Proč neuspěla zlatá generace Albionu? Kvůli egu a rivalitě jsme nevytvořili tým, řekl Gerrard

08.10., 12:06
Aktuality
Steven Gerrard na mistrovství světa 2014. (© CYRIL MOREAU / Bestimage / Profimedia)

Steven Gerrard (45), bývalý anglický reprezentant a kapitán Liverpoolu, se domnívá, že ego a klubová rivalita zabránily Albionu během jeho hráčské kariéry dosáhnout výraznějšího úspěchu. Podle bývalého záložníka se v národním týmu nikdy nevytvořil skutečný tým.

Gerrard byl součástí mimořádně talentované anglické reprezentace, která byla považována za zlatou generaci Albionu. Pod vedením několika trenérů se mu však nepodařilo postoupit dále než do čtvrtfinále významného turnaje. Záložník za Anglii odehrál 114 mezistátních zápasů, největšího úspěchu však dosáhl na klubové úrovni, když v roce 2005 s Liverpoolem vyhrál Ligu mistrů.

Jeho bývalí spoluhráči z národního týmu, jako Rio Ferdinand, Paul Scholes, Wayne Rooney, Ashley Cole, John Terry a Frank Lampard, také dosáhli úspěchu na klubové úrovni. Gerrard však tvrdí, že rivalita mezi kluby, která se přenesla i do národního týmu, bránila Angličanům vytvořit skutečný tým.

"Všichni jsme byli egocentričtí zoufalci. Proč jsme nevytvořili tým, když nám bylo 20, 21, 22, 23 let? Bylo to kvůli egu? Nebo rivalitě? Byla to kulturou v Anglii. Nebyli jsme přátelští a nevytvořili jsme tým. Nikdy jsme se nestali opravdu silným a dobrým týmem," řekl Gerrard v podcastu Rio Ferdinand Presents a poukázal na to, jak ti samí hráči spolu nyní vycházejí v rolích televizních komentátorů.

Anglie čeká na zisk významné trofeje od mistrovství světa v roce 1966. Pod vedením Garetha Southgatea se však dostala do finále posledních dvou mistrovství Evropy. Po prohře ve finále Eura 2024 anglický trenér rezignoval a jeho místo převzal Thomas Tuchel.

"V naší době jsme měli talent. Úroveň zápasů, které jsme všichni odehráli, byla dostatečně dobrá na to, abychom dosáhli více. Měli jsme také trochu smůlu s penaltami a podobnými věcmi. Když se ohlédnu zpět, jsem velmi frustrovaný, že jsme nikdy nedosáhli více. Myslím, že je to kombinace několika faktorů, ale jedním z hlavních bylo to, že jsme nebyli tým. Byli jsme souborem talentovaných jednotlivců, a to nikdy nefunguje," uvedl někdejší záložník.

Gerrard hledá trenérskou výzvu

Jeho trenérská kariéra se pozastavila po neúspěšných angažmá v Aston Ville a Al Ettifaqu v Saúdské Arábii. Zůstává však jedním z favoritů pro návrat na lavičku skotských Rangers, s nimiž vyhrál mistrovský titul v sezoně 2020/21.

"Stále mám pocit nedokončené práce, a chci čelit zajímavým výzvám. Ale hledám určitou výzvu. Pokud se objeví ta správná, okamžitě toho využiju. Pokud ne, nevrátím se. Chci být v týmu, který bude bojovat o vítězství, protože to mi nejvíc vyhovuje," nechal se slyšet Gerrard.

Autor: Jiří Vojík / TASR / flashscore.sk

Komentáře (203)

Přidat komentář
ACSeRw!n

Lampard, Gerrard.. strasne precenovani hraci

Reagovat
technecium

Reagovat
mimi_united

Reagovat
icka

Reagovat
arvncrtx

Reagovat
Abstinence

Gerrard ano, Lampard vůbec

Reagovat
salami

Naopak

Reagovat
ACSeRw!n

kdyz uz tak naopak

Reagovat
Spalovač šancí

jj, přesně naopak

Reagovat
technecium

Reagovat
8lampard8

Reagovat
Frank Lampard 8

Reagovat
sejber

treneri

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
fantomas10

v dnesnim fotbale by shoreli jak papir

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
icka

Reagovat
Rohlik se šunkou

Bohužel tito "přeceňovaní" gerardové a lampardové by v dnešním fotbale neuspěli jedině proto, že dneska je nepodkročitelné kritérium pro ligu rychlost a hráči, kteří mají fotbalové dovednosti úplně jinde než dnešní fotbalová špička nejspíš někde dělají elektrikáře. Výsledkem je daleko strojovější produkce hráčů než tomu bylo dřív. Je to smutné, ale druhý Ronaldinho už nebude.

Reagovat
kbtk23

Reagovat
D10S

Ako všetci anglani po dnes deň

Reagovat
Martin9719

Lampard byl génius nejen na hřišti, ale je jím i ve svojí mysli.

Reagovat
Hardwell

Jestli je někdo přeceňovaný tak maximálně tak kopýtka jako Tchouameni, Camavinga a podobně

Reagovat
PP

pičovina..

Reagovat
Spasitel

Lampard ako CM 273 golov a 174 asistencii to je preceňovanosť

Reagovat
ACSeRw!n

ano, v tehdy podprumerne PL

Reagovat
BaggioRoberto

Podprůměrná PL?

Reagovat
Grupma

Asi to byly podprůměrné góly

Reagovat
icka

Reagovat
kilobyte

V tehdy nejlepší lize světa.

Reagovat
Wayne.Chamakh

... podprůměrné

Tak já ti to spočítám ty šuldo

Reagovat
Wayne.Chamakh

No spočítal jsem to hala-bala. PL nikdy nebyla hůř než třetí. Když začínal kariéru, byla PL 3. za Španělskem a Itálii.

Na peaku jeho kariéry byla nejlepší.

A ke konci byla druhá za Španělskem.

No nevím, nevím. Až na Španělsko by takovou podprůměrnost brali všechny ostatní ligy

Reagovat
xjert02

Reagovat
Freedo

Reagovat
technecium

Nejvic precenovana generace ever

Reagovat
Franta Jetel

Obzvlášť Beckham

Reagovat
r.mrazik

tyvoe ser na to

Reagovat
jenage

Reagovat
mimi_united

Reagovat
arvncrtx

Reagovat
10

Reagovat
Selänne

Reagovat
md92

Reagovat
Franta Jetel

Bylo nádherný jak si s nima dvakrát Portugalci vytřeli prdel

Reagovat
mimi_united

Najviac premenovaná reprezentácia vôbec. Jeden titul MS aj to podvodom. Euro 0 titulov

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
arvncrtx

Reagovat
D10S

Reagovat
Hachim Mastour

Tuchel to zmení

Reagovat
Spalovač šancí

Jakým podvodem?

Reagovat
nani92

nechápem, prečo každý rok musia mať iné meno

Reagovat
r.mrazik

a pritom to bylo dost tim, ze tenhle komik hrat musel vzdycky...

nejvic precenovany hrac v PL

Reagovat
romeo351

Po Scholesovi

Reagovat
meno

Ten mi přijde naopak nedoceněnej

Reagovat
fantomas10

Reagovat
Wayne.Chamakh

Reagovat
r.mrazik

jj, rekni to jeho 11 titulum v PL

Reagovat
Nieuwendyk

Takovej jako Souček

Reagovat
Mönchengladbach

Timmy je sice slabomyslný, ale není to lidský odpad jako Slippy.

Reagovat
Nieuwendyk

To je samozřejmě pravda, Timmy je velmi dobrý člověk ale už by se nemusel objevovat v reprezentačních zápasech.

Reagovat
Wayne.Chamakh

Říkal někdo rvačka kriplů?

Reagovat
Salfovic

Jo, to bylo hodně vtipný, jak si na hřišti s Lampardem vyloženě překáželi, ale trenéři neměli koule jednoho z nich posadit.

Jsem zvědavej, jak něco podobného zvládne Tuchel.

Reagovat
r.mrazik

byla to fakt "prdel" jak doma zustavali carrick a dalsi a scholes hral leve kridlo,jen aby tihle dva mohli hrat

Reagovat
kilobyte

Přitom mohli hrát Scholese S Carrickem.

Reagovat
r.mrazik

Na to nemel nikdo moc koule…

Reagovat
Muffi

Ti dva jsou z pohledu Albionu úplně jiná generace a na vrcholném turnaji se nikdy nepotkali. Carrick byl poprvé na MS 06 jako hráč Spurs, Scholes byl naposled na Euru 04.

Reagovat
kilobyte

Je tam 7 let rozdíl. Takže spolu hrát pár let mohli. V roce 2008 spolu hráli finále LM.

Reagovat
Muffi

Scholes s reprezentací skončil po Euru 2004 kvůli rodině a vytížení v klubu. Po konci Erikssona stáli o jeho návrat McLaren i Capello, ale on to odmítl.

Na Euru 08 Anglie nehrála.

Reagovat
kilobyte

Což mohlo být tím, že ho nehráli ve středu. Místo toho tam cpali Gerrarda s Lampardem, který se k sobě prostě nehodili.

Na Euru nehráli, protože posrali kvalifikaci.

Reagovat
Muffi

Můžeš mi říct, co tady zkoušíš?

Vlevo ho hrál Eriksson, na turnaji poprvé už 2002, kdy tam žádní Gerrard a Lampard nebyli. Ten skončil po MS 06 a třeba v kvalifikaci na Euro 08 hráli ti dva spolu uprostřed jen v jednom ze ztracených zápasů.

0:0 s Makedonií, gerrard vpravo, střed Lampard-Carrick.

Prohra v Chorvatsku Lampard, Parker, Carrick ve 5-3-2

Remíza v Izraeli, Gerrard vpravo, střed Lampard, Hargreaves.

Prohra v Rusku, střed Barry-Gerrard ve 4-4-2.

Prohra s Chorvatskem, jediný zápas s těmi dvěma ve 4-5-1 s Barrym.

Reagovat
kilobyte

Ale nehrál ho tam pravidelně.

O to právě jde, že ti 3 byli střeďáci, ale kvůli tomu, že "museli" hrát všichni, tak je nesmyslně dávali na kraj a pak nepodávali tak dobré výkony, jak by měli.

Reagovat
Muffi

https://www.google.com/amp/s/m.allfootballapp.com/amp/news/EPL/Why-Paul-Scholes-ended-his-England-career-at-the-age-of-just-29/2309104

Scholesovi nevadilo hrát vlevo a v roce 2004 byl lepší alternativou než Vassel s Colem.

Napsal jsem tady dost sestav z let 2004-2010 a představa, že dogmaticky lpěli na středu Gerrard Lampard je blbost.

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
Muffi

Scholes hrál vlevo na Euru 04, zbylé moznosti byly Joe Cole a Darius Vassel. 06 už v nominaci nebyl.

06 začali 4-4-2 s kraji Beckham, Cole a útokem Owen, Crouch, po zranění Owena a návratu Rooneyho přešli na 4-5-1, v OF s Carrickem, ČF s Hargreavesem, který hrál místo Gerrarda i poslední zápas ve skupině.

10 opět začali 4-4-2 s kraji Milner, Lennon, útok Rooney, Heskey, ale od druhého zápasu šel Gerrard na kraj(psaný vlevo i vpravo) a místo jednoho z nich hrál Barry. V útoku místo Heskeyho Defoe.

12 hrál Gerrard s Parkerem, 14 s Hendem.

Reagovat
Wayne.Chamakh

Heskey... to byl pan hráč kam se na něj hrabě Choras

Reagovat
arvncrtx

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
icka

Reagovat
salami

Reagovat
Bakary3

tyvoe ser na to

Reagovat
r.mrazik

nebrec

Reagovat
Bakary3

Já jen zkopíroval tvůj komentář reagující na stejný nesmysl jako byl ten od tebe

Reagovat
r.mrazik

nejvic precenovany anglicky hrac to samozrejme je

a to je mezi extremne casto precenovymi anglickymi hraci slusne privilegium

Reagovat
Bakary3

Podle koho?

Reagovat
r.mrazik

podle fotbaloveho boha

Reagovat
Bakary3

Jojo. Takže kecy

Reagovat
r.mrazik

ty si nech na doma

Reagovat
Bakary3

Vždyť tu říkáš něco "samozřejmě" a sebevědomě, přitom pro to nemáš žádný odůvodnění, tak co ti na to tak můžu rict

Reagovat
r.mrazik

Články. Rozhovory. Tituly a úspěchy.

Vždycky je hrozná prdel jak ho cpou k těm dvoum na silu.

Kdyby hrál Bained v Liverpoolu, tak by podle tech samých soupeřil s Ashley Colem o nejlepšího levého obránce

Reagovat
Bakary3

Ano, články, rozhovory, stejně tak najdeš mnoho těch opěvujících gerrarda.

Protože měl prostě megakvalitu.

Takže žádný samozřejmě neni

Reagovat
r.mrazik

samozrejme je to nejvic precenovany hrac v anglii z tech drivejsich hracu

Reagovat
Bakary3

Já jen že když "samozřejmě" ..

Reagovat
Kixi Syhimour

nahhh, too obvious

Reagovat
r.mrazik

vid...jak ho vsude cpe Carragher a dalsi a typek nevyhral ani jeden titul a kdyz ho mohl vyhrat,tak jim to cely zmrvil. stale takove to "a kdo byl nejlepsi z trojice gerrard x scholes a lampard", kde to tam rvou pokazde na silu...

nehlede na jeho pusobeni v repre,kde kdyby ho tam nemuseli cpat,tak by na tom ten narodak byl mnohem lepe

Reagovat
Bakary3

Nojo... A někdo jiný by řekl, že do ty repre nemuseli cpat lamparda. A další, že tam nemuseli cpat scholese.

To je jen o subjektivním vidění těch hráčů, protože skvělý byli všichni.

A je spousta hráčů, kteří nic nevyhráli, ono se totiž hraje v 11 a někdy to je těžký ovlivnit, ten fakt ale naprosto smolný moment na tom nic nemění.

... A to ho fakt nemám rád...

Reagovat
r.mrazik

tak lampard byl lepsi hrac, jak v klubu tak v repre...na silu tam byl tlaceny prave tady steeve

scholese tam nikdo necpal prave, ten se jim na to pak vykaslal

Reagovat
Bakary3

Zase, podle koho lepší?

To jsou u tak dvou super kvalitních hráčů dost sebevědomý výkřiky.

Reagovat
r.mrazik

cisly a tituly

mas tam jeste neco?

Reagovat
j_mrazik

Tak jeden musel hrát s Kuyitem a druhý hrál s CRonaldem.

On je vždycky trochu průser, když máš na jedné a navíc neběhavé pozici 3 super hráče a zbytek je slabší.

Reagovat
r.mrazik

Ale no tak, pod Benitezem utracel liver víc jak Mu. A hráče u sebe měl kvalitní taky.

Reagovat
Bakary3

Asi víme oba, jak ty dva kluby tehdy fungovaly, ne?..

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
Bakary3

Tleskam za argumentaci.

To můžu říct tak, že podívej se, jak teď utrácí United, tak přeci mainoo třeba musí hrát skvěle, ne?

Asi tak argumentujes, protože už nevíš, jak si to obhájit.

Reagovat
r.mrazik

Tyvoe nechceš se podívat na soupisky těch týmů v daných rokach? Kdy tam hráli Alonso, Mascherano a Torres třeba?

Nebavíš mě, proto si nic jiného než citron nezasloužíš

Reagovat
Bakary3

Ja ty soupisky znám, neboj se.

A přesto to nebyl tak kvalitní a úspěšný tým jako tehdy United nebo Chelsea, který byli o něco jinde.

A přesto kdo měl oči, tak viděl gerrarda obří individuální kvalitu.

Proč ho tedy chtěl Real a Mourinho do Chelsea?

Proč ho chtěl Ancelotti do AC Milán?

Proč o něm Pirlo mluvil v superlativech?

Ferguson:

Gerrard se stal nejvlivnějším hráčem v Anglii, bez výjimky, více než Vieira.

Každý by ho chtěl mít v týmu.

Pro mě je jako Roy Keane, všude, kde je míč, je i on.

Klopp: je to jeden z nejlepších fotbalistů všech dob.

Pro benizeze to byl nejlepší hráč, kterého trénoval.

Ti tomu taky nerozuměli, vid?

V roce 2005 se umístil ve zlatém míči lampard druhý, gerrard třetí - no vyloženě kopyto

Tyvoe... Na citron jsi zralej ty, připadám mi jako typci, co říkají, že země je plocha

Reagovat
r.mrazik

ja nerikam,ze nebyl kvalitni

ja rikam,ze je nejvic precenovany z tech co skoncili, to je velky rozdil

plochy mas maximalne nohy

Reagovat
Bakary3

Noo, asi to nemá cenu, to jsem měl pochopit už dříve

Ale ten vtípek nakonec, ten teda byl

Reagovat
r.mrazik

To nebyl vtip

Reagovat
Muffi

Myslíš v repre, kde ME 04 a MS 06 vedl statistiku střeleckých pokusů aniž by by dal jediný gól?

Lampard před příchodem Mourinha byl velmi kritizovaný hráč a tyhle dva turnaje odehrál špatně

Reagovat
Kixi Syhimour

Říkám, že too obvious, kašli na to

Reagovat
Bakary3

Jenže on to myslí vážně, no

Reagovat
Krleš2

Jako vůbec se není čemu divit dle těch egoistů. Na papíře byla ta sestava na vítězství Anglie MS i ME snad 10 let.

Ale

Jak se asi mohl Terry domluvit s Riem nebo Lamps se Scholesem

Reagovat
adalbertus

Reagovat
r.mrazik

anglicky

Reagovat
janinho

tak ked mohol hrat dlhe roky Ramos v 1 time (dokonca vedla seba) s Piquem (Xavim, Iniestom, Busquetsom, atd) a vyhrali Euro aj MS... tak je to len o tych hracoch a hlavne o trenerovi, aby dokazal vyuzit vsetky ich prednosti.

Reagovat
king23

Přesně tak

Reagovat
Mrcix

Tak Ramos tam z Realu přece jen nebyl sám. Měl tam Ikera a Xabiho.

Reagovat
janinho

iker bol bezkonfliktny (takisto ako iniesta, busquets a puyol), xabi takisto. ramosa som tam napisal kvoli tomu, ze sa pocas clasicos s hracmi barcy regularne pustal do bitky. alba prisiel o nieco neskor do Acka, ale tiez s ramosom co to odohrali, pritom v clasicos sa chovali niekedy jak vymlete prasata. ale ramos a hlavne puyol spustali novinove hovnomety uz tak tyzden pred Clasicom, v zapasoch po sebe skakali jak v MMA a napriek tomu v repre vedla seba vybojovali najvacsie uspechy spanielov v historii... co na tom nechapes?

Reagovat
Salfovic

S tím Puyolem si nějak protiřečíš.

Reagovat
janinho

sorry, myslel som piqueho. kua, toto sa mi tu stalo uz aspon 3.krat

Reagovat
Nieuwendyk

Naprostá hovadina. Puyol nikdy žádný hovnomet nepustil, naopak. To byla vždy doména RMFC.

A přesto pak spolu hráli v míru a měli vynikající výsledky.

Reagovat
janinho

sorry, myslel som PIqueho. Puyol bol absolutny frajer a na neho a Iniestu som nemal nikdy nic ine len pekne slovo a obdiv. aj Busquets sa tychto veci stranil, na druhej stane Xavi a hlavne Pique pustali hovnomety na cely svet hned jak sa zacalo blizit Clasico.

Reagovat
Krleš2

Nesouhlasím. Jiná mentalita, jiná liga,jiné povahy atd atd…..

Reagovat
Puskas

Španělé právě dlouho dojížděli na rivalitu Real x Barca. Když se ji trenérovi podařilo potlačit, šlo to.

Reagovat
Nieuwendyk

Tak, protože ti kucí dozráli a byl tam Joan Capdevilla, pán levé strany

Reagovat
Puskas

Bylo to o trenérovi, ne o dozrání. Předchozí generace byly též skvělé, ale hráči se nebavili.

Reagovat
Nieuwendyk

Páč díky trenérovi dozráli k poznání, že "podemos".

Reagovat
janinho

mal ich pod palcom ich trener co prezil celu karieru v reale a nemal s nim absolutne nikto problem, ani chlapci z barcelony. ja ked vidim nejake "rebricky trenerov" a jebnu tam napr. tuchela vyssie jak del bosqueho tak neviem ci sa mam z toho smiat ci co. frajer co vyhral LM, ME aj MS, spanielov skrotil jak nikto predtym...

Reagovat
Salfovic

Ale tu repre dal dohromady už Vincentův předchůdce, se kterým vyhráli ME.

Reagovat
Kucka

Reagovat
PP

Reagovat
oli9

Reagovat
Mönchengladbach

Lidský odpad Slippy G je celý život křivák a kovaný loser.

Reagovat
fenixLFC

Slusny komplex

Reagovat
Mönchengladbach

Slippy G je hanbou Liverpoolu.

Reagovat
Nieuwendyk

Je to tak. Druhý je Henderson.

Reagovat
fantomas10

A proc jsi to nerekl tehdy hrdina tvl hrabat se ve 20 let starych vecech to hodne pomuze

Reagovat
El Cid z City

Proč by to mělo pomoct? odpovídá na otázky ne?

Reagovat
Kejza

Reagovat
10

pokud si tohle myslí i po 20 letech, tak se minimálně v otázce ega nikam neposunul

Reagovat
Krleš2

Reagovat
fabec1222

To je karma, kriple

Reagovat
Talker

Těch průserů tam bylo více.

Ten tým nebyl balancovaný. Tam byla spousta hráčů, která chtěla hrát/byla nejlepší) v podobném prostoru (CM/AM za hrotem - ať už Lampard, Gerard, Scholes a vlastně i Rooney). Zároveň tam chyběli špičkoví DM/CM, kteří by byli na té TOP úrovni - Hargreaves byl skleněnka, Carrick přišel později. Stejně tak křídla, kdy tam byli spíš krajní záložníci než moderní křídla.

A taky trenéři, kteří neměli koule nasadit systémově kvalitní sestavu a snažili se tam nacpat ty největší hvězdy dohromady. Zároveň tam nebyl nikdo, kdo by byl nějak progresivní, většinou byli o pár let pozadu takticky.

Reagovat
romeo351

Tehdy se nehrálo na ostrý křídla

Reagovat
technecium

Hlaveň za každou cenu kopírovali SAFovo 4-4-2 kde cpali Gerrarda kamsi na křídlo. Dnes by se s takovým kadrem hrálo úplně jinak, 4-3-3 nebo 3-4-3

Reagovat
r.mrazik

podle AI hral gerrard 114 zapasu a z toho jen 17 nalevo....

Reagovat
10

Hlavní problém u nich vždycky byl to, že jim chyběla kreativita a herní inteligence, všechno řešili strojově, předvídatelně. Oni mohli být kvalitní v klubu, v rámci celku, kde to kreativní řešení situací řešil někdo ze Španělska, Brazílie apod., ale dohromady to byl průměr. A myslím, že to platí pořád, jen se úroveň těch ostatních snížila.

Reagovat
Bakary3

Ja nevím, sami o sobě byli chytří hráči, lampard, gerrard, Beckham, Scholes... Spíš jim chyběli nějaký ty kridelnici, komu to dát, třeba?

Reagovat
king23

Na křídelníky v té době nehrál nikdo, takže takhle to zpětně hodnotit není úplně fér.

Reagovat
Mr.Mike

Nizozemci castecne jo..Robben uz hral spis jak dnesni kridla nez krajni zaloznici v ty dobe

Reagovat
mayday

Tam se hrálo klasicky 4-4-2

Reagovat
Bakary3

Jojo, vím, myslel jsem ty hráče z lajny prostě

Na jedny straně Beckham, na druhé často Scholes, chytří hráči, ale ne zrovna do tahu

Reagovat
Profesor Ikebara

Ještě bych možná zkousnul toho Gerrarda, twl ale napsat, že Scholes nebyl chytrý hráč? To nemůže napsat člověk, který ho viděl hrát.

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
10

Bylo to myšlenou na celou Anglii, ne na ty střední záložníky.

Scholes byl výjimka potvrzující pravdilo.

Reagovat
Freedo

Reagovat
Talker

To je podle mého nesmysl. Ti hráči byli kreativní, měli herní inteligenci.

Tam je problém, že to systémově nefungovalo, protože cílem bylo nacpat do základu co nejvíce těch hráčů, kteří ale chtějí dělat to samé, ale zapomnělo se na ten prostor před stopery.

Kdežto ty týmy, které vyhrávaly, tak měly spíše špičkovou strukturu a nepouštěly goly. Tam chyběla CM/DM. Itálie tam měla Gatussa a Pirla, Francie Makeleleho a Vieiru, Španělé Busquetse a Xabiho.

A Anglie tam měla Lamparda s Gerardem.

Reagovat
10

Potom máme jinou představu o kreativitě a inteligenci v řešení různých situací, což vychází i z toho, jaké ligy sledujeme.

Dneska by tahle generace asi měla větší úspěchy, zasazeno do té doby to byl čitelný "hloupý" fotbal v porovnání s konkurencí.

Reagovat
j_mrazik

Tak můžeš být fotbalový génius, ale když tam máš hráče, kteří ti to neotevřou náběhy a chtějí to do nohy, protože takhle to hrají v klubu, tak je to těžký. To byla bolest na oči koukat na ten jejich fotbal. Tam skoro nikdo nepopoběhl v té záloze. Prostě si překáželi a nebyli ochotni to hrát jinak. Paradoxně Gerrard byl z nich mohl být ten nejběhavější, ale celkově to bylo prostě divný. A taky na rovinu… konkureční reprezentace byly prostě lepší.

Reagovat
10

Myslím, že třeba Pirlo nebo Modrić by ty hráče právě dokázali rozeběhnout. Nemyslím si, že tam Anglie neměla hráče, kteří by to dokázali rozběhnout - klidně i ty fotbalově jednoduchý hráči jako Walcott nebo Lennon byli při dobrým využití efektivní díky svojí rychlosti, ale musel jim to někdo otevřít, to Anglie neměla, v klubech se to dařilo. Nemluvě o Rooneym, Colech apod.

Reagovat
j_mrazik

Ale mně přišlo, že to všichni chtěli tlačit kombinačně přes střed a na to tu kreativitu a hlavně kvalitu na míči v hodně stísněným prostoru prostě neměli. Hlavně ve srovnání třeba se Španělskem, i když to bylo v tomhle vždycky extrém.

Reagovat
10

tak to na začátku píšu, o čem se teda bavíme?

Reagovat
Nieuwendyk

Tak tys napsal, že to byli hlupáci, což kromě Gerrarda nebyli

Samozřejmě s Pirlem a nebo Xavim a Zidanem nelze porovnávat.

Reagovat
10

"Hlavní problém u nich vždycky byl to, že jim chyběla kreativita a herní inteligence, všechno řešili strojově, předvídatelně. Oni mohli být kvalitní v klubu, v rámci celku, kde to kreativní řešení situací řešil někdo ze Španělska, Brazílie apod., ale dohromady to byl průměr. A myslím, že to platí pořád, jen se úroveň těch ostatních snížila.

Dneska by tahle generace asi měla větší úspěchy, zasazeno do té doby to byl čitelný "hloupý" fotbal v porovnání s konkurencí."

myslel jsem anglickou repre jako celek, nejen ty záložníky...herní inteligence je pro mě mj. řešení různých herních situací efektivně a neobvykle, na co soupeř nedokáže reagovat, to oni prostě nedokázali, byli vždycky strašně čitelní, šablonovitý, snadno se eliminovali jejich přednosti a herní styl

Reagovat
j_mrazik

Já nesouhlasím s tím, že by neměli kreativitu nebo herní inteligenci, ale spíš bych řekl, že byli dřevěnější v blbém systému.

Reagovat
10

pokud tím blbým systémem myslíš absenci těch fotbalistů z klubů, tak souhlasím

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
r.mrazik

I proto vždycky bylo “vtipný” opomíjení Scholese a Carricka

Reagovat
Talker

Očividně ano.

Anglii chyběl spíš někdo, kdo by to boural před stopery a zároveň k němu nějaký deep lying playmaker. V té době byli nejlepší dua v záloze Gatusso-Pirlo, Busq+Xavi,...

To prostě Anglie neměla. Chyběl ten bourač, zároveň chybělo to CM. Byť to teoreticky mohl hrát Gerard, tak to nebyla pro něj ideální role.

Reagovat
PP

Oni byli špička. Bohužel pro Anglii všem třem nejlíp seděl ten jeden jediný post. A protože nemohli trenéři nechat některou z těchto hvězd sedět, tak je narvali k sobě a nikdy to nefungovalo.

Reagovat
El Cid z City

Přitom hrát to na tři záložníky, tak dle mě je scholes jasnej a k němu buď gerrard nebo lampar, oba byli fantastičtí a na podobné úrovni. A dm Carrick.

Reagovat
PP

souhlas.. Všem třem seděl ten jeden jediný post, na kterém byli všichni výteční. Ale když se je jakýkoliv trenér pokoušel k sobě narvat, tak to prostě nefungovalo. Do toho ta klubová nevraživost, za nima ještě Terry vs. Ferdinand..

Reagovat
Muffi

Se podívej na soupisky z těch turnajů. Problém byl v nekvalite. Becks verze 04 a 06 byla pomalá, Owen byl jen stínem a zbytek krajnich hráčů a utocnku byl těžký průměr. Na vše byl Rooney sám.

Jeden turnaj jimna medaili vyjít mohl ale ani náhodou neměli kvalitu Itálie 06, nebo Španělska.

Reagovat
fantomas10

A vubec tam nezaznelo, ze byli proste treba horsi nez ostatni repre, kdyz se podivam, kde byli tehdy Brazilie, Italie, dneska trochu v upadku, tak to byli o lvl lepsi tym nez Anglie. U nich se vzdycky akorat vyhajpovalo its coming home, a to je vse

Reagovat
Tzikin

Oni a horsi ? To nejde, to proste nejde. Anglani su vzdy najlepsi !!!

Reagovat
king23

Nesouhlasím.

Brazílie měla v té době naprosto hvězdnou sestavu, to je pravda, ale ostatní nároďáky rozhodně papírově lepší nebyli. Angličani rozhodně neměli méně kvalitní hráče než Portugalci, kteří je na těch turnajích pravidelně vyřazovali. Owen - vítěz zlatého míče, Beckham - dvakrát druhý nejlepší fotbalista roku, druhý ve Zlatém míči, Lampard s Gerrardem oba v první trojce Zlatého míče. Terry v jedenáctce roku. Co se individualit týče byli naprostá špička.

Reagovat
Puskas

Reagovat
icka

Reagovat
Kucka

Reagovat
JessePinkman

Captain Fantastic

Reagovat
Mrcix

Oni nehráli zas tak špatně. Co si pamatuju, tak je v rozhodujících utkáních potopili golmani. Ronaldonho nachytal Seamena a teď nevím, který brankář tam propustil tu střelu z dálky Green asi.

Reagovat
r.mrazik

plus penalty...

Reagovat
Mrcix

jj si Beckham chválil roteiro ????

Reagovat
Profesor Ikebara

To byl James ne?

Reagovat
Mönchengladbach

Zlatá generace???

Na deseti po sobě jdoucích šampionátech (MS+ME) v letech 1998-2016 bylo jejím maximem čtvrtfinále. Víc jsme dokázali i my, Řekové či Turci.

A tento bezpáteřní lidský odpad je jednou z hlavních příčin.

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Jason_

team chemistry nefungovala

Reagovat
oli9

Vzdyt oni se spolu nedokazou domluvit ani jako důchodci v tv studiu, tak jak to asi mohlo vypadat v šatně.. nicmene zase vztah ke klubu

Reagovat
Spasitel

Stále nezabudnem Lampardovi ako proti nemcom neuznali jasný gól 2010

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
arvncrtx

To byla odveta za 1966.

Reagovat
Albe90

Víceméně Vaši generaci potopili brankáři

Seaman,Martyn,James,Robinson,Green,Foster...

Reagovat
j_mrazik

To bylo fakt něco no.

Reagovat
Krleš2

Jo to je fakt. Nejvíc mi utkvělo Seaman a co pustil Ronaldinhovi

Ale krom Martyn byli zbytek taky díry

Reagovat
Puskas

Nebo jak si hodil Chovancův centr do kasy.

Reagovat
Krleš2

A vidíš v Anglii ho milovali.

Reagovat
Albe90

Tak Pepek byl v hypu z Eindhovenu,tak to zkusil mazácky jak jeho byvaly spoluhrac Romario :D

Reagovat
Modřín2

A co ta naše zlatá generace? Nebyla schopná ani porazit Řeky na Euru.

Reagovat
Nieuwendyk

Mistři Evropy ale

Reagovat
Krleš2

Ty to náhodou byla super generace a ti Řeci

Haluzaci odporní. Však taky po tomhle úspěchu úplně odešli!!!

Reagovat
Nieuwendyk

Kam jako odešli?

Reagovat
Wayne.Chamakh

Na tzatziki a gyros...

Reagovat
Muffi

Jeden turnaj a medaile se jim povést mohl ale dlouhodobě tam byly lepší reprezentace jak po stránce kadru, tak trenéra.

Reagovat
Skokan 6.

S Jižní bránou by alespoň to finále Eura dali taky.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele