Liga mistrů UEFA - Liga mistrů
Manchester City potřebuje dokončit započatou práci. Dortmund ho ale už jednou překvapil
Manchester City začal svou misi poměrně úspěšně, ale přeci jen v ní nechal německému soupeři dostatek prostoru na drama. Borussia se navíc spoléhá na domácí prostředí a rovněž historické statistiky jsou jí mírně nakloněny. Povede se jí něco, co se ještě před pár týdny zdálo jako nemyslitelné?
Když los určil, že se Borussia o postup porve s Manchesterem City, jen málokdo jí věřil a dával vůbec nějaké šance. Tou dobou se Citizens ocitali na vrcholu, zatímco německý celek poměrně často klopýtal. Jenže fotbal je sport nevyzpytatelný a o vyřazovací fáze té nejpopulárnější klubové soutěže světa to platí dvojnásob. Borussia předvedla velmi solidní výkon a nechybělo mnoho, aby si z Anglie odvážela důležitou remízu.
Němci sice od 19. minuty prohrávali po brance playmakera De Bruyneho, jenže šest minut před koncem srovnal Marco Reus. Nakonec se však favoritovi povedlo strhnout vedení na svou stranu, o což se v 90. minutě postaral mladý tahoun Phil Foden. Tenhle výsledek ale určitě nepředstavuje to, co chtěl kouč Pep Guardiola zažít, protože Dortmundu dává mnohem víc šancí než bylo původně v plánu.
A trenér Eden Terzić přirozeně hodlá využít faktu, že není vše hotovo. "Trenér Guardiola se mnou mluvil po skončení zápasu a musím říct, že mi řekl mnoho komplimentů. Jsem moc rád za to, jak jsme se prezentovali, protože po losu nám mnoho lidí vůbec nevěřilo a myslelo si, že tohle bude jednostranná záležitost. Místo toho máme šanci a hodláme se poprat o postup do další fáze. Vydáme ze sebe úplně všechno a dokud bude naděje na postup, budeme se o ni bít."
Pokud mají "Vosy" Manchester City porazit, budou potřebovat, aby se probral jejich hlavní ofenzivní klenot, norský supertalent Erling Håland. Tomu totiž v poslední době střelecký prach dost zvlhl. Pokud bychom počítali i reprezentační utkání, v nichž také vyšel střelecky naprázdno, tak se norský střelec neprosadil už dlouhých 495 minut!
Borussia se navíc doma představí v nekompletní sestavě, protože Terzićovi budou scházet Sancho, Zagadou, Witsel, Schmelzer nebo mladík Moukouko. Sancho se teprve v pondělí zapojil do tréninku a jeho nominace je ve hvězdách. V případě Citizens se mluví pouze o absencích Agüera s Laportem.
Manchester City má mírně lepší pozici, ale pokud chce dál, musí se vyvarovat chyb v obraně. Ty ho ve stejné fázi vesměs stály postupy v posledních třech letech. A ani v současnosti se klubu z Manchesteru nedaří se jich zbavit. Pro příklad nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na poslední ligový duel Citizens. Ty totiž Leeds ztrestal právě po rychlých brejcích a chybách v obraně.
Citizens prohráli ligové klání poprvé od 27. kola i přesto, že hráli celý druhý poločas v početní výhodě po Cooperově vyloučení. Pokud by se anglickému týmu povedlo zkonsolidovat své síly a odvést soustředěný výkon, mohli by si zahrát semifinále poprvé od roku 2016!
A trenér Guardiola ví, že Dortmund nedá svou kůži lacino. "Borussia nám už v minulém utkání ukázala, že umí udeřit i v době, kdy si myslíte, že máte všechno pod kontrolou. Je to tým, který se nikdy nevzdává a pro nás to bude velký test. Nepovedlo se nám vyhrát tak, jak bychom si představovali, takže nyní je všechno otevřené. A my musíme ukázat, že postup chceme víc."
Když los určil, že se Borussia o postup porve s Manchesterem City, jen málokdo jí věřil a dával vůbec nějaké šance. Tou dobou se Citizens ocitali na vrcholu, zatímco německý celek poměrně často klopýtal. Jenže fotbal je sport nevyzpytatelný a o vyřazovací fáze té nejpopulárnější klubové soutěže světa to platí dvojnásob. Borussia předvedla velmi solidní výkon a nechybělo mnoho, aby si z Anglie odvážela důležitou remízu.
Němci sice od 19. minuty prohrávali po brance playmakera De Bruyneho, jenže šest minut před koncem srovnal Marco Reus. Nakonec se však favoritovi povedlo strhnout vedení na svou stranu, o což se v 90. minutě postaral mladý tahoun Phil Foden. Tenhle výsledek ale určitě nepředstavuje to, co chtěl kouč Pep Guardiola zažít, protože Dortmundu dává mnohem víc šancí než bylo původně v plánu.
A trenér Eden Terzić přirozeně hodlá využít faktu, že není vše hotovo. "Trenér Guardiola se mnou mluvil po skončení zápasu a musím říct, že mi řekl mnoho komplimentů. Jsem moc rád za to, jak jsme se prezentovali, protože po losu nám mnoho lidí vůbec nevěřilo a myslelo si, že tohle bude jednostranná záležitost. Místo toho máme šanci a hodláme se poprat o postup do další fáze. Vydáme ze sebe úplně všechno a dokud bude naděje na postup, budeme se o ni bít."
Pokud mají "Vosy" Manchester City porazit, budou potřebovat, aby se probral jejich hlavní ofenzivní klenot, norský supertalent Erling Håland. Tomu totiž v poslední době střelecký prach dost zvlhl. Pokud bychom počítali i reprezentační utkání, v nichž také vyšel střelecky naprázdno, tak se norský střelec neprosadil už dlouhých 495 minut!
Borussia se navíc doma představí v nekompletní sestavě, protože Terzićovi budou scházet Sancho, Zagadou, Witsel, Schmelzer nebo mladík Moukouko. Sancho se teprve v pondělí zapojil do tréninku a jeho nominace je ve hvězdách. V případě Citizens se mluví pouze o absencích Agüera s Laportem.
Manchester City má mírně lepší pozici, ale pokud chce dál, musí se vyvarovat chyb v obraně. Ty ho ve stejné fázi vesměs stály postupy v posledních třech letech. A ani v současnosti se klubu z Manchesteru nedaří se jich zbavit. Pro příklad nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na poslední ligový duel Citizens. Ty totiž Leeds ztrestal právě po rychlých brejcích a chybách v obraně.
Citizens prohráli ligové klání poprvé od 27. kola i přesto, že hráli celý druhý poločas v početní výhodě po Cooperově vyloučení. Pokud by se anglickému týmu povedlo zkonsolidovat své síly a odvést soustředěný výkon, mohli by si zahrát semifinále poprvé od roku 2016!
A trenér Guardiola ví, že Dortmund nedá svou kůži lacino. "Borussia nám už v minulém utkání ukázala, že umí udeřit i v době, kdy si myslíte, že máte všechno pod kontrolou. Je to tým, který se nikdy nevzdává a pro nás to bude velký test. Nepovedlo se nám vyhrát tak, jak bychom si představovali, takže nyní je všechno otevřené. A my musíme ukázat, že postup chceme víc."
Borussia Dortmund - pravděpodobná sestava:
Hitz - Morey, Akanji, Hummels, Guerreiro - Emre Can, Dahoud, Bellingham - Reus, Håland, Hazard
Manchester City - pravděpodobná sestava:
Ederson - Walker, Stones, Dias, Cancelo - De Bruyne, Rodri, Gündoğan - Mahrez, Jesus, Foden
Vzájemné zápasy
06.04.2021
Liga mistrů
ČF 1.z
04.12.2012
Liga mistrů
Sk D
03.10.2012
Liga mistrů
Sk D
06.04.2021
ČF 1.z
04.12.2012
Sk D
03.10.2012
Sk D
Borussia Dortmund - poslední zápasy
10.04.2021
1. Bundesliga
28. kolo
06.04.2021
Liga mistrů
ČF 1.z
03.04.2021
1. Bundesliga
27. kolo
20.03.2021
1. Bundesliga
26. kolo
13.03.2021
1. Bundesliga
25. kolo
09.03.2021
Liga mistrů
OF 2.z
06.04.2021
ČF 1.z
09.03.2021
OF 2.z
17.02.2021
OF 1.z
08.12.2020
Sk F
02.12.2020
Sk F
24.11.2020
Sk F
Manchester City - poslední zápasy
10.04.2021
Premier League
31. kolo
06.04.2021
Liga mistrů
ČF 1.z
03.04.2021
Premier League
30. kolo
20.03.2021
FA Cup
ČF
16.03.2021
Liga mistrů
OF 2.z
13.03.2021
Premier League
28. kolo
06.04.2021
ČF 1.z
16.03.2021
OF 2.z
24.02.2021
OF 1.z
09.12.2020
Sk C
01.12.2020
Sk C
25.11.2020
Sk C
Komentáře (192)
Přidat komentář1:1
Cim skor strelit gol...
1:0 (90+3. Haaland z penalty)
2-1
3:1
Tak\ doufám!
Dnes vyletí Bayern a zítra Dortmund.
dnes vyletí jeden umelý klub a zajtra druhý
Jo a Tottenham na konci sezóny vyhraje titul
nič lepšie nevymýsliš?
Nemusím vymýšlet nic, Bayern je venku a dnes vyletí Dortmund. Nezapomeň ve 21:00 zapnout TV.
veď na viem a aj im držím palce(kvôli Aguerovy a hlavne aby to Guardiola už konečne dal tú LM ) ale to nemení nič na tom že si nevymyslel nič
Umele kluby neexistuji, jen do nich nepumpovaly prachy od 19.stoleti, ale jen ppsledni roky
jj jenze dle logiky nekterych - do ceho se pumpovalo o neco driv a pumpuje se porad tak neni umely klub, ale do ceho se zaclo pumpovat az pozdeji tak to uz umely klub je
1:1 1:2
1:3
2:3
2:2
1:0
2:0
https://youtu.be/dibdGkfHLhg?t=42
2:2
3:1
Tohle je přesně ten typ zápasu co Pep podle mě posere. Tipuji 3:1.
Tak,to by mu majitelé klubu jestli vypadne s Dortmundem měly dát aspoň 25 ran bičem na holou řiť,loni to taky dobře dojebaly fakt Guardiola nic s týmem nepředvedl v LM se City akorát ostudy s Totenhamem,Lyonem,Monacem .
Tak nakonec to dobře dopadlo, uff.
2:0
1:0
1:2
3:1 s postupovým gólem v nastavení
0:2
OT: Kdo se chystá na Diablo 2 Resurrected?
Kdy to má vyjít?
Na to prcám, ale čekám na Returnal teď
Neznám
Ani náhodou dříve jsem u toho strávil hodně času, hráli jsme to po lanu ve 4 lidech a už to nikdy nechci vidět znova
Proč??
3 : 0
Erling si udělá ze City trhací kalendář
Lhal bych, kdybych řekl, že ze zápasu nemám obavu
Taky mi to smrdí, tím pojebaným zápasem, který přichází každou sezónu v LM.
Musí se to konečně zlomit, Pep se snad poučil a konečně za námi bude stát i trocha štěstí jako v prvním zápase
1:2
Ešte vždy tu máš semifinále
Ederson, Walker, Dias, Stones, Zinchenko, Rodrigo, Gundogan, De Bruyne (C), Mahrez, Bernardo, Foden
vítězná
Hlavne obrana musi kusok viac zamakat ako v 1.zapase
Souhlas. Optimalni sestava. Zinchenk s Fodenem vlevo jsou obvykle na stejne note a raz proste nema formu
2-0
Guardiola zasa experimentuje s falsosnou 9.Bodaj by ich Hallan zostrelil za tie jeho spekulacie jebnute.
Tak jemu to vychazi obvykle
Proč se vyjadřuješ když očividně nesleduješ naše zápasy tuhle sezónu? Na falešnou devitku hrajeme každý druhý zápas.
Lebo je to kktizmus na ktory uz guardiola vyletel x krat.
Nazvat to experimentem, když v letošní sezoně takhle odehrál přes 60 % zápasů.
Nejaky stream?
Je to tady
golasoo
Ještě jeden pro větší klid.
Vida, vida.
Ah shtt.. here we go again
pomeee dortmund
Bellingham je poslední týdny neskutečný.
jojo 1:0 kurs 5 na BVB
City je kdo ?????
Guardiola je dement.
Zatím Dortmund pěkně přežívá Ale snad se jich to štěstí bude držet dál
dortmund ale prestal hrať po gole
Mahrez
Jestli ano tohle Guardiola nedá tak by měl hned do zápase letet
po zapase budu letiet vsetci, hadam nepojdu do anglicka autobusom
Takhle to Dortmund dohrat nemuze.
čekání, až City najdou cestu, které nakonec dost možná dopadne tak, že BVB uteče a dá na 2:0
Pepek alias Vita Lavicka
No je to tesné, ale BvB bráni dobre. Nejako sa mi nepozdáva tá hra bez útočníka.
to su tie Pepkove LM experimenty aj v prvom zapase bol posrany a hral bez utocnika a teraz zase, bodaj by sa mu to zase vypomstilo tie jeho experimenty
nevravím, že mu to nemusí vyjsť
co na tom ze bez utocnika hrava v lige polovicu casu, je to experiment.....
Jestli tam nedá Ježíše tak se může pepek s postupem rozloučit. Nemá tu někdo HD link pls ? To není možné tvl aby někde neměl nesekající stream...
https://www.totalsportek.com/page-6/
Zkus si vybrat tady
Ď.
pls to by bola krasa
To odvolá
musí
Taky bych to odvolal
lol
takto si nechat dat penaltu
Ani náhodou penalta, odvolej
Wtf Fandím teda už teď v celý LM City, ale tohle je směšný
Do píči jak tohle mohla bejt ruka na penaltu
Jak že se ty ruce teď pískaji?
pokud si ji nastřelí sám hráč tak penalta není... takže být neměla
Ale teď je lichý týden takže se pískají ruce.
Takhle to pravidlo ale v tuhle chvíli nezní, ta ruka furt musí být v přirozené pozici (podle evropského výkladu existuje jediná přirozená pozice, a tou je, když máš ruce připažené podél těla), jakmile ji máš v nepřirozené pozici, tak bohužle to, že si ji nastřelíš sám, nemá hrát roli a má být nařízena penalta.
No ale jestli se to v posledních měsících nezměnilo, tak skutečnost je taková, že když si ji sám nastřelí, tak se nepíská..
V pravidlech je to tak určitě minimálně od léta, ona na tenhle výklad pravidel přešla Premier League a způsobilo to tak hroznej chaos, že od toho po měsíci a půl zase upustila.
Ale v Champions League je to posuzování hry rukou hodně přísné, tam už pár sezón najeli na to, že co není přímo u těla, to se píská. Ale s tím vlastním nastřelením je to sporný, s tím souhlasím.
no ale tím přísným posuzováním ruky se v lm sudí řídí tak jednou za 30 zápasů
Tak to je pro mě novinka, díky. Já měl pořád za to, že to funguje takhle s tím nastřelením... možná že to tak je ve F:L teda a proto mi to uniklo.
Vlastně i v PL jestli se nepletu, jak Pépé trefil proti Burnley dvakrát za sebou tu ruku bránícího hráče, tak proti první se nikdo ani nevztekal, protože si to do ní ten obránce ztečoval sám.
V Premier League neplatí tak přísná pravidla ohledně hraní rukou, tam se vrátili k tomu benevolentnějšímu výkladu.
Aha, špatně jsem si to původní přečetl
v pravidách IFAB je napísané, že to ruka nie je ak ide lopta od hráčovej hlavy, tela, alebo nohy. A za mňa ani tá ruka nesmerovala k lopte, áno urobila telo väčším, ale pri takom pohybe Cana to bol prirodzený pohyb ruky (keby ju drží pri tele, tak skončí na zemi).
Ok..v tom případě je to první penalta, kterou jsem viděl odpiskanou s ohledem na tohle pravidlo
tak to ale třeba Bayern měl proti PSG první zápas kopat 3 penalty..
Taky už jsem takovejch penalt viděl odvoláno hodně a ani jednou nebyla ruka připažená
Myšleno v poslední době...protože teď se ruce snad nepiskaly za nic
Can jak žáček fakt.
nechápem, čo sa tu ludia čudujú, Can to úplne smiešne posral
Vždyť to bylo jasné rameno.
A podle tebe to tedy byla jaká část ?
Normálne si to najebal do bicepsu ako úplný neschopák. Prísna penalta, ale môže si to za len a len sám Can.
šel do toho jako debil, ale podle pravidel to penalta není
práveže je
vrabejka pls
Já jsem vrabejka? Za prvně nevim, co to je, a za druhé mě to uráží !
takže jsi
čuráci vole
takze se piska, jak se to hodi
Silnější pes mrdá
Síce mu to išlo od hlavy, ale tú ruku tam proste vystrčil... za mňa penalta.
Guardiola by si k Hålandovi mohl rovnou přibalit i Cana...
Nesmyslná penalta. Tlačenka evidentně začíná
Na co ten VAR je? Vždyť je jasně dané, že když si obránce ruku sám nastřelí - v tomto případě hlavou - nepíská se. Těžko VAR něco zlepší, když budou rozhodčí ignorovat pravidla.
Takhle to pravidlo už ale nezní, no, je v tom ještě lepší guláš
A jak zní Víťo?
Je tam dovětek, že ta ruka prostě musí být v přirozené pozici (připažená k tělu), pokud není, tak ten odraz od vlastního těla nemá vliv.
Tak to potom jo Díky.
přitom je to tak jednoduché a takhle to mělo platit vždycky
tak když je ruka podél těla tak se snad nikdy nepíská.. takže ten odraz tam vůbec nemusí být zmíněný
Tak ono jde o to, že se za ty roky taky hýbe s definicí tý přirozený pozice (zda přihlížet k pohybu hráče a herní situaci), teďka je ale ten výklad pravidel dost striktní, ta přirozená pozice je definována hodně přísně (a mně se to moc nelíbí, jsem rád, že Premier League to má jinak).
ale uefa jsou vážně banda ubožáků teda...to doprdele nemůžou vysvětlit rozhodčím co ruka je a co ne? takhle si to každý píská úplně random
Chápu to, ale zase ten striktní výklad je přece jenom jasnější a imho by měl napomoct konzistenci při posuzování.
Jak je to teda s tím nastrelenim ruky? To platí jen když si ji nastrelis nohou?
I hlavou, ale asi to neplatí proti šejkům. Nějak tu sekeru z covidu musí UEFA zaplatit.
Nechutarna, City uz musi neco v te LM udelat asi no
To si losují z klobouku ty pravidla před každým zápasem ne?
Tohle je ruka. Je pravda že si do ní pinkl míč sám, ale Can tou rukou šel proti tomu míči, takže i bez té hlavy by rukou zahrál. Možná to tak bral i rozhodčí u videa. Těsné, ale za mě OK.
To ale pravidla neřeší ne? Proste záleží jestli si to nastrelis nebo ne
Nevím jak je to v pravidlech přesně s tím samonastřelením. Ale asi by se mělo zohlednit, když hráč má tou rukou aktivní pohyb proti míči, což Can podle mě měl.
Prosím ťa keď, nevieš pravidlá, ako sa možeš vyjadrovať, či bola ruka, alebo nebola. Možeš napísať, že nie podľa pravidiel, ale mne by sa páčilo....
Dobře - přijde mi logické, aby se tohle pískalo jako ruka, ale nevím přesně, jak je to v pravidlech popsáno. S mým názorem se pak shoduje i názor rozhodčího.
Lepší?
Já bych si ani nebyl zcela jist tím, jestli balón zasáhl hlavou.
https://streamye.com/vxdj6 zasahl, hned ve 3. vterine si to zastav
Ok.
To ani náhodou, hrál hlavou první a s jasnou ambicí hrát první hlavou, to, že to trefilo ruku nebo, že "šel" proti míči, je naprosto irelevantní. Tlačenka pro City jako prase...
Mám O2, tamže jsem si to ještě vrátil zpět. Can tam šel jak hlavou, tak nataženou rukou. Provedl to nešťastně, na 51% penalta. Jedeme dál.
No nejedeme dal, kdybys nefandil City, tak tohle snad ani nemuzes rict...
Except for the above offences, it is not an offence if the ball touches a player’s hand/arm:
directly from the player’s own head or body (including the foot)
directly from the head or body (including the foot) of another player who is close
if the hand/arm is close to the body and does not make the body unnaturally bigger
Slo to od hlavy a je uz uplne jedno, co jak mel natazenou ruku...
No právěže ne, jakmile ti ruka nepřirozeně zvětší objem těla, tak je prostě jedno, jestli to tam jde od protihráče nebo od tebe, bere se to jako offence a má se to pískat.
Ale to neni rozdělené, nikde neni napsaná tahle situace. Je napsáno, že když si ruku nastřelíš nebo do ní hlavičkuješ, tak to není penalta a také je napsáno, že nemůžeš zvětšit objem atd.., ale nikde není rozebraná ta situace celkově. Hlavička předcházela ruce, kolik stejných/podobných penalt si viděl ?
To ale rozhodně neplatí paušálně Představ si situaci, kdy bránící hráč stojí na brankové čáře, vyhlavičkuje míč do strany dolu a tam to vyplácne rukou. Je třeba posuzovat, zda ruka byla v přirozené poloze, zda šlo o náhodu kdy měl míč pod kontrolou, nebo ne.
Obecně se to posuzuje tak, že musí jít opravdu o to, že ty hraješ míč a nešťastně si trefíš ruku. Ne, že míč míří na ruku a ty ho škrtneš jinou částí těla a je to ok.
úplně ok penalta
hicham janowski to posral , mahreza jsem necekal
De Bruyne
uuuu Foden
dortmund nič bohužial, žiadny presing
Rozdíl třídy, hlavně teda záloha. Ale z Bellinghama jednou bude super hráč.
hej, ten sa mi páči a zdá sa, že má aj líderské vlohy, jak tam stále niečo kričí
Keď je niekto upišťaný a ukričaný, ešte neznamená, že má líderské schopnosti.
To je díra
A je hotovo, skopčáci jsou venku. Přeji všem hezkou noc, vidíme se v semifinále.
Škoda, ale i tak jsem čekal, že bude hotovo po prvním zápase
Ten Sterling je nechutak. Kolik tak tema jeho placackama zabije much za zapas?
Kliatba stvrtfinale prekonana
JE TO TAM!
proc nehral Halaand?
Pripomenie mi niekto, prečo Bellingham neskončil v United? Stále to beriem ako veľký fail, možno väčší ako Alexis. A netuším, či on nechcel ísť, alebo to Ed klasicky domrdal.
Most Champions League semi-finals as a manager:
8 | Guardiola (2009 - now)
8 | Mourinho (2000 - now)
7 | Ancelotti (1995 - now)
7 | Ferguson (1974 - 2013)
Král
Zajímavé je že nejvíc jich má ten kdo koučuje nejkrtší dobu a naopak, nejméně jich má (z těchto 4)Ferguson
Ligu Mistrů prostě neumí...
To je statistika jako počet umístění na 2. místě v lize... City nejspíš zaslouženě v semifinále, ale vyřadili letos průměrný Gladbach a BVB, až se PSG se ukáže, jestli tady tvoří historii jak se Pep dušoval.
Ruka vůbec. Trefil přesně tu část, od které se měří offside, takže to je část, kterou můžeš normálně zahrát.
a nejsem si jisty, jestli nejdriv nehral hlavou Can
tak zas to nemuzete brat doslova, to by si pak kazdy mohl sklepavat hlavicky schvalne na ruku
Mě spíš dostalo, jak tam ten hráč Dortmundu řve a válí sudy a pak za 3 sekundy padne gol a jde slavit
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele