Šilhavý: Celkově to hodnotím kladně, drželi jsme s favority krok
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Vlkanova po Švýcarsku: Strašná škoda, že jsme to tam nedotlačili
28.09.2022, 16:03
Švýcarský tisk chválí brankáře Sommera a uznává kvalitu Česka
28.09.2022, 15:03
Neproměněnou penaltu beru na sebe. Kopl jsem to špatně, řekl Souček
28.09.2022, 09:50
Češi příslušnost mezi elitou neudrželi. Za prohrou stály slepené branky i neproměněná penalta
27.09.2022, 22:45
Komentáře (51)
Přidat komentářAč mám k Francovi spoustu výhrad a hlavně ohledně zkoušení nových a mladších hráčů, nechápu, za co ho kdo chce pořád kritizovat.
Odehráli jsme dobrý zápas, shořeli jsme na šance a v některých případech - 3x konstrukce - vyloženě na smůlu. S materiálem, kterej byl opravdu nic moc, v evropským měřítku spíš skoro nic. Chyběli Brabec, Kalas, Holeš, Sadílek, asi nějaký další, a to je pro nás prostě citelná ztráta.
Postavil Vaclika, chápu, je to naše jistota, na euru byl mezi nejlepšími gólmany, gólmana neposadis jen tak. Navíc nejsem o stankovi přesvědčenej, ze by na tuhle úroveň nás měl vytrhnout.
Kudela - vypadalo to šílene, ale nemyslím si, že nás potopil, chyba v něm nebyla - ale budu rád, když budeme sázet na Brabce, jemelku, Kalase, zelenyho... To nemá smysl
Pak dal nemohl postavit nic moc jinýho, podívejte se na jména na lavičce a řekněte mi, kdo by tam jako byl rozdílovej, kdo by to vyloženě změnil?
A střídání, to je to samý, co s tím materiálem může asi dělat, přitom střídat musí.
Havel místo Kudely, nic se nestalo. Provod zahrál dobře, Ševčík taky.
Kuchta nebyl tolik vidět, ale potřebovali jsme útočit - a ne, s Teclem jděte doprdele.
A když by ho tam dal, nadávali byste stejně.
Když by dal do základu Krále místo Kalvacha, nadávali byste stejně.
Když by tam dal Staňka a ten nic moc nechytil, nadávali byste stejně.
Fakt čumím, kolik schytá kritiky po takovým výkonu.
Musím s tebou souhlasit. Bohužel jsme teď na podzim doplatili na neformu klíčových hráčů (Souček, Coufal, Schick..) nebo zranění těch neméně důležitých (Holeš, Kalas..). Prostě nemáme takový hráčský materiál, abychom v případě, že se polovina ideální základní sestavy nesejde ve formě, byli důstojným soupeřem těmto týmům. Španělsko s Portugalskem je prostě jiný vesmír, můžeme je porazit, ale ne porážet. Švýcarsko pravidelně postupuje na MS a rozhodně není o moc slabším soupeřem než ti dva.
Jen mám trochu strach, aby ta neforma nebyl trend. Coufal už přece jen není nejmladší, náhradu za něj nemáme. Suk se z toho snad nějak dostane. Schickovi teda jako jedinýmu stoprocetně věřím, že je to otázka času.
S těmi náhradami je to obecně problém. Když už se zdá, že se začínají množit ofenzivní talenty jako Hložek, Daněk, Karabec nebo Ševčík, případně potenciálně vynikající playmaker jako Samek, tak se najednou něco zadrhne a neposunují se. Zpravidla se to svede na jejich "namistrovanost", ale upřímně, který špičkový hráč je charakterově pohodář? Moc jich není, je to o psychologii, jak s tím hráčem pracovat. Podle mě je chyba v té extrémně zkostnatělé struktuře, kterou tady máme, fotbalovými experty ve studiích a v redakcích největších deníků konče. Dám příklad: borec je výrazný talent, srovnatelný s hráči hrajícími v A-týmu. Naše omezující struktura ovšem automaticky počítá s tím, že nejdřív musí odehrát třeba dvě sezóny v lize, aby se otrkal. Jenže ten kluk není blbý a vidí, že by měl na víc okamžitě, že by ho to ještě víc posunulo. Jenže ouha, to přece není tradice a není odzkoušený, takže mu zatneme tipec, zmetkovi, posadíme ho na pár zápasů na lavičku, ať se srovná. S tím pak souvisí samozřejmě úbytek motivace, jakýsi pocit ukřivděnosti, se kterým se dá samozřejmě bojovat, ale na výkonech se to logicky projeví. Pak začne kolovrátek expertů o tom, že to vlastně takový talent ani není a jen si o sobě hodně myslel. Je to samozřejmě z mé strany spekulace a modelová situace, ale vůbec bych se nedivil, kdyby na tom byl pořádný kus pravdy. Když vidím, že v zahraničí úplně běžně talentovaný kluk dostane možnost kopnout si v reprezentaci, aby klidně dostal jen 5 minut a nasál atmosféru, případně si zvykl na úplně jiný druh tlaku, tak mě naše prostředí štve. Nakonec bych se chtěl ještě zastat Šilhavého, který je sice konzervativec jako prase, ale přesto se snaží i těm mladým dát šanci (na druhou stranu třeba Hložka už fakt ignorovat nešlo a Sadílek má ve 23 letech slaboučkých 14 zápasů v repre).
Je to tak, ukázkovej příklad je pro mě Německo po 2004, kdy jsme je vypraskali s Beckem.
Od ty doby zkoušeli jednoho mladyho za druhým, hodně se ujalo a na ty vlně jedou pořád. Ale my jsme pořád posrany
Tak ono to podle mě souvisí s tím, že pořád většina "expertů" a bohužel i určitě několik trenérů jsou takové ty typické "kopačky", co by dnešní maturitu daly přinejlepším za 10, na VŠ by nešly, protože je to zbytečnost, ale protože se pohybují ve fotbalovém prostředí dlouho a znají různé zákulisní fígle a samozřejmě i užitečné praktické věci z praxe, tak dostanou lukrativní flek. Jako příklad si vypůjčím chudáka Zelenku, proti kterému osobně nic nemám, ale zkrátka si nemyslím, že podobný člověk by měl dostávat tolik prostoru k vyjadřování se o fotbale. On i Šmicer působí jako trouba. V hokeji zase Nedvěd, ten mi vždycky přišel, že neumí dát v rozhovoru dohromady větu (ačkoliv takového jsme měli např. i premiéra).
Vidím to vlastně úplně stejně. Tak nějak si představuju fungování ve Slavii, kde touhle metodou shořel postupně Matoušek, Musa, Alijagič, Samek a bohužel očekávám další (Fila, Višinský,...). Když máš jednoho mladýho talenta debila s nosánkem nahoru, je to prostě smůla, ale pokud se totéž opakuje několikrát za sebou, už je asi chyba někde v systému.
My k tomu jsme bohužel odkázány, musíme spoléhat na rozumnej mix tahounů s formou, tahounů bez formy, který ani tak nikdo ze sestavy nevystačí, pak "prumeraky" na vrcholu sil, pocad to dělá Jarda podle mě dobře.
Co mi chybí - hodit tam někdy nějakýho mladé v laufu a trošku ho tak postrčit, buď se ukáže, že na to v pohodě má, nebo dostane šanci zas později.
Tohle bych si hrozně přál, aby tam byl vždy nějakej svěží vítr.
Já se modlím, aby teď po úspěšný kvalifikaci U21 přestalo období výmluv, že jsou ti kluci potřeba v juniorech a začli být zvaní do áčka. Jurásek stoprocentně, když náš jedinej použitelnej levej bek je stoper Jemelka (a že na tý pozici včera hrál fakt slušně), tak se těším na Juráska. Další je určitě Čvančara, na čekačce můžou aktuálně být i Daněk s Ševčíkem.
Kéž by hrál vitik, Gabriel byl dobrý. Překvapil mě Červ. Dobrej bude Zamburek.
Jen musí dostat šanci, jinak se bude furt jen spekulovat, že na to asi nemají
Vcera jsem videl U21 a Gabriel na pravem kraji obrany podal dobry vykon. Mas ale pravdu, ze okamzita nahrada to neni
Doufal jsem už minulou sezónu, že dostane Gabriel šanci ve Spartě a postupně v repre. Líbí se mi, je bojovnej a docela šikovnej, zároveň se zdá být pohodář do kabiny. Myslim ale, že pro repre je ready nejdřív za rok. I když s aktuálním stavem beků, kdy jedinou alternativou za Coufala je Wiesner, Mejdr, Havel, Masopust bych se nebál to uspíšit už třeba pro přáteláky za měsíc.
To ale žiješ v úplně jiné realitě, než v českém prostředí… obehraný prúměráci budou mít pořád přednost.
Komicky je, že ve Spartě prodají Gabriela, když není snad oproti Wiesnerovi a Mejdrovi o nic horší
Zase podat dobrý výkon proti průměrnému týmu stejné věkové kategorie, není zase nic moc z čeho se dá vycházet… naše liga je dle mého náročnější, než takovýhle zápas.
Jo, to určitě, jen na Wiesnerovi a Mejdrovi nějak nevidím nic .. nic
Úplný prumeraci, to bych zas dal radši šanci mladými klukovi, kterej se ještě může vykopat, tihle ne
Jo to souhlasím já taky. I když Weisner někdy dokáze když chce zahrát dobře, ač mi je krajně nesympatickej tedy… ale jako hodnocení ano průměr to je. Jen tedy on byl mám za to hodnocen dobře jako mladej… třeba za 3-5 let budeme i Gabriela zase posuzovat s jiným mladým
Je tam zpetny odkup.
Jo, vím o tom, ale stejně.
Je to tak, pod Silhavym víceméně hrajeme celou dobu to, na co máme.
Jen teda s tím zkoušením mladých je to špatný. Takovej Jurásek se měl při absenci levého beka zkusit už začátkem roku, přitom z nějakého důvodu je stále v U21. Stejně tak měl být dříve povoláván Krejci nebo Lingr. Taky bych byl radši kdyby teď dostal trochu cuchnout třeba právě ten Ševčík nebo Daněk. Případně, když chybí ti stoperi, tak bych už dříve povolal Vitika, teď třeba i toho Endla z Brna, než nove zkoušet 30ti letého Pernicu. Do útoku se místo Tecla mohl vzít raději ten Cvancara, případně Chytil. Dalo by se pokračovat.
Jako neříkám, že je tohle důvod proč se sestoupilo nebo nejsme na MS, možná by to ve výsledku nepřineslo vůbec nic, ti hráči v první řadě musejí potvrzovat výkonost alespoň v té lize. Jenže přestože třeba právě takovej Vlkanova podal včera parádní výkon, jak dlouho se na něm bude dát stavět? Kam se může v 28 letech posunout? Když pak bude mít sérii horších zápasu za Plzeň, bude pro repre uplne nepoužitelnej.
Ti mladí by mohli na sebe upozornit i v zahraničí, nevidím důvod proč by takovej Ševčík nemohl jít ven přímo a prosadit se podobně jako v minulosti Schick. A kádr pro repre by byl i trochu širší.
souhlasím
Tahle skupina je takový ekvivalent k LM a Plzni, uvidíme, zda se Bílek přiblíží Šilhavce. Většina zápasů za mě ok, co se mi však nelíbí jsou mladí. Místo toho,aby se zlepšovali, tak se spíš vytrácí a nikdo novej se neobjevil. Vlkanovové a podobní náši repre na vyšší level neposunou.
Asi kluci musíte více potrénovat penalty, ale zase chápu, že Sommer je v jejich chytání jeden z nejlepších na světě.
Ale kopnul to fakt mizerně
Tu Součkovu penaltu by chytil i náhodně vybraný fanoušek z hlediště. Neskutečně uboze ji kopnul.
nesměj se to bát kopat do šibenice
On se nesměje
Souček hovado no
Na penaltu měl jít podle mého názoru Schick,protože nedat druhou to není "jn tak"
Si delas prdel? Tolik zbytecne ztracenych micu a zpackanejch akci.. radsi bych zkusil noveho trenera! I kdyz koho..
Právě. Koho? Trenér špatný není. Ani ty výkony nebyly vůbec špatný, kromě Portugalska. Na to, abychom dokázali něco uhrát s kvalitnějšími týmy, musíme mít hlavní hráče ve formě, a to nemáme
Trenér není špatný... já myslím, že jediný důvod, proč se tam drží, je to, že není k dispozici pořádná náhrada. Leda zahraniční trenér, ale na to fačr nemá koule/prachy.
Tak v Česku obecně se ty experimenty se zahraničními kouči moc nepovedli
Jako kdo z našich hráčůmá formu? Když se na naši hru dívám, je to pomalé, naivní a chybí kreativní střed pole, který by uměl podržet míč a vytvořit situaci pro útočníky. To už řadu let nemáme.
Od ME jsme porazili akorát Bělorusko a jednou náhodou Švýcarsko, ale všechno je super
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele