou podzimní část sezóny. Na jeho pozici momentálně září Mesut Özil, Mourinho ale přesto návrat Kaká vyhlíží pln očekávání.
”Naší zimní velkou posilou bude Kaká, hodně nám pomůže. Kolik klubů může takového Kaká v lednu podepsat? Žádní hráči jeho kalibru v tomto období na trhu nejsou,” prohlásil portugalský stratég.
Mourinho před utkáním Ligy mistrů na hřišti Ajaxu také promluvil o situaci Karima Benzemy, který příliš nehraje, jeho přístup se ale prý zlepšuje. ”Karim musí chápat, že nehraje pro sebe, že musí být více týmovější a tvrdě pracovat, zvláště na tréninku. Právě to však nyní dělá a já jsem potěšen, když vidím, jak se jeho přístup změnil,” uvedl úspěšný trenér.
Komentáře (379)
Přidat komentářjenom jsem zvědavý kam s Ozilem
Misto Di Marii
Myslím si že spíše stáhne Mourinho jednoho defenzivního záložníka a vypadá to na Khediru, takže to bude asi nějak takhle Casillas - Marcelo - Pepe - Carvalho - Ramos -- Alonso -- Di Maria - Kaká - Ozill - Ronaldo --Higuaín
Mno pochybuji, že Mourinho upustí od stylu fotbalu, který ho zdobí, což je defenzivní, tudíž je dle mě reálnější, že na lavičku půjde Di Mária...ale kdo ví jak to si to nakonec Special One poskládá...
Jééé, to by bylo krásný, ale asi si pude někdo z trojice di maria, kaka a özil bude sedět, asi ten s nejhorší formou...snad..nemám rád protekci podle jmen
Golman - Obrana - Khedira, Xabi - Ronaldo kaká - Benzema ozil.
Ozil na hrot??? k Benzemovi????
Higuain?
toho si mame domysliet v obrane
Ronaldo kaká a Benzema ožil ?
uff
Na lavku.
Ten tam zustane a Kaka smer Chelsea
Proste neni nad Joseho komentare. Hraci se pod nim musi cejtit jako v bavlnce.
ty zmr*e, měl se k nám vrátit...
Mourinho je pro kaká výzva...kdo jinej by mu měl pomoct tam kde byl? At se ti to líbí nebo ne, Kaka zustane
Je možné, že José udělá podobnou rošádu v zimě, jako to bylo vloni s Interem, kdy změnil dlouhá léta fungující rozestavení z 4-3-1-2 na 4-2-3-1 a po rozpačitém sehrávání azačal sbírat výsledky?? Jinak řečeno, překope v Realu fungující rozestavení aby mohl hrát Kaká vedle Ozila? já si totiž nedovedu představit kdo bude z těch pro Josého nepostradatelných hráčů sedět. Di Maria? ten je příliš důležitý...
Tak Özil bdue jakoby 12. hracem, tim padme si stejne zahraje dost.
no dost...on José točí hráče dost minimálně a do všech důležitých zápasů si velmi rád pošle své sehrané lidi.
Já si myslím, že Kaka bude ve finále sedět.
Tak to ať raději odejde...
V létě.
Nemám rád Kaká. Bez něj hraje Real líp.
Když pomalu nevíš kdo to je, nedivím se...
Mourino najde kakovi miesto v zaklade a bude zasa jednym z najlepsich hracov na svete akurat skoda ozila
Sú takí hráči na trhu- napr Antonio Cassano Dneska už bol u nás v Miláne, vyzerá to, že podpíše
Supiš, tak by mohl s jeho vstřícnou a smířlivou povahou pomoct Eto'ovi v drancování okolí pomocí nejnovějších praktik
doufám, že je to jen jedna z tvých kachen...
Ja nie, lebo dobrého hráča do ofenzívy potrebujeme.
to určitě...ale seženeme daleko platnější než Cassano, který se nehodí na pozici křídla a post podhrota je u nás obsazen. Navíc jeho povaha, kdy v jednom týmu nevydrží v klidu delší čas by naší už tak dost nervózní kabině nepomohla. Je jako rozbuška a já budu rád, když vybouchne někde jinde.
Koho?
můj favorit je stále Bastos, dále by se mi líbil Suaréz, nezlobil bych se za Forlána a poslední dobou si pohrávám s myšlenkou na Lásku...18 mega, křídlo by zvládl a je to Pan fotbalista.
Bastose bych vám hrozně přál, Lyonu by to taky dost bodlo.
co jsem slyšel, tak motivačně už na tom taky není nejlíp ne?
To by Frankie posloužil lépe, ale víceméně slušně hraje jen v LM, což taky asi leccos vypovídá ... musí jít, čím dřív, tím líp.
Bastoch na to letos vyloženě kálí, Lyon už ho nebaví, navíc je to oprsklej Brazilec a dělá si z maňáska Puela cvičenýho pudla, soudě podle toho, jak to vypadá na hřišti. Fotbalista je to ale výbornej, takže ať jde někam, kde bude spokojenej...
to hraje tak špatně? já jsem se přes léto divil, kolik fanoušků by ho chtělo na post levého obránce a ještě víc jsem se divil, že jejich názory se moc nezměnily po MS, které mu nevyšlo
rozhodně na křídlo
Není to ono. Ale na levýho beka snad ne.
byl snad v každé druhé vysněné sestavě místních uživatelů jako levý obránce, hodně často byl zmiňován v souvislosti s Realem a Interem, hodně jsem se divil a tajně doufal, že by jeden z těhle týmů mohl dopadnout
já ho chtěl do Interu asi jako první...už v dubnu...během MS se to chytlo a začalo se to s tím levým bekem. Tak už pak člověka ani nabaví to sem psát, ale pořád je pro mě číslo jedna.
Ty jsi teda škodolibej ... ale tak zase, když tam září Marcelo.
třeba by byl lepší, třeba mnohem horší, kdo ví, každopádně pro tuhle chvíli si fanoušci Realu určitě nestěžují, že onen hráč, místo něhož by v létě nakoupili nějakou drahou posilu, nakonec nedostal nového konkurenta a má jisté místo v základu
Cassano by Inter rozhodně nijak nevykoupil
-----------------------------------------casillas----------------------------------
ramos----------------------pepe----------------------carvalho----------marcelo
------------------------------khedira-----------------alonso---------------------
ronaldo---------------------------------kaka-----------------------------ozil
--------------------------------------higuain----------------------------------
Jasně a zatím téměř nejlepší hráč sezony Di Maria bude brušet na lavičce.
já bych posadil obranu na lavku
ja by som to ešte trochu zmenil na 4132:
____________Alonso
Ronaldo______ Kaka______ Ozil
________Benzema Higuain___
Aj keď pod Mourinhom je to nemožné...taký Hiddink, to už by bola podívaná co by smet
Jasny..
niečo vtipné..? chcem sa aj ja zasmiať
smajlíkovej král
Taky to umím, hele: Iker - Ramos, Pepe, Xabi, Di Maria - Ronaldo, Kaka, Özil, León - Higuain, Benzema
Hele, nestačilo napsat, že Ricky půjde na AM Mamut na LW?
..Sice ho nemusim a posledni rok-dva to od nej neni ono, nadruhou stranu vim, co v nem je a tak verim, ze to z nej Mourinho dokaze dostat.. (pokud se dostane do formy, tak tahle ofenziva nebude mit konkurenci)
ozil hraje až moc dobře na to aby seděl...opravdu nezávidím mourinhovi to rozhodování ozil sedět nebude...to je tedka prostě holej nesmysl, prostě celej real tedka šlape to je pro kaka špatně
ale on myslel tohto kaká http://www.eurofotbal.cz/hraci/kaka-4672/ , sice ten si asi moc nezahra
Není nad to umět se pobavit
Misto Ozila, neni co resit
při jeho formě?
Mourinho je kapacita, s tímto komentářem myslim překvapil a určitě si poradí i se sestavou. Navíc bych řekl, že už teď ví moc dobře jak to bude .....je to přece jeho práce!
jojo furt ukazuje, že je extratřída...
sa tu riesia veci ... nechcem nikomu nieco dopriat,ale pocas sezony sa moze ktorykolvek hrac zranit ... tak naco tu skladat predpoklady ...
súhlasím.. a čo som čítal niektoré komentáre na fóre RM, tak Ozil na konci zápasu viditeľne nevládze (neviem, či je to pravda, lebo nemám čas a ani nemám kde pozerať La Ligu) a tak striedanie s Kaká by mohlo byť prospešné. A samozrejme to bude záležať aj od formy Kaká
keby som mal niekoho z nasej zalohy posadit na lavicku na par zapasov tak by to bol di Maria.Hra dobre,ale neskutocne ma unho stve,ze pravou nohou nevie spravit absolutne nic a sa dost cudujem,ze si to este nikto zo superov nevsimol.Ja byt obranca a ide namna tak ratam s tym,ze bude chciet vystrelit alebo odcentrovat lavou nohou...
http://www.youtube.com/watch?v=iveU-s6jfaM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wfzdmWj271I
Komentáře (44 / 47 nových) som o krok vpred
Jsem na to zvědavej, jak José Kaká zapracuje do týmu.
Kaka, Ronaldo, Higuain, Ozil , Di Maria , Benzema .... som zvedavy ako to Mou posklada
Podle mě je to jasný, Kaká bude hrát místo Ronalda
souhlsím, když bude zraněnej nebo jiny problem..
4-5-1 . zaloha : Ronaldo , Ozil , Alonso , Di Maria , Kaka a na hrote Higuaín asi takto
kez by
Doufal jsem, že půjde do Interu ... snad mě nezklame.
Mourinho? Ten už se nevrátí
Ale jdi .. Kaká.
Jak vůbec hraje Angel?
velmi dobre len pravu nohu pouziva asi tak casto ako dochodca penis...
božský Kája v důchodovém věku zplodil 2 děcka
akorát jemu se už jednou podařilo použít pravačku tak, že to dopadlo nejlépe, jak mohlo
pri masturbacii?
ja viem ja viem,ze v baskicku,ale proste ma seru tie jeho zasekavacky a vzdy to ide na tu lavu nohu.Pravou dokopy nespravi nic...
Robben taky dělá furt jedno a to stejný a jakej je to hráč Angel je teĎ mladej, tak mu to vychází, za pár let se určitě taky posune vejš.
Hm, mám dojem, že jak teď o víkendu udělal pecku, tak si zasekl míč pravou, takže bych ho poprosil, aby se odklidil někam do Alp do domova a nekalil vodu v zápasech s Athleticem.
ako pisal nadomnou tak prave proti Bilbau si tam zasekol s pravou a bola z toho penalta.. plus ten gol Sociedadu.. myslim ze je v pohode
Ozil nech pekne hra ...nic proti Kakaovi,ale Ozil teraz proste ide ...a na jeho hru sa da pozerat ...s niektorymi pohybmi mi pripomina Zidana ...a tiez to neni simulant ..proste sympatikcy hrac ...najradsej by som bol,keby tam boli obidvaja ...
kakaovi :DD
Josého sestava s Kaka':
Iker - Ramos, Carvalho, Pepe, Marcelo - Khedira, Xabi - Ronaldo, Özil, Di Maria - Higuain
Kéž by.
minimálně mě hodně moc zaráží, kolik lidí počítá s tím, že až se Kaká uzdraví, tak určitě bude hrát v základu. V prvních zápasech začne určitě na lávce a Mourinho pak má výhodu, že pokud ho opravdu bude chtít dát do základu, tak si ho bude moct v pohodě vyzkoušet, Real hraje ve druhé polovině ledna a v první půlce února s Almerií, Mallorkou, Osasunou, Realem Sociedad a Espanyolem a pak následují ligové zápasy s Levante, Deporem, Malagou, Santanderem a Herculesem, jinými slovy duely, v nichž by mělo být do 60. minuty jasno a pak bude spousta času na to vyzkoušet různé varianty
Hlavně je celej leden Copa, pokud nehodláme vypadnout s Levante, takže vyzkoušet se dá všechno.
jj, i když teď se nabízí otázka - bude přínosnější vyzkoušet ho v soutěžních zápasech proti o dvě třídy slabším soupeřům, nebo pravidelně na tréninku rozdělovat hráče na dvě poloviny a hrát hodinku na dvě?
Určitě zápasy, navíc po Levante se rýsuje Atlético a kdyby se stal zázrak a došli jsme až do semifinále, tak Sevilla/Villarreal/Valencia. Tam by mě spíš zajímalo, jak by ty sestavy skládal, když by měl v lize slabší a v poháru silnější soupeře.
pokud si dobře vybavuju, tak v Chelsea třeba i v Carling Cupu moc nešetřil ani Lamparda, Mourinho nerad něco podceňuje, což dokázalo i to, jaké sestavy nasadil proti Murcii. Tipl bych si, že do Copy i PD by šel ne úplně naplno, protože i vzhledem k LM by musel nechat některé hráče odpočinout, ale pravidelně by nasazoval cca z 80% nejsilnější sestavu. Možná o něco silnější do poháru vzhledem k tomu, že pro onu trojici je letos CdR jedinou šancí, jak něco vyhrát a všechny tři týmy by nasadily to nejsilnější
+ k tomu bych si i přisadil, že hráči ze základu nedostanou úplné volno, ale nechá je pro každý případ na lávce
V Interu v Copě také nikdy nešetřil...vždy z 80% základ...dokonce hrával i Zlatan a vloni Milito, i když měl natřískaný program.
Záleží na zdravotním stavu hráčů, s Kaka' bude mít svou dvanáctku a dalších 5-6 hráčů podle formy (Arbeloa, Albiol/Garay, Gago/Lass, Pedro/Granero, Benzema) by svoje 2-3 zápasy v základu asi dostalo, pokud jich v tom lednu opravdu bude 9. Jinak Copa do LM prakticky nezasahuje, takže během toho jednoho měsíce máme velkou šanci využít náš široký kádr.
Vždyť já s tím taky počítám, navíc Mou úspěšnou sestavu točit nebude, protože to nedělá nikdy... jinak bude ti stačit, když ti pošlu hotovej článek na icq? David tu nebude a já nemám přístup do adminu.
jj, není problém
já tě samozřejmě obratem pošlu někam za to, že mi přiděláváš práci, ale to už je věc vedlejší
taky myslím... pak přijdou třeba zdravotní potíže a Kaká si zahraje. Moc ale nevěřím tomu, že se v Realu vrátí do formy z let, kdy byl mladší
Btw, nesnáším banány.
RAFA
100. pro Real nad Barcelonou
mam rád barcu a mám rád real, takže vyhraju tak i tak
Ale no tak hoši ... pre niektorych je sledovanie futbalu velkou zalubou, ale beru ho s nadhladom. Nie kazdy sa ide pokakat z nejakej rivlity, ci nenavisti medzi klubmi. Niekto si skratka rad pozrie dobry futbal.
přesně tak
100. pro Özila
.
.
...................xabi..........khedira..................
.....di maria.............ozil.............ronaldo.....
......................kaka....................................
...................................higuain...................
..a to bude hrůza..
samozřejmě na + 3 obránci..
bože co to píšu.. se.te na to!!
ty budes zase nejakej parmen Warcraftu co KAISESOZE....
To je postava z Usual Suspects...
Keyser Soze
genialny film
genialny film
To teda zase ne, žánrovej nadprůměr.
cože??? jednoznačně nejlepší film ve svém žánru...
Ne, žánrová špička. Stoprocentně.
To asi ne, moji milí. Dokonce i Hollywood vyprodukoval lepší, zajímavější, samozřejmě i řemeslně zručnější; ať už thrillery, nebo kriminálky. Průhledná pointa, slabé postavy... kategorie LA Confidential nebo Shawshank, film, který klouže po povrchu a povrchnímu divákovi to stačí.
No tak to je jeden z nejhorších rozborů filmu, jakej sem kdy četl.
L.A. Confidental taky naprostá špička, stejně tak Usually Suspects. Ale nejlepší kriminálka vůbec je Heat, s Al Pacinem a De Nirem, podle mého
Na Heat se už nákou dobu chystám, tohle je další motivace. L.A. Confidential se mi taky líbilo na pět hvězd, i když tam sem měl na rozdíl od Usual Suspects už i nějaké výhrady.
Nejlepší kriminálka je Las Vegas.
jj, Heat je pecka.. ale taky Departed tiez neni na zahodenie
Departed jeden z nejlepších filmů, neskutečně dobrý scénař a skvělý výkon DiCapria.
skvely a bohuzial nedoceneny.. doteraz nechapem preco bol Leo nominovany za Blood Diamond..
Vždy´t to furt říkám, že Skrytá identita není tak zlá, to samý No Country For Old Man, taky na to všichni jen plivou a přitom je to dost slušný.
kydat na oscarove filmy je proste v mode
Ussual Susoects je hodně dobré...mě ještě líbila např. Carlitova cesta
Tohle přece není rozbor. Tohle je odsudek, téměř ničím nepodožený. Přesto stojí na ... ehm... poněkud zmrzlejší vodě, než vaše hlášky o geniálních filmech.
Jono, na zamrzlejší vodě. Když si tu zahraješ na frajírka, co odhadl pointu už po půlhodině (takový machrovinky ze srdce nesnášim, nevim, co z těch filmů potom máte), a naprosto bezduše plácneš něco o slabých postavách, to je pak ta voda zmrzlá až na kost no.
To zase netvrdím, tohle nedělám, jen když se to vyloženě vnucuje. První to vždycky vyluští přítelkyně. Ale nejde o to, že by pointa třeba nefugovala, spíš o to, že je příliš vykonstruovaná.
Mně taková nikdy nepřišla ani na třetí zhlídnutí. Někde je chyba.
Četl jsi Vraždu Rogera Ackroyda, jednu ze dvou nejlepších klasických detektivek? (Druhou je podle mne Vražda v Orient-Expresu.)
Detektivky nečtu.
Njn, jenže já jo, tak se pak nediv, že čtu filmy jinak, než ty.
Dobrý je se odprostit od zažitých předsudků a koukat na film tak, jaký doopravdy je.
Jak to souvisí s tím, že někdo přejímá ne snad zápletku, ale aspoň fokalizaci a tváří se, že tím diváka překvapí?
zvláštní rozbor, s kterým nemůžu souhlasit... Můžeš nám ostatním tedy doporučit ty filmy, které jsou podle tebe špičkou daného žánru???
Zabíjení, Monday, snad Pulp Fiction, Zlý chlap spí dobře, Zvětšenina, Všichni prezidentovi muži, Toulavý pes, Město bohů, Amores perros, Wrong Man, Fargo, Departed, Long Goodbye.
Možná Chinatown, Goodfellas, Godfather...
Toto je všechno žánrová šička, která mě teď napadla. Je mnohem víc filmů, které by sem patřily, Blade Runner, There Will Be Blood... ale nemá to cenu jmenovat, jde o to, že ty filmy mají něco do sebe, jsou zvláštní, vymykají se běžnému hollywoodskému ydfieldovskému průměru, překvapí, ukážou věci, zápletku z jiné perspektivy, nebo prostě jen - na rozdíl od Usual Sus. - odhalí něco z podstaty člověka a jeho existence.
A to jde.
There Will Be Blood ale neni krimi
To ne, ale je to trochu thriller. Schválně jsem zvolil širší žánrový rozpětí. Lepší krimi je ttiž teoreticky každej druhej Poirot, aspoň ty starší díly, Usual Suspect jako krimi neobstojí.
Tak on problém bude asi v očekávání, všechny tyhle filmy, který si vypsal (a který z nich znám) jsou úžasný a mám je třeba i raději než Usual Suspects. Ale od filmu jako je Usual suspects nečekám to, že například odhalí něco z podstaty člověka, jak píšeš. Od filmu jako je US čekám, že se budu hodinu a půl po Hollywoodsku bavit, bez hlubšího podtextu, ONO je to taky někdy potřeba, a to je ten žánr do kterýho ten film řadim. Když budu chtít objevovat, kouknu se na některý ze zmíněných filmů, nebo třeba na Dogville, Festen, Dead Man, cokoliv od Bergmana, atd. atd.. Ale někdy je taky potřeba se pobavit bez hlubší myšlenky...
Jistě, to ale není otázka žánru, repsketive pak se musíme nejdřív bavit o tom, co je žánr. Ale nesouhlasím, nikdy není potřeba bavit se bez jakýchkoliv nároků, jen je to občas snazší.
To je pravda, asi jsem se špatně uvedl hned tím prvním komentářem do celé dané problematiky, za to se omlouvám... A k té druhé části, já nevim, někdy mám velkou chuť, prostě se jen podívat na film, u kterýho nemusim hledat hlubší podtext. Občas je mozek totiž už moc unavenej věčnym dumánim a chce si odpočinout... Jistě, prvoplánově je to jen ta jednodušší věc, jak píšeš, ale mě tak trochu přijde, že je to prostě potřeba, aby se vyvážila celá ta činnost přemýšlení..
Asi máš pravdu. U mne tohle obstarává fotbal
Těch já za tejden moc nevidim, jsou v nevhodnou dobu, pravidelně koukám jen na Arsenal, kde to je poslední dobou spíš o nervy, než o cokoliv jinýho :D .. Občas kouknu na Everton a to je škoda slov....
Zabijeni myslis asi od Kubricka ze ... inak s nimi suhlasim, teda s tymi co som videl.. teda az na Amores perros.. velmi dobry, ale neviem ci by som to dokazal pozerat viackrat..
Pulp Fiction :((((
Já Tarantina nemám rád, ale rozhodně je to svěží pohled na žánrový pravidla.
Jinak ještě mne při pohledu na stehna Lindsay Vonnové napadl fotografií citovaný film jako příklad rozhodně zajímavějšího holly mainstreamu.
A byl by velkej hřích zapomenout na Z nebo Dva muže ve městě.
Basic Instinct, samozřejmě, a Se7en. Zbytek už je níž.
Seven u mne prostě ne. Děsná pitomost, imo.
Ty musíš bejt za každou cenu nekonformní, co?
Řekněme, že jsme si s Fincherem nepadli do oka.
Já si právě dlouho myslel, že u Finchera nikdy nenarazím.. pak jsem viděl The Game ... ale Se7en fakt uznávám jako absolutní klasiku, stejně jako Basic Instinct.. (to je takovej triumvirát filmů, který definovaly krimi-psycho-thriller, tyhle dva a Silence Of The Lambs).
njn, ale co North by northwest nebo Big Sleep, případně klasiky 70. let? (Tři dny Kondora, Všichni prezidentovi muži, Serpico, Dog day Afternoon...) Co Kubrick, Scorsese?
Mě právě ta 90. léta vůbec nevyhovují, protože všechny ty filmy jen opisují poučky ze Syda Fielda, staví na stokrát viděných principech brutálně uhlazené režie doby bad boys (pohybovat kamerou už umíme, ale hlavně, aby to divák neviděl a na vylomeniny postmoderního filmu si ještě chvilku počkáme, až Tarantino přejde do krve...). Devadesátá léta podle mne kloužou po povrchu tak, jako nic... Gump, Rain Man, Shawshank, Vojín Ryan... všechno děsně oblíbený filmy, ale taky to nejprázdnější, co žánr dokázal vyprodukovat. Korunu tomu nasazuje Schindler... tam už to fakt síla - a Život je krásný, Kolja a všechny tyhle vylhaný Oskarový zvratky, vypočítaný přesně na efekt. V českém filmu je tohle taky snad ještě úpadkovější období, než 70. léta... s výjimkou Postele a Sekala, jinak nejsem ochotnej pozitivně ohodnotit nic, s čím jsem měl tu čest a co se tady natočilo.
Aha, krimi-psycho-thriller, to jo. Nějak jsem nezaznamenal to prostřední slovo. To pak jedině Hitch, ale toho bys stejně opomínat neměl
Jinak velká škoda, že nikdo dneska nezná třeba tohle: http://www.csfd.cz/film/1636-rozhovor/ nebo samozřejmě Taxikáře. To jsou krimi-psycho-dramata podle mého vkusu, nejde ani tak o efekt, jako spíš o hlubší smysl. Popravdě řečeno, já si stejně myslím, že umělecký vyjádření postavený na postavě cvoka nebo mentálně postiženého je bezcenný, protože nahlíží život očima někoho, kdo ho stejně nedokáže přijmout - a o svých recipientech se nevyjadřuje. Pokud to není tématika cvok vs. vztah společnosti k němu. Nevím, jestli mi rozumíš, nechci tím říct, že pokusit se nahlídnout život ze zvláštní perspektivy je k ničemu, to rozhodně ne, spíš mi jde o nadužívání a o to, že na tohle recipient hrozně dá, přestože je to vlastně lživej náhled. Ale já prostě filmy/knihy/hry/fotky/cokoliv o bláznech nemám rád. Nic mi neříkají, většinou. Můj problém s Palahniukem, Houllebecq je naproti tomu o mne, což oceňuju.
Taxikáře třeba znám, vynikající film..
Zase z toho tématu se dá neskutečně těžit, jenom je těžký to fakt zvládnout a nesklouznout k nudným šablonám. Je to podobně vděčný a zároveň nevděčný téma jako akt v malířství, milostná scéna v literatuře nebo osmidobá čtyřakordová hitovka v hudbě.
Jsou dobrý filmy o bláznech, třeba One Flew..., to je geniální, nadčasové dílo. Naopak Rain Man, Forrest Gump a spol. jsou limonády, technicky brilantní, skvěle zahrané, psychologicky mistrovsky vystavěné, ale ploché jako holandský venkov... takový filmy jsou taky potřeba a taky se na ně rád kouknu. Ale kdybych stavěl žebříček nejoblíbenějších/nejdůležitějších/whatever filmů, nebudou tam mít místo.
Nevím, hele, milostná scéna je kvalitativně jiná, protože tu si každej sám prožije, narozdíl od toho, o čem jsem mluvil. One Flew například imo není film o bláznovi, ale o rebelovi, podobně jako If, Frajer Luke, This Sporting Life... V One Flew se každej poznává, je to film o vzdoru vůči absurditě autority. Kdežto Gump...
Jinak jsem zrovna koukal na žebříček nejvýraznějších filmových záporáků a na čtvrtým místě byla vrchni sestra Ratchedová (44 míst nad Keyserem Söze...), což myslím svědčí jak o tom, že Forman se tady trefil a zachránil si krk po mnohem zajímavějším a pravdivějším (rozuměj méně dojemným) filmu Taking Off, tak o tom, že diváci ho tak trochu nechápou, protože Ratchedová je sice antagonista, ale ne záporák.
Ratched je právě naprosto krystalický záporák, který útočí na základní podstatu lidských potřeb, nikoliv na uměle vytvořené hodnoty.. je proto imo daleko víc záporák než třeba Soze nebo jiní vrazi. Je to tak, jak říkáš - One Flew je o identifikaci, proto to má takovej účinek. A kolem sebe máš mnohem víc lidí jako Ratched než jako Soze... u toho každej chápe, že je to "jenom jako".
Jistě, jenže právě proto není záporák, ale antagonista. Jde jí o pořádek, o každodennost, nevím, jestli je tohle až tak zvrácený.
Je, protože se projevuje patologicky, je to takovej latentní fašoun .. viz ta slavná scéna s baseballem (nebo co to bylo). Tam už obyčejná snaha zachovat pořádek hraničí s nějakou psychickou poruchou. Což je mimochodem jeden ze stěžejních bodů filmu - ošetřovatelka v blázinci to evidentně duševně nezvládá.
jasně, protože jí hrdina přerůstá přes hlavu... společnost je bláznivější, než postava, kterou pokládá za blázna. Forman, krystalicky jeho téma. Jenže ona je pořád člověk jako ty a já (no dobře, tohle přirovnání asi neobstojí), případně jako naše matikářka z prvního stupně. protože jinak by ten film právě ztrácel smysl, tam je potřeba, aby byl antagonista naprosto průměrnej pepík (anča) z průměrnýho maloměsta, ne? Ona není záporák, podle mne, protože není zlá. Slovo záporák je tady strašně nešťastný. Ona je jen chudák.
No jo, v člověku je skryto tohle chování, jde o to jenom ho probudit. Kromě Formana na to poukazuje miliarda dalších, třeba Bergman v Personě, Trier celou kariéru, pak ty americký a německý experimenty a koneckonců i empirická historická zkušenost.
Samozřejmě. Masa a moc a podobně. To je na tomhle filmu konec konců nejcenější. Ale Frajer Luke je pro mne prostě původnější.
Mechanický pomeranč znáš?
Jinak Ejzenštejn snil o tom, že natočí film o domě ze skla, kde si lidi navzájem uvidí do pokojů a nebudou mezi sebou mít tajnosti. Pokročilejší společnost. jenže se z toho nedostatku soukromí zblázněj. Hrozná škoda, že zrovna tehdy sověti pro takovýhle věci neměli pochopení a čest ruskýho filmu museli zachraňovat až borci jako Tarkovský a Abduladze.
Prej jestli znám Mechanickej pomeranč ..
O tom scénáři pokecáme jindy, teď jdu do hospody, ale právě teď budu psát jeden na docela ambiciózní film, tak jsem chtěl vědět, čeho se držet a tak.
Tak dej vědět, rád poradím, pokud dovedu.
Aj
Tak těch 5 filmů, co jsi uvedl...
Tarantina bůhvíjak neuznávám, podobný koniny zkoušel třeba i Akerlund, jinak moje nejoblíbenější období jsou 80. léta... ale u těchhle žánrů prostě nehledám nějaký přesah jako u svých oblíbených artových režisérů (Lynch, Trier, Pasolini, Antonioni, Jarmusch, Polanski, Bergman, Haneke). Je to druhá skupinka režisérů, který mám hodně rád, protože dobrousili k dokonalosti pojetí filmu jako masovýho zábavnýho média - to jsou třeba Nolan, Singer, Forman, Ritchie, Fincher, Besson atd. atd.. Někde mezi tím je Aronofsky, úplně mimo Jodorowsky a anime. Pak mám třeba rád takovou směsku jako Kieslowskýho, sovětskou avantgardu, Tarkovskýho, francouzský sedmdesátkový komedie (Zidi), Browninga, Buňuela, nizozemskej thriller, Cronenberga a podobný samorosty. Nemám rád uhlazený megalomanský hollywoodský režiséry, kteří sice vycházejí ze stejných platforem jako ta druhá skupinka, ale rezignují na vytváření vlastních hodnot tváří v tvář snadněji vybrousitelnému, zvládnutelnému a oceňovanějšímu kýči - to jsou takoví ti klasici á la Cameron, Spielberg, Boyle, Darabont, Tarantino, Lee atd.
A western nemám rád primárně jako žánr, prostě mi nesedí, přestože jeho zlatý fond hodně uznávám. Jediný westerny, který mě vyloženě bavily, byly Dead Man, The Wild Bunch, El Topo a Limonádový Joe ... asi tak.
Na Hitcha mám pozoruhodně neutrální názor, stejně jako na Wellese. Ani u jednoho z nich mě neoslovilo nic kromě stěžejního díla (Citizen Kane, příp. Vertigo).
Do poslední skupinky patří ještě Burton, kterej je svým způsobem unikát, protože žádnej jinej režisér na světě nemá tak originální styl, kterej by byl zároveň tak sebevykrádající a přežitej..
perfektně vyjádřeno, k tobě bych měl chodit na rétoriku
Burton je to čo dáva filmom jedinečnosť. Burton=Depp=film čo nesklame
Edward mě teda zklamal pořádně
A co Alenka? Vždyť to byla hrůza...
Tak zrovna Depp má svoje vrcholy jinde, třeba u Jarmusche, že jo. nebo v Pirátech. Od Burtona je jediný film, který opravdu snese ty nejpřísnější měřítka, Big Fish, a tam Depp ani nebyl.
Ale je mi jasný, že jakákoliv debata o Burtonovi je nesmírně těžká, potože málokterej režisér současnosti vyvolává takový emoce a dělí společnost do tak radikálně odlišných skupin... vlastně mě kromě Burtona nikdo jinej nenapadá. Jasně, můžu zmínit třeba Avatara, ale to je spíš záležitost filmu než Camerona.. třeba Vetřelce uznávají víceméně všichni, Titanic zase skoro nikdo a jenom u Avatara se to takhle hrotí, kdežto u Burtona to prosakuje celou jeho kariérou. Je to tím, že ty jeho filmy jsou si tak strašně podobné ..
Ještě Batman, pro mne
Nolanův? Tak to asi fakt jenom pro tebe
Né, proboha! Burtonův.
Burton spolehlivě zklamal vždy
Třeba Big Fish je podlě mě dobrej film, sice je taky spíš na efekt, ale nějaká myšlenka se mu rozhodně nedá upřít...
Myšlenka jo, ale není to typický Burtonovský film, to ho omlouvá. Od něho přežiju snad jen 3 filmy ( z toho 2 animované a znich ještě má jeden jen 7 minut )
spominate tu Bartona s Deppom.. ale ich najlepsi film Ed Wood tu vobec nepadol
Možná proto, že třeba ten "chodím chodím chodím" Jarmusch Deppa obsadil do myslím zajímavějších rolí. Dělat z Eda Wooda kultovní postavu je jistě záslužný, ale...
Respektive jedné zajímavější role, aby nedošlo k nedorozumění.
Ano, přesně tak.. Do role... Dead Man je nejspíš Deppův nejlepší herecký výkon a zároveň úžasný film. Podle mě i nejlepší od Jarmusche a že má nemalou konkurenci...
Asi jo, už jen reinkarnovat Williama Blaka a poslat ho na divokej západ je haluz jako prase Někdo by mohl natočit remake s Johnem Donnem jak hledá Timbuktu.
To se mi na Jarmuschovi právě líbí, že točí omílaná témata, ale natočí si to naprosto po svym, a dopadne to takhle....
no sorry, ale pri Dead Manovi som skor zaspal.. v pohode film, ale tak na jedno, max. 2 pozretia .. aj s tym Deppovim najlepsim vykonom to hadam nemyslis vazne... v Ed Wood to bola ovela zlozitejsia postava a zahral to paradne.. ten Dead Man sa mi zdalo akoby polovicu filmu nebol pritomny.. sice to bolo aj postavou, ale prave preto si nemyslim ze bola zlozita alebo nejako zvlastna.. ani s vykonmi ako Edward Scissorhands, Donnie Brasco ci Libertine sa to podla mna neda poronavat..
Co je Woodovy složité? Tam ti stačí Stanislavský a jsi za vodou. Samozřejmě brutálně přeháním, ale role hubu držícího Wiliama Blaka právě proto klade na herce neskutečný nároky, protože mlčí, nic nedělá a tím musí hrát. Aspoň podle mne to byla mnohem těší role a rozhodně méně obyčejná. Navíc, Ed Wood... viděl jsi Nashville? Tam hrají vynikající herci podobné postavy a je to úplně jiná liga, než Ed Wood; nebo Mastroiani v Otto e mezzo, když to přeženu. Dokonce i Swansonová s Sunset Blvd. snad
Ed Wood mě holt asi trochu minul. Možná to bude tím, že jsem viděl Plan 9
Ono je to vůbec těžký, spousta lidí ti poví, že Ledger byl lepší Joker, než Nicholson (kardinální nesmysl), protože ho zahrál vážně.
A právě proto je Ledgerovo a Nolanovo pojetí k smíchu a Nicholsonovo si zaslouží uznání. Ledger potřebuje neustále přehrávat, tak by se to dalo vyjádřit. Potřebuje klasický filmový charakterní herectví s jemným důrazem na expresivní projev. Totéž, co teď nejpopulárnější slovenský divadelní herec Roth. Ale to není herecký umění, herecký umění je postavit se na jeviště a za dvě a půl hodiny odrovnat obecenstvo mlčením. Ne, že by to někteří především divadelní herci neuměli, ale diváci o to dneska bohužel nestojí, protože se chtějí bavit a ačkoliv takovej Tati umí bavit mlčením, Depp ostatně taky, divák se musí mnohem víc snažit. Nebo si porovnej sitcomové herectví takovýho Nigela Hawthorna (Humphrey Appleby v Yes, Minister) a prakticky kohokoliv jinýho, ať už Brita, nebo Američana, ze současnejch populárních sitcomů. Dneska se herci můžou přetrhnout, ale pak Bird a Fortune velmi jemně rozsekají diváka na kusy starou dobrou jemnou hereckou školou.
Kromě toho, filmovýho herce dělá jak známo režisér se střihačem ve střižně.
no neviem, keby si mam vybrat tak volim radsej Ledgera, aj ked toho stareho Batmana som nevidel uz dlho.. ale je to tazke porovnat lebo su to uplne ine postavy a filmy.. a s tym herectvom to je pravda, nestaci ked dokaze len "prehravat".. tie menej vyrazne role a postavy su vela krat tazsie.. ale Ledger ukazal ze vedel zahrat aj to.. ( ked si videl Skrotenu horu).. ja si viem cenit aj tieto vykony, ale ten Deppov v Dead Manovi, ako aj cely film ma proste neoslovil.. Jarmusch mi asi nejako nesedi.. a to nemam problem s pozeranim "pomalejsich" filmov ako Dogville, 2001 ci Eyes Wide Shut - od Tom Cruisa jeden z 3 najlepsich vykonov, a bola to tiez taka ticha a uzavreta postava.. ked si to este porovnam s Magnoliou co vysla ten isty rok, tak je to vlastne opak tej postavy.. tiez vyborne zahranej
na Woodovi bolo to zlozite ze mal byt vtipny.. bola to hlavne komedia, a tie su vecsinou tazsie pre hercov ako seriozne dramy a roly.. nepametam si vela filmov kde som sa tolko nasmial ako pri Woodovi, a bolo to hlavne kvoli Deppovi lebo nebolo citit ze to len hra.. ci uz ten tensi hlas alebo ta gestikulacia, podla mna brilantny vykon... Nashville som nevidel, takze nekomentujem, ale aj v Ed Woodovi mas skvelych hercov okrem Deppa.. taky Landau vtedy vyhral Oskara a skoro vsetky ceny ze vedlajsiu ulohu.. potom paradne zahrali aj Bill Murray ci Patricia Arquette napr.. takze moc nechapem preco sa ti nelubil.. to ze si videl Plan 9 neviem jako to mohlo ovplyvnit.. ved Wood bola hlavne komedia, a az potom biograficky.. ja som sa pri tom neskutocne bavil
Tak jistě, ale ten film mi prostě nesedl. Oskar není valnej kazatel, každopádně, ale to bych tu teď nerozebíral.
Dead Man je právě taky komedie. Ale chápu, že Jarmusch někomu nesedne, já ho taky nemusím, furt se tam chodí a chodí. Na druhou stranu, to v tom posledním Kubrickovi taky, ačkoliv tam se kromě chození ještě souloží a řve
Jinak zkus si někde sehnat poslední Jarmuschův film, Limits of control. To jsou spíš Limits of self control pro diváka, ale pokud jsi duše otevřená, je to nakonec skvělá věc.
Tam už se JENOM chodí. A trochu sedí.
no uvidime, mozno sa k tomu dostanem .. ale teraz mam dost takych filmov co som este nevidel a mal by som.. v prvom rade asi Inception
To vynech a neb o se předtím nějak odstřel...
hh, ty sa teda nenechas ovplyvnit davom .. najprv Sedem, potom Inception..
To už je úplnej propad, Nolan je čím dál horší přinejmenším od Prestige. Což byla ještě solidní žánrovka, ale od tý doby
A Počátek, proboha... vysvětlete mi někdo, kdo je ochotnej sežrat Nolanovi crossover Matrixu a Smrtonosný pasti jako OBRAZ SNŮ
A potom ty lapsy ve scénáři, postavy, co za padesát let nezestárnou (dobře, to je zdánlivě problém skriptu, ale TAKOVÁ chyba )...
tak som to videl a mne sa velmi pacil .. dal som tomu 9/10, tak isto ako Prestige.. a s tymi 50 rokmi, tak to bolo viac krat povedane ze v tych snoch ide ten cas inak jako v skutocnosti
Aha, takže NEJPRVE zestárnou a POTOM se lehají na koleje jako mladí...
ten film vůbec nedrží pohromadě, scénář stojí za starou belu, celej koncept snů ve snech je průhlednej a nezajímavej, pojetí snů naprosto nenápaditý, "filozofie" je v tom míň, než v Limonádovým Joe, herci tam ani nemusejí hrát, protože
temporytmus je naprosto nezvládnutej
což Nolan opakuje už podruhý, Temný Rytíř trpěl stejným problémem, je to akční jízda od začátku do konce... jenže... potom akční sekvence nemají grády (protože prostě neexistuje gradace), nemáš čas zastavit se na chvíli (kdybys měl, prohlídneš příběh, možná i proto střih furt tlačí na pilu jak buvolí stádo) a ODPOČINOUT si, což je hrozně důležitý a každej z velkých hollywoodských režisérů to dokonale ovládá, Nolan nikoliv, neumí tvz. mikrokatarzi, oproti tomu, jak Cameron zvládnul Avatara je tohle brutální prohra řemesla.
Nezajímavý, nepřitažlivý, nudný, nedrží pohromadě, obrovský zklamání. Fakt by mě zajímalo, co se tom tobě líbilo; pozlátko? Dobrá kamera (místama, například poslední dva sny jsou už neskutečně odfláklý i výtvarně, nechápu), standardní výkony hvězdných tváří?
Uznávám, má to svoje momenty, zejména na začátku, ale... prostě slabý a střihač by zasloužil pořádně vytahat za uši.
A je to proboha NENÁPADITÝ, vykrádá to - recykluje to - tolikrát viděný postupy výstavby děje, tolikrát slyšenou hudbu, tolikrát opakovanou výstavbu akčních scén... fakt nerozumím tomu, co se na tom všem líbilo. Jasně, je to líbivý a na první pohled sofistikovaně vystavěný, ale...
Matrix byl o tři třídy lepší... a to jsem si nemyslel, že tohle někdy budu muset "vyslovit".
Avatar byl taky nenápaditej, ale aspoň měl na čem stavět - byl technicky inovativní a zejména byl dobře odrežírovanej a postřihanej. Dokonce měl jako vyprávění pouze jeden problém, nezvládnutou motivaci tý vojandy, která se rozhodla jít proti firmě.
tak jasne ze scenar ma nejake muchy.. ale pri takomto filme to je normalne.. je to v prvom rade akcny thriller.. pochybujem ze to robili s cielom vyhrat Oscara za scenar alebo herecke vykony.. sak film zarobil vyse 800 mega a aj recenzie boli vyborne.. takze oni su myslim uz spokojni... nj, Temny rytier je sice dobry, ale strasne precenovany.. a presne ten problem som si vsimol aj ja ze tam neni gradacia, cele je to prilis rychle a clovek nema cas ani rozmyslat... ale ked uz hovorime o tych precenovanych tak pre mna je to prave aj Avatar.. sice v pohode film, na 1, mozno 2 pozretia, ale ziadna klasika alebo majstrovske dielo.. ten pribeh si ma proste neziskal, bolo mi vcelku jedno ako to skonci, lebo som to vedel uz po 30 minutach.. takze ked tam na konci nicili tu armadu tak miesto toho aby som sa divil alebo tesil tak mi to bolo celkom jedno.. proste ma ten film nezasiahol... z Inception som po nejakych 20 minutach zmiesane pocity ale postupne si ma ziskal a naozaj som bol zvedavy ako to skonci.. bolo to menej predvidave ako Avatar alebo aj Temny rytier napr.
Nj, to už je o osobních preferencích, mě taky Avatar stačil jednou a taky se mi nijak zvlášť nelíbil, ale byl dobře odvyprávěnej a natočenej evidentně s velkým uměním hollywoodského realizátora Camerona. (Ono to taky není jednoduchý, musím říct.) Kdežto Počátek měl samozřejmě pro většinu lidí třeba v našem věku asi přitažlivější téma, kdo chce dneska pohádku o tom, jak hodný angličan pomáhal hodným indiánům proti zlým angličanům? Přesto byl pro mne až překvapivě nezvládnutý.
Jistě, že vydělal a jistě, že studio je spokojený. Ale myslím, že tady recenzenti už podlehli nolanovskému hype (prostě šli do kina s předporozuměním, že to bude bomba a tu bombu tam viděli, tj nezvládli svou práci) a že ten film při hlubším rozboru prostě neobstojí. To i filmy bournovské trilogie, zejména dva poslední (mimochodem taky remaky, když už to tu řešíme, ale tohle málokdo ví) s nesmírně přehnanou "zesílenou kontinuitou" byly prostě zajímavější.
Limits of Control jsem viděl nedávno a je pravda, že tam Jarmusch ten svůj tradiční koncept filmu (jak ty trefně říkáš "chodim ,chodim") dotáhl docela do extrému... Ale mě se to zase vlastně líbilo, jako téměř všechno od něj.... Ikdyž na druhou stranu chápu, že to asi dost lidí shledá nudným...
Mimochodem jsem se chtěl zeptat, jestli si prokoukl, proč si Isaach dáva ty dvě kávy??? To mi nějak zůstalo utajeno...
To je domluvenej signál, ne? Předpokládám, už si to přesně nepamatuju a nechce se mi to hledat.
Přece jen, je to žánr špionáže
Signál mě taky napadl, ale pokud si pamatuju, tak si je objednává i ve chvílích, kdy zrovna na nikoho nečeká... Ale je pravda, že jistě to nevim :) ... Asi jsem za tim hledal zbytečně nějakej větší význam... Obecně jsem se mi u toho filmu stalo, že jsem přemejšlel až o možná nesmyslejch složitostech v ději... Ikdyž to je na to filmu právě to dobrý...
tak jasne.. Oscar este nemusi znamenat ze sa niekomu bude film alebo herec pacit.. on vyhral sice aj dalsie ceny ale ja som chcel hlavne naznacit ze tie vykony a film sa vecsine ludi pacili.. ci uz podla hodnoteni na imdb, csfd a pod., alebo aj z pocutia... a hej v Eyes Wide Shut sa chodi vela to je fakt, ale je perfektne natoceny a pribeh ta postupne dostane, hlavne sa mi lubilo ze my vlastne vieme len tolko co hlavny hrdina.. akoby sme to pozerali cez jeho oci.. ten film urcite patri do mojich top 20 a videl som ho mozno aj tych 20 krat
Já Eyes Wide Shut nic nevyčítám, na druhou stranu ho považuju, osobitou a svévolnou interpretací předvším výběru protagonistů, za Kubrickův poslední vtip.
Na druhou stranu, film sám Schnitzlerově povídce nic nepřidává, nevím, no, Barry Lyndon to prostě není (podle mne Kubrickův vrchol, když nepočítáme kultovního Divnolásku, snad nejlepší komedii všech dob).
Filmový a vůbec jakýkoliv ceny jsou problematický, ale Oskar je vždycky nejrpoblematičtější. Studium historie těchhle cen je každopádně zajímavá sonda, občas nevěříš svým očím. V obou směrech.
no to od Schnitzlera som necital, takze neviem.. a Barry Lyndon by sa u mna umiestnil asi az piaty.. mne sa lubilo viacej prave EWS, Clockwork Orange, Shining ci 2001.. potom o neco pod nimi mam Lyndona, Strangelove, Paths of Glory a Full Metal Jacket
Limonádový Joe a El Topo
U mne ještě Leone, určitě. Je to kýč jako prase, ale je to skvělý.
Tarantino je jakej je, ale taky je to stejně DŮLEŽITEJ režisér, jako Spielberg a Lucas nebo Scorsese, podle mne. Hrozně ovlivnil, odtabuizoval filmovou řeč i tématiku a udělal v hollywoodu vítr jako málokdo, ačkoliv samozřejmě je stejně nepůvodní, jako Scorsese a Coppola, kteří se jen svezli na tom, co Evropa dávno objevila. (A totéž se předtím stalo s Langem, Wilderem, Fordem, koneckonců a celou touhle generací Evropanů a ještě předtím s Chaplinem (předchůdce Max Linder) a vrcholným USA němým filmem (inspirace u sovětů/expresionismu) - Murnau ztělesňuje jeho americkej vrchol i jeden z evropských vrcholů. Jediní dva američtí filmaři, kteří opravdu něco objevili, byli Griffith a Welles/Wyler, ti díky Tolandovi. A to když přivřeme oko nad tím, že japonci dávno měli Mizogučiho a Oza, ale tam jde spíš než o inspirační zdroj o vedlejší větev vývoje filmové mizanscény a práce s prostorem. Dobře, u Wellese se dá ještě pochválit práce s narativem, jeho asi ještě podstatnější přínos.
Takže Tarantino je důležitej, ačkoliv ho nemáme rádi. Jinak Lynch, samozřejmě, na toho jsme zapoměli, ačkoliv pozér, pořád mnohem zajímavější, než holly mainstream, o kterým se pořád bavíme.
Tak u Griffithse šlo hlavně o technickou stránku a přenesení nějaké aristotelské dramatické narace do filmu, něco podobnýho předvedl v Británii Browning, akorát že jeho filmy (Dracula, Freaks, Alonzo) trvají hodinu, Birth Of A Nation asi 200 minut :)... v tomhle Griffithse uznávám, to jo. Byl to pionýr, ale rozhodně ne tak talentovanej jako právě Browning, Buňuel (ze kterýho čerpá spousta lidí dodnes, i když je zapomínanej) nebo Ejzenštejn. Welles už je o generaci dál, tam už se formoval film do současných měřítek, Citizen Kane je v tomhle nejdůležitější snímek všech dob. Ameriku pak zaplavily romantický komedie, pak western, noir a pak teprve začala nějaká diverzita, takže mezi významný jména filmařiny jako takové počítám i Hitche, Leoneho nebo Wildera, i když to už jsou 60. léta.
Tarantino představil filmu postmodernu, ale jenom představil.. natočil dva filmy a strašně rychle se vyčerpal. Koneckonců já za vrchol postmoderní kinematografie naprosto jednoznačně považuju Moulin Rouge, ne PF. Tarantino je takovej míň depresivní Palahniuk filmu, je vtipný, jak se nám ta názorová ambivalence hezky sešla, ty nemáš rád CP a máš rád QT, já naopak ...
Jinak ale jakákoliv postmoderna - ať už filmová, nebo literární - pochází samozřejmě od Pynchona.
Ale Griffith je důležitej. Naučil filmaře střihat /diáda a později triáda, práce s rytmem/ a vlastně i vyprávět.
Wilder jsou právě spíš 50. léta, člověče, noir je taky záležitost 1941 (Maltese Falcon) - 1950 (Dáma ze Šanghaje a tak...), ale to jsou holt otázky historie. Jen mi šlo o to, že z pohledu historie je Tarantino taky přelomovej, respektive reprezentuje přelom (dá se mluvit i o Cohenech třeba). Já QT rád právě taky moc nemám jen uznávám jeho význam. Mnohem radši mám třeba Fridriksona (Zimnice ) nebo Roye Andersona.
Heh, spousta literárních vědců by se s tebe s Pynchonem zbláznila... jistě, kořeny tý americký jsou tam vidět (přečetl jsem cca 20 stránek, nikdy jsem netušil, že někdo dokáže psát delší věty, než já, kdo to má číst? navíc banány, samý banány, já chápu, že tu asi hraje roli spojitost tvaru takety, banánu a falu, ale co je moc, to je moc ). Ale kam bys zařadil třeba Borgese? Ale chápu, ono je to těžký, něco dneska pojmem definovat a pojem jako postmoderna... prostě reakce na modernu, no.
No jo, tys to studoval a máš to načtený, já jsem ve filmu amatér ... tak sorry, s těma letopočtama. U Wildera jsem vycházel z geniálního The Apartment, což jsou 60. léta, snad se nepletu.
Do chrlení jmen se pouštět nechci, viděl jsem s bídou 300-400 filmů od cca 150 režisérů, takže tu základnu máš samozřejmě větší a s nějakými Fridriksony bys mě mohl mlátit přes hlavu do rána ...
No vždyť, banán = raketa, duha = balistická křivka, je to nádherně kontextuální, musíš to číst, ne sjíždět řádky očima ... :) Borgese jsem četl už dost dávno, ale imo to klasická postmoderní literatura není, to je pro mě třeba Márquez a podobní onanisti, on se spíš blíží k takové té proto-postmoderně á la Vonnegut, Dahl nebo třeba Eco... ale kdyžtak mě omluv, literaturu teď úplně vypouštím, teorií jsem se zabýval naposledy před 4 semestry a kromě odborných publikací už ani pořádně nečtu.
Já to čtu, proto mi taky 20 stránek trvalo 2 hodiny, furt jsem se musel vract, je to krásně nejasný (začátek - sen), ale náročný, no. Duha je mi jasná, balistická křivka, most do walhally, téma biblická potopa x žert s potopou z nebe...
Jojo, Borges je pro mne taky složitější, podobně jako Pessoa, Pablo Neruda, Elytis a tak. Ale evropani ho považujou za základ postmoderny (ale oni by ani neuznali američana jako základ něčeho, francouzi nikdy ).
Hm, já se teda setkával spíš s Ecem, jako že postmoderna stojí na moderní sémiotice. Ale to je fakt široký téma, mám teď seminář postmoderny, 10 týdnů semestru za sebou a dozvěděl jsem se víceméně hovno, respektive nic, co bych nevěděl ...
Eco, to je taková ta postmoderna jako návrat k příběhu, kterej můžeš číst v několika rovinách, no, tohle už nerad poslouchám, intelektuálský klišé. Přitom přesně tohle umožňuje vlastně už ten Borghes, občas. Nebo Tolkien
Přesně tak, intelektuálský klišé.
Zkoušels někdy psát filmovej scénář?
Tak já to měl i v popisu práce. Moc mi to nešlo, musím říct, ačkoliv mám pár nápadů... který nikdy nedotáhnu.
Ale stejně nechápu, co vlastně vidíš na Se7em, řemeslně dobře odvedená práce, samozřejmě, film chytí a nepustí, ale to můžeš říct i o Avataru nebo Prestige a přesto si cestou z kina (bohužel častu už v kině) uvědomíš, že je to jen konstrukt
Hodně dobrej hollywood byla Pýcha a předsudek tomu říkám fajn oddechovka, ale dalším filmem se u mne režisér navěkdy shodil.
To jsem neviděl :)...
Se7en je podle mě právě ukázkou žánrové dokonalosti, které se v moderních dějinách kinematografie přiblížil už jen jeden film, a to Once Upon a Time In The West. Samozřejmě, že jde o konstrukt. Filmová řeč je konstrukt a priori. Slovo "konstrukt" koneckonců pochází od "konstruovat", tedy "organizovaně vytvářet", přeneseně "vytvořit inertní realitu uprostřed iluze a dosáhnout akceptace této reality od recipienta" ( ho ho ho, slovní onanie rules), a to se Se7en daří na 100%, proto jsem ten film prostě přijal tak, jak je. Tak, jak je, je totiž dokonalý ...
Jinak se mě samo o sobě víc dotkly jiné filmy, třeba právě Browningovo Freaks. Ale to neznamená, že Se7en je filmařský orgáč, takový grál, ke kterému se přiblížilo už jen pár jiných kousků (třeba Leon).
No, to je přece jasný, že je každý umění konstrukt zas mě nechytej za slovo (navíc jsem tuhle poznámku proti sobě měl vznést sám, jen se mi nechtělo tolik mlátit ubohou klávesnici). Jenže občas... jak to říct... přeskočí jiskra. Text písničky začne fungovat, žít (v procesu recepce) vlastním životem, vnímáš řadu významů, které otevírá, v čase se mění, komunikuje s tebou, respektive se subjektovým pólem estetické situace a aby to bylo vtipnější tak zároveň do trojúhelníku s druhou částí rozštěpeného vědomí, které vnímá celou situaci z nadhledu), myslím, že víš, co myslím. Kdežto ten film je něco jako potěmkinova vesnice, jen povrch, když se nad tím zamyslíš, tak tenhle příběh jsi už viděl tisíckrát (vraždy podle předem danýho klíče, bóže, jako u Usual Suspect je tu zase v základu stará dobrá Agáta s Herculem a ABC murders... okořeněný o zloducha vykradenýho ze zprůměrovanejch rolí anthony hopkinse a druhý nejobvyklejší vnitřní konflikt, slovy syda fielda, policejních filmů - starej polda, mladej polda, průhlednější už je jen hodnej polda, zlej polda... )
No vždyť jo, viděl jsem ho tisíckrát, ale nikdy líp. O tom ten film je.
Ajtmatovova Džamila je taky vrcholem milostné literatury, i když tohle téma je tady už od alelujá.
Nevím, no, já tohle téma viděl líp.
Tak aspoň jsme se dobrali k podstatě :)... ok. Ono je to ovlivněný i tím, že mám hrozně rád Spaceyho s Pittem.
vida, já právě moc ne... a Freemana vyloženě nesnáším, ty jeho role děsnejch dobráků. Pitt se mi ale hrozně líbil v Burn After Reading.
Ne, tak jistě, že je to o osobních preferencích, ale já u některejch filmů fakt vůbec nevidím, proč by měly nějak vyčnívat nad čistej průměr a tohle je jeden z nich
Například práce kamery je tam úplně, ale úplně bez nápadu. Zrovna s Once upon to srovnávat podle mne fakt nejde, tam máš zvukovou skladbu jako nikde, ale tady? Prostě hollywood, řemeslnej standard, všechno dostatečně kvalitní, ale nic víc.
Freemana taky nemám rád.
Jinak ta Vražda Rogera Ackroyda musela být na svou dobu (stejně jako Orient Express) hodně šokující dílo (vzhledem k závěrečnému rozuzlení)
Samozřejmě, to jsou kromě Conana Doyla vůbec nejdůležitější detektivky právě v tom, že Agáta bořila pravidla. Jinak nebyla o nic lepší, než jiní, akorát ničila klišé. Završila to oponou, posledním textem, kde je vrahem poirot.
Jo, to sem taky četl s tim HP vrahem (SPOILER ). Byl to pro mne šok, když jsem přešel z Aleše a spol. na Agathu, Steinbecka, Remarqua a pod.
Uff. Tak to už se pak dál není o čem bavit.
Protože si zmínil Departed, tak tvé předchozí provolání u Usual Suspects je podkopáno Departed je film, který je sice dobrý, ale je to jen REMAKE o mnoho geniálnějšího filmu Volavka.
Je to remake, ale nesouhlasím s tím, že geniálnějšího filmu. Konec konců, řada z nejslavnějších USA filmů jsou remake. Sedm statečných za všechny. Jenže Scorsese z toho remaku vytřískal imo mnohem víc, než hongkongští autoři. (A to mám čínskej film sakra rád.) Jenže skrytou identitu pro mne nepochopitelně tak nějak nikdo nedocenil. Přitom se mi vůbec nezdá, že je to na Scorseseho slabá věc, naopak, jedna z nejlepších, snad tím, jak je chladná.
No oproti Volavce 1 a 2 je to hodně hodně slabší film, Damon a Wahlberg tam hrajou jak ponocní, jediný Leo je super (ale ten nezklame nikdy), Scorcese dvě původní postavy (ženské postavy) nacpal do postavy jedné (Farmiga?), Nicholson je tam opravdu už jen pro smích. Napínavé to teda je o mnoho méně, invence to má málo. Prostš podle mne velice průměrný thriller. Originál je v tomto případě opravdu o mnoho lepší.
Jinak Sedm statečných taky upřímně není žádná sláva.
Ale viděl jsem výše, že si zmínil North By Northwest (krát 1000) - to je nehorázně moderní film i když je 50 let starý)
Nicholson tam pro smích podle mne není, ačkoliv jeho postava je problematická (ale je Scorseseovská, odkaz na jeho mafiánský filmy). Damon tam není zlý, Damon je zvláštní herec, podle mne nikterak valný, ale tam funguje. A ze dvou ženskejch postav udělat jednu - to filmu jen prospělo. už tak je zbytečně složitý a řeší příliš moc vedlejších linek.
North by northwest je zajímavý imo snad už jen tématem (klasickým Hitchkovým... je to taky vlastně remake) - v literatuře dost častým - záměny. Jazykově je ze všech, co jsem zmínil, dneska nejnečitelnější. Samozřejmě jsou tam dva výborně natočený obrazy (nádraží a pole), ale to je vše
tuleně na tebe!!
Ale ne Mě přijde divné, že zrovna Martin šel do remaku a že zrovna za tento film horší kvality (v porovnání s jeho předchozíma) dostal toho Oscara. No asi za zásluhy no....
Ale opravdu Nicholson je tam jako karikatura (nevyšla, ale třeba u Pesciho to teba vyšlo, Damon je prostě Bourne a tam je perfektní. Neřekl bych, že originál je nějak složitý, celý příběh je dostatečně vysvětlen v celé trilogii ( i když podle mne ten 3 díl už byl navíc)
S tím North by Northwests tebou nesouhlasím, protože jak velice zajímavý (ač dnes už tuctový) příběh, tak hlavně dialogy jsou brilantní i ve srovnání s dnešními klasiky žánru. Nejoblíbenější Hitch
Nj, dialogy jsou i Hitchcocka vždycky skvělý. Ale pro mne je to asi nejstravitelnější, ale nejméně zajímavý Hitch. Nejraději mám Lifeboat, Rope, Wrong man, možná Vertigo, to je fajn haluz, ačkoliv taky děsnej konstrukt. Nic mi neříká Psycho ani Ptáci.
Ptáky taky moc nemusím, Psycho už je lepší, ale přitom taky žádný zázrak. Já jak nemám rád staré filmy (starší 40 a více let, vyjma Bonda), tak Hitche můžu.
ked som to videl prvykrat tak sa mi zdalo ze je to trosku precenovane ale cim viac to pozrem tym viac sa mi lubi
To se samozřejmě musí vidět víckrát než jen jednou, jinak si to člověk pořádně nevychutná a možná mu to pak i může přijít povrchní jako tuhle tunakovi.
však za chvilku tu máme jeho polovičku tuleně a ten nám tuňáka umravní
Jinak samozřejmě, že nejvychytanější thriller všech dob je Rambo
A čo takto Telefónna búdka( na to že sa dej odohráva prakticky na jednom mieste je to fajn) alebo síce komerčný, ale aj tak Saw 1. Potom z noviniek Ctihodný občan - nebyť toho konca bolo by to fajn.
Phone Booth je perfektní oddechovka.
No já si za celý film nestihl ani zajít udělat čaj, je to hodně intenzivní Moc sem si na závěr neoddechl
Ty sis u toho oddychl?! Mně to teda naopak vydechnout nedalo...
Tak ono není oddechovka jako oddechovka... Na budku se koukneš, seš sice třeba napjatej, ale večer jdeš v klidu na pivo s čistou hlavou... kdežto když se koukneš třeba na Sedmou pečeť nebo třeba na Dogville, tak o tom přemejšlíš ještě 3 dny...
Já byl vinou Phone Boot vynervovanej pomalu celou noc.
To už je o divákovi, třeba někdo byl svýho času prej dost vynervovanej ze Mzdy strachu a tobě by to přišlo jako čajíček. Já ze zase poprvý u Shiningu jen šklebil a smál. A u 13 jsem naopak pociťoval fyzickou nevolnost z napětí, přestože vlastně nebylo proč, protože je celou dobu jasný, jak to dopadne.
...čili mi je 13 či co? Koukal sem na to asi někdy v 17, ale jasněže je to individuální. Nicméně do kategorie "oddychovek" bych to nezařadil už jen proto, že to je psychothriller.
Nene, 13, film 13. Vynikající, doporučuju, ale ne letošní remake!
S tou Sedmou pečetí si nejsem jistej, to je sice vynikající film, ale určitě ne nějak náročnej, postava A nechápe, o čem je život, postava A potká postavu B, postavu C, trocha se toho semele a postava A pochopí, o čem je život. To mi nepřijde nějak extra zneklidňující, něco jako Léto s Monikou, akorát sofistikovanější, ctitelé třeba Eca by řekli postmoderní, ale téma je stejný.
Ale ten Jodorowsky...
U tý Sedmý pečetě jsem to myslel tak, že jsem nepřemejšlel přímo o tom filmu, tam je ta pointa docela zřejmá. Ale vyvolalo to ve mě několik života týkajících se otázek, o ktérých jsem pak ty dny přemýšlel. Takže v důsledku toho filmu jsem dost přemýšlel. Je to asi způsobeno tím, že jsem ho viděl v dřívějším věku a jako jeden z prvních filmů "na úrovni"... Ale to už pak záleží na konkrétním člověku a situaci, jak se zmiňuješ výše...
Jo takhle... no to pak samořejmě.
Jinak jsem se chtěl zeptat, třeba to budeš vědět. Neni v Praze nějaký kino, kromě Ponrepa, kde by s určitou pravidelnosti dávali filmy, který stojej za to???
Snad Aero. Ponrepo je samozřejmě asi nejlepší. Ale klubovejch kin je víc, takže skoro vždycky se dá něco najít. Koneckonců, Světozor.
Aero, Světozor a Bio Oko samozřejmě znám, tam právě ale ta pravidelnost není zas až taková... Ikdyž je pravda, že se často nechá vybrat....
Tak já v Praze už pět let nežiju, vracím se tak jednou měsíčně na víkend a jsem spíš s rodičema, než abych chodil do kina
Jasné.. Já tu právě teď studuju, tak se občasné večerní rozptýlení vždycky hodí :)
Telefónní budka je super, ostatně jako vše s Colinem Farrellem Toho já můžu. Ale Rambo je Rambo A Ctihodný občan je hodně velké béčko, příjemné, ale s klasikou žánru ho srovnávat nejde
S Collinem je nejlepší oddechovka V Brugách, u toho se vždycky nasměju a ten film toho má i spousty do sebe. Ostatně jako všechno od McDonagha, jeho divadelní hry jsou úžasný...
Nj, Colin je super. Brugy taky.Mě se s ním líbilo všecko - hlavně Miami Vice od Manna
thriller ma napadol napr Mulholland Drive.. majstrovske dielo Davida Lyncha
Geniální postava, tam jsem si oblíbil Tracyho.
já bych to zkusil takhle záloha Xabi Khedira na křídla Di Mariu a Ozila mezi ně Kaka jako podhrot Ronaldo ten by si stejně běhal kde by chtěl a Higuain. Stejně to pak bude masakr až v zimě dorazí Basti Ribery a Rooney. Minimálně jednoho útočníka to potřebuje. A je zajímavý že tady maj v soupisce vedenýho Ronalda jako útočníka
Copák, Real závidí Barceloně béčko v Segundě?
presne tak..konecne KAKA bude z5..a vytalci Khediru!! co vsichni mate!! je jasne ze Khedira bude sedet!!! zaloha bude Di Maria,Ozil,Kaka,Xavi Alonso a utok Ronaldo Higuain..
Jn, na to všichni zapomněli, že Khedira a Kaká hrajou stejnej post, obrana taky není třeba...
Jojo, XaVi Alonso to oběhá
a on posilou skutečně bude už jen proto,kdyby měl být pravidelným 12hráčem
Jose sa nejako vytratil v tom Spanielsku. Ziadne kontroverzie, ziane sebavedome prehlasenie, s nikym nema problem. Po dlhom case nejake prehlasenie. Co sa to s nim deje?
No minulý týden celkem perlil.
zrovna fásnul dvouzápasový flastr za svoji sprostou pusu a další trest je na cestě za další extempore, když chtěl mluvit do trénování kouči Gijonu
až na to, že mu už jde po krku Zapaterova vláda, to myslím ještě nikde nedokázal
Až se Kaká rozehraje, tak Ozil nemá šanci at má formu sebelepší
to myslíš vážně?
Až se rozehraje do formy z loňskýho roku tak Mamut fakt nemá šanci posedět si a odpočinout.
Kaka - Ozil, mohli by rotovat pri sucasnej zostave alebo to poskladat nasledovne:
.................................................................Casillas...................................................................
.................................................Pepe.............................Carvalho............................................
S. Ramos...................................................................................................................Marcelo
...................................................................Xabi......................................................................
................................................................................................................................................
...Di Maria...................................................Kaka...........................................................Ozil....
..................................Higuain..................................................C. Ronaldo...............................
Velmi ofenzivna zostava ale pri plneni defenzivnych povinnosti sa ukazalo, ze Di Maria vie aj branit, Ozil by sa v braneni zlepsil a vypomahali by krajom obrany. CR moze hrat aj v utoku, hral by trochu viac stihanuteho utocnika a je to pozicia z ktorej moze davat viac golov
Heh jasne Real hrať pod Mouom na 1 DM
Xabiho nahradnik by bol Khedira a este na tento post by sme mali Lassa, Gaga, Moma takze naopak min. jeden by v zime odist mohol. Pri zostave vyssie bybola mensia konkurencia pre Canalesa, ktory by nemusel bojovat s Kaka a Ozilom o CAM ale bol by rovno prvym nahradnikom na post kde hra Kaka
jasně místo toho Di Marii, sobec jeden zasr... ven s nim :-X
Všichni tu řeší, kde bude Kaká v základu hrát.. Ale je vůbec jistý, že v tom základu bude? Samozřejmě mu to přeju a doufám v to, už jen proto, že je to můj idol.. Ale bude těžký vrátit se a hned do základu, když to Realu poslední dobou tak jde a záloha šlape jako hodinky...
Di Maria ven ? Co proti němu máš ? V Realu se ukazuje jako velice užitečný hráč ! Tak nekecej kraviny !
Kaká misto Ronalda a začnu fandit Realu (kecám)
tak se nahádejte bych dal kaka místo xibiho
urcite mu preji at se vrati z5 do svy formy kterou jeste bohuzel v realu neukazal ale pod mourinhem se zvedl aj benzema tak proc ne KAKA a kam ho postavit ? no je to jasny kdyby se vratil z5 do ty formy tak ozil a kaka , protoze ozil uz podava delsi dobu prumerne vykony ale nechcme se prekvapit jak vsechno bude
zacne na lavicke a potom sa uvidi podla formy..
Snad Ricky nepojede do Amsterdamu, ještě by ho tam někdo pokousal a vrátil by se někdy v unoru. To ne.
200. pro Real Madrid CF
Když už jsme u těch filmů, omlouvám se za OT, znáte někdo tohle?
http://www.csfd.cz/film/10494-nez-dabel-zjisti-ze-ses-mrtvej/?text=111718
Vyplatí se to? Jméno režiséra i zápletka slibuje hodně...
Mam to a nijak ma to neoslovilo, ale proti gustu.....
mne sa lubil.. oplati sa vidiet, hlavne kvoli Hoffmanovi , a aj Hawke to zahral dobre.. asi jediny dobry vykon co ma od neho napada po Traning Day.. ale vela filmov som s nim nevidel.. film je ale kvalitny.. 8/10
oplati sa Napisal som na ten film aj recenziu
Dík.
Máš link, mimochodem, na tu recenzi?
http://www.filmklub.sk/m/movie_comment_comments.php?id=7124&comment_id=22237 nech sa paci Ked kliknes na moj profil mas tam aj ine recenzie moje,som sa postupne zlepsoval Ale profil ako taky som uz dlho neobnovil som na tej stranke uz asi 4 roky ci kolko a uz som tam dlho nenapisal,ale to pomaly meni kedze uz mam v notebooku nejake rozpisane
266. pro speciální filmovou diskuzi na EF
oddychový kútik
právě že vůbec, při diskuzích o filmu se většinou lidi buď hodně shodnou nebo se málem sežerou
http://www.youtube.com/watch?v=0BLTcKys0GE
u toho jsem se před chvíli bavil :) ... Vlastně všechno co řekli je naprostá pravda!
"To mi řekni, trénujou oni vůbec střelbu, ty vole? Třeba jí mají zakázanou od doktora, nebo já nevím, ty vole"
Akorát by mě zajímalo, jestli tam ten zvukař ještě dělá
Bosákovi
Táborskýmu
Tohle bylo od srdce. Akorát by mě zajímalo, proč tohle neřeknou do přenosu. Vždyť na tom není nic špatnýho ...
Hlavně se mi líbí, jak se tam obouvají do Jarolíma.
Možná proto, že Bosák On air předstírá, že není slávista.
tak ale na tom není nic špatnýho. Každý někomu fandí. I ten, kdo říká, že nefandí nikomu. Naopak je lepší, když komentátor dá najevo, komu opravdu přeje, než když to křečovitě skrývá a vypadá tak jako šašek.
Právě, jenže Bosák to nepřizná. Ale nevím, jestli bych ti neměl něco říct na to... je slávista a "na tom není nic špatnýho"...
to jo no. Na tomhle je špatné skoro všechno.
Tak třeba Čapoun. Sparťan až je to nepěkné
Co může bejt na Sparťanovi nepěkného?
Heh, to by bylo na vlastní článek. Sparťan = nepřítel
Vidíš? takovejhle nepřítel, bude se na tebe celej večer mračit.
Co dodat. FCB nejen ve Španělsku
U mě teda AC, no...
Ale každopádně už chápu tvůj postoj ku Spartě
tunaku bosak je bůh
Jojo... a rozhodně není slávista.
jeho klubová příslušnost je jednou z mála jeho stinných stránek
rikejte si co chcete je to profík
to je slovo trenéra..Kaká je fantastický,ale Di Mária bude za pár let taky..tudíž bych nechal hrát Oba dva a poslal bych dolů někoho z defnzivních hráčů,ale jen někdy..ne na každý match.....Jinak ale nemyslím,že by to Josee udělal :)...v pondělí se budu třást jak zlatý pes :D...HASLA MADRID!!! doufám,že vyhrajem
__________________________Casillas________________________________
Ramos______________Pepe______________Carvalho______________Marcelo
_________________X.Alonso____________Khedira______________________
Ronaldo___________________Kaka______________________________Ozil__
_______________________ Higuain___________________________________
Dajte uz pokoj stim Di Mariom tak bude naskakovat no co az taka hviezda este neni ...zato ze dal par golou uz tu chce viradovat ozila alebo kaku ne ...nato je este mali paan !!!
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele