Cardiff pokračuje ve sporu s Nantes ohledně přestupu zesnulého Saly
Cardiff City se bude i nadále soudit s francouzským Nantes kvůli ztrátám způsobeným přestupem hráče Emiliana Saly. Klub to dnes oznámil poté, co švýcarský Nejvyšší federální soud rozhodl, že případ nespadá pod jurisdikci Mezinárodní sportovní arbitráže (CAS).
Argentinský útočník Sala měl v lednu 2019 přestoupit z Nantes do velšského týmu za 17 milionů eur, při cestě přes Lamanšský průliv však jeho letadlo havarovalo. Fotbalista ani pilot nehodu nepřežili.
Mezinárodní federace fotbalových asociací FIFA nařídila Cardiffu zaplatit první část přestupové částky dohodnuté ještě před havárií, která činila šest milionů eur. Když velšský klub částku do konce roku nezaplatil, FIFA ho potrestala zákazem přestupů.
Cardiff se proti trestu odvolal k CAS, ale neuspěl. Následně požadovanou částku zaplatil a FIFA zákaz přestupů zrušila. Poté se klub obrátil na švýcarský federální soud. "Ten rozhodl, že Mezinárodní sportovní arbitráž nemá soudní pravomoc zabývat se požadavkem Cardiffu o odškodnění ze strany FC Nantes," napsal velšský klub v prohlášení.
"To není překvapení a klub už připravil další právní postup, který začne okamžitě. Nantes musí nést odpovědnost za nehodu organizovanou jejich agentem. Cílem je získat zpět to, co klub za Emiliana zaplatil a další odškodnění za následné ztráty s tím spojené," stojí dále v prohlášení.
Cardiff na konci sezony 2018/19 sestoupil z Premier League a i po této nepovedené sezoně, ve které skončil na posledním nesestupovém 21. místě, zůstal ve druhé anglické lize. Sala měl být tehdy jeho nejdražší posilou v historii.
Komentáře (29)
Přidat komentářTohle je strasnej hnus, Cardiff
Proč je to hnus? Takže je ok, že Cardiff ztratí 6 milionů eur a Nantes si je nechá?
Za co?
Je to smutný, ale stále je to obchod a nebyl dodržen... Hnusně řečeno, jak když ti Alza ztratí objednávku. Byl by si ok s tím, kdyby si nechali tvé peníze?
Plně chápu Cardiff a absolutně nechápu, proč by si Nantes mělo něco nechávat a Cardiff ještě být potrestán.
A on Cardiff měl zaplacené i poštovné a balné? Proč by Nantes mělo něco doručovat? Pokud se nepletu, tak Sala už v Anglii byl. Do Francie se letěl rozloučit se spoluhráči a na zpáteční cestě do Anglie letadlo havarovalo.
Prepravu ale snad zajistoval Cardiff ne? Takze to prirovnani moc smysl nedava
Nantes musí nést odpovědnost za nehodu organizovanou jejich agentem
To nezní moc na to že to zajišťoval Cardiff.
No ta věta je úplně nesmyslná. Nantes určitě neorganizovalo nehodu. Každopádně v Anglii byl odsouzen organizátor letu, nějaký David Henderson...
https://www.denik.cz/fotbal/tragicka-nehoda-objasnena-za-smrt-fotbalove-hvezdy-muze-organizator-letu-2021102.html
A není hnus od Nantes si nechat peníze za hráče, který za Cardiff neodehrál ani jedinou minutu?
je, oba tymy jsou hnus v tomto pripade, nejvetsi ztrata je umrti mladyho cloveka a dobryho fotbalisty a jim jde hlavne jen o penize
Tak tenhle oříšek bude těžké rozlousknout.
Nechápu absolutně proč... Jak píšu nahoře. Je to hnusné, ale Cardiff "zaplatil objednávku" a Nantes "objednávku nedoručilo"... Rozumím situaci, ale taková věc je byznysová a měla by tak být řešena.
Takže když si dojedu do Datartu pro televizi a cestou domů mi vypadne z auta, tak bych neměl Datartu nic platit, protože jsem to ještě neměl doma?
Ale Cardiff si pro tu televizi sám nezajel, nechal si ji poslat kurýrem, kterej havaroval a teď nemá nic. S kurýrem bude mít smlouvu Datart, tedy Nantes, kterej by to měl nějak kompenzovat.
Presne! Dobre popsano
S tebou musí být radost dělat byznys.
"Nantes musí nést odpovědnost za nehodu organizovanou jejich agentem." - Dost pochybuju, že agent z Nantes organizoval nehodu.
Každopádně pokud měl Sala již přestup dokončený, to znamená, pokud měl vše vyřízeno na papíru, pak byl hráčem Cardiffu, a jakkoliv je ta událost smutná, tak Nantes za ní nenese odpovědnost.
Pokud se z přepravy stala nehoda, tak doslova organizovali nehodu, i když to neměli v plánu.
Takže když budu organizovat průvod a nějaký šílenec do toho vlítne autem, tak jsem vlastně organizoval masovou vraždu?
V podstatě ano. Bez tebe tam by ti lidé nebyli. Ale lepší příklad by byl nějaký, kde není vyloženě cizí záměr akci zhatit, jako třeba kdybys pořád koncert a tam by se na lidi zřitila tribuna, nebo tak něco.
Pak je vina na straně majitele stadionu, který zodpovídá za technický stav. Moje vina by byla, kdybych na koncert prodal víc lístků a tribuna spadla kvůli přetížení. A stejný je to se Salou, kde majitel přepravní společnosti pro něj poslal šrot a pilota bez licence.
Tyhle dva kluby si spolu asi jen tak nedají přátelák.
Agent Nehoda.
Náhoda? Nemyslím si
Nevim, co kazda strana resi. Na tohle snad neni zadny precedent a hlasky typu Datart atpod si strcte doprdele, tady resite nejakou TV, vec ktera se neda absolutne porovnavat s timhle .
Posílat televize v malým letadle je ekonomickej nesmysl
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele