Média po letecké nehodě v Kolumbii spekulují o nedostatku paliva
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Chapecoense si rok po havárii zajistilo účast v Poháru osvoboditelů
03.12.2017, 23:27
Barcelona v emotivním zápase hostila Chapecoense
08.08.2017, 11:00
Ruschel se po letecké havárii chystá zpět na hřiště
29.07.2017, 11:20
Chapecoense si zahrají s Atléticem o jihoamerický superpohár
28.03.2017, 10:48
Benefici pro Chapecoense zkazila nízká návštěva a pískot fanoušků
26.01.2017, 09:40
Vyšetřovatelé: Za pád letadla v Kolumbii mohl nedostatek paliva
26.12.2016, 22:05
Obránci Chapecoense zachránilo život, že si v letadle přesedl
17.12.2016, 21:25
Danilo fanoušky posmrtně zvolen hráčem roku
13.12.2016, 11:26
Bývalý hráč Bohemians 1905 chce vyhrát MS klubů pro Chapecoense
12.12.2016, 18:59
Finálový protivník nechal Chapecoense vyhlásit vítězem poháru
05.12.2016, 19:44
Chapecoense nejspíš nebude muset sehrát poslední kolo
01.12.2016, 20:52
Chapecoense chce po letecké tragédii hrát příští rok ligu
30.11.2016, 12:01
Zřícení letadla s brazilským týmem Chapecoense přežili tři hráči
29.11.2016, 20:52
Komentáře (49)
Přidat komentář...a pak se psalo také o tom, že pilot nechal palivo vypustit právě, aby se letadlo nevznítilo.
přesně tak,to se běžně dělá
ale ne když plánuješ pokračovat v letu
To prece nemuze byt jen na pilotovi, ne? V dnesni dobe, kdy je vsechno 10x jisteny, at mi nikdo nerika ze leteli jak v aute na rezervu.
Tak zrovna letadla létají s minimem paliva, jsou pak lehčí a mají menší spotřebu. Co jsem slyšel, tak prý je toho dost podřízeno spotřebě. Např. třeba lety po Evropě by mohly být v klidu časově o polovinu kratší, ale nejsou, neboť by se letělo moc rychle, a tudíž by byla vyšší spotřeba. ¨Já teda zrovna téhle teorii docela věřím.
Minimem paliva ale neznamena, ze tam neni vzdy potrebna nadhodnocena rezerva...spotrebu maji tisice litru, tohle asi neni sranda. Jeste k tomu, kdyz spotreba zavisi na turbulenci, odporu vzduchu, rychlosti a buhvicemu....
Je to plně na pilotovi. Dostane od společnosti flight plan, kde je odhadovaná spotřeba paliva na cestu (trip fuel), ale kolik nabere, je jenom na něm. Taky proto, že letadlo má stanovené nějaké váhy, které nesmí překročit. V tomto případě take-off váhu. Zjednodušeně řečeno, když má plné letadlo lidí, může se stát, že nemůže vzít plnou nádrž, protože by pak letadlo bylo moc těžké a nevzlétlo by (včas). Tyto věci se dopočítávají až operativně na stojánce, když je známá váha pasažérů (naprostá většina společností normuje váhu muž/žena/dítě) a váha zavazadel (váží se na check-inu. Případně ještě váha dalších věcí jako cargo nebo pošta.
Je dost možné, že se nějakým způsobem sešly faktory:
-vysoká payload váha (pasažéři + zavazadla). Letadlo bylo skoro plné. Obvykle máš v letadle nějaké zastoupení mužů, žen a dětí. Na chlapa se obvykle počítá 84-88, ženu kolem 70 a dítě 35. Tady byli samí chlapi, takže tam vyšla vysoká váha pasažérů...přestože kopačka obvykle váží míň počítat tak musíš. K tomu váha vybavení fotbalového týmu.
-cíl cesty na hranici doletu
-kvůli počasí změny v trase oproti letovému plánu
-zase kvůli počasí možná nedostali okamžitě povolení přistát
Když si to sečteš, mohlo dojít k tomu, že pilot nemohl vzít velkou rezervu kvůli váze výpravy. K tomu když máš těžké letadlo, žere samozřejmě na horní hraně udávané spotřeby. K tomu se asi párkrát odchýlil od trasy dané letovým plánem, což opět znamená spálit víc paliva. A pak ještě dostat povel kroužit...v tomhle bodě teda úplně nevim, jak by se s věží nedomluvili na přednostním přistání, ale budiž.
Obvykle? Takova Delta jako americka spolecnost musi v zemi fastfoodu pocitat tak 130 kg na osobu.
Asi vis o cem pises, i ja cetl ze takova situace se stava vyjimecne. Ve spolecnostech kde se ale toci miliardy, by se ale nemely stava nikdy.
Ceny podle váhy chtějí zavádět na hodně místech. Samoa Air a Hawaiian Airlines už chvíli váží, protože na jejich letech jsou dlouhodobě moc tlustí lidé Tam už to musí brát v úvahu už i při vyvažování letadla. Snad kvůli tomu byl i nějaký incident nebo skoroincident, kdy se někde v těch končinách v jednom letadle sešlo moc špekounů, ale teď to v Leteckých katastrofách nemůžu najít.
Wtf
Zajímávé. Já teda hodně rád sleduju letecké katastrofy a když vidím kvůli jakým blbinám padají dneska letadla...
Na to bych se dívat nemohl. Když si vezmu, že v letadle sedím 5-10x do roka.
isis
Skôr ich zostrelil Okamura.
určitě se jim porouchalo zařízení, které vytváří chemtrails
Byl tam nějaký talent, ktery mel nakročeno do Evropy nebo dokonce reprezentace ?
Pilot
Gretzky
jeho kariéra by šla stejně strmě dolu
Neskutečné, to letadlo nemělo být vůbec ve vzduchu při takovém počasí jako údajně v Kolumbii panuje
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele