Ozvěny z Bundesligy: Ti nevšední fanoušci ze St. Pauli aneb punkem proti fašismu

27.09., 10:10
Profily, historie
Fanoušci St. Pauli (© Selim Sudheimer / GETTY IMAGES EUROPE / AFP)

Třináct ročníků St. Pauli trvalo, než se vrátilo do Bundesligy. Minulou neděli se mu po třech neúspěšných pokusech podařilo získat první bod, to když remizovalo doma s Lipskem. Jestli ale něco charakterizuje tento klub, nejsou to získané trofeje, věhlasná sláva na evropské scéně či supermoderní stadion. Jsou to fanoušci. Pro někoho jsou podivíni, pro jiné naopak vzorem.

Říká se, že profesionální německé soutěže charakterizují hlavně ti, co je sledují zvenčí a bez nichž by jenom stěží mohly fungovat jako dobře namazaný stroj. Fandové. Možná že několikanásobně více to platí právě v případě St. Pauli. A ti celku z Hamburku, konkrétně z té čtvrti, která je mimo jiné známá rovněž pro "ulici hříchů” v oblasti Reeperbahn, určují, jakým směrem se klub má vydávat. Možná mu to také brání ve větším rozletu. To je ovšem v případě Kiezkicker zcela podružné.

Bez překážek. Prostě nám přijďte fandit

Když otevřete webové stránky St. Pauli, dočtete se, že jsou vítáni úplně všichni. Pokud však chcete být součástí fanouškovské komunity, musíte taktéž dodržovat jasně daná pravidla. Respektovat, a řekněme to rétorikou francouzské aktivistky Olympou de Gouges z 18. století, že všichni jsou si rovni. Bez výjimky. "Naše fankluby jsou proti všem formám diskriminace lidí, všem formám rasismu, sexismu a chuligánství, všem formám ponižování a tendencím vůči pohlaví,” stojí v prohlášení.

Abyste mohli založit oficiální fanklub St. Pauli, potřebujete k tomu pět lidí. Nic víc. Stačí pak pouze podepsat takzvaný Selbstverständnis, čili to, že budete ctít hlavní hodnoty klubu, stejně jako to dělají ostatní fandové. Zároveň pak můžete každý rok vyslat dva své zástupce na výroční schůzi. Na ní se přitom rozhoduje o podstatných záležitostech, jež ovlivňují i samotný chod profesionální sféry.

Třeba můžete nesouhlasit se vstupem sponzora, pokud si myslíte, že to není v souladu s tím, co St. Pauli vyznává. "Neexistují žádná pravidla nebo předpisy, které by mohly někoho odradit od založení fanklubu,” vzkazují z Millerntor-Stadionu. "Některé fankluby samozřejmě mají větší struktury, mají například vlastního předsedu nebo pokladníka. Ale většina fanklubů St. Pauli se prostě skládá z party kamarádů, kteří spolu chodí na zápasy.”

Velikánský bunkr u stadionu a nacistický předseda

Genderová identita, náboženské vyznání, původ, problémy s uprchlíky, společenské postavení. Tyhle témata v posledních letech budí emoce, rozdělují, vyvolávají otázky, minimálně se snaží měnit dlouholetá dogmata. Dá se říci, že příznivci St. Pauli jsou v tomhle ohledu nadčasoví a přeskočili tuhle dobu. Prostě tohle neřeší. Kdokoli je vítán, ať už je kýmkoli. Drtivá většina fanoušků také patří do škatulky "levicových” a zásadně se vymezuje třeba proti kapitalismu.

Jestli si ale v St. Pauli na něco obzvláště potrpí, jestli něco ční snad ještě víc nad všemi zmíněnými hodnotami, je to antifašismus a antisemitismus. Symbolicky přitom všem dobu druhé světové války připomíná Bunker Feldstrasse na náměstí Heiligengeistfeld, kde byla během letního evropského šampionátu zbudována fanzóna. Je to obří nacististický bunkr, podle některých zdrojů ten největší v Německu. Byl součástí protiletecké obrany, takzvané Hamburger Flaktürme tvoří ještě jeden obdobně vypadající komplex. Stavělo ho tisíc vězňů z koncentračních táborů, hotovo bylo za pouhých 300 dnů. Při bombardování se v něm za války ukrývaly tisíce lidí.

Betonový kolos na Feldstrasse neodmyslitelně patří do hamburského panorama, je i přímo vidět z tribun Millerntor-Stadionu. Dnes už je z něho jakési kulturní centrum, kde se nachází haly pro sportovní i kulturní akce, hotel nebo restaurace. Vedle něho jsou dvě fotbalové hřiště. Také byl teprve nedávno pokrytý zelení. A vypadá docela líbivě. Pro příznivce St. Pauli je však především jasnou připomínkou toho, jaké hrůzy doba nacistického Německa a též období po něm přinášela.

V roce 2023 prostředí v St. Pauli navštívili reportéři z Al Jazeery. Mapovali terén, okolí, historii. "Tohle je pro mě skvělé místo, kde teď stojím,” povídal jeden z fanoušků, milý chlapík Dave, který mimochodem zpívá v místní kapele. Sledoval přitom tribunu za bránou, na níž je nápis "Kein Mensch ist illegal” mezi spodní řadou ke stání a horní k sezení, a pohledem pak ucukl ještě k tribuně u pomezní čáry, kde je heslo "Kein Fussball den Faschisten” rovněž zřetelně viditelné. "Přesně tohle demonstruje to, o čem St. Pauli je.”

Jak moc jsou protifašistické nálady doslova zakořeněné do fanouškovské DNA tohoto klubu, dokazuje jedna z nejznámějších událostí, která je spjatá s tehdejším dlouholetým prezidentem Wilhelmem Kochem. Právě po něm se až do devadesátých let minulého století jmenoval stadion, než se zjistilo, že byl členem nacistické strany NSDAP. Mluví se o tom, že za války byl druhým nejmocnějším mužem v Hamburku. Ale také o tom, že ideologicky k nacismu vlastně netíhnul. Tak jako tak je dnes stadion pojmenovaný jako Millerntor-Stadion, vycházející z názvu bývalé městské brány, která se nacházela v blízkosti.

To je ta známka punku pro St. Pauli

Kiez aneb chudé předměstí. I tak je nazývaná čtvrť St. Pauli. Někdo takové označení vnímá hanlivě, někdo to zkrátka neřeší. Ale svým způsobem je v tomhle slovu jistá charakteristika. Volnomyšlenkářství a squatting, i s tímhle problémem se radní v Hamburku v osmdesátých letech 20. století potýkali. Byli to takoví hippies Německa. A tahle kultura se vlastně stále odráží i do nynějších fanouškovských struktur. Asi nejvíce přitom vévodí punk.

Třeba místní fanshop je jedním uměleckým punkovým obrázkem. Ovšem pozor! Fanladen St. Pauli nepředstavuje jen běžnou továrnu na prodej suvenýrů. Nejenže je to už přes 30 let místo, kde se různorodé skupiny můžou scházet a debatovat. Funguje také jako prostředník pro komunikaci s fanoušky, když jsou v nouzi. Pravidelně vydává časopis. A vychovává třeba mladé fandy a učí je, jak by se v kontextu klubových hodnot měli chovat. Pořádá pro nezletilé zájezdy, pochopitelně bez alkoholu a cigaret.

Kultura hamburského klubu očarovala třeba i známou ska punkovou italskou kapelu Talco. Psal se rok 2008, když poprvé dorazila do St. Pauli. A od té doby se několikrát objevila v blízkosti Millerntor-Stadionu. "Mám dvě vzpomínky,” povídal v rozhovoru pro klubový web Tommaso De Mattia alias Demo, kytarista a zpěvák, v roce 2018. Tehdy po zápase 2. Bundesligy proti Kielu uspořádal on a jeho členové uskupení bezplatný koncert. "Tou první je den, kdy jsme tu hráli před 22 tisíci fanoušků ke stému výročí klubu. Bylo to úžasné. Tou druhou je zápas s Hamburkem, na který jsme se tady byli podívat. Byla to druhá liga, ale bylo vyprodáno, všichni tu zpívali... Nic takového jsme v Itálii ještě neviděli.”

Je to vlastně tak trochu svět mimoňů, mohl by si říct kdokoli z nás. Ale mimoňů, co staví na pevných základech svých myšlenek, co bezmezně ctí hlavní hodnoty, co znají sami sebe. Neškatulkují. A nemusíte se jich bát. "Mezi normálními fanoušky St. Pauli jsou hodně vidět v publiku pankáči, sharps, různě levicově a jinak alternativně smýšlející lidé. Hodně chodí na fotbal i cizinci, Turci, černoši a jiní auslendři, protože mezi nimi a hamburskými fandy vládne vždy přátelská atmosféra,” popsal před několika lety místní fanoušek s přezdívkou daw68 pro dnes již fakticky nefungující fanouškovskou stránku sanktpauli.webnode.cz.

Jednoho z příznivců St. Pauli vyzpovídali také v roce 2007 na českém hardcore punk webzinu PeriferiaCZ. A asi není divu, že tomu bylo zrovna na serveru zaměřeném právě na tenhle hudební žánr. "Antifašismus je na St. Pauli něčím běžným. Jsou tu ale i normálové, kteří kašlou na politiku a přicházejí jen na zápasy,” povídal. "Fašouni tu nejsou, rychle bychom je totiž vyhnali ven. Jsou tu ještě drobné problémy s diskriminací žen a homosexuálů, snažíme se je však redukovat na naprosté minimum. Naši fandové patří k nejtolerantnějším v Německu, proto mezi sebou máme i tolik žen.”

Ať jsi čímkoliv, v St. Pauli je prostě vždycky prima. Aspoň takhle se ve zkratce prezentují fanoušci tohoto klubu nejen celému Německu. Ve finále ale tohle poselství možná přesahuje ty čáry, které určují hrací plochu pro nejpopulárnější hru světa. Je v tom asi i víc než jen fotbal, určitá filosofie. Tahle pestrost má zkrátka něco do sebe. "Všichni vědí naprosto přesně, jak mají žít druzí. Zato nikdy nevědí, jak mají žít oni sami,” zakončeme citátem brazilského spisovatele Paula Coelha.

Tabulka

Tým
Z
V
R
P
S
B
1
Bayern Mnichov
4
4
0
0
16 : 3
12
2
Bayer Leverkusen
4
3
0
1
13 : 9
9
3
SC Freiburg
4
3
0
1
8 : 4
9
4
Eintracht Frankfurt
4
3
0
1
7 : 4
9
5
Union Berlín
4
2
2
0
4 : 2
8
RB Lipsko
4
2
2
0
4 : 2
8
7
VfB Stuttgart
4
2
1
1
12 : 8
7
8
Borussia Dortmund
4
2
1
1
7 : 7
7
9
1. FC Heidenheim
4
2
0
2
8 : 7
6
10
1. FSV Mainz 05
4
1
2
1
8 : 8
5
11
Werder Brémy
4
1
2
1
4 : 8
5
12
FC Augsburg
4
1
1
2
7 : 10
4
13
VfL Wolfsburg
4
1
0
3
8 : 9
3
14
Borussia Mönchengladbach
4
1
0
3
5 : 8
3
15
TSG Hoffenheim
4
1
0
3
6 : 11
3
16
VfL Bochum
4
0
1
3
3 : 7
1
17
FC St. Pauli
4
0
1
3
1 : 6
1
18
Holstein Kiel
4
0
1
3
5 : 13
1

Autor: Patrik Sandev / fcstpauli.com, stpauli-fanladen.de, periferia.cz, sanktpauli.webnode.cz, life.forbes.cz, hamburg.de

Komentáře (230)

Přidat komentář
Tlustej Pedro

Habibi Welcome to Germany a buzeranti všech zemí, líbejte si prdele.

Reagovat
fcb+mufc

Reagovat
Txapeldun

Reagovat
Pankrac

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
Irská 1922

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
vceradnesazitra

Prostě levičácká košťata co by nejraději měli vlastní loď a importovali plaváčky z afriky.

Reagovat
ACSPARTAPRAHA

Reagovat
Txapeldun

Reagovat
Kejza

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
Kepy_FCB

Bartoš a jeho banda kreténů

Reagovat
Rudnevs

Nabuduce poprosím článok o fans Hansy Rostock, čiže o nackoch, ktorí vyzývajú, aby v prvých troch radoch na štadióne nesedeli žiadne ženy. To sa bude niektorým miestnym expertom páčiť viac.

Ja s fanúšikmi St. Pauli tiež nesúhlasím so všetkom - napr. neuznávajú kapitalismus; aká je akože podľa nich alternatíva? Sociálna demokracia (nie tá slovenská) je pekný model, ale vlastne tiež stavia na kapitalizme. A ostatné (socializmus, komunizmus, anarchia) sú vlastne utopie, ktoré sa dajú ľahko zneužiť a pri ktorých presadzovaní ľudia trpia. Každopádne napriek nesúhlasu s určitými bodmi je ideológia tej tolerancie vlastne pekná a nezaslúži si takúto kritiku.

Reagovat
Hachim Mastour

Po celom svete máš niekoľko komunistických, respektíve radikálne demokratických komunít a zón ktoré fungujú

Reagovat
Rudnevs

Kde napríklad?

Reagovat
Kepy_FCB

Portland (USA)

Reagovat
Antijazvec

Portland funguje? Ze ked si tam bol tak si si aj rovno kúpil fentanol?

Reagovat
Kepy_FCB

ironie

Reagovat
Antijazvec

Reagovat
Hachim Mastour

Na Wikipédii bol donedavna zoznam ale už nie je tak toto https://worldpopulationreview.com/country-rankings/anarchy-countries

Btw to Somálsko čo tam je nikdy anarchisticke nebolo

Reagovat
Rudnevs

Ďakujem pekne. O tej Christianii som vlastne vedel než som na to zabudol. To je určite zaujímavá anomália, no aj tak si myslím - rovnako ako tu už zaznelo - že globálne by to nefungovalo. Ani v súbore komunít. To je utopia.

Reagovat
Neutron

Podla teba sa da zrovna Christiania povazovat za fungujucu alternativu?

Reagovat
Hachim Mastour

Ak tam zijú v plesnivých ubytovnach tak asi nie. Ale Christianiu by som ani velmi nevyzdvihoval. Sú tam iné lepsie komunity.

Reagovat
Neutron

Tak hlavne je rozdiel, medzi komunitou a statom, v komunite neriesis mnohe veci, ktore ako stat musis.

Reagovat
mistr129

A v té komunitě navíc leckdy stejně stát zasáhne, když jsem byl v Kodani v Christianii, tak tam zrovna (samozřejmě státní) záchranka a policajti oživovali nějakého vyplého (asi) feťáka

Reagovat
Neutron

Presne

Reagovat
Skokan 6.

Malá skupina po určitou dobu takto třeba fungovat může. Stát asi ne.

Reagovat
Hachim Mastour

Zapatisticka zóna je napríklad dosť velka

Reagovat
Txapeldun

To ale neznamená, že to je systém, který by mohl fungovat masově.

Reagovat
Hachim Mastour

Ten systém nepredpokladá nejakú centralizáciu ale súbor komunít

Reagovat
Freedo

Tak se tam odstěhuj. Já jsem v jedné takové byl loni - Christiania v Kodani. Normálně se tam za bílého dne dealujou tvrdé drogy na ulici, místní žijou z turistů (já jsem si tam samozřejmě nic nekoupil), protože to má dobrou reklamu, ale kdyby jim to ostatní smažky nedotovaly, tak se jim to zhroutí.

Reagovat
ACSeRw!n

co delas, to je luxusni misto nerozumis tomu

Reagovat
Hachim Mastour

Ja osobne som skôr socialista, chcem postupnú elimináciu kapitalizmu a demokratizáciu vlastníctva výrobných prostriedkov.

Reagovat
Antijazvec

To vlastne navrhuje aj Blaha.Vážne.

Reagovat
Hachim Mastour

Od Blahu mám dve knihy. Ale to vlastne navrhuje každý demokrat, ktorý nie je zaplatený

Reagovat
Antijazvec

Blaha je zamilovaný do Ruska a Putina.To je demokracia?

Reagovat
Hachim Mastour

Nie, Blaha nemá rád ruskú rovnú daň a má rád anglosaskú filozofiu

Reagovat
Antijazvec

Si blázon? Alebo hovoríme o úplne inom človeku.Ide o toho mladého komunistu ktorí každý den kričí o rusofobii a zlom západe?

Reagovat
Kiss Me Polka!

Reagovat
Freedo

Normální je neuznávat žádný extrémismus, ty experte. Antifa a alt right jsou na stejné úrovni, prosazují fyzické násilí na ostatních za jejich názory. Samozřejmě jsou tu společenské problémy, které by se měly na nějaké úrovni řešit, je třeba i brát v úvahu širší kontext, proč vznikají (např. migrace), ale tohle není řešení. Celkově tenhle názor "tobě se nelíbí komouši, tak to budeš asi nácek" je strašně únavnej.

Reagovat
Rudnevs

Možno som naivný, ale ja tam u fans St. Pauli ten extremizmus nevidím na takej veľkej úrovni. Nejake jednotlivé extrémne akcie sa nájdu u každého tímu (vrátane fans napr. Heidenheimu), ale nedá sa povedať, že by St. Pauli boli vyslovene problémoví fanúšici vrátane Nemecka - za tých sa považujú najmä vychodniari Dynamo, Hansa, Cottbus etc.

Nesúhlasím s fanúšikmi St. Pauli vo všetkom, ale ako píšem, tá myšlienka tolerancie a voľnost je za mňa v pohode alebo trebárs aj to, že pred každým zápasom púšťajú aj hymnu súpera. Tie pozitívne veci prevažujú tie negatívne.

Príde mi, že mnohí ľudia (zvlášť z tých prvých pár reakcii, nehovorím o tých, čo tu diskutujú nejak na úrovni) sa sem prišli jednoducho klasicky vybliť na migrantov a lgbt, bez toho, aby o danej téme niečo vedeli. Paradoxne väčšinou to sú tí istí ľudia, čo ti potom porozprávajú, ako tu za komunistov bolo dobre…

Reagovat
Drevar

Tak komunizmus mal aj kopec plusov.... školstvo zdravotníctvo zdarma, dostupné bývanie ne jak teraz že väčšina mladých ľudí sa musí zadlžiť skoro na celý produktívny život... lacné energie..mladomanzelske pôžičky, po páde komunizmu Československa republika nemala žiadny štátny dlh, rozvinutý priemysel , 95% sme boli sebestační dovážali sa len banány a kubánske pomaranče

Reagovat
Salfovic

Sehnat za komoušů byt nebyla pro mladé žádná prdel. A průmysl byl rozvinutej jen na poměry východního bloku.

Reagovat
Benfica

Reagovat
Antijazvec

Tak zohnat asi trvalo, ale bolo to lacné. A tí čo si ich po prevrate lacno odkúpili majú dnes majetok za milion.

Reagovat
oli9

Komunismus opravdu nemá absolutně jedinou výhodu ani socialismus. Kde tihle zmrdi vládli tam to zbankrotovalo

Reagovat
Hachim Mastour

toto môže povedať len tupelo, ktoré nevie, že práve takzvaným robotníkom kradne ich príjem špinavé buržuji

Reagovat
oli9

ano všechno znarodnit a ať má každý stejně to je opravdu logika....

Reagovat
Hachim Mastour

nech má kakždý podľa svojej práce, to je jednoduchý vzorec pre každého

Reagovat
mistr129

Což se dneska děje se dvěma výjimkami. Jednou jsou samozřejmě různě fyzicky a duševně znevýhodnění, na čemž nic špatného asi nikdo nevidí.

Druhou je dědictví, které samozřejmě není "férové", ale žádné lepší řešení není, jelikož bez možnosti odkázat věci dětem by produktivita násobně klesla plus by to uvrhlo ty pracovně méně výkonné do ještě větších problémů s bydlením, než jsou teď

Reagovat
Antijazvec

Ludia čo majú invalidný dôchodok a nevládzu popri tom pracovať sú žobráci.Toto v minulom režime nebolo.

Reagovat
Benfica

no veď to je základná idea kapitalizmu

Reagovat
Neutron

A toto podla teba fungovalo lepsie za byvaleho rezimu? Vtedy nikto neojebaval, spravne?

Reagovat
Hachim Mastour

Neobhajujem minuly rezim

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Martin9719

Je ale třeba se podívat na to, že např. v zemích jako Libye, Irák a další asi těžko někdy bude fungovat demokracie takže pro ně ten režim byť je strašnej tak je funkční a převraty rozhodně opak neukázaly.

Reagovat
andrew96

Tak ona společnost musí být na demokracii připravena a vyspělá. Co funguje v Evropě, nemusi nyní fungovat jinde. Ale říct, že autoritativní režim je pro danou zemi funkční... snad jen z pohledu bezpečnosti a klidu, který je ovšem vynucován pod pohrůžkou násilí.

Reagovat
Martin9719

Tak ono asi o tu bezpečnost a klid jde v těch zemích především když se člověk podívá jak to tam vypadá. Jsou to úplně jiné země a úplně jiná náboženství které se s námi vůbec nedají srovnávat takže myslet si že tam EU, USA nebo někdo jiný vybuduje funkční demokratický režim je naivní a historie to jasně ukázala.

Reagovat
Kiss Me Polka!

Reagovat
Benfica

školstvo a zdravotníctvo zdarma majú aj v krajinách kde komunizmus nebol, dostupné bývanie nebolo vecou komunizmu, ale doby..

československo bolo na 95% sebestačné, ale malo o 95% nižšiu ponuku služieb a tovarov ako na západe

Reagovat
vladino10

Tak ja neviem, na západe sa jazdilo normálnymi autami, v ktorých nemusí byť jazda úplným utrpením ani dnes. Tu sa dokázala vyrobiť tak škoda 120. Neviem ci je práve to ten rozvinutý priemysel...

Reagovat
Martin9719

Zavírání lidí - dnešních takzvaných dezolátů, kdo nechčije s námi chčije proti nám atd. Boj za dělnickou třídu a hlavně aby se jeden neměl líp než druhý. Vycestování jinam než do NDR pomalu očistcem. Do toho automobilový panoptikum a už v té době další předpotopní věci ze SSSR a králíkárny se zdmi z papíru. Mám husí kůži jen si vždycky představím že v tom žiju když se dívám na něco z minulého režimu. To že si dobrovolně likvidujeme průmysl, zdražuje se bydlení služby a základní věci není způsobeno pádem režimu, ale byrokracii, ideologiemi a novodobými socany kteří mají sen to tady vytvořit znovu a být závislý na státu, protože stát a hlavně Brusel jednoduše nechce aby se o sebe lidi starali sami a nikdo jim nekecal do života.

Reagovat
Antijazvec

Tam bol ten rozdiel že ludia žili bez stresu kedže mali právo na prácu garantované a dalo sa vyžiť a v robote sa nikto nepretrhol,z pohladu ludí to bolo v pohode.Dnes je to stres pre vacsinu ludi.

Reagovat
Martin9719

Tak ten stres a další věci může vznikat i úplně kvůli jiným věcem. Dneska si hlavně můžeš vybrat zda si vybereš stresovou práci nebo budeš dělat jen strojově na směny. A nemyslím si že by lidi nebyli ve stresu z toho, že někde něco řeknou a už můžou být podezřelí.

Reagovat
Antijazvec

Lenže nie každý zvládne kvalifikáciu na povolania čo sú bez stresu.Invalidný dôchodcovia sú prakticky žobráci čo majú sotva na jedlo a polovici ani nepriznajú invaliditu.A že sa dá práca vyberať je len otázka posledných rokov ked je nedostatok pracovnej sily kvôli velkému prepadu pôrodnosti po 1989 pod záchovnú hodnotu populácie,preto aj nebude na dôchodky ale každý si musí sporit sám. Moja mama išla na dôchodok v 55 a je už 24 rokov dôchodca a otec v 60tke a je 23 rokov dôchoca,dokážu v pohode vyžiť,ale to o pár rokov nebude.Samozrejme že ludia nie sú v strese za politické názory, to je v USA alebo UK ked nie si progresívec.V UK ta zavrú za memečka na twittery.

Reagovat
Benfica

a to je dôvod, preto aby si ostatní tiež nemohli vybrať menej stresovú prácu?

Reagovat
Antijazvec

Nie, ale vyberať si ideálnu prácu akú chce môže len menšina.To je kapitalizmus a neviditelná ruka trhu.

Reagovat
Benfica

nie, ideálnu prácu si môže vybrať každý.. len sa treba snažiť, ak treba získať kvalifikáciu tak študovať, ak treba ísť mimo rodného mesta ta ísť.. a vôbec to nie je otázka nejakej menšiny, skôr naopak je na Slovensku určitá menšina, ktorá tie možnosti nemá rovnaké ako väčšina a to začinajúc 1 stupňom základnej školy..

Reagovat
Antijazvec

Tak,práve si povedal komunistické heslo že všetko je otázka vôle a snahy. Neviem kolko máš rokov, ale pravda je že úspech je otázka schopností a tiež okolností, snaha je len jedna z troch potrebných vecí.

Reagovat
Benfica

okolností má drvivá väčšina Európanou fakt dobré, aj vrátane Slovenska.. na svojich schopnostiach vie každý makať.. a štúdiom to len začína, ale ak niekto ledva prechádza druhým stupňom ZŠ lebo sa mu proste nechce učiť, tak nemôže sa potom čudovať, že v dospelosti nebude mať na viac ako na pás alebo stavbu..

hneď ti odpoviem aj na drhú reakciu lebo to nadvezuje.. áno, teraz je VŠ veľmi dostupná, a to, že väčšina pracuje v niečom inom ako študovala ide o prístupe.. prešiel som celým slovenským školstvom od 1 ročníka ZŠ až po magisterský diplom.. a vždy to bola otázka snahy každéj jednej osoby, VŠ tiež môžeš prejsť len s tým, že dáš na minimum, len aby si prešiel a hej v takom prípade je ten diplom bezcenný, a keď je takých študentov veľa tak tým stráca dôležitosť univerzitné vzdelanie a ťažko sa potom môže ten človek čudovať, že je v potom nepoužiteľný v tom čo "študoval" s odstúpom času ti viem povedať, že môj diplom je len doplnkom toho čo som na univerzite získal.. síce na rozdiel od väčšiny som nechcel len prechádzať a získal som tak presne to čo potrebujem, nejaké vedomosti, skúsenosti s vystupovaním pred ľuďmi, možno aj schopnosť prebrať viac zodpovednosti a robiť ťažké rozhodnutia.. a áno bolo to hlavne o snahe.. od strednej až po posledný semester som mal priemer známok vždy do 2-2,5.. a hej, známky nie sú všetko, pri pohľade späť by mi na tom tak nezáležalo, ale išlo o tú snahu spraviť všetko čo najlepšie a nie sa len viesť..

a presne to potom pokračuje v práci.. kto sa chce viesť tak nemá veľa možnosti vybrať si ideálnú prácu za ideálne peniaze.. avšak určite kto aj prešiel vzdelaním len tak tak.. tak môže zamakať potom v zamestnaní, ale je to potom trocha ťažšie, alá dá sa vypracovať sa.. poznám aj také prípady..

vo finále ide o to, že komunizmus takéto kariérne posuny neumožňuje, maximálne členom strany.. dnes to môže v Európe skúsiť každý a drvivá väčšina ľudí má k tomu ideálne podmienky..

Reagovat
Rudnevs

Reagovat
Benfica

právo na prácu, ale naprácu kotrú ti vyberie štát..

Reagovat
Antijazvec

Ked už museli vyberať tak vyberali podla kvalifikácie.

Reagovat
Benfica

no a tá kvalifikácia nebola pre každého, že jooo

Reagovat
Antijazvec

V 80tych rokoch už pre každého, lenže vtedy bolo vysokých škôl málo, dnes máš more VS štátnych aj súkromných,vačšina diplomov nemá nijakú cenu, tak akurát robiť do tretieho sektora ak majú miesto.Viem že česká tlač písala že vačšina ludí robí iné než vyštudovala.

Reagovat
Neutron

Vsak to je uplne fuk, ked studujes iba pretoze sa ti nechce robit a ides na nejaku socialnu pracu tak je to tvoj problem, ze nemas uplatnenie a stejne pojdes makat za ten pas.

Reagovat
Martin9719

Měl jsi smůlu i při studiu, bralo se co na tebe zbylo.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Neutron

No…v tych kralikarnach sa zije dodnes a popravde bytovky, ktore sa stavaju dnes (aspon u nas) nie su vyslovene kvalitnejsie.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Neutron

Skolstvo aj zdravotnictvo je zdarma napriklad aj v Dansku. A ti komunizmus nikdy nemali. A kupodivu je tam zivotna uroven nasobne vyssia ako u nas.

Reagovat
Martin9719

Já teda určitě nejsem ten kdo by říkal jak za komunistů bylo dobře i když v porovnání s dnešní dobou např. co se týče cen bydlení určitě ano, ale v životě bych nepodporoval nějaký návrat SSSR ani tu ideologii. Tolerance a volnost je určitě v pořádku, jako převážně v dnešním světě konzervativní člověk s tím určitě souhlasím, ale nesmí se z toho stávat novodobý socialismus který tady na nás prší z Bruselu a který se zároveň transformuje na diktaturu, zákazy, nerůst, mrzačení průmyslu, mrzačení lidí změnami pohlaví skrz právě organizace lgbt které jsou i financovány našimi daněmi a jim podobné. Pokud podporuješ lgbt tak určitě i víš, že mnoho homosexuálů na tuhle komunitu kouká skrz prsty. Úplně se nedivím lidem kteří se přijdou vyblít na migranty když všichni kdo alespoň trochu sledují zprávy tak vidí kam to vede a podpora nějakých "povinných solidarit", přerozdělování migrantů ve vojenském věku je akorát tak dobrá na stvoření nějakého dalšího Hitlera. Když to hodně zjednoduším tak ať se každý zamyslí proč se psi a kočky nedávají do jedný klece. Nehlásil bych se takhle z dálky z ČR k Afd, ale uvědom si co někteří lidé v Německu kvůli migraci musí denně snášet. Ono se to potom posuzuje jinak když v tom žiješ a tahle strana ti dává naději že se něco změní. A nejde to už jen od starších, stačí se podívat jak dostávají na prdel progresivisti a zelení i ve studentských volbách. Pokud podporuješ progresivisty tak taky určitě musíš vidět, že to nemá s žádnou svobodou a lepším životem nic společnýho. Chápu, že to ale můžeš mít trochu zkreslený tím že žiješ na Slovensku a když ta země je v totálních hovnech tak to přijde jinak. Stejně jako v ČR u vás taky chybí silná pravice, pokud se nepletu.

Statistiky vybírání daní na migrantech v DE hovoří jasně. Navíc už Kaddáfí říkal těsně před smrtí Arabům ať chodí do Evropy, rozmnožují se, mají klidně 4 manželky, jinými slovy vytlačení původního obyvatelstva a náboženství. Nemám nic proti migrantům kteří pracují a že jsem jich v Německu jen letos potkal mnoho. Ale pokud říkáš to A, musíš vnímat i to B. A pokud budou vytvářet chálífáty, svoje skupiny, gangy, znásilňovat děti a ženy, vžij se do situace rodičů v Německu kteří to zažili na vlastních dětech. A jak vidíme tak nějaký "wir shaffen das" nefunguje a nikdy fungovat nebude. Je třeba proti další ilegální masové migraci bojovat tvrdě a neřešit ji až tady ale už u kořenů a na trasách.

Reagovat
Antijazvec

Ja absolútne súhlasím. A poviem len tolko, u nás je hlavná opozičná strana ktorá sa tiež skôr či neskôr dostane k moci Progresívne Slovensko.To je strana woke typu,tuším aj navrholi vazenie niekolko rokov za misgenderovanie transludí. Lenže toto bežní ludia na Slovensku ktoré je prevažne konzervatívne nevedia. Až sa dostanú k moci tak budú len zírať. V Cesku sú Piráti bezvýznamný. Co sa týka SSSR, my ČSSR sme boli pre nich Amerika, ten rozdiel v životnej úrovni bol ohromný,ale oni na to boli historicky zvyknutí.A to ani nehovorím o slušne rozvinutom Madarsku s gulášovým socializmom.Co sa týka woke progresivistov na západe, ešte pred 10 rokmi by si toto nikto ani nevedel predstavit.Len seriály-také ako boli Dva a pol chlapa,Ako som poznal vašu matku a iné by v dnešnom Hollywoode nebolo možné natočit,to by bol sexizmus,rasiszmus, homofobia aj transfobia. Západná Europa po 2000 rokoch civilizácie proste končí, ešte v tomto storočí ju prevezmú imigranti z Blízkeho východu a Afriky.Politický režim sa môže vymeniť ale demografia je osud.

Reagovat
Martin9719

Já nesouhlasím jen s jednou věcí a to mě na lidech i dost sere a to že bychom měli končit. O tom si především rozhodneme sami zda skončíme, ale pokud má ČR účast ve volbách mezi 30-40% tak se toho samozřejmě moc nezmění. Volby min. do EP ukázali po celé EU že lidé chtějí změnu a i když nejsem podporovatel domácí politiky Fica už jen proto, že o ní ani moc nevím tak co se týče zahraniční politiky a politiky Bruselu tak se s ním určitě shodnu v mnoha věcech proti progresivistům.

Ono to zdaleka není o Pirátech (mrtvá končící strana), já osobně Piráty vezmu i radši (byť je nesnáším) než např. dozimetrický progresivistický STAN což je za mě v ČR ještě větší zkorumpovaný, neschopný odpad než ODS a to je co říct. Progresivistická je u nás celá pětidemolice, byť vaše média vám možná tvrdí, že ODS je konzervativní strana jako to tvrdí nám, ale ani náhodou. Jediná trochu konzervativní je možná ještě KDU. Právě vy by jste si z nás měli vzít příklad, protože my už to tady 3 roky máme, vše jde v rámci nerůstu, Fit for 55, Green dealu a soc. dávek a přerozdělování dotací které si platíme a hlavně masové podpory Ukrajiny. Co se týče té homofobie tak náš znovuzvolený senátor za progresivistickou TOP 0,9 Fischer prohlásil že ústavním soudcem by nejmenoval žádného homosexuála. Tak si pak vyber na čí straně tihle khmérové vlastně jsou.

Jinak co se týče USA tak ti se v tom woke lgbt progresivismu topí takovým způsobem a nejhorší na tom je, že neuběhlo ani pár let co se o tom začalo mluvit a už tady do toho nutíme skrz neziskovky děti od prvního stupně základky a stejně jako v USA se začínají přepisovat učebnice. Vůbec se nedivím tomu, že spousta dnešních rodičů přechází na domácí nebo soukromou výuku.

Reagovat
Antijazvec

Nepochopil si to presne. My ako východná Europa nekončíme, naopak myslím že o 20 rokov sa sem bude dosť ludí zo západnej europy sťahovať.STAN má tuší len 2%? Tak končí.A ODS predsa nie su progresivisti.Green deal nás dobehne už velmi rýchlo, lebo už likviduje nemecký priemysel,tupci odstavili všetky jadrové elektrárne po tsunavi vo Fukušime, a je oficiálne dohodnuté-môže sa to síce zmeniť, že 2027 budú emisné povolenky na domáce kúrenie plynom a benzín do auta.Aj u nás sa pokúsili prepašovat do školských učebníc woke lgbti agentu. V USA to proste prekročilo všetky hranice, preto je proti tomu taký mohutný odpor a bojkoty firiem čo potom sťahujú ocasy preč od DEI a vybuchuje tolko seriálov a filmov. Som presvedčený že ani Barbie by zdaleka tak neuspelo keby sa im nepodarilo tak dobre ukryť obsah a agendu.

Reagovat
Kiss Me Polka!

stan má momentálně kolem 10 %, 2 % má KDU, to je mrtvá strana

Reagovat
Martin9719

Tak tohle se děje vlastně už i v USA. Tam taky lidi z Cali a dalších zemí emigrují na východ do zemí jako Tennessee, Georgie a dalších, země do kterých by nikdo z Cali a západu ještě 10 let dozadu nikdy neuvažoval. STAN nemá 2%, ale myslím si že reálně mají tak 7-8-9% v současnosti. Piráti mají mít dle průzkumů taky 8%, ale to je bullshit, reálně mají do sněmovny tak 2%. Ono se to taky bude prohlubovat kvůli všem těm kauzám a mrtvým lidem a po povodních přijde možná zpět téma platů policistů a hasičů a několikatisícový podstav. ODS jsou konzervativci už jen na papíře. Konzervativní členové ODS jako např. Jan Zahradil který založil ECR v Bruselu už v té straně nemá na nic vliv a je pouze členem. Do voleb EP jsi měl na kandidátce Sašu Vondru a vedle něj Niedermeyera čímž když jsi zvolil tyhle dva tak je to hlas do nuly, protože hlasují proti sobě a nejsou ve stejné frakci. V USA se proti tomu postavil např. De Santis na Floridě a smetl to jako guvernér ze stolu, že takovou sračku jeho obyvatelé (děti) mít nebudou. Ale to je jeden z mála. Jedna věc je obsah, druhá věc je že všechny slavná studia krom Paramountu který odejde asi brzo taky už nejsou v Hollywoodu protože to je díra světa a příklad pro celý svět jak vypadá cílená otrava a likvidace vlastního obyvatelstva.

Reagovat
Kepy_FCB

policajti žádnej podstav nemají, na počet obyvatel jich máme skoro nejvíc v Evropě

Reagovat
Martin9719

Jo, ale to by nesměli být zatížení byrokracii a místo aby byly v terénu tak jsou zavření na stanicích a kancelářích. Když člověk volá že chce oznámit např. škoda za víc jak 100k na budově tak mě řeknou jestli si to s Polákem nechci vyřídit sám, protože je dopoledne ve všední den jedna hlídka která má jet k dalším 2 zásahům v krajském městě v daném okrsku.

Reagovat
Antijazvec

Strašne ma rozosmialo minulý rok v liberálnom New Yourku tradične nútili deti na middle school-10-14ročné oslavovať LGBTI sezonu.Už bol taký pretlak že tie deti začali ničit plagáty s LGBTI a skandovali Moje zámená(oslovovacie) sú U.S.A. Z toho bol velký poprask, zasadal rovno mestská rada a odsúdila túto nehoráznu provokáciu.

Reagovat
Martin9719

Vůbec se tomu nedivím. To je jako to video s těmi lidmi někde na univerzitě jak tam všichni mávají s vlaječkami Bidena a někdo tam točil reportáž a ptá se nějaký holky: "Proč vlastně podporujete Joea?" a ona jen "já nevím, ale kámoška šla tak jsem šla teda taky".

New York, Shitcago, San Francisco, L.A., Baltimore to jsou v současnosti ty největší díry USA kam já osobně bych neletěl snad ani zadarmo. Nejlepší na tom že je ti potom guvernér Cali Mr. Newson vystoupí v TV a začne tam např. proti De Santisovi říkat jak si vůbec o něm někdo může dovolit říct, že v tom L.A. a Cali dělají něco špatně.

Reagovat
Kiss Me Polka!

podporovatel Ficovy zahraniční politiky že mě to nepřekvapuje

Reagovat
Antijazvec

Tam je vela dôvodov prečo je taký aký je.Ked ho chceli zavriet tak žiadal EU o pomoc a nič,Ukrajina ho oklamala v r.2009 ked zastavila plyn, a on potom spustil pre nich reverzný tok aby neumrzli,je to komunista so slabostou k ZSSR,A vela vecí urobí ináč než povie.Hlavne v Bruseli.Poveal že zastaví dodávky zbraní Ukrajine a potom dal 500 mil.eur do zbrojoviek,bez dubnickej munície sa Ukrajina neobíde.

Reagovat
andrew96

Ten příklad z TOP 09 hezky ilustruje, že v nějakém progresivismu jako ideologii (nebo co to má být, když se toho očividně bojíš jak čert kříže) máš slušný bordel.

Reagovat
Martin9719

Já si spíš myslím že ty, protože když předsedkyně strany je hlavní tváří manželství pro všechny a strana má zároveň jediného homofobního senátora který prohlásí tohle tak je asi něco špatně. Však volební preference tomu napovídají.

Reagovat
andrew96

Mně je TOPka fuk. A netrpím paranoiou a nevidím progresivismus (ať je to co chce) všude.

Reagovat
Martin9719

Nevidíš nebo nechceš vidět.

Reagovat
Rudnevs

Nemyslím si, že sú v PSku tak prehnane liberálni, ako sa im často pripisuje - tam je momentálny cieľ jasný, a to zosadiť Fica a zastaviť deštrukciu krajiny. PSko ukázalo príchodom Odora a prípadným príchodom Korčoka, že sú schopní kompromisu a sú skoro až ľavicovo-stredová strana. Samozrejme sa v rámci strany alebo aj medzi mladými progresivcami nájdu aj ostrejší ľavičiari, ale dokopy si myslím, že by to neboli žiadni extrémisti.

Okrem iného.. súhlas, že na západe sú niektoré veci už trošku moc pokrokové, ale ak nejaka krajina pokrok potrebuje, tak je to zrovna Slovensko. Preto mi aj príde vždy zbytočné, že odmietame progres a pozeráme sa na západ s argumentami “ale tam robia toto a toto, tak dopadnúť predsa nechceme”. Blbosť. Ako západ v blízkej dobe tak či tak nebudeme. Ide len o to, či budeme 10 rokov za nimi, 30 rokov za nimi alebo 50 rokov za nimi. A v tom prípade si musíme vybrať tých 10, nie tých 50.

Reagovat
Antijazvec

Nie všetko čo sa vyhlasuje za progresívne a nové je pokrok.Toto o sebe vyhlasovali aj Lenin,Mussolini a Hitler.A nie, PS je hlavne ideologická strana, uvidíme ked sa dostanú k moci čo urobia ekonomicky, lebo nikto o tom nič nevie. A všimol som si že predseda PS v predvolebných debatách odmietal odpovedat na otázky kolko je pohlaví.Oni sa len nechcú prezradiť čo sú zač.Ked sa hovorí o rozvoji, ekonomickým tigrom Europy je Polsko, a posledných 8 rokov vládli ultrakonzervatívni katolíci, v životnej úrovni už predbehli aj Cesko a aká to bola strašne zaostalá krajina.

Reagovat
Rudnevs

“A všimol som si že predseda PS v predvolebných debatách odmietal odpovedat na otázky kolko je pohlaví”

No rovno druhý Hitler…

A aká je alternatíva? Pomstychtivý Fico, ktorý len cielene koncentruje moc a ničí krajinu? Alebo “národniari” à la Huliak či Šimkovičová?

V Poľsku sa musí uznať, že PiS napriek ich populistickej a skoro až nedemokratickej náture zlepšilo život chudobným a najnižšej vrstve (teda, aspoň tak som to čítal). Ten, kto ale Poľsku výrazne pomohol dopredu, či už ekonomicky alebo v pozícii v rámci EÚ, je Donald Tusk, ktorý je teraz zasa v pozícii, takže Poľsko bude len stúpať.

Reagovat
Martin9719

Tím že Donald Tusk který je Ursule zalezlý hluboko v prdeli poveze politiku Bruselu směrem do Polska tak půjdou do háje jako všichni ostatní, akorát se to ještě neprojevilo a jedna z věcí proč to tak je, že Polsko nemá např. ilegální migraci a je jim úplně jedno co si o nich kdo myslí.

Reagovat
Rudnevs

Nebyť Tuska, ktorý vybalancoval populistických národniarov, tak je na tom Poľsko asi ako my.

Reagovat
Martin9719

Já od Polska bydlel 5 km asi 13 let takže vím za které vlády vypadalo Polsko a např. Dolnosaski kraj a vím i jak vypadá teď, jezdím tam do hor prakticky každý víkend na projížďku. Tusk je u moci po 8 letech ani ne 1 rok. To jak Polsko vylétlo je zásluha hlavně minulé vlády PiS. Ve všech těch vesničkách kam ses bez off-roadu skoro nedostal jsou dnes všude cesty. 146% nárust minimální mzdy od roku 2015 do 2023. To jsi tady minule psal, že vy máte 18% za jednou tolik let. Stejná situace jako u nás, taky ANO zmrdi, táhnou nás k ledu, zadlužili nás, přitom byl do covidu vyrovnaný rozpočet a busem do školy jsem jezdil 40 km bus za 9 Kč a do Prahy vlak asi za 40. Je to věc každýho pod kým se mu žije líp. Jestliže má někdo chuť platit za všechno jednou tolik, protože mu jen někdo je nesympatický tak je to každého věc.

Reagovat
andrew96

To klobouk dolů před PiS, že tak makali. Určitě na tom neměla podíl předešlá liberální vláda, která spíš dotáhla potřebné prostředky s EU.

K tomu zdražení je taky dobré dodat veškeré geopolitické vlivy. A k levné dopravě to, že to dotovala vláda. Byť s tím jsem takový problém neměl, neboť mně přijde bizarní, že do Prahy se autem sám (!) po dálnici (!!) dostanou za stejnou cenu jako emisně méně náročným vlakem.

Reagovat
Martin9719

Samozřejmě že to dotovala vláda, to ani nikdo nerozporuje. Ale vezmi si ty čísla. Jednalo se o sumu do 10 miliard ročně což minulá vláda v pohodě pokryla např. jen z EET. Já jsem v té době nebyl pro EET, protože jsem dělal brigádně v gastru a zdržovalo mě to, ale ukazuje to na hospodaření minulé a současné vlády. A je potřeba se podívat za jakou cenu a jak to lidem pomohlo. Dokonce i odpůrci ANO tehdy říkali: "no hmm, tak daly se ty peníze využít možná lépe, ale dobrý". Toho současná vláda nikdy schopná nebude. A to, že je auto levnější na provoz co se týče čistě pohonných hmot je jen ukázka politiky jak vyhnat lidi z aut a nenabídnout jim ekologičtější a levnější dopravu. Zchudnutí, omezování svobody pohybu atd.

Reagovat
Martin9719

Polsko rychle staví, modernizuje hromadnou dopravu, vlaky, autobusy. Dokonce i silnice 2. 3. tříd někde v pohraničí už jsou hotové. Je to přesně jak říkáš, na pohlaví neodpověděl, protože se bojí že ztratí předem půlku voličů. Jakmile někdo nemá koule přiznat že pohlaví jsou 2 tak nevím jak by chtěl dávat dohromady celé Slovensko.

Reagovat
Rudnevs

Korelácia medzi určením počtu pohlaví a schopnosťou vládnúť mi nejak uchádza. Tiež si myslím, že pohlavia sú asi len dve, napriek tomu si nemyslím, že by bolo na škodu mať lídra, ktorí k takímto citlivým otázkam pristupuje s rešpektom a pochopením. Alfasamcov s pevnou rukou sme už mali dosť.

Reagovat
Martin9719

Pokud nemáš jasno v zásadních věcech tak mi vysvětli jak můžeš vládnout, ještě ke všemu ve světě kde se to řeší a v současnosti to dopadá i na normální děti kteří nastoupí do školy a neziskovky jim tam chodí vymývat mozek. Hlava státu nebo premiér v takových věcech přece musí mít jasno, sorry ale nevím jak tohle vůbec můžeš napsat. A teda nevím proč by měl chovat respekt k někomu kdo by podporoval mrzačení zdravých orgánů. Pochopení si představuji tak, že těm dotyčným lidem zajistí psychiatrickou pomoc, protože to je psychická porucha a ty děcka si to v sobě opravdu nenosí od narození. Ty mozky jim totiž nejdřív někdo vymyje. Souhlasím, že je to citlivá věc, ale řešit se má úplně jinak než tím že to někdo bude ať už veřejně nebo neveřejně podporovat.

Reagovat
Rudnevs

Kanada, Nemecko, Švédsko, Nový Zéland.. máš pocit, že tieto krajiny nefungujú?

Reagovat
Martin9719

Mám. Nefungují je předčasné, ale jejich situace je horší a horší. Díky že jsi zmínil zrovna tyto země.

Reagovat
Rudnevs

Tak ktoré zeme potom podľa teba fungujú?

Reagovat
Martin9719

Polsko, Švýcarsko, Florida, Japonsko například. Z každé z těchto zemí by jsme si ne ve všech, ale v hodně ohledech měli brát příklad.

Reagovat
Antijazvec

Na samotnom LGBTI nie je nič zlé, ale nie je normálne aby po woke revolúcii 2015 stúpol počet trans detí o tisíce percent.

Reagovat
Rudnevs

Neviem no.. je mi to uplne jedno. Teda, uplne asi nie, ale je to nejaky druhoradý, možno až treťoradý problém. Čo ma trápi oveľa viac, je, že nám mladí odchádzajú do zahraničia, zahraniční partneri sa od nás odkláňajú, kamarátime sa s vojnovým zločnicom, kultúra je zničená, právny štát je v ohrození, väzni sú púšťaní na slobodu, médiá sú kontrolované, cenzúra je naspäť, dane sa mi zvýšia (zatiaľ čo niekto si schválil doživotný plat - za čo?) a celková životná úroveň klesá. To sú reálne problémy, ktoré sa dejú tu a teraz. Preto treba voliť progresivcov alebo hocikoho z opozície. Nejake LGBT je teraz úplne niekde na tretej, švrtej či piatej kolaji, to by mali konečne Slováck pochopiť, inak tu fakt posledný môže zhasnúť…

Reagovat
Antijazvec

Aj Matovič podobné veci sluboval a videli sme,absolútny amaterizmus ako keby vládli stredoškoláci. SaS má stále silné reči o reformách a vo vláde dokážu tak iba okresávat byrokratické opatrenia.Vazni sú pustaný na slobodu, ale čaká ich ešte súd, nejde o cenzúru ale skôr samocenzuru médií lebo tam štátne firmy na pokyn vlády nechcú inzerovat. Ak si pamatáš na Mikloša, tak usporný balík by bol zrejme o dost brutálnejší. Mladí odchádzali aj predtým a budú aj dalej, je to v slovenskej DNA.Prečo by mal robit ku ked už len vo Viedni dostane 3x tolko.Ja som Fica volil len jediný raz a potom už pravicu a už teraz voliť nechodím vôbec, ani na komunálne volby.

Reagovat
Rudnevs

Matovic je jednak amatér a za mňa žiadna validná alternatíva, druhak za jeho obdobia zúril covid, tým pádom mi príde trochu nefér porovnávať jeho vládu s ostatnými vládami, keďže smer mal šťastie, že ich toto obišlo (ako hneď pri vypuknutí pandémie poznamenali Pelle so Sakovou). Ja som volil SaS, podľa mňa je to nedocenená strana so správnymi princípmi a vždy dobrým programom, ktorá dvakrát doplatila na smolu vo vláde a na kontroverzného Sulíka, ktorý je ale už preč.

“Od roku 2006 - co je osemnást rokov - je styri krát premiérom Róbert Fico. V roku 2006 sme v cistej mzde prerátanej na

úroven cien, boli medzi novymi clenmi EÚ druhí. Za Slovinskom a tesne pred Ceskom. Ako píse Ivan Miklos v svojom

komentári dnes - od roku 2006 do roku

2020 - za obdobie totálnej dominancie

Fica&Co. - u nás stúpol cisty plat o 17%.

Super. Akurát ze v Slovinsku o 42, CR o 70, v Madarsku o 88, Polsku o 109 a Estónsku

o 114%”

Toto sú čisté fakty, ako sa nám darí pod nadvládou Fica. Smola je, že alternatívy zatiaľ zložili len slabé vlády, ale príde mi, že PSko má šancu niečim pohnúť narozdiel od Matovičovej narýchlo zbúchanej strany plnej podivných individui.

Nevoliť vôbec je zvláštna taktika, ktorú volí mnoho Slovákov. Kto vie prečo, nič sa tým predsa nevyrieši ani nezlepší - voliť by sa vždy malo hoci aj najmenšie zlo. Ku cti ti ale aspoň slúži, že nevolíš Fica.

Reagovat
Neutron

SaS Sulik

Reagovat
Neutron

Slovaci budu radsej riesit, ci nahodou na ulici neuvidi kopulovat dvoch chlapov ako to, ze do nemocnice si musi hajzlak nosit sam.

Reagovat
Martin9719

Já bych to nazval počet psychických poruch. Když totiž začne někdo vysvětlovat jak že k tomu transněco vlastně přišel tak jsi stejně ve druhý větě ztracen.

Reagovat
Martin9719

Věř, že až to přijde a budou se na ulicích bodat lidi, pojedou všichni na drogách a víc bude bezdomovců na ulici než lidí uvnitř domů tak budeš rád i za 100 let pozadu. Jeď se do tý USA nebo do toho Německa, Británie nebo Francie podívat jak to tam vypadá abys viděl jaká tě čeká budoucnost. A pokud se bavíme o nějakém zlepšení infrastruktury, ekonomiky, staveb atd. tak to opravdu nevyřeší západní bruselská progresivistická politika která nedělá nic jinýho než jen utahuje šrouby jak v energetice, tak emisních povolenkách které zdraží všechno a chudé Slovensko už potom nebude mít vůbec na nic a bude jen čekat až Brusel pošle nějakou dotaci z daní nás všech po zdražení všeho. Neříká se tomu blbost, říká se tomu realita.

Reagovat
Rudnevs

Ten systém dotácii práve funguje tak, že zvýhodňuje menšie krajiny s cieľom istého vyrovnávania regionálnych rozdielov a Slovensko z toho tým pádom na dotáciách dostane oveľa viac než dá na daniach. To mi vždy príde vtipné, keď sa na toto sťažujú Slováci či Česi, ktorí z toho pri tom mega profitujú. My by sme bez členstva v EÚ nemali nič, vďaka nemu máme možnosť byť ako tak na úrovni krajina. Napriek tomu, že niektoré oblasti čelia výzvam, krajiny západnej Európy stále patria k tým najbezpečnejším na svete (štatisticky poňaté). V tomto mi príde, že veľmi preháňaš.

Reagovat
Martin9719

Já teda opravdu nevím zda profituji z toho, že si nesmím už dneska postavit nový dům kde není fotovoltaika, zateplení a tepelné čerpadlo a samotný dům bez tady toho stavíme dnes za 2x tolik než např. do roku 2018. Taky nevím zda někdo profituje z toho, že automobilky už dneska musí vyrábět nová auta přesně dle norem už od designu které nesmí prakticky nijak měnit, proto vypadají všechny malá i velká auta prakticky stejně a platíme za ně kvůli povinným dalším a dalším systémům a emisním povolenkám víc a víc. Ty musíš pochopit, že ty peníze opravdu nevznikají v tiskárně a elektrika nevzniká v zásuvce a jestliže to vypadá, že nám Brusel všechno zaplatí a všechno je zadarmo tak to tak opravdu není. Na jednu stranu píšeš že ti vadí komouši, ale tohle přesně novodobá totalita je, protože nejde o nic jinýho než přerozdělování peněz a o tom přesně je socialismus. Akorát už to nedělá stát a dělá to Brusel. Takže místo toho abys ty peníze nechal lidem tak je radši pošleš do Bruselu který vymýšlí nesmyslný rezoluce které nemají právní závaznost a potom ty naše peníze skončí ještě někde v zemích třetího světa. Velice zajímavý taky je, že ty nejbohatší země, vyjma teda teď Británie v té EU vlastně vůbec nejsou a ta Británie už by z toho byla možná venku nebýt toho že sice přišel Brexit ale stejně jedou politiku EU možná víc než my tady.

Sorry, ale myslím že to přeháníš ty když je pro tebe někdy i 10 pobodání v celém Německu za den nic (když před rokem 2016 to bylo 0) a k tomu několik znásilnění a lidi žijící ve strachu. Vůbec se nebudu bavit o Francii a Británii nebo třeba Švédsku že? Kde na ty gangy co si tam natahali museli nasadit už i armádu. Což mimochodem dle ústavy např. v USA proti vlastnímu obyvatelstvu ani nejde. Argument, že Evropa je stále jedna z nejbezpečnějších i přesto co se tady kolem nás děje, že jsme naší politikou na pokraji 3. světový mi připomíná tak akorát tu naši vládu která "dělá co je třeba".

Reagovat
Neutron

Iba otazka, ty si sa teda v Britanii necitil bezpecne? Lebo ja ano. Ostatne nejdem komentovat v niecom asi budes mat pravdu, iba ta Britania ma zaujala lebo ja som sa tam necitil nejak ohrozeny.

Reagovat
andrew96

To samé v Německu i Švédsku. Vždy v pohodě, když se člověk vyhýbá tamním Chanovům.

Reagovat
Martin9719

Které se rozšiřují a rozšiřují.

Reagovat
Rudnevs

Veľa z vecí, ktoré popisuješ, nie su vina EÚ, ide jednoducho o zmenu doby, ktorá je už iná než trebárs v 90. rokoch, aj kvôli inflácii a kvôli tomu, že sa jednoducho musí reagovať na rôzne problémy ako je napr. klimatická kríza.

EÚ nie je novodobý socializmus a ak sú tam aj nejake spoločné prvky, tak si zobrali zo socializmu to dobré, čo na tej ideológii je. Princíp eurofondov funguje na solidárnom prerozdeľovaní peňazí, z čoho môžu ťažiť práve krajiny ako sme my a vy. Fakt sa nemáme na čo sťažovať. Naozaj. Kde sme boli pred EÚ v 90. rokoch? Úplne v prdeli.

Reagovat
Martin9719

Žádná klimatická krize tady není, jedná se pouze o změnu klimatu kterou procházelo lidstvo celá staletí a tisíciletí. Klimatická krize je pouze strašení lidí a alibi k tomu aby se obhájil Green deal, Fit for 55 a další nesmysly které jsou založeny na technologiích které neexistují, nemůžou plošně fungovat a jsou neproveditelné pokud lidstvo nemá totálně zchudnout a zničit si vlastní průmysl na kterém je Evropa závislá. Samozřejmě že až veškerý průmysl padne tak vznikne milion zelených pracovních míst. Kde? To by mě docela zajímalo.

Ano, v 90. letech jsme byli v prdeli po změně režimu jako celá východní nebo částečně střední Evropa a dostali jsme se z toho v novém tisíciletí i bez dotací a země měla vyrovnaný rozpočet. Souhlasím, že oproti zemím 3. světa si nemáme na co stěžovat, ale namísto toho aby se situace zlepšovala tak se jen zhoršuje jak ekonomicky, sociálně tak co se týče různých zákazů a nařízení. Přitom to tak vůbec být nemusí, děláme si to jen sami a vymlouvat se na klima je jen alibismus zelených khmérů. Kdyby tady Brusel nekecal do života lidem a firmám, nenutil je vytvářet nějaké klimatické výroční zprávy u firem nad 500 zaměstnanců a různé další nesmysly které ztěžují a zdražují výrobu všeho a tím pádem nás válcuje Čína a další tak se tady o svoji ekonomiku a vlastní růst postaráme sami a nesmysly jako GD nebudou platit ještě naši pravnuci. Jen proto, že si někdo myslí, že když si tady zničíme průmysl a za 50 let se díky tomu možná o 0,5 stupně ochladí planeta já tohle nebudu podporovat.

Reagovat
Rudnevs

Zmenou klímy si zem prechádzala vždy, ale súčasná zmena je oveľa intenzívnejšia práve vďaka činnosti človeka - hlavne teda fosilnými palivami a uvoľňovaním sklenníkových plynov. Až 97% vedcov tvrdí, že klima kríza je real a je to problém.

“Ano, v 90. letech jsme byli v prdeli po změně režimu jako celá východní nebo částečně střední Evropa a dostali jsme se z toho v novém tisíciletí i bez dotací a země měla vyrovnaný rozpočet.”

Nie, nedostali sme sa z toho sami. Dostali sme sa z toho vďaka vstupu do EÚ. A doteraz vzhliadame ku krajinám ako Estónsko, ktoré je ako post-socialistická krajina niekde úplne inde než my, lebo mali vo vedení normalnych ľudí a nie Fica.

Reagovat
Martin9719

Proboha živýho, kde jsi tohle číslo vycucal? To je stejný asi jak nám zelení tvrdí že na to existuje vědecký konsenzus a píše to už i wikipedie, přitom žádný vědecký konsenzus neexistuje, protože to je shoda nějakých společných myšlenek, ale to co se zmiňuje je dogma projekt zafinancován OSN, tudíž to nemůže být žádný konsenzus. A jestli si chceš takhle hrát s čísly tak ti taky seženu 97% vědců kteří tvrdí opak, ale jen těch co si vyberu já.

Jinak je teda velmi zajímavý, že státní dluh u nás začal stoupat do výšin právě po vstupu do EU. Jediné co se zvýšilo bylo HDP které ale nikdy nedosáhlo rekordu z roku 1995. Inflace se držela do pár procent a ještě se každý rok mírně snižovala. Fica si hold musíte vyřešit v demokratických volbách, neznám jeho politiku, ale odhaduji že pokud nevzejde na Slovensku nějaká nová pravicová nebo středo-pravá strana tak je úplně jedno kdo tam bude.

Reagovat
Rudnevs

Mne na socializme vadí tá totalita, to zneužívanie moci. Nie samotný princíp sociálneho štátu. Sociálna demokracia je fajn. Aj u nás by sa mi páčía sociálna demokracia, kebyže neni robená v štýle: ojeby ojeby ojeby na ľudí a potom zvýšime dôchodcom rentu o pár euro, nech nás volia. Z tohto bežný človek nič nemá, keď potom určitej skupinke dajú zanedbateľné percento z toho, čo nakradli.

Reagovat
Martin9719

To už je věc názoru. Sociální stránka je samozřejmě důležitá, ale já se hlásím k tomu, že tady má být malý levný prosperující stát který nekecá do života lidem a každý se v něm lépe nebo hůře má postarat hlavně sám o sebe. Má tady být svoboda, volný trh, minimum zákazů a nařízení. To co píšeš o těch ojebech tak přesně o tom je Green deal v nějakém podobném duchu.

Reagovat
andrew96

Mezi socialismem a komunismem je zásadní rozdíl.

Reagovat
Martin9719

Obojí tady nechci. Je to totiž od každého trochu.

Reagovat
oli9

Řekl bych, že antifa je ještě o patro níž než všichni

Reagovat
Bayern +

Reagovat
Salfovic

aby v prvých troch radoch na štadióne nesedeli žiadne ženy

Mají pro to nějaký důvod?

Reagovat
Rudnevs

https://www.tag24.de/sport/fussball/bundesliga/zweite-bundesliga/keine-weiber-in-den-ersten-3-reihen-regeln-im-rostocker-fan-block-werfen-fragen-auf-2138091

Z toho, čo som pochytil na sociálnych sieťach, zámer bol v tom, aby “ženské” (doslovný preklad sedliackeho “weiber”) nechodili na štadión točiť insta stories, vraj to kazí atmosféru, keď tam je niekto taký.

Reagovat
Salfovic

Něco na tom je, ale nevztahoval bych to jen na ženský

Reagovat
Uwe háže buly

já bych to zas nevztahoval jen na fotbalové stadiony. Větší stupiditu, než je instagram jsem ještě neviděl.

Reagovat
Rudnevs

Ja som trebars videl aj väčšie stupidity

Reagovat
Martin9719

Instagram jako původně dobrá věc na vyhledávání fotek se změnila síť kam každý cpe svoji snídani a svůj život který nikoho nezajímá. Můžeš tam ale sledovat zajímavé lidi a udělat si z toho takovou informační síť kde se dozvíš věci které ti na Seznamu a ČT nenapíšou.

Reagovat
Antijazvec

Súhlasím, najradšej mám ked otvorím instagram a miesto ceckov sa mi valia odfotené obedy aj večere.To je nejaká diagnoza alebo čo.

Reagovat
Martin9719

To se dá blokovat. Já přes to sleduji hlavně co se děje třeba v USA přes Project Veritas, Bennyho Johnsona, Tulsi Gabbart a další. A taky reely ohledně naší politiky a celkově. Jinak diagnóza je to stejná jako 3.,4.,5. pohlaví, útočí to jen na tvoji psychiku.

Reagovat
Antijazvec

Jasne, ja to tiež sledujem cez youtube a instagram.Politikov ani nie,ale hlavne komentátorov ako Megyn Kelly,Piers Morgan,Trigernometry, Tim Pool,The Quotering,Sidney Watson,Bret Cooper,filmových recenzentov ako the nerdotic alebo critical drinker a tiež iné žánre hlavne komedialne.

Reagovat
Rudnevs

Tak za prve, pre zufalcov je pornhub. Ja ako cvičiaci človek si radšej pozriem nejake kvalitné tipy na jedlo. Za druhe, vy viete, že si na tom instagrame viete nastaviť, čo sa vám tam zobrazuje podľa toto, koho sledujete a na čo klikáte?

Reagovat
Antijazvec

Si vtipní. Na instagrame je povolená pornografia? A tie odfotené jedlá z reštaurácii sú kvalitné tipy na jedlo? Len zabudajú napísať recept aj názov.Nastaviť sa to dá, akurát každý influencer skôr či neskôr zverejní jedlo aby sa pochválil akú exotiku má.

Reagovat
Rudnevs

A čo je na tom také strašné? Zvlášť keď máš možnosť ich nesledovať?

Reagovat
fenixLFC

tak nelajkuj obedy a vecere a nebude ti to ponukat

Reagovat
Benfica

Reagovat
Mass

Tak s těmi ženami mě to zaujalo a našel sem si to, je to o ženách v kotli a že nesmí stát v prvních třech řadách, pravděpodobně z bezpečnostního hlediska.

Jinak od tebe jako progresivisty není hezké celou fanbázy Hansy nazývat nácky, základ šovinismu, ať už jakéhokoliv je házení lidí a názorů do jednoho pytle.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Mass

Tak ty můžeš být nejspíš v klidu, o hysterických oikofobech nejistých svým pohlavím se tam nepíše nic a nejspíš si můžeš stoupout kamkoliv. Na druhou stranu, netrénuje tam žádnej anglickej pozér vydavájící se za milovníka lgbtxyz a nelegálních migrantů, kterej bere prachy od arabských vrahů dětí, neměl bys komu fandit.

Reagovat
Bayern +

Reagovat
JFT97

Reagovat
Hachim Mastour

Skvelé. Smrť fašizmu a kapitalizmu!

Reagovat
mistr129

Reagovat
Antijazvec

Reagovat
Skokan 6.

Tolerance

Přehnaná politická angažovanost u fandů fotbalu

Reagovat
Txapeldun

Tady je ta sekce komentářů hrozně nahnědlá. Hlavně, že mít ultras nácky je v pohodě.

Poprosil bych článek třeba o ideologii fans Lazia, to místní asi budou spokojenější

Reagovat
Uwe háže buly

A na to si zahajlujem

Reagovat
Kejza

Reagovat
ratusek

Můžeme si tady zahajlovat?

Reagovat
Freedo

To byste letěli jak namydlenej blesk

Reagovat
Seydou Doumbia

kamoš co žije v hamburku jak chlastá běžně hajluje v hospodách a nikoho to nesere

Reagovat
Freedo

To bych se hodně divil. U nich za to jdeš sedět.

Reagovat
Salfovic

Tak pokud v té hospodě byli jen štamgasti, respektive tam nebyl žádný práskač.

Reagovat
Seydou Doumbia

doufám že do hospod pořád chodí ta stará škola a ne kravatáci z twitru, co se serou do cizích lidí a natáči si je na své smartfouny aby to mohli jebnout někam na twitr a lidi jím tam následně lezli do prdelky

Reagovat
Rudnevs

Hrozné, táto woke doba. Človek si už ani zahajlovať nemože…

Reagovat
Seydou Doumbia

Reagovat
Seydou Doumbia

zrovna on to je takový týpek co mi píše story ze svých výjezdu na fotbal at už na hostující nebo domácí zápasy a někdy to pro něj dopadne fakt napiču (špatný vlak, zaspání na zápas atd atd) takže jemu bych určitě věřil

Reagovat
Freedo

Jo, neříkám nic. Jen mi to přišlo divný, tohle pokoušet zrovna v Německu, ale lidi jsou různí. Asi to teda nejsou hospody v St. Pauli

Reagovat
ACSPARTAPRAHA

Co to meleš? Proč sem taháš hned nácky? Podle tebe, když nemám rád anarchisty, levičáky, tak musím být hned nutně nácek?

Reagovat
Pony Slaystation

Potrefená...

Reagovat
Freedo

jj, ozval ses

Reagovat
Pony Slaystation

Jen tak dál

Reagovat
Freedo

Reagovat
wwwx

Reagovat
Rudnevs

Argument s nackami je jednoducho len argumentum ad absurdum, nemusi to znamenat, ze je dany clovek nutne nacek.

Reagovat
mistr129

No ale troufám si tvrdit, že antikapitalismus je aktuálně mnohem větší hrozbou pro společnost, než naštěstí zcela okrajoví nácci

Reagovat
Rudnevs

Hrozbou sú obe, ale ako rozdiel vidím to, ako sa prejavujú fans Hansy a ako St. Pauli. Len jeden z tejto dvojice tímov má fans s najhoršou povesťou v Nemecku. Paulianer sú občas na hlavu, ale nejsu vyslovene nebezpeční.

Reagovat
oli9

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
bayern987

Oba ty extrémy jsou hrozný

Reagovat
ratusek

Reagovat
Bayern +

Reagovat
ACSeRw!n

vitej v cesku

Reagovat
Mass

Ne díky, 90% lidí nevolí Piráty ani SPD.

Reagovat
dantetomas

Tiez nechapem, preco akonahle niekto nema rad punkacov, tak musi byt nacek. Pritom mam s punkacmi pradavnu nemilu skusenost.

Si tak kracam mestom, zrazu ma obkluci partia piatich punkacov…

Oni: hej, ty si nacek?

Ja: Nie

Oni: Preco mas vyholenu hlavu?

Ja: Aby som usetril za sampon.

Oni. Hovno nekecaj, urcite si zasraty nacek

Ja: Uz si videl nacka, co pocuva Slobodnu Europu?

Oni: No tak nam nieco zaspievaj:

Ja: Vsetko je podvod, aj tvoje oci sweet Marilyn

Oni: Vsetko je podvod, my little beeeejb

My spolu: Sweet little beeeejb

Reagovat
adoxx

Krásnej příběh

Reagovat
Neutron

To museli byt daky krpati smradi, ne?

Reagovat
dantetomas

Ja som mal asi 19 a myslim, ze oni boli v podobnom veku, mozno trochu starsi. Ale to bolo skoro 20 rokov dozadu

Reagovat
Neutron

Takyto kinder punkaci su rovnako vtipny ako kinder nazi, obe skupiny maju naucenych zopar hesiel, posudzuju sami seba cisto podla vzhladu a zvacsa z toho casom vyrastu

Reagovat
inferno08

Proč jsi je u první otázky neposlal do prdele?

Reagovat
Front hell

Protože byl jako klasická pleška zesrany až za krkem

Reagovat
dantetomas

Mas absolutnu pravdu, vzdy som bol az za usami posrany pacifista

Reagovat
Front hell

Reagovat
oli9

Punkaci.. Tvle ty jsem naposled viděl když mi bylo cca 16,17 cili rok 2006 atd .. Časy kdy jich byly plné města i vesnice .. Klasické hospody, v pátek večer se šlo ven a potkal si punkace, skiny nebo plesky zaručeně... teď venku potkáš akorát metrosexualy nebo borecky co jdou do klubu a oblečků se jak dementi. Nebo nikdo není venku

A to ještě z vyprávění od kamarádů vím, že 90ky byly totální divočina v tomhle. Partičky se scházeli v sobotu večer u piva a jeli vymalovat druhou hospodu nebo bar kde se nacházela druhá skupina nebo Romové

Reagovat
ACSeRw!n

je to presne jak rikas, zlaty casy

Reagovat
Salfovic

Dnes už potkáš jen skupiny cikánů. Kterých je daleko více než v tom roce 2006.

Reagovat
Bayern +

Reagovat
Antijazvec

Tak tak, v 90tkach obrovské diskoteky a všade vela punkáčov a ešte viac skinheadov. Zatial tu chodia metrosexuali ale za chvílu woke s farebnými vlasmi a blaznivými handrami na sebe.

Reagovat
Antijazvec

Mne sa v 90tkach páčilo že na každej diskotéke, v každom bare a krčme nalievali aj 14 ročným, zrúbal som sa pravidelne ale mladé telo vydrží vela.Problém len bol ked som sa mal potom učit do školy, lebo naučíš sa aj trochu ožratý,lenže do rána to zabudneš. Ale zase v stávkových kanceláriách dôsledne vyžadovali OP že máš 18 rokov, to sme dávali rôznym dospelým aby nám podali tikety.Raz som jednému za prepážkou vynadal že je byrokrat ked nechcel môj tiket lebo som mal len 15 rokov.Ničil si vlastný biznis.

Reagovat
Martin9719

To nalévání nebylo jen v 90kách, ale ještě tak 10 let nazpět a myslím že to funguje dodnes se zoufalostí všech přeživších hospod.

Reagovat
oli9

Já ročník 90 a v hospodě jsem byl často.. pamatuju ze 16, 27 let jsem v hospodách a na diskotékách pil tak nějak nejvíc možná proto že to bylo takové to zakázané.. Pamatuju ty občasné razie policistů na mladé jak se zdrhalo.. Nebo sem si prohazovat pití se staršíma. takže kolem roku kdy jsem měl ty hospodské roky.... 2005- 2014 tak se také nalevalo mladistvím pravidelně..

Ale vidím to u nás e městě. Dřív 2 diskotéky, 14 hospod všude pátek sobota plno..

Teď žádná diskotéka.. Otevřené večer pomalu 2, 3 spíš restaurace...

Všude samy gym.. Strava gym.. Atd... No j děcka už do hospod nechodí.. neříkám že je to dobře nebo špatně.. Ale všichni jsme tak vyrostli a bylo to tak vždycky

Reagovat
Rudnevs

To isté je aj dnes, žiaľ. Ľudia, ktorých som poznal a mal rád v detstve, sa pubertou zmenili na chlastajúce arogantné trosky.

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
Front hell

To byly časy

Reagovat
Tromas

No zase velká část jejich fans jsou komouši a ti si nemají s fašisty co vyčítat. Dokonce komunisté zavraždili více lidí než fašisté (hlavně v Číně a SSSR v Číně dokonce otravuji od občanské války do současnosti). V ČR s tímhle rudým odpadem lidstva máme taky bohaté zkušenosti. Takže ke shrnutí ať jdou všechny radikální ideologie do prdele.

Reagovat
Salfovic

Tak komouši měli k fašistům/náckům skoro vždycky blízko, jak můžeme třeba teď vidět v Československu.

Reagovat
Hachim Mastour

? Totalitní Leninovi komunisti ako prví v 20. rokoch legalizovali potraty a registrované kvír partnerstvá v 20. rokoch

Reagovat
Salfovic

Špatně zavlákněno ?

Reagovat
Hachim Mastour

sorry

Reagovat
Antijazvec

Lenže najskôr chceli rovno zrušiť rodinu, ale to už bolo na pravoslavnych jednoduchych Rusov vela.Stalin potom potraty zakázal,lebo mal dojem že má málo obyvatelstva.

Reagovat
darby22

Tihle progresivni devianti se naserou fakt vsude,ani na fotbale od nich neni klid...

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
Pankrac

Ta duhová (LGTB) vlajka mi vždy připomene BMWb

Když je u moci hakovej kříž, tak je logo BMW na pozadí hakovýho kříže. Když je u moci přešívání pohlavních ústrojí pod duhovou vlajkou je BMW logo na duhové vlajce

Jestli mají tyhle lidé lebkouna na duhový vlajce, tak bych řekl, že to mluví za vše

Reagovat
Pankrac

Jen pro ujasnění *tYhle* je zaměřená stylizace

Reagovat
oli9

Komunisti a socialisti jsou zmrdi. Ti první měli být dávno u nás zakázaní. Tu druzí vždycky všechno dovedou do sraček a někdo to pořád bude brát jako dobrou ideologii

Reagovat
Freedo

Souhlas hlavně s komunisty. Začal bych tím, že bych jejich symboliku postavil na stejnou úroveň, takže by musely zmizet z obchodů všechny ty sovětský mrdky.

Se socialisty by to bylo těžší, i když oni zkurvili Evropu neskutečně s jejich imigrační politikou

Reagovat
Freedo

*stejnou úroveň jako nacistickou symboliku

Reagovat
Antijazvec

Komunistov nezakázali lebo sa sami vzdali moci,ešte komunistický parlament odhlasoval Vaška Havla za prezidenta ČSSR a nechali polovicu kresiel vo vláde havlistom.A tiež potom celé svoje vedenie vylúčili zo strany.

Reagovat
Antijazvec

V Rumunsku kde bol šialený a mimoriadne chudobný štát a musela komunistov zvrhnúť armáda, bojovalo sa aj v uliciach.Generáli prešli na stranu disidentov už nemali na výber a bleskovo popravili Caucescua.

Reagovat
Pankrac

Nah, socialismus není špatnej. Stejně jako není špatnej kapitalismus.

To jen když se musíš starat za každou cenu o lenivý kokoty a živit dávkama asociální případy, tak se tomu falešně říká socialismus.

A stejně tak se korporátnímu fašismu podporujícímu konzum se říká falešnê kapitalismus.

Když si člověk vezme jen tu základní myšlenku tak nemůže být proti kapitalismu ani proti socialismu.

Komunismus ve svý základní myšlence je taková ta úplně debilni a naivní myšlenka na konci který je prostě problém.

Japonci jsou kapitalistický kurvy a přitom pořád co do řízení společnosti jedou v podstatě i silnej socialismus.

Dokud bude většina těch, co rozhodují zmrdi, tak ti zničí sebelepší myšlenku.

Reagovat
Salfovic

Komunismus je nejlepší, jen je bohužel naprosto nekompatibilní s mozkem homo sapiens

Reagovat
Pankrac

v podstatě souhlas

Reagovat
Biozdenda

❤️

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele