Premier League - souhrn 17. kola: Arsenal v kontaktu s čelem tabulky

Včera, 15:32, aktualizováno včera, 20:30
Komentáře a souhrny
Oslavy hráčů Arsenalu. (© Glyn KIRK / AFP)

Arsenal přesvědčivě zdolal Crystal Palace a vrátil se na třetí místo před Nottingham, jenž porazil Brentford. Manchester City si připsal další neúspěch, tentokrát odjíždí s prázdnou z Villa Parku. Citizens, které sužují zdravotní potíže, vyhráli jediný z posledních osmi ligových zápasů (1-1-6) a zůstávají mimo pohárových příček.

Crystal Palace - Arsenal FC 1:5

21.12.2024 18:30

Góly: 11. Ismaïla Sarr - 6. Gabriel Jesus, 14. Gabriel Jesus, 38. Kai Havertz, 60. Gabriel Martinelli, 84. Declan Rice

Arsenal zvítězil v 17. kole Premier League bez větších obtíží na hřišti Crystal Palace 5:1, a svého soupeře tak pokořil podruhé v rozmezí tří dnů, když nad ním nejprve vyzrál ve čtvrtfinále Ligového poháru. Rozhodujícím faktorem se stejně jako minule stal Gabriel Jesus, jenž dvěma brankami v úvodní čtvrthodině načal střelecký účet svého týmu a v součtu se středečním zápasem se prosadil celkem pětkrát.

Brazilský útočník navázal tam, kde v průběhu týdne proti londýnskému rivalovi skončil, a tentokrát potřeboval na gól pouhých šest minut. Přihrávka Bukaya Saky se odrazila od Gabriela Magalhãese právě do dobré pozice k Jesusovi, a ten nezaváhal.

Nervózní moment Davida Rayi zůstal o chvíli později nepotrestán, ale pouhých pět minut po úvodní brance bylo vyrovnáno. Rozjetý Ismaïla Sarr se prohnal kolem Williama Saliby a zamířil ke vzdálenější tyči.

Dechberoucí začátek zápasu pokračoval třetím gólem v úvodní čtvrthodině, který trochu předvídatelně padl po rohovém kopu Arsenalu. Tentokrát byl centr Gabriela Martinelliho sice odražen, ale jen k Jesusovi, jehož zakončení zapadlo přesně do rohu.

Chyba v obraně hostů málem přinesla další vyrovnání, jenže Raya v souboji jeden na jednoho vychytal Jean-Philippa Matetu. Na druhé straně se Gabriel dostal k dalšímu rohovému kopu Arsenalu a poté hosté navýšili svůj náskok zásluhou Kaie Havertze, který jako první zareagoval poté, co mu Jesus přiklepl balon na vzdálenější tyč.

Domácí, kteří chtěli zareagovat, byli hned po změně stran jen kousek od snížení deficitu. Gólman Arsenalu byl povolán do akce, když musel neškodnit Matetovu dalekonosnou střelu a následně vychytal také Sarrovu hlavičku.

Tyto zákroky udržely Orly na uzdě a po hodině hry bylo o bodech prakticky rozhodnuto. Dobře vypracovaná akce měla skončit druhým hattrickem Jesuse v tomto týdnu, ale Henderson jeho pokus vyrazil nohou. Vzápětí pak ale inkasoval, neboť pokus střídajícího Declana Rice usměrnil na místo určení Martinelli.

Anglický záložník pak v závěru sám skóroval, čímž dal razítko na výborný večer svého týmu, který se posunul na dosah špici tabulky. Mezitím Palace prohrál pouze jeden z posledních osmi zápasů v lize, ale tato porážka znamená, že Eagles zůstávají na nelichotivém 15. místě.

Více informací k zápasu

Ipswich Town - Newcastle United 0:4

21.12.2024 16:00

Góly: 1. Alexander Isak, 32. Jacob Murphy, 45+2. Alexander Isak, 54. Alexander Isak

Newcastle potvrdil vzrůstající formu a v 17. kole Premier League porazil Ipswich vysoko 4:0. Hattrickem se blýskl Alexander Isak, který tuto sezonu v anglické nejvyšší soutěži ozdobil již 10 góly a 4 asistencemi. Hosté se tak posunuli na průběžnou sedmou příčku, na šestý Manchester City ztrácí jediný bod.

Spousta diváků ještě nebyla na svých místech a hosté udeřili. Jacob Murphy skvěle načasoval svůj náběh, a ačkoliv byl jeho centr zblokován, odrazil se míč příhodně na Isakovy kopačky a švédský střelec hned v první minutě otevřel gólový účet.

Ipswich rychlý gól úplně opařil a na hřišti jakoby najednou hrál jen jeden tým. Ve 32. minutě šikovně prokličkoval pokutovým územím Anthony Gordon, narýsoval přihrávku Murphymu a ten zavěsil nechytatelně pod břevno.

A těsně před poločasem bylo domácím ještě hůře. Bruno Guimaraes obral po špatné rozehrávce jednoho z obránců, našel Isaka a rázem z toho bylo tříbrankové vedení ještě před poločasem.

Ani po změně stran se obraz hry nijak významně nezměnil a v 54. minutě znovu zaúřadovalo duo Murphy - Isak. První jmenovaný ve svízelné situaci krásně přihrál patou do šance a Isak s ledovým klidem završil hattrick. Po čtvrtém zásahu ztratili domácí veškerou chuť hrát a hosté naopak vystřídali své klíčové hráče před dalšími těžkými duely.

Ani domácí nebudou mít čas si s tímto zápasem lámat hlavu. Ještě do nového roku je čekají dva složité duely, nejprve s Arsenalem a předposlední den v roce s Chelsea.

Více informací k zápasu

West Ham United - Brighton & Hove Albion 1:1

21.12.2024 16:00

Góly: 58. Mohammed Kudus - 51. Mats Wieffer

West Ham remizoval v 17. kole Premier League na London Stadium s Brightonem 1:1, a protáhl tak čekání na domácí prvoligové vítězství nad Racky. Vše podstatné se odehrálo až po změně stran, kdy nejprve otevřel skóre hostující Mats Wieffer, na něhož o pár minut později za Kladiváře navázal Mohammed Kudus. Hosté pak sahali po výhře, v naprosté tutovce však selhal Kaoru Mitoma. V dresu domácích se od úvodních minut představil Tomáš Souček, jeho reprezentační kolega Vladimír Coufal se na hřiště podíval až zkraje závěrečné dvacetiminutovky.

Svěřenci Julena Lopeteguiho začali aktivně, ránu Jarroda Bowena z úhlu ale zlikvidoval Bart Verbruggen. Na druhé straně Brighton v první třetině jen zřídkakdy potrápil Łukasze Fabiańského, přesto musel být zkušený brankář ve střehu, aby v polovině úvodního dějství vyrazil střelu Mitomy z bezprostřední blízkosti.

Navzdory aktivitě Bowena, jehož tečovaná střela jen o kousek minula branku, se šlo do kabin za nerozhodného stavu.

Krátce po změně stran se hosté dostali do vedení, když Fabiański pod tlakem Lewise Dunka špatně odhadl situaci a umožnil Matsovi Wiefferovi usměrnit míč z voleje do sítě, a zaznamenat tak první gól v anglickém fotbale.

Po téměř hodině hry se Niclasi Füllkrugovi při jeho prvním startu v základní sestavě nedařilo podle plánu, ale jeho odchod připravil půdu pro oživení West Hamu. Chvíli nato se směrem k brance řítil Bowen, který vypálil a jeho střelu brankář vyrazil pouze do cesty Kuduse, jenž bez problému vyrovnal.

Zdálo se, že ani jedna strana se nechce spokojit s bodem. Seagulls se málem dostali zpět do vedení zásluhou střídajícího Yankuby Minteha, jehož zpětný pas v obrovské příležitosti nedokázal usměrnit mezi tři tyče Mitoma.

Svěřenci Fabiana Hürzelera inkasovali v posledních třech venkovních zápasech pět gólů po 75. minutě a Verbruggenovi mohli děkovat za to, že v závěru utkání nepustil za svá záda pokus Edsona Álvareze.

Brighton tak nedokázal vyhrát žádný z posledních 11 výjezdů do Londýna, ale těžce vybojovaná remíza jej udržuje na devátém místě tabulky, jen dva body za šestým Manchesterem City. Co se týče West Hamu, 14. místo v tabulce není zdaleka ideální, nicméně přeplněný střed tabulky znamená, že je od místa v Evropě dělí pouhých sedm bodů.

Více informací k zápasu

Brentford FC - Nottingham Forest 0:2

21.12.2024 16:00

Góly: 38. Ola Aina, 51. Anthony Elanga

Nottingham Forest předvedl v 17. kole Premier League působivý výkon a vybojoval vítězství 2:0 nad Brentfordem, které mu zaručilo místo v první čtveřici i přes Vánoce a zároveň odsoudilo Včely k první domácí porážce v nejvyšší anglické soutěži v této sezoně.

Po prohře ve čtvrtfinále EFL Cupu s Newcastlem United se Brentford vrátil do domácího prostředí Gtech Community Stadium, kde v prvních osmi domácích ligových zápasech ztratil pouhé dva body. Mikkel Damsgaard zahrozil už v úvodní pětiminutovce, když donutil Matze Selse k perfektnímu zákroku.

Poté, co Forest přežil toto počáteční vystrašení, se pomalu dostával do prvního poločasu a těsně po půlhodině hry se málem prosadil ve formě hrající Chris Wood, kterého však zastavil Mark Flekken.

Brankář Brentfordu sice dokázal Woodovu hlavičkou zneškodnit, ale ve 38. minutě už nemohl zabránit tomu, aby Ola Aina prolomil nerozhodný stav. Osmadvacetiletý Nigerijec zakončil z první po nízké přihrávce od svého kolegy z křídla Neca Williamse, čímž dal hostům poprvé v této sezoně vedení v poločase na hřišti soupeře.

Poté, co si Forest přenesl náboj do přestávky, potřeboval pouhých šest minut na to, aby po chybě v obraně zdvojnásobil svůj náskok. Anthony Elanga využil špatné orientace domácích hráčů a poté se vydal napříč pokutovým územím, aby si vytvořil úhel pro přesnou střelu do dolního rohu.

S neporazitelným domácím rekordem Brentfordu to vypadalo bledě, Bees se sice snažili o zdramatizování zápasu, ale přes silnou obranu soupeře se nedostali. Nottingham si tak připsal třetí vítězství v řadě a před střetnutím Arsenalu s Crystal Palace se posunul na třetí místo, zatímco Brentford po své vůbec první porážce v PL proti Tricky Trees klesl na 12. příčku.

Více informací k zápasu

Aston Villa - Manchester City 2:1

21.12.2024 13:30

Góly: 16. Jhon Durán, 65. Morgan Rogers - 90+3. Phil Foden

Aston Villa díky skvělému výkonu celého týmu porazila v rámci 17. kola Premier League trápící se Manchester City 2:1. Gólem a asistencí se blýskl bývalý záložník mládežnického týmu Citizens Morgan Rogers. Hosté tak z posledních 12 duelů napříč soutěžemi zvítězili jen jednou.

Ačkoliv mírnou převahu v úvodu měli Citizens, první úder zasadila Aston Villa. Youri Tielemans krásnou přihrávkou z vlastní poloviny vyslal do úniku Rogerse a ten akci vyšperkoval pasem před témeř prázdnou bránu Jhonu Duránovi. I přes obdržený gól pokračovali hosté stejným stylem hry. Drželi míč a centrovali především z levé strany.

Ve 35. minutě se do dobré pozice po rychlé kombinaci dostal Phil Foden, vyrovnání však odmítl brankář Emiliano Martínez reflexivním zákrokem. K žádné další vážnější akci nedošlo a Villans si odnesli do kabiny těsný náskok.

Krátce po startu druhé půle mohli znovu udeřit domácí, ale střela Mattyho Cashe trefila pouze boční síť. O čtvrt hodiny později se ocitl ve vápně nepokrytý Rogers, tentokrát orazítkoval pouze tyč.

Bývalý hráč juniorského výběru City se dočkal o pět minut později. Nejprve předvedl pohledný průnik na polovině hřiště, vyměnil si míč s Johnem McGinnem a sám poté z hranice pokutového území uklidil balon nechytatelně do pravého dolního rohu.

O individuální akci se v závěru pokusil Erling Haaland, nicméně pevná obrana domácích vysokého Nora ke střele nepustila. V nastavení se po zaváhání jednoho z obránců ještě dostal ke snížení Foden, porážku již však neodvrátil. Temné období Citizens tak stále pokračuje. Z posledních 12 soutěžních klání vyhráli jediné a v případě vítězství tabulkových sousedů se mohou propadnout mimo pohárové příčky.

Více informací k zápasu

Tabulka

Tým
Z
V
R
P
S
B
1
Liverpool FC
15
11
3
1
31 : 13
36
2
Chelsea FC
16
10
4
2
37 : 19
34
3
Arsenal FC
17
9
6
2
34 : 16
33
4
Nottingham Forest
17
9
4
4
23 : 19
31
5
Aston Villa
17
8
4
5
26 : 26
28
6
Manchester City
17
8
3
6
29 : 25
27
7
Newcastle United
17
7
5
5
27 : 21
26
8
AFC Bournemouth
16
7
4
5
24 : 21
25
9
Brighton & Hove Albion
17
6
7
4
27 : 26
25
10
Fulham FC
16
6
6
4
24 : 22
24
11
Tottenham Hotspur
16
7
2
7
35 : 19
23
12
Brentford FC
17
7
2
8
32 : 31
23
13
Manchester United
16
6
4
6
21 : 19
22
14
West Ham United
17
5
5
7
22 : 30
20
15
Crystal Palace
17
3
7
7
18 : 26
16
16
Everton FC
15
3
6
6
14 : 21
15
17
Leicester City
16
3
5
8
21 : 34
14
18
Ipswich Town
17
2
6
9
16 : 32
12
19
Wolverhampton Wanderers
16
2
3
11
24 : 40
9
20
Southampton FC
16
1
2
13
11 : 36
5

Zbývající zápasy

22.12. 15:00
Manchester United - AFC Bournemouth
22.12. 15:00
Leicester City - Wolverhampton Wanderers
22.12. 15:00
Fulham FC - Southampton FC
22.12. 15:00
Everton FC - Chelsea FC
22.12. 17:30
Tottenham Hotspur - Liverpool FC

Autor: EuroFotbal.cz

Komentáře (211)

Přidat komentář
Potřebuju_Odpovědi

Napumpuješ do týmu miliardy liber, další miliardy liber dáváš těm hráčům na platy a nakonec zjistíš, že máš tým o jednom hráči Gratulace údajně nejlepšímu trenérovi historie

Reagovat
pobody's nerfect

Napsal jsi to už úplně všude. Hoď si to ještě na vlastní náhrobek.

Reagovat
Svatej

Reagovat
Modřín2

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
Potřebuju_Odpovědi

Už není kam, končím.

Reagovat
diastan

Reagovat
Whitemedia

Gratuluji, potřeboval odpověď.

Reagovat
Manik...

Reagovat
Lojzík

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Unai

Top

Reagovat
icka

Reagovat
krisa

Reagovat
andkoo

Skvelé

Reagovat
Svatej

Je sice prima sledovat, že jsou k smíchu pro změnu City a ne my/United, ale ta neúcta ke Guardiolovi a znehodnocování jeho práce je vyloženě trapná.

V ty lize je nějakých 8 let, postavil nejdominantnější tým v historii soutěže, kdy si to vyžádalo sice ze startu nadstandardní investice, ale i tak jsou za celý jeho působení v netspendu až 4. za Arsenalem, Chelsea a United.

Co víc, za posledních 5 let mají net spend pouze 139 mega, přesto se najde hromada šašků tvrdících, že to najednou bez prostředků nejde. Kde tyhle moudra byly poslední 4 roky, to si nejsem úplně jistej.

Reagovat
Svatej

A co musí bejt pro Pepa vůbec k nasrání je, že stačí mít po 8 letech 2 blbý měsíce a z prověřenýho génia je najednou nekompetentní klaun.

Reagovat
pobody's nerfect

Jak říkal ange. Každý týden hraješ online svou budoucnost. Nakonec se ukáže jako vizionar a ne jako šašek.

Reagovat
Svatej

Reagovat
RKBoy

tu sú tí istí trotlovia ktorý tvrdili že na PL nemá, že bude fail ked nevyhrá LM atp.

vyhral 4x ligu v rade, treble, domáci quadruple, 6x ligu z posledných 7 sezon a všetci boli ticho.

teraz tí rovnaký analfabeti a hlupáci vychádzajú zo svojich nôr aby si zas mohli kopnúť aj ked nič inteligentné a hodnotné k danej debate nepridajú.

Reagovat
Svatej

Reagovat
vladino10

Máš tam gramatické chyby a hovoríš o analfabetoch

Reagovat
RKBoy

napočítaj mi viac ako jednu gramatickú chybu a poviem ti prepáč, už dlhšie hovorím že by tu mala byť možnosť opravy aspoň nejakú chvíľu po poslaní komentu, človek niekedy píše v rýchlosti a nestihne skontrolovať všetko.

Reagovat
Steve14

Štyri

Reagovat
RKBoy

dve.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Salfovic

Nekompetentní klaun ne, ale od génia by se očekávalo, že takovou krizi nějak zvládne a ne že se v ní bude bezradně plácat a čekat na přestupák.

Reagovat
Jesfey

Reagovat
Svatej

Však je furt na nějakým 6. fleku a příští kolo by mohl skočit zas na 4., co by za takovouhle mega krizi jiní trenéři dali

Hlavně to zas klasicky nemusí být ode zdi ke zdi a nic mezi. Můžeš bejt génius, ale to neznamená, že dokážeš omladit hráče a vratit jim určitou dynamiku nebo odešlou kvalitu, takže čekání na prestupak, aby se posílil nekvalitní kádr, neni zas tak šokující nápad. Byť pochopitelně chápu, že to neni nic geniálního, tak není ostuda chtit do zrakvenyho kadru doplnit akceptovatelnou kvalitu, se kterou se da pracovat..

Reagovat
Salfovic

Jenže v tabulce posledních deseti zápasů jsou 17. dva body od sestupu.

Reagovat
Svatej

Však lze nalézt spoustu titulových týmů, co měli pár zapasovou serii, kde byli na chvostu. Myslíš, ze bylo rozumný práci tech trenérů hodnotit v tom obdobi nebo za celej ročník? když si tak moc nahrajes, že i pres utlum se drzis furt špičky, tak si to zjevně můžeš dovolit. Na titul stejně nejedou.

Reagovat
Talker

Je to krize, no, brutální. Záleží, zda se z toho vyhrabou nebo ne.

Stále to je ale "jen" 8 zápasů, furt jsou jen jenom 1 bod od 4. místa a 3 body od 3. (jasně, ty týmy mají zápas navíc, ale není jistý, že ho vyhrají).

Když se koukneme na jiné aspiranty na titul...

Liverpool měl 2 roky zpátky 4 výhry z prvních 12 zápasů a o 2 roky dříve měli 3 výhry ze 14 zápasů v lednu-březnu. To je taky pomalu sestupová forma s Kloppem.

arsenal měl předloni 8 zápasů na konci roku, kdy vyhráli 2 zápasy.

Reagovat
Svatej

Reagovat
masly008

Reagovat
RKBoy

lenže je dôležité sa pozerať aj na to akým spôsobom a v akom časovom období tie straty City prišli, že..

Liverpool, Chelsea a Arsenal nemali ani zdaleka takúto deku, tie straty prichádzali sporadicky a i ked pri Arsenale sa dalo hovoriť o menšej ofenzívnej kríze, nebolo to nič čo by nemohli zlomiť a mať stále úspešnú sezonu.

pri City mi to viac pripomína tú našu katastrofu zo sezony 15/16 a ani by som sa už nečudoval keby nedali top 4.

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
eder

Reagovat
Aldeano

Reagovat
Sigma Olomouc

Přesně tak, mít peníze je jedna věc, druhé věc je využít ty peníze správně. City to umí, ale třeba United ne. Samozřejmě taky se můžeme bavit o těch obviněních...

Reagovat
Svatej

Reagovat
masly008

Já Pepka určo neshazuji,ale jen k těm penězům.

Víš že by bylo dobré tam započítat i platy hráčů že jo.

Třeba Haalanda při jeho přestupu si mohli dovolit asi jen City a United a zbytek by ho na platu nezaplatil.

By mě zajímalo třeba největší platy v klubech prvních 11 lidí a kdo jak by na tom byl.

Reagovat
Svatej

Fast check platů v PL a pořadí City v nich - bez započtení bonusů

https://www.capology.com/uk/premier-league/payrolls/

2, 3, 2, 2, 4, 3, 3, 2, 1

Jako ja ti nevim, nejvíc platili 1x za celou tu éru, takže klidne to tam zapocitej a cela PL bude díky němu vypadat ještě hlouběji, tzn tenhle argument proti němu bych raději vynechal

Prvních 11 hráčů nebo plat Haalanda není relevantní. S vic než srovnatelnýma prostředkama narozdíl od jeho klaunsky konkurence udělal největší muzikální show co ta soutěž kdy viděla. Ostatní jen platili a vyhráli hovno.

Reagovat
masly008

no jo,ale potom ti tam hrají různí Lewisové Nunezové a Bobové s malými platy a takhle to dopadá.

Reagovat
Svatej

Však to mu jde jenom k dobru ne?

Reagovat
masly008

jako že když musí nasadit ty hráče s menším platem a ti jsou špatní tak je to k dobru?

Prostě má drahý základ dle platů a levnou střídačku a když je tam pár zranění tak to vypadá asi takhle.

Ale stejně se z toho zase dostane, je to Pep.

Reagovat
Svatej

Tak Lewis a Bobb jsou celkem děla a považuju

za skvělý mít kvalitní hráče s malýma platama, takže jsem tě patrně pochopil špatně

Navic i v tom blbym scenari je furt lepší mit spatny hráče s malym platem než špatný hráče s obrovským

Hlavně ty platy nejsou počítaný dle základní jedenáctky, počítají se podle celyho kádru nezavisle na tom, kdo hraje, tak si nejsem úplně jistej, kam míříš.

Reagovat
masly008

začátek byl že Pep moc neutrácí,ale zase levněji koupil hráče a dal jim raketu kterou jiní dát moc nemohli viz právě Haaland.

Samozřejmě je lepší mít blbé hráče s malým platem ( Nunes) ale on má i ty druhé ( Gundo,Jack)

Ale i tak je ten výsměch některých komický.

Je prostě top a City to s penězi dělají asi nejlípe s Realem

Reagovat
Svatej

Reagovat
Muffi

Podle BBC měl dostat 400 000 týdně.

Reagovat
Muffi

chudáček malej, sestavil si tým za 320 milionů a chtějí po něm výsledky, kdo to kdy viděl., takovou neúctu.

Kovačič 30, Nunes 60, Doku 60, Grealish 115, Haaland 60.

Reagovat
Svatej

Vás snad přidávají do lupínků jako hračku ne? Co to je zas za logiku do toho počítat jen odchody a brát v potaz výhradně poslední ročník?

Reagovat
Muffi

co si to dovoluješ ty čuráku zasranej?

Reagovat
pobody's nerfect

To je hláška z nového toy story?

Reagovat
Svatej

Pěknej způsob, jak ze sebe veřejně udělat smutnou diskuzní trosku.

Reagovat
Pablos

Reagovat
vladino10

Reagovat
Kixi Syhimour

Wtf, chlape

Reagovat
Salfovic

Přísnost musí bejt

Reagovat
kissak

A v čem co napsal nemá pravdu?

Reagovat
Zdechlina

Pan lupínek se rozčiluje

Reagovat
Salfovic

Howard Wolowitz

Reagovat
icka

Reagovat
Nihilister

Celkem slušně poukázal na to, že jsi debil, ale ty jsi ze sebe udělal debilního čůráka.

Reagovat
masly008

možná proto že se mu právě poslední ročník nedaří, ale zase tam nesedí ten Jack a Erling no.

Takže nevím.

Reagovat
Svatej

Tak ono nemá smysl říkat, že Pep nedělá přešlapy na prestupaku.

Je jen dobrý pak jednim dechem zmínit, že by mohl koupit ted dalsich 10 flopu za 700 mega, 5 let nic nevyhrát a furt by měl bezpečně to ratio *utraceny prachy*/trofeje nejlepší mezi trenerama i klubama

Pokud si někdo může dovolit posrat par přestupů, tak on je mezi hrstkou těch vyvolených

Reagovat
masly008

to zase jo.

O tom žádná.

Reagovat
mistr129

Tohle ti napíšu i u Kloppa před dvěma lety. Van Dijk 85, Alisson 65, Keita 60, Diaz 50 a byl z toho boj o EL.

Snižuje to jakkoliv úspěchy v jeho éře?

Reagovat
Svatej

Kdo to kdy videl, takovou neúctu.

Reagovat
Talker

Tak spíš jde o to, že má výsledky 8 let v kuse a teď je poprvé za tu dobu v nějaké hlubší krizi.

Přitom když se koukneš na ostatní trenéry, kteří se k němu přirovnávají, tak Mourinho měl na svém vrcholu s železnou pravidelností každé 3 roky, Klopp měl brutální krizi 2x za posledních cca 5 let (předloni pod 70 bodů, 20/21 taky),..

V tomhle je celkem unikát. Bayern, Real, PSG, Juve mají finančně podobné postavení jako Citizens, ale většina trenérů přežije 2-3 roky. Stejně tak podobné finanční prostředky v PL mají Chelsea a United a ani zdaleka se neblíží. Liverpool a arsenal jsou sice finančně pozadu, ale nejsou to žádní chudáčci.

Reagovat
Svatej

Podivej se na jeho následující komentář. Není to úplně materiál na diskuzi

Reagovat
mistr129

Reagovat
aramaki

Ja ti neviem. Prečo vlastne operuješ s net spendom, ak ľudia, ktorí kritizujú City, kritizujú neférovosť v zmysle, že tu už nejde o športovú súťaž, ale o súťaž miliardárov, kto viac nasype do svojej zábavky? Ak postavíš na preteky auto, do ktorého zainvestuješ dvojnásobok ako ja, tak bude súťaž neférová, a nič na veci nezmení ani to, že to auto potom aj omnoho lepšie predáš a tvoj net spend bude vyšší ako môj. Vezmi si investície od vstupu šejka Mansúra do City..je to o miliardu libier viac ako taký Liverpool či Arsenal, Chelsea od r. 2008 možno o miliardu a pol viac. Na druhej strane, fair play v zmysle aspoň približne rovnaká štartovacia čiara pre všetky kluby v rámci jednej súťaže neexistuje. A tak ako niekomu vadia investície City, niekomu kto fandí, klubom zo spodu tabuľky rovnako môžu vadiť veľké investície Arsenalu alebo Liverpoolu. Áno, tie kluby aj historicky mali iné zázemie. Vidím to tak, že v skutočnosti dlhé roky prebiehali aj v rámci PL dve súťaže, súťaž klubov cca prvej šestky a súťaž zvyšku. Sporadicky sa udiala nejaká anomália typu Leicester. Chelsea a potom City túto logiku dvoch súťaží v jednej narušili a preto všetky tie útoky typu, že sú to pakluby, čukotka a ropáci... Skutočne športová súťaž, ako napr. NHL, v Európe fungovať nemôže, pretože by platové a prestupové stropy museli zaviesť všetky veľké ligy a štáty, čo sa nikdy nestane, pretože boháči by prišli o zábavku a možno aj formu prania veľkých peňazí. UEFA je skorumpovaná organizácia, a aj keby nebola, na takú zmenu je príliš slabá.

Reagovat
Svatej

1) Když jses ochotnej vic riskovat (=vic utrácet), protože víš, že narozdíl od soupeře umíš ten produkt zas preprodat, tak se přece nebudeš omezovat na jeho způsoby ne? To ma podle tebe Pep pokaždý vypočítat ligovej průměr na utrácení, aby vsem dokázal, že to dokáže přesně ve vymezených mezích líp než všichni dohromady?

2) Kde bereš ty čísla? Utratil 1,5 miliardy liber dle par zdrojů, co jsem našel, což by byl dvojnasobek nákladů az ve srovnání s Newcastlem. Zbytek týmů nad Castlem tam ma porovnatelný útraty (Chelsea 2,1, United 1,31, Arsenal 1,18, Tottac 1,02). Zjevně dokázal z tech prostředků nejen udělat trofeje, ale ještě polovinu z nich zase získat zpátky, což je lepší poměr než u kohokoliv jinýho.

https://www.givemesport.com/every-premier-league-clubs-net-spend-since-pep-guardiola-joined-man-city/

3) Net spend jsem zvolil, protože když nakupujes, máš víceméně 3 hlavní scénáře (a jejich mezistupně pochopitelně)

A) nakoupis za hodne, vyhrajes hovno a ještě ty hráče ani nepreprodas, aby jsi zmirnil špatný investice -> v poměru investice/vysledky jses v prdeli

B) nakoupis a bud hodně vyhravas, nebo dobre preprodavas -> poměr investice/výsledky nic moc

C) nakoupis a vyhravas a ještě i přeprodáváš -> poměr investice/výsledky top

Reagovat
aramaki

Ad1. Neviem, či to bolo u šejka a Romana o nejakom risku, ako skôr o tom, že mali k dispozícii bambilión prachov. Risk je to napr. u nejakého Tottenhame, ktorý ak zainvestuje viac do nejakého hráča a investícia sa nevyplatí, v ďalšej sezóne si bude musieť nechať na drahšieho hráča zájsť chuť.

Ad2 https://www.transfermarkt.com/transfers/einnahmenausgaben/statistik/plus/0?ids=a&sa=&saison_id=2007&saison_id_bis=2024&land_id=189&nat=&kontinent_id=&pos=&altersklasse=&w_s=&leihe=&intern=0&plus=0

Ad3. V pohode, akurát sa tam už stráca samotná podstata športovej súťaže a fairplay. Je to už potom o firmách a ich investíciách a namiesto futbalových klubov si tam môžeš doplniť čokoľvek, s čím sa dokážeš identifikovať a máš o zábavku postarané.

Pep je určite špičkový tréner, ale netuším, či je aj najlepší. Ako to tu už raz bolo tuším v nejakom podcaste, je ťažké porovnávať trénerov. Je najlepší ten, kto vyhrá 6 titulov s hráčmi, akých si nemôže dovoliť nik iný (alebo možno ešte jeden ďalší klub) alebo tréner, ktorý zachráni klub pred vypadnutím alebo tréner, ktorý vytiahne klub zo 4. ligy do 1.ligy? Ak by takéto porovnanie malo mať zmysel, museli by všetky kluby mať rovnakú štartovaciu čiaru, ako je to aspoň zhruba v NHL. Tam asi má zmysel porovnávať trénerov..

Tá logika mi príde celkom jednoduchá a priamočiara. Ak pumpuješ do klubu viac peňazí ako ostatní, časom sa to prejaví a predbehneš ich. Samozrejme, tie investície musia mať nejakú hlavu a pätu, nie ako v United.

Reagovat
Svatej

1) Fair point, klidně odstran slovo risk. Ono furt platí, že víc utrácí, ale i proporcionálně víc vydělává a jedinej vyhrává. Dokonce i ve srovnání s konkurentama, kteří utrácí stejně.

2a) Proč jsi tam dal ročník 08? Pep nemůže za utrácení City pred nim, navíc ani netěžil z drtivý většiny hráčů, co byli za těch 8 let pred ním koupení.

2b) Furt jsou od nastupu šejka utrácení jen o nějakou 1/3 -1/2 vejš než ti "chudší" z topky, žádný násobky. 2 tymy tam utraceli stejně nebo víc.

3) Tak jasně že jo, jen tahle logika platila v tom světě už davno pred Pepkem. Vždycky vyhravali bohatší kluby z Madridu, Manchesteru nebo Liverpoolu místo chudších Cambridge, Dundee a Albuñol. Pep ukázal, že ma kvalitu na to vést ty nejlepší a i mezi nima dominovat. V podstatě jen pokračuje ve hře, kterou nastavili už dávno pred jeho vstupem do trenersky kariéry.

Jasně, že vybrat nejuniverzálnějšího trenéra s co neobjektivnejsim kriteriem by bylo složitý, možná i nemožný. Beru to tak, že Pep je nejúspěšnější na tý top úrovni, kde se hraje o pozici n1 na světě. V jiný kategorii může bejt klidne průměrnej nebo i hůř.

Reagovat
aramaki

Od 2008 som to zobral, lebo vtedy City kúpil Mansour a začal do klubu liať obrovské peniaze. Ja samotného Guardiolu nekritizujem, ako som povedal, podľa mňa je to špičkový tréner. Ale tréner preberá vždy klub v určitom stave, nezačína úplne od nuly. Pep tam už mal hráčov ako De Bruyne, Aguero, Silva, Fernandinho, Otamendi, Navas, Kompany, Yaya Toure, Sterling...takže počítať investície len od obdobia ako prišiel Pep je od trochu veci..

City už bol klub, ktorý vyhrával tituly, čo tiež zohrávalo rolu pri prestupoch. Iní hráči za tú istú cenu prestúpia do City, kde majú možnosť vyhrať titul a hrajú pravidelne LM ako do Arsenalu alebo United, ktorí bojujú o európsku ligu alebo titul nevyhrali 15 rokov. Podobne, hráč, ktorý prestúpi za 50 mil. do Arsenalu, nepôjde za tú istú cenu do Aston Villy. Možno Villa alebo Newcastle investujú v týchto rokoch do kádra viac ako Arsenal, ale bolo by nefér porovnávať len net spend a hovoriť, akí sú nešikovní, keď investovali podobné sumy a nedosiahli rovnaké výsledky. Je to komplikovanejšie.

Neviem, či to bolo vždycky len o prachoch ako to je teraz. Myslím, že kedysi zohrávalo omnoho väčšiu rolu pri prestupoch prestíž klubu, história, súťaže aké hrá a samozrejme, niekde tam bolo aj finančné zabezpečenie. Pozri, ak si čítal pozorne, čo som písal, tak ja netvrdím, že Pepek teraz zmenil kompletne pravidlá hry. PL ako súťaž bola neférová aj predtým, v zmysle, ako som napísal, že svoju malú súťaž hrali bohaté kluby a svoju súťaž hral zvyšok. Príchodom Man City a extrémnych investícií bol narušený princíp súťaže, keďže ostatní boli vo vzťahu k City ako zvyšok ligy k bohatým klubom. Občas mohol vyhrať ligu aj chudobný klub ako Leicester (alebo Liverpool z tých "bohatých"). City (a zčasti Chelsea) zničili (kvázi fair play) sútaž top 6 klubov a nastolili dominanciu. Pre zvyšok ligy sa v podstate nič nezmenilo. Podobne ako je dominantný Bayern v Nemecku alebo Real a Barca v Španielsku. City dostávali omnoho väčší hate, lebo ich dominancia nebola založená historicky, tradíciou, ale čisto napumpovaním obrovských peňazí do priemerného klubu.

Reagovat
eder

Přesně tak. Ale průměrné nebo nemajetné kluby jsou pro jistou skupinu lidí jen "chcanky"...

Reagovat
Talker

Tady to máš dost popletené.

Stačí se kouknout na Chelsea 20 let zpátky, kdy jsme sice o titul bojovali, ale nebyli jsme dominantní, že bychom vyhrávali rok co rok. Stejně tak poslední dekáda u United, kteří utratili za dobu Guardioly stejné prachy jako Citizens a vyhráli hovno.

Podobně Everton, který do toho pár let zpátky rval velké prachy (téměř půl miliardy na nákupech během 4 let, v netspendu přes 200 v mínusu) a byli midtable klub, přitom utráceli na úrovni té špičky.

Takže ta dominance není dána penězi samotnými, ale kombinací peněz a k tomu geniálního manažera. I s ním pak máš nějaké 3-4 sezony, kdy to bylo o méně než 3 body a historie by vypadala úplně jinak.

Reagovat
aramaki

S posledným odstavcom súhlasím. Ešte by som doplnil, že potrebuješ, aby v klube určité procesy fungovali správne.

United sú výnimka, to som spomenul vyššie. Everton mohol utrácať, ale žiadny top top hráč do Evertonu hrať nepôjde. Majiteľ Evertonu by musel mať bezodné prachy, ideálne z ruskej alebo arabskej ropy, aby mohol preplácať hráčov, aby šli do klubu zo stredu tabuľky. A musel by to robiť niekoľko rokov a deformovať trh. Ale to sa už nestane, lebo FFP. Takže ani z Newcastlu (pravdepodobne) nebude ďalšie City.

Reagovat
Talker

Hele výjimku ti neberu. Prostě je v PL hrstka klubů, které za poslední 2 dekády takhle utrácely a United jsou jednou z nich.

Pokud uděláš z United výjimku, tak bys měl udělat výjimku i ze Citizens, kdy prostě brutálně overperformují právě kvůli Guardiolovi.

Reagovat
Svatej

To jsi vyjmenoval 9 hráčů, ze kterých navíc jen 6 chtěl nechat v klubu a za tu cenu jsi mu "na záda" naložil 1,5 utracený miliardy, mi nepřijde úplně fér a přijde mi to víc od věci než to nepočítat vůbec teda

No vyhráli přesně.2 tituly v moderni historii, takhle to od tebe zni, jak kdyby jich vyhrali 7 Furt to byl klub, o kterým celej svět věděl, ze je může ždímat jak dojny krávy, takže naopak u hráčů celili přeplácení a ne slevám kvůli titulovým ambicím.

K poslednimu odstavci jsem se částečně vyjádřil už dole.

Tu soutěž ale nezničili penezma, neutraceli řádově víc než top konkurence a to je právě velmi podstatný. Dorovnali hrací pole s topkou, akorát to dělali líp než ta zbylá topka. Krom toho výrazný peněžní výhody neměli, byly jen kvalitnější a efektivnější.

Reagovat
aramaki

Práve o to ide, že utráceli viac ako top konkurencia. To je úplne zrejmé. Nie netspend, ale utrácali viac a hlavne dlhodobo a stabilne. Práve preto čelí Man City 115 obvineniam a nie Liverpool, Arsenal, United ani Tottenham..

Vyhrali 2 tituly v priebehu 3 rokov, keď predtým desaťročia nevyhrali žiadny titul.

Otázka je, či tá súťaž vlastne už nebola zničená dávno predtým. Myslím si, že chyba v systéme bola prítomná už dávno pred Abramovičom a Mansourom. Nie je to otázka peňazí, ale nenažranosti a miery. Preto v NHL nastavili také pravidlá, aby nezničili súťaž a všetky kluby mali zhruba rovnaké možnosti. Preto Stanley Cup vyhrá takmer každý rok iný klub (okrem Columbusu). To sa samozrejme v Anglicku ani v Európe nastaviť nedá.

Reagovat
Svatej

Vsak United utratili jen o nejakych 10% min, Chelsea dokonce vic, tak kde meli City proti treba temhle dvema vyhodu a kde je to zřejmé?

To chces hrotit důležitost 10% jako rozdil mezi 7 titulama a zadnym v případě United?

Zároveň - City nečelí obvinění proto, ze by utráceli vic, ale proto, ze jejich zdroje jsou pochybný.

Jj, 2 tituly během 3 let. Zároveň vyhrali 2 tituly behem 8 let, co tam šejk byl. Tuhle zavádějící hru s cislama tak, aby to sedlo do našeho

narativu, můžem hrát oba

Pointa byla, že hráči věděli, že můžou jit do klubu hrajícího o titul, ale kluby zároveň věděly, že můžou přebohatý City podojit a vytáhnout z nich víc než z jiných zájemců. Jelikož se tu bavime o cislech, tak to druhý je podstatný a to šlo v neprospěch City, protoze nafukovalo jejich výdaje.

Jinak se zbytkem odstavce absolutně souhlasím

Reagovat
aramaki

United v tom období od 2008 ale tiež vyhrali 3 tituly.

To, že po Fergusonovi neboli schopní zreformovať klub a nájsť správneho trénera je už vec iná. Tam by asi mohol naliať všetky prachy Abramovič s Mansourom a nestačilo by to

Reagovat
Svatej

Jj, došlo mi to až pozdě Pořád ale utráceli stejně s malou odchylkou, to bylo velmi podstatný

Reagovat
Talker

Já se nechci hádat, ale fotbal je vždycky (stejně jako jinde) o tom, že silnější pes mrdá.

Můžeme se bavit o tom, že si arsenal/MU/Liverpool "zasloužili" ty peníze, protože dříve vyhrávali trofeje. Ve výsledku ale do přestupů a do platů nalili hromadu peněz taky a měli "štěstí" na pár koučů v průběhu posledního století, kteří z nich udělali velkoklub a díky tomu měli prachy, ze kterých dělali další úspěchy, které nesly více peněz.

Momentálně pokud chceš hrát o titul, tak vede jediná cesta - že budeš jedním z 5 klubů, které utrácí nejvíce peněz. Nemusíš utratit nejvíce, ale musíš být prostě mezi nejbohatšími.

Kdyby nebyli Citizens a Chelsea, tak by o titul bojovali United, arsenal a MU. Víš proč? Protože mají nejvíce peněz.

MU do přestupů lejou hromady peněz a k ničemu to nevedlo.

Reagovat
aramaki

Ja to nespochybňujem a v princípe tvrdím to isté čo ty. Na druhej strane tvoja logika ide proti Chelsea a City. Ako si napísal, tradičné kluby si vydobyli svoje miesto hrou, víťazstvami, tým pádom návštevnosťou atď. Chelsea a Man City založili precedens v tom, že všetko toto obišli tak, že bohatý šejk alebo ruský ropný magnát naliali obrovské prachy do noname klubov a totálne ovládli a zdeformovali súťaž. Ona nebola vyrovnaná ani predtým a samozrejme rozhodovalo bohatstvo klubov, ale to bohatstvo bolo založené historicky, tradíciou, hodnotami, hrou, fanúšikovskou základňou a tak podobne. Tie kluby si jednoducho svoje miesta vydobyli. Podobne ako v NHL máš tradičné bašty, ako Rangers, Bruins, kluby ktoré budú asi vždy nad nejakým Columbusom alebo Islanders a teda budú tými mrdajúcimi psami, ale tá súťaž nie je zdeformovaná takým spôsobom, že ju už nevyhrá nikto iný ako tieto dva alebo štyri kluby.

Reagovat
eder

???? Tak.

Reagovat
aramaki

Tak to je.

Reagovat
Talker

Ty jaksi ale ignoruješ to, že už si to nikdo nemůže vydobýt, protože ty nůžky z pohledu rozpočtu jsou na úplně jiné úrovni a FFP má zakonzervovat tenhle stav, protože byli ve správný čas na správném místě v době, kdy ty jsi ještě nebyl na světě.

V tuhle chvíli prostě s těmi týmy nejde soupeřit, ani kdybys měl v nějakém menším klubu nového Fergieho a asistenty mu dělali nový Klopp, Guardiola atd. Možná by se dostali k TOP4, pak by je ty TOP kluby vydrancovaly a poslali zpátky do středu tabulky.

Reagovat
Salfovic

Tak fanouškovi vyvoleného velkoklubu status quo logicky vyhovuje a nástroje k jecho zachování bude hájit.

Reagovat
Svatej

Reagovat
Svatej

Tak každej využil určitý příležitosti, kterou si nevysloužil výhradně vlastníma schopnostma, když se na to díváš takhle

Vesnicky kluby byly vyzdimany prave tema mestskyma, které obešly vlastní tvorbu talentu a ždímali ostatní z pozice silnějšího a movitějšího. Férový to zrovna nebylo nikdy, jen se změnila příčina neferovosti a rozsah.

Jak se ty městský kluby nakoply a ustálily, najednou propast prohlubovaly i utrácením a půjčkama, který si menší kluby zase dovolit nemohly (například Arsenal historicky v anglii trhnul transfer record 7x - prvně už v roce 1928, Castle 7x - prvně v roce 1904, United 12x).

Reagovat
aramaki

Vesnicky kluby hrajú vesnicku ligu a mestá hrajú medzi sebou. Problém začína, keď jeden mestský klub vyždíma klub z iného mesta, ktorý hrá tú istú súťaž.

K poslednému odstavcu, ide o mieru. Transfer record bol možno trhnutý mnohokrát, ale predpokladám, že nikdy ten rozdiel nebol v súčte 15 rokov cca miliarda libier.

Reagovat
Talker

To nebyl, protože před 100 lety byl přestupový rekord kolem 5 tisíc liber. Kdyby tam někdo utratil miliardu, bylo by to asi trošku bezhlavé rozhazování. V té době mimochodem ford měl cca 1miliardu obrat jako jedna z největších firem světa.

Tohle nejde brát v absolutních číslech prostě, to je naprostý nesmysl. Musíš to porovnávat směrem k té době.

Prostě historie je protkána podnikateli, kteří nasypali prachy do svých lokálních klubů a tím "narušovali konkurenci". Mohl bys tak brát i Norrise v arsenalu, který postavil klubu stadion a koupil několik hráčů a investoval do týmu. V té době pár desítek tisíc liber byly velké peníze, z dnešního pohledu je to hovno.

Reagovat
aramaki

Reagovat
Svatej

Reagovat
Svatej

Minul jsi o co mi šlo, ale úplně..

Reagovat
aramaki

Už na to nemám kapacitu. Zajtra si to prečítam ešte raz a pomaly.

Reagovat
Svatej

Reagovat
xjert02

Reagovat
xjert02

Reagovat
Rizek

hezky ty

Reagovat
protiproudu

Za peníze v Praze dům. Asi tak.

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Figurehead

Reagovat
AC.Milan

Naprostý souhlas

Reagovat
Kixi Syhimour

Inu, dostali jsem se do bodu kdy bude třeba ve vzájemných zápasech City proti Chelsea a Arsenalu fandit právě City

Reagovat
Modřín2

Reagovat
avicii

Reagovat
Bowie

Reagovat
thewall

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Lojzík

Reagovat
HalaMadrid_Flx

Reagovat
Yuriewitsch

Reagovat
eder

Reagovat
krisa

Reagovat
Manik...

Reagovat
elChe

Vy si to poserete naštěstí sami

Reagovat
VTID94

Good Ebening

Reagovat
gocii

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
eder

Reagovat
Unai

Reagovat
RKBoy

ten tím je totálne vysatý, fyzicky aj psychicky.. do toho úpadok hráčov ako Ederson, Walker, De Bruyne, Gundogan či Stones, teda kostra ktorá už na to kvalitatívne nemá, do toho absolútna neforma Silvu, Fodena a Haalanda, na ktorého menšiu obranu treba dodať že nemá velký servis čo ale iba podčiarkuje jeho slabiny.

Sávio a Doku tiež sklamanie vôbec nedokážu hrať nejak konzistentnejšie aj ked to pre tak mladích hráčov musí byť ťažké a nemôžme od nich čakať že to tam budú ťahať ked seniorský hráči hrajú tak zle..

Grealish je fail o ktorom sa zdaleka nepíše, vzhľadom na tú cenu, ako by sa malo, ale kedže City dlho vyhrávalo tak sa to ignorovalo, teraz sa ten problém s jeho formou už niekolko sezon prejavuje naplno.

Pep celkovo nezvládol prestupy posledné roky - Philips, Nunes, Grealish sú faily, návrat Gundogana nevyšiel, Sávio a Doku sa nechytajú a do toho predaje Alvareza a Palmera..

tam bude musieť byť v lete velký prievan pokial nechcú aby im špička PL ušla.

Reagovat
$dolar$

Pep totálně clueless.

Reagovat
nomio

Citeh výborný výkon. Mají formu už skoro jako my Mimochodem, nevíte někdo jak mohlo někoho napadnout pozvat dneska, 21. prosince, do studia Kozáka?

Reagovat
John Obi Mikel

Však hrál za Aston Villu

Reagovat
John Obi Mikel

Jo takhle to myslíš...

Reagovat
R.Meireles

Tak nemůže za to, že se jmenuje stejně, jak ten blbeček..

Reagovat
Nizzie

Reagovat
pobody's nerfect

Proč ne? Takového vyhlášeného střelce.

Reagovat
Arbiter

Hoďte na ně deku každopádně věřím, že Pep u City zůstane…

Reagovat
masly008

Proč by nezůstal.

Pro něj to bude od ledna motivace jako prase se zase posunout nahoru.

Uvidí se jaké budou nákupy.

Reagovat
Hachim Mastour

aká motivácia a posun? leta ak tak v inom klube. v city už všetko dokazal

Reagovat
Svatej

Reagovat
Indio

Nemám city rád, ale Pepa je mi líto. Tolik let úspěchů jako by najednou nebylo. A co je nejhorší, že ten hate je z části od vlastních fanoušků.

Reagovat
Svatej

Reagovat
DidusIneptus

Na jaře to bude jiný Manchester City. Takový jak ho zná celá Evropa. Vlastně Angláni hrajou bez zimní přestávky. Chudáci. S Liverpoolem se na posici mistra nepočítá, s Chelsea též ne, s Villou též ne, s Arsenalem též ne. Tak snad té Brighton by mohl, nebo i Newcastle, snad i ten Nottingham. Uvidíme. MCity si to rychle dožene tu ztrátu a ještě získá náskok. Škoda pro ostatní kterým bych to přál víc než oboum Manchesterům.

Reagovat
kaapaa

Ať se na mě nikdo (třeba Svatej) nezlobí, ale čelí někdo další v PL více než stovce provinění proti finanční fair play? Tam jsou ty kořeny úspěchu, ta vlna, na které se potom v budoucnu vezl i Pep. Tohle bude trvat dlouho než lidi zapomenou, jakým způsobem válcovali v těch letech majitelé City všechny okolo, a City, potažmo jeho trenér, nebudou tak snadným terčem v horších časech. Dnes je jasné, že ten tým, který vyhrál všechno, půjde dolů. Ti hráči nemají motivaci. Chce to mladou krev. Uvidíme, co nový sport. ředitel a jeho tým.

Reagovat
Salfovic

Vzhledem k tomu, že neutrácí víc než někteří jejich konkurenti, tak mi jsou jejich provinění proti vyprcanému F,,FP´´ naprosto u prdele.

Reagovat
Svatej

Reagovat
Figurehead

Reagovat
Registrujisejenproto

Reagovat
Bakary3

Reagovat
Manik...

Reagovat
Svatej

Nezlobím se FFP je mi víceméně ukradený v tom smyslu, že jsou stejně kluby se srovnatelnýma utratama, tzn Pep neměl kvantitativní výhodu. Chápu, že je z hlediska pravidel o hovně, když jeden tým získá prostředky nepovoleně, ale malá domů ve formě 100 mega od falešný firmy je furt stejně hodnotných jako 100 mega od výrobce dresů.

Kdyby utratili 5 miliard, tak je logicky téma kvality trenéra podnětný, ale Pep to dokázal s prostředkama, kteří měli +- i ostatní..

Reagovat
Gunner14

Ještě aby fanouškovi Chelsea nebylo FFP ukradený

Reagovat
vladino10

Reagovat
Svatej

Jj, sice jsem tam uvedl důvod, proč mi je ukradený, ale proč si ti nepřeložit do klasickýho diskuzního jazyka "mrkni se, komu fandí a veď debatu skrz to"

Reagovat
Talker

Jenže on problém s FFP je ten, že zajišťuje, aby zachoval nějaký status quo.

Prostě máš příjmy +-40 mega za 3 sezony. Takže ve výsledku máš ty TOP kluby, které mají příjmy 500-800 mega (TOP 6 klubů), pak střed tabulky, který má 200-300 (tj polovinu/třetinu) a pak zbytek, který má 150-200 (tj třeba 6x méně).

K tomu máš pak FFP, kdy se můžeš pohybovat +-40 mega rozprostřeno na 3 roky.

Reagovat
Salfovic

Přesně tak. A ti zmrdi mají ještě tu drzost to nazývat fair play

Reagovat
Registrujisejenproto

Reagovat
xjert02

Reagovat
vladino10

mega od falešný firmy je furt stejně hodnotných jako 100 mega od výrobce dresů.

Alebo aj keby predávali deti na organy, sú to len blbé pravidlá

Reagovat
Svatej

Pochopení textu se přeceňuje!

Reagovat
Registrujisejenproto

Reagovat
Mönchengladbach

1-1-10, 14:27

Reagovat
John Obi Mikel

Tvl aby Pepka nevyhodili

Reagovat
Salfovic

Šel by dělat asistenta Marescovi.

Reagovat
EZ

kupi Balebu cez zimu a vybavene

Reagovat
r.mrazik

uz ho vyhodili??

Reagovat
Pablos

Kania mu poradí

Reagovat
Zdechlina

Reagovat
Jason_

Ten RODRI musí byť neskutočný futbalista

Reagovat
Salfovic

Jeden Zlatý míč je pro něj málo.

Reagovat
vladino10

Je to jednoznačne, baecelona potrebovala obmeniť káder a nemali love na všetkých pokemonov k tomu aby mohol byť u nich guardiola najlepší trener, taknodisiel preč. V bayerne bolo treba obmeniť kader a nedali mu love na všetkých pokemonov (CDM z ktorých mohol urobiť RB) aby mohol byť najlepší trener, tak odišiel preč.

City potrebuje obmeniť kader a hrozí, zw za dokáže, že sú podvodníci, tak pepa začal srat na to, nechá sa vyhodit a nebude musieť trénovať v 3. Lige kde by opäť nebol za najlepšieho trénera.

Potom pôjde do nejakého psg alebo podobnej sracky ako je city.

Reagovat
Salfovic

Napsat větší nesmysl než Odpověď už je slušný výkon

Reagovat
krisa

Reagovat
Amon

Reagovat
masly008

Reagovat
Svatej

Reagovat
RKBoy

ty mi ideš písať o gramatických chybách a potom tu vypotíš tento nečitateľný paškvil tvl.

Reagovat
pantondavo

Karma za Rodriho, City jsou zpět tam, kam patří

Reagovat
icka

Reagovat
Ofenziva > Defenziva

Golden boy má poprvé v kariéře problémy, to je toho

Reagovat
Mastný Chobot

Presvedcive vitazstvo nakoniec, ale aj s pomerne velkym stastim, lebo CP nehral nijako hrozne. Strata Saku bude velmo bolestiva, lebo z Martinelliho som mal napriek 1+1 pocit, ze vsetko dojebal. O Trossardovi ani nema cenu pisat, tomu by regulerne malo dat fukat po zapase. Toto nebol vykon triezveho profesionala.

Reagovat
masly008

Tross už je asi vybitý, jestli to půjde tak klidně v lednu pustit a sehnat náhradu.

Reagovat
Gunner14

Stoke City opět vyklidili půlku stadionu daleko před koncem zápasu, Pulis musí být hrdej

Reagovat
VTID94

Jhon Duran averages a goal every 82 minutes in the Premier League...

That is the best record of any player in the competitions HISTORY

Reagovat
pingla

Skvělý jak dlouhé období se počítá?

Reagovat
Rohlíček

Nakonec suche triko, druhy polocas mnohem lepsi a Palace krom jedny akce nemeli snad nic.

Po prchodu Rice se i ten stred vystuzil, Partey tam proste hrat nemuze, absolutne nestiha dozadu, ty pruchodaky tam byly alarmujici.

Martinelli i kdyz teda gol a acko, tak stejne to bylo takove meh, Trossard jeste horsi, ten snad krom jedne prihravky na Jesuse dosral na co sahl.

U Saky to bude tak na 2-3 tydny minimalne, hodil by se nejaky Sterlinguv zazracny revival pres svatky,.

motm Jesus, mel mit dalsi hattrick

Reagovat
VTID94

Inak keď sa pozriem na tabuľku Champu tak tri asi najmenej sympatickejšie tými na prvých troch priečkach

Reagovat
Zdechlina

Taky to tak mám. Přeju Mackems a klidně ten Blackburn ať jde výš

Reagovat
VTID94

Tie ďalšie tri Sunderland , Blackburn a Middlesbrough by bola pecka. A celkom nostalgia

Reagovat
Amon

Mam to rovnako. Nie znova Burnley alebo Sheffield United Leeds by mi az tak nevadil. Snad Mackems a Blackburn by sa mohli vratit do PL. Tynewear derby by bolo super.

Reagovat
Gunner14

Non-penalty goals in all comps this season:

Kai Havertz: 11

Nicolas Jackson: 9

Cole Palmer: 8

Reagovat
RKBoy

čo je na tom smiešne? zaujímavá štatistika, potvrdzujúca že Kai nie je taký tragéd ako tu z neho pár jedincov robí, nič viac.

futbalovo je samozrejme taký Palmer inde, ale Kai má tie čísla v Arsenale dobré.

Reagovat
Miguel19

A jenom o 700 a 500 minut víc.

Reagovat
Svatej

Reagovat
Salfovic

Chceš zase Chelsea posílat doplatek ?

Reagovat
Talker

Premier league:

Havertz 1390 minut, 6 golu, 2 asistence, 173minut na gol/asistenci.

Palmer 1390 minut, 8 golů, 6 asistencí. 100 minut na gol/asistenci.

Jackson 1180 minut, 9 golů, 3 asistence, 100 minut na gol/asistenci.

Reagovat
Talker

Bez penalt, samozřejmě.

Reagovat
Svatej

Reagovat
Whitemedia

Všichni tři jsou to špičkoví hráči.

Reagovat
Miguel19

+ Havertz mimo pozici.

Reagovat
Salfovic

Na jeho pozici by byl nejlepší. Jen ji nalézt nebo vymyslet.

Reagovat
Golasso

Reagovat
Gunner14

Souhlas. Já si chtěl jen šťouchnout do hnízda, hate na Havertze tu byl skoro na denním pořádku, tak rád připomenu modrákům, že nám konečně dali někoho kdo nás zlepšil a není v důchodě

Reagovat
Gunner14

A pěkně jste se tady slétli Kai očividně leží v žaludku

Reagovat
Golasso

V žaludku fans Chelsea je jeho nejlepší pozice

Reagovat
Miguel19

Nemyslím si. S tím přestupem jsou spokojeni všichni.

Reagovat
Svatej

Reagovat
Figurehead

Reagovat
Figurehead

Spíš to vypadá, že máš nějaký mindráček..

Reagovat
EZ

Kai hra aj europu

Reagovat
Whitemedia

Tak se měli Palmer s Jacksonem vloni víc snažit a taky ji mohli letos hrát.

Reagovat
Gunner14

Reagovat
Miguel19

Nemůžou za to, že nejsou nominováni.

Reagovat
Whitemedia

Dostat nás do pořádný Evropy, tak v nominaci jsou, ale dostali nás jen do šmoula cupu..

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele