Představení účastníků MS 2010 - Francie
Zaujalo nás
Francie bude v Jižní Africe obhajovat stříbrné medaile z posledního šampionátu v Německu, k favoritům turnaje ale nepatří. Svěřenci Raymonda Domenecha už delší dobu neuspokojují náročné fanoušky a na letošní mistrovství světa se málem vůbec nedostali, přes Irsko přešli v baráži díky neregulérnímu gólu Henryho.
Historie
K prvnímu mezistátnímu zápasu nastoupil francouzský tým před 104 lety, kdy v Bruselu remizoval s domácí Belgií 3:3. V témže roce se Francie stala jednou ze zakladatelských zemí organizace FIFA. Samotný fotbalový svaz, Francouzská fotbalová federace, se svého založení dočkal v roce 1918. Reprezentace se zúčastnila hned premiérového mistrovství světa v Uruguayi v roce 1930, kde sice dokázala porazit Mexiko 4:1, avšak ani tento výsledek jí k postupu do další fáze nestačil. Podobným výsledkem pak pro Francii skončilo i mistrovství světa o čtyři roky později. O něco lépe se týmu vedlo na dalším dostaveníčku světové elity. V roce 1938 se šampionát uskutečnil ve Francii, která se s turnajem rozloučila ve druhém kole porážkou s pozdějšími mistry z Itálie.
O dvacet let později získali Francouzi první medaili. Ve Švédsku dovedla dvojice Raymond Kopa a Just Fontaine svůj tým až k bronzu. Druhý jmenovaný se stal největší hvězdou turnaje. Původně sice jel na šampionát jenom jako náhradník, jenomže při zranění několika spoluhráčů dostal svou šanci a za důvěru se trenérovi bohatě odvděčil. Vstřelil totiž neuvěřitelných 13 branek, což je i dnes nejlepší střelecký počin.
V šedesátých letech francouzský fotbal příliš velkou díru do světa neudělal. Vše se však změnilo s příchodem jediného muže - Michela Platiniho. Ten stále zůstává se 41 brankami druhým nejlepším reprezentačním střelcem Francie. V roce 1982 dovedl mužstvo až do semifinále mistrovství světa a o dva roky později byl s devíti brankami ústřední postavou při triumfu na domácím evropském šampionátu.
Po roce 1986 čekala Francie 12 let na další účast na MS. Jak to ovšem dopadlo zrovna před dvanácti lety, kdy Francie mistrovství pořádala, si jistě všichni pamatujeme. Zinedine Zidane tam svou zemi dovedl k historicky prvnímu titulu mistra světa. Toto vítězství pak Francie potvrdila i o dva roky později, kdy v Belgii a Nizozemsku získala rovněž evropský titul. Na další vystoupení na velké akci by ale v zemi galského kohouta nejraději zapomněli. Coby úřadující světový šampion totiž Francie v Japonsku a Jižní Koreji totálně propadla a s turnajem se loučila už po základní skupině, navíc bez jediného vítězství.
Na ME v Portugalsku to bylo jenom o něco málo lepší, vyřazení ve čtvrtfinále s Řeckem bylo velkým zklamáním. Ještě hůře pak Les Bleus dopadli na posledním velkém turnaji, kdy se k údivu všech loučili s prostředím Rakouska a Švýcarska jako nejhorší účastníci své skupiny. Zase bez výhry a s pouhým bodem za remízu s Rumunskem na kontě. Chuť si tedy Francie spravila alespoň před čtyřmi roky, protentokrát opět na schůzce nejlepších reprezentací celé planety. Tehdy se Zinedine Zidane s kariérou rozloučil červenou kartou a stříbrnou medailí, Francouze o zlato připravila Itálie a penaltový rozstřel.
Hvězda týmu: Jérémy Toulalan
Mozek, sice neklasický, ale přece mozek. Toulalan je především dříč, motorová myš, která čistou tvorbu hry přenechává spíše Gourcuffovi či Nasrimu. Přesto na něm stojí nejen hra Lyonu, ale i ta francouzské reprezentace. Leč se mezi svými krajany ještě nevypracoval do takové pozice, jakou zaujímá v klubu, už nyní Domenech dokáže rozpoznat jeho blahodárný vliv na projev kteréhokoliv mužstva. Vždyť komu by se nehodil takový mistr v odebírání balonů? Nenápadný duch, který se poznenáhlu zjeví za soupeřem a čistě mu vezme míč? Ve své podstatě jednoduchý "posouvač", přesto schopný technik? Toulalan si život zkrátka nekomplikuje, na hřišti občas může působit plaše, pokorně. Ostatně ne jinak se chová i v civilu. Ale přesto, a možná právě proto je tak nezaměnitelnou a klíčovou součástkou Domenechovy eskadry.
Pro leckoho by mohlo být záhadou, jak může mít tak znamenitý fotbalista tak málo příznivců. Ale při detailnějším prozkoumání jeho osobnosti nelze než utrousit úskočné "aha". Už v dětství se Toulalan neobklopoval kamarády, tiše posedával v rohu, byl ostýchavý - asi stejně jako umí být drzý na hřišti. Jeho devizou však vždycky byla pracovitost, nezměrná píle. A nejlépe ho vystihuje, i co se fotbalové kariéry týče. Hlavně díky ní se stal vůdčí postavou Nantes, v jehož seniorském dresu debutoval již na samém prahu dospělosti. Také ona může za to, že si zahrál za francouzskou osmnáctku, devatenáctku i jedenadvacítku, s níž zažil i poměrně úspěšný evropský šampionát v Portugalsku roku 2006. Ten byl pro Toulalana beze zbytku přelomovým. Přestože Francouzi turnajového pavouka opustili "už" v semifinále (vypadli s pozdějšími vítězi z Nizozemí), Toulalan byl zařazen do elitního týmu celého mistrovství. To byla záminka pro Lyon, který ho hned záhy vykoupil z Nantes za sedm milionů eur, a také pro Domenecha. Ten se s Toulalanem u týmu do 21 let sice takřka ukázkově minul, ovšem mezi dospěláky mu i tak dal šanci hned po stříbrném MS. A neprohloupil. Teď má Vieirova nástupce jako vyšitého.
Trenér: Raymond Domenech
Raymond Domenech si velké renomé získal již jako hráč, ve funkci trenéra mu to jde ještě o něco lépe a s francouzskou reprezentací málem vyhrál světový šampionát. O zlatou medaili ho před čtyřmi roky v Německu připravil penaltový rozstřel.
Domenech si během své hráčské kariéry vyzkoušel dresy Lyonu, Štrasburku, PSG, Bordeaux a Mulhouse. Pro útočníky nepříjemný obránce si na své konto připsal osm startů za národní tým, v roce 1973 vybojoval s Lyonem Francouzský pohár a získal dva mistrovské tituly (1979 se Štrasburkem a o pět let později s Bordeaux).
Trenérskou dráhu 56letý Domenech odstartoval v Mulhouse. Následně se přesunul do Lyonu, který přivedl mezi francouzskou elitu a upoutal zájem pánů starajících se o národní tým. Nejprve se ujal kormidla jednadvacítky a největšího úspěchu s ní dosáhl na mistrovství Evropy v roce 2002, kdy jeho tým prohrál až ve finále s Českou republikou. V létě roku 2004 hledala Francie nového trenéra pro seniorskou reprezentaci, v úvahu přicházeli třeba Laurent Blanc nebo Jean Tigana, FFF ovšem dala důvěru Domenechovi. A udělala dobře, pro mnohé nepříliš známý trenér dostal tým na MS do Německa a sahal dokonce po zlatu. O to ho již podruhé v kariéře připravily penalty, po české jednadvacítce tentokráte měli pevnější nervy Italové.
I přeze všechny tyto alespoň dílčí úspěchy zůstává Domenech trnem v oku většině příznivců francouzského "nároďáku". Vlastně lze jen překvapeně konstatovat, že na tomto místě představujeme stejného muže jako před dvěma roky. Právě Domenechova osoba totiž byla po nedávném "evropském" krachu zralá na popravu, přesto však vytrvala. Teď už je ovšem nad slunce jasné, že případný další neúspěch by poměrně čerstvý "ženáč" nepřežil. Velké popularitě se totiž netěší ani u svých potencionálních svěřenců. Známý je třeba příběh Davida Trezegueta, útočníka Juventusu, kterému vinou sporů s trenérem k pozvánce na ME nepomohlo ani dvacet ligových branek. Doslova za "problém" pak kontroverzního kouče označil i sám Michel Platini.
Pravděpodobná sestava: Lloris - Sagna, Gallas, Abidal, Evra - Toulalan - Govou, Gourcuff, Malouda, Ribéry - Anelka.
Kvalifikace
Vlastně jen Henryho variaci na Maradonovu boží ruku může celá Francie vděčit za účast na africkém mistrovství. Právě ta totiž stála u zrodu Gallasova gólu - toho gólu, který odsoudil Iry k pláči a Francouze posunul skrz baráž na čtvrtý světový šampionát v řadě. To je pro Francouze mimochodem historický unikát - čtyřikrát po sobě jim neunikla účast na největším fotbalovém svátku. Ale to opravdu jen tak mimochodem, do popředí totiž opět vystupuje téma klasické francouzské kvalifikační kocoviny.
Bylo to jako déja-vu. Před dvěma lety patřila Francie k nepříjemným překvapením kvalifikace na nadcházející Euro. Teď se do podobné role může směle pasovat zas a znovu. Jenže minule to měla přeci jen jednodušší - z druhého místa, které mimochodem před Skoty uhájila jen s dvoubodovým odstupem, postupovala rovnou. Letos tomu tak nebylo, čekala ji ještě zrádná baráž, jejíž výsledek už všichni známe. Také do té doby to ale všechno bylo těsné jak ve svěrací kazajce, ačkoliv francouzský náskok na třetí Rakousko činil ke konci pěkných sedm bodů. Jenže - dvě hubené, jednogólové výhry nad podceňovanou Litvou, jedna taková s ještě horšími Faeřany, prohra s Rakouskem a dvě utrápené remízy se Srbskem. Toť na jednu hromadu shrabaná letošní a loňská mizérie Les Bleus. Paradoxem potom můžeme nazvat fakt, že zrovna jedna součást tohoto úhrnného trápení Francouze de facto katapultovala směr Kapské město. Na mysli mám zářijovou plichtu se Srby, kterou Domenechův výběr uhrál i navzdory více než 80minutovému oslabení. Po ní už totiž následoval jen hladký debakl Faerských ostrovů (5:0), na cent přesně splacená porážka Rakušanům (3:1) a rezervace hotelu někde na jihu černého kontinentu.
Historie
K prvnímu mezistátnímu zápasu nastoupil francouzský tým před 104 lety, kdy v Bruselu remizoval s domácí Belgií 3:3. V témže roce se Francie stala jednou ze zakladatelských zemí organizace FIFA. Samotný fotbalový svaz, Francouzská fotbalová federace, se svého založení dočkal v roce 1918. Reprezentace se zúčastnila hned premiérového mistrovství světa v Uruguayi v roce 1930, kde sice dokázala porazit Mexiko 4:1, avšak ani tento výsledek jí k postupu do další fáze nestačil. Podobným výsledkem pak pro Francii skončilo i mistrovství světa o čtyři roky později. O něco lépe se týmu vedlo na dalším dostaveníčku světové elity. V roce 1938 se šampionát uskutečnil ve Francii, která se s turnajem rozloučila ve druhém kole porážkou s pozdějšími mistry z Itálie.
O dvacet let později získali Francouzi první medaili. Ve Švédsku dovedla dvojice Raymond Kopa a Just Fontaine svůj tým až k bronzu. Druhý jmenovaný se stal největší hvězdou turnaje. Původně sice jel na šampionát jenom jako náhradník, jenomže při zranění několika spoluhráčů dostal svou šanci a za důvěru se trenérovi bohatě odvděčil. Vstřelil totiž neuvěřitelných 13 branek, což je i dnes nejlepší střelecký počin.
V šedesátých letech francouzský fotbal příliš velkou díru do světa neudělal. Vše se však změnilo s příchodem jediného muže - Michela Platiniho. Ten stále zůstává se 41 brankami druhým nejlepším reprezentačním střelcem Francie. V roce 1982 dovedl mužstvo až do semifinále mistrovství světa a o dva roky později byl s devíti brankami ústřední postavou při triumfu na domácím evropském šampionátu.
Po roce 1986 čekala Francie 12 let na další účast na MS. Jak to ovšem dopadlo zrovna před dvanácti lety, kdy Francie mistrovství pořádala, si jistě všichni pamatujeme. Zinedine Zidane tam svou zemi dovedl k historicky prvnímu titulu mistra světa. Toto vítězství pak Francie potvrdila i o dva roky později, kdy v Belgii a Nizozemsku získala rovněž evropský titul. Na další vystoupení na velké akci by ale v zemi galského kohouta nejraději zapomněli. Coby úřadující světový šampion totiž Francie v Japonsku a Jižní Koreji totálně propadla a s turnajem se loučila už po základní skupině, navíc bez jediného vítězství.
Na ME v Portugalsku to bylo jenom o něco málo lepší, vyřazení ve čtvrtfinále s Řeckem bylo velkým zklamáním. Ještě hůře pak Les Bleus dopadli na posledním velkém turnaji, kdy se k údivu všech loučili s prostředím Rakouska a Švýcarska jako nejhorší účastníci své skupiny. Zase bez výhry a s pouhým bodem za remízu s Rumunskem na kontě. Chuť si tedy Francie spravila alespoň před čtyřmi roky, protentokrát opět na schůzce nejlepších reprezentací celé planety. Tehdy se Zinedine Zidane s kariérou rozloučil červenou kartou a stříbrnou medailí, Francouze o zlato připravila Itálie a penaltový rozstřel.
Hvězda týmu: Jérémy Toulalan
Mozek, sice neklasický, ale přece mozek. Toulalan je především dříč, motorová myš, která čistou tvorbu hry přenechává spíše Gourcuffovi či Nasrimu. Přesto na něm stojí nejen hra Lyonu, ale i ta francouzské reprezentace. Leč se mezi svými krajany ještě nevypracoval do takové pozice, jakou zaujímá v klubu, už nyní Domenech dokáže rozpoznat jeho blahodárný vliv na projev kteréhokoliv mužstva. Vždyť komu by se nehodil takový mistr v odebírání balonů? Nenápadný duch, který se poznenáhlu zjeví za soupeřem a čistě mu vezme míč? Ve své podstatě jednoduchý "posouvač", přesto schopný technik? Toulalan si život zkrátka nekomplikuje, na hřišti občas může působit plaše, pokorně. Ostatně ne jinak se chová i v civilu. Ale přesto, a možná právě proto je tak nezaměnitelnou a klíčovou součástkou Domenechovy eskadry.
Pro leckoho by mohlo být záhadou, jak může mít tak znamenitý fotbalista tak málo příznivců. Ale při detailnějším prozkoumání jeho osobnosti nelze než utrousit úskočné "aha". Už v dětství se Toulalan neobklopoval kamarády, tiše posedával v rohu, byl ostýchavý - asi stejně jako umí být drzý na hřišti. Jeho devizou však vždycky byla pracovitost, nezměrná píle. A nejlépe ho vystihuje, i co se fotbalové kariéry týče. Hlavně díky ní se stal vůdčí postavou Nantes, v jehož seniorském dresu debutoval již na samém prahu dospělosti. Také ona může za to, že si zahrál za francouzskou osmnáctku, devatenáctku i jedenadvacítku, s níž zažil i poměrně úspěšný evropský šampionát v Portugalsku roku 2006. Ten byl pro Toulalana beze zbytku přelomovým. Přestože Francouzi turnajového pavouka opustili "už" v semifinále (vypadli s pozdějšími vítězi z Nizozemí), Toulalan byl zařazen do elitního týmu celého mistrovství. To byla záminka pro Lyon, který ho hned záhy vykoupil z Nantes za sedm milionů eur, a také pro Domenecha. Ten se s Toulalanem u týmu do 21 let sice takřka ukázkově minul, ovšem mezi dospěláky mu i tak dal šanci hned po stříbrném MS. A neprohloupil. Teď má Vieirova nástupce jako vyšitého.
Trenér: Raymond Domenech
Raymond Domenech si velké renomé získal již jako hráč, ve funkci trenéra mu to jde ještě o něco lépe a s francouzskou reprezentací málem vyhrál světový šampionát. O zlatou medaili ho před čtyřmi roky v Německu připravil penaltový rozstřel.
Domenech si během své hráčské kariéry vyzkoušel dresy Lyonu, Štrasburku, PSG, Bordeaux a Mulhouse. Pro útočníky nepříjemný obránce si na své konto připsal osm startů za národní tým, v roce 1973 vybojoval s Lyonem Francouzský pohár a získal dva mistrovské tituly (1979 se Štrasburkem a o pět let později s Bordeaux).
Trenérskou dráhu 56letý Domenech odstartoval v Mulhouse. Následně se přesunul do Lyonu, který přivedl mezi francouzskou elitu a upoutal zájem pánů starajících se o národní tým. Nejprve se ujal kormidla jednadvacítky a největšího úspěchu s ní dosáhl na mistrovství Evropy v roce 2002, kdy jeho tým prohrál až ve finále s Českou republikou. V létě roku 2004 hledala Francie nového trenéra pro seniorskou reprezentaci, v úvahu přicházeli třeba Laurent Blanc nebo Jean Tigana, FFF ovšem dala důvěru Domenechovi. A udělala dobře, pro mnohé nepříliš známý trenér dostal tým na MS do Německa a sahal dokonce po zlatu. O to ho již podruhé v kariéře připravily penalty, po české jednadvacítce tentokráte měli pevnější nervy Italové.
I přeze všechny tyto alespoň dílčí úspěchy zůstává Domenech trnem v oku většině příznivců francouzského "nároďáku". Vlastně lze jen překvapeně konstatovat, že na tomto místě představujeme stejného muže jako před dvěma roky. Právě Domenechova osoba totiž byla po nedávném "evropském" krachu zralá na popravu, přesto však vytrvala. Teď už je ovšem nad slunce jasné, že případný další neúspěch by poměrně čerstvý "ženáč" nepřežil. Velké popularitě se totiž netěší ani u svých potencionálních svěřenců. Známý je třeba příběh Davida Trezegueta, útočníka Juventusu, kterému vinou sporů s trenérem k pozvánce na ME nepomohlo ani dvacet ligových branek. Doslova za "problém" pak kontroverzního kouče označil i sám Michel Platini.
Pravděpodobná sestava: Lloris - Sagna, Gallas, Abidal, Evra - Toulalan - Govou, Gourcuff, Malouda, Ribéry - Anelka.
Kvalifikace
Vlastně jen Henryho variaci na Maradonovu boží ruku může celá Francie vděčit za účast na africkém mistrovství. Právě ta totiž stála u zrodu Gallasova gólu - toho gólu, který odsoudil Iry k pláči a Francouze posunul skrz baráž na čtvrtý světový šampionát v řadě. To je pro Francouze mimochodem historický unikát - čtyřikrát po sobě jim neunikla účast na největším fotbalovém svátku. Ale to opravdu jen tak mimochodem, do popředí totiž opět vystupuje téma klasické francouzské kvalifikační kocoviny.
Bylo to jako déja-vu. Před dvěma lety patřila Francie k nepříjemným překvapením kvalifikace na nadcházející Euro. Teď se do podobné role může směle pasovat zas a znovu. Jenže minule to měla přeci jen jednodušší - z druhého místa, které mimochodem před Skoty uhájila jen s dvoubodovým odstupem, postupovala rovnou. Letos tomu tak nebylo, čekala ji ještě zrádná baráž, jejíž výsledek už všichni známe. Také do té doby to ale všechno bylo těsné jak ve svěrací kazajce, ačkoliv francouzský náskok na třetí Rakousko činil ke konci pěkných sedm bodů. Jenže - dvě hubené, jednogólové výhry nad podceňovanou Litvou, jedna taková s ještě horšími Faeřany, prohra s Rakouskem a dvě utrápené remízy se Srbskem. Toť na jednu hromadu shrabaná letošní a loňská mizérie Les Bleus. Paradoxem potom můžeme nazvat fakt, že zrovna jedna součást tohoto úhrnného trápení Francouze de facto katapultovala směr Kapské město. Na mysli mám zářijovou plichtu se Srby, kterou Domenechův výběr uhrál i navzdory více než 80minutovému oslabení. Po ní už totiž následoval jen hladký debakl Faerských ostrovů (5:0), na cent přesně splacená porážka Rakušanům (3:1) a rezervace hotelu někde na jihu černého kontinentu.
Program zápasů - skupina A
11.06.2010
Cape Town
17.06.2010
Polokwane
22.06.2010
Bloemfontein
Konečná nominace
Datum nar.
30.12.1981
26.12.1986
28.03.1985
Datum nar.
11.07.1979
26.07.1985
15.05.1981
17.08.1977
07.03.1982
10.11.1979
14.02.1983
11.08.1980
Datum nar.
11.05.1986
15.07.1981
11.07.1986
13.06.1980
01.04.1983
10.09.1983
28.09.1984
Datum nar.
14.03.1979
12.08.1981
05.12.1985
27.07.1979
17.08.1977
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Představení účastníků MS 2010 - Španělsko
10.06.2010, 21:31
Představení účastníků MS 2010 - Honduras
10.06.2010, 17:52
Představení účastníků MS 2010 - Pobřeží slonoviny
10.06.2010, 14:56
Představení účastníků MS 2010 - Brazílie
10.06.2010, 11:09
Představení účastníků MS 2010 - Itálie
09.06.2010, 20:13
Představení účastníků MS 2010 - Nizozemsko
09.06.2010, 18:32
Představení účastníků MS 2010 - Mexiko
09.06.2010, 14:57
Představení účastníků MS 2010 - Nigérie
09.06.2010, 10:58
Představení účastníků MS 2010 - Paraguay
08.06.2010, 20:52
Představení účastníků MS 2010 - Slovensko
08.06.2010, 16:38
Představení účastníků MS 2010 - Dánsko
08.06.2010, 13:01
Představení účastníků MS 2010 - USA
08.06.2010, 10:28
Představení účastníků MS 2010 - Nový Zéland
07.06.2010, 21:47
Představení účastníků MS 2010 - Řecko
07.06.2010, 18:10
Představení účastníků MS 2010 - Srbsko
07.06.2010, 14:24
Představení účastníků MS 2010 - Uruguay
07.06.2010, 10:02
Představení účastníků MS 2010 - Alžírsko
06.06.2010, 22:11
Představení účastníků MS 2010 - Švýcarsko
06.06.2010, 19:47
Představení účastníků MS 2010 - Korejská republika
06.06.2010, 16:35
Představení účastníků MS 2010 - Anglie
06.06.2010, 11:53
Představení účastníků MS 2010 - Argentina
05.06.2010, 21:14
Představení účastníků MS 2010 - Japonsko
05.06.2010, 19:07
Představení účastníků MS 2010 - Kamerun
05.06.2010, 14:20
Představení účastníků MS 2010 - KLDR
04.06.2010, 21:54
Představení účastníků MS 2010 - Portugalsko
04.06.2010, 18:33
Představení účastníků MS 2010 - Austrálie
04.06.2010, 15:01
Představení účastníků MS 2010 - Ghana
04.06.2010, 10:04
Představení účastníků MS 2010 - Chile
03.06.2010, 21:08
Představení účastníků MS 2010 - Německo
03.06.2010, 19:03
Představení účastníků MS 2010 - Slovinsko
03.06.2010, 15:44
Představení účastníků MS 2010 - Jihoafrická republika
03.06.2010, 11:56
Komentáře (220)
Přidat komentářnechápui jednu věc: Henry má být pouze náhradník, ale v ideální sestavě vyšoupl Ribéryho, který několikrát (i třeba v prvním utkání po zranění) zajistil Francii výhru (třeba nad Faerskýma ostrovama, když zbytek týmu nebyl schopen něco předvést) a z hvězdy týmu je také vynechán - Toulalan přenechává tvorbu hry Nasrimu, který na šampionátu nebude... ano...
Tak ten útok bude ve skutečnosti vypada asi úplně jinak :)
Ak ideš s nami hrať fantu na FIFA.com, hoď mi mail pod Portugalsko na MS2010
Ja mam maily na nektere cleny zdejsi elity z lonska, kdy sem daval dohromady fantu LM, tak kdybys nekoho nemohl sehnat, rekni
Ok, ok...
Můj asi nemáš co? Hodím ho taky k tomu Portugalsku.
Počítáte se mnou? Jednou sem psal, že pokud nemáte lidi, tak bych si taky zahrál, ale nedostal sem odpověd, takže...
Tebe tam nacpu ja i kdyby te nechteli Ale Getzlaf s tebou pocita.
máš ho tam
Keď máš kontakt na irika a Arneho, brief them.
na irika mám pouze face a na arneho nic
Tak na FB, Arneho stačí upovedomiť na EF, ak to neurobím skôr...
Ja irika mam, tak si pro to prijd na icq.
No jo, bavore, no jo...
Je tam v první řadě GOURCUFFOVI (či Nasrimu), takže tenhle rejp opravdu nepobírám. A z hvězdy týmu je vynechán proto, že důležitější je pořád Toulalan a představován už byl navíc před dvěma lety..
ano, je tam Gourcuffovi či Nasrimu, Nasri není v závorce a před či není čárka, což znamená, že to není ve vylučovacím poměru...
...a nejde mi o to, že je představovaný Toulalan, ale o to, že Ribéry není zmíněn NIKDE (pouze teď v předpokládané sestavě, která před tím byla úplně jiná)
...jinak si myslím, že to je podobné, jako kdyby se u Brazílie představil Felipe Melo (samozřejmě je ale Toulalan důležitější než Melo pro svou zem)...
...nejde o to, že hráč není ta hvězda - prostě to nesedí s nadpisem, který by mohl být třeba nejužitěčnější nebo nepostradatelný hráč
Není to ve vylučovacím poměru, protože mimo tyhle dva to může být i někdo jiný, a jelikož sem tohle psal ještě před zveřejněním předběžné nominace a vycházel sem z kvalifikačních zápasů (kde se točili právě tihle dva), bylo nasnadě je jmenovat oba...
...tvýho Ribéryho sem nezmiňoval, protože byl zmíněn před dvěma lety a nemá smysl ho představovat znova, když jsou tu i jiní adepti...předpokládaná sestava byla rovněž tvořena, když nebylo známo nic - jen kvalifikační výsledky (měl sem tam i Benzemu..)
...není to podobné a otázka nadpisu je jen hloupý slovíčkaření...já si pod "hvězdou" můžu představit uplně, co chci, třeba i toho nejdůležitějšího hráče, kterym Ribéry zkrátka a dobře není..
1. pro Gingance! to bude 2. nejlepší střelec MS
Jinak Toulalan je důležitej mozek, ale hvězda je spíš Ribéry.
Přesně
presne tak. hvezda tymu je jednoznacne ribery
To je snad poprvé, co tady od tebe čtu něco k věci.
Ak ideš s nami hrať fantu na FIFA.com, hoď mi mail pod Portugalsko na MS2010
v průběhu MS budu asi na týden mimo net, tak radši ne
Aj ja možno, no a? Nevadí Hovorí sa tomu handicap...
ale houby
dyť já se snažim vždycky mít min. jeden koment k věci.
alebo Gourcuff, na toho som zvedavý....
HVĚZDA TOULALAN ?
blázni ...
"Domenech si dělá starosti" - no to by sakra měl
jinak Allez les Bleus !!!
Pěkný 19. místo .
Ak ideš s nami hrať fantu na FIFA.com, hoď mi mail pod Portugalsko na MS2010
Dík za nabídku, ještě se rozmyslím.
A ty mi nahore odpovez
Francie ted maji slabý tym maximalně postup do 1/8finale 1zapas Uruguay je smete
To je příšerná sestava. Ještě že je netrénuje fantomas
v idealnej zostave Malouda a Ribery
Raymonda má každý rád
Jinak zahajovací sestava podlě mě bude:
Lloris - Sagna, Gallas, Abidal, Evra - Toulalan - Govou, Gourcuff, Malouda, Ribéry - Anelka
proč?
protože tam nejni Gignac
Tak nastoupili takto proti Kostarice i proti Číně
A výsledky známe....Doufám, že se Domenech vrátí k "osvědčený" sestavě.
Neboli? Výsledkově sice nic moc, ale herně to nebylo tak špatné
trochu OT: Je nějaký MS 2010 průvodce? Já si pamatuju že v roce 2006 byl takový dost tlustý časopis a stál asi 99 nebo 199 kč. Teď sem teda žádný nenašel, jestli není tak sáhnu po ProFootballu
FourFourTwo vydal jeden za 39 kč, ale je trochu méně aktuální, co se týče soupisek apod. Pak je tu deník Sport:D nebo právě Profootball....
Sport a Pro Football nic moc, podle mě bude nejlepší Hattrick, který vychází v úterý.
No to by mohl...takhle, z těch 3 je asi nejlépe zpracovaný FourFourTwo, ale zas vyšel o něco dřív...v profootballu jsou hlavně širší nominace a pak pár větiček k jednotlivým řadám, sport má celkem dobré sestavy, ale text je samo. slabší. Takže asi ten Hattrick, tam už by mohly být i finální soupisky atd.
Jinak si pamatuju, že úžasného průvodce k Euru 08 udělal WorldSoccer...ale jen anglicky.
tak sport nechci vůbec ,počkám si ještě na ten hattrick a ještě se podívám na ten FourFourTwo. Něco si snad vyberu
já tě provedu
dík
Ribéryho prečo nemáte v ideálnej zostave?však Franckj e jasný hráč na základ a mal by byť ťahúňom Francúzska
no neviem,Henry je lepší,preto som ho tam dal
Letos to asi bude ze strany Francie stejné utrpení jako na EURU ve Švýcarsku, už aby přišel Blanc..
snad neco předvede Gourcuff, už by asi měl
už se třesu na to, jak Henry bude v základu, Ribéry na lavce, Evra v pravo a sagna v levo... to fantomas přestřelil
Nenapadlo te treba, ze pise obranu zleva...
nenapadlo, když všude píše zprava
No tak tady psal zleva...
Jo, to je fantíkova specialitka. Proč to psát jako normální člověk, když to mohu napsat po svém, že? Alespoň by to v rámci představování týmů mohli mít ucelené a jak koukám třeba na Portugalsko, které psal rovněž fantomas, tak v tom koukám nemá jasno sám. Ke všemu když už to píše stranivě obráceně, tak by mohl alespoň prohodit Abidala s Gallasem, protože levý stoper bude určitě Abidal. Tím radši menší kritiku končím, protože já to pochopím i bez vysvětování, jak to bude vypadat, ale fantomas si sám mohl ušetřit práci, kdyby se držel konvencí
však jasně, kdybych tady začal držkovat bůhví jak .... ale toto bije do očí...
Jdi do prdele. Vždyť musí udělat dohromady 17 týmů a vždycky se dozvíš něco co si netušil a eště autora kritizuj...
je špatný, že jsem upozornil na blbost ? spíš bys měl zvracet nad tím, že tady uplně zbytečně nadáváš ...
jasný, ale mě vždycky sere, když si někdo neváží práci druhých
kdybych řekl- je to debil ať jde domů, tak budiš ale, že tady zkritizuju absolutní hloupost, tak na to není nic špatnýho... jakýpak nevážení práce
Přesně tak, důležitější než něčí ego je, jestli ta daná věc dává smysl.
"Svěřenci Raymonda Domenecha už delší dobu neuspokojují náročné fanoušky a na letošní mistrovství světa se málem vůbec nedostali, přes Irsko přešli v baráži díky neregulérnímu gólu Henryho."...nedal gol náhodou Gallas po ruce Henryho ?
náhodou
nepostupja ani zo skupiny a nebudu schopni dat gol.Lebo v utoku bude hrat Anelka ktory dal tento rok maximalne 3 goli a Gignac ktory dal 5 goloov
Hm...ty si mi ale expert ... Anelka dal jenom v PL 11gólů a v minulý sezóněc byl nejlepší střelec ...a Gignac dal 8gólů...
Skupinu nepřelezou
Pevne verím že Best of Africa skončí v skupine
Hned první odstavec a takový kec, když gol dával Gallas.
jak to víš?
A navíc ta "Hvězda týmu" Toulalan ...nehrál špatně...ale mají tam rozhodně větší borce(Henry - sice dal ruku ale co dokázal , Ribéry,...)
U Toulalana bych nepoužil slovo hvězda, ale spíš nejméně postradatelný hráč. Jinak mu nejde nic vytknout...
Jako defenzivní štít je asi z francouzů s Diarrou nejlepší , ale jako hvězda se mi nezdá možná v Lyonu ,ale i tam maji lepší borce
Zkusím to ještě jednou. Toulalan sice nikdy nebude mít kredit nějaké superstar, jako třeba Ribéry nebo Gourcuff, ale prostě pro své týmy je naprosto nepostradatelný, to je holý fakt. V Lyonu sice máš borce jako Bastos, Lisandro, ale ti se dají svým způsobem nahradit, Toulalan ani né, jedinej, kdo ho dokáže z části nahradit je mladík Gonalons, který ale nemá žádné zkušenosti a jeho přístup taky nic moc.
však to píšu ,že je nejlepší defenzivní štít s Diarrou (částečně) od francie...
mít jiného trenéra tak jim dávám naděje na medaile nb oapson kolem 5. místa ae i ten utok se mi zdá na nic v týdle sezoně ani jeden z utočníku nedával moc golu
Pevně doufám a věřím , že předvedou dobrý výkon nedopadnou jako na Euru snad postoupí ze skupiny a pak už je to spíš jen čtvrtfinále, ale ze skupiny na 90% postoupí
Hvězda týmu je Frank Ribery
bez Zidana už to nebude ono
OT: AC Milán se údajně zajímá o Lucase Barriose...
BVB ale říká, že o prodeji začnou přemýšlet až, když příjde nabídka okolo 30 mil. € si z Džeka moc nepolepšili
to ne no
Chápu, že ho Dortmund nechce prodat, ale ta cena prostě uráží všechny, co za těch 30 mega někdy přestoupili.
Asi tak. Barrios je veľmi slušný, ale to už skôr Ďzeko má hodnotu 40 ako on 30, nehovoriac o tom, že obe čiastky sú nezmyselne (múdro) nadsadené.
já bych řekl že ne... ty už dávno urazil Real Madrid s Barcelonou, když nakupovali za 60 mil. € atp.
...a když má 22 branek hodnotu 40 mil. € tak proč by hráč s 19 nestál 30 mil. € že? navíc je to prostě signal "Barrios zůstane u nás" když AC nebylo ochotné dát ani 30 za Džeka tak počítají s tím, že za Barriose je taky nedají
Tak Dzeko byl taky úlet, ale ta částka byla ve smlouvě a navíc je Wolfsburg bohatý klub, kdežto Borussia je silně zadlužená a ani nevyhrál titul a ani žádné ocenění, jako Dzeko loni.
pro Lucase teď mluví jeho forma v dresu Paraguaye... navíc BvB už je z nejhoršího venku a když odmítne 18 za Subotiće tak asi něco u sebe mají
Tojo, ale i v repre zatím nic nedokázal na ani v kvalifikaci(nehrál), zatím jen přáteláky. 15 mega je maximum, a to bych přemýšlel jak divý, jestli to za něj dát.
Navíc, Dzeko už byl prostě po té první sezoně velká hvězda, Barrios rozhodně není
Džeko až po druhé u VfL
No vidiš, dokonce.
Včera jsem zkoukl highlighty z přípravných zápasů Paraguaye a Barrios je vynikající. Za 20 půjde.
Jop, hráva momentálne výborne a tá cena zodpovedá, ale 30, to je na smiech.
Proč by to bylo k smíchu? BVB nechce svého klíčového hráče prodat a ta cena tomu odpovídá
Takže podle tebe je normální si za každýho hráče, který jednu sezonu vyletí, okamžitě naúčtovat 30 mega? Řikám ti, že za 20 maximálně půjde, za 35 šel Benzema do Realu.
Podle mě je normální, že se všechny věci nedají koupit, když je majitel nechce prodat
Souhlasím, ale zrovna z Barriose bych neprodejný zboží nedělal.
pro BvB jím je... a to právem...
Vždyť není neprodejný, za 30 ho BVB pustí
Klasika, vedení nahodí částku, kterou nikdo nebude ochotný za toho hráče dát. Jinak řečeno - neprodejný
a hráč si neřekne, že ho v klubu drží proti jeho vůli
Přesně tak...Oni si s ním sednou, polechtají jeho ego a namluví mu jeho vysokou hodnotu Hráč pak nedělá problémy, protože vedení ho neodmítlo pustit do lepšího klubu.
Pokud nepotřebují ty peníze z čistě ekonomických důvodů, tak důvod prodávat nemají, protože lepšího nebo srovnatelného hráče by do Dortmundu lákali těžko
A jsme doma.
a to byla taky blbost... řekl bych si aspoň 45, když šel Kaká za 68 nebo kolik...
Když jej BVB chce udržet, tak je to naprosto adekvátní cena. Vem si, že vloni šel za 30 mega Gómez a tihle dva hráči jsou naprosto srovnatelní ve všech ohledech. U přestupu Benzemi započítej i bonusy, 35 to nebylo
Přijde mi to od tebe vtipný, když na jednu stranu bys chtěl Koscielnyho do Arsenalu za 10 mega a stejně tak je pro tebe v pořádku, když si Dortmund po jedný povedený sezoně řekne 30 mio za Barriose. Gomez potvrzoval svoje kvality v BL dlouhodobě několik let, tady nebylo o čem, navíc šel do konkurenčního týmu v rámci ligy..
Co ti na tom přijde vtipného? Jestli chce AC Barriose a BvB chce po nich 30 mega, tak je to jeho cena a AC ji může buď akceptovat nebo se porozhlédnout jinde. A jestli chce Arsenal Koscielnyho a Lorient chce 12 mega, tak platí naprosto to samé a Arsenal to buď akceptuje nebo se porozhlédne jinde. Naprosto stejný přístup. Vždyť ještě jak si psal o Koscielnym, tak jsem ti napsal přesně to samé, že mají právo si určit cenu jakou chtěj. Jenže problém v přestupu Koscielnyho je zatím jinde. Arséne jim nabídnul 8,5 mega liber včetně bonusů za výkony, oni chtějí radši 7 a na ruku. Mimote je ve hře ještě roční hostovačka Coquelina a Traorého, takže myslím že přestup je na zdárné cestě
Doufám, že ta vaše "hostovačka" nevyjde, když už Koscielnyho prodat, tak za peníze..
Pochopitelně hostovačka by jen lehce snížila cenu, nerovnala by se přestupu
Arséne mě s tím děsí. Když nabízel 4, tak jsem byl rád za kvalitního hráče na lavičku. Teď mi přijde, že s ním má větší plány
..."obe čiastky sú nezmyselne (múdro) nadsadené."...asi toľko, k tomu. Čítaj všetko alebo nič
ať žije propracovanej scouting, jednu sezonu za 4 koupit druhou za 30 prodat
jo jo a přístí sezonu ho bude následovat Lewandowski... pak už střelecky doroste Großkreutz a BVB nebude mít s penězma starosti a udrží Subotiće
Tak s tím Lewandowskim to není ještě na 100%, problém je s jeho agentem kvůli provizi, ale snad se domluví. Jinak Barrios snad ještě alespoň rok zůstane a pomůže nám dostat se do LM, což by nám taky hodně pomohlo.
jako nenominovat hráče jako Benzema, Nasri, je ujetý a nechat na lávce Maloudu, Henryho, Riberyho? to si snad děláte všichni prcku ne?
Benzema tam 100% měl být jako na základ má Nasri
Malouda by stejně neměl kde hrát, protože jinde než nalevo to neumí a Franck sice napravo umí, ale nejlépe se mu hraje zleva, takže Florent překáží...
Tak myslim že zrovna Malouda byl letos o dost lepší než Ribéry.Takž ať jde hezky napravo
to se ti asi zdá, protože byl Franck asi 2/3 sezony zraněný, ale když hrál tak předvedl maximum (až na ten úlet s tou červenou kartou) a hlavně v posledním utkání proti Brémám předvedl jeden z nejlepších výkonů v Bayernu vůbec (sice ne individuální prací, ale prací pro tým)
A ty si myslíš že Malouda své maximum nepředvedl?Jasně asi fandíš Bayernu, takže v tvých očích je Ribéry prostě lepší, ale objektivně letos rozhodně ne.
ano, Ribéry je lepší... letos ho Robben předčil - to ale nic nemění na tom, že Ribéry je stále lepším hráčem než Robben to samé platí pro Maloudu...
Ribéry odehrál zhruba polovinu toho co Florent a nastřílel 7 branek a podal 12 asistencí...
...toho by ale na pravé straně nedosáhl a nedosáhne, když nalevo bude Malouda, protože stejně jako na EURO 08 mu bude překážet, protože se ze své levé strany nehne
Domenech Maloudu narve na střed .. :)
jak muze byt evra na pravo a sagna na levo
ježíš už sme to řešili výše
noa ja to nečetl ale ted uz jo
nepostupia ani zo skupiny...
proč Nasri nevalí? je zraněné? Já sem ten článek nečetl
nedostal se do nominace
není Domenech tak trochu hovado?
neznám ho
Co by tam robil Nasri? Ohrieval lavicku?
Rozhodně lepší žolík než Govou.
nevím, co ti na to mám odpovědět abych nemusel urazit tvůj fotbalovej přehled...
Toulalan jako hvězda fanoušky brán asi nikdy nebude jako Zidane, Henry nebo Ribéry, protože to není hráč, kterého si musíte v každém zápase všimnout a nedává spoustu gólů, ale pro tým je prostě nepostradatelný.
Lloris - Sagna, Gallas, Abidal, Evra - Lass, Toulalan - Malouda, Gourcuff, Ribéry - Anelka
lass
sorry, sekol som sa
možná druhej diarra ale i tak mně to přijde moc defenzivní
ale Domenech zvykne hrat na 2 def.stredopoliarov....
Posledný dva zápasy před MS hráli jen na jednoho
Samozřejmě poslední, překlep
toho jsem si nevšiml vůbec... fujky
no a jak to dopadlo
Místo Lasse Alou a místo Anelky Henry :))
Namiesto Lassa bude Alou máš pravdu ... a na ten útok som zvedavý, šancu by mohol dostať aj Gignac, tak uvidíme...
Tak tak, doufám na hrotu v někoho z dvojice Henry/Gignac :))
Jinak ještě k článku. Je povedený, ale fantomas udělal pár celkem podstatných chyb. Zaprvé, měl jinak formulovat hvězdu týmu a dát tomu název třeba: hráč ke sledování. Myslím že všichni už dost slyšeli o Ribérym a je osvěžující se příst něco o méně známých hráčích, kteří nejsou tak na očích, ale přesto odvádí pro tým velké množství práce. Jeremy Toulalan je vážně pro tým Francie pan "nepostradatelný", ale hvězdou týmu byhc jej přesto nenazval. Dále ideální sestava by měla alespoň částečně reflekotovat realitu a neměla by být jen nějakou utkvělou vizí autora. Vyhodit z ní Ribéryho s Maloudou, i když patří ke klíčovým mužům Domenechovy squadry, to zkrátka nejde. A poslední poznámka je k té stranově převrácené sestavě, které je ještě převrácená špatně. Opravit tyhle tři drobnůstky a nemám sebemenších výhrad A nakonec palec pro fantomase, že se do něčeho takového vůbec pustil
se vším souhlas
Sestavu sem psal někdy v dubnu, nestihl sem ji opravit. Zleva doprava sem zvyklej to psát a jelikož tohle bylo první, co sem psal, tak sem to takhle napsal. Dál už sem to psal pro vás "poživatelněji"...a k hvězdě se vyjadřovat nebudu, je to jako all stars - rovnou to můžeme skládat v PL jen z hráčů Big Four...tohle je stejnej případ. A k chybě z prvního odstavce se nehlásim, ten sem já nepsal.
...opravit tak, aby odpovídala realitě.
jak to je teda s těma stoperama? Abidal bude napravo
Už je to snad dobře, ne??
ok, já myslel, že to je záměrný taktický tah Domenecha, dát Abidala na pravo. Díky
Ribéry a Gobou budou prohozeni, jinak dobrý
ono to podle je celkem fuk, Franck bude běhat všude
Dpc, zase zleva.
Já s tebou s Toulalanem souhlasím, jen zkrátka hvězda týmu je takové diskutabilní pojmenování. To už i Anelka je větší hvězda, při nejmenším mediální
Nemůžu jen tak měnit zaběhlé pořádky (a nadepsat to najednou jinak) a o Ribérym se mi zase psát nechtělo, nehledě na to, že důležitější fakt neni..
Ok. Já jsem rád, žes psal právě o něm, protože si to zaslouží a lepší než psát o Franckovi
O Franckovi sem hlavně psal už před Eurem...
Hugo - Sagna, Gallas, Abidal, Evra - A. Diarra, Toulalan - Ribéry, Gourcuff, Malouda - Gignac
S touhle sestavou by se mohlo pomýšlet minimálně na postup ze skupiny, i když s Domenechem jeden nikdy neví..
dal bych do tandemu z Gignacem Anelku, místo Diarry ale máš pravdu, že oni hrají na dva def. štíty
myslím, že při takové záloze (of. část) bude stačit Gignac... Ribéry stejně nebude na jednom místě, takže to spíše bude Gourcuff a Malouda a před nima bude běhat Franck, který si bude chtít získat zpátky oblíbenost u fanoušků
však proto asi mají ty dva štíty no... je jasný, že ta trojka pod gignacem toho moc nenabrání
záleží na Franckovi, jaký bude mít přístup, proti Brémám si pro balony běhal často i dozadu (teda, když zrovna Bayern neútočil)
nemyslím si, že zrovna on se pohrne do bránění... to spíš Johánek, to je takový hráč pro tým
První normální sestava ....
Jinak všecky zatim špatný ...
Semifinále
domenech je spatnej trener. Společně s maradonou asi nejhorsi na MS
trenér KLDR má na postu třetího brankáře útočníka,takže zas tak strašné to ještě nebude
tak za žiletky taky chytal Jaggielka
To už není ta Francie co bývala. Ach.
OT: na MS nebude ani Mikel
vzal si dovolenou ?
nn, prý se nestíhá dolečit... (...Drogba, Essien, Ballack a teď Mikel, myslím, že další bude Anelka nebo Malouda )
je vidět, že ta anglická je nejnáročnější soutěž... pěkně odchází kluci ono se zas není čemu divit, když ti borec odehraje 60 zápasů za sezonu tak se to musí někde projevit
Lahm těch 60 má taky...
Ideální sestava
Jo, změnim to na "pravděpodobná".
chybí mně tam Pauleta
Taky jsem se trošku pousmál
Ale fantík má pravdu,ono je fakt pravděpodobný,že ten trouba to takhle postaví ...
Ne, mě se líbí, ale že to celé fantomas překopal přesně tak, jak jsem řekl
Tak ono tam neni moc co vymejšlet, když všechno nasvědčuje tomu, že to takle opravdu postaví.
Hvězda týmu: Jérémy Toulalan
Kdyz uz, tak Anelka, nebo Ribéry
Anelka
Na Francii se spolu s Anglií vždycky těším nejvíc a skoro vždycky mě nejvíc zklamou. Tak snad to teďka vyjde a obě dojdou daleko. Ideálně do finále.
že tam vůbec jezdí, když pojedou po třech zápasech domů..
Malouda, Ribery a pojďmě jako na MS 06
Toulalan je hvězda ! Nepostradatelný hráč, mozek týmu, všechny akce začínají přes něj..
1. ve skupině v osmifinále porazí Jižní Koreu, ale ve čtvrtfinále skončí na kopačkách Argentiny.
Govou v zaklade..
Tak tahle skupina je hodně těžká a dost to bude zamotané a vyrovnané, Francie je považována za první postupující tým z této skupiny, ale tým Mexika, mají vynikající formu, Uruguay taktéž hraje vynikající fotbal a nakonec Jihoafrická republika domácí tým. Francie v přátelákách nic moc nepředvedla, nevím, v této skupině to může skončit jakkoliv a nikdo se tomu nemůže divit, každopádně jsem přesvědčen, že jeden z postupujích bude tým Mexika, jinak zbytek si opravdu netroufám tipovat.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele