Za porušení finanční fair play nebudou kluby vyloučeny z pohárů
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Kluby si chtějí přerozdělit pokuty za porušení finanční fair play
09.09.2014, 14:57
UEFA vyhověla hráčské unii a zmírnila sankce pro City a PSG
11.06.2014, 19:15
PSG a Manchester City dostaly od UEFA pokutu 60 milionů eur
16.05.2014, 21:44
PSG a Manchesteru City hrozí kvůli utrácení vysoké pokuty
06.05.2014, 14:54
UEFA potrestá kvůli finanční fair play PSG i Manchester City
30.04.2014, 15:42
Komentáře (98)
Přidat komentářbezuzdného utrácení za posily.
Takže na to dojedou zase menší kluby, které nebudou mít na pokuty, velké kluby si zaplatí pokuty a pojede se vesele dál? Větší strašák než vyřazení z pohárů totiž pro velké kluby podle mě není
kde sa prosim ta pise o tom ze si moze klub zaplatit pokutu? ... dalsia vec, vyradenie je ten najvyssi trest, nie ze si niekto nahrabe od "sponzora" a hned ho vyradia z poharov... neviem ake su tam podmienky, ale nikto normalny nemohol cakat ze sa zacne vyhadzovat s poharov jedna radost pri prvej nezrovnalosti v uctovnictve
jak moze zaplatit pokutu? tak pokud ji dostane, tak ji snad zaplati ne? no prave, krome vyrazeni a financi pokuty mne nenapada jiny mozny trest, snad jeste zakazat prestupy na urcity pocet obdobi. Nikdo nerika, ze se zacne vyhozovat jedna radost, tech instanci tam urcite bude vic, takze se to muze tahnout urcitou dobu. Ale logicky mi z toho vyplyva, ze financni pokuty nejsou pro top kluby problem resp. prekazka, zasahne to spise ty mensi
tak ked dajme tomu dostane tim pokutu, bude prenho tazsie splnit podmienky na dalsi rok co je v podstate trest (aj ked zalezi o v akych vyskach sa budu pohybovat tie pokuty ak na nich dojde)
ok, ale to by se musely ty pokuty asi nastavit podle velikosti klubu, treba podle obratu nebo tak
ačkoliv ted o tom přemýšlím a celé toto zřejmě neslouží ke zmenšování rozdílu mezi top kluby a zbytkem, ale spíše k tomu, aby kluby byly soběstačné a nedostávaly se do dluhů? Pokud tomu rozumím správně
bez ohledu na velikost klubu
zakon o hovne, radsej ho zrusit, lebo na to doplatia len male kluby...
Však už od začátku bylo řečeno, že letos se trestat vylučováním z poháru nebude...
psg a man city uz by boli vylucene...
to je k ničomu
ako k nicomu? ved vylucenie z poharov neni jediny trest, su tam aj dalsie
zakázat přestupy a striktně to dodržet
Smyslem finanční fair play je, aby si kluby nemohly výsledky "koupit" prostřednictvím bezuzdného utrácení za posily.
Nevypadá to tak.
nepis akokeby to fungovalo uz 5 rokov a stale sa nic nezmenilo
Tohle docela chápu. Oni přece nemůžou dát hned ty nejpřísnější tresty. Musejí si taky něco na případné následné potrestání. Docela očekávané.
Navíc by to byl precedens, pak by museli vyhazovat všechny, kdo by se tím provinil, což by nakrklo ty nejsilnější a ty by založily vlastní soutěž.
To by bylo super
Ať si jdou.
Tak ony budou ty porušení posuzovány doufám i dle závažnosti, nejen dle statusu (ne)vinen.
coz by byla parada
s vlastní soutěží to nebude až ak horké, vždyť to se objevuje jako evergreen už skoro 20 let a nic. Problém je totiž ten, že výkonnost klubů se mění a v každé podobě o které jsem četl, byl jako jistý účastník zařazen někdo, kdo si prožil či prožívá horší období a byl by tam pro srandu. Navíc vyřešit všechny smlouvy, sponzory atd, je běh na dlouhou trať a ne že se dnes rozhodnou a zítra se hraje.
Ako je na tom Barcelona s FFP ? Narazam na prestup Neymara, ktory stal 57 mega. Zmestime sa do rozpoctu ?
nestál neymar víc?
Nestál, to co kolovalo na internetu byl plat + dobročiné akce a charitativní zápasy, teda aspoň tak jsem to pochopil
bože, žádnej plat
Já pořád nechápu proč by se to mělo regulovat.Když chce někdo dávat přehnané částky za hráče, tak mu to úspěch stejně nezajistí a ty menší kluby na tom jedině vydělají.
Přesně tak
Tohle pravidlo je největší hovadina I kdyby se kluby za porušení vylučovaly z evropských pohárů, tak na to DOPLATÍ JEN A JEN MALÉ KLUBY!! Za uvažují jak Kalousek proboha...
Představme si teda tu hypotetickou báječnou situaci, že by všechny kluby od teď utratily jen to, co vydělají.... které kluby by mohly utrácet nejvíc? Jasně, že ty největší...Real, United, Bayern, Barcelona, Chelsea atd. Malé kluby by nikdy nemohli investovat, aby se jim dostali na roveň. Přemýšlejte
presne tak je to totalna hlupost cele co vymysleli a je to chaoticke.. ja by som zaviedol PLATOVY STROP nieco obdobne ako je v NHL a hned by sli ceny hracov dole a celkovo timy by si muleli dva krat premysliet koho kupia koho nie..
a podle jakých kriterii bys ten strop nastavil? asi těžko může mít stejný strop plácnu Ludogorets a Manchester United
akoze ved jeden strop pre vsetkych a je to vybavene treba priskrtit tie vekle kluby malych by sa to absolutne nedotklo pokial by teda nesli hned nakupovat velkych hracov
to je podle me dost nerealne toto. V NHL to funguje jinak, tam je proste 30 vyrovnanych tymu, kde je strop a museji se vejit, je to jedna liga, de facto jeden stat, ve kterem se vymenuji hraci. Ve fotbale jsou ale ty rozdily o dost markantnejsi a jsou tam silene rozdily. Tzn ze bys musel ten strop nastavit, ale jak? Podle platu tech nejvetsich tymu. V NHL jsou ale platy de facto verejne,, ty smlouvy jsou na x let a jsou znamy, kolik ten hrac vydela. Ve fotbale to tak neni, blby priklad, ale uz jenom u nas v cr jde o par desitek tisic a nezverejnuje se nic (krome par tymu, myslim bohemka nebo usti nebo kdo, ted presne nevim). Navic nemuzes to nastavit podle toho nejsilnejsiho, ale udelat nejaky prumer . A ted otazka, kolik tech tymu zahrnout do toho prumeru a ktere tymy vzit a ktere ne? protoze lepsi vykonnost neznamena vyssi rozpocet. Proste nejde vyhlasit od zitra je strop na platy 10.000.000 a nejede pres to vlak. Ten strop by e musel nejak vypocist, i na zaklade udrzitelnych prijmu a vydaju, a to je ve fotbale, kde je x trhu podle me nerealizovatelne
Ty rozdíly jsou úplně někde jinde.V sezoně 2003-2004 (před výlukou a platovými stropy) měl nejbohatší Detroit 77 mil. a nejchudší Nashville 22 mil. na platy.To je 3,5x míň.
V GL berou ti nejlepší tak kolem 300.000 Kč (10.000£) za měsíc, v Premier League 200.000£ za týden.asi 100x míň.
ale FFP co robi co riesi, ved tym skorej trestaju tie mensie kluby a ma to byt bic na tie vacsie kluby nie?? tak treba sa pozriet len na tie vacsie a nieco proti nim vymysliet.. preto treba nejaky strop cez ktory nemozu prejst
Podle mě ty stropy nic neřeší a žádný z velkých klubů na tom nemá zájem, takže se to neprosadí.Ale určitě je to lepší než FPP, které připomíná kontroly finančáku.
v FFP ide o to, aby klub bol sebestacny a neminal viac ako zarobi, to iresi
to je jedine pozitivum FFP
platovy strop je nerealizovatelny, NHL je nieco uplne ine, to je jednotna sutaz fungujuca pod jednou organizaciou.. ako by si to vymyslel fo futbale kde mas x narodnych asociacii a v nich x urovni lig?
nechapem co je na tom take tazke ved to je uplne jednoduche pravidlo, ale asi nevies ako to funguje v NHL, kazdy tam ma strop rovnaky takze ci to bude Barcelona alebo Wigan tak budu mat rovnake podmienky, rovnako vysoky platovy strop, to ze sa Wigan nikdy ani len nepriblizi k tomu stropu je ich problem.. a to ze Barcelona bude mat problem ho dodrziavat je tiez ich problem ale bude to brzda a uplne jednoducha,, a je jedno aka liga, ci Premier League alebo 5trieda Slovenska, ked chcu hrat LM EL tak musia mat dodrzane tieto podmienky .... jednoduche
povedz konkretne cislo, aky vysoyk by mal ten strop byt ked je to take jednoduche
pisalo sa ze MCity ma rocne premerne 8,1mil na hraca co je najviac, dalsi su napr. Real Madrid 7,6 .. Barcelona7,5 .. Bayern 6,7 .. MUnited 6,6 .. Chelsea 6 ... na zaciatok by som to mozno nastavil hornu hranicu pre vsetky kluby na 8,5mil a postupne kazdy rok to znizoval, za 5rokov by sa mohlo prist na 8mil atd atd .. ale na to su odbornici, ked to dokazali v amerike preco by to nemali aj tu
aky by to potom malo vyznam ak by to za 5 rokov kleslo na sumu, ktoru momentalne prekracuje 1 tim?
tak by to kleslo na 6,5mil napriklad a to by uz bol prievam trosku v tych kluboch ... a mna sa nepytaj na cisla ja si doma nerobim analyzu ani nic tak neviem presne ako nizko to ma byt ale myslim si ze inspirovat sa NHL nie je zly napad
male kluby ale doplacaju na to, ze su to proste male kluby tu ide o to aby sa uz neopakovalo naprikald to co je teraz vo Francuzsku, ze dva sponzorovane kluby si idu vlastnu ligu a zvysok si moze poplakat pri sledovani ich naskoku a nemozu spravit nic
no dobře, ale jaký je rozdíl mezi tím, když ten klub sponzoruje Coca Cola nebo nějaký šejk z tramtárie.
To bylo úplně jasný... Jak by mohly přijít poháry o velké týmy, tak se to nějak na oko udělá a doplatí na to jen menší kluby...
A abych řekl pravdu - nevěřím, že někdy bude nějaký velkoklub opravdu vyřazený. UEFA chce svoje hvězdy na hřišti. To je to, co ji živí.
Bylo to vidět na případech Ibry, kterém u se zrušila karta, což je něco, co se normálně nedělá. Bylo to vidět i v případě Courtoise, kde se UEFA dokonce montovala do smluv uzavřených mezi kluby, což je už z logiky věci hodně zvláštní věc.
Nedivil bych se ani tomu, kdyby se montovala do toho vašeho znovupovolení přestupů
i tam budou velké tlaky. Přecejenom - silná Barcelona = vysoké příjmy. A to jak pro klub, tak pro fotbalové organizace.
Nebo vyřazení Chelsea, aby nebylo 2x po sobě stejné finále LM...
takze nam veris aj tento aj dalsi rok? spravne robis
ale to su ojedinele pripady, si zober kolko hracov absentovalo co sme hrali finale s Bayernom, kvoli kartam 2 od nas a 3 od nich ked sa nemylim ... a keby vyradili na jednu sezonu jeden tim nic sa nedeje, ved mas x dalsich klubov ktore "to potiahnu"
Jako vždycky z toho udělali pánové z UEFA zase jenom šaškárnu.
by ma zaujímalo, aké majú vzdelanie prípadne vedomosti, keď od mlada hrali futbal...
podla toho čo vymysleli s pravidlami fair play, alebo s tým rozhodcom do brány sú asi dosť dutý
Já nepochopím jednu věc. pokud jsem majitelem klubu a do toho klubu sypu prachy ze svýho, tak co je komu do toho, kolik mi klub vydělá a nebo prodělá. Moje prachy a moje starost. To je to samý, jako kdybych vložil například milion liber do akcií na burze. Buďto mi to vynese a nebo to projedu. Bude mě pak burza trestat za to, že jsem v mínusu? Zakáže mi pak snad burza, že nebudu moc rok obchodovat??Platini a ta jeho sebranka by se spíš měli zaměřit jak zastavit ty nechutný ceny za hráče a až pak se starat o nějaký pravidlo FFP.
Existuje něco jako humanismus a sociální cítění. Všichni na světě nemají stejnou výchozí pozici a lidstvu byly dány do vínku schopnosti tuhle "nespravelnost" do větší nebo menší míry řešit.
To je sice hezké a je to pravda, ale co má fotbal společného s opravdovým humanismem a opravdovým sociálním cítěním? Jak tyhle problémy vyřeší FFP? Jsem asi retardovaný asociál, ale tychle tanečky kolem peněz ve fotbale jaksi nemůžu pochopit.
Souhlas. Tahle poznamka o humanismu je nesmyslna.
Tak třeba to, že fotbal by neměl být business jako podnikání na burze.. Ale to je holt už názor od názoru.
porovnávať to s burzou na ktorej chceš zarobit a s hračkou lebo nevieš čo s peniazmi je čudné
Ale to není o tom, že nevíš co s penězi. To je o tom, že investuješ do akcií a uvidíš v budoucnu jestli z toho něco bude. To samý máš u fotbalistů. Koupíš hráče a čekáš. Čekáš na to jestli se uplatní a něco ti v mančaftu ukope.
Tak jsi v rámci nějaké soutěže a ta soutěž má nějaká pravidla. Stejně jako nemůžeš nasadit 12 hráčů na hřiště, stejně jako se rozvíjejí pravidla o faulech, divech a podobně, tak se rozšiřují pravidla o konkurenceschopnosti.
Nejlepší jsou taková pravidla, která se nedají odrbávat. Pokud jde opravdu o sport, nejlepší by bylo omezit počet přestupů, třeba 3+1...
To by bylo nejrozumnější. Kluby by musely pracovat s vlastními hráči a případné nákupy dobře promýšlet. Pak by nedopadly jako Dynamo Drážďany, které si natahalo cizince nevalné úrovně a teď s velkým překvapením zjišťuje, že to asi trochu přehnalo. Místní funkcionáři již sami říkají, že v budoucnu chtějí víc pracovat s hráči z regionu.
Tak to poškodí nejvíce ty menší kluby, kterým utíkají hráči... Zvlášť když se třeba dostanou do EL/LM po pár letech a potřebují nejen nahradit hráče, kteří odejdou, ale i rozšířit výrazně kádr. To mi nepřijde jako šikovné řešení...
Když už si odmyslím, že to celé, co píšeš, je postavené na hlavu, zeptám se jen na jednu otázku. Kam budou utíkat ti hráči z těch malých klubů?
Srab
to bolo aj v tej predbeznej sprave a myslim si ze je to tak dobre...nemozu sa od zaciatku rozdavat najtvrdsie tresty a suma sumarum, to ani nie je cielom FFP, cielom je, aby naozaj boli kluby sebestacne nezavisle od majitela
v tomto pripade by som klubom ktore boli vo vacsom ako dovolenom minuse, zakazal prestupy trebars na 2 roky...po dvoch rokoch by sa dostali na nulu alebo snad aj do plusu financne a mozu zacat odznova - samozrejme pri opakovanom poruseni tvrdsie sankcie v podobe vylucenia z poharov
najhorsia moznost je asi pokuta, to je fakt nanic trest, pretoze brat niekomu, komu chcem pomoct aby sa dostal z dlhov je blbost
tak ale zakaz prestupov na 2 roky je dost mega trest
Já bych nezakazoval přestupy, ale nákupy. Prostě nekoupíš si hráče, dokud nesplníš podmínky. Zakazovat odchody, díky kterým se na nulu/do plusu můžou dostat mi přijde choré. A pokud to nezvládnou třeba do dvou let, tak zakázat poháry a pak teprve pokutu.
A pokud ani to nezabere, dohodnout se s FA/jinou domácí asociací o přeřazení do druhé ligy. Což by byl trest třeba po pěti letech, kdy se klub prostě neponaučí.
tak samozrejme som myslel nakupy
Já moc nechápu, proč by měly padat nejdříve pokuty. Vždyt to klubům vůbec nepomůže, naopak jim to ještě ztíží situaci, aby to splnili za rok.
Takže si myslím, že pokuty by měly být až poslední instancí - předtím by měl být zákaz nákupů hráčů, starty v pohárech a až potom je pokutovat.
Osobně bych to viděl takto:
1) Varování - dejte si do příštího roku do pořádku finance
2) Zákaz přestupů do klubu na rok
3) Zákaz startování v pohárech + zákaz příchodů
4) Pokuta + zákaz příchodů + startů v pohárech
to varování bych možná i vypustil. Přece tam pracují lidé, kteří musí umět ty finance vést a evidovat, takže pokud mi nesedí přijmy a výdaje, tak to prostě řeším sám, bez upozornění. Pokud se objeví chyba (myšleno např. tisková), tak určitě je možnost odvolání, během kterého se vše vysvětlí. Jinak víceméně souhlasím
jeden dotaz. Projde FFP třeba Sparta a další kluby z východní Evropy jako je Šachťar či Zenit, Bulhaři, Rumuni (Uhrin ml. hovořil o nákupech za milion eur/hráč), a příjmy asi nebudou takové, aby to vykompenzovali nebo na to nemají a nikdy mít nebudou?
Tak poprve. Ked ma niekto prachy tak si s nimi moze robit co chce pani moralisti. Kto z Vas by nechcel z Vas mat take bohatstvo? Chodte s tymi vasimi srackami co tu stale moralizujete do prdele!!! Ani PSG, Man City a ani Chelsea nedlzia nikomu ani cent. Zato napr. Barca a Real dlhuju bankam viac ako miliardu eur. A po dalsie, ze kopec klubov ktore prachy nemaju su odkazane predavat hracov, aby mohli existovat vas nezaujima? Riezite tu tie anglicke kluby a PSG lebo tie vase kluby nemaju take prachy!!! Keby ich mali tak tu drzite tie vase premoralizovane papule!!!! Boha kolko tu je samaritanov!!!
Furt sa pytam co za individua moze fandit takým klubom ale uz mi je to jasne
Ja sa tiez pytam, v akom storoci ty zijes???
Akemu klubu ty fandis???
United
Prestanes fandit tvojmu klubu, ked bude mat o vas zaujem bohaty majitel?
Prestan tu moralizovat!!! Samaritanske nazory si nechaj doma pre mamicku!!!
řeší se hovadiny, ale usnadnit práci rozhodčím nebo začít trestat simulanty je obrovský problém.
To mas pravdu. Simulovanie je fakt velky problem.
Stale tu vsetci zvastate, ze peniaze tituly nevyhravaju , ale stale to tu budete riesit!!!! Este vas to bavi????
To tu fakt niekto nevie pochopit v 21 storoci, ze mas peniaze tak mas skoro vsetko okrem zdravia. A to , ze napr. taky majitel Sachtaru Doneck tie peniaze nakradol a sejk sa narodil do spravnej krajiny a spravnej rodiny. A si niekto mysli, ze FIFA alebo UEFA sa postavi proti najbohatsej rodine na svete, ktorej majetok presahuje 1 bilion dolarov. Sejk z Abu Dabi riesi futbal na kazdom kontinente. Man City, Melbourne City, New York City, vlastni 15 % podiel vo ferrari atd. O politickych kontaktoch ani nehovorim. Ale stale tu budete tych ludi riesit, len preto, ze maju prachy. Kto z nas by s nimi nemenil? Urcite sa tu zase najde par samaritanov.
nech si zalozia vlastnu ligu male kluby, ktorym sa to nepaci
V prvom rade trebazarobit, ci uz ich ucastou v poharoch alebo takto priamo pokutami a potom uz len odlievat prachy na sukromne ucty futbal az potom
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele