Pokousaný Chiellini označil trest pro Suáreze za přemrštěný
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Suárez se omluvil Chiellinimu a slíbil, že už nikdy nebude kousat
30.06.2014, 21:00
Vyřadila nás Kolumbie, ne kauza Suárez, řekl trenér Uruguaye
29.06.2014, 12:07
Suárez odmítl, že by Chielliniho kousl, prý jen ztratil rovnováhu
28.06.2014, 17:29
Luis Suarez dostal za kousnutí soupeře distanc na čtyři měsíce
26.06.2014, 16:35
Suáreze se zastal i uruguayský prezident
26.06.2014, 14:08
Suárez potěšil sázkaře a firmy
25.06.2014, 09:57
Směšné vyloučení, sudí diktoval zápas, zlobí se vyřazení Italové
24.06.2014, 22:54
Suárez si dalším kousnutím protihráče zadělal na problémy
24.06.2014, 20:54
Komentáře (142)
Přidat komentářNemyslím si, že ten trest je přehnaný. Suarez se toho dopustil už poněkolikáté, takže je vysoký trest podle mě správný.
je přemrštěný. řekl to i Girgio.
to je vec nazoru. Ikdyz Chiellini rika ze je premrsteny, ja tvrdim, ze neni
trest v pohodě...
Trest jo. Ale ty vyjádření jakej je to chudák mě už fakt nebavěj
Suarez by zasloužil 5 roků ve vězení někde v Angole
to ty taky
celá Barcelona by měla zdechnout
Boy, that escalated quickly!
Just like Barton
Chiellini celkem sympaťák, ale Suaréz se prostě musí ponaučit. Musí to zkousnout a jít dál
no prave...
Nic hrozného neudělal. Měl dostat stop na pár zápasů a pokutu. Toto je nesmysl. Trest na úrovni likvidačních zákroků.
Proste musis brat v potaz ze to udelal uz potreti.
Jděte s touhle logikou už do prdele - trest musí především odpovídat činu. Když desetkrát ukradnu bonbon, taky nejdu bručet jako bych znásilnil nezletilou.
Přesně tak, stupidní infantilní kousnutí, které ani není do krve, samozřejmě do fotbalu nepatří, ale ani stopadesátkrát opakované nemá takové následky jako jedna otevřená zlomenina po skluzu na stojnou nohu...
konečně nějaký rozumný názor... je hezké vidět, že existuje aspoň malé procento lidí, kteří nemají médií vygumované mozky, že mu ukousl cleou ruku. pak ji opepřil a sežral....přesne tak..neudelal nic tak zavazneho aby ho na 4 mesice odtrhli UPLNĚ od fotbalu...hnus
Mě spíš zaráží uvažování Luise, ví že minule dostal 10 zápasů což je podle mě trest jak kráva, oslabil tým a stejně to udělá znovu. Další věc je proč to kurva udělal, stojí vedle sebe a najednou ho kousne to je fakt demence. Neívm jak ho už poučit, zbičovat ho nebo nevím.
Tak to já bych byl radši, kdybys za ten 3 bonbon dostal doživotí... Evidentně jsi neponaučitelný a nevidím důvod nechat běhat po světě člověka, který neustále krade... Tohle je podobné... Na druhou stranu nemají na to snad žádná pravidla, takže tresty tahají z klobouku... To není férové...
omg, nikdo neudela pravidla tak, abys tam mel vyjmenovane vsechno, to nemas ani v zakonech
Pak se ale není co divit, že někdo ten trest považuje za přehnaný...
nerozumíš smyslu trestu resp. odnětí svobody. Smyslem toho trestu není někoho zlikvidovat nebo potrestat. Smyslem trestu je někoho vychovat, a k tomu slouží právě navyšování délky trestu nebo výše pokuty.
Vem si příklad: někdo ukradne 10.000 a jde do vězení třeba na měsíc. Dotyčnému se ten měsíc ale nezdál tak moc, takže jde a znova těch 10 tisíc ukradne. Kdyby mu dal soud zase měsíc, tak se dotyčnému vyplatí stále odsedět měsíc, stále bude krást 10.000 a stále těch 10.000 bude někomu chybět, čili ten trestanec se nebude bát resp. bude mu stále stát za to krást dál. Pokud mu soud dá napodruhé místo měsíce rok, tak už se mu to bude zdát hodně a příště krást nepůjde. Pokud by přeci jen usoudil, že to ještě riskne, tak napotřetí mu dá soud 3 roky a už je velká ppst, že se na to vykašle.
Takže zvyšování trestů je nasnadě a nemusí se jednat o stejnou trestnou činnost. Jednou rozbiješ někomu hubu, podruhé něco ukradneš a potřetí zaviníš nehodu. Jsi tzv. recidivista a tresty tě čekají vyšší a vyšší.
A z toho má plynout, že jeden kousanec za 10 zápasů stop se vlastně vyplatí
Pro mě z toho plyne fakt, že se zvyšujícím se počtem prohřešků musí stoupat i trest. Ale samotná výše toho trestu je věcí jinou, tu ted neřeším.
Co z toho plyne konkrétně pro Suareze, by ses musel zeptat jeho. Možná se mu to fakt vyplatí, možná z toho má dobrý pocit, ja fakt nevim :)
Jakože metoda cukru a biče? Já si myslím, že to ani neudělal schválně. Zareagoval reflexně. Je to trochu úchylný reflex, ale ke geniálním lidem to občas patří. Oproti tomu co se na hřišti jinak odehrává, to ale není zdaleka tak nebezpečné.
Ve finále to dopadne tak, že jeho ten trest zničí a my všichni na tom proděláme tím, že ho 4 měsíce neuvidíme hrát. A kvůli čemu?
a nekdo jinej ma uchylnej reflex, dat nekomu pesti.
uplne stejny /taky to obet nevyradi ze hry/, proste priklad pro hlavne asi deti...
osobne sem rad, ze o trestu nemusim rozhodovat, fakt bych nevedel
Výchovný aspekt bych do toho už vůbec netahal. Morálně je mnohem horší filmování při penaltách a z hlediska rizika úrazu mnohem nebezpečnější dát někomu pěstí. Ale přitom jsem si jistý, že kdyby Suarez udělal kteroukoliv z těchto dvou věcí, vyvázl by s menším trestem, možná úplně bez trestu.
a co jinyho nez vychovny aspekt v tom je
kdyby dal nekomu 3x pesti, dostal by to samy... jo fotbalisti maj takovou ranu, ze kazdymu prerazi celist
to uz mi prijdou smesnejsi tresty za "negrity"
nevim proc do toho porad tahate fauly na stojny nohy a simulace, samozrejme by se mely trestat stejne tvrde a s timhle nemaj nic spolecnyho.
Kousanec a rána pěstí je rozdíl. Pokud to nevidíš nemám ti co říct a končím.
to jo, pokousala me jen holka, pesti sem dostal i od chlapa
* jen
Vůbec se s n4 nebav, nema to cenu.
mozna ma nejakou poruchu osobnosti, ale to je jeho problem, ze to neresi. Proste ho napadlo protihrace kousnout, a to udelal. Nebylo to zadne nahodne vrazeni zubama, jak se snazi namluvit, tu hubu dokoran pripravenou na kousnuti mel tesne predtim a bylo tam jasne kousnuti. To vse dokazaly zabery a fotky, takze ten trest FIFA neudelila jen na zaklade domenek...
Nemáš pravdu - fifa se tady snaží výchovou změnit něco, co se výchovou změnit nedá. Myslíš, že těch 9 zápasů, co dostal posledně, se Suárez na tribuně řehtal, jak snadno z toho vyvázl? Že to je důvod, proč do toho šel zase? On to dělá, protože v zápalu hry mu prostě hrábne. To není ze strany Suáreze žádný kalkul a vyšší trest v tomto případě žádný výchovný efekt nemá - neměl ho posledně a nebude ho mít ani teď.
V principu souhlasím s tím, že recidiva je přitěžující okolnost, ale musí se to brát případ od případu, ne jako železné pravidlo. A hlavně musí existovat smysluplné hranice pro to, kam až je možné trest za čin zvyšovat. Není možný zvýšit jen pro recidivu trest daleko nad úroveň, která odpovídá úplně jiným a horším činům.
Takže nesmíš se na to dívat optikou, že Luis někoho pokousal a dostal 4 měsíce a někdo někomu zlomil faulem nohu a dostane 2 měsíce. Protože pokud ten druhý je trestaný poprvé, tak je u něj menší ppst, že udělá příště další prohřešek. Luis je v tomto ohledu rizikovější, přestože ten samotný zákrok není tak závažný
ok, takze toho, kto ma opakovane zlte karty zavriet, kto ma viac cervenych zastrelit a takoveho Ramosa by mali hned na ihrisku ritualne rozstvrtit - recidivista jak hovado.
teď mícháš jablka s hruškami. Je potřeba rozlišit druh trestu a výši trestu. Tzn. je rozdíl zaplatit pokutu nebo jít do vězení. Je rozdíl zaplatit 10.000 nebo 100.000 nebo sedět na 5 let nebo 10 let. Jinak když zmiňuješ žluté karty, tak tam ten sazebník máš :). Za čtyři žluté stojíš 1 zápas, za 8 žlutých stojíš 2 zápasy
este nekusal 4 krat
v kazdom pripade ked je 1 stopka za 4 zlte (vacsinou ovela nebezpecnejsie zakroky), tak za 1 kusanec hned 8, 2. 10 a za 3. cca 22 zapasov mi pride ako absolutne prestreleny trest.
Facka/uder hlavou/laket do hlavy su ovela nebezpecnejsie zakroky, pritom tresty za ne sa pohybuju v uplne inych (radovo) rovinach.
Navyse fotbal bez Suareza by bol urcite ovela nudnejsi.
to je možné, ale o tomhle já se de facto nebavil. Já reagoval na to, že je nutné, aby se se zvyšujícím počtem deliktů trest zvyšoval. Jaká je jeho výše, to je pravě ta věc druhá
uder loktem muze byl ale dusledek prirozeneho pohybu hrace, kdezto kousnuti je totaůlne nesportovni napric vsemi sporty. Navic on to udela na MS, na nejprestiznejsim turnaji, kde to sleduje x milionu lidi z celeho sveta
navic ono nekomu zlomit nohu muze byt treba jen diky prehnane snaze zahrat balon. Samozrejme treba Kweukeho dupnuti anebo Witselova prasarna, to je jiny level, ale treba kdyz Shawcross tenkrat zlomil nohu Ramseyovi, tak bylo videt, ze Shawcross chtel hrat balon, akorat Aaron tam byl driv, ukopl ho a pak misto balonu trefil jeho nohu
to je srovnání
Já bych řekl že to je na žlutou kartu....samozřejmě u Luise se to dá očekávat a jelikož se to stalo už 3x tak bych mu rovnou dal červenou. Myslím že to je za tohle adekvátní trest.
tako to je dost dementi srovnani. Tohle kousnuti neni zadne ukradeni bombonu, to je dost vazny prohresek a na to ze mohl dostat az dva roky, tak byli jeste mirni
Dva roky jsou strop pro nejhorší možný druh nesportovního chování, ne? Takže když za kousnutí dají 4 měsíce, kolik prostoru jim zbývá, až se někdo opakovaně vysere na trávník v přímém přenosu a hodí to pak po soupeři?
Z mé strany nešlo o žádné srovnání. Jen jsem ad absurdum dovedl myšlenku spousty lidí tady, že když opakovaně provedeš byť jen banální prohřešek (teď nemluvím o tomto incidentu) je ospravedlnitelný jakýkoliv trest. Že už je to jen otázka toho, kolikrát prohřešek provedeš. To prostě není správně. I kdyby to dělal rok co rok do konce kariéry, tak musí existovat rozumně nastavený strop pro výši trestu a tady mám dojem, že šli daleko za rozumnou hranici.
*nad úrovní
Palec pro Chilelliino
Jeho vyjádření jen podrhuje ten hon na něj
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10492591_704649769570649_8974514770927165165_n.jpg
Zákeřní tvrdáci dokážou být bez emocí féroví, skvělé vyjádření
Teraz u mňa dosť stúpol Chiellini.
nadpis jak kdyby od nějakýho podvraťáka
podle mě absolutně nesmyslnej trest, když vezmu v potaz, že třeba Muller zpětně za svý brečení v duelu s Portugalskem nedostal nic =))
je to úlet, ale je to v zápalu hry...podle mě se ve fotbale a konkrétně na MS dějí horší věci...filmování, neuznaný góly...toto je jen vyhypovaný a vypadá to, že dost lidí si s chutí na Suareze zahejtuje
Tady jde o to, že to udělal potřetí. Minule mu jasně řekli, že takhle teda ne. On se omluvil, slíbil, že už to neudělá, ale teď to udělal znovu, ten trest prostě musel přijít. Když budeš v práci opilej, neuděláš průser nic ale uvidí tě někdo důležitej a rozmázne to tak tě vyhodí hned. A kdybys v práci pokousal kolegu nebo vedoucího a on to vyhrotil tak tě vyhodí a ještě budeš cálovat odškodnění. A dejme tomu, že by to zas tak nevyhrotili, dostal bys podmínku v práci, stržené prémie a pak bys pokousal někoho třeba na městskejch slavnostech, nova by to dala do zpráv viděl by to ředitel tak opět letíš. Tak mi neříkejte někdo, že ten trest je divnej a že se nemá vztahovat na Anglickou ligu, když v Anglický lize tohle provedl taky a byl v podmínce. Má smůlu, že to udělal když se celej svět díval. Liverpool by ho teď mohl v klidu vyhodit na dlažbu, vyvázat se ze smlouvy, jenomže fotbalovej svět je absurdní, takže by ho s otevřenou náručí přivítali nějací šejci a Liverpool by na tom prodělal, takže radši musí zaměstnávat primitivní hovado, který nemaj rádi, protože nikoho lepšího nemaj.
řekni mi prosím, jaký je rozdíl mezi kousnutím (navíc tak se koušou děcka ve školce, takže nic nebezpečnýho) a např. mezi faulem Perreiry v zápase s Costa Ricou, kdy mu vytekly nervy a schválně zajel do Campbella a kde šlo vyloženě o zdraví....
já neříkám, že kousat se ve fotbale je OK a že to schvaluju, spíš mi přijde pitomý, že si toto vemou jako příklad, na kterým chtějí trestat a říct jakože toto ne, toto je už přes čáru, přitom přes čáru je xxx simulování, některý likvidační zákroky (který vlastně udělá ten hráč ze stejnýho důvodu, jako kousne), a to se buď neřeší vůbec (simulace) nebo "normální" stopkou (zákroky)
zjednodušeně..mám pocit, že se k Suarezovi svět chová jak ke zvířeti a vyvrhelovi a ne k člověku..........i když jasný, svádí to, některý vtípky jsou dobrý =))), ale podle mě je to přepísklý
Děti ve školce možná, ale on je dospělý člověk, navíc celosvětově známý, bere velké peníze tak by se měl ovládat. To by taky mohl vytáhnout klacka a pochcat někomu nohu v přímém přenosu, to je úplně stejné, nikomu by se nic nestalo, ale jde o ponížení soupeře a nevhodné chování. Jde o to že záludnosti, které navíc nevycházejí ze hry nemají na hřišti místo. Suaréz si za to může sám, protože jak se říká 3x a dost. Poprvý to brali jako úlet, podruhý dostal ultimátum a teď končí. Je tov pořádku. A jestli chceš to srovnávat se simulováním, tak to vychází ze hry a navíc i v této disciplíně je suaréz jednička. Ale souhlasim ať se trestá dodatečně i simulování. A ostré zákroky se trestají.
Když už dáváte ty příměry s normálním zaměstnáním, tak mně celá tahle pseudohysterie spíš připomíná tohle: Ve firmě, kde se často někteří opíjejí v práci, někteří do ní občas nechodí vůbec, jiní kradou, další vyrábějí zmetky nebo způsobují škody, sem tam se někdo mezi sebou porve, někdo druhého z nedbalosti zraní, zkorumpovaný management postupně firmu tuneluje atd. atd. A majitel se pak rozhodne jednoho z jinak nejlepších pracovníků exemplárně potrestat za v důsledku banální, byť infantilní čin na úrovni školáků prvního stupně ZŠ - když už ne kousnutí, tak třeba namalování prasátka a nalepení kolegovi na záda (to je zhruba na podobné mentální úrovni). Demonstruje tak okázale navenek svoji autoritu, přičemž daleko zásadnější problémy "zamete pod koberec"...
Jedno z nejlepších přirovnání, co jsem k tomu slyšel.
Nic moc. Ale... Snažil ses. Pseudohysterie – to slovo dalo tvýmu příspěvku takový... jiný... nadech.
Tak to vůbec neni. Neni to banalita a udělal to potřetí, copak nikdo nechápe, že jde o tu recidivu. Naprosto nevhodné srovnání. Minule mu řekli ještě jednou a končíš, tak co s nim teď měli asi dělat. Kdyby mu to prošlo tak pak teprve by začlo to o čem píšeš ty, podlomila by se morálka, hráči by se začli kousat, plivat po sobě atd. To prostě nejde.
Ten hon na čarodějnice zjevně vychází z toho, že Suárezův "zločin" šokuje svojí výjimečností až absurditou, nikoliv svojí významností natož nebezpečností. Slovo recidiva není v souvislosti s následky toho činu na místě. Přijde mi to srovnatelné s tím, že by dodatečně trestali tahání za dres nebo držení rukama (oba tyto nešvary vídáme takřka při každém rohu v každém zápase a taky je to nefér a proti pravidlům), která rozhodčí bezprostředně nepostřehli přímo při zápase. A nevěřím tomu, že kdyby to Suárezovi prošlo, že začnou kousat i ostatní. Tento akt je natolik stupidní a nedůstojný, zženštilý a infantilní, že se k tomu hned tak někdo nesníží. Proto tvůj argument o podlomení morálky odmítám. Dotyčný tak ponižuje a trestá sám sebe ostudou, nějaké zásadní poškození někoho dalšího nebo ovlivnění zápasu tam zkrátka nevidím. Proto je vcelku jedno, jestli to udělá podesáté nebo po padesáté, následky to nijak nezvýší. To takový chybně neuznaný gól nebo nesprávně nařízená penalta za simulaci mají dopad daleko fatálnější a vídáme to evidentně mnohem častěji než pokousání. A s tím pliváním taky nemáš pravdu, to je jev poměrně rozšířený.
teď ve studiu čt4 dost zajímavý pohledy..hlavně jaký má Suaréz za sebou život...ten život v chudobě, láska k dívce atd....
jinak zajímavý příspěvky tady kluci a jen mě utvrzujete, že ten trest je
Tvl tak zas tak moc se teda nestalo......nebo co? Chiellini.. Asi kousal málo....
Ale zaslúžil Suarez ked chce kusať nech ide na psie zápasy a nie na futbalové hrať.
Chiellini u mě stoupnul. Možná ta Serie A není úplně ztracená
Je vidět, že v té hlavě i něco má (holt vysokoškolák) a nedělá ze sebe ubrečenou herečku. Trest je doopravdy směšně přemrštěný.
Suarez sa mu zrejmu vyhraza, ze mu rozkuse celu rodinu. Tak preto sa takto vyjadril...
Jedinej Chiellini ve skutečnosti ví, jak moc to bylo zlý... Jenom to dokládá, jak hysterickej ten trest je. Odstřelit takhle někoho, kdo fotbal dýchá je na pěst.... Fifa měla ukázat nadhled a velkorysost...
Bylo to moc zlý, neviděls jak běhal splašenej po hřišti s vyhrnutým ramenem ukazujíc tesáky Suareze ?
tak keď bola šanca na červenú kartu
Chiello
Přemrštěný... kdyby to neudělal už po 3. tak určitě... ale pořád se to opakuje
+ by FIFA teda měla prověřovat i facky/držení pod krkem/lokty v jiných zápasech (a hlavně simulování dodatečně trestat)
Bohužel loket v obličeji patří ke hře (výskok, otočení atd.) Faul to bezesporu je ale ne na prověřování. To jedině kdyby jeden hráč přišel k druhýmu a úmyslně mu dal loket do xichtu
Někdy to tak bývá, že se hráč ohlídne a když tam vidí protihráče tak bouchne
Myslím si, že to co se kolem toho událo na internetu je sám o sobě dost velký trest a fifa to rozhodně přepískla. Potrestat si zaslouží, ale ne takhle.
wow, velkej klobouk dolů
mimochodem, suarez na tom jednou jeste vydela balik, fotbalistu jako je on, je vcelku hodne behem casu, ale jeho kousance jsou uz ted nesmrtelny
Tak trestali pánové ve FIFA jedno, nebo všechna tři kousnutí dohromady??? Přece nemůžu tvrdit, že trest je tak vysoký, protože něco kousl už v minulosti dvakrát. Za ty předchozí už potrestaný byl a rozhodně ne málo.
je logický, že se ty tresty zvyšují
Argument nic moc se vlastně nestalo, to fakt neberu. Takže až si příště někdo stáhne trencle a vyhoní si ho na přímo na hřišti, tak žádný trest? Nikoho přeci nezranil, zápas neovlivnil...
Některé uživatele nelze brat važně, oni jdou jakoby proti proudu – póza.
zle sa pri tom bezi.
Celkem cumim jakej je Giorgio kadr, cekal sem, ze spis bude brecet, ze e to malo
On nie je ubrecenec, dokonca ani taky simulant ako sa predviedol v tom zapase. Taketo prihravania si od neho nepamatam, skoda ze to musel zrovna v tomto zapase predvadzat.
Kdyz hrala Uruquay proti Kostarice,tak tam pretahl pres nohy nekoho,Medel,Pereire nebo kdo to byl a balon tam byl uplne mimo,takze to bylo taky takovy napadeni,ktery pramenilo z f3ustrac3,ale nikdo to dodatecne netrestal,i kdyz mu mohl zlamat nohu.Podle me likvidacni trest,stacila by pokuta a ty repre zapasy a i to uz je na dlouho.Nejvic divne je to,ze nesmi nikam na stadion,to je naprosta picovina,tohle mu prece nemuze nikdo zakazat.A kadr je ten Chielini,cekal sem ze bude kricet za vic.
Giorgio ze zdvořilosti..
nepotrebuje v tomto pripade byt zdvorily
se ho na to zeptali, tak kolegiálně zareagoval...na tom nic moc překvapivýho není
vsak ten zubaty idiot sa doteraz ani len neospravedlnil, nezasluzi si znizenie trestu, on to vobec ani nelutuje a urobit to znova pretoze podla neho sa take veci bezne stavaju na futbale
Jak můžeš PROBOHA vědět, že toho nelituje, když se k tomu dosud nevyjádřil? Někdy to s tím hejtem přeháníš.
vyjadril a vies co povedal? ze sa potkol a zubami narazil do Chielliniho ramena!!!
Omluvu bych taky čekal, na druhé straně ta prohlášení, která v podobných situacích za hráče píší právníci a agenti, s omluvou moc společného nemají...
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele