Němci měli víc štěstí, prohlásil kouč mladíků Dovalil
Česká devatenáctka se nedočkala vysněného finále evropského šampionátu. Podle kouče Jakuba Dovalila Němci vyhráli se štěstím. "V závěru zápasu jsme udělali chybu a nepokryli důsledně útočníky soupeře, soupeř pohotově brejk proměnil. Určitě jsme sehráli vyrovnané utkání s krutým koncem pro nás," řekl v rozhovoru pro EuroFotbal.
Jak se vám spalo po nevydařeném semifinále?
Spalo se celkem dobře, výsledek již nelze zvrátit a musíme jej brát jako realitu.
I dobře usínalo?
Zápas jsem si ještě promítal v hlavě, usnul jsem někdy kolem 4. hodiny ranní.
Kde hledat příčiny nezdaru v semifinálovém zápase?
V závěru zápasu jsme udělali chybu a nepokryli důsledně útočníky soupeře, soupeř pohotově brejk proměnil. Určitě jsme sehráli vyrovnané utkání s krutým koncem pro nás. Dalším klíčovým momentem bylo neproměnění šancí v normální hrací době.
Brankář Vaclík pustil laciný gól. Jak byste okomentoval tento okamžik?
Ještě jsem to neviděl na DVD, ze střídačky jsem pouze viděl, že míč hodně zaplaval, změnil směr. S takovouto střelou by si měl brankář poradit, nicméně nás několikrát podržel ve druhém poločasu, ale klíčovou chybu vyrobil Hable ve středu hřiště.
S jakou taktikou jste šli do prodloužení?
Hrát pořád stejně, aktivně se snažit dostupovat Němce, vepředu udržet míč a doplnit z druhé vlny. Vypracovat si pro Zemana standardní situaci kolem vápna. Jinak to bylo hlavně o tom, aby hráči vydrželi fyzicky.
V závěru prodloužení nechali čeští obránci zcela volného Sukuta-Pasu, který vsítil postupovou branku. Měli vaši svěřenci v hlavě už penalty?
Na penalty jsme mysleli hlavně na lavičce, hráči se musejí soustředit na hru.
Udělal byste něco jiného, kdybyste mohl vrátit čas?
Pravděpodobně ne, stanovená taktika na Německo byla dobrá, hráči v rámci možností plnili taktické pokyny. K Němcům se přiklonilo štěstí...
Mohl byste nám přiblížit atmosféru, která se nesla v šatně?
Byla to taková klasická komorní atmosféra odpovídající prohře v poslední minutě prodloužení. Hráči byli samozřejmě zklamaní, neboť bylo v jejich silách Německo přehrát.
Co jste hráčům řekl?
Poděkoval jsem každému za výkon v zápase, potažmo na celém ME. Všichni víme, že ani v jednom zápase jsme herně nepropadli, což je pro mladé hráče nejdůležitější. Na turnaji budeme mít asi nejlepšího střelce Necida.
Jak byste celkové zhodnotil vystoupení české devatenáctky na evropském šampionátu v České republice?
Pokud počítám, normální hrací dobu, tak 1x výhra, 2x remíza, 1x prohra. Určitě převáží pozitiva, herně nás nikdo výrazně nepřehrál, nastříleli jsme 6 branek. Oba cíle se podařilo splnit, postup na MS dvacítek i do bojů o medaili. Doma to bylo určitě těžší než venku. Velké poděkování patří i divákům a všem, kdo se podíleli na organizaci.
Kdyby se turnaj nekonal u nás, bylo by obtížnější vybojovat dva vytyčené cíle?
Bylo by to asi stejné, ale na hráče by nebyl určitě takový tlak, média, atd.
Kdo podle vás vyhraje titul?
Věřím Němcům.
A půjdete se podívat na finále do Jablonce?
Do Jablonce určitě pojedu.
Jak se vám spalo po nevydařeném semifinále?
Spalo se celkem dobře, výsledek již nelze zvrátit a musíme jej brát jako realitu.
I dobře usínalo?
Zápas jsem si ještě promítal v hlavě, usnul jsem někdy kolem 4. hodiny ranní.
Kde hledat příčiny nezdaru v semifinálovém zápase?
V závěru zápasu jsme udělali chybu a nepokryli důsledně útočníky soupeře, soupeř pohotově brejk proměnil. Určitě jsme sehráli vyrovnané utkání s krutým koncem pro nás. Dalším klíčovým momentem bylo neproměnění šancí v normální hrací době.
Brankář Vaclík pustil laciný gól. Jak byste okomentoval tento okamžik?
Ještě jsem to neviděl na DVD, ze střídačky jsem pouze viděl, že míč hodně zaplaval, změnil směr. S takovouto střelou by si měl brankář poradit, nicméně nás několikrát podržel ve druhém poločasu, ale klíčovou chybu vyrobil Hable ve středu hřiště.
S jakou taktikou jste šli do prodloužení?
Hrát pořád stejně, aktivně se snažit dostupovat Němce, vepředu udržet míč a doplnit z druhé vlny. Vypracovat si pro Zemana standardní situaci kolem vápna. Jinak to bylo hlavně o tom, aby hráči vydrželi fyzicky.
V závěru prodloužení nechali čeští obránci zcela volného Sukuta-Pasu, který vsítil postupovou branku. Měli vaši svěřenci v hlavě už penalty?
Na penalty jsme mysleli hlavně na lavičce, hráči se musejí soustředit na hru.
Udělal byste něco jiného, kdybyste mohl vrátit čas?
Pravděpodobně ne, stanovená taktika na Německo byla dobrá, hráči v rámci možností plnili taktické pokyny. K Němcům se přiklonilo štěstí...
Mohl byste nám přiblížit atmosféru, která se nesla v šatně?
Byla to taková klasická komorní atmosféra odpovídající prohře v poslední minutě prodloužení. Hráči byli samozřejmě zklamaní, neboť bylo v jejich silách Německo přehrát.
Co jste hráčům řekl?
Poděkoval jsem každému za výkon v zápase, potažmo na celém ME. Všichni víme, že ani v jednom zápase jsme herně nepropadli, což je pro mladé hráče nejdůležitější. Na turnaji budeme mít asi nejlepšího střelce Necida.
Jak byste celkové zhodnotil vystoupení české devatenáctky na evropském šampionátu v České republice?
Pokud počítám, normální hrací dobu, tak 1x výhra, 2x remíza, 1x prohra. Určitě převáží pozitiva, herně nás nikdo výrazně nepřehrál, nastříleli jsme 6 branek. Oba cíle se podařilo splnit, postup na MS dvacítek i do bojů o medaili. Doma to bylo určitě těžší než venku. Velké poděkování patří i divákům a všem, kdo se podíleli na organizaci.
Kdyby se turnaj nekonal u nás, bylo by obtížnější vybojovat dva vytyčené cíle?
Bylo by to asi stejné, ale na hráče by nebyl určitě takový tlak, média, atd.
Kdo podle vás vyhraje titul?
Věřím Němcům.
A půjdete se podívat na finále do Jablonce?
Do Jablonce určitě pojedu.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Střelec Necid vzal prohru s Německem na sebe
24.07.2008, 11:00
Česká devatenáctka na finále nedosáhla
23.07.2008, 23:00
Heidenreich: V semifinále nejspíš nastoupím
23.07.2008, 08:45
Dovalil: Vaclík bude zřejmě chytat i v semifinále
21.07.2008, 19:14
Brankář Vaclík věří, že ho čtyři góly nepřipraví o místo jedničky
21.07.2008, 12:35
Komentáře (53)
Přidat komentářTo máš pravdu to teda měli.Prostě jak mile je důležitej zápas v repre tak ho skoro vždycky prohrajem.Třeba s tureckem a ted z Německem.
Stejne si myslim ze byla jasna chyba ze do zapasu nedaval Kozaka misto toho Vosahlika kterej byl marnej.Naprosto stejny styl jako v seniorske repre-nakop na Kollera tak tady na Necida proste hruza , tak to nejde
Kdyby Necid tenhle zápas proměnil svoje vyložený šance,tak by měl v klidu hattrick. Takže nevím,proč by to tak nešlo...
To máš pravdu.To byla velká škoda že neproměnil aspon tu ránu ke konci zápase z toho vápna.
To mas pravdu, ale proc nevyuzit jeste vice moznosti.
jací němci??? ja myslel že hrajem proti NIgerii
proti nigérii - srbsku - turecku
To maš pravdu tam byli snad všechny narodnosti pouze Němci ne ale jinak naši hrali fakt super a gol minutu před koncem prodloužení hodně naser.e škoda
Nechápu proč nedával víc šancí Kozákovi, vždyt Vošahlík nehrál zrovna extra dobře a útočníci jsou od toho,aby dávali goly
To byla exibice...Česko vs. Celý svět..podobne jako na EURU proti Turkům...to se mi nelíbí,že za ty Němce v A týmu hrajou Poláci a za 19 Afričani,Nor,Chorvat
a díky nim jsou Němci nahoře.
No právě...aspoň ze trennera maj nemeckyho Eduard Hrubeš....:
To je taky tipickej němec
Hrubesch - no je fakt, že to jméno moc německy nezní... A co třeba Heidenreich nebo Hable - typicky česká jména??? O jména tady fakt nejde...
Jinak vám jméno Horst Hrubesch neříká nic, co? Býval to celkem slušný útočník - na přelomu 70. a 80. let, párkrát vyhrál Bundesligu (Hamburger SV ve své slavné éře, Borussia Dortmund) a myslím, že nikde jinde než v Německu nehrál (ve srovnání s dneškem, kdy jsou skoro všechny reprezentace složené z "legionářů", vlastně dost velký vlastenec).
A jeho meisterstück bylo asi finále Eura 1980, když Němci porazili Belgii 2:1. A kdo asi dal oba jejich góly? Ten druhý, myslím, minutu před koncem zápasu - takže tyhle zkušenosti teď jako trenér umí asi slušně předat dál, co?
a jeste bych pridal jmena jako Reinberk nebo Lecjaks.
Souhlasím, jenimže pár lidí se navaží na konferenci jen do Němců, přitom hodně mužstev má bývalého cizince ve svých řadách!
Ne asi tomu se nedala říkat německá reprezantace ale spíš nějaká přistěhovalecká směs
Tuti-frutti
Ale je mi z toho na zvraceni..ja prijdu k televizi vidim tam GER:CZE a u balonu černej...mě vomejvali...
Taky mě to překvapilo.to by se mělo nějak omezit zachvíli to budou samí evropsko-africko možná i americký výběry.Jestli to pude takhle dál.
Jsem pro to aby se APN spojilo s EUREM...
No je to zajimavý ale to neudělaj.Si myslim
Tak tohle už troch zavání rasismem nemyslíš? Když hraje Francie nebo Anglie a tam černoši, taky je ti na zvracení? Je to úplně stejnej případ, jen u nich na to už jsi zvyklej, tak si zvykej i u Němců. Ono to nebude dlouho trvat a taky budeme nějakýho mít...
Jn?Theo,ale to je aspoň rodilej "Čech".
místo otazníku čárka...
A on ma rodice vubec odkad z Etiopie nebo tak neco?
Otec z Etiopie.
Vis co u Francie a u Anglie to je dany tim ze meli hodne kolonii,coz Nemecko nemelo(i kvuli tomu byla 1. svetova valka) a Nemci meli jenom Namibii jako kolonii....tam bych to u Anglie a u Francie svym zpusobem chapal ale u Nemcu ne..
Jo tohle je jasny, meli kolonie, tak ted maji vic cernochu. Ale dneska je doba kdy vsude roste pocet pristehovalcu, tak se zacinaji objevovat i cernosi v nemecky reprezentaci. Treba Klose a Podolski, to je to samy, taky je t na zvraceni? Nebo ne, protoze nejsou cerny?
Mne se proste nelibi ze za narodni tymy nehraji hraci te dane zeme,ano Podolski,Klose,Trochovski,Roger(ten co hraje za Polsko,nevim jak se to jeho prijmeni pise) nebo třebas Eduardo...prostš si myslim,že to není správný,když za NÁRODNÍ tým hrajou lidi co s tou danou zemí nemaj nic společnýho...ještě k těm koloniim,ja se špatně vyjadril, Francie ma hodne kolonii v Karibiku do ted nebo země,ktery bylo donedavna jeste koloniemi(Francouzska Guyana) a odtud putuji hraci do Evropy(Malouda) a proste nenadelas s tim nic ze jsou mulati nebo cerny..to mi nevadi...
Cize ten,co sa narodi v Nemecku a zije v Nemecku,takze je Nemec,len ma rodicov z inej krajiny,ti vadi,ale ten co pride z inej krajiny do Francuzska ti nevadi...Trosku na hlavu postavene!
Tomu se říká zavist vůči Německu!
Ne ten co se narodi v Nemecku je v nem od utlyho mladi je v poradku ale kdyz se nekdo narodi v Opole,pak se nastehuje do Nemecka a hraje za tamni narodak se mi nelibi...
Že nemaji s danou zemí nic společnýho, to je nesmysl, když v ní žijou. Pravda, třeba se tam nenarodili, ale Podolski se do Německa pistěhoval ve dvou letech, tak nevidim důvod proč ho nepovažovat za Němce, i když má polský rodiče a narodil se v Polsku. U těch černochů to bude stejný, i když o těch nevim jak dlouho v Německu žijou.
Ať už se člověk narodí v jakékoliv zemi, může si vybrat, jakou chce národnost! A je jedno zda-li jde o Asiata,Afričana...!
OK OK,Ty na to máš tenhle názor,já zas svůj,tak se tady o tom nebudem handrkovat o tom kdo má pravdu...
Mně jen vadí, když někdo nadává nesmyslně Německu!(netvrdím, že si to dělal ty)
To bylo na PJ..ale chápu to,já taky nemam rád,když někdo mluví o Rusku,jako o komunistickým státu,kde je všecko zaostalý a přitom tam nikdy nebyl...
Jasný. Kdybys ten svuj nesouhlas vyjádřil normálně, tak neřeknu ani slovo, nebudu protestovat proti tvýmu názoru, ale ozval sem se protože z toho koukal rasismus
Jo jo jsem rád,že jsi dal najevo svůj názor a já ti mohl objasnit a že jsme si hezky podebatovali..
Jo, Francouzi jsou nahoře díky tomu, že svými posranými koloniemi terorizovali Afriku, jinak by byli úplně v háji! Tak se laskavě nenavážejte do Německa!
Jo to maj dobrý když za nich hrajou rychlí afričani,turci,chorvati seveřani...
tak Dovalilova příští štace 1.B třída oddělení D Fk Teplýšovice, jinak gratuluju k výsledkům a předvedené hře
kdyby jsme meli mi cesi par takhle cizincu a postoupime tak drzite huby!!!! a rikali byste jak hrali pekne
ale musim ho pochválit za to, že na levou zálohu dal Lecjakse a napravo Zemana
LECJAKS,VOSAHLIK...TRAGEDIE.!!!.JENOM DOVALIL TO ,ZASE VIDEL JINAK....A CHUDAK KOZAK DOPLATIL NA TO,ZE UZ MA SMLOUVU V LAZIU...KOSTALE,KOSTALE A CELA CMFS;UZ CPETE PAZURY I DO TOHO MLADEZNICKEHO FOTBALU
Vosahlik je nahodou vybornej..uz jenom proto ze hraje za Jablonec...a Lecjaks byl ze azcatku starsnej ale pak hral dobre..nevim co mas...
pozor tady je odborník na slovo vzaté....jak ty víš, že může Košťál a celá ČMFS za to, že nehrál Kozák, teda jestli sem dobře pochopil vuj inteligentní vzkaz. Lecjaks byl včera nadprůměrnej, a na to, že to neni jeho post byl suprovej...že hrál Vošahlík a ne Kozák, tak za to může JENOM Dovalil
vis tady funguje rovnice Neúspěch=Košťál
Opět se naši junioři předvedly dobře jak minulý rok MS do 20 let tak letos devatenáctky na EURU.Sem zvědav na příští podobný turnaj a doufám že příště to budou zlaté medaile
Ja jsem teda videl jen druhej polocas...nevim teda jak v prvnim polocase a prodlouzeni vypadala hra, ale co sem videl, tak opravdu skvelej fotbal... rychly prechod do utoku, pohotove kombinace... hrali sme moc dobre... Nemci spise hrozili z rychlych brejku, v tom byla jejich sila. Jinak si myslim celkove dobry vysledek na turnaji, gratuluji celemu tymu v cele s trenerem Dovalilem. Skoda nasich nepromenenych sanci, finale bylo blizko.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele