Eurozápisník XXI. aneb Španělsko verze 1.0
Zaujalo nás
Jako bychom se vraceli na počátek evoluce tiky-taky, španělského panování, a zároveň si připomínali klasické skóre této party ve vyřazovacích soubojích - 1:0. Obhájci titulu včera představili ukrutně nedokonalou verzi fotbalu, jíž celému světadílu nutí už nějaký ten pátek. A ani pragmatikovo srdce protentokrát nebušilo ostošest...
Víte, Eurozápisník pro vás píšeme pokud možno za účelem odkrytí zvláštních dimenzí jednotlivých zápasů; chceme podávat "report" poněkud jiným, třeba neotřelým způsobem. S prvním semifinále mám ale v tomto ohledu docela zásadní problém.
Například druhý poločas lze z mého uvažování vlastně bez jakýchkoliv obav kompletně vyloučit. Leda že byste se po vzoru Josefa Němce vyžívali v odezírání sprostých slov ze rtů takřka všech aktérů, neboť právě vzájemné osočování ze simulací plus zalezlé Portugalsko a stojatý španělský projev bez jediné kloudné přihrávky dovnitř či uvnitř šestnáctky - to bylo tehdy bez výjimečných pasáží na pořadu dne. A věru na tom není nic moc k rozebírání.
Xavi totiž střídal až v 87. minutě; a teprve tehdy počali fotbalisté v červeném smysluplně útočit. Jenže to pro změnu začínali pomalu (fyzicky?) odcházet Portugalci, na styl Angličanů se nesmyslně zatáhli a ve finále jejich úspěšnost na přihrávce tu ostrovanskou dokonce "předčila". Španělům se potom díky čerstvým, hbitým křídlům a přesunutí Iniesty na post unaveného Xaviho konečně dařilo protivníka větrat, takže jste si během závěrečných 15 minut mohli říct "dobře, teď už jim to finále přát jde".
Jenže tohle samo o sobě můžeme suše zkonstatovat, nikoliv záživně rozebrat. Proto se v tomto dílu zápisníku omezím takřka výhradně na analýzu prvního poločasu, který milovníkům precizní i odvážné defenzivní práce (a že já se mezi ně docela rád řadím) musel speciálně zachutnat. Až mě skoro překvapilo tolik znechucených reakcí po skončení úvodního dějství. Vždyť portugalská "bořící" strategie jednoduše neměla chybu. Měla šmrnc, moment překvapení (viďte, pane Bosáku - že prý "pasivní a v pevném bloku"), systém, spolehlivé individuality, vůdce (Pepeho)...
Musel to být silný zážitek pro každého fotbalového fanouška: Portugalci na oněch 45 minut zkrátka zakázali Španělům hrát svojí hru. Stopery hnali k děsivým ztrátám a odevzdávkám; Xaviho, Iniestu i Xabiho vymazali, potažmo jim zazdili možné cesty rozehrávky...a nakonec šlo nabýt dojmu, že držení míče - královská to disciplína del Bosqueho party - nakonec stejná skvadra ani pořádně není schopna, ne-li že kombinační hra patří k jejím slabinám. Přitom vyjmenujte si cvičně, nahlas či v duchu, kolika mužstvům se něco takového za poslední dobu povedlo? Tím spíš v semifinále velkého turnaje, na které se Španělsko obvykle tak dobře koncentruje (Rusko dostalo čočku, Německo nedalo gól).
A Selecção se k něčemu takovému dopídilo nejen díky perfektní organizaci hry, kterou mu dávno musel chválit každý expert přes kopanou, ale i kvůli své abnormální odvaze. Však pomalu ukázková osobka na středové trio či Veloso stažený až těsně před stopery v roli jakéhosi libera - to byla jen jedna, ta opatrnější tvář. Pak tu byla další, ta s Meirelesem a Moutinhem jako doplňkovým tandemem pro neustále šmejdící trio Ronaldo-Almeida-Nani. To potom za horlivě napadajícím kvintetem občas vznikaly pozoruhodné krátery, ovšem efektivně zneužité v jednom (následně špatně řešené Silvou), maximálně dvou případech. Jinak se ztrácelo a ztrácelo, dokud Xavi nevypadal totálně nepotřebně a dokud se z Piquého neudělal naprostý neumětel co do rozehrávky.
Jestliže Španělé proti Francouzům bezpočtukrát předvedli, že alespoň Xabi dovede ideálně přenést míč na delší vzdálenost a dostat se tak z úzkých, dnes právě tenhle prvek obhájcům titulu nejviditelněji scházel. A také proto nyní mohu o portugalské robotě směrem dozadu jedině básnit; ostatně psal jsem už dříve, že na Euru v žádném případě nekooperovala lepší stoperská dvojice než Pepe-Alves. Pepeho dominance, nekompromisnost kloubená s Alvesovou mazácky vytříbenou poziční hrou; slast...
Nicméně i tahle defenzivní mašina měla pochopitelně své mouchy, respektive jednu gigantickou, zrcadlící se mouchu jménem "útok". Do tohoto módu Portugalci pravidelně přepínali dosti chaoticky, ihned a skrze svůj klasický neduh - dlouhé nákopy kamsi. Po zemi se to tlačilo jedině po levém chodníku, kde se ani hvězdné duo Coentrao-Ronaldo neprosazovalo, jak chtělo.
Arbeloa si třeba ukrutně často musel pomáhat nedovolenými zákroky (osm faulů spolu se žlutou kartou, to vše do 83. minuty), ovšem spolu s Piquém, který se k Ronaldovi stahoval zdaleka nejčastěji a spíše než Busquets či Xabi (od nichž jsem to čekal já), pořád představovali účinnou páku, respektive brzdu. Ostatně povšimněte si, kde nejčastěji žlutě křížkoval (či kroužkoval - to jsou "clearances", čili osvobození, odkopy) stoper Barcelony; a vězte přitom, že všechny tyto obranné zákroky aplikoval na Ronalda, potažmo Coentraa.
Nani byl vedle toho hodně málo ve hře a nakonec po hříchu ani jednou nevypálil. Což lze vůbec - v kontextu celého turnaje - vnímat jako výrazný portugalský nedostatek; veškerá tíha co do střelby padala na bedra Ronalda, který ji právě včera absolutně neunesl. A kdo ho proti Španělům byl schopný doplnit? Almeida jen třikrát minul bránu, Veloso se hned na první a poslední pokus postaral o jediný portugalský projektil směřující mezi tři tyče...a Meireles, Moutinho, Nani, oba hroťáci - ti všichni zarytě mlčeli. Ofenzíva obou pyrenejských rivalů zkrátka po většinu času totálně selhávala, o čemž prostě a obyčejně vypovídá tenhle chalkboard po 90 minutách.
A ještě jeden "španělský" postřeh závěrem: plán pro Negreda rovná se nule? Že tenhle převážně neozkoušený forvard dostal přednost před Torresem i Llorentem, to bych možná neřešil, kdyby se pro něj našlo racionální využití. Avšak k tomu Španělé měli na míle daleko. Za 53 minut svého pobytu na kolbišti Negredo dostal všehovšudy tři kloudné přihrávky na útočnou třetinu, přičemž jednou se z toho záhy vyklubalo solidní nebezpečí pro Ruie Patrícia. Proč se tedy tahle cesta nevyužívala častěji? Že by byl mistr del Bosque tak dokonale převezen neokoukaným mladíkem Bentem? Nebo to byl pouze bezmyšlenkovitý tah, aby se umlčeli všudypřítomní kritici systému "bez devítky"?
Ať tak či tak, Negredo zůstal trestuhodně nevyužitý. Přitom těch zvláštních variant, které záložníkům nabízel a jež si od něj šlo slibovat, doopravdy nebylo málo: zvládne si sběhnout na křídlo, zvládne si pokrýt míč zády k brance, zvládne se prosadit ze vzduchu. Jenže Španělé necentrují, Španělé nepřihrávají na dálku...a Negredo se pak celkem logicky "nudil".
Nakonec i sám del Bosque oním brzkým stažením sevillského útočníka přiznal, že se zmýlil. A právě tehdy si divák mohl krásně uvědomit, jak moc včera Bento starého španělského parda převezl. Po taktické stránce to pro Portugalce zkrátka vyhrál; ačkoliv brejky nefungovaly, jak měly, a ačkoliv se v součtu nepostoupilo. Což je dokonale výmluvné...
"Elektronická tužka"
1) Na prvním obrázku si ukážeme zhruba dva klasické jevy prvopoločasového Portugalska. Tím prvním je Veloso (podtržený) fungující de facto v roli třetího stopera, ještě více frustrující Negreda a posléze zpravidla Silvu, pokud zrovna dostane balon. Tím druhým potom nerozlučné dvojice Moutinho-Xabi a Meireles-Xavi. Zároveň lze z této fotky odečíst určitou hierarchii té středové trojky, která na nás více či méně bafala po celý turnaj.
2) Jako další jsem si pro vás připravil ukázku oné avizované pasivní obrany. V žádném případě. Portugalský entuziasmus při napadání byl dech beroucí (což demonstroval také Pavel Karoch na odlišné situaci) a na tomhle turnaji jsem něco podobného popravdě ani nezaregistroval. Koneckonců zde si račte všimnout, kam až se vytahují dva ze tří středních záložníků Meireles s Moutinhem! To je neuvěřitelné, oni jdou za stavu 0:0, v 19. minutě, fakticky ztrojit rozehrávajícího stopera Španělska, přičemž ani "zbývající" Veloso staticky nevykrývá prostor, nýbrž okamžitě startuje na Xaviho, na adresu Piquého přihrávky. To však nebylo nutné - Španěl totiž právě pod zvýšeným tlakem rozehrává nepřesně, do autu.
3) Tady se společně ocitáme v momentě, který opravdu velmi těsně následuje odvrácenou standardní situaci Xabiho; a na počátku známého kontru, jenž rozhodně měl ústit v portugalský gól. Spíš než závěrečnou fázi jej předkládám hlavně proto, že jde (konečně!) o ukázku krásně vžitého přechodu do protiútoku. Samozřejmě je potřeba upozornit na Naniho pohotové řešení takovým obloučkem přes rameno, který celou akci fantasticky zakládá. Nicméně já bych hlavně vypíchl aktivní pohyb vpřed, který je patrný hned u pětice Portugalců. U Španělů byste se sotva dopočítali tří, neboť Piqué (právě kopírující hranici velkého vápna) dlouho regulérně kluše a do sprintu se dostává teprve v zachycený okamžik - což je pochopitelně pozdě. Kór když vás vzadu jistí jen dva fotbalisté. Potom stačí už jen jedna další bleskurychlá předávka a rázem je na světě nevídaná situace 4 na 2. Tu bych mimochodem být Meirelesem řešil raději okamžitou předávkou rychlejšímu Ronaldovi než sólo tažením až na hranici šestnáctky - ale to už není objekt mého zájmu.
4) Poslední věc do tužky se pak pro změnu týká španělského útočení, a sice konkrétně Iniestovy gigašance. Onen Pedrův výlet si lze docela pěkně rozfázovat, respektive se zastavit nad pozicí, která odkrývá první výrazné pochybení, na něž se teprve váže to druhé. Na obrázku vidíte slušně (dvojitě) stínovaného křídelníka Barcelony - už tehdy ale chybuje Veloso, když si vůbec nevšímá Iniesty (ačkoliv by se dal považovat za jeho hráče) a běží krýt záda dvěma kolegům. Na to zároveň rozpačitě reaguje Alves, jenž záhy udělá jeden zmatený pohyb, aby ztratil klíčové centimetry v běžeckém souboji, který vlastně prohrává již nyní...a problém je na světě.
Zajímavosti dne
- Cristiano Ronaldo startoval ve svém 14. zápase na ME, čímž vyrovnal národní rekord Luíse Figa s Nunem Gomesem.
- Po dnešku dál platí, že v semifinále končil úřadující mistr Evropy jen jednou v dějinách tohoto turnaje - a sice roku 1992, kdy se tahle fáze stala osudnou Nizozemcům.
- Portugalci včera v rámci Eura hráli po 90 minutách bez branek teprve podruhé v historii. Prvně se jim taková "věc" přihodila v duelu se SRN roku 1984.
- Pokaždé, když Portugalci měli pokračovat do prodloužení semifinále ME, museli nakonec klopit hlavy. Tak se dělo zmíněného roku 1984, před 12 lety i včera...
- Cesc Fabregas si prožil příjemné déja-vu. Také pod minulý triumf na mistrovství Evropy se totiž podepsal coby uzavírající penaltový exekutor. Ve čtvrtfinále tehdy definitivně potopil Italy.
- Jen jediný z posledních 10 penaltových rozstřelů na ME/MS dospěl až do páté série.
- V play-off na velkých turnajích Španělé neinkasovali zhruba 15 hodin - naposledy v osmifinále MS 2006. A vězte, že jen dvakrát z těch následujících devíti případů protivníka přemohli rozdílem více než jedné branky (před pár dny Francii plus semifinále minulého Eura - 3:0 Rusko).
- Iker Casillas včera se španělským národním výběrem triumfoval již posté. Při svém 136. startu...
- A závěrem jedna perlička s ohledem na uplynulou klubovou sezonu Cristiana Ronalda. Kdekdo se v průběhu semifinálového souboje podivil nad jeho mizerně zahrávanými přímými kopy; potom uvažte, že za Real Madrid během ročníku 2011/12 střílel z 55 standardních situací a jen dvakrát takhle napnul síť.
Kuriozita dne
Čtyři série penaltového rozstřelu a pozorný divák si mohl odškrtnout všechny stopery zapletené do utkání. No kdy tohle vidíte? A del Bosquemu se navíc tenhle tah povedl (pokud to tedy lze mít za nějaký "jeho tah"): Piqué i Ramos proměnili, zadák Realu navíc vpravdě elegantním způsobem. Na druhé straně se nemýlil Pepe, ovšem Bruno Alves...
Hvězdy dne
Pepe (Portugalsko) - Nejlepší stoper Eura, definitivně. Pepe může mnohdy působit jak pes utržený ze řetězu, coby nekontrolovatelná ohnivá koule. Nicméně faktem zůstává, že on svou razanci prostě zvládá krotit. Do fyzických soubojů pravidelně chodí zcela koncentrován, zpevněn - jako vítěz. Nakonec si ani nepomáhal nedovolenými zákroky, jejichž brutalita je mu často vyčítána (na šampionátu končí s bilancí "dvakrát fauloval-desetkrát faulován"), takže zadní linii zvládal ideálně organizovat, tužit i v rámci možností klidnit. A místopis "interceptions" (čili přerušení španělských předávek) také hovoří celkem jasně...
Jordi Alba (Španělsko) - Nemůžu si pomoci, ale ze španělského kolektivu toho včera vyčnívalo pramálo. Busquets za sebou tradičně zanechal penzum odvedené černé práce, dobře si vzadu počínal Ramos a také Navasův pozdní přínos nelze neocenit. Nakonec každopádně celkem pochopitelně volím Jordiho Albu, jehož výkonnostní křivka zuřivě stoupla s příchodem vyřazovací fáze. Zatímco proti Francii udivoval ofenzivními výpady, dnes si zaslouží uznání především pro dokonalé vygumování Naniho...ale i pro tu jednu tutovku Iniesty, kterou v koprodukci s Pedrem vystavěl.
Rui Patrício (Portugalsko) - Nakonec právě díky němu jsme se dočkali druhého penaltového rozstřelu. Ten ještě brankář Sportingu načal v duchu svého předchůdce, "rukavicového mága" Ricarda, když famózně vytěsnil prudkou ránu specialisty Xabiho. Teprve záhy úřadovali jiní; on však stále může být na svou dnešní práci jedině pyšný. Vždyť v prodloužení dvěma skvostnými zákroky uchránil svůj tým od pohromy - a to se sluší ocenit.
Odpadlík dne
Nani (Portugalsko) - Že na své straně musel podstupovat až pět hlavičkových soubojů (a každý přirozeně prohrál), to mu určitě nemůžeme mít za zlé; ovšem že se křídelník Manchesteru United neprosadil ani po zemi, v soubojích 1 na 1, ke střelbě...to už je na pováženou. V součtu Nani zaujal jen slabým duchem fair play alias žlutou kartou, četnými pády a teatrálními výlevy.
Víte, Eurozápisník pro vás píšeme pokud možno za účelem odkrytí zvláštních dimenzí jednotlivých zápasů; chceme podávat "report" poněkud jiným, třeba neotřelým způsobem. S prvním semifinále mám ale v tomto ohledu docela zásadní problém.
Například druhý poločas lze z mého uvažování vlastně bez jakýchkoliv obav kompletně vyloučit. Leda že byste se po vzoru Josefa Němce vyžívali v odezírání sprostých slov ze rtů takřka všech aktérů, neboť právě vzájemné osočování ze simulací plus zalezlé Portugalsko a stojatý španělský projev bez jediné kloudné přihrávky dovnitř či uvnitř šestnáctky - to bylo tehdy bez výjimečných pasáží na pořadu dne. A věru na tom není nic moc k rozebírání.
Xavi totiž střídal až v 87. minutě; a teprve tehdy počali fotbalisté v červeném smysluplně útočit. Jenže to pro změnu začínali pomalu (fyzicky?) odcházet Portugalci, na styl Angličanů se nesmyslně zatáhli a ve finále jejich úspěšnost na přihrávce tu ostrovanskou dokonce "předčila". Španělům se potom díky čerstvým, hbitým křídlům a přesunutí Iniesty na post unaveného Xaviho konečně dařilo protivníka větrat, takže jste si během závěrečných 15 minut mohli říct "dobře, teď už jim to finále přát jde".
Jenže tohle samo o sobě můžeme suše zkonstatovat, nikoliv záživně rozebrat. Proto se v tomto dílu zápisníku omezím takřka výhradně na analýzu prvního poločasu, který milovníkům precizní i odvážné defenzivní práce (a že já se mezi ně docela rád řadím) musel speciálně zachutnat. Až mě skoro překvapilo tolik znechucených reakcí po skončení úvodního dějství. Vždyť portugalská "bořící" strategie jednoduše neměla chybu. Měla šmrnc, moment překvapení (viďte, pane Bosáku - že prý "pasivní a v pevném bloku"), systém, spolehlivé individuality, vůdce (Pepeho)...
Musel to být silný zážitek pro každého fotbalového fanouška: Portugalci na oněch 45 minut zkrátka zakázali Španělům hrát svojí hru. Stopery hnali k děsivým ztrátám a odevzdávkám; Xaviho, Iniestu i Xabiho vymazali, potažmo jim zazdili možné cesty rozehrávky...a nakonec šlo nabýt dojmu, že držení míče - královská to disciplína del Bosqueho party - nakonec stejná skvadra ani pořádně není schopna, ne-li že kombinační hra patří k jejím slabinám. Přitom vyjmenujte si cvičně, nahlas či v duchu, kolika mužstvům se něco takového za poslední dobu povedlo? Tím spíš v semifinále velkého turnaje, na které se Španělsko obvykle tak dobře koncentruje (Rusko dostalo čočku, Německo nedalo gól).
A Selecção se k něčemu takovému dopídilo nejen díky perfektní organizaci hry, kterou mu dávno musel chválit každý expert přes kopanou, ale i kvůli své abnormální odvaze. Však pomalu ukázková osobka na středové trio či Veloso stažený až těsně před stopery v roli jakéhosi libera - to byla jen jedna, ta opatrnější tvář. Pak tu byla další, ta s Meirelesem a Moutinhem jako doplňkovým tandemem pro neustále šmejdící trio Ronaldo-Almeida-Nani. To potom za horlivě napadajícím kvintetem občas vznikaly pozoruhodné krátery, ovšem efektivně zneužité v jednom (následně špatně řešené Silvou), maximálně dvou případech. Jinak se ztrácelo a ztrácelo, dokud Xavi nevypadal totálně nepotřebně a dokud se z Piquého neudělal naprostý neumětel co do rozehrávky.
Jestliže Španělé proti Francouzům bezpočtukrát předvedli, že alespoň Xabi dovede ideálně přenést míč na delší vzdálenost a dostat se tak z úzkých, dnes právě tenhle prvek obhájcům titulu nejviditelněji scházel. A také proto nyní mohu o portugalské robotě směrem dozadu jedině básnit; ostatně psal jsem už dříve, že na Euru v žádném případě nekooperovala lepší stoperská dvojice než Pepe-Alves. Pepeho dominance, nekompromisnost kloubená s Alvesovou mazácky vytříbenou poziční hrou; slast...
Nicméně i tahle defenzivní mašina měla pochopitelně své mouchy, respektive jednu gigantickou, zrcadlící se mouchu jménem "útok". Do tohoto módu Portugalci pravidelně přepínali dosti chaoticky, ihned a skrze svůj klasický neduh - dlouhé nákopy kamsi. Po zemi se to tlačilo jedině po levém chodníku, kde se ani hvězdné duo Coentrao-Ronaldo neprosazovalo, jak chtělo.
Arbeloa si třeba ukrutně často musel pomáhat nedovolenými zákroky (osm faulů spolu se žlutou kartou, to vše do 83. minuty), ovšem spolu s Piquém, který se k Ronaldovi stahoval zdaleka nejčastěji a spíše než Busquets či Xabi (od nichž jsem to čekal já), pořád představovali účinnou páku, respektive brzdu. Ostatně povšimněte si, kde nejčastěji žlutě křížkoval (či kroužkoval - to jsou "clearances", čili osvobození, odkopy) stoper Barcelony; a vězte přitom, že všechny tyto obranné zákroky aplikoval na Ronalda, potažmo Coentraa.
Nani byl vedle toho hodně málo ve hře a nakonec po hříchu ani jednou nevypálil. Což lze vůbec - v kontextu celého turnaje - vnímat jako výrazný portugalský nedostatek; veškerá tíha co do střelby padala na bedra Ronalda, který ji právě včera absolutně neunesl. A kdo ho proti Španělům byl schopný doplnit? Almeida jen třikrát minul bránu, Veloso se hned na první a poslední pokus postaral o jediný portugalský projektil směřující mezi tři tyče...a Meireles, Moutinho, Nani, oba hroťáci - ti všichni zarytě mlčeli. Ofenzíva obou pyrenejských rivalů zkrátka po většinu času totálně selhávala, o čemž prostě a obyčejně vypovídá tenhle chalkboard po 90 minutách.
A ještě jeden "španělský" postřeh závěrem: plán pro Negreda rovná se nule? Že tenhle převážně neozkoušený forvard dostal přednost před Torresem i Llorentem, to bych možná neřešil, kdyby se pro něj našlo racionální využití. Avšak k tomu Španělé měli na míle daleko. Za 53 minut svého pobytu na kolbišti Negredo dostal všehovšudy tři kloudné přihrávky na útočnou třetinu, přičemž jednou se z toho záhy vyklubalo solidní nebezpečí pro Ruie Patrícia. Proč se tedy tahle cesta nevyužívala častěji? Že by byl mistr del Bosque tak dokonale převezen neokoukaným mladíkem Bentem? Nebo to byl pouze bezmyšlenkovitý tah, aby se umlčeli všudypřítomní kritici systému "bez devítky"?
Ať tak či tak, Negredo zůstal trestuhodně nevyužitý. Přitom těch zvláštních variant, které záložníkům nabízel a jež si od něj šlo slibovat, doopravdy nebylo málo: zvládne si sběhnout na křídlo, zvládne si pokrýt míč zády k brance, zvládne se prosadit ze vzduchu. Jenže Španělé necentrují, Španělé nepřihrávají na dálku...a Negredo se pak celkem logicky "nudil".
Nakonec i sám del Bosque oním brzkým stažením sevillského útočníka přiznal, že se zmýlil. A právě tehdy si divák mohl krásně uvědomit, jak moc včera Bento starého španělského parda převezl. Po taktické stránce to pro Portugalce zkrátka vyhrál; ačkoliv brejky nefungovaly, jak měly, a ačkoliv se v součtu nepostoupilo. Což je dokonale výmluvné...
"Elektronická tužka"
1) Na prvním obrázku si ukážeme zhruba dva klasické jevy prvopoločasového Portugalska. Tím prvním je Veloso (podtržený) fungující de facto v roli třetího stopera, ještě více frustrující Negreda a posléze zpravidla Silvu, pokud zrovna dostane balon. Tím druhým potom nerozlučné dvojice Moutinho-Xabi a Meireles-Xavi. Zároveň lze z této fotky odečíst určitou hierarchii té středové trojky, která na nás více či méně bafala po celý turnaj.
2) Jako další jsem si pro vás připravil ukázku oné avizované pasivní obrany. V žádném případě. Portugalský entuziasmus při napadání byl dech beroucí (což demonstroval také Pavel Karoch na odlišné situaci) a na tomhle turnaji jsem něco podobného popravdě ani nezaregistroval. Koneckonců zde si račte všimnout, kam až se vytahují dva ze tří středních záložníků Meireles s Moutinhem! To je neuvěřitelné, oni jdou za stavu 0:0, v 19. minutě, fakticky ztrojit rozehrávajícího stopera Španělska, přičemž ani "zbývající" Veloso staticky nevykrývá prostor, nýbrž okamžitě startuje na Xaviho, na adresu Piquého přihrávky. To však nebylo nutné - Španěl totiž právě pod zvýšeným tlakem rozehrává nepřesně, do autu.
3) Tady se společně ocitáme v momentě, který opravdu velmi těsně následuje odvrácenou standardní situaci Xabiho; a na počátku známého kontru, jenž rozhodně měl ústit v portugalský gól. Spíš než závěrečnou fázi jej předkládám hlavně proto, že jde (konečně!) o ukázku krásně vžitého přechodu do protiútoku. Samozřejmě je potřeba upozornit na Naniho pohotové řešení takovým obloučkem přes rameno, který celou akci fantasticky zakládá. Nicméně já bych hlavně vypíchl aktivní pohyb vpřed, který je patrný hned u pětice Portugalců. U Španělů byste se sotva dopočítali tří, neboť Piqué (právě kopírující hranici velkého vápna) dlouho regulérně kluše a do sprintu se dostává teprve v zachycený okamžik - což je pochopitelně pozdě. Kór když vás vzadu jistí jen dva fotbalisté. Potom stačí už jen jedna další bleskurychlá předávka a rázem je na světě nevídaná situace 4 na 2. Tu bych mimochodem být Meirelesem řešil raději okamžitou předávkou rychlejšímu Ronaldovi než sólo tažením až na hranici šestnáctky - ale to už není objekt mého zájmu.
4) Poslední věc do tužky se pak pro změnu týká španělského útočení, a sice konkrétně Iniestovy gigašance. Onen Pedrův výlet si lze docela pěkně rozfázovat, respektive se zastavit nad pozicí, která odkrývá první výrazné pochybení, na něž se teprve váže to druhé. Na obrázku vidíte slušně (dvojitě) stínovaného křídelníka Barcelony - už tehdy ale chybuje Veloso, když si vůbec nevšímá Iniesty (ačkoliv by se dal považovat za jeho hráče) a běží krýt záda dvěma kolegům. Na to zároveň rozpačitě reaguje Alves, jenž záhy udělá jeden zmatený pohyb, aby ztratil klíčové centimetry v běžeckém souboji, který vlastně prohrává již nyní...a problém je na světě.
Zajímavosti dne
- Cristiano Ronaldo startoval ve svém 14. zápase na ME, čímž vyrovnal národní rekord Luíse Figa s Nunem Gomesem.
- Po dnešku dál platí, že v semifinále končil úřadující mistr Evropy jen jednou v dějinách tohoto turnaje - a sice roku 1992, kdy se tahle fáze stala osudnou Nizozemcům.
- Portugalci včera v rámci Eura hráli po 90 minutách bez branek teprve podruhé v historii. Prvně se jim taková "věc" přihodila v duelu se SRN roku 1984.
- Pokaždé, když Portugalci měli pokračovat do prodloužení semifinále ME, museli nakonec klopit hlavy. Tak se dělo zmíněného roku 1984, před 12 lety i včera...
- Cesc Fabregas si prožil příjemné déja-vu. Také pod minulý triumf na mistrovství Evropy se totiž podepsal coby uzavírající penaltový exekutor. Ve čtvrtfinále tehdy definitivně potopil Italy.
- Jen jediný z posledních 10 penaltových rozstřelů na ME/MS dospěl až do páté série.
- V play-off na velkých turnajích Španělé neinkasovali zhruba 15 hodin - naposledy v osmifinále MS 2006. A vězte, že jen dvakrát z těch následujících devíti případů protivníka přemohli rozdílem více než jedné branky (před pár dny Francii plus semifinále minulého Eura - 3:0 Rusko).
- Iker Casillas včera se španělským národním výběrem triumfoval již posté. Při svém 136. startu...
- A závěrem jedna perlička s ohledem na uplynulou klubovou sezonu Cristiana Ronalda. Kdekdo se v průběhu semifinálového souboje podivil nad jeho mizerně zahrávanými přímými kopy; potom uvažte, že za Real Madrid během ročníku 2011/12 střílel z 55 standardních situací a jen dvakrát takhle napnul síť.
Kuriozita dne
Čtyři série penaltového rozstřelu a pozorný divák si mohl odškrtnout všechny stopery zapletené do utkání. No kdy tohle vidíte? A del Bosquemu se navíc tenhle tah povedl (pokud to tedy lze mít za nějaký "jeho tah"): Piqué i Ramos proměnili, zadák Realu navíc vpravdě elegantním způsobem. Na druhé straně se nemýlil Pepe, ovšem Bruno Alves...
Hvězdy dne
Pepe (Portugalsko) - Nejlepší stoper Eura, definitivně. Pepe může mnohdy působit jak pes utržený ze řetězu, coby nekontrolovatelná ohnivá koule. Nicméně faktem zůstává, že on svou razanci prostě zvládá krotit. Do fyzických soubojů pravidelně chodí zcela koncentrován, zpevněn - jako vítěz. Nakonec si ani nepomáhal nedovolenými zákroky, jejichž brutalita je mu často vyčítána (na šampionátu končí s bilancí "dvakrát fauloval-desetkrát faulován"), takže zadní linii zvládal ideálně organizovat, tužit i v rámci možností klidnit. A místopis "interceptions" (čili přerušení španělských předávek) také hovoří celkem jasně...
Jordi Alba (Španělsko) - Nemůžu si pomoci, ale ze španělského kolektivu toho včera vyčnívalo pramálo. Busquets za sebou tradičně zanechal penzum odvedené černé práce, dobře si vzadu počínal Ramos a také Navasův pozdní přínos nelze neocenit. Nakonec každopádně celkem pochopitelně volím Jordiho Albu, jehož výkonnostní křivka zuřivě stoupla s příchodem vyřazovací fáze. Zatímco proti Francii udivoval ofenzivními výpady, dnes si zaslouží uznání především pro dokonalé vygumování Naniho...ale i pro tu jednu tutovku Iniesty, kterou v koprodukci s Pedrem vystavěl.
Rui Patrício (Portugalsko) - Nakonec právě díky němu jsme se dočkali druhého penaltového rozstřelu. Ten ještě brankář Sportingu načal v duchu svého předchůdce, "rukavicového mága" Ricarda, když famózně vytěsnil prudkou ránu specialisty Xabiho. Teprve záhy úřadovali jiní; on však stále může být na svou dnešní práci jedině pyšný. Vždyť v prodloužení dvěma skvostnými zákroky uchránil svůj tým od pohromy - a to se sluší ocenit.
Odpadlík dne
Nani (Portugalsko) - Že na své straně musel podstupovat až pět hlavičkových soubojů (a každý přirozeně prohrál), to mu určitě nemůžeme mít za zlé; ovšem že se křídelník Manchesteru United neprosadil ani po zemi, v soubojích 1 na 1, ke střelbě...to už je na pováženou. V součtu Nani zaujal jen slabým duchem fair play alias žlutou kartou, četnými pády a teatrálními výlevy.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Eurozápisník XXIV. aneb Vítej, zlatý hattricku!
02.07.2012, 14:39
Eurozápisník XXIII. aneb Španělé na tři, Italové na čtyři
30.06.2012, 21:54
Eurozápisník XXII. aneb V režii druhého nejlepšího
29.06.2012, 17:06
Eurozápisník XX. aneb Angličané z(a)traceni
25.06.2012, 17:38
Eurozápisník XIX. aneb Když dva dělají totéž, není to totéž
24.06.2012, 15:40
Eurozápisník XVIII. aneb Jedna ruka netleská
23.06.2012, 05:00
Eurozápisník XVII. aneb Nejhorší útok je obrana
22.06.2012, 13:17
Eurozápisník XVI. aneb Co čekat od Portugalců?
21.06.2012, 11:28
Eurozápisník XV. aneb Anglie - Video 1:1
20.06.2012, 07:01
Eurozápisník XIV. aneb Žádné strachy, žádné spěchy
19.06.2012, 04:12
Eurozápisník XIII. aneb Čím víc ofenzivní síly, tím míň neplechy
18.06.2012, 05:04
Eurozápisník XII. aneb Odešel déšť a dorazili Češi
17.06.2012, 15:04
Eurozápisník XI. aneb Co čekat od Poláků?
16.06.2012, 12:01
Eurozápisník X. aneb Sucho vadilo, mokro souhlasí
16.06.2012, 09:52
Eurozápisník IX. aneb Nejlepší fanoušci - nejhorší hráči
15.06.2012, 12:29
Eurozápisník VIII. aneb Ronaldo Gómezovým učněm
14.06.2012, 06:50
Eurozápisník VII. aneb Když síly stačí i nestačí
13.06.2012, 12:26
Eurozápisník VI. aneb Co čekat od Řeků?
12.06.2012, 07:42
Eurozápisník V. aneb Ševa zase pálí a outsider vede
12.06.2012, 03:16
Eurozápisník IV. aneb S útočníkem ani ránu
11.06.2012, 02:44
Eurozápisník III. aneb Jak favorité ukázali slabiny
10.06.2012, 04:41
Eurozápisník II. aneb Alenky v říši samozřejmostí
09.06.2012, 02:52
Eurozápisník I. aneb Co čekat od Rusů?
07.06.2012, 22:29
Komentáře (237)
Přidat komentářAsi zalsouženě..
Španielsko
Dřív jsem se na zápasy španělska strašně těšil,aleposlední 2-3 roky je to nuda s "chodícím" fotbalem. Doufám,že paněle 3. titul po sobě nezískají...
Já už jich mám taky plný zuby a jako "Portugalec" nesu tuhle prohru ku*evsky těžko
Dutschlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand!!!
Wut? Buď ti tam niečo chýba alebo máš navyše. Lebo tí už vypadli.
na minulém Euru jsem jim ještě docela přál, respektive mi nevadilo, že vyhráli..ale od té doby je to hnus
pri zápasoch španielska pravidelne zaspávam
jeden je hviezda dna pretoze vymazal odpadlika dna a druhy je odpadlik dna, pretoze sa nepresadil proti hviezde dna
ale v odpadlikoch dna bolo z coho vyberat...Almeida, Negredo, Silva
ano, měl by být oslavován za to, že po likvidačním faule na jeho osobu v první půli, kdy už mohl jít skoro sám na brankáře, dokázal dohrát až do konce zápasu
faulu*
ty si komediant, fakt
no za toho komedianta jsi po včerejší nesmyslné obhajobě Naniho považován ty (i když vlastně to není jen po včerejšku...).
nj, k tomu uplne staci 10 haterov MU a 10 fanusikov Barcelony (+ samozrejme jeden blby Arbiter)
aha
normálně jo, ale dneska má pravdu. Vyjímečně.
nebo neschopnej Arbeloa
sorry, tady to vůbec nemělo být
nebo neschopnej Arbeloa
tak já jsem asi ještě vožralej
Tady s redaktorem na stopro souhlasím. Silva byl sice herně doslova tragický, ale Nani k tomu, že byl tragický, tak přidal ještě velký díl simulování. Víceméně se včera o korunu divera přetahoval s Krystýnou, ale vyhrál, protože toho o hodně víc proležel.
No samozrejme ze to spolu souvisi ty ses fakt myslitel..
je to smiesne
vravim
ty jsi směšný
to říká ten pravý
Zajímavé je, že je Portugalsko chváleno a Španělé kritizováni, ale Španělsko bylo jistojistě nebezpečnější, měli více střel (Portugalci dokonce ani jednou netrefili do prostoru branky ...), měli více rohů, větší držení míče ... prostě všechno na své straně.
V čem se teda PROBOHA projevila ta "FAN-TAS-TIC-KÁ" (jak jsem si od jednoho místního redaktora přečetl) hra Portugalců projevila?
místní redaktor takhle komentoval první půli, kdy hra Portugalska byla o dost lepší než hra Španělů. Španělé si ty statistiky nahráli hlavně v prodloužení...
Jde o to, že Portugalci nebyli schopní slušně zakončit nebo jim k tomu zakončení scházeli centimetry. Vždyť čistě ze statistiky se nedá soudit, který tým byl lepší.. Navíc tomu přidá to, že Španělé takhle tragicky hrajou většinu ME, taková druhá Chelsea s naprosto opačnym stylem, který je sice efektivní, ale nekoukatelný a nudny.
Takže postupně - že se čistě ze statistik nedá přímo určitě, kdo byl lepší, beru, ale je to nejlepší indikátor a nejlepší argument, když se nemůžou lidi shodnout (zvlášť, když jde o Španělsko ...).
To, že Portugalcům scházely centimetry, byla jedna situace (Krystýna těsně mimo, ale tam by Iker byl). Jinak si vzpomínám jen na pár tribunovek.
Do hodnocení zápasu přece nemůžeš počítat dosavadní vystoupení na turnaji. To je úplně mimozní.
Nemam čas, tak jen k poslednímu bodu. Španělé jsou často přirovnávání k Barceloně (myslim si, že je to nesmysl). Tak asi od začátku turnaje každý divák čeká, kdy přijde ta ofensivní smršť alá Barcelona. Když se ovšem takový divák nedočká ani během semifinále, tak o to větší zklamání a negativní emoce vzbuzuje tým. Je to možná nesmysl, ale přijde mi, že to taky hraje určitou roli v konečném hodnocení.
ne, ne, takhle jsem to nemyslel. S tímhle já určitě souhlasím. Taky se mi španělská hra líbí míň a míň. Chápu, že lidi čekali něco jinýho. Já taky ...
... ale mě přijde hloupé při hodnocení zápasu zhazovat výkone jednoho a vyzdvihovat druhý proto, že hráli v minulých zápasech hůře nebo lépe.
pocet striel 10:11
pocet striel na branu 2:5
zblokovane strely 2:2
velke sance 0:1
skore 0:0
o akych 0 strelach furt tocite
na livesportu 0 střel
na livesport ti seriem
OK - ofiko UEFA - 5:2 na střely do kasy. Co to mění?
To, že ty střely si Španělé nastřádali někdy jindy než v první půli?
kiwwi
28.06.2012 08:17
ty si komediant, fakt
[reagovat]
já nevím, ty vypíchneš komentář jednoho z redaktorů, který směřoval jen a pouze k první půli a pak se začneš ohánět statistikama, které jsou za celý zápas. A pak kdo je komediant...
a jo, ty narážíš na tohle z jinýho vlákna ...
Ikdyby to psal v poločase, tak pořád ta hra FAN-TAS-TIC-KÁ určitě nebyla. Nevyprodukovali ani prd.
Nikdo nemluvil o HRE, do prdele
ty
A všechny tyhle statistiky jsou úplně k ničemu, když Španělé hrají ten nechutný styl fotbalu, kterým se snaží diváka uspat. Naštěstí jsem se vždy probudil u rychlého, přímočarého kontru Portugalska.
já tomu pořád nerozumím. Když Španělé hrají ten hrozný fotbal, tak jakto, že jsou vlastně v každým zápase produktivnější než soupeř.
Proč se všechno hází na Španěle? Proč se nekritizují soupeři, kteří sice hrají "FAN-TAS-TIC-KÝ" fotbal, ale nevytvoří si zhola nic?
Uáááá, já přece nezpochybňuju jejich schopnost vyhrávat a takticky soupeře odrovnat.
Ty vole, jeste to tam jak pro debily pisu - tyhle clanky tu nejsou od toho, aby neco komplexne hodnotily (nebo je tak od zacatku nepisu minimalne ja), ale aby vypichly urcity aspekty, ktery ja zrovna povazuju za zajimavy, a ty pak rozebraly. To, ze ty za vsim vidis slepou kritiku vseho spanelskyho (a podotykam, ze minule sem spanely chvalil), to vazne neni muj problem.
Druhej odstavec je pak bohuzel jeste vetsi srajda...ja jednak mluvil o jedinym polocase a jednak sem chvalil akorat def. slozku por. projevu, ktera proste fantasticka byla. Tak laskave "cituj", cti poradne..
tak jestli ten článek může být nevyvážený a neobjektivní, protože se snažíš vypíchnout jen určitý aspekty, tak potom OK.
Ale ty mi zase neber to, když já zase vypíchnu pro mě zajímavý aspekty.
No pak je samozrejme problem v tom, ze ty svy aspekty formulujes jako kritiku clanku...
Strašnej zápas - tohle že má být semifinále ME ? Hnus ...
Ti Španělé mě štvou. Sice s odstupem musím říct, že asi byli i lepším týmem než Portugalci, ale prostě mě štvou
Já byl spokojenej. Po pár úvodních minutách jsem to vypnul, protože se na to nedalo koukat. Zapnul jsem to až cca ve 22:30 (po základní hrací době), kdy komentátor řekl, že Portugalci měli 2 a Španělé 1 střelu na bránu. Opět jsem to vypnul. Pro mě příjemně strávený večer bez fotbalu. Akorát mě mrzí, že tímto stylem bude probíhat i finále.
Ve finále musí nastoupit s Iniestou ve středu pole... a NAvas s Pedrem na křídlech jinak na Němce nemaj, Xavi není vůbec ve formě je vyšťavenej z ligy taky u není nejmladší a je to znát, Pedro s Navasem rozhodně nejlepší hráči prodloužení
hej, len si niesom celkom isty, ci by boli taki dobri aj od zaciatku
kazdopadne by to futbalo ako takemu len prospelo, pretoze Pedro s Navasom su priamociarejsi, Iniesta v strede by tiez mohol ubrat trocha nudy a pridat trocha magie
No takticky to možný není protože co si budem povídat Xavi těch míčů moc neztratí, bohužel ani nerozdá... takže základ bude asi stejnej možná Cesc vymění Negreda tomu bych se ani nebránil
ideal by bol Llorente na hrote, kridla Pedro a Navas, podhrot Iniesta - na toto by sa urcite dalo pozerat
ale Vicente asi ide na vitazstvo pragmatickou cestou a je mu jedno ako to vyzera, vie, ze s tym ako to hra teraz je asi najmensia sanca prehrat
Všichni říkaj třeba o Pilařovi, že má jen jednu kličku a je čitelnej. Pilaře může uklidnit příklad Navas, ten má fakt tu svojí jedinou a dotáhl to do repre Španělska na pozici 1/2. náhradníka
Hrozně mě vždycky rozesměje, když mu na MS i tomhle EURU soupeři na tu kličku po 10 minutách pobytu na hřišti přijdou a on pak třeba ani jednou neodcentruje .
Tak to máš to samý Robén... ten ttaky umí jenom do hřiště... ale jinak nemůžeš ani v nejmenším srovnávat Pilaře s Navasem kromě výšky nemaj nic společnýho... Pilař pomalej, Navas rychlík, Pilař co může to zabrzdi Navas se nahrne do rohu a až tam přijde o míč prostě uplně jinak to každej z nich se*e :-D
Pilar pomaly?
řekl bych že jo... nevzpomenu si kdy naposled si obhodil obránce a utekl mu
proti robbenovi určitě
Jenže Robben je trošku jiná kategorie, ne? A hlavně Robbenova klička je tak čitelná, že jí nepřečte nikdo...
jedna klucka aj na takejto urovni staci, ak to mas zmaknute a si rychly
Spíš bych o Pilařovi řekl, že má slušnou střelu a rvavost
bože, doufám, že je Němci rozstřílejí - tohle je neskutečný hnus a toho Negreda jsem nějak nepochytil včera... Ať je Torres jaký je, tak by byl rozhodně platnější
po vojne...
Jenže to jsou věci, které se nabízí. Ovšem s taktikou, kterou praktikuje del Bosque si nemyslím, že by Nando byl platnější. Oni by Španěláci zase nevyslali jediný centr do šestnáctky nebo by se chtěli prokombinovat až do kuchyně. Ale jednou věci jsem si jistý- kdyby byl Nando na místě Pedra v té ložence, tak by nezačal kličkovat a vypálil. Možná by nedal gól, ale udělal by to mnohem lépe než kolega...
po álce je každý generál? :-D já bych Negreda rozhodně nepostavil, já tomu španělskému fotbalu vůbec nerozumím... a např. Xavi včera úplná nula, nic, nic, nic... jestli to zase vyhrajou, tak klobouček
o jakým rozstřílení je pořád řeč? Koukni, kolik dostávají Španělé gólů. A to je obrana jejich nejslabší řada.
hlavně Pique teda...
No ... hlavně Arbeloa. Ale Pique určitě taky.
Každopádně - ať hráli vizuálně, jak chtěli, Portugalce pustili za zápas k jedné gólovce a dvěma střelám do brány (musím se na to podívat ještě jednou, jak ty střely vypadaly ...). To je parádní výkon.
To jo, ale celý si to posrali v tý devadesátý minutě, kdy po kiksu běželi snad čtyři portugalci na jendoho nebo dva frajery, měli kliku jak od záchoda, že se ronaldo ukop ..
Lež a nenávist zvítězila nad lží a nenávistí
Jak se fotbal mění... kdo by byl před několika lety řekl, že zápas Portugalsko - Španělsko bude hutná taktická bitva, zatímco daleko větším příslibem bude zápas Itálie s Německem? Doufám, že se to večer potvrdí.
presne toto ma napadlo...pred par rokmi by bol zapas Spanielsko - Portugalsko asi najofenzivnejsim moznym zapasom a Nemecko - Taliansko najdefenzivnejsim moznym...teraz neopak
nejen fotbal, ale i názory na to, co je to "krásný fotbal", se mění. Donedávna byl nádherný fotbal hlavně technický, dnes se zase oceňuje rychlst a atletičnost.
mě třeba překvapila technická vyspělost celého portugalského týmu, ano jasně, ronaldo, nani, coentrao... ale celý tým hrál výborně a technicky byli na velmi vysoké úrovni, navíc včera se mi strašně líbil moutinho
To je zrovna věc, která se od nich čekala nejvíc.
jako, že budou technicky lepší než španělé? :) to nevím no
krasny futbal je ten, u ktoreho sa clovek nenudi...nech je to technicky futbal, nech je to nakopavanie lopt, nech je to hra po kridlach...
Tak s tím nesouhlasím.
soucasny nemecky fotbal nabizi prave i techniku a kombinacni zdatnost, italie samozrejme taky
donedávna nikdo nehrál tak strojově a pragmaticky jako to předvádí španělé. Ta technika byla spojena s rychlostí, atletičností...
Bude otázka, až se soupeři naučí na toto hrát, jestli budou Španělé schopni změnit systém nebo se v něm upíchnou a zaspí dobu. Viz němci před cca 15 lety, kteří z toho těží a těžit budou ještě pár let.
tak oni systém a víceméně fotbal změnili teď nedávno a ještě pár let to bude fungovat, a pak... ...kdo ví
podle mě je už dneska víceméně jasné, že tahle cesta je u konce a bude se muset něco změnit. Soupeři se na to sice ještě hrát nenaučili, ale je to už hrozně vachrlaté. Vyjít někomu proti Španělům protiútok nebo standartka, tak oni už by mohli mít problém reagovat.
Uvidíme, jestli si to uvědomí i Vicente.
není to tak. Fotbal se jen za posledních deset let zrychlil a zatletičtil neuvěřitelně. Co se tenkrát zdálo jako rychlé, by bylo považováno dnes za baroko.
to rozhodně ano, spíš sem to myslel tak, že se využívala technika v tehdejší rychlosti a a atletičnosti. Španělsko momentálně často ty dvě věci ignoruje a zůstává jen u techniky, která ovšem ve viditelně úsporném tempu velkou část lidí prostě nedokáže okouzlit
Španělé mají atletičnosti hodně, ale používají ji převážně jen k defenzivní činnosti - k získání balonu. Pak - s balonem na kopačkách - převážně odpočívají.
a to mě holt nebaví
reaguju na to, že na atletičnost Španělé kašlou
vzhledem k poměru držení míče v cca 60% času ano
tak žádný mužstvo nelítá ze strany na stranu 90 minut. Všichni toho naběhají zhruba stejně, jako Španělé.
fotbal jsem vůbec neviděl.. jak to vzal Ronaldo? konečně jako chlap? (ve 27 snad poprvé)
kroutil hlavou, spálil tutovku
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559159_395693083822727_859062993_n.jpg mě ráno rozesmálo tohle volně přeloženo: "teď já", Ronaldo:"haha stane se to znovu.."
spíš se vrátil do svých dětských let.herecké výstupy,víc na zemi divíci se než hrající
Jestli myslíš po penaltách, tak jo.
Španělé jsou v prvé řadě finalisti, jako teprve druhej celek v historii postoupili do třetího finále na velkých akcích v řadě, což je nanejvýš obdivuhodný...a ani Portugalci, pro mě doposud nejfotbalovější mužstvo na turnaji, je nedokázali zastavit...bohužel, od ME 2008 taková ta subjektivní líbivost jejich hry klesá, ale koho to překvapuje, ten patrně čekal barcelonskou hru...to je ale mylnej dojem, osa je tady podobná, ale trenér a styl poněkud odlišný...Španělé se především naučili vyhrávat, být kompaktní, což vždycky byla lepší cesta k úspěchu, než nějaká megaofenzíva...
Ronaldove priame kopy by lepšie mohla zvládnuť pani pred dôchodkom z vrátnice.
španělé jsou jako ferrari s tempomatem na padesátce, protože je v ní menší šance se vážně vybourat. Místo zážitku z jízdy hlavně dojet v pořádku na místo a je jedno jak
to prirovnanie so Zoo bolo lepsie
který?
reakcia na to, ze tento styl futbalu znici futbal ako ho pozname
muzajs
28.06.2012 00:30
Tak to ne, fotbal to nezničí, ale když se to začne hrát ve velkým, fotbal se dostane do strašlivé krize, protože na něj přestanou lidi koukat. To je jako v zoo - na blbnoucí opice čumí všichni, na hada zabijáka nekouká nikdo, protože had chrápe a je to nuda - a až had jednou za měsíc sežere králíka, tak se na to všichni mrknou v sestřihu.
Otázka je, proč ostatní okolo toho Ferrari jezdí na kole.
Italové jeli kolem Ferrari na kole, jo?
No ... možná na mopedu.
ostatní týmy jezdí normálně, ale bourají
kdyby jezdili normálně, tak by si museli vypracovat více šancí. Jestli to přirovnání chápu správně.
no tak v tom případě jestli u toho zůstaneme, tak tedy španělé ve ferrari jedou 50 po úzké silničce a blokují dopravu za sebou, tam jedou ostatní, kteří by se nebáli jet rychleji, ale vždycky když chcou ferrari předjet, tak jsou blokováni
jo, tak to jo.
Super - zatím dneska bavíš.
V podstatě má pravdu. Včera to byla ze strany Španělska odporná nuda.
však já s ním taky souhlasím - to, že baví, jsem myslel v dobrým.
Aha. Asi k tobě přistupuju s předsudky .
když u tebe nejde poznat jak co myslíš
a v tom je to kouzlo
tak snad mě někdy zabaví i ten španělský safety car, vidět je dojet padesátkou zase na prvním místě už je ohraný
V jakém dopravním prostředku dojelo do cíle jako první Řecko?
pff to je nad moje přirovnávací schopnosti
Já to vidím jasně. Starý rozdrkocaný kabriolet z 50. let, ze kterého celá posádka ukazuje na ostatní nablýskaná auta (často chcíplá) vztyčený prostředníček.
Řidič má starej sepranej baloňák a v puse žmoulá zhasnutej doutník ....
tak to byl ten klasickej autobus. Akorát jeli po tý silnici naštorc, aby ho nikdo nemohl předjet.
a celou cestu měli zařazenou jedničku
ti jeli skoro na zpátečku
naštěstí italové maj skútr
doufejme
Doufejme. Teď ještě co s tím houkajícím bavorákem.
právě
Tak jak mají ti Španělé hrát, aby se to zdejším "odborníkům" líbilo? Když budou bránit a hrát na rychlé protiútoky, bude se o nic mluvit, že hrají fantasticky? Přitom si Portugalci ani neškrtli
stačilo by trošku nápaditěji, střídat tempo hry, měnit způsoby vedení útoků, hrát míň strojově. já na nich obdivuju ten presink, tlak na soupeřovu rozehrávku, ale když získají míč, tak vím, že se minutu nebude nic dít než si připraví pozici pro svůj útok. To doufám, že je třeba něco donutí to zkusit jinak, ale to se stane opravdu jen výjimečně, protože oni jsou na takové úrovni, že je nikdo nemá moc šanci zastavit v přípravě těch svých akcí. Včera portugalci to zvládli asi nejvíc ze všech týmů co sem proti španělsku kdy viděl, ale výsledek byl možná ještě sterilnější, protože sice měli mnohem složitější rozvinout svůj útok, tak jak jsou zvyklí, ale ani tak to nezměnili, jen to bylo rozháranější
ale abych jim jen nekřivdil, naučili se střílet zpoza šestnáctky (ono taky co jinýho, když v ní nikdo ze Španělů není )
Taky už se mi ten jejich styl přestává líbit, ale je účinný. Asi by fakt potřebovali od někoho dostat latu, aby museli něco změnit, nebo alespon prohrávat, bylo by zajímavé sledovat, co by pak vymysleli. Jinak jim ten jejich styl stačí a jen tak ho měnit nebudou. Ale je pravda, že by se dal některými prvky vylepšit - střelba z dálky (včera kupodivu párkrát vystřelili), nabíhání do vápna (bez Torrese tam nebyl nikdo schopen naběhnout), rychlekší přechod do útoku...
Tato generacia musi prehrat par velkych zapasov, potom to uz bude mozno v pohode. Nemyslim si, ze je to v prvom rade o predvadzanej hre a Bosqueho ucelovosti za kazdu cenu, ako sa nam to tu snazi odprezentovat podstatna cast spektra, kedze na Barcelonu, ktora hraje omnoho priamociarejsi futbal s vacsim vyuzitim kridelnych priestorov, sa nadava rovnako, ked nie viac.
ono to je taky tím, že tato generace mění fotbal jako takový, jeho pojetí, vnímání. Z minulosti si nepamatuju, že by se rozebíralo kolik kdo udělal nahrávek za zápas. Je to nový styl hry, který je velmi specifický, jiný než to, co bylo předtím a navíc je velmi úspěšný, což vyplývá už z jeho podstaty, protože je opravdu maximálně pragmatický. Pokud něco mění zažité, jde na to jiným způsobem a je to navíc velmi úspěšné, je jasný, že to bude mít spoustu odpůrců
Sám Iniesta priznal, že ich hra je pravdepodobne pre divákov nudná, ale podstatné je, že vyhrávajú.
To je udel kratkodobeho turnaja, kde si nemozes dovolit zavahanie a kazda prehra znamena odchod domov. Spanieli zatial neboli na turnaji v situacii, ked by boli mimo hru, ked museli dotahovat, bojovat o vsetko. Vedia hrat nadherne, vytvarat mnozstvo golovych sanci za zapas, co dokazali mnohokrat predtym, aleVicenteho posadnudost maximalnou kontrolou zapasu limituje ich moznosti. Stale ale plati, ze strelili po Nemcoch najviac golov na sampionate a superov nepustili takmer k nicomu, tade cesta nevedie.
Skóre si narobili hlavne na tragickom Írsku, ale herne to ani tam nebolo nič extra. Až Portugalci našli recept na ich tiki-taka štýl, ktorým žerú nervy súperom (a nudia divákov) vysokým napádaním, ktorý logicky nemohli praktizovať celý zápas, však predlženie tomu dalo i za pravdu. Ja som to písal iba kvôli tomu, že keď niekto haní účelný herný štýl Chelsea, tak by mal prijať aj fakt, že rovnako i daný Španielsky je divákom proti srsti, a pritom si ho obhajujú práve tí, ktorí spomínaný CFC najviac kritizujú.
Ono to urcite plati aj z opacnej strany.
Rozumiem Ti a scasti chapem, ze Spanielov moze vela fanusikov najma v suvislosti s vcerajsim zapasom nenavidiet, ten druhy polcas bol aj na moj vkus trochu nad hranicu unosneho, v spojeni s uspechmi je to pochopitelny pocit. Stale ale budem viac uznavat filozofiu dominancie nad superom narozdiel od prisposobavania sa superovi, ako to robi Chelsea.
Za poslednu vetu. Po Nemcoch si bilancujte kolko chcete, proste dufam, aby cela furia bola PO Nemcoch.
Zhruba jako prvni polocas s Francii.
Ono stačí aby nehrál Xavi jak bylo vidět včera v prodloužení. Hned ta hra byla rychlejší a hned si to nedávali do nohy ale do prostoru většinou.
Nebýt pár světlých momentů v prodloužení a vždy napínavých pokutových kopů, byl to jeden z nejnudnějších zápasů, co na evropských šampionátech pamatuju. Španělsko hrálo až odporně nudný fotbal, Portugalci na tom nebyli o moc líp.
OT: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309921_442276985812523_1251958131_n.jpg
Cristiano vstřelil 2 branky z přímáku v lize, 2 v LM, 1 v přípravě a 2 v repre. Což teda zklamání je, měl by jich dávat aspoň 10-12 za sezonu s tím počtem pokusů.
Fakt tak málo? V lize jich muselo být určitě víc. Nebo ne?
Budu označen za kdeco, ale zajímalo by mě, kolik jich dal Messi.
Tak sa mi zdá že 3 góly v lige
Hlavně proti Atleticu byl krásný do prázdný
Však to som práve písal, za stretnutie má v priemer aspoň 3-4 pokusy, v podstate nikoho iného k tým trestňákom nepúšťa ale jeho bilancia je fakt biedna.
Jsou to magoři, když Ronalda považují za jednoho z nejlepších exekutorů Fk...
ono to klame, on má naprosto otřesnou úspěšnost, ale když se trefí, tak to dobře vypadá, video obletí celej svět a neználci si řeknou: "hmmm Cronaldo to kope nejlíp.."
je to dáno tím, že když mu to jednou z deseti ran sedne, tak je z toho Borec nakonec. To jim stačí.
Letošní sezona mě přesvědčila, že ne. Ale taky by mě zajímalo, kolik branek dávají z přímáků ostatní velkokluby, abych měl srovnání. Nebo prostě klub, který jich promění za sezonu nejvíc.
Když vezmu AC tak Ibra kopal za své působení tam spousty přímáků a dal jen jeden gol Seedorf letos 0 pokud se nepletu ty dva přímaky dával loni....A Pirlo když hrál ještě v ACM tak dal gol s přímáku naposled snad někdy Benfice v LM a pak několik sezon nic.(opravte mě Milanisti jestli se pletu)
Pirlo je ve srovnání s takovým Alexem úplně jalovej.
u nas v lyonu to jeden cas byly hodne slusny cisla
Mně se zdá, že se už nikde nenajdou nějací kanonýři z přímých kopů. A jak tak vymřeli, tak Cristianovi dost možná stačí tahle "produktivita", aby byl momentálně vážně nejlepší...
no tak podla mna najlepsi exekutor jednoznacne-Juninho
Rogerio Ceni
Já vždycky nejvíc uchcával z Recobovy levačky, navzdory tomu, že hrál za mordor
no, je to dost, ale rozhodující je ten poměr. Třeba Arsenal dal z přímáků letos dva góly za celou sezónu ve všech soutěžích, jeden van Persie, který se trefil asi po 4 letech a jeden Arteta. Myslím si ale, že z dálky má C.Ronaldo úspěšnost jendu z největších, protože ten míč zkrátka napálí a nabera pak zcela nepředvídatelnou trajekotrii. Naopak z blízka on vůbec neumí, to je spíš jen náhoda, když prostřelí zeď a zaplaevo to na zadní tyč. To i v Realu by měl kopat z větší blízkosti Ozil, Benzema nebo Di Mária
Benzemu jsem snad ještě neviděl, ten se k tomu prostě nedostane. Di María střelu hodně zlepšil, ale nejsem si jistý, jestli by si s tím poradil a obstřelil zeď. Obecně se mi zdá, že těch gólů z přímáků ubývá (viz statistika na EURO), hodně specialistů zmizelo ze scény. Ve Španělsku jsou určitě top Senna s Cazorlou, ale nevím, kolik jich za sezonu dají. Proti nám to ale nebyla žádná náhoda, jsou mazaní a mají to v noze.
Barkero vám ještě pár let zpátky dal pěkný a Duda z Malágy taky umí. V PL krom Rooneyho a Drogby není moc obávaných exekutorů. Ještě Cabaye možná a Gerrard dříve
Gerrard pořád, však nedávno dával ten krásnej při zemi. Jen je poslední dvě sezony furt mimo, tak to tak vypadá. Jinak v PL samozřejmě ještě Baines, to je vůbec nejlepší exekutor, co tam teď je...
Larsson, Baines, R.Taylor nic?
A Larsson. Taylor už neni tolik na očích, ten to dobře kopával hlavně na pomezí angažmá ve Wiganu a v NUFC, co si pamatuju. Každopádně Seb s Bainesym tedka nemaj konkurenci asi. U Bainesyho by mě zvlášť zajímala úspěšnost trefení branky z okruhu nějakých 5 metrů za vápnem, to se musí šplhat přes 80%. Já si snad ani nevybavim víc jak dva případy, kdy odtamtud letos přestřelil, naopak nějaký dvě břevna, dva góly...
http://www.youtube.com/watch?v=zAQ-qVsS6m4 - Larsson proti Arsenalu
ak nepadne gol, alebo gol z dorazky, tak je to trafenie brany rovnako platne ako napalenie do desiatej rady
jo, na ty dva jsem zapomněl
a v Bundeslize měli vždy vynikající exekutory v Hoffenheimu. Salihović, Sigurdsson, Carlos Eduardo. Ribéry, Robben a Kroos celkem umí, Sahin uměl výborně, Naldo měl skvělé pumelice. Diego dával celkem často a Farfán taky umí
Kdyz rikas, ze Sahin je umel vyborne, tak kolik jich dal ve sve zivotni sezone? 2, 3?
Farfán umí, ale Fuchs je ještě lepší. Nebýt zranění, tak Pander teď mohl být jeden z nejlepších
Cazorla 4 - Sevilla, Granada, Athletic, Real.
Senna 2 - Athletic, Real
benzema primaky nikdy nekopal
na Euru jeden kopnul, ne?
uf, tak mozna jeden, dva, dobre mysleno pravidelne
jo, to jo. Já marně přemýšlel, kdo by to mohl v Realu kopat a z praváků mě napadl jen Karim. Myslím, že ty blíže bráně by tam mohl občas zkusit zakroutit. Přeci jen, kopací techniku má řekl bych lepší, než Cristiano
On by i z blizka ty goly daval, ale ja nechapu, proc to kolem vapna resi tak jak resi, tzn. snazi se prekopnout zed, kdyz je jasny, ze s tim jeho stylem se mu podari jen parkrat ten balon zasahnout tak, aby se mu povedlo trefit branu. Kdyby to kopal na stranu golmana, tak mu to tam padat proste musi. Ono staci videt, jaky maji golmani s teho jeho strelama problem i v situacich, kdy ten balon jde primo na ne.
Ono mu to taky takle stoupá proto, že střílí i z nepochopitelných pozic...viz včera ta rána někde na ose půlky boční strany šestnáctky, odkud by 95 % hráčů prostě centrovalo a on to zkoušel.
celkově to kope mizerně, moc na náhodu
Ono mu to zrovna pár měsíců zpátky vyšlo, tak si asi věří.
http://www.youtube.com/watch?v=MdSeonTm-JY
spíš by mě zajímala statistika gólů z těch odražených přímáků, tam já vidím tu hlavní nebezpečnost
Riquelme od zari 6 z 19 pokusu, to je pravy kral
neposílal jsi i nějaké video s jeho přímákem? Líbí se mi, že u toho přemýšlí. Ne bum, prásk a tribuna nebo gól
jj, posilal. On hlavne vetsinu tech primaku centruje, proto se mu pocita jen 19, jelikoz to jsou prime pokusy. Neznam momentalne nikoho, kdo by se s nim mohl ve standartkach rovnat.
A mimochodem, od zari ma podil v 70% branek v zapasech, ve kterych nastoupil.
no, Sejad Salihović je zase jednička pro mě, alespoň v Evropě
Nejlepsi je, ze i kdyz to vetsinou posere, tak tech golu stejne nikdo vic nedava..
jen jednou z deviti zapasu porazili soupere vic nez o jeden gol (3-0 rusko) a co francuzsko vo stvrtfinale??
" ... tyhle clanky tu nejsou od toho, aby neco komplexne hodnotily ..."
(c) fantomas
a ku*va ty si chytry jak radio
Čekal jsem, že ti rupne cévka. Nech to být.
Solidní ubožák se z tebe stal..
ze mě ubožák, z tebe arogantní hovado. Každej máme svojí cestu.
Jj, sorry, tý chyby sem si všiml už někdy v osm, bohužel až ted sem se dostal k PC...tu penaltu sem nák vytlačil z hlavy, jak byla v závěru.
okej, ved to bol len taka malickost, len som chcel poukazat na chybičku
UZ me ta jejich hra pekne m*da,pique ma balon ma pred sebou volneho hrace na 20 metru muze mu to v pohode prihrat ale ne pan hnusny stim bezi a z k nemu a da mu to na metr takco to je? je to tak maximalne NUDA NUDA NUDA....
Ať už dnes vyhraje a postoupí kdokoli (Itálii ani Němce rád nemám), budu jim přát, protože Španělsko hraje odporně a neřekl bych, že postoupilo zaslouženě ..penalty už jsou zkrátka jenom loterie
OT
Alba na 99% v Barcelone. \
Tottenham by chtel za Modrice 25 a Sahina.
Guti se "oboril" do Modrice a doporucuje Realu Silvu.
Pablo GIl v te Sparte dost mozna nakonec zakotvi.
Spurs určite nemajú prehnané požiadavky
Ja budu radsi kdyz zustane tam kde je.
Ako to vlastne vyzerá s Kaka? Keď zháňate náhradu.
plat ztezuje vsechny jednani, ted se pry odzvali z Ciny kde by mu dali pry 2x tolik, Mou zas parkrat rekl ze by si ho rad ponechal, ale tomu tymu uz nema co dat
a Silva jako bude podle něj levnější?
nejde o cenu
http://www.fcbarcelona.es/futbol/primer-equipo/detalle/noticia/acuerdo-con-el-valencia-por-jordi-alba
100 percent, 14 mega.
Jordi Alba, fichado
Necakane do konca juna?
Coentrao vs Reina http://www.youtube.com/watch?v=USMeLQlfFao&feature=player_embedded
A dame 200 proti Španielov a pre Eurozapisnik
ŠPANĚLSKO 5000 pro mistry Evropy 2012
Co se proboha dělo v těch 4800 smazaných příspěvcích?
No a? Já vždy budu podporovat technický fotbal a fotbalisty. Zatím co v minulosti Brazilci až moc často umírali na krásu a taktika s defenzivou v podání Německa či Itálie slavily úspěchy, Španělé dokázali skloubit technické přednosti svých hráčů a účiný systém a proto nad nekopy dominují již 5 rokem v každém utkání. Slovy klasika, komu se to nelíbí, ať si prdel políbí
Včera Portugalci hodně dobře napali, sám jsem potom po Španělech chtěl, ať to také dělají a v prodloužení hle...začalo se napadat ve větším počtu a Španělé kralovali. Poučka dne - chce to napadat!
Pro mě je fail odpadlík. Pro mě jednoznačně Ronaldo. Mířila aspoň jedna z jeho zhruba pěti střel na bránu. Hlavně ten brejk,kdy mu nahrál Raul je vyloženě na vyčtení.
Na vyčtení Raulovi.
Meireles mu to dal blbě a i to blbě vyřešil..
Ale pravda je i, že to ronaldo mohl trefit líp.
spanielska hra = nuda..uznavam ze vedia vyhravat ale k comu je taky futbal ked pri nom clovek zaspava...pre mna su vitazi Taliani nech uz to skonci hocijako, na ten spanielsky futbal sa neda pozerat
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele